REKLAMA

Czy OC powinno być obowiązkowe dla rowerzystów?

Skołowani
Data emisji:
2016-06-04 09:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:57 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
część audycji skołowani proszę państwa tak jak zapowiadałem teraz zajmiemy się tematem obowiązkowego OC dla rowerzystów, a moim państwa gościem Paweł Pijanowski inicjatywa społeczna el 0000 zmotoryzowani mieszkańcy Łodzi dzień dobry i nawet panie Pawle no to na początek podstawowe pytanie, skąd ten pomysł ten pomysł wielokrotnie się pojawiał przy okazji głównie rozpoczęcie ciepłego sezonu rowerowego tym razem wystosowali państwo apel do ministra infrastruktury i Rozwiń » infrastruktury i budownictwa i właśnie z wprowadzeniem obowiązkowego OC ministerstwo obiecało przyjrzeć się z prawej, ale skąd ten pomysł zrodził się od państwa w głowach i nic takiego konia po pojawia się większa i rajd nasiliła się pojawiła z tego powodu, że rower w 2 proc więcej nie pomagam Marcinem oraz długi, a ruch na drogach osób jak pewnie i apelu wpływają mi jak reportaż o drogach mogą tworzyć jak na niebezpieczeństwo i to niebezpieczny odpad, a później po ewentualnym wypadku czy pokryć i nie mogę tutaj przede wszystkim po ich takie jak i mediach kierowcy rowerzyści tylko rowerzyści mają później w RPA Indie ani rowerkami okładka PS naprawdę tuż przed kurczeniem naszego pomysłu Michała i znajomych, że Bóg prowadzi się zdarzyło i biegach będzie koło barda poszkodowanych z tego powodu, jakby to tematy, których takiemu takim przypadkom, kiedy występuje wypadek między rowerzystami, a nie tylko między rowery likier ma faktycznie etyka odebrane aż taka jest mi się zresztą pan tak tak tak powiedział że, że rowerzyści stanowią z coraz większą grupę no ale też piesi no tutaj nic, dlaczego nie rozszerzyć tego ostra z pierwszych akcji z poruszania się, jakimi są nogi w UE tak, ale nie jest tak, by nimi PTE i 3 takie koszty, jakie muszą być poniesione już zupełnie niewspółmierne do tego wysokość tego ta powinna być kołem kształtowana w zależności od ewentualnego zagrożenia ewentualnej wielkości szkody wiadomo, że kierowcy będą mieli ochotę i 2030 lat większa niż rok życia robić banalnych jak i dynamiką drogą, bo takie proporcjonalnie mniej skutek, jaki mogą wywołać każda grupa graczy są państwo może posiadają jakieś dane, które pokazują ile rowerzystów ilu rowerzystów ma obecnie jakiekolwiek ubezpieczenie komunikacyjne nie nie mamy takich danych, ale to właśnie bardzo ciekawie Kama, ponieważ kiedyś, kiedy ten tłumaczy, że nasza propozycja biura jako jedne dzieła i rowerowych i mówią, że oni mają pełne ubezpieczenie da się bierze udział szereg i obowiązkowej formy skoro mają nawet aktywiści rowerowi to jest ono ukarane, czyli potrzebne tak jak pewna pytanie lepiej powinno być obowiązkowe czy nie i aktywiści rowerowi po jako argument przeciwko naszym propozycjom powołują Szwajcarii, która w LM 2 tysiące dwunastym roku de Gaulle rezygnował tak jest właśnie i ich firm w głębi my ten temat dokładniej ich tak bardzo powiemy, że na początku 2001 . wieku czekali było ubezpieczonych 90 % mieszkańców również od szkód spowodowanych rowerach i z tego powodu, że rząd czekali doprowadził do rezygnacji z winiet naklejanych na rower, bo wszystkie jako hobby kilka kropel ubezpieczonych mało tego w tamtym okresie organizujcie rowerowe, a my PRA buty dodałabym nic przeciwko odwołaniu do piątkowego po winie tak, bo obawiała się od 10 % rowerzystów tego ubezpieczenia osobistego i rowerowego nie posiadał, a wiadomo, że to byli ludzie najbardziej na najuboższych, a następne dni również nie nie mnie nie opłaci się od 4 ligach większość win do Boga i umieszczać, a tak jak o tym, raporcie domniemywa, że większość Polaków również takiego ubezpieczenia nie ma albo mają nawet o nim nie wie no właśnie to jest problem, ponieważ takie ubezpieczenie komunikacyjne jest dostępne również, gdy np. ubezpieczamy mieszkanie dom i t d. ale takich aut, ale są tak i teraz to nasza propozycja Eco nie przede wszystkim ubezpieczenie od roweru tak jak samochodu tylko ubezpieczenie ich głównie człowieka od, jakby na rowerze i tak lubi być jak rower już pożar mieszkania załatwiłoby sprawę w, jakby nie komplikować takich łatwiej ograniczać dostęp do roweru, chyba że człowiek musiał mieć ubezpieczenie od obalania nie rower uważamy, że powinna być równocześnie prowadzone i ubezpieczenie roweru lub ubezpieczenie osoby z GM ograli rower miejski ubezpieczony tylko operatora kart bez żadnego ubezpieczenia bez żadnego kwitka papierom wyprzedzać jechać na leki ktoś siada na rower nieubezpieczone na to, aby być robiliśmy taką możliwość ich gry rozrywka na prawej strony albo osoba z siebie, dlaczego idea w jaki sposób miałaby odbywać się rejestracja roweru błoto rozumiem, że powinno być jakoś się już w gminie rejestrowanej tak jak to jest w przypadku pojazdów mechanicznych no tak po 1 doby szczegółowego ustalenia lekko opierać na rowery nie rowery publiczne mają swoje numery PIN, choć gra Mie tek od firmy Apple, a do zrobienia więcej rowerów w tym momencie ani rowerzyści znaczą, a przed kradzieżą agregat otaczają bądź kradzieży drewna, a Murray po tak jak powiedziałem mam bardziej chodzi ubezpieczenie człowieka w nie zbyt życzeniowe Ikei, a nie chodzi o to, żeby każdy musi wszystkiego o przeprowadzenie takiego bzdura, choć tylko, żeby uświadomić rowerzystom jak ważne ubezpieczenie wielkich afer, bo tak, jakby naszym celem nadrzędnym jest Eugen uświadomienie rowerzystom poruszanie po drogach jest nie jakiś tam być zabawą tak oni też ponoszą pewne konsekwencje ich działania na danych z ruchem rowerowym w kraju powodują, że rowerzyści tak myślę tak podchodzą do tego nasz plan, aby lekarz ma prawo jazdy kierowca wsiądzie do takiego wszędzie tam od 6 rowerów zachowuje jak konie i nagrody jak gdzie chłopaki oni także bezmyślne, ale co akurat z tą kwestią jest nie do końca zgadzam, ponieważ trudno, jeżeli ktoś wykupił OC i tak samo jak teraz jest wykupowane OC przez osoby poruszające się pojazdami mechanicznymi NATO to nie sprawia, że tych wypadków jest mniej czy też nawet nie sprawiać, że stłuczek jest mniej jak wiemy ze statystyk, jeżeli chodzi o o kolizji drogowej to liczba tych kolizji utrzymuje się od lat na na podobnym poziomie i nic się tutaj nie zmienia, więc samo wykupienie ubezpieczenia czy to będzie na rower zarejestrowany czy na osobę tak jak pan mówi lud nie wpłynie to na poprawę czy też na zmniejszenie liczby kolizji niebezpiecznych zdarzeń na drodze tak jak się, gdy nie zgodę pani powiem dlaczego by wyjaśnić bardzo rozmaicie, ale nie wpływa w samochodach, gdzie kopać, bo ubezpieczenia samochodu jest od dawna ich nie zmienia CPI MRR zmiana, ale że rowery ich będzie ubezpieczenie obowiązkowo po po pierwsze, działamy na pełną świadomość rowerzystów globalnie i od formach edukacyjnej grze rower nie jest zabawką, by jechać druga w UE i ubogich ubezpieczyciel może regulować Kościucha i oczek, by spowodował wypadek niebezpieczny dar RO man kapitan roweru albo też daje pewne możliwości np. jeśli ktoś ma kartę rowerową szkolenie parę lat odbył takie szkolenie ma certyfikat na 1 rowerze kotka może mieć mniejszą EU lub mobilizujemy rowery lub do podnoszenia kwalifikacji i świadomego poruszania się o drogach pielęgniarek i węgiel też być taka kąpiel odbiera od niego jak on o o wątpliwościach aktywistów rowerowych egzekucja tego jeśli przyjmiemy, że nie chcemy tutaj grać i będzie prowadzić i rowery wyłapywać i sprawdzać czy Haier mało po jeśli polityk otrzyma rowery tektury nie postępuje niegodnie przed ani ruchu drogowego i on nie ma od po no to wtedy ta kara do takiej to tak jakby nie tyle niezgodna z przepisami deweloper największym chodzi tylko ci rowerzyści powinni być karani od posiadania ubezpieczenia FOT w Arce orientowali się państwo, jakie koszty zostałyby wygenerowane z w momencie wprowadzenia takiego systemu tak dalej się zastanawiam zresztą nasi słuchacze piszą na Facebooku, że i, jakie to szkody rowerzysta może wyrządzić w stosunku do do kierującego pojazdem mechanicznym, który waży pojazd mechaniczny oczywiście, który waży aż 2 tony pan powiedział, że czasami się prawdopodobnie tak i tak jest rowerzysta z rowerzystą zdarzy wtedy są szkody już na zdrowiu jednak nie na statystyki pokazują, że takich takich wydarzeń jest niewiele itd te wydarzenia generują aż tak dużych kosztów, żeby wprowadzać obowiązkowe systemu ubezpieczenia osoby czy też roweru to w zależności od tego jak by to miało wyglądać, bo sam same koszty wprowadzenia systemu będą przewyższać przewyższać owym opłacalność tych szkód, które ewentualnie mogą się pojawić nowe biura od niej uwagę, że Emperia, której Leszek Ogar w tym temacie, a to ubezpieczenie było w stanie pokryć koszty obsługi i koszty zdarzeń i po poruszali ci posłowie, którzy byli chyba, bo byłby zbawieniem obowiązkowego PE i Krysiewicza oczywiście wiadomo, że taka jak pewne koszty pociąga mnie śmiech, a nie dla tego mamy się kalkulować, ale myślę, że ubezpieczyciele są w stanie określić, jaka mogłaby w jego skład i chyba na śmierć okryła proszę zwrócić uwagę, że klient będzie rowerzystów brał udział w taki od PL, a podobno jest niewielka ich tak powiem ile z nich jest brak takich wypadków w karierze Polka będzie minimalna od ich dawni minimum, a dużo ludzi, których zapłacić naprawy będzie groszowa realnego, a dla rowerów, a no dobrze to jeszcze 1 wątpliwość, jaką mam przy tym całym projekcie, chociaż mam ich tak naprawdę dużo, jakby to miało wyglądać, jeżeli chodzi o osoby niepełnoletnie, bo rozumiem, że ubezpieczenie obowiązkowe miałoby miał do wy kupować osoby pełnoletnie tak jak to teraz jest tak tak naprawdę, więc jeżeli jedzie taka osoba w wieku 15 lat, która ma kartę rowerową, ale nie może wykupić ubezpieczenia, więc rozumiem, że to mieliby rodzice na wygnaniu wykup po jedno wykup wypytywać czy może jakiś inny sposób to miało wyglądać możemy w ogóle część jego ubezpieczenia zrezygnować może pokrywane z ubezpieczenia dorosłych z reguły, że niepełnoletni nie posiadają go i nagle jak w, a wspominał o ubezpieczeniu w innych porach ubezpieczeń w bramie na mieszkanie np. podziękowanie dla wszystkich członków rodziny ubezpieczenia obejmuje wszystkich członków rodziny i ich hamak i młodszych w tutaj wiele bardzo wiele dróg właśnie ich PPP i bardzo szczegółowych do rozwiązania ustawodawcze no tak, ale są dogadani z tyloma jestem pewna ulga nie upieramy się wreszcie mamy uderza Robert Pietryka i jej dzieci i mocno Pomorza 5 np. gadanie, że Robert GL ubezpieczonej ani choroba tak być 1 i po to, jak być Tomasz Grodzki z 2 awans z tej drugiej strony, jeżeli miałby być rower dziecka ubezpieczony na wiemy, że dzieci rosną i za jakiś czas trzeba motorower wymienić myślę, że wśród dzieci to szybciej będzie niższy niż później, więc za każdym razem te koszty znowu by było trzeba generować dodawać do ubezpieczenia rower to dlatego zimą nie opierać tylko dzieci pakowane i rynkach szkody na jeszcze mniejsze powodują one nie ruszaj się, w których im swoje dni najczęściej nie powinny się po jezdni i mają mniejszą ta szkolenia lub głębokiego mrożenia, choć taki rower trochę się, gdzie nie być ich kilka sportowych w no nie wiem czy dziedzinie poruszają się codziennie do szkoły przynajmniej w tym okresie ciepłem wydaje mi się z tego co obserwują oczywiście, bo też trzeba było zrobić jakiś szerokie badania na ten temat tak zresztą przeprowadzało ministerstwo sportu w zeszłym roku w i tam sporo uczniów i studentów porusza się na rowerach, ale tymczasem pan Robert na profilu Radia TOK FM na Facebooku pisze, że wszelkie przymus od włączają myślenia OC ma być dobrowolne nie właśnie chciałbym pana zapytać czy nie lepiej jednak byłoby wyjść z inicjatywą o poszerzenie tej wiedzy na temat ubezpieczeń komunikacyjnych, żeby nie było obowiązkowe, ale właśnie dobrowolne z tym zrobić dużą kampanię, że warto po prostu się ubezpieczać oczywiście, że w grę byłoby rozwiązanie niech Lolek tylko, że jej wg mnie nie ma takiej możliwości, żeby po jakimś określonym czasie spowodować, żeby go albo tak jak w Szwajcarii, żeby 90 % rower, bo ubezpieczonych dobrowolnie od LPP, ale wydaje się poziomu zamożności społeczeństwa i kiedy i tak jakby typowego dla drewna, a dawnego dodajemy ich narodowości i tam charakteru myśleli o ochronie FR Polak nie ubezpieczają Chiny będą się go ubezpieczyć dobrowolnie nawet się to będzie kwota 5 zł na rok rower i dobrowolna i taki nieubezpieczony w nogach, ale z kolei w głowie tak pełni też ma na lekarstwo na takiej takich jak tak jak i rower jak ubezpieczenie, żeby nie było obowiązkowe, bo w dniach od Obornickiej oraz innych nauczy myślenia oduczyć myślenia wrogu pomieszczenia obok alkohol emocje i układu krążenia u og RO BOT kierowców do właśnie nie wiem w jaki sposób to obowiązkowa co wpływa na myślenie na drodze jego i jego liczne nagrody nie wpływa, ale jego i jego torze ich znaczy być poważna sprawa, choć wiadomo, że tak samo wykonywanie zawodu pewnych zawodach o Bogu to obowiązkowe ubezpieczenie również pompami, bo one tam zawody jak kilka osób pomimo obciążone ryzykiem tak samo, gdy świadomość, że jest to pewne ryzyko i Robert ma taką świadomość, że ryzyko ma spore może martwić się umowy z hukiem w wypadku tutaj jest pan już dość, by te w tym czym tym razem na profilu Radia TOK FM na Facebooku on pyta się, a co z cudzoziemcami, jeżeli ktoś przyjedzie z zagranicy i będzie chciał przejechać się nie na miejskim rowerze w tym z wypożyczalni publicznych ma na swoim czy też pożyczonym od kogoś my proponowaliśmy ogólnie rzecz biorąc po gminie można w różnych porach wykopuje Roman krótkiej formie nawet takich spra w prowadzi np. w aktach, iż chodzi o autostrady od internetu, gdy ma ona ma na ubezpieczenie ma być tylko przekonałby się odbyć PKO BP poruszamy się konwencja wiedeńska nakazuje, jakoby ich ubezpieczenia od obowiązkowego knieje art. 3 kompan piłkę w UE o wiele ubezpieczenie może być prowadzone na ich i tak, ale od podpisało konwencję SLD ma wg ich przed ich ruch 14 i nie koliduje ona wprowadzona wśród obywateli danego państwa, ale nie może być przełożenia na na innych na Manhattanie do pojemnika obowiązek musi obowiązywać nie może być rowerów prowadzone jest ich akcji za brak brak ubezpieczenia nie taka możliwość dlatego nie ma nie ma problemu wg dobrze Paweł Pijanowski inicjatywa społeczna, ale 0000 zmotoryzowani mieszkańcy Łodzi rozmawialiśmy o pomyśle inicjatywę na wprowadzenie obowiązkowego OC już zbliża się skrót informacji Radia TOK FM, a po nich porozmawiamy właśnie od dostępnych formach teraz ubezpieczenia Comey komunikacyjnego, a także dla samych rowerzystów Marcin Tarczyński Polska izba ubezpieczeń będzie państwa i moim gościem Krzysztof Woźniak przed mikrofonem trzecia część audycji skołowani i zanim porozmawiamy o dostępnych formach ubezpieczenia komunikacyjnego obecnie dostępnych to kilka państwa głosów z Facebooka profil Radia TOK FM pan Rafał OC powinien mieć człowiek ani pojazd bez znaczenia czym się poruszam miałby ubezpieczenie na wypadek wyrządzenia szkody i po problemie i oczywiście od razu są różne odpowiedzi pozostaje jeszcze kwestia psa tutaj żartobliwie mam nadzieję pan zdanie zresztą kota też widuję na spacerze z bardzo proszę, o które wszyscy chcą wszystko co porusza się po drogach publicznych powinno być oznakowane i ubezpieczone, ale Rafał także na jej także żartobliwe odpowiedzi żartobliwa odpowiedź hulajnogi wózki rolki deskorolki i balkoniki starszych osób no i buty wszystkie, bo też poruszaliśmy poruszają się po drogach moim państwa gościem jest Marcin Tarczyński łączymy się telefonicznie Polska izba ubezpieczeń dzień dobry klub animacji nie wyobraża pan sobie to wprowadzenie obowiązkowego OC dla rowerzystów w system ubezpieczenia w Polsce bardzo trudne oczywiście mogę dobra firma oraz innych rządów to był najlepszy pomysł wprowadzanych koło niego przymusu ubezpieczeniowego w Polsce osoby, które były na ochronę ubezpieczeniową to rozumieją myślą zapewne do ubezpieczenia obowiązkowe pojawił się układ goście będą mogli akumulatory mogli u kierowców tak jest osoby, które interesują się gospodyniami trochę prawdopodobnie wbiegło na ubezpieczenia od ekogroszku hotel dla niektórych grup zawodowych albo od powrotu lekarzu, ale tak naprawdę obowiązkowych i przymusowych ubezpieczeń w Polsce i całkiem sporo, bo mam w tej chwili trwa kurs euro około 200 BUR głównie węglowodany 200 pierwszego z obowiązku jest dobrym pomysłem, ale do mamy to, żebyśmy wyjaśnili, bo powiedzmy Bond powiedział pan oczywiście grupy kierowców pojazdów mechanicznych, bo to nie tylko samochody, ale też motocykle motorowery z my i t d . ale lekarze adwokaci jak jeszcze grupy czy też osoby, które wykonują funkcje prace muszą być ubezpieczone obowiązkowo dodatkowo liczyć w ramach tych ubezpieczeń jest także ubezpieczenie komunikacyjne umiejętnie, jeżeli mówimy o tym, zawodowym takie jak Lech Obara i prawnego adwokata biegłego rewidenta o grobowiec ma na to oczywiście jest ubezpieczenie OC obowiązkowe roboty i działalności zawodowej, czyli chroni ich powietrzne klientów, których obok u lekarzy pacjentów przed różnymi błędami w 2, jakie ma chyba lekko w górę tylko od swoich ubezpieczeń działających takich osób, czyli takie ubezpieczenie komunikacyjne obowiązkowe chroni poszkodowanego w wypadku w słupek w głowę wypadek spowodował kierowca dba oto np. zawodowe chroni poszkodowanego i piję wodę odcięto od błękitu po Spodek albo od obaw nawet w takim razie jakby obowiązkowego lub wracają do tego komunikacyjnego, bo taki temat audycji to tylko istnieje to jedno obowiązkowe ubezpieczenie komunikacyjne, który jest zawierany tak naprawdę na samochód ma też na pojazd mechaniczny o tak dalekie od innej formy ubezpieczenia obowiązkowego komunikacyjnego nie ma nie chodzi chodzi tylko o pojadą fani futbolu oczywiście jest obowiązkowo ma obowiązek mógł obowiązek ubezpieczania się, jeżeli zbierali rur ustawodawca ma przykładowo nowe oblicze, które w danym przypadku wprowadzić obowiązek obrotu nie obowiązek ubezpieczania się najczęściej powstaje tam odbijamy jakiś gmach szkoły ruchu np. ruch pojazdów ani Lech, gdzie mamy prawdopodobieństwo bul Lu, a od momentu, kiedy mamy wypadek samochodowy, zwłaszcza udziałem w pierś, bo takie prawdopodobieństwo jest w ich wtedy można go w siłach pomagać w jego skład odkrywkowej w umowach ubezpieczenia i w tej chwili ja nie mam takiego kraju na świecie od kolegi nie o cywilizowane, bo w, którym odsłoniętą głową, a tam, gdzie nie widzieli liderzy ruchu drogowego dbałość o dodatkową barierą dla obowiązkowe ubezpieczenie pojazdu odjąć od nauki i wzorowe dobrze, a czym nie myśli pan, że rozmawiając przy zmianach w zakresie systemu dbał o obowiązkowych ubezpieczeń komunikacyjnych, że można było pomyśleć nad zmianą systemu, że jeżeli ktoś faktycznie zakupił pojazd mechaniczny to musi wykupić ubezpieczenie, ale nie na ten sam nie na pojazd tylko na osobę i wtedy to ubezpieczenie od obejmowałby również, jeżeli ktoś, by chciał z nim w razie czego przejechać na rowerze również wypadki, które spowoduje też, że kolizja szkody, w które spowoduje jadąc nie tylko tym pojazdem mechanicznym, ale też rowerem czy winnej formie, przemieszczając się chociażby na na piechotę możemy mu umożliwić w ten sposób dyskutować co robić póki co mówić, bo jeżeli chodzi o rzekomą rozwija jest ono przypisane faktycznie do pojazdu nie, a nie było kierowcy w związku z tym na razie byłoby to tylko takie gdybanie na numer, ale warto zwrócić uwagę zwrócić uwagę na odpowiedź i Oli, który ma, których jest wyraźnie zaznaczone ile faktycznie społeczności bywają sprawcami wypadków jest takich przypadków w ciągu roku, jeżeli dobrze pamiętam 1500 obu tych aut raj dla natomiast wg tych samych oper policyjnych w części częściej sprawcami wypadków bywają piersi u chorych tak jest tylko, że tutaj przez inicjatorów, którzy wyszli z apelem o wprowadzenie obowiązkowego OC dla rowerzystów wg nich piesi jest, jeżeli już wyrządza, jaką szkodę to ona będzie nieporównywalnie mniejsza niż wyrządzone szkody przez rowerzystów nie wydaje mi się dobrze szkoda na co dzień oglądana przez drogę wjeżdża była stosunkowo droga tak jak szkoda komunikacyjna w Guantanamo od dołu kogoś komu poza tym warto zwrócić uwagę na to, że nieco inaczej wielka woda powietrze ubezpieczeniowego i wygląda odpowiedzialnej za wypadek rowerzysty lub pierwszego, a inaczej wygląda odpowiedzialnych za wypadek kierowcy pojazdu mechanicznego ja nie chcę go oglądać wodami prawnymi słuchaczy w sobotni poranek natomiast odsyłam do tekstu pół pojawił się bodaj od nowego PL bądź odrobić, którego autorem jest autorem jest właśnie ogłosiło biuro ubezpieczycieli komunikacyjnych, a Mariusz Wichtowski, który bardzo prosty sposób tłumaczyły, dlaczego nie do końca trafionym pomysłem jest od firm ubezpieczeniowych pomoc dla akurat umarłych, bo i trzeba się również odpowiedzialność za udział w wypadku rowerzysty bądź pieszo, bo od odpowiedzialności do takich pomyłek pierogi z łuku zachęcamy do znalezienia tego artykułu mam nadzieję, że nie uda się znaleźć na artykuł i na profilu Skołowanych zamieszcza link do dolara może być państwo mogli przeczytać, ale jeszcze 1 rzecz, która mi zapadła zapadła w głowę mianowicie powiedział pan, że to obowiązkowe OC komunikacyjne wprowadza się dla ludzi, którzy masowo poruszają się jakimś pojazdem mechanicznym, które w ogóle obowiązek ubezpieczenia wprowadza się tam dzieje jakoś mocno i mam jasno mamy moc powoli w ruchu drogowym tak i ale też dla tych, którzy poruszają się pojazdami, które mogą wyrządzić nas poruszają się pojazdy mogą wyrządzić wysokie, choć bardzo dużych kwot a jaka jest ta duża szkoda, bo w tej chwili średnia szkoda komunikacyjna UE wynosi około 31000 zł, którą można uznać za ogólną pewnie ulokował pieniądze, które były oczywiście duże pieniądze dokumenty takie niewyobrażalne on natomiast od na podium szkoda było co dotąd przyrównać do tego, jaki maksymalny limit odpowiedzialności ubezpieczyciela, o które w wypadku komunikacyjnym Otóż w tej chwili od kilku lat mamy takie poziomy powiedzmy wymagane pomagamy w Europie jeśli chodzi o tak małe sumy gwarancyjne i po każdym przypadku, kiedy mamy do czynienia z wypadkiem drogowym ubezpieczyciel odpowiada na szkodę trzeba je zimą poszkodowanego człowieka do 5  000 000 EUR w przypadku, kiedy nie ma wbudowanego człowieka, którą mam nawet do zniszczonych kamienic ich samochód, aby media, a do 1 000 000 EUR nerwowo gigantyczne sumy gwarancyjne i Rafał gór od jakiegoś drobiazgu widać wyraźnych oznak rozwoju różną wartość tych szkód komunikacyjnych wartość szkód, które wdarły się w wypadkach drogowych rośnie rośnie bardzo wyraźnie, zwłaszcza w momencie, kiedy poszkodowanym wątły człowiek i albumy, o ile tak mówią średnio po Polsce około 61000 zł o tyle albo dwoją się przynajmniej raz w roku takie wypadki, w których wszelkie wypłaty na rzecz poszkodowanego albo ich odbiór oraz kilka tysięcy złotych to naprawdę dużo wody no bo wtedy wchodzi już zdrowie człowieka nie tylko pokrycie szkody materialnej obok postaci naprawy karoserii czy to karoserii czy też innych innych części samochodowych nudy to mam teraz propozycja, żebyśmy przyjrzeli się, jakie są dostępne formy teraz nieobowiązkowego takiego OC komunikacyjnego czy też w ogóle ubezpieczeń komunikacyjnych, jakie możemy wykupić, bo z tego co przeglądałem na rynku są dostępne opcje ubezpieczenia OC dla rowerzystów oczywiście tego nie ugrzązł obowiązkowego a kto dotąd na ubezpieczenia OC dla rowerzystów o to by małe są dostępne formy ubić białka, które nie są skierowane do szczegółowych lub, ale również przyjeżdża rowerem działają chodzi o ubezpieczenia niech oni, w których bardzo często o dojazd ubezpieczenie tak udany okres w życiu prywatnym, czyli takie ubezpieczenie, które chronią nie tylko przebijał domagałem się ogólna nie trzeba wszystkiego, ale przed domami 1 Love ME komuś mieszkanie 1, choć jak koło albo naszych wielokrotnych odbić na dole była rozmowa o takich kołach 11 Wierzba blogi rządzi od kogo takie ubezpieczenie również badało i jeżeli chcemy być chronieni w momencie, gdy wiedział jeździmy rowerem młodych sprawców najpierw swoją ojczyznę wolną od barwną przygodę i nie ma opcji odciążyć prowokują i ona obejmuje również od programu rozwoju firmy koło regularnego grasz w łódkach sport PL, więc proszę państwa polisy, jeżeli mają państwo ubezpieczenie mieszkania domu czy też może w ogóle na życie ubezpieczenia także może dochodzić taka forma ubezpieczenia komunikacyjnego proszę, że to sprawdzić, jakie są koszty takie wykupienia ubezpieczenia na mieszkanie, które w których, w ramach którego byłoby także ubezpieczenie komunikacyjne tegoż roku na zdjęciu pociągu chciałbym tylko mrzonką powiedzielibyśmy, jeżeli kogoś, kto nie ma życia, bo ich o to, że go do ich może umieszczali natomiast w niewoli chodzi, jeżeli chodzi o ubezpieczenie OC w życiu prywatnym lub mają być dla nich osobą w ogóle częścią pakietu mieszkaniowego, a ubezpieczenie mieszkania o znalezionej w największej mierze od niego od jego wartości tak, ale ważnego ubezpieczenia chronią różne może go było jeszcze kilka złotych oczywiście bardzo zaawansowane i bardzo dużą sumą ubezpieczenia mogą od dzisiaj od momentu Rokita od takich kilkuosobowych być może w ogóle mówią o całym pakietem szkoleniowym nie tylko dla LOT -u, a czy istnieją dane, które pokazują ile, o ile jest w wykupionych ubezpieczeń OC dla rowerzystów tych dedykowanych przez ubezpieczycieli, żebyśmy razem z jakich latach ich danych natomiast tutaj można taką pewną intuicją i obsługi powie o, dlatego że w Polsce w ogóle stosunkowo mało popularne są ubezpieczenia dobrowolne i takim najprostszym przykładem i ubezpieczenia autokar i dobrowolne dobrowolne ubezpieczenie opon efekt długiego nie ma nawet ich dotąd kierunki musieli bardzo popularnego i wszystkim znanego pochodzi z ubezpieczenia auto z prośbą o rynku jeśli to poczucie humoru Figurskiego co roku od spodziewanych oświetlenia które, w jakich od Ukrainy odpowiedzialność cywilną rowerowych czy rok od 1 być może jakieś tam chcieli ale, toteż być byłby ciekawy temat do dyskusji, żeby sprawdzić właśnie ile osób tak naprawdę ubezpiecza się myśląc o branżę, że coś ode mnie nie nie posiada w tej chwili objąć oprócz hotelu mogą o tego typu dala od, a jak pan myśli KUL i w jaki sposób boom mogił, by działać inicjatorzy różnych różnych pomysłów jak właśnie inicjatywa Anny el 000 MOS zmotoryzowani mieszkańcy Łodzi, żeby poprawić świadomość bardziej, bo myślę, że tutaj chodzi o to żal nie wyrobiliśmy się tej świadomości, że warto się ubezpieczać w razie czego bo przecież jako też piesi rowerzyści zmotoryzowani możemy wyrządzić jakąś szkodę każdemu może zdarzyć się zdarzyć się jakiś błąd innych w jaki sposób powinna wyglądać ta edukacja w nas wszystkich w zakresie dobrowolnych ubezpieczeń pytanie czy rowerzyści o generale nie zdają sobie sprawę z tego, jakim kosztem finansowym może być wyrządzona przez nich szkodom w ruch uliczny nie mówiono o rekreacyjnej jeździe rowerem miał w ŁKS-ie wulkan mówię tutaj raczej o codziennym używaniu roweru lub w górach pojazdami mechanicznymi od tygodnia modelowa w miejscu, gdzie niemal od stóp góry białego roweru, czyli o takim jak po ulicach jak ja dlatego wspomniałem o średnich szkołach komunikacyjnych w Polsce i o tym, że zdarzają się przynajmniej raz do roku od raportu w 1000 zł, żeby uświadomić, że to są również kwestie mogą źle, choć marża o robotach drogowych, ale jesteśmy w stanie sobie bez problemu Global i szkoda, kiedy rowerzysta jadąc ulicą Gorkiego szlakiem albo kiedy jadąc ulicą rowery trwa uszkodzi komuś lusterko samochodu i po takiej szkody, które jak i porządkowych dla niego goździki i spółek, których koszty nie to już koniec ich własnej kieszeni, chociaż prawdopodobnie z bólem bólem, notując nie ma chyba rowery w Polsce, który powiedziałby, że szkoda komunikacyjna o prawo UE jak ktoś, kto poniósł śmierć obu trwały uszczerbek na zdrowiu i odwagą Gowina godło kupiono 500  000 zł a, że to jest szkoda, którą musi zmieścić w ogonie krajów o tego typu loty zdarzają i wahają się przynajmniej na boku to są realne konsekwencje jeżdżenia pojazdem również tam rowerem bez ubezpieczenia to znaczy tego typu pieniądze na murawę musieli wypłacić, bo po pierwsze bardzo dziękuję Marcin Tarczyński rzecznik prasowy polskiej Izby ubezpieczeń bardzo dziękuję za rozmowę proszę państwa proszę sprawdzić swoje polisy ubezpieczeniowe, jeżeli mają państwo chociażby polisę na mieszkanie na dom ubezpieczenia łączy tam przypadkiem nie ma opcji, że w razie jakiegokolwiek zdarzenia na drodze ubezpieczyciel wypłaci im pieniądze poszkodowanemu poszkodowanemu, któremu ma zrobić wzięliśmy szkodę to na koniec ostatni głos jest na Facebooka profile Radia TOK FM nas na Facebooku pani Gosia przychyla się do twierdzenia, które było wcześniej, że temat obowiązkowego OC to temat zastępczy albo nawet, odwracając uwagę od przyzwolenia ze strony społeczeństwa na kierowców na zbyt dużą prędkość samochodów to w wypadkach z udziałem samochodów giną piesi rowerzyści proszę państwa możliwe, że to temat zastępczy, ale pojawiające się no i z okazji tego tematu jak państwo niektórzy określili zastępczego także rozmawialiśmy na temat dostępnych opcji ubezpieczenia komunikacyjnego dla rowerzystów czy też w ogóle komunikacyjnego dla wszystkich proszę pomyśleć o możliwości wykupienia takiej takiego ubezpieczenia, bo faktycznie może się zdarzyć także wyrządzi komuś jakieś szkody i nie będziemy mieli w tym momencie gotówki czy też w ogóle środków na pokrycie tych szkód, a wtedy właśnie tu z pomocą przyjdzie taka polisa ubezpieczeniowa bardzo państwu dziękuję dużo głosów na Facebooku zaprasza na informacje Radia TOK FM Krzysztof Woźniak do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA