REKLAMA

Krzysztofa Kieślowskiego wspomina Jerzy Stuhr

Do Zobaczenia
Data emisji:
2016-05-07 14:20
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
12:45 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia kolejny gość w studiu wspaniałych gości Jerzy Szturc dzień dobry dzień dobry państwu infamii tutaj na festiwalu Netia off Camera odbywa się bardzo wyjątkowy wieczór wieczór poświęcony Krzysztofowi Kieślowski Emu naj mamy taki wyjątkowy rok w ogóle rok Kieślowskiego, gdzie w inny chociażby bardzo dużo wydarzeń jest również organizowane na festiwalu w Cannes, który rozpoczyna się dosłownie za kilka dni tutaj w Rozwiń » Krakowie specjalny pokaz podwójnego życia Weroniki dużo rozmów Enea dużo wspomnień, więc inny trochę powspominamy dzisiaj i porozmawiamy o twórczości Krzysztofa Kieślowskiego, więc oczywiście bardzo jestem ciekawa, a chętnych jak na pana życiu to spotkanie z Krzysztofem Kieślowskim zaważyło nasze perspektywy dzisiejszego dnia rano bardzo zmieniło Misiewicz były w młodości ściany i kina nie było moim takim też już takim obiektem fascynacji jako widz oczywiście niejedyna zawsze teatr teatr dziś był na pierwszym miejscu i moja edukacja szła w kierunku teatru moje pierwsze kroki już szczęście teatralne z najlepszymi reżyserami, że mogłem pracować to ja myślę, że się tam będę realizował tak miałem raczej w tym kierunku lub w ww inklinacje męża nagle przyszedł Krzysztof Kieślowski, który był wtedy debiutantem i zaproponował mi rolę w dość specyficzną w swoim debiucie był już siedemdziesiąty piąty rok dziś pamięta mecz, a my i Fin blizna jego debiut fabularny i właściwie jak teraz patrzy na ten film czasami im co się orientuję, że Franciszek Pieczka grający główną rolę i jak jego asystenta dyrektora zdobyliśmy z pierwszymi aktorami zawodowymi Strążyskiej śląskim opracowanej i także i to był nasz region nie miał żadnej sprawy w wpływów pracy z aktorem jak wcześniej wspaniały dokument, a nawet jakże kręcił film personel ten pierwszy swój debiut telewizyjny nadal tam Machulski Jurek grał główną rolę potem byli amatorzy sami w tym filmie i tutaj też Nowogrodzką byli amatorzy, ale mówimy, że z panem Franciszkiem byliśmy pierwszymi zawodowcami miał jej także to też miało swoje też utrudnienia, ale też dobre strony, że byliśmy wolni od jakichkolwiek stereotypów ja aktorstwa filmowego on w reżyserii aktorów zawodowych bram zda się także i zawsze jest tak uwolniony od pewnych reguł norm to na grę można pójść również bardzo ciekawą stronę współpracy i Takam między nami się rodziła taka współpraca polegająca głównie na dialogach improwizowanej w tym nowym takim sposobie ekspresji filmowe i na rodził się nowy bohater polskiego kina, który potem nagle urósł do rangi człowieka z marmuru my aktorów prowincjonalnych domagamy się to tym to coś się nagle przyjęło, ale też rodziło tam, gdzie dziś stoi blizny drugi nasz Święty spokój taki dziwny chwiejnym niezapomniane dla mnie właśnie w filmie występuje pani, że tarczycy bita czasem zdarza rzadko, a film się zdarza, że 1 z najlepszych rzeczy może zrobić na początku swojej kariery to jest właśnie taki fenomen filmu wideo uważam film spokój do dzisiaj jako 1 z moich najważniejszych filmów, ale znamy się ile z tego później ranne zostało z tej z tej swobody, bo są ranne rozmawia z nowości też zmieniała, ale z drugiej strony mam wrażenie tak jak rozmawiamy z dyrektorami Kieślowskiego Lenna czy też z jego przyjaciół nie reżyserami, że jednak jakieś takie specyficzne środowisko Krzysztof Kieślowski Annę wokół siebie zbierał nową teorię można powiedzieć, że wątek przyszedł znikąd prawda to było bardzo okrzepł już znamy już tutaj na festiwalach krakowski reżyser dokumentalista, a także o środowisku był znanymi cenionym bardzo to my także on miał coś takiego w sobie, że zawsze był liderem jedzący roladę zawsze grzmiał takie predyspozycje, żeby Eli mi być liderem w środowiskowym także to, a po autach, a fabuła jak go wciągnęła, a innego to i on się uczył ich zupełnie nieporównywalna moja praca z nim na początku i n p . w filmie biały i kompletnie ktoś inny świat inny świat właśnie wyzbyty improwizacji wszystko musiało być jak w zegarku szwajcarskim z grupą układamy każda reakcja każdy namiot no po prostu to dlatego też on lubił aktorów niezwykle precyzyjny, w który żyje, bo w tym od dużej dozie powtarzalności nie tylko słów nie tylko w sytuacji czy też, ale czynności co jest bardzo ważne w filmie wojna toczy się teraz nie jest montuje Grass podniesie się kieliszek prawą ręką raz lewą nogę, ale też również powtarzalności stanu uczuciowego on się nie mógł nadziwić w ogóle na początku 2, kto jest, że on z tym samym sobą samą energią powtarza scenę, a czasem na efekt dokumentalnej Mateusz z tyłu bohaterki dokumentu czekał miesiącami, namawiając rozmawiając coraz bardziej intymny sposób ze swoimi bohaterami Atu przychodzi facet i odstawia w tym samy te same stany uczuciowe prawda krzyczał popłakać co druga 3 × się pobyć w n p . mówi Sylwia Lis, ale wstyd, ale jedno co to go fascynowało, a potem już to układało już tam w nowojorskim 6 filmów nakręcił to jest dużo no tak to jest dużo może 7 nawet cały szereg przypadków wyliczyć ten epizod to w tym to 7 zloty to to on to już linia ma to naszym takim sztandarowym pierwszym filmem, który jemu otworzył drzwi dla Europy i mniej, ale jakoś też otworzył drzwi my, a my na świat filmowy Kremla nie tylko polskie, więc ten to już był to już tam było już było inaczej mamy jeszcze tam byli amatorzy jeszcze ja grałem improwizował WM pisałem dialogi dla aktorów amatorów, ale coraz mniej coraz mniej na potem już jak już te francuskie filmy się zaczęły go w cudzysłowie mówię z Note już tam i zupełnie inaczej się system pracy i my inna właśnie precyzja i tak by ten wziął się zmieniał uczył się bardzo rektor zaważyło na tym, że pan został reżyserem to znaczy czy netto miało wpływ znana to przejście na pewno w jaki sposób miało wpływ, bo przeciągały się w to kino film nagle zobaczyłem, że ten film może być fantastycznym sposobem mojej ekspresji i nie tylko ekspresji poglądów poszedł to było nawet ważniejsze dlatego ja bardzo wybiórczo nie grają w filmach kostiumowych, żeby nie zmącić tego obrazu mojej tu dzisiaj teraz to właśnie Kieślowski mówił masz taką okazję z tego ekranu coś powiedzieć więcej niż tylko swoich umiejętności masz możesz coś oswoić świat słów co wierzysz w to co kiedyś chciał się zmienić świat prawda i t d . i t d. rozwijać i tak zaraził ktoś z takim albo takim poczuciem, że to jest taka szansa z tego ekranu coś więcej powiedzieć niż tylko, że jestem dobrym aktorem my tu warto tam na 2 i wierszy pokochało już ten film to nagle się w nich, że ta rola aktora jest bardzo ważna, ale nie najważniejsza, ale też, jaki jest ogromny szacunek do aktora nie każdy reżyser ma taki szacunek dla aktora, że z 1 strony pozwala mu na improwizacjach z drugiej strony właśnie mówi to nie jest tylko do odegrania roli tym aż do powiedzenia co ważne ta nie, bo to było je pani i jak to data ta gruba, które się stworzyła właśnie wokół Kieślowskiego o murze Krzysztof Zanussi też był patronem tego jednak grupa młodych reżyserów częściowo wywodzących się z dokumentu właśnie to byli jak oni je przyjęli do tej swojej grupy byłeś jedynym aktorem tej grupy to ja bardzo dziś, gdy ja bardziej byłem dumny, że ja przynależy do grupy niż jakąś rolę gra w jak za amatora z filmu spokój innych filmów były bardziej zadowolony wodzirej, że ja mam się wypowiada ma mieć zamyka Zielona pachną drewnem takie było przeświadczenie wtedy zużyte i takie przekonania, ale jak mówiłem ja dużo też straciłem no bo boi, bo w 2 już w historyczne filmy, jakie są szablą gonienie to już jej interesu w 2 polityka historyczna w kinie Echo dnia będę dla nich w peruce z włosami, które już czas bardzo mu się bardzo drastyczne musiałem podejmować wybory, odmawiając takim reżyserem jak Andrzej Wajda już w inne ze stale się, dlaczego mnie pan sądzi, dlaczego zachód tak zakochał w Krzysztofie Kieślowskim mil, żeby konkretnie to to był Dekalog to co było co do autobusu to było to co zafascynował świat, bo opowiadał prostych historii, które już wszyscy dziś, o którym się wszyscy dziś od Kanady i w życiu tylko znalazł na to wszystko uniwersalny język on opowiadał o mieszkańcach osiedla stawki w Warszawie, a nagle w Buenos Aires w Wenecji z KMŻ no wszyscy jakby zobaczyli, że to jest też o nich no to fenomen to mogły my potem już otwarte drzwi, ale są Dekalogu otworzył drzwi, że państwo zapraszamy bardzo gorąco do tego spotkania z Krzysztofem Kieślowskim cały rok Kieślowskiego jest ku temu fantastyczną okazją, żeby żyć bez jego firma misja na nowo spotkać, by poza podziękował rzeźnię poza tym wie, że w takich małych ekran znika w 1 z linii autobusowych, która prowadzi takie przejazdy między krajami czy jedziesz dość długo, bo np. 8 godzin w tych granicach poza hollywoodzkimi produkcjami są filmy Krzysztofa Kieślowskiego są 2 filmy z Dekalogu są 3 kolory 1 m anegdota on już stał klasykiem światowym ja teraz jadę do Rzymu za kilka dni wielki przegląd jego filmów sam będę reprezentował z innych ze mną w roli głównej, bo właśnie zachęcamy do tego spotkania bardzo dziękuje Jerzy Izydorski dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA