REKLAMA

Klasyki dla Grzeszników: "Pogarda". Opowiada Magdalena Felis

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2016-05-05 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
41:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Radia TOK FM akt taki oto motyw muzyczny towarzyszy nam przesyt cały niemalże filmy pogarda filmy z roku 1963 jedno warto zwrócić uwagę, że ta muzyka jest często znacznie głośniejsze znacznie bardziej intensywna niż wynosi wydawał jeśli chodzi o inne połączenie tego bez tego co dzieje się na ekranie lot to wszystko z przeanalizujemy razem z Magdaleną Felis dziennikarką kulturalną i dobry dobry wieczór idealnym testem DC klasyki dla grzeszników jak doskonale kojarzą Stali Rozwiń » słuchaczy było, że na początek zdradzimy państwu, dlaczego akurat ten filmy są tym tygodniu zawsze tak jest, że każdy odcinek klasyków ma jakąś swoją historię, dlaczego akurat w dość wybrał taki jak nie inny film, ale tym razem państwu to zdradzimy, dlaczego no i Karolina jest tak miło, że często Mann pozwala nam wybrać sobie samemu, o czym chcielibyśmy mówić RM dajemy Buzka w głowie i ERM przyszło mi namyśl, że może warto sięgnąć do jakich inspiracji canneńskiej, ponieważ już 2 tygodnie festiwal w Cannes największe święto kina na świecie większe nawet niż skarży zaryzykował nowym, a każdy ma taką piękną tradycję plakatu, który rzeczywiście jest dziełem sztuki i wyróżnia ten festiwal ze wszystkich innych festiwali i też podkreśla pewien szczególny profil tego festiwalu, który jest rzeczywiście takim pomnikiem dla kina Enel pomnikiem dla kina, który też przypomina nie tylko o tym co dzieje się teraz co dzieje się na różnych frontach kina i Chełmińskiej Miele i w z tyłu inne na peryferiach i w 1 granicę już kina i galerii, ale również przywołuje cały czas wywołuje złe niepamięci tych wielkich Mistrzów i często bardzo umieszcza na plakatach piękne przepiękne kadry ze starych filmów z starymi wielkimi gwiazdami kina w tym roku LM nie chcemy pisał 1 z miesięczników zamiast Stores mamy stałe z pętli schody gwiazd mamy swoich perełek inie mamy taki piękny plakat w żółtej barwie, gdzie jest, gdzie są schody do nieba właściwie taki dziwny one wyglądają trochę wieża Babel tak trochę jak wygląda nasze monumenty jak jak pomnik taki i po tych schodach pnie się do góry malutki członkom rad wiążą malutki człowieczek i ten człowiek czeka ich tym człowiekiem jest 1 z bohaterów właśnie filmu pogarda Godarda, a ta scena jest właściwie już takiej ostatniej trzeciej części filmu, która prowadzi nas do wielkiego finału le ty też ciekawe, bo oprócz tego, że były właśnie te gwiazdy testowała Sych to tu wschody w Cannes też również mają swoją wielką tradycję mówi się np. o Kane po czerwonym dywanie, ale w żargonie takim telewizyjnym zawsze zeszliśmy na schody nie zawsze tata jest taki taki rozdźwięk między tym co tu są schody w Cannes bo, bo to wejście do głównej sali projekcyjnej w Cannes prowadzi właśnie po schodach i to są chyba noc znowu co temu musielibyśmy konkurować z Oscarami, ale wydaje mi się, że Lotos w Europie zdecydowanie najsłynniejszy czerwone dywany można sobie wyobrazić i przez po tym, dywanie wymaga niezwykłej też ekwilibrystyki dach, aby to trzeba mieć wieczorowe stroje trzeba mieć odpowiednie Elbud chcemy trzymać na obcasach, iż DAG trzeba, iż zgodnie trzeba umieć się zwrócić w dobrym miejscu tutaj są już cały ten mistrzowie chodzenia w ogóle są dość moderatorzy tak jak przychodzi potem czerwonym dywanie tacy panowie, którzy zatrzymują te gwiazdy credo za szybko odwracają jest dobre strony, żeby były potem dobre ujęcie swego próżności słowa, owszem, festiwale próżności, kto też ataki coraz większy romans z Hollywood, kiedy wielkie hollywoodzkie blok Baster trafiają do konkursu głównego n p . w Cannes i mówi się o ary świadczy o tym nie mogę nie zapytać przy okazji, że chodziło to robić coraz lepsze filmy czekan coraz bardziej się tak myślę, że pływa myślę, że chodziło Biedroń bronił barw użyli na łamach GL z gliny Lachowi górskich szlakach wodnych wiele hollywoodzkich lot kwalifikuje się natomiast zdecydowanie tak tak te filmy, które trafiają tam trafia z 2 kluczy jedni, które są rzeczywiście po prostu zapierające dech piersiach inne są po prostu bogate gwiazdy, a gwiazdy powodują RLM magnes dla widzów akredytacji dziennikarzy producentów na jej biznes po prostu wokandy oczywiście też wielki biznes i pogarda niesłychanie uderza w cały ten trend to po ostatnim nie uważasz pogarda, który jest 1 i 1, która jest 1 z najwspanialszych chyba filmów o filmach i która ma tak, o czym będziemy mówić tak ogromny boom ten ładunek do odsetek od stylu to Backstage takiej bardzo w, opisując całą toaletę ten dziwny konflikt między Jean-Luc Godard g, który jest już wtedy nikt zdecydowanie wielkim nazwiskiem kina i wielkim odnowicielem i pierwszy raz zrobili film, w którym pierwsze jedyny raz w swojej karierze film robi film, w którym uczestniczą również amerykańskie pieniądze zatrudniała 2 bis bardzo, na którą jak co zanosiło się od dawna tylko brakowało scenariusza, który wtedy 1 z największych gwiazd na świecie co zresztą utrudnia trochę inny profesorze zdjęcia i jednocześnie w nawet w tym scenariuszu cały czas robi takie Puszcza takie oko, żeby powiedzieć, że Belgia tutaj to Robert reżyseruje, ale ja nie jestem stąd ich wiele pięknych zażalenia Otóż tematyczne w takim razie spróbujemy to po rozkładać się głośno czynniki pierwszy o tym, państwu opowiedzieć się, ale skoro kanony wybierana swój plakat kadry właśnie z tego filmu, który opowiada o kinie z jedno i wygląda najlepiej ten światek, bo powiedzmy, z czym mamy do czynienia mamy małżeństwo mniej 1 i to małżeństwo to była sekretarka obecnie po prostu obchodzącej pachnąca Bridget rząd na rządach w rolach żona Kamila i mamy także inny Polak, który jest UR dramaturgiem Anny zostaje wynajęty przez bogatego producenta amerykańskiego oczywiście dzielnego do miłego ziemie dotarli do napisania do poprawienia uwaga to jest nawet do poprawienia scenariusza opartego na Odysei Homera trzyma tutaj trochę czegoś dotknął seksapilu w coś takiego i Poole lepsi pod wahaniach przyjmuje to inne zlecenia, ale z miłości do żony takich metod NPr, żeby było na mieszkanie to zdanie o bardzo bardzo często podkreśla on stanie z miłości do żony i Rzymie była rzucaniem w latach wiele, bo obrazuje, że lider SLD skieruje się takim losową potrzebą po prostu kolejną postać tego amerykańskiego producenta jest ono co najmniej anty statyczna facet jest wielki zły dość czym przedmiotowo traktuje Francescę swoją pracownicę, która musi być szalenie zdolną dziewczyną, bo wzrok przeskakuje między angielskim francuskim włoskim niemieckim bez najmniejszego problemu jest piękna mądra, a jednocześnie jest totalnie pogardzany przez rząd go domowe jest traktowane te nie najlepiej jak zwierzątko użyty, niszcząc jesteście takim bardzo taki sam czy samiec Alfa z pod gródkiem Alanka ktoś gra z co zresztą zabawne, bo inne dzielonego Prokom szansę grać czek paląc, który jest takim ma bardzo głos długą tradycję bezterminową i zazwyczaj w tych westernach grał tych złych Warty złe charaktery czarne no i tutaj nagle wskakuje jako ten Tytan tak długa produkcje filmowe szkolił tych, których ta Góra niespecjalnie się przejmuje tym co pomyślą pracownicy, bo wedle reguł poznajemy dość szybko tego człowieka, który potrafi znikąd nagle rozbić wszystkie taśmy filmowe mogą coś Kopacz chce powierzyć wydarzyła się na plażówkę, ale jak to by nikt nie wierzę Otóż zdarzają się naprawdę realna projekcji tego filmu w Arizonie, które jakiś pierwszego tego oraz karty, czyli takiego montażu z suchego wstępnego, kiedy Godard przedstawią też film swoim producentom i 1 z nich nie każdy Japończyk to, że niewielki Carlo Ponzi inny mąż Sophii Loren tylko drugi cios w Lewin inni bardzo się z tym bywało źle Godarda i powiedział, że nie tak się umawialiśmy po nieobecnym na wyższym premiom Elena przecież być zdolny do dobrych twardo i a tutaj nie ma jednak nie chcemy być 2 bloki, jakie sprzedał ten film, który taki drogi i wtedy właśnie Godard dopisał scenę sceną otwierającą film, w której ma Gawryś Edward Woodstock tak bardzo komiczna scena leży ze swoim mężem chowem koło połowem łóżku leży na brzuchu, więc nie odsłania wszystkich wdzięków, ale kamera nie jest ogląda jak wyglądają dość oględnie, ale inni nas jest to taka intymnej bardzo ładna sytuacja i imię i Kamil właśnie taką z taką uroczą naiwnością dopytuje swojego męża czy lubi jej kostki palce przeguby ramiona czynie za krągłe czy nie jest, że nie za okrągłe, ale czy piersi czy wódki czy pośladki i on kontempluje to działo i mówi że kocha wszystko, więc kochają Total to jest trochę no właśnie nie wiadomo jak do końca to interpretować, bo wydaje się, że jest to głęboka autoironia, ale chyba nie była w tych dniach do wybrzeży banda, ale chyba Godard zrobię to specjalnie, bo w pewnym momencie zaczyna to już być naprawdę śmieszne, kiedy ona pyta dźwięki marzeń było, gdzie tylko pominęła całą resztę wypytuje ich też może pokazuje ich relacje, ale też, a może wreszcie Żaczek do tego to zdecydowanie sztuczek do producenta jest zdecydowanie jest to takie jakich wykupienie się z tego obowiązku, że trzeba pokazać co robić warto, kiedy on konstruuje sceny, które właściwie nikt nic nie jest nie jest erotyczna jest cielesne, ale nie jest erotyczna jest taka auto ironiczna bardzo, ale z drugiej strony inna myśl o tym jak w wielu filmach mamy epokę strony kryzys, jaki szpary, ale nie wiemy właściwie nic nas ten kryzys nie obchodzi, bo w ogóle nie widzieliśmy już żadnej nie wyczerpuje sytuacji to znaczy nie widzieliśmy ich miłości, więc rozpad tej miłości nas nie dobra gra zwykle widzimy byłą żonę albo byłego męża akcyzy albo z tragedią nie zawsze frajerem albo nastrojach po każdej z Napoleonem wiosna ach ten nadchodzący mężczyzna czy kobieta jawi się jako realizowanie wspaniała rzecz atuty tego, ale wręcz uniemożliwić pewną ich zażyłość widzimy na czym jest jakoś ufundowane ten związek oczywiście, nawet jeżeli siły pokojowe, jeżeli został głównym pada takie pytanie ZUS bohater czy możesz przypomnieć, dlaczego ożeniłem się z 38 letnią sekretarką, ale też ona nie jest zwyczajną sekretarką jest w niej coś takiego jakaś ich świadomość jakież wyczucie i wydaje mi się, że bardzo ładnie pokazał Godard zresztą wieś, przygotowując się do tego filmu przeczytał gdzieś koło, ale taką opinię Godard cieszy Godard, że wszystkie filmy Godarda opowiadają współczesnych kobietach i na dobrą sprawę, mimo że te kobiety często nie są pierwszoplanowe to właśnie to kto to jest gościem będzie wpływało na mnie na idealne, żeby zobaczyć staną na nowo może on rzeczywiście jest tak zafascynowany kobiecą naturą, a jednocześnie mimo takich scen nie ma trochę na zamówienie jak każdy billboard to tak bardzo pokazuje jeszcze, że i tak ma jakiś klucz do tego, chociaż Manual cenie mówią, że zgoda to jest ten zboczeniec jest wykazanie się rozbierać no ale pamiętamy Manual senior w bokserze nie tylko z tego powodu, że się, że się rozebrała jest coś takiego Godard i że on odsłania te kobiety w takiej chwili szczery sposób demaskuje troszeczkę ale, ale z wielką miłością czy takim podziwem, a doradcy z ty mówisz o tym, że Godard kazał się rozbierać się, że był przez niektórych traktów opisywane właśnie w ten sposób to też jest w tym filmie pań testy krótką scenkę, ale stoją 3 kobiece i nasz scenarzysta pyta czy się rozbiorą nikt spoza kadru mówi oczywiście w ich ofert, mówi że co to jest wspaniałe narzędzie walki Geoff, chyba że jak tylko kobieta widzi kamera to od razu ściąga majtki w, czyli mamy sytuację, w które je Godard po raz pierwszy korzysta z amerykańskich pieniędzy na mniej jednocześnie to wykpiwa zgoda Trump nie lubią, a właściwie tego projektu trwa od początku denerwowała go opowieść, na której opiera się scenariusz czyli, czyli powieść Alberta Moravii nazywał ją zresztą on lekceważąco, że to jest czytadło do pociągu nie podobało mu się to, że będzie musiał używać snem snem Scope co zresztą też jego postać Fritz Lang grany przez uwaga Fritza Langa wyśmiewa w pewnym momencie, bo mówił, że żadnemu skok jest dobry do tak, żeby kręcić węże albo trumny, ale nie ludzi, a nie musiał odejść od tej swojej maniery, która była jego znakiem rozpoznawczym od manifestu nowej fali od utraty tchu, czyli od tych takich bardzo intymnych cha kadrów z węża z grilla oraz różnych bardzo właśnie takich osobistych i bliskich na jakiś bardzo szerokie całość bardzo zdecydowana większość firm właśnie tak, że rosną dziś prawda nikt ich panuje taki moment, kiedy są zbliżenia z uderzające, bo to smutne zwykle jest tak po bożemu jak wygląda film mamy szeroki kadr potem się zbliża, ponieważ z reklam medialnych one nie wiemy też nazwa technicznie może mu wizyty kojarzyć, ale coś dla własnych win Teresie Browna wynikają one dotąd dołek ramię ranny 1 z o czasach włosy, przeskakując aż 98 % rymów tak wygląda tutaj 2 dni świąt jesteśmy kimś takim obserwator siedzący na krzesełku w pewnej odległości to nie jest także z nagle się z morzem do kogo zbliża się tylko jeśli dochodzi do wewnętrznych możemy zajrzeć do nich ziemia nie należy się już jest przybliżenie to on się dzieje powoli, że my się do niej do nich zbliżamy Ania, że na pstryknięcie palca nagle widzimy Józef oczu bliżej łączące rynek albo czasem są takie, że w ogóle go wymysły, gdzie kamera tak jeździ właściwie tak sprawa żużla tak się może zdecydować jak kawałek widzimy 1 bohatera plus bohaterka, ale tak takiego, bo trochę przypadkiem znalazł w kadrze myślę, że nie był to przypadek końcówkę z Odyseusza, gdyż jest tak kręciła scenę Odyseusza Odyseusz to podnosi ręce, gdy mamy już taki zupełny film filmy, czyli widzimy za nakręcenie filmu o szlachetnej Odysei podnosi ręce i przed prze przechodzi tak trochę kroczek w lewo i kamera z Mateuszem tym wóz grocie byłem w kwocie 1 000 000 zlotych ale gdyby po pewnym 2 lata, gdzie jest Fred, ale na koniec kamera też nad morze i jest to kolejny film do kolekcji, które kończy się zderzeniem może po takich wielkich Szlemach i 400 batów Litwo czy la Dolce Vita, którą o, których mówiłyśmy tutaj Felliniego no, więc nie podobał się to i cała i właściwie on podobno zrobił ten film, dlatego że chciał zobaczyć jak na tak dużym budżecie pracuje naj w trakcie okazało się, że na ten budżet na dyżurze, gdy schemat wdrażany w życie w trakcie okazało się, że one nie jedynie dobrze się czują jak to napisał Roger Ebert udowodnił sobie, że nie pasuje do tego, że nie jest w stanie robić takich filmów i poszedł robić takie filmy jak jest w stanie robić Ctrl ALT na szczęście taka to ta była historią natomiast gdy byłem chwilę był największym komercyjnym sukcesem Godarda to się oczywiście, jakby nie złożyło największym sukcesem komercyjnym billboardową ona też miała być inne pojęcie nagle tak przynajmniej zwrot, ale widzisz to jest w takim razie widać klasę człowieka, bo skoro chciałbym zrobić eksperyment tak dużym budżetem no to mogło zrobić coś naprawdę takiego sobie tam tandetnego np. właśnie wykorzystać cały ten budżet, a on przekuł to wszystko w głęboką autoironię całego starego systemu no to naprawdę trzeba też bardziej jest szacunkowe, bo nie dość, że mamy film o filmie to jeszcze jakby rozterki reżysera są wplecione w nie może wpaść w fabułach, bo innym sytuacja jest taka, że kiedy już ważność Paul przyjeżdża też bierze to robota, gdy wydaje się, że dostał robotę i dopisać do scenariusza Fritza Langa, który adoptuje Odyseja takie sceny, które sprawią, że publiczność przyjdzie inny Noto mamy także, że w grze Fritz Lang chce zrobić właściwie Odyseja czyli gdzie cały czas takie w stronę kina artystycznego producent chciałby coś bardziej Ala Herkulesa zaś udziału tak, a półosie miał to właściwie między 1 na drugim wiedząc i przyznając w pewnym momencie, że to, że Polak ma rację, ale miotając się jednocześnie ulega natychmiastowemu uroku kogoś, kto ma władzę pieniądze i to po prostu mu wydaje rozkaz zaczęli mówić tutaj o tym, producenci biorą w nim, którego od początku widzimy z jego właśnie przyboczną asystentką francuską jest niezwykła ciekawe jest to relacja, bo ona wdaje się po prostu go traktować jak bóstwo jest w stanach, kiedy nasze tuli do jego ranki Ng inny, a jednocześnie daje się pokażesz miała, w którym mowa w PiS bez jej nie ma do nich może to taki jest czasami taki związek ma żonę szczęśliwa po każdych jest to bardzo ekscentryczne mam wrażenie, że na razie gadać też tutejsza kogoś sportretować cała ta konstrukcja tego Hall czy, mówi że Francesca nie jest sprawą wyobraźni gdzieś się z nawiązywać są one po tych artystach udzielenie, gdy trudno wymyślić flotowym myśli, dlaczego akurat tutaj, zwłaszcza żona też do takiego powiedział, że nas niezwykłą intelektualnie bardzo bardzo wysoko hit Wisły poezję zamontowany jest taka scena, w której zresztą bardzo duże domy z takich oto tematycznych wycieczek różnych takich inny rzuconych zdań, które Inter to aktualnie można przeczytać, jeżeli jest bardzo pesymistyczny ten film powiedziałbym to znaczy wymaga od widza dużej znajomości z mnóstwo odwołań w wodzie, choć trudno im się wiązać się na ziemię tym większa zabawa, a pamiętasz ten moment, kiedy Fritz Lang mówi właśnie dobrych bardzo od mówienie na minimum, żeby zarobić nażycie cytuje kogoś im mówić tak, żeby zarobić nażycie chodzę na Targ, żeby sprzedawać kłamstwa i staje obok innych handlarzy, którzy z 3 próbują sprzedać kłamstwa i ona pyta co to co to jest, pytając o autora on odpowiada Hollywood, a i potem MDI umowę i potem wyjaśnił, że to jest tak napisał nasz biegli z znowu, odwołując się do słynnych już tak inicjał byli partią, która była tą nową Marilyn Monroe Anglicy Mellon bada ranny, ale tym razem w Libii oznaczała Brechta w, więc będę tarota w grunt to co wydaje się jakąś żonglerką zręcznie motywami, ale jak patrzymy na tego Fritza Langa, który jest tam prawie niewidoma inni zresztą dlatego nie robił swoich filmów i zgadza się zagrać w filmie Godarda jest zresztą scena, w której Godard gra asystenta w 2 lutego Fritza Langa, którego po grafice, tak więc szkatuły kołysze są groźne jest to hołd dla RM Godarda złożony w walcowni to widzimy, że ten doc. Fritz Lang to jest to jest wielkie kino to jest serwery też inne kina zresztą tak Godard mówił, że i Jaksicach pojawia się na ekranie to mamy kino i to jest w te stare kino, które nie było urządzone jeszcze czekami tak to zderzenie sztuki filmowej z twardą rzeczywistością duet producentów jest naprawdę uderzające, ale czy tez jakoś ten moment, kiedy zaczną być tak bardzo istotne, bo ten temat dalszej ich niż termin to te mogłyby chętnym żadnych wad może on powoli coś jest taki czas, gdzie właśnie producenci coraz więcej mają do powiedzenia Francesca też mówi to jest coś takiego do pola ziarna w tym biznesie nie wystarczy mieć marzenie, że marzenia to jest za mało trzeba być inaczej to jest jednak przykrej uderzające, że dzień ziemi Krokosz nasz producent bogaty Amerykanin, który jest postacią niedobrą złą przykrą irytującą nie ma sobie za grosz czegoś przyjemnego to wszystko wygrywa pan tak poza tym przypadkiem, o którym nie powiemy, a rannych, gdy dodać że, gdy koniec zostaną z gardy takie miejsca od kina zawsze było w rękach producentów to wielkie kino, które było bardzo drogie, by było bardzo niedemokratyczne, bo opierało się na niezwykłym niezwykle drogim innym wyposażeniu scenografii nie dało się jest teraz możemy robić tanie filmy oczywiście też nie chce chodzić dyskusję o tym jakie one są jakości czy można zrobić dobre filmy przy pomocy telefonu smartfonu n p . albo aparatu fotograficznego natomiast kiedyś nie było wejścia obok kina, bo bardzo drogim biznesem dlatego musiał być w rękach kogoś, kto tak to wszystkim panował zawsze było po hollywoodzkie kino było co od początku w rękach producentów zresztą Lang mówi w pewnym momencie że, cytując kogoś mówi o tak mawiał, że 1 z prawdziwych producentów czy Gold ujęto koszt ten prawdziwy producent wydaje mi się, że to co tutaj pokazano to po pierwsze, zderzenie Europejskiego kina, które pracują w innych budżetach jest znacznie bardziej autorskie z kinem hollywoodzkim, który jest producenckie z założenia, ale też zderzenie starego od starych producentów, którzy byli czasem pewnie Diabłami dla swoich współpracowników tak jak tak jak w owym przypomina Przeminęło z wiatrem, którym rozmawiałyśmy, ale byli wizjonerami inie chodziło chodziło im może ktoś komercyjny, ale chcieli robić też wielki, że epopeja kinowe marzy o wielkie pokoje srebrnego ekranu, więc mam wrażenie, że to jest realne mówi Elwira szukamy tych anten Domino to jest właśnie to natomiast w tym wszystkim chyba jest to ośrodka w Pekinie Amerykanie znowu nie te Amerykanin w Paryżu tylko paryżanin w Ameryce Chinach i Jean-Luc Godard, który robi taki taką bardzo subtelną inni z subtelną i farsy, który jest trochę farsę małżeńską, która jest auto farsą, bo w tych bohaterach możemy wiedzieć Odysa Penelope i Posejdona, ale możemy równie dobrze wiedzieć, że Malika Godarda jego ówczesna żona Anna Karina i jego producenta właśnie Carlo Ponzi Nina, ale też pamiętam, że to one to kiedy rozmawialiśmy od utraty tchu, kiedy Godard powiedział im to byłam już kiedyś Llosa dojazd z wielkich partii SLD, że to jest po prostu jego wycieczka jego wycieczka do tej fabryki snów byłam widziałam chce wracać co robi swoje filmy, bo dużo mówimy o tym, film na nowe rzeczy są to dramatyczna, ale przecież właśnie w, uderzając SA jest długość pewnych scen z DM BOŚ jeszcze 4 minuty kłótni małżeńskiej NASA 1103 minuty jedynego filmu to w nim procentowo robi wrażenie jest scena, która ani nie przyglądałem się z tej perspektywy, ale teraz im tak sobie myślę, że ona wygląda, jakby była kręcona na 1 rzutem to spełnienie niemożliwe no bo jednak takich rzeczy się nie robi, ale bardzo dobrze zgrana imam w, a autentyczne przekonanie, że to po prostu dzieje się w czasie rzeczywistym mówi nasza Bridget kłóci się przecież Kamil filmowa, a Kamil kłóci się symbolem, ale kłóci się w taki sposób, gdzie ja po prostu czegoś takiego nie czerpie w lidze łakomy nie wiem ile nam dziś już o nich Bóg daje gardy z tobą dlaczego, jaki jest powód pyta naprawdę żyje w anielską cierpliwością, bo wraz z bardzo upływa z naszym bohaterem, ale trochę już Ślązakami oddychamy trzeba mu cha cha Lila moim zdaniem ma przeczucie katastrofy już wcześniej Kamila widzisz co się dzieje, ale nie umie tego nazwać niepomni na zbliżenie ważne, żeby może też jest dobrze, ale może tak po prostu dodaje Kinga, ale na ich postawę, że w Juszczynie kocham, a w nie on jednak chciałabym, żeby spłacił mieszkanie nie chcę by, ale i wychodzę i pomoże w Tychach będą składać kebab dla nas ważna dla was 3 kwarty jeszcze termin mija miękka gryzienie jest w tym ziemskim taka, że na miejscu poranne rozdrażnienie radiowa między poszło ważne sytuacja zdarzy się wcześniej po nich paszport jest taki też tutaj, gdzie nasz terminarz Jan Karski producent proponuje, żeby wszyscy pojechali do niego na drinka albo tylko jedno miejsce w samochodzie, więc Francesco oczywiście z po dolnym szczęściem na twarzy siada na rower jedzie po masce, by złapać taksówkę, a wsiada tylko Kamil, czyli być bardzo, ale wsiada namawiana przez męża bardzo nie chce tego, ale i wtedy jest taka stąd taka taki moment, kiedy w rozmiarze ten coraz mniej my tutaj zarzucił haczyk na tą piękną Kamil dotykając ręką mają barierę językową, ale jest scena, która potem powraca wielokrotnie bardzo ładną plażówka i Kamil jeszcze z miną przegraną nie chce tej przygody czuje się jak mąż sprzedał, ale żeby i jakby ją sprzedał po to, żeby dostąpić, żeby mocniej wejść na ten Dwór producenta amerykańskiego, tym bardziej że spóźnia się z późniejszą żoną bardzo go długo nie ma szans, by zastanowić się to on wystawiają na jakąś próbę, żeby się przekonać czy to się kusze czy nie dopytuje potem podrywał wszyscy się tam wydarzyło co da się stało natomiast w miłym czy wtedy Camilla zaczyna gardzić swoim mężem czy wtedy dostaje jakiś taki kolejny czynnik potem jest taka scena, kiedy ono widział zauważą, że kiedy zaczyna mieć wątpliwości wszystko staramy się bardzo od ucieka nawet po ratunek do mózgu nie słuchamy uczyć tylko próbujemy sobie wszystko racjonalizować to ona sobie racjonalizuje po prostu umykające uczucie może tak Ibiza i cała ta kara ta kłótnia, która tak naprawdę nie jest w ogóle agresywna ani brutalna też raczej nie bardzo smutna jest smutna jest takim bardzo taką chora gra choreografią ludzi mijających się w 1 mieszkaniu, bo oni są cały czas bardzo płynnym pięknem ruchu ubierają się rozbierają zakłada perukę okrywają się w szaty wyglądają antyczne postaci, ale w bilionach czerni takie bardzo mocno anty natomiast bardzo zresztą kolorystycznie, odsyłając nas idą flagi francuskiej flagi amerykańskiej rzeźbie czerwień w 1 i niebieski kolor też bardzo często wykorzystany, ale był, więc rozumiem żona jest irytująca, ale jednocześnie tych 34 minutach takiej rozmowy, która logicznie się rozpada nie ma sensu nie miała co ma się odbyć w kultowym widzimy, że coś co wydaje mi się z bardzo ludzki bardzo życiowe tt szeregi niekończące się rozmowy, które nie mają sensu niektóre wersje można streścić w 3 zdaniach, ale zajmują nowoczesnym Łużycka w Total, kto przyznaje, ale dalej się będą przyczepia do postaci Hamill, bo ileż w którymś momencie jej spaceru naprawdę może dobrze rozumiem Bridget miała przejść parę kroków, żeby były już widać dobrze teraz bliżej zmian pomachać mogę teraz wraca moda John rozdać państwu, że dla grze Karoliny miasto w klatkach Lwy próbowała odkryć fenomen urody Bridger Ward docelowo chcemy w końcu dla nas ważne jest, żeby nam powiedział poprosiłem o takich choćby analitycznym umyśle usiłowano znaleźć szansę tutaj dokładnie chodzi w umowach jest jest przepiękną kobietą nie to to nie ulega wątpliwości, ale mam wrażenie, że ona tamy nie gra nikogo innego jak sam siebie o to jak prostsze mówi mówiono o tym, filmie, że wielkość Godarda polega na tym, że to nie bliżej Bordeaux stała się Camillą tylko Camilla stała się di Porto, a więc może ta ich dochodach zadecydowano, że żona wygląda jak mawia Gilberta niemała tylko wielka gwiazda, która wylądowała w takiej dziwnej sytuacji jest mężem jakiegoś niezbyt bogatego scenarzysty czy dramaturga i orientuje się nagle w pewnym momencie zamiast zachowuje się okropnie to w Suwałkach i tylko w niektórych miejscach np. jakieś 1 z kolei w końcowych scen pytają czy Remi co będzie robić w Rzymie, a one nieumiejętnie się z nim dogadać, bo zna 2 słowa po angielsku opasłym testom pokazują, że będzie sekretarka w nowo, a te uderzające szalona wyimaginowane klawisza ALT Kamil Bartos z takim jasnym też pomysł na na przyszłość ja tak się trochę złośliwie na postać Kamila, ale on też ma takie odruchy w pewnym momencie auto krytyki aut elektrycznych te cechy intelektualne i ich brak jest taka scena, w której tak tak dos właśnie takie taka nawet dach przymocował powiedziałabym, po której mówią o nasze zamyśla i możliwe w trakcie kłótni mąż dopytuje co tam się wydarzyło jest jakaś inna jak mówił, ale nic nic nie wydarzyło, a skąd i wtedy port podeszli pod, a skąd ten zamyślony wyraz twarzy na co Kamil odpowiada mu po prostu myślę dziś Czechy popularnie zwanym roztworze może być też, dlatego że ktoś myśli, a w wannie zaczytuje się w slangu właśnie Bolec no tak tak intelektualne siada koło tego landu to jakoś imponuje, chyba że jest tak blisko pewnie też imponowało tak w trzecim wydaje mi się tak to na serio że, że siedziała koło tej legendy Ennio i co jest zły moment taką nas ona czyta walnie w wannie Langa, który pisze o zazdrości i o tym, jaki jest jakieś lekarstwo na nieszczęśliwą miłość i uniżenie podkreśla, że nigdy lekka osobno nieszczęśliwą miłość jest zabójstwo, by się zabić kogoś kogo się kochało Lotos już niema kogo kochasz nawet jak to było bezsenności i starsze zabija kochankę to w dni stanie się znienawidzonym przez wymiar jeszcze gorzej natomiast tak, by ten motyw zabójstwa wraca i to to słowo właśnie to dostaniesz zabójstwo nie jest nigdy rozwiązaniem takim bardzo ciekawym kontekście, który jest gminną, który jest w ogóle, by takim podskórną kolejnym wątkiem filmu pogarda i inni i książki Alberto Moravii, którym jest historia Odysa re interpretowana na nowo i 1 z najsłynniejszych mitów i najbardziej pojemnych i najbardziej takich zmian w uniwersalnych o podróży daje właśnie ty zastanawiała się kiedyś, dlaczego to obecnie wraca dotyka nalotu Penelopa, która jest symbolem wierności takim niedoścignionym tutaj czarami np. nasz producent ma taką teorię, że Penelopa nie było firma nie czekała na lot SA, ale pojawi się też drugi pomysł, że może to Odys nie kochał penelopy wcale nie chciał wracać chciał być na tej wojence Rachel całkiem logicznie brzmi muszę bardzo i bardzo się też tutaj wpisujesz średniowieczne miecze rycerzy, którzy kochali swoje damy serca, ale byle dalej go tylko kilka razy w ciągu życia, bo coś zbili nas wojny Hel przygoda, jaka jest, ale jest też jesteś bardzo ciekawa wg interpretacji, którą ostatecznie wykłada właśnie Fritz Lang Mann Mann, który mówi o tym, że od zbył nowoczesnym mężczyzną źle to takie piękne i tym razem przy tak do Opola Maria wybitny wymierza testu romantycznym mężczyzną i z jego relacji z Penelope popsuł się już Elbląga w dawnych i może uznał, że takie rozstanie będzie już lekarstwem może muszą od siebie odpocząć od EBI nie wypowiedział te naloty, że może on wierzy w jej miłości niespełnionej miłości do kawiarni miłości, więc bym chciała chce, żeby przyjmowała zalotników, że dzieło nie u mnie jesteśmy nowocześni ufamy sobie kochamy się nie musisz niczego sobie kochanie odmawiać jeśli nic to potrzebne, czyli mamy w tym filmie autor analizy produkcji filmowej filmu jako takiego i aut to podwójną analizę małżeństwa opartą jednocześnie, odnosząc się do realnej wydarzenie inną budzącą skojarzenia chociażby z Żor z życiem uczuciowym Godarda, a także sięgamy do Homera ludzkich w inny opowie widzom były to dość szeroko spełnia bardzo tego homara czytamy przez trojga wg mnie tak w ogóle mity są oczywiście niezwykłym zwykłą pożywką dla psychoanalizy IT, ale muszą opowiedzą się to, że historia, bo Penelopa wcale nie nie przyklaskuje tej nowoczesności swojego męża i Penelopa, która kredytem, która symbolizuje to tradycja, dla których nowoczesność jest jakby zaprzeczeniem tradycji czujesz się zaczyna Gardzienic to jest kluczowe słowo zaczyna gardzić adresem za to, że w ten sposób ją oddaje corocznie wystawy wystawiają do lotników zamiast roznieść ich pień i po prostu przestają Odysa kochać i tutaj rozgrywa się ta sama historia szkatułka owo po raz kolejny, a jak od zorientuje się, że Penelopa przestała go kochać z powodu jego nowoczesność nie jest już go nie ma już wyjścia tylko musi zabić i załączników i rzeczywiście jest on mówiłyśmy o tym na samym początku używam to wszystko co się dzieje w filmie, gdzie jest bardzo spokojnie pokazane w mniejszym wchodzą kroczą rozmawiają jedzą, ale gronie nie ma, gdy gotówka w niemal gotowy nikomu nie trzęsą ręce głowa nikt na nich krzyczy niemal eskalacja emocji poza tym rozbiciem taśm filmowych mód i Włoch i to wszystko i nagle właśnie w takich momentach, których jest po prostu rozmawiają np. z tej długiej scenie kłótni czy też rozmowy można to też nazwać rozmową nagle jest za głośna muzyka i jak wy oni się tam właśnie szarpali albo miała jednak druga strona miała podjąć jakąś ostateczną decyzję na nauczenie tych filmów hollywoodzkich czekamy aż wreszcie stał się, ale to muzyka już nawet wcześniej radzi komisarz daleko nie wychodzą z tej posiadłości Jeremiego przechodzą przez płot poza swoją żoną Kamil, a on zostaje ze swoim zwierzątkiem domowym Francesco, którzy chcą żyć zgodnie z 8 i ta muzyka jest taka, jakby ona obejść inną relacją ona wnosi to historia na inne piętro ono pokazuje, że w tych błahych momentach rozlewają się, że ważną decyzję, że teraz o to przez decyzja o tym, że spóźni się pół godziny podejmuje się jakąś ważną był on wybiera się ważną drogę w tej relacji w życiu w przyszłości i to muzykom szef mi się podoba zabieg to ciekawe, kto chce także do ich schodzi na dialogi, bo to jest wykorzystanie tego doczeka się, czego kino nas nauczyło, że skoro muzyka jest tak głośno czy wyraźna to znaczy, że dzieje się coś istotnego dla obu, ale też trochę, jakby odbiera moc słowom el do czego od, czego będzie Godard dołożył bardzo konsekwentni, by jego ostatni film pokazany w Cannes po nazywa się pożegnanie z językiem właśnie, ale jesteście piękne morze może to na koniec ten cytat tutaj właśnie, kiedy jesteśmy przed tym zagłuszanie Łuszczów muzykom boki na to nie literatura jest ten moment, kiedy producent Jeremi wypomina wielkiemu Fritza Langa powinien się wyśmiewają kulturę jako coś co załatwia się czakiem na co zresztą wtedy Fritz Lang mówi gorzko, że kiedyś załatwiało się pistoletem Anny o, nawiązując do do propozycji Goebbelsa, który chce mu oddać całą całe kino niemieckie w zamian za różne przysługi, po czym Fritz Lang uciekło w bok, bo pociąg pierwszym pociągiem z Berlina i mówi do niego, że przecież tego to jest tutaj w scenariuszu to jest napisane, ale tego nie ma na ekranie, a więc jak oddech mówi no tak, bo to jest to te napisane ana ekranie mamy obraz tak to nazywają ruchomy obraz Wołoszyn 5 czerwca natomiast CEM ta tytułowa pogarda i czy jest gotów do kogo jest do czego ona jest już myślę, że muszą sobie państwo sami jakoś do tego dojść, bo on dłużej z tej pogardy wielu nauczycieli z 2, ale też bardzo mocne ono jest bardzo mocne prawda no chyba nawet mocniejsze niż nienawiść czy targi bardziej wulgarne można również ona jest także ready od razu budzi tyle emocji pogarda to jest coś takiego na wyrwę na wysokim wysokim saltem w grę nienawidzisz to przynajmniej być może mnie szanuje się jesteś bardzo np. blisko tak nie ma szacunek tym czy miłość im blisko już bardzo to nienawiść do miłości wg mnie np. związki nie rozpadają się wtedy, kiedy szkoły zaczną nienawidzić, bo wtedy też wszystko bardzo gorąco zaczyna się rozpadać wtedy, kiedy ktoś zaczyna nucić albo irytować albo właśnie, kiedy zaczynamy kimś gardzić takie Kamila, która być może właśnie zaczyna gardzi swoim mężem i mąż, który wtedy wyciąga z umowy spółki z książkami wyciąga rewolwer, bo w kinie Godarda pamiętajmy, że muszą być spełnione 2 elementy musi być dziewczyna i pistolet i wtedy jest sukces, w którym państwo także niełatwo się oglądać cenne filmy jeśli nie masz całe tego całego tego tła związanego z czarnymi właśnie dokłada właśnie o to chodzi, więc w tym momencie drodze grzesznicy są państwo przygotowani, żeby obejrzeć film, kto włączył się w trakcie rozmowy to za chwilę pojawi się w naszym archiwum na TOK FM Grodzka PL mówi poważnie warto się trochę do tych projekcji przygotować Iwo miny inaczej on jest ty też jest ciekawe też jest głęboki też ma te wszystkie inne elementy, ale jeśli mamy właśnie tę całą podbudowę zobaczymy w tym filmie znacznie więcej tak bym państwu polegała także klasyki dla grzeszników jak zwykle spełniają swoją rolę doskonale w mojej mamy się też klasyk, którego reżyser żyje ma się całkiem nieźle 85 letni Jean-Luc Godard Gold o AIDS, a my w Magdalena Felis dziennikarka kulturalna rozmawiałyśmy o filmie pogarda mnie w 1963 roku dziękuję serdecznie dziękuję to była audycja klasyki dla grzeszników dzisiejszy wieczór Radia TOK FM jak zwykle przygotowaliśmy wspólnie z Olgą trenerską co chwilę będą informacje Karolina Głowacka do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA