REKLAMA

Festiwal Młodzi i Film. Opowiada Kinga Dębska

Do Zobaczenia
Data emisji:
2016-06-18 14:00
Audycja:
W studio:
Czas trwania:
27:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia w studiu zanosi się Kinga Dębska dzień dobry dawne stały gość magazynu filmowego bardzo się ciesz się tym razem jednak będziemy rozmawiać o twoim filmie nie tylko będziemy rozmawiać o filmach innych osób bardzo młodych osób osób, które będą startowały w wersji z kim będą startowały w konkursie jest na festiwalu Koszalin młodzi i film ten festiwal, który co roku państwo opowiadamy startuje już w Rozwiń » najbliższy poniedziałek Night do niedzieli w Koszalinie spotka się wszystko to co w młodym polskim kinie najważniejsze i najciekawsze, czyli będziemy oglądać na krótkie metraże oraz pełne metraże młodych twórców to są filmy, które pochodzą z ze szkół w Łodzi z Katowic z Gdyni Warszawy, ale też niezależne, ale też właśnie niezależne to też jest ważny mam nadzieję, że o tym jeszcze trochę porozmawiamy, więc z 1 strony będzie rosnąć w filmach, ale też z drugiej strony będziemy rozmawiać o tych sytuacji młodego filmowca na rynku polskim jak to było kiedyś jak to się zmienia i tak naprawdę, jakie inne predyspozycje powinien mieć się człowiek, który wchodzi w tę branżę filmową, które faktycznie chce związać z nią swoje życie Kinga jest przewodniczącą konkursu ego krótkometrażowych debiutów filmowych razem z Karoliną obie laską dokumentalistka en UN autorką głośnego filmu mów i Marianna z Marcinem białym Bortkiewicza, który w zeszłym roku w Koszalinie pokazywał swój debiut pełnometrażowy noc Walpurgii również z Martą inne Kowna, skąd oraz z Tomaszem Śliwińskim, że to jest cały ten cenny wasz wkład nie możemy oczywiście oceniać jeszcze tych filmów krótkometrażowych, więc tutaj nic konkretnego tytułu na tych tytułach nie powiemy, ale oczywiście bardzo jestem ciekawa tego, z jaką energią i z jakimi oczekiwaniami podchodzisz do ne tego konkursu, bo wyobrażam sobie, że wybrać filmy z tak ogromnego grona tych tych filmów zarówno dokumentów fabule i animacji prostej będzie no tak to jest taka świeża krew i tak naprawdę to co się za dzieje w Polskim kinie za parę lat my tam będziemy te zarodki obserwować i to też życie życie na początku, który jest bardzo ważna, bo bo, jakby na oczach i pozwolić ludziom na błędy trzeba pozwolić, ale w wymyślić, kto z x, gdzie tkwi jakaś Iskra Boża większa niż u innych tez bardzo trudnej odpowiedzialne, ale podchodzę do tego wszystkiego jak z takim dobrym nastawieniem, bo my jesteśmy 1 środowiskiem i ja bym tych młodych ludzi chciała zaprosić do tego środowiska i właśnie pozwolić im na ich własne błędy i tylko no tak tak zawsze mówię to automat na noc będę zwracała uwagę ja nie wiem jak inni członkowie żyliby to jednak i demokratyczne dosyć gremium to będę zwracała na umiejętność opowiadania historii, bo to te historie nie będą doskonałe to jest oczywiste, bo to po prostu nie może zjeść od razu ich naturą młodość jest właśnie ich szukać w dłoni bić się walić głową oszczędzamy, ale aleje drzew chodzi o to, żeby zauważyć pewien talent narracyjny to jest bardzo rzadkie, a to się udaje czasami po prostu niektórzy umieją opowiadać historie w kinie, a niektórzy nie umieją, ale niektórzy, jakby komunikują się z tą drugą stroną, a niektórzy robią film dla siebie czy my najlepiej to jest jak zrobić dla siebie się też komunikuje z tą drugą stronę, ale nie także, gdy ja ja w ogóle tak myślę, że te tak to będzie taka trochę wymiana płynu w hierarchii między mną ani mi boja chcę też od nich tej energii tej świeżości i tego wszystkiego wspaniałego co oni mają tego luzu i nabrać nachapać, bo właśnie ważne jest żeby, żeby było środowisko i żebyśmy mogli sobie pokazywać różne filmy żebyśmy, żebym oni wiedzieli, że mogą nas czeka na mnie liczyć, kiedy potrzebują Niewiem kogoś do czegoś to ja jestem dla nich robi myślę, że jest bardzo ważne w dzisiejszych czasach, kiedy wszyscy filmowcy są tacy samotni, kiedy je każdy mecz jest wyjazd jedyne i najmądrzejszy na świecie i Brzozowie jakimś konkursie oraz w, tyle że to, żeby zrozumieć, że tak naprawdę jesteśmy częścią pewnego środowiska i razem możemy dużo więcej, ale toby powiedział zaprosić, lecz to znaczy, że każdy, kto chce się wiązać z filmem powinien to robić, bo tutaj chodzi też, że kwestia jakiś szczerości kraje UE w tej ocenie czy każdy może być filmowcem czy każdy się do tego nadaje się minąć szczerze nie to jest na elitarny zawód to jest bardzo trudne na myśl, że oczywiście więcej osób czuje się filmowcami niż nimi jest taki jest taka jest przykra prawda, ale to będą ludzie, którzy pierwszy raz spróbują swoich sił my dostaniemy już tam około 7060 filmów po preselekcji jest kilkuset, więc tego będzie bardzo dużo trzeba będzie dłużej uważności, żeby za zauważyć ten talent i będę chciała tych ludzi poznać mamić dodaje, że tych też ważne dokumenty chodziłam na te konferencje prasowe zobaczę zobaczę kim on się ludzie i co mają zgłoś się w głowach no to jest test jest bardzo bardzo ciekawe każdy szczelną kwestia aktorów, którzy ukończyli oni przeprowadzają to też dla mnie ciekawe na pewno dla Marty Kownacki, która jest reżyserem castingu także to wszystko jest wymiana prawda tyle energii znałem się jak to, gdyż mogły trochę nas spojrzeć wstecz rozmawiać o twoich początkach i od swojej edukacji Annę ile osób ze swojego środowiska, które to one zaczynały studia tak naprawdę zostało z filmowcami, bo takie jak Kliczko taką inną drogę, bo ja jako pierwszy fakultet skończą japonistyka potem poszłam do Pragi studiować reżyserię i było nas 2 na rogu niestety moja koleżanka nie robi filmów, która była ze mną Maroku z roku niżej tylko 1 osoba robi film nie z głowy, że 1 osoba w roku niżej chyba nikt się ile osób było na rok, bo tam bardzo mało mnie w 2 awans na trzecim nawrocie rok wyżej niż ja były 4 osoby, bo Czesi bardzo tam elitarni przyjmują, że na te magisterskie studia, bo to się wiąże z wydawaniem pieniędzy na zrobienie filmu dyplomowego, więc ja zrobiłam film dyplomowy w Czechach taki polsko czeskim nawet do sumień nie zgłosiła do Koszalina głupi błąd powinnam była to zrobić, bo przecież był mój film Polski kompozytor kompletnie za ciężkie pieniądze, więc nie miał takiego pomysłu, żeby mogły zgłaszać do Polski tylko w pojeździe na festiwalach dodał Krzysztof Stroiński i czeska gwiazda Ewa ludowa no ale potem zrobiłam Hel, który pierwszą nagrodę dostał właśnie w szczelność i ile to było takie bardzo miłe i takaż poczułam wtedy się tak naprawdę byłam częścią tego środowiska, bo wcześniej nie wcześniej miałam poczucie bycia na aucie nie chociażby z tego względu, że studiował w Czechach i nie pochodzę z rodziny filmowej nie znałam nikogo, a i to było takie właśnie kompletnie przejście z boku, a o tej nagrodzie w Koszalinie to taki jest takie, iż znak, że za kraj i swoją drogą jest kraj i coś takiego takie uprawnienie także jest HOKEJ chciałabym tym młodym ludziom dać teraz nas, że skoro powiedziała, że jednak tak medyczną osób z tego roku twojego właśnie praskiego ne mało robi filmy te nie tylko z tego roku, ale właśnie wyżej niżej Annette, w którym momencie oni zdecydowali jednak że, że rzezie to jest właśnie to nie jest ich droga życiowa znaczy jakie na, jakie przeszkody na swojej drodze napotyka taka młoda osoba, która decyduje się na robienie filmów całe mnóstwo przeszkód po pierwsze to jest to jest życie i kwestia utrzymania się Czesi są bardzo pragmatyczni dużo bardziej niż my i tamta szkoła już wtedy, kiedy ja studiowałam była podzielona na licencjat magister i magisterskie studia, więc część kończyła studia po licencjacie i po prostu szpik, by dopracować do telewizji jako reżyserzy seriali telewizyjnych albo reklam i to wystarczyło, a studia magisterskie były czymś takim Eno choć, jeżeli ktoś miał ochotę i ambicję robić filmy fabularne na to co należałoby to skończyć, ale to też nie jest konieczne, by nas przecież nie pyta o dyplom i dokładnie na pewno nie widzowie no na pewno nie widzowi w ogóle ja nawet nie będzie mam dyplom, bo po prostu nikt nigdy nikogo nie pytał dyplom tylko pokazuje co zrobiła i kim ja jestem to jest 1 z oczu, jakby kwestia utrzymania się takiego pragmatycznego w stosunku do zawodu druga sprawa to są różnego rodzaju traumy uzależnienia, które się przy przydarza ją Anna szkolne i przez które ci ludzie, którzy są bardzo delikatni wrażliwi i dostają w szkole mnóstwo innych pozytywnych, ale i negatywnych aż czasami głównie negatywnych komentarzy na temat tego co robią ja się po prostu zbyt zwyczajnie załamują nie są w stanie znieść bycia ocenianym, bo to jest to co te koszty trzeba nauczyć, żeby np. nim stanąć przed przed komisją, w której każdy ma inne zdanie, ale wszyscy są przeciwko tobie i ty możesz im powiedzieć w jaki sposób kulturalne, ale ja chcę zrobić po swojemu i UE, kiedy ten młody człowiek będzie na to gotowy wynik z metą siła to pójdzie dalej, a jeżeli właśnie nim będziesz kogoś słuchać będzie jak Benon słaby wewnętrznie będzie się bał po prostu panie wójcie i jakby ono też jest jakby to kwestia taka moja krytyka ogólna z systemu szkolnictwa, że w sumie nikt nie wzmacnia tych ludzi tylko ich tak krytykuje oceniam pokazuje im wspaniałe filmy te złe wspaniałe szkołach filmowych dziś ogląda ogląda ogląda dużo klasyków filmu wspaniałych i jedno, ale też, jakby jak młody człowiek naoglądał się, w jakich wspaniałych filmów to chciałby od razu takie same robić, a to jest po prostu niemożliwe jest wprost niemożliwe Kinga Dębska ze mną studio za chwilę wracamy do naszej rozmowy z PS wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat ze mną w studiu reżyserka Kinga Dębska i scenarzystka Kinga Dębska rozmawiamy o festiwalu młodzi i firm, które w Koszalinie rozpoczyna się już w najbliższy poniedziałek do końca tygodnia rozdamy tam krótkie metraże i pełne metraże na młodych polskich filmowców, którzy walczą o statuetki innej Kinga Dębska przewodnicząca ożywi konkursu na krótkich metraży chciałbym jeszcze zostać chwile przy tym, że przy przy twojej ścieżce życiowej właśnie inne pod most swoich doświadczeń pytam co twoje doświadczenia, bo tam mi nie radziła już mają drogi Michale zaczerwienienie uważa, że inne nie radziłabym, dlaczego nie radziłabym się iść do zagranicy do szkoły filmowej, bo przypominam, że tych prac studiowała czy inne nie radzi, aby takie ścieżki zawodowej najpier w wybierasz inne studia w przypadku japonistyki i dopiero później łapiesz zaraz za film w oczy, jakby morze może też to się pospieszą z ziemi nie radziła, bo taka była moja droga i tak widocznie potrzebowałem widocznie potrzebowałam tyle czasu, żeby dojrzeć, żeby zacząć robić własne firmy potrzebowałam urodzić dziecko pod drzewami odchować i stać się tak powiem, ale kobietą spełnioną jako matka, żeby móc opowiadać historie mnie interesują, bo to w przypadku kobiet reżyserek jest jeszcze ten element, kiedy mit to dziecko właśnie, bo to jest kwestia wypadnięcia z zawodu na parę lat przemian to dziecko dosyć wcześnie, by teraz już duże i mogę sobie robić filmy kiedyś reżyseria była na podyplomowe w Łodzi teraz jest można iść na reżyserię od razu po maturze jak też to jest dosyć wcześnie dla niektórych to jest okleił go, bo tu młode pokolenie jest trochę inna oni rosną na innych umów glebach karmieni są niczym innym i być może też technologie się zmieniły, więc faktycznie oni mogą już być po paru filmach można telefonem komórkowym zrobić film zmontować Michaś ma za sobą już godzinny film doświadczenie godzinnego filmu Mamma najczęściej tak nie jest i ani rosną z tymi firmami tak jakby dojrzewają, robiąc film krzyż właśnie bardzo fajne nimi ja o tyle mam właśnie do siebie takie, że taki trochę może ich żal, ale tak myślę, że może była za mało odważna, żeby wcześniej zacząć mówić o tym co naprawdę chce cię potrzebowałam tych lat, żeby odważyć się mówić własnym głosem i życzyłabym tym młodym ludziom, żeby oni wcześniej do tego doszli do wzrostu, żeby mówić własnym pełnym głosem bez względu na to czy nam się to podoba czy nie, bo tak, ale tak jak dowiedziała się wcześniej z głowy mamy bardzo mądre, że akurat wy w przypadku reżyserów czy filmowców bardzo ważny jest psychika, czyli to my jesteśmy ukształtowanym innym człowiekiem, bo tragedia wśród tych wsi w tym środowisku filmowym istotnie zdarzają się tak rzadko znaczy jest on dość dużo osób uczy się od takich historiach, które po prostu psychicznie nie poradziły sobie z krytyką realne no bo faktycznie wyjście przed publicznością np. zebranie tej krytyki albo np. śledzenie boxoffice u i sprawdzanie ile osób poszło na nasz film może być dość traumatyczne przeżycie to wszystko jakby to wszystko bardzo wpływa na emocje na naszym dna naszą całą osobę, bo to jest tak, jakbyśmy się nie oddzielają od tego filmu który robimy takie tam także ta krytyka nie dotyczy filmu tylko mnie, a tak naprawdę ona dotyczy tylko włącznie z filmu, więc bardzo ważne, żeby się oddzielić od tego dzieła, które się wydało na świat to dzieło to już nijak mają się dogadywać się na dziecko we wszystkich organach, lecz chyba odczuwa tak o tym, myśleć można zwariować ja tak sobie ostatnio myślałam że, gdyby mnie się sprzedażą takich sukcesach miały moje córki krowy przy pierwszym filmie to pewnie bym tego psychicznie nie potrafiła udźwignąć, bo to jest jednak ogromne obciążenie dla całego człowieka i taka, a tu, by to taki test na jego dojrzałość i tego, o co się na to co się naprawdę w sobie ma wiedzieć czy nie tylko porażka, ale i sukces może przytłoczyć absolutnie absolutnie ja myślę, że drugi film jest równie ważna, jeżeli nie ważniejsze niż pierwszy, bo przy pierwszym filmie można sobie robić jeszcze błędy i to wszyscy wiedzą, że w obozie debiut jest taki taką sumą filmów, których człowiek chciałby zrobić na ten czas za te studia i te wszystkie lata, kiedy się jeszcze nie pracowało na raz drugi film to już nie są żarty to już jest prawdziwy willa przy drugim filmie też 3 chodzi tutaj jest kwestia nie tylko poradzenia sobie samemu ze sobą, ale też poradzenie sobie z producentami prawda, czyli jak przekonać producenta jak znaleźć producenta, który da nam pieniądze na ten drugi film jest na przekładnię z pierwszego nie byliśmy do końca zadowoleni albo jeśli drugi film chce zrobić zupełnie inne, żeby trochę z tą stylistyką Teper poeksperymentować, czyli jeszcze wchodzi wątek komercyjne takie w ogóle chciałabym bardzo móc porozmawiać z tymi młodymi ludźmi w Koszalinie o tym jak on jakich pokierować dalej, żeby oni umieli się poruszać w tym świecie pełnym barach i przeszkód i wcale nie prostym jak i jakich nakierować zwolennikiem umieć znaleźć producentów umieć z nimi rozmawiać nie z pozycji artysty nieomylnego tylko z pozycji partnera, a ty no to jest to jest w ogóle trudna tegoż czas nauczyć i ale można to zrobić jak wskazuje np. historia Bodo Kox SA, który przeszedł z kina niezależnego kina komercyjnego i teraz robi zdjęcia do kolejnego swojego filmu już zupełnie niezależnego skończył szkołę filmową po latach robienia filmów offowych, więc co są różne drogi te ważna jest ważny jest to, żeby myśleć zdać sobie sprawę z tego, że film jest bardzo drogo sztuką to nie są tanie zabawki nie kosztuje parę milionów i sami sobie tego nie załatwimy nawet na genialnie się też, że nie jest w stanie sam zrobić filmu jest się z kimś dogadać i ta umiejętność mediacji rozmawiania o tym, że zarażania swoim entuzjazmem boja to powtórzę za moim producentem Zbyszkiem Domagalski męża i wiarą z i jeżeli ja bierze swój film to ja jestem w stanie przekonać kogoś mi dał pieniądze, czyli chodzi o to, żeby ten producent też uwierzył w torze ten mój film jest wart tego, żeby go zrobić i chciałabym móc z nimi tak porozmawiać, żeby coś, czego ja się nauczyłam na własnych błędach oni po prostu mogli się czy tam trafić oczywiście, że swoje błędy popełniał pytanie czy w ogóle będą chcieli ze mną o tym, rozmawiać być może potraktują jak starszą panią, która dobrze oceniali im, ale jak ustalił jej starsza i naprawdę myślę że, że to jest bardzo fajne, żeby oni weszli do naszego kina, bo kino jest karmi się talentem i nową krwią zresztą to co widać po tegorocznym konkursie pełnych metraży ten akurat z festiwalem jestem dość mocno związana od kilku lat państwo wiecie, bo co roku zapraszam też na gorąco na nas na ten festiwali dokładnie prowadzimy tam takie dyskusje szczerość za szczerość po medal projekcja nerwowy na kolejne nagrody są bardzo żywe to jest jedno my ze wszech dysku ojca w Wilnie, jakie są ja pamiętam bardzo dobrze heli a, a w tym roku ten konkurs lennem pełnych metraży jest naprawdę bardzo silna są takim firmom których, który już też dostawały nagrody Grand na różnych festiwalach i nie jeździły po różne festiwale zagraniczne, bo to czy Davida po Kuby Czekaja czy córki dansingu Agnieszki Smoczyński daje lepsze były pokazywane w Sundance czy intruz Magnusa von Horna, który zabrał strasznie dużo na innych nagród czy Anna na granicy nowy świat mogę tutaj wymienia wzrost po kolei te le też firmę, bo to faktycznie firmom, których było już głośno jest naprawdę bardzo mocny w tym roku ten konkurs stały pełnych metraży możemy o nim odrobinę powiesić buty nie oceniać tych filmów, więc inne, więc zapytam siebie o o ocenę tych filmów no właśnie to będzie na pewno ciekawy rok i mocny rock po IR dużo do filmów takich eksperymentalnych, acz dobrze to jest właśnie jest teraz, gdy widzą, że różne Targ, więc nie zazdroszczę jurorom, bo ciężko jest oceniać tak kompletnie różne od siebie firmy jak można porównać córki dansingu do filmu na granicy jak w ogóle na co zwracać uwagę za wszystko bardzo trudne decyzje dlatego też mimo oczywiście tego, że ważne są nagrody to myślę, że tak naprawdę najważniejsze jest to, że ci młodzi ludzie tam pojadą spotkają się i będą mogli, jakby razem porozmawiać ewentualnie kolejnych projektach, bo to jest także to naprawdę jest wypadkowa różnych osobowości, które są żywi, które będą zwracały uwagę na album narracje albo eksperymentowanie w kinie albo coś w ogóle jeszcze innego ich gatunkową poprawność, więc w tym roku przewodniczącym żyli nim gmina jest Feliks Falk to jest relikt narzeczonemu naprawdę duża lekcja wrażliwości odwagi winien wszystkiego uraz żeber, żeby tutaj udało mu się dobrze podjęta decyzja razem z pozostałymi jurorami jedź chciałam jeszcze zapytać on no ale o to jak twoim zdaniem zmieniła się w ogóle pozycja czy rola na reżysera w teraz i dawniej miałam takie gminy też powiedzieć o tym, że zmieniła się technologia, jeżeli firma robi się trochę inaczej może trochę łatwiej, że te środki są bardziej dostępne też ruszyły my odrobinę tematy takiego sprzedawania tematu producentom z jak może państwo tutaj wytłumaczył krótko, że istnieje coś takiego na festiwalach różnych międzynarodowych jak różne markety, gdzie można odnaleźć koproducenta do swojego filmu tylko trzeba tępić zaprezentować podczas tzw. fixingu fitness kolejna sztuka, której mam wrażenie jak producenci reżyserzy muszą się na razie co prawda widzieli są ważne, ale tzw. PIT dźwięki oficjalne robi się również nieoficjalnie spotykają się z kimś na kawie w windzie na schodach i to również ZPiT im, kiedy młody reżyser podchodzi do doświadczonego producenta mówi dzień dobry nazywam się tak tak i mam taki fantastyczny projekt chciałby pan ze mną pracować i nowe wzory coś takiego jak w horrorze z izbami właśnie odwagę tak powiedzieć swoim filmie, więc to jest takie miejsce ten festiwal, żebyś mi będzie wielu producentów, więc oni będą mogli się zahaczyć się dać poznać zaprosić na swój film może to jest to jak najlepiej, o czym myślisz, że zbieranie czy mamy patrzenie na firma globalnie to jest ten jakaś mieć taki wymóg, który teraz musi mieć reżysera, bo producent, czyli torze szuka koproducentów nie tylko w Polsce, ale za granicą myślę, że nie MO ja teraz też jestem w komitecie selekcyjny MF do Gdyni i oglądam te filmy lat zaczęłam oglądać i patrzę, że wiele jest po angielsku także taka jakaś nowa tendencja, że firma polskie nawet bez udziału koproducentów robi się po angielsku ciekawe i w ogóle, by ilość koprodukcji w tym w konkursach w narodowych, jakimi jest gdynian przykład czy Koszalin PL no jest znaczna, bo przecież romans nie jest też po szwedzku sprawdza, ale to jest właśnie także, że Europa się jednak jednoczy i że nie jest już kinematografia to odzwierciedla mając kilka krajów w koprodukcji można jeszcze dostać dodatkowe pieniądze z teorii masz, więc to wszystko się po prostu razem łączy 1 budżet potem tylko chodzi o to, żeby ten film był sprzedany i 3 i żeby widzowie chcieli go oglądać zarówno w 1 jak i w drugim i trzecim kraju UE, a może jeszcze inne kraje mam nadzieję, że coś może uda się mnie najbardziej kręcą takie koprodukcje artystyczne, które nie są Eko produkcjami np. że właśnie się kręci w jakimś innym języku tylko o do tak jak udało się Tomkowi Wasilewskiemu mieć koproducentów, którzy włożyli nie wiemy jakiś dźwięk montaż zdjęcia i trochę jest w 1 języku jest z absolutnie spójne i kulturowo jest jednoznaczny, ale przez to, że oni w kąt i zrozumiały gdziekolwiek, więc wg nas w ogóle jest ciekawy temat nie ma 1 mądrej odpowiedzi dziś powinno robić koprodukcje tak jak przy przedszkolu przecież to zdobyła koprodukcja polsko-czeska mimo wszystko aktorka wymyśliła jej biografii, że jest reżyserką czeską grę mieszka w Polsce dlatego ma akcent, bo nie chciałam robić nic zmieniać jej głos i dawać jej głosu Polski aktor kim, gdy Annie k jest na nowej czeskich gwiazd gwieździe nie wiem czy dobrze wie MO Tety to są zawsze trudne decyzje, bo reżyser chce zrobić to co jest najlepsze dla filmu tak jak mądrze producenci mówią film jest szefem czyli gdy boss to tego wielu potrzebuje jest dobre dla filmu i myślę, że tak myśleć jest najlepiej, czyli tzw. naturalne koprodukcje Miss najbardziej podobają, ale różnie bywa to właśnie na tych MEN tematów związanych właśnie ze środowiskiem filmowym znanymi filmowcami jest bardzo dużo na pewno też te wszystkie tematy będziemy rozwijać podczas scen najbliższego tygodnia koszalinian, bo tutaj tak jak powiedziałaś jednoznacznych odpowiedzi oczywiście nie ma są różne ścieżki dojścia do zawodu niektórzy siedzą w z dziada pradziada w środowisku filmowym, a jednak do końca tego nie czują ją i okazuje się że, że to nie jest ścieżka dla nich Miętek powiedział, że Bodo Kox przechodzą po prostu zupełnie ze środowiska zmiana niezależnego obiegu 70 lat, a właśnie te są tacy rehabilitacja też byli na festiwalu młodzi firmach, bo także tych ścieżek jest bardzo dużo tak jak również momencie możliwości i bez produkowania filmów meble pociechę być może w tym krótkim metrażu i będą jak stary może także się czują młodzi duchem i ja jestem bardzo ciekawa w rzekach MEN da będziemy oczywiście w radiu TOK FM od tych filmach opowiadać będzie rozmawiać również z filmowcami innym będziemy też mówić o tym w werdyktach, które podejmiecie ne w sobotę za tydzień rozdanie nagród festiwalu 3005 . festiwalu młodzi i zjemy zapraszamy w takim razie bardzo gorąco Kinga Dębska przewodnicząca jury konkursu krótkich metraży była moim gościem dziękuję bardzo dzielna Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array