REKLAMA

PiS zapowiada milion aut elektrycznych za 10 lat. O tym Ryszard Ciechańśki

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-06-09 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
11:40 min.
Udostępnij:

Plan "W drodze do elektromobilności" przewiduje dynamiczne przyspieszenie sprzedaży w Polsce samochodów o napędzie elektrycznym. Uda się? Dobry pomysł? Wicepremier Mateusz Morawiecki mówił, że za 10 lat w Polsce ma być 1 mln samochodów na prąd, a elektryfikacja motoryzacji będzie kołem zamachowym naszej gospodarki.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przed śniadaniem w duchu 325 i 25 sekund przed wejściem do warowni pierwsze śniadanie jest wtoku tak nazywa się ten program odprawie 4 lat, gdy państwo i moim gościem jest Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego Polski związek Motorowy dzień dobry w dzień dobry plany są ambitne tak trzeba chyba powiedzieć 10 i 1 000 000 przeprasza 1 000 000 samochodów na front, czyli napędzanych silnikami, które będą czerpały energię z akumulatorów do Rozwiń » 2026 roku, bo w ciągu 10 lat jeździć po polskich ulicach mało tego to mają być pojazdy polskiej produkcji tak zapowiada wicepremier Morawiecki, ale też inny minister transportu realny czy nie realne no cóż wydaje się, że on jest bardzo ambitny w chwili obecnej na dobrą sprawę tak na świecie istnieje tak na dobrą sprawę początek tego biznesu się zaczyna w związku z tym dopiero firmy tworzą tego typu produkty oczywiście samochody jeżdżą tak dalej czy plany realny czy nie ja myślę, że w Polsce mamy bardzo wielu inżynierów bardzo wiele młodych również osób, które budują doskonałe technologie, ale też tradycje meleksy nasze polskie tak Malek z o świecie jeździ na całym świecie na polach golfowych do innych celów są używane i to jest też można powiedzieć tym przypadku potęgom chcielibyśmy się na tym oparli ją akurat 91 000 000 samochodów natomiast kierunek jak najbardziej słuszny zupełnie inne koszta przejazdu wiem, że minister transportu to minister energii Krzysztof Tchórzewski przepraszam to ważne sprostowań i rozwojem dostaną się, że jeżeli ministerstwo nasze porozumienia się w tej sprawie to jak najbardziej przebłyski muszę mieć jakieś ułatwienia dla tego przemysłu, żeby to było realne ułatwienia dla firm wszystkim polskich, które ewentualnie produkowały, by już od dłuższego czasu się mówiło, żeby właśnie na bazie tych polskich Marek, które są znane na całym świecie i stworzyć coś takiego, które w mniej meleks mogłoby na nasze polskie drogi przejechać nie mówiąc już o ochronie środowiska co jest bardzo ważną sprawą sami na co dzień odczuwamy to w wiemy jak i jaki to jest problem bardzo potężne kwestia tego no również sił i bezpieczeństwa tych samochodów, a dla nas samochodów z dnia na dzień się nie stworzy to to jest jednak dosyć długi proces z samochodu się nie stworzyła, nawet jeżeli się stworzy samochody to na pewno z dnia na dzień nie stworzy się akumulatorów, które by po pierwsze, szybko w miarę ładował, a po drugie, miały zasięg i prędkość, która jest w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom polskich kierowców, bo to jest największy problem niepolskie światowej motoryzacji obrażeń jest dla kraju to jest taki 1 przypadek wyjątkowy, który dowodzi, że można, ale jednak samochody bardzo drogie te najtańsze samochody napędzane na prąd w japońskiej produkcji nie będę wymieniał nazwy są w cenie powiedzmy, że samochody z górnej półki średniej klasy właśnie z powodu tych akumulatorów tak niewątpliwie jest to jakaś bariera, którą barierę no i wykorzystują to różni producenci na nie jest tajemnicą, jeżeli możemy się do 1100 marki od niego też ogólnie znany problem będzie nasz film Reno kupując samochód nie może kupić samochodu z akumulatorami kupujemy samochód bez akumulatorów elektrycznych czy IT, które dają nam napęd natomiast akumulatory możemy na stację je kurator może będziesz awiza od osobno opłatom od od firmy Reno mój kolega przyjaciel nas czymś takim zderzył się spalił samochód nie mógł kupić akumulator rano walczy ponad rok czas w oczy widmo wywalczył, bo przepisy prawa w pozwoliłem na to natomiast to już się spotykamy jakąś taką blokadą i z chęcią ograniczenia tego dostępu do jakichś tam czynności serwisowe złota akumulatory są źródłem napędu Jona na pewno są bardzo drogim elementem składowym tego samochodu i samochody na podjeździe w europejskich miastach w niektórych jest ich całkiem dużo, a to, dlatego że rządy tych europejskich krajów, które jest dużo samochodów na prąd dopłacają do tego typu motoryzacji inwestycji zdecydowanie tak są bardzo duże ułatwienia właśnie w nasz limit ekologiczne dla producentów samochodów jak również dla osób, które kupują pytanie takie czy u nas tego typu ułatwienia w dno czytaj zachęty po prostu dla kierowców będą czy będzie nas stać na takie samochody w błoto w tym momencie, jeżeli Polak nie chciał kupić samochód no nie wiem średniej klasy z górnej półki jak zwolnione te nie są wcale przekonany czy ktoś decyduje nad i samochód mały elektryczny lekkie, więc raczej taki skromny w wykończeniu Tax zdecydowanie poza tym druga z prawa te swobody budowania tej naszej świadomości ekologicznej co bardzo ważne mimo wszystko chyba jeszcze ona u nas tak do końca nie zakwitła tu też byśmy mogli ewentualnie w UE postawić na to, iż jest najlepszym tutaj bodźcem dla wszystkim jeśli ten czynnik finansowy czy to znaczy to, aby potencjalny użytkownik tego pojazdu miał zapłacić n p . nie wiem 50  000 otrzymał nie wiem być może jakąś zniżkę strażniczka niech może być jakość rozłożona w sądach latami czy, jeżeli będzie to samochód użytkował nie wiem 2335 więcej lat to ta zniżka będzie mu w jaki sposób procentowa form zachęty są różnej to jest model biznesowy tutaj na do ministra finansów oczywiście należy natomiast rolę uważa, że wysokie my nie głupie rozwiązanie przemyskim motywujące osoby, które chciałby zakupić nowo dla wszystko się wprowadzanie stref do pieniądza minister wicepremier Morawiecki minister energii też chcieli, żeby to były samochody produkowane w Polsce nie mamy osiągnięcia w dziedzinie, bo to głównie chodzi o to akumulatory pozyskiwania akumulatorów pamiętam, że kilka lat temu bodajże w 2011 roku zespół w ciąży wydział chemii Uniwersytetu Warszawskiego opracować taki akumulator bardzo nowoczesny obowiązek kasowy, którego pojemność do połowy większa niż tych tradycyjnych, a więc zasięg takiego auta może może wicepremier wie, o czym rzeczy my nie wiemy może mamy taką myśl to może bardzo łatwo skomercjalizować myśl technologiczną i wyprodukować takie auta, które nie tylko w Polsce będą mieć, ale po całej Unii Europejskiej na rzecz jestem przekonany, że zdecydowanie ta nasza myśl techniczna jest to na najwyższym światowym poziomie natomiast oczywiście równolegle musimy się też zastanowić na prace nad grafenem tu w Polsce w Warszawie także poważne zaangażowane też Super przewodnik z SD zdecydowanie tak za 50 lat może wpływ na czyje zupełnie się nie boję tutaj o nasze myśli technicznej pytanie jak będziemy w stanie wprowadzić to musimy się zastanowić teraz nad następnymi sprawami o infrastrukturę prawda, czyli w cudzysłowie tymi stacjami benzynowymi w chwili obecnej samochody, które miały być hitem tak na gaz ziemny prawda, bo zdecydowanie eksploatacja pojazdów jest dużo tańsza okazuje się, że nas w Warszawie chyba jest tylko 1 stacja w Polsce gdzieś jeszcze druga a, a zasięg tych tych samochodów nie jest aż tak duże jak myśleliśmy nad ziemią 200 km związku z tym, jeżeli w sieć w cudzysłowie stacji benzynowych powstałaby równolegle z jakimiś zniżkami tutaj dla kierowców tak na to myślę, że to jest pomysł trafiony w dziesiątkę no i tradycję mamy kryzys motoryzacyjny olbrzymiego autobusy cały świat tak z analiz wiadomo, jeżeli zielony prąd jeżdżą na plaży w polskich miastach, a są oczywiście no chyba cały Kraków nowy wóz duży pojazd nawet sam minister Morawiecki przyznaje łatwo jest go akumulatorami wypełnić gorzej samochody małe osobowym, który musi być lekki musi nas daleko zawiść i czas ładowania też musi być taki, żebyśmy zdążyli w Cieszynie w tym czasie kawę wypić może zjeść obiad, a już na pewno nie czeka 10 godzin na zdecydowanie tak na skutek czas ładowania jest jakimś, że wykładnikiem tego wszystkiego nikt nie będzie nie chciał czekać nie wiem 23 godzin zanieść Zenita akumulatory finał lądują to jest bardzo duża sprawa no i akumulatory w bardzo podwyższają nam masę pojazdu tak w związku z tym siłą rzeczy jakieś tam ewentualne kwestie spalania muszę się zasnąć wszystkim na poziom bezpieczeństwa tych samochodów, bo leży też samochody miały być samochody wyprodukowane w Polsce w Polsce to one musiały spełniać odpowiednie normy bezpieczeństwa na nie możemy tutaj pod koła samochodów, które nie wiem czy lepiej szkolić musimy mieć przekonanie, że żal, że te samochody będą miał kolizję wypali samochodów za 10 lat zakładam, że za 5 lat co jest i tak mało realny pierwszy prototypowy pojazd wyjedzie na polskie ulice, kto miałby go w ogóle produkować jak z jak w jak pana zdaniem w ocenie jeśli w torze wtedy w ciągu kolejnych 5 lat trzeba by było 200  000 lekkich samochodów Polakom sprzedawać natak tutaj o to no troszeczkę ten gość nie ma w nowo w tym w tym momencie mamy zakłady przypuszczam, które są w stanie przestawić produkcję, jeżeli ta produkcja będzie opłacalna tak wybudowanie fabryki w chwili obecnej oczywiście kwestia finansów to jest oczywiście bardzo duże koszty, jeżeli budujemy taką fabrykę od zera, ale film w tej chwili chyba jakieś pół roku temu n p . w polskie Polska fabryka w autosana została w polskich rękach tak ma budować samochody na potrzeby sił zbrojnych no np. być może na bazie jakiś taki fabryki już istniejącej przetworzenie tego myślę, że w zupełności moglibyśmy stale poza nasze miejsce jest stołówki zakłady fabryki przygotowane do tego typu produkcji wydawało się, że taki zakład nie tworzy się z dnia na dzień, gdzie jeszcze projekt, gdzie myśli cała technologiczny proces homologacji lub za lata i miliony pieniędzy biliony dolarów euro wydawane przez wielkie koncerny na to, żeby takie pojazdy tworzyć zdecydowanie tak nową fabrykę nie wiadomo w Warszawie mieliśmy fabrykę w lewej wtorek, której nie mamy na to z problemami świata, ale to nie jest kapitał Polski tak nie zniszczą nasze miasto pieniądze możemy na bazie na nie spróbować nie wiem rozwinięcia jakiś stały, który nas dużo od chwili obecnej tak na dobrą sprawę nie zostało jest to proces niewątpliwie rozłożone na lata, ale na więcej niż 10 dni techniki w trudno powiedzieć natomiast, że żyje życie ja życzę polskim kierowcom, żeby jak najwięcej okazji jak najszybciej do podróżowania do pracy z pracy po miastach samochodami napędzanymi silnikami elektrycznymi mają również bardzo trzymam kciuki i motocykle są już nawet widziałem testy rowery bardzo szybkie motocykle Moto cross nawet w jedno co jest to przyszłość tak czy inaczej, więc chyba warto trzymać kciuki bardzo dziękuję za wizytę w studio dziękuję państwu dziękuję za uwagę kończymy pierwsze śniadanie w toku za chwilę pierwszy program gospodarczy, a potem poranek redaktor Janina Paradowska jest już z państwem jutro od piątej tak to mamy piąte czek pion turnieju 1 dnia pierwsze śniadanie w toku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA