REKLAMA

Test: Renault Megane

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2016-06-07 19:40
Czas trwania:
11:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry codzienny magazyn motoryzacyjny wtorek, a więc dzień testów jeszcze dzisiaj sam będę musiał się zmierzyć z naszym samochodem testowym tak jak zapowiadałem jest to renoma grano długo oczekiwany, bo czwarta generacja czekaliśmy na nią i 7 lat, a poza tym terenówki już dość dawno nie omawialiśmy w zeszłym roku mieliśmy nowego sponsora mieliśmy nowego to działa na jesieni, ale teraz teraz będzie talizman skrócą mówimy talizman na jeździliśmy talizmanem za Rozwiń » parę tygodni wrażenia zjazdy na le Madame Cardozo samochód nie byle jakim to jest klasa kompaktowa świetnie sprzedające się w Polsce konkurencja też jest zacna no bo wszyscy mamy tutaj volkswagena golfa mamy skodę octavię mamy toyoty auris mamy przede wszystkim w tym roku mówi przede wszystkim, bo to rzeczywiście nowy samochód i podbija Polski rynek opel astra to nasz samochód roku 2015 one są jeszcze Koreańczycy Kia CEED jest Hyundai 30 Citroën C4 to już Honda civic citroen C4 to słabsza sprzedaż seat Leon mazda trójka, a nawet Jesus and i trochę jest kim walczyć na pewno jest walczyć nie będzie łatwo, ale nic tak jak to mówimy czasami ten samochód wydaje się, że ma potencjał jak to się z tą bramką zaczęło to już samochód to już jest model, który ma ponad 20 lat rok 1995 targi motoryzacyjne we Frankfurcie ten samochód pod nazwą Renault Megane pierwsza generacja wtedy się pojawił następstwa następca modelu 19 lub niektóre niektóre elementy były zaczerpnięto od poprzednika silniki skrzynie biegów zawieszenie w był pięciodrzwiowy hatchback było dwudrzwiowe coupé był też taki model, który nazywał się Megane Serenity to był pierwszy kompaktowy van w europejskich, a potem ciąży został tylko o tylko Sennik facelifting około 3 latach to w i trochę zmienione nadwozie trochę wnętrza pojazdu, ale teraz sobie patrzę na te zdjęcia Bogdanki sprzed 20 lat no to tak prawdę mówiąc są tak biednie wyglądała z drugiej strony przez to połowa lat dziewięćdziesiątych to samochody kompaktowe nocą, niemniej nie była klasa premium właściwie trudno było oczekiwać jakiś fajerwerków z gry w środku fajerwerki pojawił się z drugą generację dopiero natomiast był raczej fajerwerki którymi się kojarzyły z wyglądem zewnętrznym, bo faktycznie to było to słynne żelazko po faceliftingu była taka reklama Modiego jak ten samochód jeździł po Księżycu 1 z ciekawszych reklam motoryzacyjnych żelazko miał kształt żelazka rzeczywiście nam patrząc na te zdjęcia to w wyjątkowo ekstrawaganckie jak na tamte lata NATO było po 7 latach, czyli 2002 roku pojawiła się druga generacja targi motoryzacyjne w Genewie po 4 latach facelifting kraj ten samochód przynajmniej dziennikarzom się podobało no bo były samochodem roku europejskim samochodem roku to jest ten konkurs Carlos Diaz 2003 pierwsza pierwsze miejsce na to kto to był rzeczywiście sukces i potem pojawiła się Megane kara, którą już my dobrze znaliśmy to było z targów motoryzacyjnych w Paryżu 2008 rok znaliśmy ją dobrze doceniliśmy ją, ponieważ z Jackiem wybraliśmy ją samochodem roku, a konkretnie wybraliśmy trzydrzwiowego hatchbacka, który był już wtedy sprzedawany pod nazwą Coopera był też taki model c c coupé cabrio w 2010 roku ta trzecia generacja też była w wersji sedan ten samochód tylną niestety dla mnie umiał miał pewną wadę, która szczególnie się szczególnie była dotkliwa w samochodzie trzydrzwiowym słaba widoczność do tyłu, ale chyba to była jedyna znacząca wada tego samochodu czekaliśmy czekaliśmy no wreszcie mamy wreszcie mamy następcę Julita następca to wszyscy, którzy z 10 Nouvelle, która jest robiona na nowej modułowej Platformie ona nazywa się CMS czwarta generacja Mégane i tak jest robiona na tej nowej Platformie cenach to jest też na tej Platformie robione talizman, który 3 samochody klasy średniej też nowy sejmik będzie na tej Platformie no jak to Mégane czwartej generacji wygląda być może niektórzy z państw już widzieli, bo to trochę już tych samochodów jeździ po ulicach choć, chociaż niewiele bardziej muskularny tył samochodu, tym bardziej że bardzo zwartą linię linię nadwozia spójną się podoba ta stylizacja niektórzy się podśmiewają że, że przy tych wszystkich stron uwag jest bardzo podobny no ale to to jest taka tendencja to wszystkie wszystkie marki tak robią albo prawie wszystkie marki tak robią grilla są prawie identyczne, ale tutaj akurat mnie nie razi, że tak samo wygląda bardzo podobnie może w clio w kapturze w talizman nie czy czy, zmagając się tu w standardzie w tej naszej czwartej generacji, którą niedawno jeździliśmy mamy klimatyzację manualną 6 poduszek powietrznych światła dojazdy dziennej wiadomo elektryczne szyby czujniki ciśnienia w oponach na szczęście teraz działają, bo kiedyś to wcale nie było takie oczywiste z nory wskoczyła do wnętrza tej czwartej generacji niektórzy zaczną kręcić nosem, ale w chyba mnie co się podoba mi się podoba jedyne zastrzeżenie, które mama, dlaczego zaczną kręcić nosem zaczął kręcić nosem jak ja spróbują obsługiwać ekran dzieli, ale cena ekranu okazuje się po krótkiej po krótkim szkoleniu ten ekran dotykowy na konsoli środkowej są niestety skomplikowany klimatyzację tutaj są przyzwoite przyzwoity normalny gałki można zrobić cieplej albo zimniej tymi działkami mankamenty baza zacznie od mankamentów w grze potem ktoś będzie coraz lepiej mankamentów tej konsoli środkowej już kiedyś wspominaliśmy pojeździe Reno sernik głośność poziom głośności no to niestety dotykowo nie ma gałki no, jeżeli chcesz przeskoczyć z Radia nawigacje albo z nawigacji do Radia no to trzeba wcisnąć najpier w trafić przede wszystkim w budżecie albo właściwe miejsce, gdzie jest taki domek, czyli wejść do rady o domenie głównego na najlepiej jest już dziś, kiedy jest połowa ekran z nawigacją połowę ekranu z radiem wtedy też większość problemów problemów znikanie studyjny gadżet nie tylko w ramówce występuje to Toyota zmiana głośności dotykowa oczywiście można przy kierownicy jest luźno można przy kierownicy może w ogóle zrezygnować z regulacji głośności na konsoli środkowej nową jest bardzo słaba, ale to też samochodach japońskich w niektórych modelach suzuki w niektórych modelach hondy toyoty tego się czepiamy i to nam się nie podoba to powinno być zmienione może jak i gałką takoż łatwiejsza regulacje natomiast zegar przed kierowcą są bardzo ładne rzeczywiście są bardzo czytelne jest cyfrowym prędkościomierzem w naszej wersji była, bo właśnie to jest bardzo ważna sprawa my dostaliśmy samochód z przebiegiem 15 km i od razu w wersji GT rzeczywiście ta wersja GT siedmiostopniowa dwusprzęgłowa Canona nie jest idealna cóż mówiliśmy przy okazji z jazdą clio RS, ale nie jest to też zła dwusprzęgłowa katar czasami rzeczywiście wyczuwalna zmiana biegów samochód 7 do setki przyśpiesza proszę państwa 16205 koni to jest w tej chwili najmocniejsza wersja dostępna na polskim rynku tylko w tej wersji GT, w której jeździliśmy jest dostępny system 4 kół skrętnych full Control jest to większa stabilność na pewno przy wyższych prędkości czyli, czyli powyżej 60 km / h i też łatwiejszy parkowanie bagażnik przyzwoity przeciętny w tej klasie 300380 parę litrów Idziak jak ten samochód jeździ ten samochód wersji GT jeździ świetnie rzeczywiście bardzo dobry układ kierowniczy sprężyste zawieszenie no tutaj są same plusy tutaj faktycznie jeśli chodzi o wrażenia zjazdy są same plusy na zużycie paliwa jest minusem, ale ten samochód prowokuje do trochę ostrzejszej jazdy to faktycznie poniżej 10 l to to trudno zajścia patrzy co tutaj obiecuje producent w mieście 8 średnio 6 poza miastem 5 NATO raczej to może między bajki włożyć, ale to tak przeważnie przeważnie była turbo doładowany silnik 205 koni 7 sekund do setki bardzo elastyczny to też jest, toteż jest duży plus tego samochodu jeśli chodzi o wnętrze to w wersji GT faktycznie coś to trochę trochę inaczej wygląda są bardzo eleganckie i niebieskie fotele Natanek smaczki znaczki różne na kierownicy i nie tylko patrzeć co tutaj może być bolesnym wyświetlacz przezierny, czyli salda w head -up Display ekran dotykowy wszędzie jest taki sam z 9 o 9 calowy, jakie są ceny tej Megane kinowa to też jest istotne czy ten samochód, który będzie konkurował ceną czy czyjeś oczy, bo mało jeśli chodzi o właściwości jezdne wygląd to faktycznie no ma duże szanse ma duże szanse może nie wiem czy będzie się sprzedawał tak dobrze jak opel astra to będzie trudno to tutaj jej konkurenci konkurenci mają ceny wersji podstawowej bez żadnych promocji po 60 parę tysięcy tańszy jest tylko opozycji seat Leon koreańskie samochody Kia CEED Hyundai i 30 to jest 50 kilka tysięcy bez bessy żadnych promocji natomiast jeśli chodzi o Megane Kia Lotos zaraz zaczną od tej najdroższej wersji, którą jeździliśmy to jest jest to 2000 zł, ale potem to wszyscy potem starali coraz lepiej, bo najtańszą Majdanka z najsłabszym silnikiem 12 turbo 100 koni możemy kupić za 65  000 zlote tak standardowo kosztują samochody kompaktowe w tej klasie, więc ani droga ani tanio w ciemno tak droższe są oczywiście mazda mazda trójka, bo to jest już 60 kilka tysięcy wersji podstawowej, ale tam jest dwulitrowy silnik 120 najtańszy diesel 1590 koni niewiele droższy jest 67900, więc może może warto też rozejrzy za tym idzie z nami jest jeszcze ten diesel 15110 konny jest szczyt z Jet Joanny 6130 koni jeśli chodzi o skrzynię dwusprzęgłową to one są siedmio albo sześciostopniową benzyna jest jeszcze silniki 16114 koniec właściwie jest, notując pozytywne zaskoczenie ja powiem szczerze czekałem długo na to Majdanka w ogóle czeka na nowe modele Reno no bo już poprzednie się zestarzały w ubiegłym roku kadjar z łatwiejszą obsługą w środku może mniej nowoczesną to całkiem udany SUV Renault Espace dobrze jeżdżący samochód należy cały czas są tam te drobne zastrzeżenia nasz jeśli chodzi o konsolę środkową to samo zmagające się jej to samo będzie talizmanem talizman nie za parę tygodni powiemy, bo to też samochód, którym warto zrobić całą edycję mamy go w testach już wkrótce o nim będziemy także, że domagam czwarta generacja no to samochód to raczej wg mnie to jest ono ma moja opinia jest pozytywna i warto zwrócić na ten samochód uwagę, ale tak jak mówiłem konkurencja nie byle jaka, a w tym tygodniu kolejna audycja testowa w czwartek już zaprasza jutro dziewiętnastą 40 mam nadzieję, że w czwartek z Jackiem zrobimy prawdopodobnie to będzie opel Insignia być może Mercedes klasy c, bo mieliśmy już wersję benzynową AMG i mieliśmy też wersje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA