REKLAMA

Wszechobecne reklamy. Dlaczego gminy z nimi nie walczą? Mówi Aleksandra Stępień-Dąbrowska

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-06-16 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
11:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Szozda 25 i 20 sekund na zegarach pierwsze śniadanie w toku i Piotr Maślak przed mikrofonem jeszcze przez kilkanaście minut no tak to wygląda jak wyglądało to nic się na razie nie zmienia prawie goła albo zgoła pani reklamująca bramy skład skład cegieł to zapamiętałem co dla mnie zakopiance reklamowane tego zdjęcia nagiej kobiety w Afryce dla innego panie zakaz postoju za bardzo rozumiem mechanizm, czyja rozumiem oczywiście wie, o co chodzi przyciągać uwagę, ale czasami Rozwiń » twórcy tych reklam nie zdają sobie sprawę, że one są przeciwskuteczne niestety wiele z tych reklam, które można podziwiać przy polskich drogach dotyczą firm, które już od dawna jest nie tak jest właśnie w przypadku zakopianki mamy ustawę krajobrazową nie mamy wciąż jej stosowanie przez samorządy wiele samorządów może mam państwa mają gościem jest Aleksandra Stępień Dąbrowska ze stowarzyszenia miasto moja w nim dzień dobry dzień dobry czy samorządy mają świadomość tego, jakie narzędzia mają do dyspozycji czy nie mam namyśli ustawę krajobrazową czynnik to dobre pytanie no jak się okazuje nie tylko duże miasta tak jak Łódź Warszawa Bydgoszcz Lublin tak dalej tak dalej im przystąpiły już do tworzenia takiej uchwały, ale też coraz więcej słychać, że takie mniejsze miejscowości mniejsze miasta teraz także także pracują urzędnicy tej nie może nikogo oby ich, że nic o stwierdzenie mniejsze miasta no ale np. Świdnica, a tam będziemy jechać z w najbliższym czasie na warsztaty, więc okazuje się, że na jej cie chanów, który jako pierwszy w Polsce stworzył duet taką uchwałę powód do dumy powód do dumy zaś uchwała czyją zrealizował Emil Noll na to pytanie też będą musieli na odpowiedź na to wyda jeszcze będzie musiał poczekać, bo element warto pamiętać o tym, rocznym tzw. vacatio legis, czyli w momencie przejściowym pomiędzy koniecznością dostosowania się właścicieli nośników reklamowych szyldów do nowego prawa RM na główny Ciechanów jest pierwszy udało mu się przyciągnąć uwagę mediów a gdy czytam z projektem uchwały okazuje się żona no nie do końca spełnia nasze oczekiwania wydaje się, że może wręcz utrwalić jakiś sposób obowiązujące status quo tutaj właściwie może nie ilość tych miejscowości miast, które przystąpiły do tworzenia uchwał reklamowych jest istotna, ale jakoś tego prawa, który będzie tworzone w obrębie gminy o 2 ja mówiłem dzisiaj przez cały poranek do zakopianki ceny, bo to jest takich baz symbol największy z tego powodu, że kiedy zimą jechałem w był na Podhale to oczywiście próbowałem zachęcić moje dzieci do podziwiania widoków na prowadzenie byliśmy w stanie i celowo skupiłem się na tym, o czym wielokrotnie czytałem co oczywiście każdy zauważa, ale może nie skupiają na tym uwagi nie były w stanie znaleźć miejsca, w którym byłby widok na Tatry nie przysłonięty monety Miś petentami sterczącymi na jakiś drut tak bardzo często obowiązującymi na płotach i czytam w Gazecie wyborczej wczorajsze, że na 12 gmin, przez które przebiega zakopianka 10 nie zaczęło żadnych prac nad uporządkowaniem krajobraz po tych szalenie przykre, bo nie takich widoków 1 z wakacji oczekujemy z tym, że MEN ty jesteś trochę taki sprawdzam to prezydent, tworząc tę ustawę wyraźnie komunikował torze będzie takie narzędzie na interes przekonamy się kontrakt na żadne zależy na na uporządkowaniu krajobrazu, kto ewentualnie tylko o tym, mówi i będzie podejmował żadnych działań w te Gazeta wyborcza stwierdza, że w wielu przypadkach wójtom po prostu nie jest na rękę wchodzić w paradę lokalnym przedsiębiorcom, bo to są małe gminy lokalne powiązania znajomi i od grilla i od oscypka w chciałoby się powiedzieć no i np. 1 z samorządowców wójt białego Dunajca tłumaczy, że większość gruntów należy do prywatnych właścicieli to na ich terenach stoją billboardy w związku, z czym nam nic do tego dojdzie, choć tej nieznajomość ustawy krajobrazowej, które daje możliwość regulowania kwestii reklam szyldów na terenie całej gminy w tym także na terenach prywatnych i myślę, że ten problem, który tutaj mówimy mniej no będzie wychodził gdzieś się te atuty znajomości jakiś strach przed narażaniem się także mieszkańcom i bardzo wiele zależy od lokalnego środowiska dużo łatwiej jest prowadzić tylko dobrą czy w ogóle prowadzić politykę reklamową w miastach dużych opcje działają różne stowarzyszenia, gdzie media są aktywne jest temat jest podejmowany od wielu wielu lat, a trudniej jest odważyć się na taki gest porządkujący w miejscowościach, w których ten temat dopiero się pojawia i dopiero jest oswojony te jak to wygląda z tą wiedzą samorządów na temat ustawy krajobrazowej ona jest cieniem na jej, a my też świadomość tego, że takie narzędzie gdzieś tam się pojawiło się obejść, bo USA promujecie tłumaczy, że macie ustawę krajobrazową ustawa pozwala wam NATO i na to oni mówią naprawdę tak myślę, że to trochę trochę w ten sposób funkcjonuje, aczkolwiek też, że Niemcy nic nie można chyba właśnie im też uogólniać tego w ten sposób, że tylko w dużych miastach ta wiedza jest większa w mniejszych ona leniwym jest jak misy szczególny odkrywaniem Ameryki to zależy tak naprawdę od tego o czym mówią wcześniej, czyli od aktywności świadomości włodarze danej gminy, ale jest Wola po stronie samorządowców czyjej niema w my zmierzamy, że jest źle wiem, że to sposób poruszamy się pewnego rodzaju uogólnienia, które w kontekście Claude, a ustawy krajobrazowej są trudne, ponieważ co samorząd to inne zależności inne układy inne podejście do problemu do zjawiska reklam inne zagęszczenie tymi reklamami, ale jednak musimy się poruszyć jakiś uogólnienia myślę, że jest taka Wola tylko znowu wrócę tutaj do kwestii jakości tego prawa i do Anny takim właśnie bardzo ogólnej polityki reklamowej jako część z nich większy polityki miejskiej myślę, że tego trochę brakuje i tutaj warto zwrócić uwagę Elena Grenoble nie pod kątem tego i jak to miasto za funkcjonowało w medialnych, ale również i zagraniczne ramię w kontekście miasto bez reklam, ale tak tak tak to funkcjonowało to jest nic bardziej mylnego to jest pewien mit, bo to nie jest miasto bez reklam tylko miasto z bardzo konkretną polityką reklamową w tym te reklamy nie są uporządkowanie reklam nie jest jakoś wisienką na torcie, który pojawia się w momencie, kiedy załatwimy wszystkie inne problemy oczko jest częścią kształtowania określonego wizerunku miasta miasta przyjaznego, w którym te przestrzenie publiczne rzeczywiście służą do tego, żeby w nich żyć przebywać, a nie są tylko przestrzeniami tranzytowymi, gdzie RM wyklucza się jak najmocniej taki trójkąt praca dom centrum handlowe na rzecz właśnie takiej otwartości budowania EMC jakiś taki poczucia wspólnoty LM i myślę, że polskim samorządowcem trochę brakuje właśnie myślenia o tworzeniu polityki reklamowej w takim szerszym kontekście, czyli jak to zwykle w Polsce w wielu obszarach bywa nie zastanawiamy się nad tym czy samorządowcy nie zastanawiają się często na tym ile by zyskali ile więcej, by zyskali, gdyby zrezygnowali z takiego trochę łatwego bardzo wprost przeliczalne do pieniądza z tytułu choćby pozostawienia tych reklam, a ile, by zyskali, gdyby podjęli próbę stworzenia jakiś Jasnej polityki krajobrazowej teren myślę, że tutaj same kwestie promocyjne, które niekoniecznie da się w wersji w prosty sposób przeliczyć na pieniądze mnie one będą odgrywać jakość lub doraźnie chętni będą one już dziadek tak tak o tym, właśnie mówię, że w miejscowości turystyczne, zwłaszcza te powinny zwrócić większą uwagę na to w jaki sposób kreują sobie tę swoją wizję ładu przestrzennego, bo to będzie procentować ilością zostawionych przez odwiedzających pieniędzy wyobraża sobie pani taki Karpacz Rabka-Zdrój Zakopane nie chce tomy zlikwidujemy też te oczywiście zbędne reklamy izba będziemy takim polskim Grenoble był bardzo się ucieszyła, bo była w Karpaczu i niestety nie zrobiło to miasto nam się do OFE właśnie z tego powodu m. in . z tego powodu ujęta w piękne budynki zasłonięte jakimiś sterczącymi na drutach płachtami ja takie było moje wrażenie, bo w Karpaczu jest mnóstwo bardzo ładnych architektonicznie obiektów tak zakurzone giną gdzieś psy w tej takiej wizualnej degrengoladzie tych wszystkich oscypka ach, różnych plastikowych figurek i setkach reklamowych, które spotykamy na każdym kroku rywalowi to jest akurat proszę uważać, bo to akurat jest takie elementy charakterystyczne określający polskiego turysty klapki Kubota białe skarpetki siatka z hipermarketów tyle chętnych już wiadomo widziałem, że aż muzeum Agory DSS cena budynku nie SLD jest nam, że ograniczenie ma do i dość, że to nie jest tak po ich tutaj wkraczamy na bardzo gros innych, choć to kiepski żart prowadzącego szóstych w 5 ty jesteś także tej indeksy w Legii już życie jest źle carpaccio i wręcz przeciwnie mitu punktowanie niedociągnięć psy od treści tego mu zimno powinno służyć z poprawy jak najszybszej no imam nadzieję, że Karpat będzie 1 z tych miast, które takie wyzwanie związane z ustawą krajobrazową podejmą czy są takie miejsca, gdzie możecie ze swoją kampanię jakoś intensywniej ruszyć w kata zakopianka niech tam już ci Polacy jadący z teatrem mają jakiś widok na góry, które jadą czy można było dziecku pokazać tam są tacy, gdzie na tej reklamie w myśl, że to z kolei jest wyzwanie dla nas rzeczywiście nic trzeba będzie z tą kampanią promocyjną mówić o tej ustawie krajobrazowej ruszyć z zwiększył parą my też na dniach stworzymy taką taki poradnik reklamowy rodzaj strony internetowej, na której będzie można znaleźć wszelkie informacje związane z możliwościami bądź też słabościami ustawy krajobrazowej szyld i płatkami, które można napotkać, tworząc nową nowe prawo, ale też znaleźć tam będzie można różnego rodzaju porady związane z MF wprowadzenie takich narzędzi i edukacyjnych no bo prawo to jedno edukacja to drugie te 2 rzeczy muszą się zazębiać potu, żeby ta polityka reklamowa mogła funkcjonować nie można dla mieszkańców rzucić samolotu nakazów zakazów liczyć na to żali się dostosują trzeba wytłumaczyć im po co nie jest jeszcze prościej chyba ile zyskają na myśli też 8 w bardzo pani dziękuję Aleksandra Stępień Dąbrowska Stowarzyszenie miasto moja z nim była państwem gaśnice itp do rządzenia kończyły pierwsze śniadanie w toku, a nawet do usłyszenia państwa zaprasza na informacje i oczywiście zostanę z państwem, gdyż za chwilę jeszcze opowiem państwu o tym, zresztą w gospodarce, czyli pierwszy program gospodarczy, a potem brane Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA