Dumre. Szkoła z marzeń. O pomocy niesionej przez Polaków w Nepalu opowiada Sławomir Matczak

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
2016-06-14 06:00

przy śniadaniu w dołku i 52 sekundy na zegarach 30452 sekundy to wspaniały czas na to, żeby przywitać w studiu Sławka Matczaka z fundacji ma Polska w Nepalu dziennikarza społecznika trenera mogę mieszać ciała pozytywną postać komendant Wisz jeśli jestem za tonę cementu także nie widzę siebie bardzo serdecznie pojazdem Polska na masce na masce to jest takie pozorowanie rozwija witalne idąc po szlaku alabaster to jest duch we mnie pozdrawia ducha w tobie, a nie, mówi że Rozwiń » mielczanie chcieli nabrać mówi na Master flamastry, a to nie jest powoli powoli, gdy stary pisali test powoli powoli, a uważam że, gdy szybko Gawron oraz wszystko Jump Jump w takim razie w pierwszym śniadaniu w toku, ale na rozmowę mamy trochę więcej czasu, a chciałbym porozmawiać oczywiście się udało, a myślę że, gdybym się o to zapytał rok temu to byś może stukał w głowę rok temu, gdy pamiętam takie powiedzenie przypomniało się ziemi obiecanej Niemasz nic nie mam nic nie ma nic teraz mamy tyle, żeby zbudować wielką fabrykę nowości za niego ani stroną pandy Magda Pietruszka pandy i jego żona nie miała nic nie umie nic postanowiliśmy odbudować polską wieś dlaczego, bo tak jak odbudować polską wieś, bo potrzeba na politykom pomaga ci pomóc wtedy zrozumiałem co to znaczy prawdziwa tragedia rok temu niemieccy wyleciała z telewizji dyscyplinarnie zwolniony wygrałem teraz w sądzie, ale to nieważne jest inny wątek natur House w myślała, że świat zawalił tylko 1 z Nepalu zobaczę co znaczy świat jak się zawali się komu zawala dom za jego plecami nie i nie ma gdzie się ubrać nie ma nic ich zrozumiałem co to znaczy nie mieć nic jak i jakie są prawdziwe dramaty zaczęliśmy pomagać w zaciszu pomaga zaczęliśmy pukać do polskich serc się okazuje, że to serce są gorące i się okazuje, że bardzo dużo ludzi nas zaczęło wspierać dorastały w różnych 7 miesięcy zebrali ponad 70  000 USD od ludzi od ludzi wyznał wpłacali po 1050 zł drobne wpłaty na początku oczywiście sprawdzali patrzyli co co to są często są za ludzie, bo wiadomo też nie mam pieniędzy z kimś z firmą Krzak, ale potem dużo zdjęć zrobiliśmy tam pokazywaliśmy rzeczywiście buduje ani nie zaufali nam ludzie i roli no cóż było takie bardzo duże zobowiązania, żeby zaufać ja miałem spotkania bardzo często polscy jeździłem i parytety pary w środę tego starsza pani działa od 20 zł Przytyka opowiadane historie, bo to są spotkania z ludzi, którzy nie mają nic tak jak powiedziała, że nie mieliście wy nic i przechodzą i dają i udało się wybudować szkołę w to była pierwsza pierwsza rzecz to była woda, żeby to doprowadzić do 6 z własnych pieniędzy byśmy zbudowali takie ujęcie wody i dostarczyć do muru kami z gór czystą wodę potem zaczęliśmy odbudować drogę też rękami wolontariuszy i miejscowych no ale przede wszystkim szliśmy szkoły wybudować tam były rozsypane szkoła i dzieci uczyły w skandalicznych warunkach po prostu pod jakimś brezentem jakiś po tym, jak już domku z blachy falistej czy w takim piekarniku, ale są Nepalczycy też tacy oni też uczą niesamowitych rzeczy jak mówią ciotek i pokory ani oni uczą tego, że akceptują to co się stało i to jest ktoś, mówi że wolontariat to jest pomoc bezinteresowna takty zbyć interesowali, a teraz biodro uświadamia w ile oni dają i oni dali nawzajem wzajem, gdyż takiego dystansu do tego świata do tego wszystkiego właśnie tego co musieliśmy się bistra ligi Stali powoli powoli wróci teraz Himalajów trącić powoli się szybko jedzie się nie dojdzie jak idzie powoli to powoli się dojdzie też nie patrzyli na szczyty siedzi patrzy dookoła rozkoszuje się tym albo liczy sobie kroki albo się wyłączać idziesz w lecie barczysty na szczycie to jest najpiękniejsze w życiu mamy sobie cele stawiamy z pieprzem do celu potem trzeba szybko dojść to nieprawda cel sobie dziś trzeba o tym, że mogłam dziś jest wiadomość to Stencel obyśmy mieli wejść na górę dziś, gdy w tym roku, ale i wyszliśmy, bo się załamała pogoda i inne siły nie będziemy chodzić nagle się już uświadamiają sobie występ w wolnym człowiekiem, więc nie musi ja po prostu mogę iść tak jak często powtarzam ta Małopolska w Nepalu ta Fundacja, którą Suzanne wymyśliła Magda jest szefową ja pomagałem jest tylko 3 wyższych założycielem jestem tu ta Fundacja to jest taki track to jest takie są, że rok temu myśmy ruszyli na taką taki najpiękniejszy szlak taki szlak pomagania ludziom mięso wędrujemy idziemy tym szlakiem oraz niesiemy cięższe plecaki oraz lżejsze oraz Dżem gra się gubimy, ale znowu znajdujemy też szlaki dziś idziemy, dokąd idziemy jak też pytanie, więc ten trakt ten Turek nazywa się Małopolska w Nepalu, dokąd zaprowadzi nie wiem na razie nie prowadzi gdzieś przetrzymać genialny tych co trochę przeczekać ale gdy spotkanie z tobą trzeci raz ten TOK FM no i dostał koszulkę ma Polski na walutę zawrzeć z kultową koszulkę od razu powiem tylko Żuki można kupić ją dajemy zasłużyły wrzenia działom IT są na to, że rozmawiamy teraz też jest mówienie o dobrych ludziach cały czas w mediach krzyczą ci debile rola słuchajmy posłuchajmy o o pięknych ludziach, którzy nie mówią o chorobie, gdyż od tych, którzy dają pieniądze inni krzyczą o tym, że będą pieniądze Jung von on nagle dał mu dać swoje 500 zł nie on to pani dała 20 zł albo czułych na koncercie mówi jać dam 50 zloty na worek cementu i prawdziwy Święty 50 zł i kupiliśmy worek cementu czy defensywie objeździe, więc słucham był w przez siebie nie przemawia ktoś, kto nie wiem wzywa mobilizuje innych, kto próbuje zachęcić ich przez siebie płynie jakaś taka pasja i radość i chyba to to jest odpowiedź na to w jaki sposób zaradzić coś pożytecznego to alarmuje wskazuje, że głupoty, a ja mam w sprzedaży buduje szkołę w nieznanym Japończykom, ale dzięki temu ludzie, którzy chcą pomagać, którzy czują potrzebę pomagania znajdują takie miejsce, gdzie mogą dać swoje pieniądze potem oglądać z radością to, że te pieniądze zostały wykorzystane w dobrym celu myślimy też Fundacja non profit zmieniony z tego, nic więc do alei więcej wydajemy niż niż ktokolwiek uzyskujemy znaczy materialnego je uzyskuje od tych paczek coś bardzo cennego ten dystans ten spokój i przede wszystkim drogą pokory pokory wolności, gdyż są wolnymi ludźmi ja też jestem wolnym człowiekiem nikt nie będzie nic nakazywał INI Sii taki taka wolność jest też akceptacja tego co się dzieje mówisz i Janiny namawiam, żeby wspierać ja się cieszę, że ktoś odnalazł nas wczoraj zadzwoniła pani z o architekturze oni chcą budować szkoły chcieliby się dowiedzieć jak mysz to zrobili pomysł z 1 z nich lub fundacji, która po wszedł po 7 miesiącach wybudowała szkoły w Nepalu wg, jakiego są biurokratyczne gigantycznego problemy i 2 tysiące żołnierzy do blogera ich ceny podskoczyły tam były strajki, ale to nie ma znaczenia w znaczeniu amatorzy 7 miesięcy myśmy budowali szkoły 7 miesięcy się zebrali gigantyczną kwotę i jest to szkoła ani, który w fundacji dopiero teraz dostają pozwolenie, bo chcą szybko nie no właśnie, ale to jeszcze o to muszą zapytać go wspominać o tym, strajku, którym idziecie tą tak jest w Himalajach rzesze idzie na pokonuje się jakoś przełęczy, a tam widzisz jeszcze wyższą górę i potem się chodzisz widzi jeszcze wyższą górne to żywy już teraz te pierwsze 2 ze służby przełęczy pokonaliście to co tam widać dalej tam dalej wierzchołek góry kolejne coś pięknego zielonego rzekomo jest dom Polski za chwilę będzie on będzie jasna szkoła będziemy teraz to wymyśliliśmy, że chcemy uczyć zadzwoń do nas człowiek z Niemiec, który ma piękną ideę, żeby budować tam szklarnie z bambusa i folii to co jest tanie i teraz za chwileczkę Suzanne zmagał się z nim spotkają to pewnie będzie przecież będziemy uczyć Nepalczyków jak budować szklarnie jak w tej szkole oprócz nauki dzieci to będą pewnie ich rodzice przychodzi, żeby się uczyć się tak jak uprawiać żyć jak żyć dajemy wędkę mają nie dajemy pieniędzy, bo ty jesteś także wciąż dostaje dostaje to z jego to tak sobie czegoś zależnie od dyżurnego związany nie my dajemy do ręki łopatkę albo w tej chwili grabili oni pracują i będzie powoli tego uczą też do uczymy o Lang Lang tam, gdzie byłem też przepiękne miejsce zachęcamy też tak mi, że pojechałem do dys po polach winach takie miejsce po trzęsieniu ziemi lub zamknięte to była straszna tragedia, bo ta lawina zeszła na miejscowa Szlachta 200 rodzin zginęło kilkaset osób zginęło oddział wojska wyobraź sobie, że to było piękne piękne najpiękniejsze miasteczko takie w górach myśmy weszli tam jest pustynia kamienne tam nie ma nic oni są przysypane warstwą kilkudziesięciu metrów gruzu tamtych ludzi nie wyciągnięto tam są białe flagi polskie osiągnięcia kolorowe takie modlitewne teraz białe pokazują, że tam zginęli żałoba tych ludzi rurociągi i nigdy nie wyciągnięty z myśmy szli po gigantycznym grobie, ale też widzieliśmy ludzi, którzy noszą tam cały czas mozolnie jak mrówki znoszą drewno oni budują to są też taka nauka dane walczyć w co się zawaliło co chwilę odbudujemy może bardzo dzwonią słuchaczki pyta czy można gdzieś kupić koszulkę w ten sposób wspomóc fundację można kupić koszulki koszulkę dostają tylko nasi przyjaciele albo wolontariuszy, którzy jadą oraz malarstwo zależy od noża w Facebooku naszej stronie Małopolska w Nepalu jest numer konta i ja od zawsze przeglądam te konta bardzo dziękujemy za każdą wpłatę 102050 zł to jest niezwykłe gesty ludzi dzisiaj rozdaje prezenty też ściąć też taki prezent od koszulki część przy przychodach z Nepalu rynki herbatkę z polską wysłuchuje bardzo dobra herbata jest spokój awizowali się herbatki bardzo dziękuję można wzrost z pasem drogowym Angela nauczyła Nepalczyków, więc za dziękuję bardzo daleki ogromny dlatego wszystko widzi z dystansem, a państwa zachęcam do tego, żeby pomagać, by będą kolejne szkoły tak będę bal ta sama wieś dumy, ale też potrzebuje słońca adoptować dzieci np. dlaczego adoptować się tak, żeby ludzie dawali pieniądze na ich wykształcenie min 1000 pomysłów jest może herbatki z 227 i wspomóc Fund akcji wyjazdowej prezentu, a nie wolno dawać prezentu na picie herbatki wspominał, że mniej Nepalczyków niedobrych ludzi, którzy dają niemal wymarli wyjechali po podróży do Nepalu, z którym wrócisz kilka dni temu kilkanaście na kilka dni śledzia na Facebooku to by to dla ciebie kolejna nowa lekcja, kiedy wydawało się, że po tym, trzęsieniu widział już wszystko tutaj nagle okazuje się, że jeszcze nie wszyscy pojechali z 2 kumplami 32 lata temu skończył warszawską szkołę teatralną Wiesiek Małachowski Krzysiek Stelmaszyk Stelmaszyk Krzysiek znany aktor pojechaliśmy tam ja pojechałem po to, żeby zobaczyć można wędrować po tych lawinę w straszliwych po tych po tym dramacie Bytom straszne zniszczenia były na to z pięknymi nie tylko Katmandu Iza zachęcam każdego dolara Kangoo jedzcie Lang Lang to jest przepiękne miejsce, gdzie można wędrować sobie pojechałem tam też, żeby zrobić film i zachęcić do zwiedzania, a poza tym spotkać ze starymi kumplami już po szlaku traci, jeżeli państwo mają wątpliwość czy można łączyć w 1 pomaganie innym pasję radość taką czysto egoistyczne podobno altruizm jest najwyższą formą egoizmu taką czysto egoistyczną potrzebę przeżywania czegoś miłego i fajnego no to właśnie siedzi przed przede mną, a przez państwa od państwa radiach tak przy zmieścił Sławek ma ciekawy na potrzeby pomagają pomoc rzeczową oraz mała Polska w Nepalu bardzo dziękuję powodzenia życzę na szlaku żelazne kajdany bat dziękuję bardzo, a państwa zapraszam na informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!