REKLAMA

Rok od wprowadzenia nowych przepisów - wolniej na polskich drogach, mniej wypadków. O tym Ilona Butler

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-05-18 06:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
11:29 min.
Udostępnij:

W ciągu roku od wprowadzenia nowych przepisów ponad 33 tys. kierowców straciło prawo jazdy za przekroczenie prędkości. W wypadkach zginęło prawie 400 osób mniej.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie w dołku cóż to 6 i 1718 sekund pierwsze śniadanie tak właśnie witam państwa ponownie bardzo bardzo serdecznie czeka na państwa na profilu Radia TOK FM na Facebooku proszę dzwonić proszę pisać śniadanie małpa to gratka FM 224444044 ty znasz numer telefonu panie Zygmuncie wstanie Hawaje na autostradach i trasach szybkiego ruchu obowiązuje maksymalnie 55 mil na godzinę mniej więcej 90 km na drogach przelotowych do 35 mil na godzinę 56 km na znakomitej Rozwiń » większości dróg do 2025 mil na godzinę, czyli 3040 km i zapewnia, że mało, kto nie stosuje się do tych ograniczenia policja reaguje na każde wykroczenie nawet źle zaparkowanych samochodów nie ominie obojętnie z wyraźnie znudzony wyrazem twarzy jak w niektórych bardziej cywilizowany kraj w krajach środkowoeuropejskich i w ten oto sposób najczęstszą przyczyną tragicznej śmierci na tych Wyspach są uwaga jak napisał pan Jacek spadające z palm orzechy kokosowe pierwsze śniadanie w w Polsce liczba wypadków z udziałem samochodów pędzących z nadmierną prędkością wciągu roku spadła dosyć radykalnie, bo o 4000 bodajże mniej więcej cytuję z pamięci, gdyż niegdyś zamknąłem swoje notatki niechcący zupełnie ich liczba ofiar śmiertelnych zdaje się, że około 400 osób w ciągu roku od wprowadzenia bardzo radykalnych Karcz polegających na zabieraniu co najmniej na 3 miesiące prawa jazdy kierowcom, którzy przekroczą prędkość więcej niż 50 km / h państwa jest gościem jest Ilona Ilona Buttler Instytut transportu samochodowego dzień dobry tani w dzień dobry w tym taniej po tym roku ocenia wprowadzone zmiany w kodeksie ruchu drogowego wprawdzie w zmiany dotyczące karania kierowców tzw. piratów drogowych dobrze czy źle to trochę pytanie chyba retoryczne, ale tak może warto zacząć od czegoś oczywistego co dla osób, które się zajmują bezpieczeństwem ruchu drogowego to taka ocena rok do roku jest właściwie takim troszkę wróżeniem z 2 głosów natomiast wiara czym będzie o pewnej politycy prewencyjnej, która mniej więcej od jakiś kilku dobrych lat już ich jest wdrażana w Polsce i ten pakiet przeciwko kierowcom, którzy nadmiernie przekraczają limity prędkości z 1 z elementów ja przypomnę, że w tym samym okresie bardzo wyraźnie z ruszyliśmy nadzór nad kierowcami, którzy prowadzą po spożyciu alkoholu prawdę mówiąc po 18  000 000 kontroli rocznie Browna, czyli bazowej dziękowali bardzo dużo wyeliminowany natomiast, że rozjedzie leży właściwie tak od 2008 roku poza 1 rokiem jest cały czas notujemy spadek liczby zabitych i właściwie jesteśmy teraz w tej chwili w unii 1 z niewielu krajów, które notują cały czas redukcje zabitych osób to cały czas nie daje nam jak gdyby takiego wymiernego powiedziałabym sukcesu typu np. przesunięcie się z ostatnich miejsc w unii, ale jest uważany w unii w tej chwili, dlatego że generalnie Polska jest 1 znaj 6 największych krajów, więc jest jakiś dobry kierunek no teraz jest właściwy dla nas najważniejsze, żeby go utrzymać w przyszłości w 33 ,51000 kierowców straciło w ciągu roku prawo jazdy przez prowadzenie samochodu z nadmierną prędkością jest taka liczba, która może trochę zaskakiwać szczególnie, jeżeli znowu spojrzałem pani wrażenie niechętnie, ale jednak na statystyki porównamy sobie te dane rok do roku do lat poprzednich my mówimy tu po 33  000 osób, które nie jeżdżą z bardzo niebezpieczną prędkością mówimy o przekroczeniu dwukrotnym wczoraj na 508 km rozwiązany, ale tutaj jest powiedziałbym bardzo tolerancyjne podejście, że ten system Administracyjny, czyli natychmiastowa utrata prawa jazdy jest przy tak drastycznych przekroczenie adres 33  000 uważam, że to jest w tej chwili niewielka liczba, bo wszystkie badania, które my prowadzimy pokazują, że przekraczanie prędkości się 1 z najbardziej rozpowszechnionych wykroczeń ostatnie jeszcze nieopublikowane np. badania opinii społecznej wskazują, że w obszarach zabudowanych w Polsce prawie 62 % kierowców deklaruje, że przekracza dopuszczalne w nich ponad połowa ponad połowę, więc do 30 wciąż cały czas to nie są już takie strasznie drastyczne na tyle na terenie Unii jak gdyby wyniki ale niemniej cały czas pokazują że, że jest to problem, z którym musimy się zmierzyć i przypomnę jest, że Polska jest niechlubnym liderem, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo pieszych prawda, czyli te obszary zabudowane no i to co nas czeka w tej chwili to jest starzenie się społeczeństwa, który też generalnie ci ludzie będą mieli mniejsze szanse, żeby uniknąć Real Jysk spotkania z samochodem pędzącym, więc tutaj musimy to na co patrzeć troszkę szerzej niż tylko na te 33  000, który streścił podał się odtworzyć moje notatki o 4000 spadła liczba rannych rok do roku pani powiedzieć, że pani na takie statystyki rok do roku patrząc z dużym dystansem, bo aleje na socjalizm jest dla nich mówią, że takie porównanie rok do roku już dość trudnej zimy, aby każdy coś działa 30 natomiast w sensie tendencja od kilku lat wiedziałem, że jest to lot z dużym optymizmem patrzy w trudno od oczywiście dokonywać porównania rok do roku w takiej skali czy trzeba stosować jakiekolwiek uogólnienia to przecież wystarczy 1 poważniejszy jakiś wypadek albo katastrofa drogowa, żeby statystyki w sposób gwałtowny czy radykalnie się zmieniły, ale jednak liczba ofiar 400 i wypadków co jest ważne jest 34   700 do 31  006, czyli chyba jednak można pokusić o taki wniosek, że po pierwsze, ja to obserwuję jako użytkownik wystawienie nie jest oczywiście jakiś reprezentatywny jest jakiś wniosek godzi reprezentatywność badań kierowcy jeżdżą wolniej boją się utraty prawa jazdy i to widać choćby, przemieszczając się po Warszawie czy innych polskich miastach jednak zdecydowana większość już w tej chwili stara się trzymać tej wyznaczonej prędkości jazdy tylko pojedyncze jakiś tam elementy niepokorny przemykają bocznym pasem z dużo szybciej niż powinny, a ten spadek liczby wypadków to jednak to taki drugi wniosek może być chyba skutkiem tych tych ostrych bardzo ostrych kar na pewno tak, by jestem pewien mechanizm dyscyplinujący natomiast myślę sobie, że my po trochu po trochu dojrzewamy do pewnej kultury uczestnicy ruchu drogowym, ale no i co się składa wiele elementów w ostatnio czytam takie badania, że na tle iluś tam krajów, które brały udział Polacy są najbardziej optymistyczni, jeżeli chodzi o poprawę bezpieczeństwa ruchu znacznie myślę, że w tej chwili wszyscy zauważyliśmy, że pewne nawet drastyczne w naszym w naszym kraju rozwiązania zaczynają nam przynosić pewne pewne sukcesy myślę że, gdyby zapytać jednak mieliśmy spore poparcie w przypadku np. alkoholu Polska jest ich nie ma najbardziej drastyczne kary, a mimo to Polacy należą do grona krajów, które cały czas żądają podwyższenia kary zaostrzenia nadzoru i dalej, czyli generalnie coś się zmienia w tym naszym krajem, gdy Janusz Popiel ze stowarzyszenia alter ego to taki stan pani zna doskonale Stowarzyszenie pomocy poszkodowanym w wypadkach drogowych twierdzi, że prędkość oczywiście to jest jest zawsze wskazana kwota główna przyczyna wypadków, ale jego zdaniem nie można bagatelizować też takich przy takich elementów naszej organizacji całej ruchu drogowego, które sprawiają, że kierowcy świadomie czasami to prędkość przekraczającą jedno zwraca uwagę na to na co także poprzedni rząd często zwraca uwagę mianowicie błędne oznakowania polskich dróg stawianie znaków ograniczenia prędkości w miejscach, w których one pojawiać się nie powinny kierowcy wiedzą, że taki znak inny jest postawiony w miejscu bezsensownie niepotrzebnie, a to prowokuje do wadą po prostu łamania przepisów no ale ile wiem w tej chwili trwają prace nad tym, żeby wprowadzić odpowiedzialność zarządców dróg za stan techniczny i również oznakowanie więcej myślę, że to jest dobry kierunek natomiast troszkę mnie martwi, bo ten argument pojawia się praktycznie 10 lat cały czas, że mamy i źle oznakowane albo nieusunięte np. oznakowanie po przeprowadzeniu robót drogowych, ale też naraża ich to jest jak to jakaś niemoc mówię w tej chwili, dlatego że my znamy ten argument prawny natomiast to jest akurat argument, żeby przekraczać prędkości naukowym w tej chwili polemizowała natomiast niewątpliwie jest coś do poprawy po stronie zarządców dróg i to powinno być jak najszybciej wprowadzone oczywiście może nie tyle argument przemawiający za przekraczanie prędkości, ale jednak jakiś argument pozwalający wielu kierowcom podważać podważać mocy prawa w danej sytuacji no ja bym tutaj powiedział, że to jest troszkę przyjrzeć się ją niefrasobliwość zarządców to znaczy tak samo, jakbym wiedział, że mamy sporo rozwiązań drogowych, które prowokują ludzi nie tylko kierowców do popełnienia błędów i te rzeczy powinniśmy sukcesywnie realizować oczywiście, że tak natomiast nowe może słabością cały czas jest brak jakiegoś systemu, który był bardzo szybko reagował przypomnę, że my soul są co roku dokonujemy jakiś sprawdzeń technicznych naszej sieci drogowej i właściwie te wszystkie wnioski, które formułują te komisje złożone z policji drogowców prawda powinny być natychmiastowo albo jak najszybciej wprowadzany no bo one, jakby utrudniają użytkownikom dróg korzystanie z to jest problem tylko upłynnienia te były tych naszych wniosków mundial takie zmiany są najtrudniejsze, bo one wymagają jakichś kompleksowego działania przy w 1 z 1 z wjazdów do Warszawy drogą krajową kiedyś zatrzymałem się celowo, żeby zrobić zdjęcie potem ruszyłem, a tuż po dojechaniu do domu obliczyłem, że w tym w 1 miejscu zostało 21 znaków drogowych ich ogarnięcie wszystkich przez kierowcę na chama wydzielina z krewnych nie jest jasne możliwe w mocy jakich prędkości jest to niemożliwe, żeby odczytać wszystkich formach ale dlaczego o tym, mówię, ponieważ przeczytałem później, że lokalne władze przeprowadziły przegląd przegląd zbędnych oznaczeń drogowych i wyeliminowały te zbędne jadąc tamtędy następnym razem zrobiłem zdjęcie było o 2 znaki i śpiew no właśnie to jest jasne, że jeżeli jest Góra 23 znaki w 1 miejscu to jeszcze można się spodziewać, że ludzie coś tam zauważył natomiast największe natomiast tak właściwie większość z nas nie zwraca uwagi w ogóle na znaki bardzo pani dziękuję Ilona Buttler Instytut transportu samochodowego, bo państwa i moim gościem czas na informację dziękuję doceniam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA