REKLAMA

O Konkursie Moniuszkowskim z Izabelą Kłosińską

OFF Czarek
Data emisji:
2016-05-16 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ich z Cezary łasiczka program Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie w studiu gościć pani Izabela Kłosińska dyrektor ds. obsady w teatrze wielkim Operze narodowej czołowa solistka teatru wielkiego opery narodowej sopranistka i co też przynosi dzisiejsze rozmowie bardzo ważne przewodnicząca jury i dziewiątego Międzynarodowego konkursu wokalnego imienia Stanisława Moniuszki w Warszawie dzień dobry bardzo miła w torze sopranistka też Rozwiń » jest ważne, bo niedawno wybrańcy, czyli ci, którzy pojawili się przed teatrem wielkim operą narodową mogli na własne uszy przekonać się jak słodki głos ma pani ich tak teatr zorganizował po to, żeby przy zorganizował taki piknik przed teatrem po to, żeby wszystkich melomanów nie tylko z jakąś bliżej poznać jest w kulisach ami tylny jest życia teatru wielkiego jest jego programem z jego osiągnięciami ani też było takie małe małe spotkanie jest w solistami teatru wielkiego, gdzie mieliśmy wielką przyjemność zaśpiewać dla dla publiczności, która tego dnia aż przyszła na plac wygodnie siedziałam w przed placem na nas na sercu przed estradą i oczekiwana nasze występy w 100 prowadziło się wprowadzić też bardzo znani ludzie tam Polki plan Zamachowski dyrektor teatru też miał okazję przedstawić z forum dla osób w dużym skrócie naszą działalność teatru wielkiego z filmów także mam nadzieję, że to było bardzo udane spotkanie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem były też spotkania w Empiku w w teatrze wielkim stylu ze znanymi osobistościami, które prezentowały swoje w swojej literackiej w jakieś wydawnictwa aut z odnoszące się też do do działania targowania się o tak bardzo duża i bardzo się cieszymy i spotykaliśmy się już z takimi z takimi prośbami, żeby kontynuować ten cały region w liceach pro Audit and Super ta drożyzna FPFF no oprócz tego, że był taki mały występ to jeszcze nasi nasi z słuchacza melomani każdy, kto tam przeszedł mieli okazję wejść do teatru obejrzeć teatr od strony kulis młodzież miała szansę na nas, by prace i jak inni zwiedzanie pracowni artystycznych także na takie takie szerokie spektrum, które pozwoliło nam pokazać ten teatr Tośka w szerszym wymiarze, a też w szerszym wymiarze myślę, że teatr wielki operę narodową, który pokazuje organizowany co 3 lata konkurs i ostatnim razem, kiedy o konkursie rozmawialiśmy to tzw . w takich smutnych nastrojach no bo Polacy świetnie się zaprezentowali natomiast jest za stanięcie na podium, bo słabo do ich zastanawialiśmy się co się wydarzyło i czy coś co wydarzy się w przyszłości, a w przyszłości czyli w sobotę w minioną wielki finał i jedno Polacy można powiedzieć zdominowali zdominowali wszystkich miejsc i stanęli na podium prawie od góry do domu z małymi wyjątkami tak widocznie pedagodzy wyciągnęli wnioski z poprzedniego konkursu w VW poza tym ja muszę powiedzieć, że my jednak mamy tak w ciągu roku dość dokładny przegląd, czego lamp z z studenckich są umiejętności naszych naszych adeptów sztuki, bo organizowane są też w kraju różnego rodzaju konkursy i działa też Akademia operowa też mamy mamy z wyższej tak powiem z rezerwy zaznaczam sobie różnego rodzaju zadania pod, żeby podnieść te te umiejętności i jak rzeczywiście w tym roku jestem bardzo zadowolona, bo nasi studenci i nasi studenci na nie tylko studenci do tej już są też osoby, które śpiewają w teatrach już dziś już już działają na scenie z naprawdę pokazali bardzo wysoki poziom ma konkurowali no, a Alex właściwie jest bez żadnego kompleksu z ze śpiewakami z innych z innych stron, więc bardzo się cieszymy się bardzo się cieszymy rzeczywiście ten naczelny konkursach ma swoistego rodzaju egzamin zdali naprawdę na bardzo dobrą cenę także cieszymy się w kategorii głosów kobiecych drugie miejsce Ewa tra, a trzecie trzecia nagroda Joanna Zawartko w kategorii głosów męskich pierwsza nagroda Andrzej Frączek druga nagroda Jakub Józef Orliński tak tak to też rzecz można powiedzieć, że są to adepci z firm, a nawet jadać Iwanie dalszym ciągu współpracę z naszą Akademią operową z wyjątkiem pani Joanna Zawartko, która jest, która jest już w tej chwili solistką opery we Wrocławiu także są to osoby bardzo czynnie zresztą Ewa traci również jest solistką opery we Wrocławiu, ale jednocześnie jest też naszą nasz w naszą podopieczną Akademii operowej w armii przy teatrze wielkim Kasia jako przewodnicząca jury miało o imieniu wrażenie, że inni jakoś obrodził w talenty wyjątkowo, gdy ten festiwal ta edycja bowiem, że mieliście problemy ze tak powiem z sformułowanie z zamknięciem liczby finalistów prezesi, którzy przeszli ponad tak uważaliśmy, że to znaczy tak oczywiście w regulaminie jest wyraźnie napisane, że 12 osób, ale w sytuacjach wyjątkowych, gdzie różnica między dwunastą osobą, a kolejną albo kolejnymi jest naprawdę mili minimalna 2 drobne setne różnice no zabraliśmy się i zimno po dyskusji ich oczywiście z nie zawsze są takie dyskusje, ponieważ są też tak tego typu plus osoby znacie osoby, które uważają, że należy bardzo ściśle przestrzegać regulaminu, ale jeżeli jest taka możliwość, która jest zapisana w regulaminie, że przewodnicząca jury i może poddać pod głosowanie z właśnie w taką kwestię rozszerzenia tego finału i musi to oczywiście uzasadnić silnych wyników głosowania przez większość naprawdę 99 % tak bym opowiedziała przeszła ta propozycja, żeby do finału dopuścić 16 osób w nowy serial wiem, że to i tak troszkę trudno o prawie 14 prawda no ale talent o tę właśnie tak jak mówię, że różnice były minimalne i występy tych osób rannych z poprzednich etapów rzeczywiście not dawały dawały powód do tego, żeby się, aby nie dopuścić ALT to jest taki trend na bok, gdy David Polacy spora grupa Polaków doszła do finału i zajęli świetne miejsca na podium można, by rzec, ale czy zauważa pani, że na świecie jest jakiś taki inżynierem renesans czy, że więcej osób wybiera tę kariery być może szkoli się na takim poziomie, gdzie właśnie bardzo trudno wybrać co jest najlepszym tak bardzo trudno jest kwestią jest najlepszy mecz w hali jest wśród osób, które nie dostały się do finału również są osoby, które naprawdę zasługują na wielką uwagę no ale to jest konkurs, więc może danego dnia ktoś może świetnie śpiewać przez fundusz 2 etapy na trzecim norm można stać się zdarzają prawda no, więc to jest tak jak już kiedyś powiedziałam to jest predyspozycje na ten moment no ale ponieważ te zmagania trwają cały tydzień notą kondycję odporność trzeba zachować przez przez 7 dni, a właśnie atak główna forma musi, więc zostać na finał także no, więc też oczywiście poziom jest bardzo wysoki przez to, że na tak jest w tej chwili na świecie i Zeus może mówmy o Europie bardzo duża konkursów wokalnych, na których stały w wyższej rangi niższej rangi bardziej znane mniej znane, na których oni mogą sprawdzać się my nawet jako pedagodzy właśnie zalecamy tym takim zdolniejszych studentom stawanie na tego typu znany, ale z z imprezy, dlaczego dlatego, że oni mają szansę w konfrontacji z nimi śpiewakami z różnych z różnych krajów zobaczyć, w którym miejscu na ten moment się znajduje tu nie chodzi o to, żeby pojechać i wygrać, ale a, a nawet, jeżeli przegrać to się załamać i ale to jest taki moment w dziejach właśnie, więc jeszcze poprawić co zrobić, czego mi brakuje jak dobrać repertuar też bardzo ważne też bardzo ważne, więc to jest 1 z małymi krokami właśnie, stając na różnego rodzaju konkursy oni się też hartują i Drożdżal tak hartują się jak stado przede wszystkim swoje już w swoją umiejętność opanowania tremy pracy w terenie to jest bardzo ważne jest po prostu trudno od razu młodego świetnego nawet śpiewaka młodego wyznać wysłać na konkurs o bardzo wysokiej randze on się musi jednak zdarzyć wcześniej niż prawda na tych mniejszych konkursach także to jest i dlatego ta młodzież ma tę szansę poza tym należy jest jednak wiele możliwości działali w wiele w ADM przy wielkich znanych operach jest nie działają studio operowe, gdzie oni też z w dokształcaniu się prawda pracują ze świetnymi coach sami też jest to w swoistego rodzaju no taki trening trening w codziennej pracy nad nad techniką nad nad sposobem zachowania się też też się na to zwraca uwagę na, więc w co jest bardzo ważne wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje dziesiąty 20 zakończy się dziewiąty międzynarodowy konkurs wokalny imienia Stanisława Moniuszki w Warszawie o tym, konkursie o wynikach od o zawodnikach dzisiaj rozmawiamy studia pani Izabela Kłosińska dyrektor ds. obsad teatr wielki Opera narodowa przewodnicząca żyli zakażonego konkursu informacje drogowe w Cezary łasiczka program Owczarek studio pani Izabela Kłosińska dyrektor ds. obsady to wielki Opera narodowa przewodnicząca jury dziewiątego Międzynarodowego konkursu wokalnego imienia Stanisława Moniuszki, który zakończy się w sobotę wielki sukces Polaków no ale też nie byle jakie żywi to też trzeba podkreślić, bo to jest trudne, bo to jest w ogóle tak tak to taki nowy kierunek w pewnym sensie teatru wielkiego opery narodowej poprzedniej edycji, że pojawiają się bardzo ważne osoby ze świata operowego w z agencji operowej z wielu dyrektorzy ds. obsady z czołowych teatrów operowych na świecie eksperci tak dalej tak dalej, więc osoby, które śpiewają śpiewają przed no naprawdę tuzami świata operowego ale gdy zastanawiam się jak to wygląda na to od strony no właśnie śpiewaczki, która zasiada w Gliwicach czy jest także ozdoby z 1 strony pewnie siedzi pani mówi dobrze mu przez pana zwracać uwagę punktować wszystko zapisywać na drugiej stronie jest wyjątkowo chwytające za serce zawodnika tak się wyrażę na to trudno pamiętać o tym, wszystkich rzeczach i człowiek chce aż stąd popłynąć albo zacząć śpiewać na głos tak muszę powiedzieć, że te są bardzo emocjonalne chwile i wydaje mi się, że nie tylko dla mnie dla śpiewaczki, ale dla wszystkich innych śpiewaków, którzy nie wiem czy wiedzą, że liczy siedzą na widowni rzeczywiście jest coś takiego, że przeżywa się ten występ razem razem z uczestnikiem życzymy mu jak najlepiej wiemy, które miejsca są trudne czekamy na te trudne miejsca, ale się cieszymy się, jeżeli są bardzo dobry rzeczywiście w tym meczu w tegorocznym tegorocznej edycji konkursu ma nie szkockiego zresztą jak i w poprzedniej edycji zasiadały naprawdę dla osoby, które no nie chce tak powiedzieć górnolotnie, ale jedno decydują o o tym, o karierze o karierze w z śpiewaków są to dyrektorzy teatrów śpiewacy m. in. iż oprócz mnie wzięli siedziała nasza jest słynna Ewa Podleś pan Jerzy Marchwiński pan Jerzy, ale też z dróg dyrektorzy teatrów w SRK to ona jest w nim starć w Dolinie izba wyższa o jedno naprawdę jest w rejs z naprawą jest tak samo, ale sam Prowansji jest brak granic nalot to są to są z mam nadzieje, że tak mniej więcej w wszystkich jakoś się wymieniłam ślepo iść jeszcze o właśnie w tym roku zyski, a to był zaś, że żona, bo zawsze my body czy zgadza się edycji też była dyrektor i ta tak tak także na cieszymy się coraz coraz szersze kręgi jest, że zainteresowania jak widać ze strony ze strony impresario dyrektorów śpiewaków także ta jest bardzo bardzo cenne tak no rzeczywiście między konkursem ważne jest dla konkursu właśnie, żeby się, żeby nam bardzo nas znaczące osoby jednak się w wykazywali zainteresowania naszym konkursem, ponieważ to jest też ważne dla uczestników, którzy się pokazują przed tymi ludźmi jest szansa dla nich wielka pokazać, że jest ono bardzo szerokim spektrum programowym, który zawarty jest wprawdzie w programie konkursu Mieszkowskiego na tak Chuck, z czym dyrektorzy teatrów my jako śpiewa Axel siedzący wzięli czynny od bardziej jednak zwracamy uwagę na senatorze jest to konkurs wokalny inni bardziej analizujemy jej z Chin w Trześni KLD wyraz no dyrektorzy teatrów jest w oprócz oprócz tego, że już, że uczestnik musi świetnie zaśpiewać Nataszy, obserwując ten konkurs pod kątem swoich zapotrzebowanie, jakie potrzebują do decyzji, jakie są inne z z Rudaw z zasięgu ich zainteresowania, jakie osoby są im potrzebne, bo obsada to też jest ważne, bo przy okazji, że oprócz tego, że Śpiewak otrzymuje nagrodę za piękne śpiewanie to jest szansa na to, że dostanie w gazie angaż inni po prostu rozpocznie się jego syn Wilna to kariera wokalna tak no, więc tutaj tutaj i z, ale generalnie muszę powiedzieć, że Mn pokrywały się nasze nasze 3 oczekiwania artystyczne, a także z dnia nie było w w ciągu tego konkursu jakichś specjalnych kontrowersji także właściwie jak i specjalnie w ogóle nie było ono mieliśmy właściwie tylko to jedno głosowanie, w które decydowało o tym czy wejdzie 12 osób przez 16 osób, ale z argumenty przekonały przekonały forma listu do czegoś żal, że zaszła w 16 osób te zmagania można było też oglądać dzięki Platformie w jej audi, lecz także można byłoby sobie cichutko zaś części i słuchać albo albo w domu czy w pracy przed ekranem komputerowym także uczestniczyć w tych zmaganiach ja wspomniałem o miejscach Polaków w w kategorii głosów męskich i ich kolega z kategorii głosów kobiecych, ale nie wspomniano o pierwszym miejscu w kategorii głosów kobiecych i to osoba, która ich w czasie pierwszego i w czasie drugiego etapu po prostu jak zaśpiewała to aż ciarki przeszły człowieka zaś było widać, że po prostu złapała wszystkich za gardło ludzi, a śpiewa on w 2 Salome dzieci z Gruzji tak samo Magic piano narodowi właściwie norma w każdym etapie była naprawdę świetna świetnie przygotowana świetny głos Anny bardzo dobra nośność, a przede wszystkim naprawdę bardzo sprawna śpiewaczka bardzo dobra technika, a jednocześnie, że technika techniką, ale też duże serce do śpiewania muzykalność inną magię sama robi na scenie w jakim momencie jest w realiach, jaki jest kontekst jej śpiewania no wszystko rzeczywiście bardzo bardzo przemyślany świetnie przygotowana na Musze powiedzieć, że od pierwszego etapu od pierwszego etapu uplasowała się gdzieś tam wysoko w punktacji na ich rzeczywiście nie pomyliliśmy się na trzecim w trzecim etapie rzeczywiście zresztą publiczność to fantastycznie nagrodziła z nich też spływają do nas wiadomości, bo właśnie internetowym Neo ateizmem i internetowej relacji, że na swych rządów w jak najlepsze oceny właśnie i jak najwyższe uznanie dla tej śpiewaczki Andrzej Franczyk pierwsza kategoria pierwsze miejsce w kategorii głosów męskich i cała masa zaś tak powiem tych dodatkowych nagród aleja zajęty może do niego powróci mieszczą się zatrzymać na nagrodzie specjalnej przewodniczący, jeżeli kim ten z obu chwytające za serce on też właśnie takich hitach śpiewał, że aż aż człowiek sobie myślał czy on po prostu pod tymi wierzbami płaczący misie tutaj wychowało ogórki ze schabowym Mie RZA tak ja muszę powiedzieć, że inne lekkie lub łuki ma również przez wszystkie etapy gdzieś tam też w czołówce się z mieścił i zawsze budził duże zainteresowanie można powiedzieć, że tak jak on przepięknie zaśpiewał w pierwszym etapie pieśni Mieczysława Karłowicza pamiętam ciche jasne złote dnie z tym naprawdę trudnym zakończeniem, który był zaśpiewany to zakończenie nie było zaśpiewany miksty w jakimś takim na pół umiarkowanie dźwiękiem tylko 5 dni opartym diament co jest naprawdę już się wskazówką do bardzo wysokich umiejętności technicznych Śpiewak, który potrafił na wysokim dźwięku zrobić zaśpiewać Super Forte in nagle z Dionizy dźwięku z imienia wędrować ten dźwięk do cudownie brzmiącego piana to jest naprawdę to jest naprawdę wielka umiejętność świadcząca o wielkiej technice inni zresztą przez wszystkie etapy 1 z Chin cieszyły się ogromną sympatią publiczności każdy jego występ tria już pomijam dobrze publiczność prawda konieczność, ale my jako fachowcy naprawdę też byliśmy pod wrażeniem jego wykonania śpiewał całym sobą on był on był właściwie muzyką do tak zaangażowanych w to co ona robi się też go pochwalić za przepiękne przygotowanie przygotowanie pieśni Karłowicza w języku polskim jego i jego artykulacja jego cudowna dykcja jego staranność widać jakoś się starał, żeby ten tekst fantastycznie przekonać tak samo jak w trzecim etapie w finale poznam Bebel, gdy pokazał wszystkim, ale i domach nas dość silną właściwie można tak powiedzieć chyba nie gra kolejną mało ograny Jonathan kiedyś była grana Opera Feliksa Nowowiejskiego legenda Bałtyku cudowną, ale jest zaśpiewaną świetnie inni wokalnie i unijnym wyrazów w pokazał właśnie, że był naprawdę bardzo dobrze przygotowany, jeżeli chodzi o on o wymowę o o trudności języka polskiego się bardzo starał i świetnie mu to wyszło także 1 z Ernst postanowiła przyznać złotą nagrodę bo, bo naprawdę on też bardzo jakoś tak dumnym nie ujmowała poza tym doceniłam jego on i jego naprawdę wysokie umiejętności techniczne taką swojskości polskości na dyżurach radnych czuło, że właściwie widać to Polska muzyka coś co w Krośnie był więziony był, że znał każde słowo, że miał to świetnie przetłumaczony wiedział, o czym śpiewa przecież śpiewał w języku naprawdę trudnym dla dla śpiewaków zagranicznych, żeby to co wszystko w wydobyć te nasze żale ściance wszystkie z z kimś, że cesarz, ale Kaczyński tak, ale dla małych i naprawdę wnętrz pięknie pięknie się zaprezentowała wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM Izabella Kłosińska dyrektor d s . obsad stary wielki Opera narodowa przecząca widzi tego Międzynarodowego konkursu wokalnego imienia Stanisława Moniuszki jest państwo moim gościem wracamy po informacji Cezary łasiczka program Owczarek jest studio Izabella Kłosińska dyrektor ds. obsada wielki Opera narodowa i przewodnicząca jury dziewiątego Międzynarodowego konkursu wokalnego imienia Stanisława Moniuszki, który zakończył się i zakończy się wielkim sukcesem Polaków PAK przez prawie wszystkie miejsca 46 w bardzo się cieszymy jesteśmy bardzo dumni, że nasi śpiewacy tak wysoko się plasowali i teraz chciałabym gwoli wyjaśnienia, ponieważ w programach konkursowych wielkiej książce konkursowej są życiorysy tych życiorysach biografie są mu z umieszczone tego koncertu m. in. taka wiadomość, że uczestnik ERM uczestnik Akademii operowej teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie wszystkim wiadomo, że ja również działam w tej w tej Akademii operowej zarówno ja jak jej tam PSN i ścian tuneli członek żyli ich i że nigdzie chciałabym uniknąć sił takich spekulacji, że dno, dlatego że Kłosińska i tam bez sensu dzielić się na to Akademia operowa była była niższa no cóż preferowana chcę powiedzieć, że ja zarówno ja, jaki i tam PSM c w momencie, kiedy prezentował się uczestnik naszej Akademii operowej my nie punktowaliśmy nie punktowaliśmy te właśnie uczestników Akademii operowej dla nich miejsca, które oni zajęli po prostu były przyznawane przez 2 punkty, które uzyskali były przyznane przez żyli całe żyli z wyjątkiem są w gminie i pana i TANAP jest cenna także Thomas bardzo się losy i w jury tak bardzo mnie to cieszy, że radnemu obiektywna świetnie, że nieruchomość wieżę o około po scenie jechało naszych uczestników ja punktowa wszystkich innych, którzy by nie biorą udziału Polaków, którzy nie biorą nie są uczestnikami naszej czy nie byli uczestnikami naszej Akademii operowej także ja się bardzo z tego cieszy, że ta ocena jest wynikiem właśnie bardzo takiego obiektywnego spojrzenia na poziom artystyczny naszych wykonawców jak mu właściwie trwa to takie szlifowanie diamentu trwała jak jak to wygląda dość wanilia dwoi się sobie, że Legia, więc okazja wygląda tak nie szkoła z kosztami idzie o normalność odrabia lekcje tutaj może prawdą o sobie śpiewana, ale należy coś co się dzieje, że mamy kogoś, kto jest taki my w kimś bliskim pokładamy nadzieję, że mogło się rozwinie, że będzie to po pewnych rzeczy, ale czegoś brakuje no właśnie brakuje mu takich ekspertów, którzy z niejednego pieca operowego jedli mówią to trzeba to co trzeba to czego, czego się czegoś uczyli nas taki właśnie jest z takim studio operowym czy w takich kursach mistrzowskich, czego nie można się uczyć w szkole tak Hel myśli pani taka słynna kabaretowa piosenka śpiewać każdy może trochę lepiej trochę gorzej prawda oczywiście śpiewać każdy może, ale w dni na przesłuchaniach do naszej Akademii operowej staramy się wyłonić spośród z kandydatów do tej Akademii głosy, które mają najwięcej dni w zbyt dużo dobrego znak, który piękny kolor niż w przede wszystkim kolor głos kolor głosu też jego skala jego wrażliwość jest bardzo ważna na jej el Bourne, a właściwie już wiele osób w Polsce ma słuch i ładnie śpiewa, ale nie wszyscy jednak nos sprostają roślin w tym trudnościom mecz z na scenie operowej z nóg badane predyspozycje na bazie tej natury, którą niosą ze sobą i dno ktoś ma piękny głos śpiewa, ale jednak śpiewa za płytkim oddechem oddechem nie opartym właśnie potrzebne są do takich do prowadzenia kursów osoby z doświadczeniem, który jednak stały na scenie wiedzą w cudzysłowie mówiąc kolokwialnie, z czym ktoś je na czym to polega oceniamy również takie predyspozycje aktorskie sceniczne w i psychiczne bardzo ważne, bo ja też znam z EFS w swojej karierze spotkałam osoby nie słyszałam Śpiewak kach wsi którzy, dlaczego nie zrobili kariery jednak trema która, która im towarzyszyła była naprawdę tak mocna i nie potrafili nad nią zapanować jest jednak troszeczkę to każdy Śpiewak musi być dla siebie troszeczkę inną handel takim w tym taka auto terapia ja muszę wiedzieć jak jak pracować ze sobą mentalnie, żeby odwrócić uwagę od tej tremy nie każdy, kto potrafi, więc jednak wina takich kursach w takiej Akademii operowej przy takich studiach operowych pracuje się właśnie oczywiście muszą być to śpiewacy, którzy noc już nam coś pokażą także o tym co nie może być się prosta rzecz dla składek na płotek ładnie zaśpiewam badano to już są to już są ich rola, ale ja tu są oczywiście zdają do nas głównie głównie studenci i studenci i Akademii muzycznych, ale nie tylko, ale nie tylko w naszej Akademii jest chłopak, który w imię Anna Lis jak to powiedzieć, że ma wyższe wykształcenie jest jest fizykiem jestem bardzo inteligentnym człowiekiem, ale jest fanem ma fanem śpiewu operowego i on całe życie śpiewał na tak duży znak, który w dobrej pięknej natury jakoś naturalnie świetnie ustawioną oddech, że to, że on stanął na tym przesłuchanie zaśpiewał także go wzięliśmy, więc szuka ukrytych talentów oczywiście dostaje u nas są pewną taką w proporcji jak wiedza na ten temat jest ukształtowany jak jest niesamowicie inteligentny chłopak nadrabia to wszystko w bardzo szybki sposób pokazał się już kilka razy na koncertach w naszej Akademii operowej ale o czym właśnie chcę powiedzieć, że żaden z rzetelny nabór to musimy selekcjonować prawda ktoś musi coś pokazać my jesteśmy od tego, żeby go po prostu poprowadzić już technicznie przede wszystkim naszą nauką o technice zadziałać na jego świadomość, bo z natury śpiewamy jakąś intuicję też bardzo dobre, że mamy tę intuicję żona jest żona, że ona nas, że ona nas prowokuje do tego w kata nasza fantazja muzyczna daje nam podstawę do tego, że się że, że chcemy coś działa na nas czy muzyka czy przepiękna fraza otwieramy się prawda, ale to jest troszkę za mało, bo ważna jest ta świadomość i baza techniczna więzów uczymy tego co jest ważne po to, żeby to skończonych studiach czytaniem czy trzecie takich kursach mniejsi Ian świadomość, że ja technicznie przygotowany jestem na śpiewanie nie na 5 lat 10 lat ma to mi starczyć ma to być baza do tego, że ja Days różnych problemów głosowych i jestem w stanie śpiewać w 203040 lat w 2 lata temu w Akademii operowych, które pani wspomina pojawił się pewien dwudziestoletni absolwent Akademii muzycznej we Wrocławiu tak tak jak wiemy mówimy o Andrzeju Filipińczyk ja pamiętam, że państwa pierwsze był właśnie przesłuchanie jego do do Akademii operowej właściwie już tak naprawdę taki talent na razie zdarza się nam nie wiem no to co raz na kolana na kilka lat dla, a nawet więcej to był on jest chłopak, który w, którym dysponuje tak pięknym kolorem włosów taki tembr z cudownym frezowaniem no po prostu nas zaskoczył ja już wcześniej słyszałam na kursach dziennie operowych w Dusznikach Zdrój i już wtedy zwróciłam na niego uwagę wyjąć śpiewał tam w koncesji, owszem, wśród nas niesamowite intuicja wokalna muzyczna potrzeba wyrażenia czegoś naprawdę są w niesamowitych ataki ani to znaczy tak oto potrzeba muzyczna, którą po 1 z lokalną i ta intuicja, którą słyszymy w sposobie obrazowania no ale te lata spędzone 2 lata u nas akademik po ich grze w branży spowodowały to, że Andrzej się bardziej otworzył wynik za swoje swoje ciało w tym większa jest, a sługę ten sugestywny przekaz tego co on chce osiągnąć jest świetnie oparty o oddech nota to jest naprawdę jednak te diamenty te diamenty, żeby były z no przepięknie mi perłami no mów są naprawdę muszą być w umiejętny sposób mądry sposób odrobione i teraz zaowocowało to tym, że właśnie został laureatem pierwszej nagrały głos, ale nie mamy już dziś na nie jest również studio operowym FC Zurich u też tam kształci swoje umiejętności dostał już, że z zresztą w Polsce zaśpiewał u nas już i Janusza i inna oni dżina, a i Mark Lilla Rigoletto odbył powoli i komisarza w Warszawie w Madame Butterfly i tak, a także no z młody człowiek 22 lata, a jeżeli chodzi o frazowanie przede wszystkim jest to piękno tego głosu, ale frazowanie aż on o taką świetną kontrolę techniczną naprawdę śmiało konkuruje już 3 z osobami które, które są mocno mocno od niego starsza tak jest to pierwsza nagroda w kategorii głosów męskich jeszcze 4 dodatkowe nagrody tak dla najmłodszego uczestnika dla najlepszego głosu no cóż Hoffman wspaniałe nagrody wspaniałe nagrody także bardzo się cieszymy, że wielki sukces polskich śpiewaków dziewiąty międzynarodowym konkursie wokalnym im Stanisława Moniuszki Szanowni państwo jest być, czego dowodem w taki jest być zagrodzone druga nagroda również bardzo ciekawa no rzeczywiście się w cash Flow to jest cel w reż Jakub Józef Orliński, który w w stanach wygrał konkurs chcemy ich Kochański, który nie został już został już finalistą i zwycięzcą zorganizowanego przez Metropolitan Opera takiego przesłuchania konkursu nasza nauka ser a gdy się z, gdzie jest miejsce w mieście niż w czołówce z ZUS tego tego tego konkursu, gdzie żyje w mieś ma za sobą nagrody w Bukareszcie z wysp wkrótce wydać na to, że światowe sceny zapełnią się Polakami, ale oczywiście jest to jest to kontratenor jest co innego rodzaju jak szczerze, że rzeczywiście to zdarzenie właśnie te inne tego rodzaju głosu z głosami takimi stricte operowymi w inny może dla niektórych być troszeczkę zaskoczeniem, że również innym mogą się pojawiać takie sugestie, że jednak on powinien startować w grę w inny w imiennym konkursie, ale nasz konkurs jest konkursem wokalnym sawanny o niej oceniamy poziom artystyczny wokalny śpiewaka, więc każdy może stanąć to nie jest konkurs specjalistyczne tylko operowe jest to konkurs wokalny, więc skąd latem zresztą świetnie pokazał się pokazał fantastą i fantastyczną technikę bardzo dziękuję Izabela Kłosińska dyrektor ds. obsada wielki Opera narodowa oba państwa moim gościem informację państwo macie wracamy do programu Owczarek Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array