REKLAMA

Opera z perspektywy dyrygenta

OFF Czarek
Data emisji:
2016-05-24 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program off czarek studia gości Andrij Jurkiewicz dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej dzień dobry witam maestro dzień dobry jest drugi rok jako dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej nie chce pan jeszcze uciekać Warszawę nóg drugi rok w jakości dyrektora muzycznego, ale przy tym poprzednio 5 lat jako zaproszony do legendy o gwałt przy Starym teatrze wielkim, czyli zacząłem od Roberto di BRE, który był z z panią Edytą GROM potem Rozwiń » otrzymałem zaproszenie na dni angina na nić latającego Holendra ze scenami nagości ich tak słynne sceny, czyli w ciągu tych 5 lat ja tak rozumiem, że teatr patrzy na mnie co ogląda się przygląda się, jakie walory mam jakieś nie mam i potem otrzymałem zaproszenia, żeby być dyrektorem muzycznym teatrze no myślę, że 1 z walorów w tym wieku miasta i obserwacji, więc nie wypowiada się zmieni na pewno zmieni teatru to jest to, że jest on jest pan sporo pan czasu spędza w jedno w Warszawie niby ma pan więcej czasu może tak ogólnie po niż inni dyrektorzy muzyczni spędzić z orkiestrą przygotować się posłuchać przesłuchać zasugerować pracować po prostu kiedy był troszeczkę młodszym, bo ja także dużo, jakby podróżował w latał między teatrami między różnymi różne produkcje my, ale akurat ten to propozycja do do muzycznego dyrektorską w teatrze otrzymałem ten moment, kiedy już zastanawiamy się, a może to nie warto je tak tak latać, bo po całym świecie może coś się zrobić spokojny i żeby ono miało więcej wartości, czyli więcej i prób, więc wykurować się brzmienia orkiestry chóru pracować z solistami, bo operator nie tylko dyrygowania to jest cały jej cały okres czasu długi okres czasu przygotowania tego wszystkiego i ona musi być zrobione w każdy dyrygent, który na ME chce mieć to jakość chce, aby dojść do jakiegoś pewnego poziomu mórz to robić muszą pracować i ja wtedy zdecydowałem, że będę dyrektorem muzycznym i będę więcej czasu w Warszawie, ale i będzie wtedy mieć więcej satysfakcji tego, czego Robbie, a z obietnic jak pan w ogóle trafił w tym z nich uderza, że pan był młodym chłopcem małym chłopcem to pewnie pan biegał z jakimi wysuwanym z drewna pistoletem po placu zabaw albo lesie, strzelając 3 i pewnie, chcąc być jak nie wiem 4 pancerni pies bardzo bardzo dobre pytanie do 4 pancerni i jest to była moja ulubiona książka w, kiedy był dzieckiem i potem jeszcze Niewiem 67 oraz przeczytała ją to książka bardzo mi się podobał nie wiem, dlaczego TP SA na rzecz tej szansy i w ogóle MF moja mama pracowała w bibliotece jak dużo czasu bardzo czytał życie 4 pancerni pies Timur i wokal mandat i Gryko wandal może nie zachęca marzenia, ale inny inne rzeczy z Ukrainy i MFW książki, które tak na panu zrobił takie niesamowite wrażenie po to, książka to byłby teraz może to ciężko powiedzieć, bo to już było w dzieci z dzieciństwa tak to było dawno, ale zacząłem od takich prostych książek, kiedy był w nie wiem co 5 lat zacząłem czytać i do 20 lat, kiedy jeszcze był czas naprawdę jest książka ma być to taki rozwój mojego moje jest z jak Uber w interesu, czyli różne to były różne style i klasyka i współczesne rzeczy celem naprawdę dużo dużo tego wszystkiego przeczytałem i do muzyki potem trafiłem AM ba można powiedzieć, że przypadkiem było w jeszcze studiowałem w muzycznym jak to się z u nas muzyczne, o czym jeszcze możesz paść ofiarą muzyczna nie wysiadał tata też jednak ta jest rywalem nam na wpół był to po ukraińskiej to jest Bajan, a nie wie po polsku to widzę Monikę, czyja to jest tak jak akordeon, ale takie Knop kobiety Kidman budzi go jako organ tak tak i Filharmonia może go aż takich i jem, gdy skończyłem tam średnią szkołę to potrzebne byłoby, aby albo muzyka będzie muzyka i potrzebują kogoś, by kupować dobry instrument, który kup wtedy w wsi siedzi na 80 tych lat kosztowało dużo na coś 3000 USD, by to było dla mnie i jest i jakby familii było dużo i ja nie mogę pozwolić, żeby kupić taki instrument to trzeba było wybrać odpowiedni instrument noc żywych instrumentach, ale nagranie z WSJ i dzieje, ale już wtedy moja żona zaczął studiować śpiew w we Lwowie muzyczne akademie, żeby być razem to ja wybrałem taki, jakby taką drogę żeby, żeby jak do tej Akademię trafić jedno i dyrygentka batuta dyrygenckie w pałeczkę pałeczka kosztowała 20 gr wtedy, ale to świetny instrument z 1 strony jednak audytu może tak nie jest żartem, że tak z zielonymi trafionym i jem no i od tego czasu się zaczęła na szczyty z miłości w no tak, żeby być blisko żony już blisko żony tak, ale jakoś żyć, ale rozumiesz muzykę jakoś pana wciągała kręciła nawet granie na na instrumencie to jakoś dawał panu satysfakcję czy myślał pan, że no dobra mogę zostać nie wiem muzykiem, a może dyrygentem i ułożenie kamieni na świecie nie usłyszy albo mogę nie sprzedawać samochody i zarobię kupę kasy no oczywiście, że muzyka dla mnie było już wtedy było zaczęło dużo i etyką muzyką mogłem jak najpilniejsze, by wyrazić swoje emocje już odczuwalne to że, że mam coś się do dołącz do wody dlatego, żeby oddać muzykom tak oczywiście, że i miłość miłość do muzyki miało jest taka nas prowadzi działania delegowania no to najpierw rozumie się pan uczył a kiedy pan się nauczył to czy miał pan jakieś preferencje typu, jaki jak jacy, jaki jak wielcy kompozytorzy tacy kompozytorzy Jac, jakie kierunki co pana bardziej nie wiem wciągał podniecał, jaki rodzaj emocji, jakie byty początki to, czego pan szuka co panu co z tego wyciągnął, kiedy zaczynał studiować delegowania do głowy Akademii w pana profesorem wódz twa to równocześnie zacząłem pracować także z klerem i teatrze we Lwowie w operowym teatrze i ta robota w w ciągu 2 lat ona on jakby tata robota tak zrobił, że ja zakochałem się ich operę i śpiewów i w ogóle teatr i od tego czasu już się już jestem dużo teatralnym człowiekiem w, czyli jak ta przegrana to doprowadzić tylko orkiestrę symfoniczną to tak na jedno Maćkiem 1 rączką, ale gra pan przysypia nie wiem co do czynienia nie ja mam z sądzi się o tym co jest wielce przesyt czy nie, ale o poradę jest też Teodor oczywiście nie znaczy dużo symfoniczny koncert także oczywiście, że dyryguje, ale Opera w tym bardzo pomaga, bo on już patrzeć np. basen płonie na takie duże, bo na Parc des ze strony dramaturgii teatralnej już jest jak jak wybudować z tą konstrukcją, jeżeli jest cala belkę Symfonia jest cel, a to coś się stosuje kompozytor to dla mnie, kiedy studiowałem do rąk każdy nowy utwór Bujak jak nowe nowe otwarcie jak w jakiej się dziwić tak odkryłeś i Chodzież, bo woda zaleje, gdy idzie odnajduje się zbyt wiele wiele rzeczy i myślę, że nie mam takich preferencji, jaki kompozytor chce delegować tego nie chce wszystko chce delegować coś się udaje lewica się gorzej, ale naprawdę ten świat muzyki jest bardzo ciekawy wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje już za kilka minut o godzinie jedenastej 20 państwach moim gościem jest Andrij Jurkiewicz dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie na wcześniej współpracował z teatrem wielkim operą narodową, a od 2 sezonów jest dyrektorem muzycznym także nowości już warszawiak pełną gębą siedemnasty w tym pięknym mieście wrócimy po informacjach informacje za chwilę o godzinie jedenastej w 20 Cezary łasiczka program Owczarek państwa moim gościem jest Andrij Jurkiewicz dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie tak podejrzewam z tego co pan, mówi że pewnie, zaczynając studia pomyślał, że jak ten dyrygent taktyką Machaj jakich papieży przekłada to powinni się nie zorientuje jak pan tam podłoży jakąś ciekawą książkę jak jakiś drugi utwór to pewnie 2 rozdziały pan zdąży zrobić orkiestra i tak sobie darować no nie wiem czy orkiestra da rady nie wiem czy ja zdążyłem tak jestem cieka w tego trzeba spróbować, jakby to funkcjonowało SOM gotowe przez fascynującego bycie dyrygentem nowo tego są osoby te nie do końca wiedzą coś co zrobię co dyrygent robi na nim dyryguje zarządza, ale w ogóle co to znaczy, a tak właśnie, kiedy się jest albo na koncercie albo właśnie szczególnie w teatrze operowym, kiedy się słucha różnych wykonań noc toczy się warstwa śpiewu to sedno rzeczy scenografia tego i t d . ale właśnie coś takiego dzieje, że jest 1 dyrygent, który z tej samej orkiestry potrafi i inne inną kolorystykę inne brzmienie wydobyć inaczej podkreślić akcenty, a drugi za zagrasz tak poematy orkiestrze zupełnie inaczej to jest fascynujące jak to zrobić jak grać na tym instrumencie zwanym orkiestr orkiestra operowa to jest jeszcze troszeczkę inne kwestie niż prosta orkiestrę, dlatego że dla mnie np. czas czasem się zdarza, że przyjadą na jakąś produkcję n p . Rigoletto byłym Chile Santiago i w tej scenie sporach uczciwie i Rigoletto pieszych na spotkanie i chciałem zdobyć takiej Dark Sound, czyli ciemnej i dźwięk Oderka jest, żeby ta scena pro Bono taka in przy tłumie ona taka noc i jest dla mnie ten świat, do którego tam produkcję nie podchodzimy do tego dźwięku jak poprosiłem tego, kto on a kto robi się jak do tego, że brzmienie było, bo ten dźwięk nie odpowiadał temu czyją, czego ja a czego Jaś był z orkiestrą, czyli dyrygentem operowym, jeżeli naprawdę lubię opery i znawca takie teatr operowy to on wszystko podczas spektaklu muszę ogarnąć, jakby z od odczuć i dekoracji światło i je i nie wiem i dystans między między sceną i orkiestrą wszystko wszystko dużo dużo jest tych czynników którym, które potrzebne podczas dyrygowania pilnować, żeby naprawdę to było coś wspólnego, żeby teatr był żywy teatr jak w jak robić to co po, o czym pan mówi, żeby jednak nie wchodzi sobie na pięty no bo oprócz pana inny np. w teatrze wielkim Operze narodowej, ale nie tylko przecież jest jeszcze dyrektor artystyczny, który ma jakoś swoje wizje inne ciasto jest jeszcze reżyser tak scenograf, a jeszcze do tego mamy osoby, które się znamy obsada mi na poziom, że każdy z was ma coś dopowiedzenia pan pewnie najwięcej na na temat warstwy muzycznej, ale przecież także na temat obsady głosuje i głos z pan się podoba no ale też dyrektor artystyczny reżyser, a nie wszyscy mają jakieś swoje opinie bardziej więcej może ona na dno ma na swoim te 1 na swoim poletku, ale też trochę na temat każdego z własnej i rusz taka sytuacja, że są nie wiem 234 może 5 osób, które chcą dojść jakieś konsensusu czasami może być trudne no tak czasami może być trudna, ale jest 1 rzecz, która łączy to wszystko razem to jest partytura opery napisanej przez kompozytora jakiś głos wszystko jest partytury napisanej i gęsto orkiestra dramatyczna orkiestra w jakiej jakie jest nasz, czyli już tutaj mama jest jak i wspólną, jaką musi Dunka, że jak i jaki ma być głos no ale to skoczek teatr wielki Opera narodowa jest wielka scena Śpiewak, który w mniejszym teatrze wypada świetnie, bo oprócz tego, że ma interesujący intensywną barwę to jeszcze świetnie prezentuje tak, ale może się tak wydarzyć, że na świat na scenie teatru wielkiego opery narodowej muzyka przykrywa dziś to próbują się wynurzyć powiedzieć halo tu śpiewam, ale nic nie słychać no i teraz mamy konflikt dyrektor muzyczny może powiedzieć, ale w piękny ładny, ale na tej scenie ginie, a dyrektor ZOZ, że będzie, ale i tak chce no cóż może taki nie nie nie będę, jakby prosić ja tego jak go Sejm już było przy tym jak podpisać kontrakt z śpiewakiem to oczywiście, że my robimy róbmy audycje i tych śpiewaków, których znamy to my słuchamy z naszej głównej sceny jak przychodzi ten głos ze sceny może bez orkiestry to robimy tę audycję, ale wszystko jedno to jest bardzo ważne usta, choć na nas na tej naszej scenie ten głos no i plus jeszcze nasze doświadczenie w rozliczeniach panien z belek Osiński, który jest kasty dyrektorem na stałe trzeba w mojej już pakiet 20 lat, gdy ubezpieczenie delegowania różnych teatrach ono nam pozwalam już wiedzieć o o tym jakie głos jest potrzebny jest nasze sceny, jaki podchodzi rekiny podchodzi i łatwiej jest to robić, jeżeli się jest dyrektorem muzycznym czy jak u siebie w domu trochę, niż kiedy się podróży jako gościnny dyrygent nie zależy od tego jaki kontakt my też na tych różnych miejscach takich kontakt między między jak wielu ludzkich takich kont tylko od tego zależy może być możesz pracować w domach i Niemiec 3 możliwości zrobić sterty tego chcesz komuś przez co tydzień indeks gdziekolwiek w innym kraju i jest wszystko w porządku dostaje pan jakiś utwór muzyczny miks ropa za dyrygować albo partyturę no ba ma pan zadanie jak po jak pan do tych zadań podchodzi zakładając, że to coś, czego pan nie zna albo co pan słabo zna tak czy to jest także lepiej się pan z tym chce przespać się da się w wyrazie osłuchać zastanowić przemyśleć czy niema co na to czasu trzeba od razu wskoczy ci i pojęcia, iż takie decyzje stylistyczne i Jerzym mówimy o takiej robocie normalnej pracy PUP Office profesji, jednakże jak jak dyrygent musi zrobić to i to coś się stosuje opery to wtedy, jeżeli otrzymuje nową partytury opery po pierwsze musi wiedzieć każdy z dołu, jeżeli to jest jak umiesz języku obcym to ja muszę tu mieć tłumaczenia snuł swą, żeby naprawdę tyle brak to znać bardzo dobrze potem mu ten muzyczny świat, który jest w tej Operze i jajek o panu zależało od a do tego, jaki jest kompozytu jako partytura, ale czasem i pół roku musi być szyby jak naprawdę ten wymarzył dla siebie te wszystkie tempo tej Operze i brzmienia i kolor i dźwięku, jaki głos muszą być jakieś kulminacji kulminacji jakiś taki różne rzeczy, czyli czasom jest potrzebny dużo czasu, czyli teraz pan już myśli o czymś co się wydarzy za rok 234 tak już tak i bardzo także szukam różnym materiale, który w stosunkach z epoki kompozytora, o czym on myśli wtenczas, kiedy pisał opery czy łapanek i pamiętniki i książki z epoki to jest już wszystko było bardzo jest ważne taki kluczyk odnalezienie, gdyby ryby czasem szuka szuka się głośno nie masz nie masz żadnego jakiegoś inny nie ma jest koncepcyjnie jeszcze nie urodziły się, a potem coś z nim inny nie wiem przyszedł wesprzeć te wersje jego jakiś list tak, by kosz i ten jest jednak otwierać szyby od razu tej mocy której, który był założony w tej Operze, a jeżeli pojawia się reżyser, który ma inną wizję tego świata, bo z 1 strony ma pan świat, który zaklęty w partyturze na pomiędzy słowami libretta no ale ten świat może być znacznie odmienne od tego świata, który proponuje reżyser jest w świecie operowym jest najwięcej takich klasycznych wystawień, czyli nie wiem, że mamy no dobrze byśmy Turandot tak no to proszę bardzo Jasińska księżniczkach oraz takiej liczby innych powodów nie przepada za mężczyznami wymyśliła sposób w jaki się istotnie pozbywać tak oczywiście są sadzone i t d . a tu pojawia się sektorowi, a tematem co roku z tego jakąś taką psychologiczną opowieść o kobiecie po przejściach być może jakimś molestowaniu wczesnym tak dalej teraz możesz powiedzieć, ale ja to w ogóle jest inny świat niż się tu w głowie tworzą i wtedy pan ma rację i wtedy jest bardzo ciężko było takie produkcje, gdzie między reżyserem dyrygent niema niema niema niema współpracy nie ma 1 rozumienia tego co jest napisane w partyturze, bo bardzo ciężko jest naprawdę muzyczna połączyć to co coś się nie wiąże z tym co się odbyły na scenie i dla mnie to jest się zdaje rzadko, ale czasem jest także jest ciężko wyrokować czy najpier w trzeba zanieść do reaguje wspólnie z innymi twórcami tego przedstawienia operowego dziś dość lekkie konsensusu, że to jest o tym, iż wszyscy zgadzamy się, że to ten tata wizja tego świata muzyczna scena graficznego jest naszą wspólną to jest jednak naprawdę najważniejsze, że rzeczą przy przy jakich nowych produkcji musi to być ASO czy dyrygent czy to jest coś, czego można się nauczyć jak sobie, by dyrygenci teraz się pan sobie z tym radzi co robić z emocjami, które przez stulecia przechodzi w życiu codziennym nowo życie codzienne takie zwyczajne poza artystyczne często nas nie wiem irytuje smucić i raduje, bo jest cała gama emocji innych otoczony przez do pracy zostawią swoje rzeczy bierze doń batutę i teraz przez najbliższe najbliższą godzinę 23 godziny musisz skoncentrować na czymś innym jak zostawić emocje życia czy da się udaje albo coś co robić zostawić emocje życia codziennego za progiem i przejść do innego świata, gdzie trzeba za dyrygować Nordland jest bardzo prosta, dlatego że Opera i w ogóle dyrygowania to już jest inny świat MUKS może powiedzieć troszeczkę emocjonalnych wyższy od tych emocji, które mamy w życiu od to jak nie wiem to albo jest dyrygentowi albo nie ma takiego uczucia, że jak w jak masz 3 jak z otrzymujesz taką porcję coś innego, czyli 8 przychodzisz od od tego co się dzieje każda dzienne i do czegoś innego, czyli jak chodzisz jako dają do do kościoła do kościoła np. tak to jest taka, że dla mnie, że to jest święte rzeczy muzyka, że inni czy do seniora świątynia no tak, bo ona zawsze operuje emocjami bardzo wysoką innego poziomu, a nie oni są z dusz czy oni są z silniejszych tak tej mocy i od tego co się dzieje w życiu i Goethego to jest bardzo prostoty przyjście wyjście z niej wrócić za dyrygowanie to jest to jest zupełnie inna bardzo silna rzeczy w tle pozbiera pałeczki mowa o ich preferencje co do materiałów albo ciężaru albo no no tak młody jeżeliby mogą pokazać to by pokazano tak źle rozegranej SB społecznie chodzi o nią pokazać jak się wybiera Alaskę, gdzie ona musi mieć ten w swojej centralnej, jakby tak pęknięć kosztami tak, który jest odnośnie do ręki także Doda całej postaci legendą jego wzrostu do jego kompleksy to także bardzo ważne i także styl dyrygowania ktoś dyryguje całą ręką i cały czas ktoś dyryguje piszczą tak, kto z dojazdem traktat ktoś się też troszeczkę płynem zależy od segregowania wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM inne państwa Anny i moim gościem jest Andrij Jurkiewicz dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej 2 sezony już w Warszawie jako dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej informacji Radia TOK FM już za chwilę o godzinie o godzinie 1140, a po informacjach wracamy do programu Owczarek do naszej rosła Cezary łasiczka program Owczarek państwa moim gościem jest Andrij Jurkiewicz dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej w sumie już o tym, że jest pan, gdyby 2 sezony dyrektorem muzycznym myślę sobie, że oprócz tego, że dyrektor muzyczny przychodzi po to, żeby właśnie pięknie dyrygować przymierzyć się z różnymi przedstawieniami w dość przechodzi jakąś wizją, a przez Tatry mówi świetne miejsce z tradycjami prawda kwadry Ga coś da nam nie wygodny parking i t d . no ale jeżeli chodzi o warstwę muzyczną jako dyrektor muzyczny chciałbym wam tu pewną wizję chciałbym, żeby za jakiś czas coś się wydarzyło co się zmieniło było lepiej albo inaczej jak było gorzej albo więcej instrumentów egzotycznych dłuższe spektakle więcej Pucciniego o mniejszym Pańskiego w bok jak dziś jakiś mecz w głowie ma pomysł czy pan też takimi pomysłami dotarł do Warszawy jak idzie realizacja ma przede wszystkim główny pomysł dla mnie sędzie nie tylko w Warszawie jest wysoka jakość tego co co w Rzymie podczas spektaklu, czyli brzmienia orkiestry chóry KUL-u orkiestry Echo chóru solistów i w ogóle więcej jakości temu co robimy oczywiście, że jest jeszcze dyrekcja artystyczna dyrekcja naczelna teatru jest jakiś swój swoją wizję tego, jaki repertuar musi być i wiem musi być spektakli w sezonie bardzo to wszystko jest jakby powiązane i Biała, jakby przyjmuję te decyzje, które proponujemy dyrekcja teatru oczywiście, że coś swojego proponuje n p . w tym sezonie następnym sezonie będziemy koncertowe wersje wykonywać opery norma Belliniego tata Robert z pana ulubionych takie wrażenie, bo ma pan spore sukcesy Edita Gruberova mu do tarczy Schillera w Berlinie wspaniałe recenzje właśnie dotyczące pana no no tak dziękuję to i mogły tam moja mam pierwsze roboty zlikwidował to był debiut akurat w Operze norma na scenie berlińskiej Filharmonii, czyli po 89 lat temu to było i ono oddalone takie jak było od otworzył drzwi do ADO tego światowej Kantor do wody światową różnych operatorów o progach teatru naj naj naj wyższego takiego poziomu i jest mu tego bardzo szczęśliwym, że mogę dyrygować takież BRE, a ja, ale ktoś zostaje właśnie, że ktoś, kto jest nowością dyrygentem i jak to nazwać, który by sobie dyryguje nagle właśnie otwierają się drzwi do wielkiego świata coś się co się dzieje co się dzieje że, że właśnie ktoś mówi o Jurkiewicz no to jest regałem z górnej półki coś co się wydarzy dochód powtarza, że dyrygent tak samo podchodzi zaczyna dyrygować jak każdego innego wieczoru nawet co się wydarzyło, że został dostrzeżony z czego 83 no może od tegoż dyrygent jak musieli wreszcie, by być jak to otworzyć siebie otworzyć CIT w tej muzyce odnaleźć siebie w tej muzyce i kiedy o siebie od odnajdzie w takie czy innym stylu to wtedy to wszyscy, kto rozumie to to wszyscy zobaczą jej wtedy Just już pójdzie ta tak jakby takie otwarcie jeździć 1 nagle dla różnych teatrów w i co potem się z Górki tylko siedzi z cygarem i z kieliszkiem Brendy i jak menadżer mówi mamy zaproszenie z nowego Jorku o z Londynu z Paryża z bramek, więc nam wstrząsa popił mówi, a no nie wiem zastanawia się powiedz im 100  000 EUR, a nie 200   000 EUR w nowo to taka jest jakby nie chciałbym być takie sytuacje tak scence z popiołu i powiedzieć my prosimy 100   000 EUR nie chce Janinie nie w ogóle nie myśli o pieniądzach, kiedy dyryguje na przykładem jest bardzo ważnym tak ciekawy styl robocie, żeby jak i żeby było, żeby było on gra z byłym radośnie my tego co robię i jeszcze chcę powiedzieć etosu stosuje się nie to każdy ten kroczy do przodu dla mnie bardzo się ciężko o i dało daje i myślę, że będzie się dawać było 1 bardzo ciężko idzie zawsze wiem że, że progresu jako dyrygent jako ogólnie jako o osobisty tak i jestem bardzo bardzo radosnym tego, że taką nosi staje, ale ona się daje bardzo bardzo ciężko ten każdy kroczek po 5 cm po po 10 cm ale, ale nie jestem progresji jestem od tego wszyscy się, kiedy pan pracuje z materiałem właśnie, który już z pan zna no np. norm wspólnych norm tak czego, czego pan szuka za każdym razem czy właśnie eksperymentuje pan, że może jakoś inaczej to zadecydować czy raczej chodzi o n p . żebym się tak udało ja jak najlepiej wyszło czy to taki powrót do jakich doskonałości, którą wydaje się czy też takie poszukiwanie czegoś czym czy może właśnie jeszcze eksperyment każdy Rast dyrygując czy norm czy coś innego te co ja już dyrygowałem tu o każdy raz szukam wgłęb idzie w jakby dotąd się stosuje także dramaturgii opery wszystkiego, że nie może być jakoś od początku do końca tego jak dla mnie musi być połączony to wszystko dramaturgią musi być bardzo wyrównana spra w innym akcentem jest grą z dramatycznym z wiecznym akcentem, czyli to, jakby taka doskonałość tej konstrukcji opery od, a tego ja szukam za 8, a takie opery, który pan nie znosi, który jak ktoś zaproponował nie ośrodek artystyczny powie maestro w przyszłym sezonie za 2 sezony się zrobić to odpowiem, bo w życiu wsi jest taka nuda nie da się tego słuchać no no nie wiem ile istnieje oper w ogóle napisanych zaraz zaraz za czas historią PRL u mnie, więc nie wiem takie, które się wykonała, ale 56000 COS takiego tak jak ja dyrygowałem no nie wiem nic teraz ciężko powiedzieć ile, ale drogo, ale może jakąś 1 piątą część tego wszystkiego co napisane i żeby tak powiedzieć, że nie tej opery w ogóle nie chce delegować z toalet i nie mam prawa i nie chce tak powiedzieć, bo jeszcze znam duże ma w tym świecie, a czy oprócz muzyki klasycznej słuchał pan czegoś nie wiemy, kiedy już w metalu albo jakiś taki muzyki, której podejrzewamy, że dyrygenci słuchają słucham, ale nie przede wszystkim muzykę, która jest kolorową muzyką dla mnie ja mam absolutny słuch po polsku jest absolutny absolutny słuch jajo i jego mamą kolorowym miałby z wyższym różne tonacje w już już oni są rozlewane dla mnie już malowane i jakie czuje czy w jakąś drogą przez współczesną muzyką czy coś takiego to przede wszystkim dla od razu czuje liczyła ona jest stworzona dla dla muzyki się on jest czworonoga tylko dla pieniądza dlatego to bardzo odczułam to i jeżeli coś coś jest taki stek czasu czasu mam czas posłuchać West Ham czy pan z takim trochę malarzem, że one stale się tymi dźwiękami, które kolorami, które pan słyszy taki stworzyć ten zaś nowy szlak malarzy kucharzem wszystko kucharzem gotuję pan muzykę, a w muzeach no dobrze jak, a co pan robi jak pan nie deleguje ich nie zajmuje się muzyką klasyczną nie operą czy tak pan mówi dodawał teraz zostawiam to wszystko jest wyjeżdżam nie wiem łowić ryby strzelać do dzików robić zapałek modele samochodów może książkę poczytać ma pan czas coś co było takim pana hobby i pasją albo czymś co pana nową książkę tak ma ono zostało tą pasją i kiedy jest np. przelatuje tak z miasta do miasta czy z kontynentu kontynentu to duży czytam, a tak w ogóle szczerze mówiąc tego czasu nie nie ma dla żadnego hobby i ryby bardzo przyrody i byłem ale kiedy jestem jestem jej dawkuje kas chwilkę czasu tup sport próbuje telefonować dochody mojej córki do mojej żony, które na mnie czekają oni nie mogą zaś zemną być gejem i to jest moje hobby spróbować porozmawiać chociażby jeszcze 1015 minut więcej w niwie nowa się do tego nie widać są tory jest w ogóle przy pracy śpiewaka operowego dyr też muzyka to, czego nie widzimy tak wydaje na krzyż to jest takie fajne życie, bo dzisiaj nowy Jork jutro Berlin pojutrze Paryż, ale to przez sąd też pewne wyrzeczenia to jest to, że nie można spędzać czasu nie zawsze może spędzać czas ze swoimi bliskimi są różne strefy czasowe są podróże zmęczenie tak dalej tak dalej tak jest tak to wszystko jest ułożone teraz, gdy rytm i tempo naszego życia jest bardzo szybkie i 1 ma jeszcze jakieś tam go stroju do innego miasta czy do innego kontynentu już wszystko jest policzony przygotujesz dwunastego próby trzynastego czternastego spektakl piętnastego szesnastego ratusz do innego miasta i aby między tym mieście potrzebną na listy siły, żeby i próby poprowadzić je i koncert dobrze było, żeby się udało i potem jeszcze te tt przeloty działanie tak czas i czasu jest siłą zawierają, że nie zostaje z bardzo czasu dlatego, żeby grzyby być radośnie, bo jest będzie się w Berlinie jutro w Monachium miał pojutrze nie wiem San Francisco i dlatego duże małe jest czasu jest zresztą wszystko jest tak wyliczono, że nie ma czasu za to, żeby zachorować o dowolnie możliwe jest czy, jeżeli ktoś chce nie chorować to lepiej zostać dyrygentem dyrygentem chcieliby być odpowiedziała odpowiedzialnym za coś i za wszystkich, bo dyrygent, jeżeli będzie chory podczas spektakli np. on nie zdobędzie dobry zdenerwować się nie orkiestrą nie nie nie zdąży śpiewakom pomoc podczas spektaklu inny za za dużo odpowiedzialności nikt się nie ma prawa wieczorem to, że w co się wtedy robi czosnek czy zatykała energię wkłada do dziurek nosa leki w dziedzinach nie to więcej, a Iwona Kołek z aresztu, a na ich wniosek o estetykę chusteczkę czy nie, ale to jest, więc kwestia taka psychologiczna w tym prosto nie pozwala sobie chorować już, w jakich gdyby pan miał do mnie może nie ma to takie dane pytanie jest w stylu kurczę magazynu Lifestyle owego rywal był wojewoda wezwie go na wyspie ale gdy jest tam siedziba parku stała się ulubioną muzykę klasyczną albo nie klasyczną, którą pan zapamiętał pan szczególnie przypada albo słuchać albo albo dyrygować taką muzykę, która ciągle pana kompozytor może utwór Symfonia na jakiś utwór który, gdy któregoś pana fascynuje, bo jest jakiś wyjątkowy, bo może będą słuchać, bo ciągle pan odkrywa jakiś przestrzenie dyrygując no jest duże jako kompozytor oczywiście, ale dla mnie takim kompozytorem, którego ja bardzo lubi, którego ja rozumiem jak, u którego uważam, że to był naprawdę rozkład opery to jest brak mu buczeniem zysku podlega kobieciarz, a jednocześnie osoba nie przepada za kobietami za bardzo no i jak to to co znamy z bardzo przypadał bardzo przepadał jednocześnie nikt chyba nie znosił w Lublinie nie wiemy co powiedzieć, dlaczego jest jest taki przystojny Story np. ze żonę jego o aniżeli w Torre del Lago w 2 we włoszech i jej on zaś gniewem wieczorami od siódmy do jedenastym, by coś tam komponował tak, czyli gra na fortepianie i jej tak to ciasto się zdarzało, że on prosił, żeby jakiś pies jest lepszy przychody do niego tak to jest grał on zespół gra się uda miał on Down cichutko do dna na spacer nie, a może nad morze tak i tam kobiety, gdzie stał chodzili jak FPFF, ale takie były w swoich operach wyznaczały takie trochę miejsca na nie do pozazdroszczenia niektórym no tak, ale czy łączenie on był kompozytorem, której doprawdy bułki na 100 % teatralnym miał u niego libretto i te wszystkie sytuacje, których których on jakby komponował muzykę o nią negując on już to wszystko widział on znał o tym jak będzie funkcjonować stać się siebie wszystko wymierzony wszystko im i razem z tym bardzo bardzo napisane z takim jak bohatersko bardzo no bo nie bohaterską, ale bardzo precyzyjnie i bardzo bardzo strzelcem bardzo panu dziękuję za wizytę Andrij Jurkiewicz 3 dyrektor muzyczny teatru wielkiego opery narodowej lub państwa moim gościem dziękuję za wizytę w informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunasty po informacjach Mikołaj Lizut jego program ma dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a realizowało Krzysztof Woźniak Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA