REKLAMA

Relacja z festiwalu w Cannes. Rozmowa z Karoliną Pasternak

Kultura Osobista
Data emisji:
2016-05-20 17:40
Audycja:
Czas trwania:
12:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry witam państwa bardzo gorąco z kolejną relację z festiwalu w Cannes przypominam, że tutaj na Lazurowym Wybrzeżu odbywa się festiwal filmowy sześćdziesiąte dziewiąte inne już oczywiście jak zwykle pod tarasem, gdzie stoimy i gdzie nadajemy codziennie dla państwa ustawia się już gigantyczna kolejka osób, które próbują dostać się na pokaz inne damy oczywiście od tych filmach, które tutaj widzieliśmy państwo opowiadamy i moim gościem jest Rozwiń » dzisiaj Karolina Pasternak dziennikarka filmowa tygodnik Newsweek dzień dobry witam serdecznie i będziemy państwu opowiadać o filmie i o reżyserze, na które tutaj, na którego tutaj wszyscy bardzo cenny czekali już, gdy pojawiło się pojawia się informacja, że Jim Jarmusch będzie pokazywał swój film w konkursie głównym przy dziesiątego festiwalu w Cannes to oczywiście wiele osób uśmiechnęło się z NATO umyśle i czekało na to co też Jim Jarmusch nam pokaże jak to zwykle z takimi wielkimi nazwiskami czytamy trochę z pewną dozą niepewności to znaczy zastanawiamy się czy ta wysoka poprzeczka, którą sobie postawili swoimi poprzednimi pracami czy ta wysoka poprzeczka zostanie utrzymana Jim działa widzimy oczyma widza zmusza wita się udało no chyba nawet lepiej niż się udało teraz mój ulubiony film Festivalu jak do tej pory a gdy ten, kto jest taki taki rodzaj filmu, o którym chcesz umówić się najlepiej go zobaczyć, ale będziemy oczywiście starali oddać państwu na czym ten fenomen polega on nie może zaś takim troszeczkę przydługim wstępem, ale on będzie Grzegorz prowadził, gdy jest specyficzny to może złe słowo jest jest rok, w którym w wielu krajach w Europie i w zachodnim świecie dzieją się rzeczy różne związane z wyborami związane z ruchami narodowymi, które nagle zaczynają się odradzać politycznie dzieje się na świecie bardzo nieciekawie z Anną jest kwestia imigrantów to wszystko na tak wielkim festiwalu na tak ważnej imprezie sztuki poniekąd wciąż nie tylko rozrywki ma swoje odzwierciedlenie w i muszę państwu przyznać, że bardzo ciężko jest w filmach, które gdzieś tam dotykają różnych tzw. ważnych problemów z UE, żeby to nie wypadało fałszywie wykalkulowane nie, żeby nie było w tym jakaś obrzydzenie wyglądało, że jakby ktoś chce w pewnym sensie wybić się w opowiadaniu o problemach i za co kocham Jima Jarmuscha on kompletnie nie dotyka żadnego z tych tematów, a mimo to wydaje się, że dla dla mnie ten film jest jednocześnie najbardziej dotykającym, jakby wszystkiego co się w tym momencie dzieje na świecie pokazany tutaj obrazem dlaczego, bo opowiada najprostszą z możliwych historii akcja rozgrywa się, że w ciągu 1 tygodnia obserwujemy bohatera, który jest kierowcą autobusu w małym miasteczku w niedzielę z jej, która nosi nazwę Patterson on się nazwa Patterson w UE gra go Adam i mogą też Patterson Bytów nie podoba personel, a kierowca autobusu, czyli Airbus Tigera gra Adam Driver i tego typu różne znaczki, że jeszcze tutaj w filmie Jarmuscha się dalej znajdują mój ulubiony dodam, kiedy on ze swoją dziewczyną i dom na pokaz filmu czarnobiałego i nagle ona stwierdza ułamek z takim niesamowitym doświadczeniem byśmy żyli w dwudziestym wieku no i oczywiście to jest ten rodzaj bardzo subtelnego nie ma halnego poczucie humoru, którym operuje tutaj Jarmuż na równi z poezją było to z 3, w czym ten Fin też wygrywa jest jakimś dla mnie po prostu kosmiczne osiągnięcie nadanie potrafi wytłumaczyć jak jak to się udało że, pokazując rodzin codzienne żmudne nudne powtarzalne życie potrafi zaczarować publiczność potrafi pokazać ważną poezję życia codziennego, jakkolwiek trywialnie banalnie brzmi, ale na pewno duża w tym rola oczywiście Adam Rewera, którego rola na myśli, że zostanie tutaj zapamiętana na długie długie lata powinien jak do tej pory można wyjechać wraz z nagrodą za najlepszą rolę w soboty współpraca na zupełnie niesamowita trenuje, by jeszcze co co ważne, że ten żart, że pozostaje, jakby sobą, ale nie tylko osobom na zasadzie taki rząd chodzi do tego świata i znów odtwarza świat, który jak wcześniej twarzą, bo to może być każdy twórca rodowej występują panie nauczą ani grosza występuje o każdym dworcu, który pokazuje 2 firmy może być dla niego uczuć, który wraca do tematów społecznych może być Almodóvar, który wraca do pięknych kobiet i ze swojego bardzo jednoznacznego stosunku do krzywdzącego wpływu religii na nasze życie chcemy zmienić każdy jechałby jakiś ochroniarz pojawiła obrona zawsze nam tutaj na tym festiwalu towarzyszy pilnuje, żebyśmy nie wnosili jedzenia picia i różnych groźnych przedmiotów do Pałacu po tak jakby każdy z tych twórców ma swój świat w cała sztuka polega na tym, żeby jednocześnie, jakby operować tym świecie, ale też powiedzieć coś nowego no, jakby czemuś, gdy się udaje jestem po prostu oczarowana tym OOCL ja też jestem oczarowany są faktycznie dla te wypowiedzi krytyków były dość jednoznaczne z o tym pierwszym pokazie w inne, gdy jeszcze może dodałbym do tego nie wiem czy się ze mną zgodzi, że to jest bardzo ujmujące, że także czas dłuższy w 1000 w ogóle nie flirtuje z listy z publicznością i nie kłania się tym gustom, które mogą się spodobać, ale spowalnia tempo tak naprawdę nie tata jego historia ani nie prowadzili mnie nie zagęszcza się nie nie ma jakiegoś takiego suspensu, którego byśmy się tutaj spodziewali, jaki gośćmi starego, a on po prostu idzie swoim torem, a z drugiej strony ja czuję ogromny szacunek z jego strony do nas do widzów, czyli to, jaką prowadzi w Oporowie jest to nie jest wydumana pobić kolejny składnik nie zrozumie to też ważne nie jest ten ukłon taki w stronę widza, który możemy chciałby żyć najwyżej spędzić ten wieczór w kinie tylko one zaprasza do wspólnej gry i odnosi się z szacunkiem mówi, choć z FC chcecie opowiedzieć historię i uważam, że ją egzekwują zrozumie, że to jest historia o mniej o tobie tak dokładnie bardzo bardzo z tą zgadzam to zdrowa to, o czym gdzieś tam na początku lat, że raz nie kłania się, gdy takim modnym nazwijmy to tematom czy też nośnym A 2, że właśnie oni ponieść koszty publiczności noce z jego zresztą znakiem firmowym jest w dyskusji o kinie niezależnym jeszcze w ogóle gdzieś istnieje kino niezależne dopadnie dar może z 1 z tych nielicznych nacji, których możemy wymienić ten gość faktycznie po prostu od lat ma już w momencie bodaj 262 lata jest niemile sprawdzam przed się przed przyjściem do ciebie w, a on pozostaje, jakby na tyle offowy na ile się da jednocześnie, żeby dotrzeć z tym przekazem do do widzów mają oczywiście z tym przekazem znowu przepraszam państwa rząd nie będzie brzmią trywialnie, ale pojęcie tego filmu pojawia się tu przepiękne absolutnie fantastyczne zdaniem, które wymawia bohater z takiej piosenki amerykańskich dosyć hojnej prymusi wspomina trwać bohater pisze poezję gdzieś tam taki taki Kajtek to jedno zdanie chcę swój wiersz włączyć czy wolałbyś być rybą udziela Sylwia Świerz STK puenta do tych naszego mozolnego życia, który jest powtarzane przez mówiłam też względu np. partner albo partnerka nas niezmiernie wkurza, mimo że bardzo ją kochamy w ale jakby głęboki sens i płytki sen i każdy 1 sens takiej, że i tak prawdopodobnie mamy najlepiej ze wszystkich istot żyjących na tym świecie i cóż w tym bardzo małym skromnym nie rzucającym się go żadnymi po prostu spektakularnymi zwrotami akcji jak mówiła, że efektami specjalnymi Bóg wie czym rektorowi po prostu udaje się nie nie tylko to powiedzieć, ale udaje się sprawdzi Podkański mamy do czynienia w pańskim czujemy taką niesamowitą ulgę szczęście radość błogość jednocześnie oczywiście jakąś tam zadumę w kapitalnej kino co więcej jak będzie, że n p . po tym, ten film pozwolił mi zwolnić to znaczy czystek ogromna pochwała po prostu życia zwykłego takiego zatrzymania się na chwilę nawet jeśli ta poezja, którą słyszymy w tym filmie kilka razy wydawać nam się można początku kiczowata ją niczym z 1 on pokazuje nam tak masz prawo do tego, żeby odkryć w sobie artystę to, żeby się zatrzymać deszcz lokalnie, żeby nie myśleć o wielkim świecie, ale spojrzeć po prostu OUN naokoło na to co się dzieje dookoła zatrzymać i porozmawiać z drugim człowiekiem, który tutaj stoi i czekać rzekomego mijamy po prostu nie widzimy no tak takie podstawowe rzeczy, które są człowiekowi potrzebne do życia sądom dach nad głową, ale źródło dochodu jak jest praca i druga osoba, mimo że relacja i to są właśnie to, że filary, na których działa już buduje ten film, a i, ale i tak, bo tutaj tak oczywiście też wątek nową umowę o pracę w zakresie pojawiały dziś jest najbardziej prywatne od lat, więc muszą oczywiście moim zdaniem tylko kochankowie przeżyją jego ostatni dzień też był bardzo prywatnych firmach one jeszcze było zabawniej coś tak powiem anegdota nawiązująca do jego życia, bo tam był Krzysztof rymowanki jakiś 1 z głównych bohaterów SB z pary głównych bohaterów, ale też tak jak ten bohater Patterson nie tworzy sztukę, ale nie o to, żeby się nią dzielić z innymi to dlatego, że ma taką potrzebę, bo to oczywiście jest też wątek, ale no artysty tutaj się pojawia na i faktycznie no to jest takie wyznanie gościa, który robił od lat, jakby nie patrząc na nie znaczy mając szacunek publiczności, ale nie patrząc na Box Office nie patrząc na to czy ten film musi zostać niebawem w kolorze, działając z pamiętamy jak zrobić drogę uchwałę zdobyło pierwsze jego film z bardzo dużym studiem, na który odniósł gigantyczny sukces ze względu na wierzbie m. in . Nowy Sącz Billa Murraya i świetną komediową rolę w i o czym oczywiście biorą się buntują nie chcą tego sukcesu na ten dzień robimy co Control, który jak jeździ garstka widzów, jakby mało, kto rozumie, iż utrzymania bez drzwi akurat w dziedzinach w jego filmografii pewne nie przepadam, czyli też dochodzi ten wątek takiego wyznania artysty o tym, że na jaw, jaki jest sens tej sztuki z desek potrzeba jego Patterson na potrzeby napisania tych kilku linijek działanie to jest jakby jego sposób na życie no po prostu i to kto to jest pewnie w jakim sensie też wyznanie reżysera Niewiem jutro mam okazję z nim porozmawiać z niezwykle podekscytowana, ale może uda mi się go zapytać o to w no i jeszcze muszę państwu zdradzić na koniec, że tutaj w ekrany Czaruś pokazuje 2 filmy z i tym 1 filmem jest właśnie Patterson, który startuje w konkursie głównym, ale drugi film ze swym dokument dane o import jest stąd też przyjaciel ludziach musiała od lat ligi wobec Anny DG czytałam, zanim jeszcze w ogóle możemy nazwać bentleyem to Otto pojawią się takie wywiady, gdzie on namawiał też musiał dla Grzybek zrobił o nim dokument mówią nie no nie mam pieniędzy Fillon czas niektóre z dna, ale tak, ale jednak zrobił to już tutaj ten film będzie miał również swoją premierę z ligi po też do Cannes ma przyjechać we wrześniu przyjechał tak w UE trudno jeszcze nie widzieliśmy, więc trudno mówić o zgodę, by z nim radę i opowiedział o dział muszę, że pytacie mnie, skąd wiedzą co to za niezależność skomunikowanie zależność jak może gość, który posiwiał w wieku 15 lat nie być niezależny inny jak on wśród nastolatków był po prostu jedynym uczciwym chłopakiem na podwórku niewiele legła pradawnej oczywistej potrzeby Jazz grywał ze swojego faktycznie od wielu lat kumpla nudno, ale coś z tym jest jakby dojeżdżam żony zawsze dokonuje zawsze ten obcy był przez jakiś z tym obcym w Ameryce, która opowiada Amerykanom o po ich kraju taki przewrotny sposób dzisiaj tym obcym środowisku artystów w środowisku filmowców on nie zawsze zboku, dlaczego próbuje inaczej i pod prąd i chwała za to dużych oby jak najdłużej Karolina Pasternak dziennikarka filmowa tygodnik Newsweek była moim gestem dziękuje dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA