REKLAMA

Palemki i małpie mordki na festiwalu w Cannes. Rozmowa z Tadeuszem Sobolewskim

Kultura Osobista
Data emisji:
2016-05-19 17:40
Audycja:
Czas trwania:
14:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry wciąż skan 60 dziewiąty festiwal filmowy trwa tutaj do końca tygodnia w sobotę poznamy laureatów w inny nagród post dowiemy się, kto w tym roku otrzyma złotą palmę moim kolejnym gościem jest Tadeusz Sobolewski krytyk filmowy gazety wyborczej dzień dobry dobry wynik chciałam pana zabrać na początek o Almodóvar rzekł wolałbym powiedział pan powiedział znało ten Almodóvar tyle jest ciekawych rzeczy, a Pedro Almodóvar i furiata nie była Rozwiń » ciekawą propozycją w konkursie głównym właściwie nie rzeczywiście nie jest film w jakimś sensie Kali graficzny jest film w tym różne cechy kina Almodóvara, ale zrobiony, jakby po, jakby po wszystkim spółek jest musztarda po 22 jest niesłychanie właśnie zyskali prawo vany mówi oczywiście są wyższe zyski firm o poczuciu winy matki wobec córki wszystkich tych ludzi występujących tam, ale jak, gdyby styl gry przy najważniejsze w tym filmie Almodóvara jest jest styl, gdy się od pewnego czasu goście z kilku filmów występy w przydzielaniu ostatnie lekkiego autentycznie filmem był Volver video Volver czy do Agaty sytej jest zła jest taka jestem taka jest taka kaligrafia, która zaczyna obraz sprawia, że postacie wreszcie twarzy ja nie mam z nimi specjalne o kontakt n p . nowa, jeżeli tych całych serwisów świat retrospekcji poznajemy córkę, która odeszła od matki tragedii chce wrócić po latach właśnie ta córka ja nie pamiętam jej twarzy i uniemożliwienie nie zdaje się w sprawie istnienia wszystko regres każdy kadr mówi coś każdy Kac jest wypracowany w każdy kas zawiera elementy czerwieni czy błękitu także jest to na tyle styl jest film chłodny nie czerwony właśnie tylko błękitny raczej natomiast cały ten festiwal jest i właśnie fascynującą przygodą, o czym mówiliśmy przed chwilą oglądają z tej ranking krytyków francuskich, które stawiają stopnieje 3 gwiazdki od takich, ale my takich małp i Mordak nie ma filmu, który będzie miał jeszcze ich rywalem ekipy mordę i deficyt byłby nie byłby albo do szaleństwa ulubiony albo wcale, czyli niemal do świadczeń, bo nie ma w ogóle osób ktoś chce naszej kulturze i nie tylko w tej nie wygra festiwal nie tylko w kinie nie ma już takiej wspólnej przestrzeni prawda, jaka była niewielka kinowych kino lat sześćdziesiątych lat z tej Fellini Antonioni w SLD wspólna przestrzeń wspólny odczycie poziomu 200 gości wiązało z takim z rolą nie wiem prasy mediów z rolą inteligencji prawda festiwal w Cannes jest zawsze obroną jakiegoś kina w promuje coś zawsze tak było basisty festiwalu można być nowofalowy, bo odkrył nową falę i dalej do kina, które jest tutaj i przy prezentowane w razie kontynuacji nowej fali, w jakich takiej bezpośredniości szczerości języka no może to jest problem z festiwalu, który właśnie nie wiem powiela te trendy zaprasza tych samych reżyserów najważniejsze dzielnie walczy jej tam kreuje to właśnie dlatego nie nie ma tej jednolitej opinii, że dziekan jest wszystkożerny działamy zmienia, ale codziennie oglądam filmy zupełnie innej rodzinnej z innej bajki z innego stylu czasem dystrybucji takie nie wiem Cinema wylicza jak w filmie filipińskim, ale jesteśmy w lesie oglądamy rzeczywistość w w skali 11 czasem jest to czasem jest to jeszcze taka medytacja w tym filmie Jarmuscha Patterson i dla mnie jest największym przeżyciem największa innej głębiej sięgającym były do rzeczywistości takie są te filmy kompletnie kompletnie różne Kan uczy, a przy okazji zobaczymy czy Spielberga prawda poza konkursem w kilka uczciwości takiego no i obcowania z kinem we wszystkich jego wszystkich jego wszystkich jego formach i szukam też takich studiach czy ja szukam takiej właśnie kinowej w czystości szuka filmów, które się opłat jeszcze decyzji tak jak kiedyś jeździli dalej jest taki film znawca francuskiej podzielił Pinera taki, który w działaniu i opatrzeniu kinowy patrzy, który działa szukam tego kina po opatrzeniu dlatego tak lubię bardzo i dlatego taki wybitny lider sieć Jarmuż, ale kiedyś generał 4 z drugim takim z czystym punktem tego festiwalu prawda jak Daniel Blake filmowo męczarni starego robotnika, który ubiega ubiega się o zapomogę w taki temat wreszcie publicystyczny z tego zrobione są powieści właściwie taka dzika pisowska o tym nikt z taką nie niezgodą na świat tak jak jest na organizacji społecznej w społeczeństwie taka, jaka jest podziwia makietę niezgodę LO utraty jego ataki orwellowski socjalizm napoje takie poczucie społecznej rada, czyli i to i to bardzo różne nacje bracia Dardenne tych firm, które przed chwilą zobaczyliśmy, gdy nieznana dziewczyna, który może nie jest najwybitniejszym Finem braci Dardenne, ale jest niesłychanie charakterystyczny, bo oni bohater jest lekarka, która prowadzi prywatne dochodzenie w sprawie afrykańskiej, która wstydzi się w Belgii afrykańskich, które w, której zginęła Estera właśnie remontowane na jakich działań i ten film z kolei, że już skończyć 1 wątek z kolei ma też taki podtekst nie tylko sprawa nie jest jego sprawa społeczna ona podtekst tria określa początków jej jak ogląda film braci Dardenne wreszcie czysto chrześcijańskich czyste chrześcijański bez bez mówienia o tym i bez, jakby jakiegokolwiek wyznania bez religii, gdyby w chrześcijaństwo bez religii, czyli takie lekarka prowadzi dochodzenie potrwa już karać tylko po, których wydobycie ludzi no przyzna mu wyrzuty sumienia Chile powtarza, że robi to co zarobi zbrodnia Ikara Dostojewskiego przeniesiona do Sycylii też takiej właśnie wielonarodowej społeczności o tytule należy również tym, że wymienia okresy tak ona sama żyć tak jak ona sama nie otworzyła im dziwić prawda przed urzędniczką także główny właściciel jest także my przyjeżdżamy z kraju świata jesteśmy codziennie bombardowani złymi wiadomościami lokalnymi ngo w Polsce po prostu po tej z takiego zła rodzina Grecy wiadomo, że wieczorem przyjdzie taka jak i będzie nam znowu coś zrobić nową awanturę takie mam poczucie w takim poczuciu wiedzie się festiwali w tym właściwie wizy rzeki o cały świat jak ty zwariował i cały świat musi się edukacji rady złem zło jest w ogóle leitmotivem tego festiwalu oczywiście to może być też u nas mieliśmy uwrażliwienie artysty jest w filmach prawda ten rumuński film wspierany wymaga też niestety nie są arcydzieła widać też właśnie taka rodzinna rodzinne piekło sfilmowany, gdy 11 w ciągu 3 godzin taka taka rodzinna wstyd po nabożeństwie o w czasie, którego wszyscy nikt nie może się porozumieć marzyłem właśnie takim filmie w Polsce także jestem w ogóle dobrze nastawiony, mimo że festiwal nie pozwala nam nie daje nam ich arcydzieł pokrywy idziemy spłat Kani z kina i Lewisem piękno korespondencję nie cały czas jesteśmy właściwie GE Danii na obrazami obrazami zła, ale też tym co co na to poradzić co można robić kino jest też takim bardzo duży jest też jeśli chodzi o styl bardzo dużych filmów właśnie legło w fazie tych rzeczywistych właśnie 11 to nie tylko filmy filipińskim nie tylko w filmie rumuńskim Sieranevada zbywcy tego wszędzie jest taka, że kamera się w tej chwili część piłowanie czymś tak prostym kamera jest dostępne tak bliska ludzi, że właśnie był to pociąga jest taka, że antyteza kina akcji widać też będziemy mieli chwile prawda, ale z zobaczymy jak to aktywnie antyteza odcinała się którymi codziennie jesteśmy karmieni jeszcze jedno się powiedzie halny idzie w Cannes być może my przeceniamy niektóre filmy, ale lepiej jest opłaca się bardziej i ich przeceniać też dawać, jakby stawiać wyżej niż wtedy niżej co prawda, kiedy później pomyślę sobie, że później lider w Warszawie do pustego multipleksów i oglądam jakiś film z 3 osobami na sali w Gryfinie możesz dzielić także w Cannes to podnoszenie ci, na których stoją też codziennie ludzie z takimi wygra w takimi tabliczkami Kresami psy robią takich jak dziś są tytuły filmów może pan zaproszenie na tak na ten film wszystkie najbardziej niszowe filmy płyty mają tych swoich amatorów, którzy czekają też wspaniałe wspaniałe poczekalnie w Cannes naprawdę naprawdę nie mniej ni mniej w niej ginie i to, że jakby żyli pokazuje też nie tylko my jesteśmy, jakim śniłem centrum świata po ich ofiarą główną nie jesteśmy tak tacy jak cały świat wszystko co się dzieje są u nas zwiększonej skali dzieje się na świecie zmierza to nie najlepsze strony, ale zdarza się o tym, mówić to pokazuje tak, gdy do szyi nie powstanie blisko jest jakąś wielką wartością Real do oka nie będziemy narzekać, bo za dużo, ale chciałam pana na koniec wynająć jakieś wielkie rozczarowanie było to co z tego konkursu było tak tak oczywiście są rozczarowania 1 z nich właśnie Almodóvara tarczycy pierwszy film Almodóvara absolutnie dawni działacze Wisły szlak pieszy jedno jestem jak w normalnym człowiekiem jest od odbieram boksy dla innych filmach tutaj nie przesłania jest etyka, czyli wydaje mi się taka właśnie starość Almodóvara, który chce być nagle takim wielkim filmowcem rycerz z ludność utraci być może wszystko powiedział już nie, choć za głęboko drugim takim rozczarowaniem było brudno zimą, aby jego firma lud jest do końca nie wiem czy to znaczy ktoś powiedział Francuzi słynnej wulgarni czy określenie seksu męskiego, ale potem też swoje to znaczy moje kochanie i 2 × i śnieżnie w środę w tej ankiety protesty może w Polsce też ci podpowie wiadomo, że w ten sposób zwraca się ojciec ludożercy na w jakiejś tam 2 francuskich Flandrii i 100 lat temu swojego takiego filtry syna troglodytów Pierre owi maluczcy, czyli moje kochanie w myśl, że możemy się zupełnie dziecinnego ametysty film, który jak jest z tym czymś niesłychanie wykreowany przez reżysera filozofa obrazem inaczej w 2 LG w Dreźnie złodziej karykatury w państwo ich chłopi Hanny prawda akty zbieraczy mówili i wolności są prawdziwymi mordercami i 44 jedno 1 czy ludzie są również z 1 strony jest obraz człowieczeństwa, choć geniuszami i krety nami równocześnie nie możemy się spotkać oczywiście takim mówił przecież Gombrowicz właśnie tym spotkaniu wyższości niższości po jedzeniu takiej 1 swojej przedwojennej nowej liście i dziewczyna z chłopakiem jedzą podgryzają kości, lecz pikniku w tym z tych spra w taniec z dotknięcie, robiąc coś takiego proponuje zimową i równocześnie jest wysoka jak na taki taki nie jest artystyczny wysiłek na szkolenie aktorów, którzy muszą grać właśnie tych o tych kredytów albo inny albo kretynów wybitnych aktorów fabrycznych niż jego inność muszą obecnie są, tak więc marionetkami w rękach reżysera i wiemy tylko jego obecność i to jego i jego stosunek jego właśnie dla ludzkości jego sławny, gdy była jest tak ewidentnie tak na wierzchu wszystko jest wywóz ten film gdzieś w końcu nas pod rząd nie tyle odrzuca celną widzimy ku swojemu, choć nie bywałem nasileniem właśnie ich obrazów obrazy zła połączyli rysowali estetyczny także są tak 1 tej, jakby pretensjonalność jest to co najbardziej rozczarowuje filmach konkursowych rundach dobrze nowy czekamy w takim razie nad lennem na ten werdykt nie oglądamy czekamy do końca tygodnia także faworytką właśnie jest też zdziwiony faworytem nawet nie jest ani stary lał się pani wspaniały buddyjskie motywy działań musi tylko firmy Toni Erdmann Maren ADR i niemieckiej reżyserki i bez realnej wszystkich rankingach najwyższe stopnie w, a który przypomina mi troszeczkę jest też film robiony właśnie tych było oglądać jak sitcom telewizyjny wreszcie koniec kinowych palę się na idiotów von Triera jesteś taką w tym filmie taka akcja, że ojciec jest biznes biznesmen właśnie kompromituje ją z Werderem absurdu obecny cel w Pszczynie różnymi postaciami przebrania przyklejonymi zębami w peruce doprowadza, że ona się robi taki jest jak bohaterka idiotów, jakby kontestuje od odwraca wszystko absurd staje się, jakby sobą staje się prawdziwe Delfin tutaj właśnie zrobił niebywałą furorę być może właśnie ten festiwal jest czymś takim pokazanie języka światu kapitalizmowi temu całemu, jakby był mu temu, gdy Rylovii, który musimy uczestniczyć w jakiej dziwnej dziwnej grze w ciekawe Tadeusz Sobolewski krytyk filmowy GazetaWyborcza bardzo dziękuję dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA