REKLAMA

"Nie padło nic, czego byśmy nie wiedzieli" - Adrian Furgalski po wystąpieniu Ministra Infrastruktury w Sejmie

Post Factum
Data emisji:
2016-05-11 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
24:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w audycji post factum Agata Kowalska przy mikrofonie pozostaje głębokim zdumieniem się natychmiast w tym z państwem podziela dziś się właśnie dowiedziałam, że nurtów post factum codziennie prawie robimy audyt, bo do tej pory wydawało się, że to zwykła audycja radiowa czeka jakich wiele akcji, a to się okazuje, że wystarczy publicznie ocenić działanie władzy i to się już teraz nazywa audyt Ela oczywiście wystarczy forma Annę c ustna, bo nawet nie musi Rozwiń » być pisemna z podobnie wody potraktował sprawę audytu urząd pani Beaty Szydło i właśnie przez cały dzień trwa ów audyt z sali sejmowej w naj tak jak mówiłam nie będzie wersji pisemnej, więc to co mamy jest tym czym musimy się jak rozumiem pocieszyć, a mamy m. in. w piętnastominutowym wystąpieniu ministra infrastruktury, w które dotyczyło dróg i kolei i miało prawdopodobnie dotyczyć polityki mieszkaniowej, ale już jak sam pan minister stwierdził nie starczyło czasu zajmiemy się tym na co czasu starczyło ze mną studzi pan Adrian Furgalski szef zespołu doradców gospodarczych tor dzień dobry dzień dobry właściwie mogłam powie, że pan taki audyt, a harcerze uczelnie celowo bez przerwy pan robił na naszej antenie to w trakcie rządów po i PSL strasznie, narzekając na tamte na tamtą władzę na jej działania w obszarze infrastruktury, a noc dziś wystąpił pan minister przypadło coś co pana zaskoczyła też nowa informacja czy pan nie wiedział Novo akcji jak audytorom nowe informacje żadna nowa nie padła natomiast zaskoczyła mnie to, że my minister Beata rozumiem, że mógł mówić wtedy, kiedy był w opozycji się przy przygotowywał do tego, żeby przejąć tereny resort minister powiedział znowu coś co 89 lat się mówi coś było tyle razy z Diane podstawowymi faktami się budujemy najdroższe drogi w sejmie chyba powiedział, że w Europie wcale, że zrealizowane wyniki, że na świecie, ale już teraz on robi audyt wypowiedzi pana ministra mają też czy patyczaki kolega jakakolwiek informacja z tego jakże poważnego przedsięwzięcia, jakim jest audyt 8 lat rządów poprzedniej ekipy była dla pana nowością to znaczy no coście mnie z 15 to niedobrze to posłuchajmy tego co padło może będzie to nowość dla naszych słuchaczy pierwszy fragment wystąpienia pana ministra Andrzeja Adamczyka przez 8 lat rządów zrealizował liście 65 % programu budowy dróg krajowych autostrad to była porażka, ale pomimo porażki odnotowali jeszcze swoisty sukces wybudowali się najdroższych willi autostrady drogi ekspresowe w Europie w tak mówił Andrzej Adamczyk no właśnie najdroższe i mało za mało czy to prawda tak, podzielając ciaśniej na pewno nie najdroższa i rozumiem pan minister korzystał ze ściągi generalnej Dyrekcji dróg, bo skoro podał 9 , 61 000 000 to jest opracowanie generalnej Dyrekcji mea dróg i nie mógł nie zauważyć, że tam jeszcze jest kilka innych krajów, że średnia Europejska to jest w okolicach 10  000 000 EUR, więc my się w tej średniej mistrza melduje drożej na pewno to nie jest tak, żeby się trzymać my najdrożej Węgry drożej o prawie 12  000 000 ciut więcej Irlandia 10  000 000 Austria była w okolicach 13  000 000 tylko mnie to nic w ogóle nie kręci mnie ta średnia Jona niczego specjalnego nie mówi podobnie jak ja też wiele przez wiele lat słyszałem, że w Polsce budowano najdroższy kilometr kilometrze budynek odcinek drogi mianowicie SP 8 przez Bemowo, bo tam kilometr kosztował 200  000 000, a gdzieś tam przecież na Kujawach kosztował 40 fale Radko porównywać pole zwykle gdzieś się buduje autostradę i tam drogę przez Bemowo, gdzie Ionesco w wykopie, gdzie jest masa obiektów inżynieryjnych, które musiały powstać to nieporozumienie dookoła domy, ale to też znowu nie jest najdroższy odcinek, bo chociażby, żeby też nie szukali gdzieś daleko wielka Brytania sama poszerzania autostrady między Manchesterem na niebie Migam finalnie chyba doszło do 55  000  000 EUR, ale odwaga odcinek, który w 2012 roku została oddana obwodnicy stolicy Czech 65  000 000 EUR twierdzą, że inni potrafią jeszcze więcej wydać, ale czym my mogliśmy te 65 proc i autostrad i dróg ekspresowych wybudować taniej jest, żeby zamknąć mogliśmy się ale, żeby zamknąć tę kwestię średnich, które nam nic nie mam tu do 1 wora wszystkie się drogi rzuca bez znaczenia dla tych, którzy dorabiają, w jakich warunkach wybudowane, kiedy się takimi średniej przyjmowałem aż w nieznane statystami Paździora wieś wiedziała, że średnie głębokości 20 cm statysta się utopiono i co jest głębokie czy jest płytkie RAV nijakie natomiast rzeczywiście mogliśmy zaoszczędzić pieniądze to są takie kwestie, o których wielokrotnie była mowa to słynne ekrany oczywiście akustyczne, których było za dużo, bo za ostre były przepisy dotyczące hałasu to podliczono 1 , 5 miliarda złotych niepotrzebnie wydane ja nie wlicza w to, że tych ekranów zbędnych nie można zlikwidować, bo za pieniądze unijne 5 lat muszą stać w magistracie też kosztuje ponoć likwidacja kosztuje, ale one już po 23 latach korozja, więc trzeba wymieniać co prawda na gwarancji, ale jest wymiana utrzymanie to też kosztuje cały system, który też mówiliśmy płatności za drogi, dlaczego skoro tak późno zaczęliśmy budować autostrady jedziemy system okropnym dziewiętnastego wieku manualny pobór bramki, które obniżają przepustowością w niedzielę w systemy elektroniczne te place wielkie poboru opłat to jest znów jakiś miliard miliard 500 wyrzucone w błoto, a są czyjąś korzyść po głowie 1 rzecz, że w wielu miejscach można było zlać na drogę ekspresową nie autostrady i też byłoby sensownie i nie nie my, by 3 autostrady mamy wiele na krzyż, ale tyle potrzebujemy drogi ekspresowe są rzeczywiście trochę tańsze, mimo że n p . jest gęściej tamy, jeżeli mówimy o węzłach natomiast na nie specjalnie dla kierowcy się różnią to, że tam pas jest zaś od autostradowego kierowca tego nie zauważa natomiast plus dla kierowcy na pewno taki jest, że częściej są węzły ona też jest ogrodzona przed zwierzętami pełno i najważniejsze jest bezpłatna i póki co nie słychać zapewnienia Kisiel, by miała stać się mnie inaczej, ale też my nie wiemy jeszcze za ile wybudowaliśmy te drogi ministrantem wspominał też tu miał rację, rozciągając z tą wielką płachtę my w sądach jeszcze nie zdradzę, którzy nie siedzieli dokładnie zresztą wielokrotnie AK o płachcie mówić w radiu TOK FM pan minister będzie rozwiną taką ogromną płachtę taki nie może papirus, na której były łzy była wydrukowana lista wszystkich przedsiębiorstw, które mają roszczenia względem skarbu państwa ponoć 5 m nota ta wielka karta tych wszystkich, którzy uważają, że należą im się od różnego rodzaju odszkodowania i mówi minister za chwilę możemy część z nich płacić będzie kosztorys to na pewno zapłacimy część to rzeczywiście dla ministrów transportu Platformy lista wstydu, dlatego że za tym się kryją naprawdę ludzkie dramaty, bo to jest 10 miliardów roszczeń nie wszystkie państwa będzie musiał pokryć, ale szacuje się także 45 miliardów do wypłacenia na pewno nie pytać się powiedzieć to mechanizm, dlaczego bankrutowały firmy za kilka dni, ale potem jeszcze Potoniec co się kryje Stoch 150  000 osób, które straciło pracę kilkaset firm, które upadły i znów teraz, bo to można wszystko jedno wątki oczywiście połączy 3 mogliśmy wybudować więcej na wasze w żadnym kraju się nie udało takiego dużego programu zrealizować to zawsze coś wypadnie 365 tez dużo czy mało mogła być więcej, ale właśnie błędy systemowe, które m. in. doprowadził do tego, że mamy ten zawisł nad nami nie gram 10 miliardów złotych mniej w Uściu ówczesne rządy ministrowie uważali oczywiście, że to firmy są nieodpowiedzialne, bo nie budują np. za tak rzeczywiście część była takich firm ma pani już śladu nie ma przyszła tu z Irlandii Macedonii Grecji, bo tam się nic nie działa, bo był kryzys, więc tutaj, żeby przejść, a to był zazwyczaj człowiek i całą firmę miał z 1 aktów chce to musiał wygrać z tymi, którzy tu są od wielu lat niską ceną tylko, że zawsze mówiłem na miłość boską więcej instrumentów jest po stronie rządu czy generalnej Dyrekcji, więc zróbcie takie sito taką preselekcję tych firm, żeby się one nie dostawałby jakoś w Niemczech jest w ogóle cały katalog firm renomowanych od lat jak ktoś chce tam dostać to musi przejść specjalną procedurę jest nie wpuszczać każdego, a to było przecież taki jeszcze choroba jest realizowana przez niego zarządzenia o układ z 30 firma właśnie rozbijane wrogów tajemnica chleba i nie rozwija też o dramatach i o tym, że po prostu upadały firmy uczciwe, które w, którego tam mali podwykonawcy albo rodzice, którzy na te szyby zajmie się obraziłem się obrażamy nasz rząd były złe prawo i t d. nicnierobienia przez parę lat nie nabrali też nadzieję, że jakoś to będzie, że w końcu jako rząd pomoże oczywiście potem były specjalne ustawy nie wypłaty, ale cały system był zły dzisiaj na szczęście my na horyzoncie ma takie takich problemów nie widać, chociaż znów się skumulują prace na drogach wiadomo pójdą wtedy w górę ceny produktów materiałów, więc to może oznaczać problemy dla firm, które dawały rażąco niskie ceny, ale już takich cen, że dajemy państwu polskiemu gratis 40 % 50 mamy za 50 % ceny wybudujemy już na szczęście nie ma już bardzo nie słyszy się właśnie jakichś firmach krzakach, który był tutaj przyszły rok, ale ta zmiana okresu mówi nastąpiła wraz z przyjściem nowej ekipy czy to jest ona została podtrzymana natomiast wraz z uruchomieniem tego drugiego programu budowy dróg w ramach nowej perspektywy unijnej, czyli gdzieś tak jej się nie da jeszcze przed wyborami 2015 roku większą ostrożność to wtedy minister Wasiak była minister Olszowski większą ostrożność zaczęto przykładać do tego, jakie firmy się wybiera w tej dzisiaj tak jak mówię póki co ja nie widzę takich pewniaków jak widziałem, że to na pewno zbankrutują, bo nie są w stanie z taką kwotę drogi wybudować za chwilę wrócimy do rozmowy w studiu Adrian Furgalski szef zespołu doradców gospodarczych tor post factum audycja post factum Agata Kowalska przy mikrofonie ze mną studiu pan Adrian Furgalski szef zespołu doradców gospodarczych tor i wspólnie komentujemy dzisiejsze wydarzenia w sejmie, a konkretnie wystąpienie ministra infrastruktury pana Andrzeja Adamczyka, który recenzował poprzednią ekipę i swoich wielu wielu swoich poprzedników, bo w tym w tych rządach ośmioletniego mieliśmy sporo ministrów im i wiceministrów odpowiedzialnych za infrastrukturę piękny jest ten gość my nie rozczarowuje, ponieważ włości potwierdza to co mówi przez te wszystkie lata nikt go nie słuchał ale, a teraz są to pan minister właściwy mówi podobnie, ale nie mówi wyłącznie z dnia publicystycznie to znacznie WI się wyłącznie na wystąpienia medialne część ministrów powołał się również Anna wyniki kontroli Najwyższej Izby Kontroli posłuchajmy, dlaczego budowano tak źle i dlaczego budowano tak nieterminowo odpowiedział NATO raport Najwyższej Izby Kontroli raport, który został ogłoszony 15 kwietnia ubiegłego roku raport mówi na wzór funkcjonujących w generalnej Dyrekcji dróg krajowych autostrad zarówno na etapie przygotowania dokumentacji projektowej jak w trakcie realizacji zadań inwestycyjnych był niedostateczny tak mówił Andrzej Adamczyk dzisiaj w sejmie no właśnie poda na początku pytam pana o to czy zmiana ekipy rządzącej sprawi, że te różne problemy znikną częściowo ponadto bronią powiedziała co się pojawia nowy podmiot, czyli generalna dyrekcja dróg Krajowychi autostrad czy rzeczywiście ona jest po prostu nie nierzetelna, a on niedostatecznie pracująca w noc na pewno zdecydowanie lepiej pracuje i pracowała niższe kolej, do której zaraz wrócimy, ale nie to co na pewno podkreśla branż, że wrócił dialog, jeżeli nie ma dialogu no to właśnie kończymy na sądach na roszczeniach głucha jest administracja rządowa na propozycje zmian w systemie czy także w działaniu takich urzędów jak generalna dyrekcja dróg ten dialog jest powstały chociażby grupa robocza, które wypracowały konsultowane teraz program optymalizacji kosztów ułatwień dla przedsiębiorców wszyscy trzymają kciuki, że to nie jest tak na początku rządu, że każdy deklaruje chęć rozmowy, a potem znowu wrócimy do stanu, gdzie jest budowana barykada pomiędzy administracją, a rynkiem na pewno bardzo wiele pretensji było do generalnej Dyrekcji dróg, aby miasto też pasowało jednak cały system, jeżeli mieliśmy my kulki niskiej ceny i mamy, chociaż mniejszym stopniu to największe zło zaczynał się wtedy, kiedy zorganizowany był przetarg na projekt, jeżeli tam firmy wygrywały, a to już wtedy była masakra za 15 % wartości kosztorysu na to nie da się zrobić dobrego projektu i potem z takim dobrym niedobrym projektem, jeżeli spotyka się firma wykonawcza no to wiadomo ona mówi, ale zobaczycie tu nikt nie zrobił porządnych badań geologicznych musimy zaraz zmieni wymienić mnie padło aż tutaj są jakieś instalacje są dodatkowe koszty za to dodatkowe koszty nikt nie chciał płacić, bo uznawano, że to nie są koszty kwalifikowane, a nie było pieniędzy w budżecie na, toteż kula zadłużenia nie rosła w tej chwili Marata rozwiązania, które my są już wprowadzane są lepsze, chociaż też nie są tak jakby proponowali przedsiębiorcy nie widzimy jak można się już ósmą drogą ósmą wersję tylko Wejdź my to co inżynierowie np. stworzyli na bazie doświadczeń przez wiele lat, a w innych krajach, czyli Fishdick umowę, która jest opracowana wszystkie ryzyka są tam podzielone właściwie, kto zdaniem powinna odpowiadać jak spory wyglądają jak rozstrzygamy u nas ten silnik oczywiście jest tylko państwo go my obcina to co jest po stronie państwa niewygodnego dla państwa to się przerzucana jest piłka nożna wywodzą, a przecież nam pracować z nimi zrobić zwinąć interes, więc mam nadzieję, że do takich wzorców europejskich dojedziemy, bo zawsze dochodzi do sporu, ale są, jeżeli jest dialog i na poziomie ministerstwa generalnej Dyrekcji na poziomie budowy to jesteśmy w stanie więcej w ramach dialogu arbitrażu, a nie mnie w sądzie rozwiązać, jeżeli idzie o ma problemy na już się najchętniej, żeby nie dochodziła do takich rzeczy jakich dochodziło, że są umowy zrywane, bo też minister się z tego śmiał, że zaraz będziemy oddawać się mnie 2 autostrady na euro tylko miał być na euro 2012 będą na 216 na nie w naszym kraju w DF, której Niemcz państwo zauważyli, bo post factum to, że bardzo rzadko zdarza powiało przez chwilę optymizmem w studiu, więc odnotowuję i przejęć i zaraz zmieni nastrój kojarzy rodzimego Cole realistycznie nuty zwróćmy uwagę, że ten program drogowy tu oczywiście 12 strona pomstuje nasze Platforma Vista 7 miliardów PiS mówienie wyliczone prawie 200 jak się patrzy na to coś jest rozstrzygnięta prawie 60 % zadań z tego programu albo się projektuje już albo buduje albo jest na etapie przetargu nikt niczego nie ogranicza i tak naprawdę się popatrzy na ceny, które wychodzą w przetargach to tam niedoszacowanie jest nie żal do 90 tylko około 20 ME miliardów jest na pewno ten program uda się zrealizować, a może ktoś kiedyś zrobi taką pracę doktorantką, żeby podsumować te drogi na to wychodzi, zbierając wszystkie wątki najdroższe na świecie autostrady po najniższej cenie, a tak się nie udało wybudować 100 % planu jeszcze cała masa firm przy tym baba na to gdzie są te pieniądze, kto ukradł tak jakby ktoś będzie, gdzie są takie to tort Ależ wspaniałe powitanie, ale został w nich nowe wątpliwości, że chodzi te pieniądze NIK należy także, by sprawdzić pojawiał to w sejmie, że utracone miliardy z różnych przyczyn no właśnie Apropos utraconych miliardów to również and one zostały utracone w przypadku inwestycji kolejowych tak mówił dzisiaj pan minister Adamczyk mniej nie doszło do wielu inwestycji nie wykorzystaliśmy środków europejskich, ale jeśli chodzi o przygotowanie samych zarządców infrastruktury to również jest ono złe Beauty powoływał się m. in . na raport komisji Europejskiej pan minister czy coś znów w sprawie kolei padło co nie jest prawdą albo co pana zaskoczyło zaskoczyła kolej była i niestety dzisiaj nie mogę powiedzieć, że jest ciut lepszym była najgorszym beneficjentem w perspektywie 27213 i znowu szkolenia w nowej perspektywie 214220 mamy olbrzymie ma problemy łącznie z tymi szufladami nie do końca pustymi, ale na pewno nie są one wypełnione tak, żeby można było ten program zrealizować napisany na kolanie i dzisiaj tak będzie program drogowy idzie siłą rozpędu natomiast kolej ze swoim programem nawet nie stoi w blokach jest odpowiedzialny za to no to już było ewidentnie przed wyborami po wrzucane byle jak wszystko, żeby się tylko zgadzały kwoty, które musimy wydać statystyka, żeby ładnie wyglądała firmom też rzucano przed wyborami 17 miliardów złotych w przetargach, których przygotowanie do przetargu można głosić 3 lata np. rozstrzygać tej firmy trochę tak nie widział wierzy czy nie wierzyć wydatki na infrastrukturę spadną minister mówi do 4 , 3 może to być nawet poniżej 4, ale najgorsze, że my ten program nie jest zrobione wg nie będę wchodził szczegóły wg takich narzędzi, które 3 lata temu obiecaliśmy Unii Europejskiej, która od wymaga ich obrazy wciąż nie są gotowe zmierzyli, gdzie kolej to dopiero ministerstwo weryfikuje zarasta ofertą weryfikacja zlecić na zewnątrz co jest do zrealizowania co nie co można wstawić innego, żeby jak najwięcej pieniędzy uratować, na które pieniądze przesunąć, bo to już na pewno mogę powiedzieć, chociaż nie chcę mówić ile miliardów, ale infrastruktura znowu nie wykorzysta wszystkich swoich pieniędzy to jest dramat i też patrząc na etat co było w przeszłości czy to nie jest także myśmy utracili pieniądze żona wróciła na konta w Brukseli i utraciła je od stycznia kolej właśnie infrastruktura kolejowa, bo część pieniędzy, żeby ratować albo minister Bieńkowska wtedy wywalczyła wyższe dofinansowanie, żeby więcej euro do tej samej inwestycji można było upchnąć non stop wypychaniu Szmyd te pieniądze z torów mówiąc bardzo prosto do gminy np. torów tramwajowych Kraków zyskał pieniądze Wrocław Warszawa metro dostała olbrzymie pieniądze SKM Warszawa Intercity przecież miał tylko słynne Pendolino kupić, żeby ratować znowu pieniądze kupili kolejne 20 od Newagu i Stadlera 20 od Pesy, więc te pieniądze rozparcelowano minister Grabarczyk chciał na drogi i zmarnował masę czasu komisja Europejska bardzo nie pozwoliła i tak się nie udało wszystkiego uratować, bo dzisiaj mamy z unijnych pieniędzy prawie 3 ,5 miliarda, które wydaje się, że udało się to przy walczyć przesunęliśmy na nową perspektywę Teresa 67 projektów nie wszystkie są duże, ale Warszawa Radom złościł się nie udało tylko do Okęcia zrobić fragment Kraków Katowice też się nie Jaros to będzie w tej chwili realizowane w tonach znajdziecie dlatego też nie udaje na piwo znów poległ wracam do tego mojego wesołego pytania wymiana ekipy po wyborach czy przyczyny tych nieudolności jest nim był brak gospodarności marnotrawstwa zostaną zostały zlikwidowane wraz z wymianą ekipy rządzące jeszcze nie jeszcze nie ekipa rządząca nowa mówić co będzie robić, jeżeli zrobi to dobrze zna tego nie wiemy, bo się dopiero za tą Mes zabiera, ale wydaje się, że to jest jedyna bolączka tak naprawdę zarządcy infrastruktury PKP polskie linie kolejowe czy aby w moim przekonaniu zaorać i zbudować coś od zera, ale to jest niemożliwe to był już taki chaos, żeby w ogóle pociągi przestały jeździć oczywiście kolejarze często narzekali na taśmach Kijowa, jakie wiadomo, że są rzeczy, które można podkręcić i teraz jest konsultowana spec ustawa kolejowa, ale drogowcy tak jak kolejarze też mieli problemy z dokumentacją środowiskową szybko przezwyciężyć dzisiaj właściwie nie ma takich rozpęd tak jak była jeszcze za poprzedniego rządu PiS-u kolejarze cały czas miejscem problem krokodyle, ale u z wylewali, więc w moim przekonaniu i ta też jest raportach komisji Europejskiej już niema co narzekać na prawo, bo można je oczywiście poprawić, ale to jest problem organizacji i ludzki i to trzeba poprawić i to oczywiście było poprawione przez 8 lat nieustanne reformy reform doprowadziliśmy do takiej sytuacji, że ma już nikt nie wie kto, kto za co odpowiada za jaki projekt ja to nie patrzyłem jak reszta ekspert, który zawarł z dnia tylko facet z firmy, która pracuje na rzecz tej infrastruktury wykonuje studia wykonalności i alarmowałem pamiętam minister Bieńkowską wie on podzielić się nieznaczna nowoczesnych wzorcach organizacji nowa organizacja może się nie znam, bo nie jestem specjalistą od tego jak zorganizować przedsiębiorstwo tylko patrzę, że przed organizacją i to jak wygląda przyjęcie dokumentu wtedy trwała tam 4 tygodnie teraz 11 no to coś jest nie tak wtedy wystarczyły 3 pieczątki dzisiaj kartek brakuje, bo już trzeba, ale dziś wiem, że trzeba rozdzielić działalność być może tak jak w drogownictwie my przez gęstą sieć przeglądać filii firmy ich dokumentacji tych danych może dlatego dłużej trwa, bo są wyższe standard i pewnie standard się uczą od generalnej Dyrekcji natomiast stopień przygotowania dokumentacji jest zdecydowanie gorszy tylko, że ta gorsza dokumentacja jest odbierana przez kolejarzy rzeczywiście nastąpiło takie przegięcia ile bowiem dobrze, że tam i celach temu przychodzą też tzw. bankomaty, czyli osoby od finansów od nieruchomości do takiej świeżej krwi trzeba znowu przegięcie w drugą stronę wyrzucono specjalistów od zamówień publicznych od ochrony środowiska inżynierów przede wszystkim odbudowę ludzie, którzy jak to się karze weksel nastąpi coś wyrzucać porównywać jakieś budowy na nie pójdę z tym jak Selena modernizacja linii kolejowej, by to nic nie da jest teraz rzeczywiście takiej fachowej kadry na my nie potrzeba, jeżeli to zaskoczy w ramach dobrych kompetencji odpowiedzialności nie rozmytej tylko indywidualne są dane zadania w PSL to jesteśmy w stanie poprawić się funkcjonowanie wydatkowania środków na kolej, a już za późno nie jesteśmy w stanie tego całego programu 68 miliardów prawie wydać na tory kolejowe może się to ułuda przez właśnie z domu tabor na dworce prawdopodobnie magazynie strategiczne działania tylko bardziej ratunkowego ratunkowa, ale jeżeli ktoś w dobrą całość dobrą zmianę dla pasażerów na kolei przełoży to to też bank GNB na koniec optymistą mówił Adrian Furgalski szef zespołu doradców gospodarczych tor bardzo wiemy, że latem w sumie najbardziej optymistyczną edycję w ostatnich tygodniach więc, tym bardziej dziękuję czas na informacje, a po nich wracamy z audycją w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast! Nie czekaj, zacznij słuchać wygodniej z pakietem "Aplikacja i WWW".

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!