REKLAMA

Pierwszy kolejowy Start Up w Polsce

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-06-28 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:54 min.
Udostępnij:

Sobotnie spotkanie w Berlinie sześciu szefów dyplomacji krajów założycielskich UE. Debata o Brexicie szefów dyplomacji państw Grupy Wyszehradzkiej. Do udziału w konsultacjach zaproszono ministra spraw zagranicznych Niemiec. W jakiej kondycji jest dziś dyplomacja? Co o unijnych dyplomatach mówi Brexit?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
306 i 53 sekundy na zegarach pierwsze śniadanie wtoku Piotr Maślak mówi do państwa zespołowi tam bardzo serdecznie szczególnie tych z państwa, którzy o szóstej w wyrywanie ze snu innych ludzi kami postanowili włączyć radio TOK FM co nieco złagodziło net ten gwałtowny moment tak gwałtowną, ale po wódkę, a to jest pierwsze śniadanie w toku tak nazywa się ten program, a państwa UE i moim gościem jest Maciej Dutkiewicz szef komunikacji Koleo pierwszego kolejowego Rozwiń » start-upów w Polsce witamy ciebie bardzo serdecznie dziękuję państwu dzień dobry wiatr zerwał się szczerze zaintrygowało mnie to kiedy zostałem Mar my takiego maila w w rzezi start -up i że kolej rzeczy jakoś te 2 rzeczy w mojej wyobraźni nie szły w parze, jeżeli na tak trudnym rynku krajowym, jaki jest po jakim jest Polski rynek z prze woźnicy i duzi gracze ledwie sobie radzą to, że to miejsce na start-upy to my słyszeliśmy cały czas o 3 tych, którzy znają się na kolei od tych, którzy pracują na kolei, że nie da się w Rzymie z kolei kolej jest pierwszym niezależnym od 3 tego co dotychczas było z systemem, który pozwala po pierwsze, planować podróż koleją, czyli po prostu rozkłady jazdy to jest technologia, która była budowana około 2 lat z, która po prostu pozwala dzięki algorytmowi chcę powiedzieć, że jazda pociągiem z Adobe, że albo najszybciej albo najtaniej powinna się odbywać takie taki sposób niż jest to przy okazji jeszcze miejsce, gdzie można kupować bilety kolejowe naszym celem jest stworzenie czegoś w rodzaju wspólnego biletu to zaczyna to po kilku miesiącach, bo wystartowaliśmy kilka miesięcy temu po kilku miesiącach zaczyna działać i są już takie miejsca, gdzie takie województwa, gdzie Hall kupuje w 1 transakcji 1 bilet jak z 2 przewoźnikami, czyli proste rozwiązanie informatyczne nowości na nie sprostamy szczelność skomplikowane pozwoliło wprowadzić pozwala wprowadzać to, o czym pasażerowie myślą od dekad tak naprawdę mogą pasażerowie są zagubieni muszą biegać od kasy 1 przewoźnika do kasy drugiego przewoźnika jest wynajęcie zapłacą za bilet 15 zł, a potem się okazuje, że 17 próbują się dowiedzieć ile zapłacą za przejazd z punktu ADO punktu UB i nie są w stanie to my powiedzieliśmy, że da się po mysł usłyszeliśmy, że nie da się pokazać w rozkładzie jazdy ceny biletu no proszę bardzo z kolei w gdy wyszukują nasza podróż z przesiadką przykład jedziemy 1 przewoźnikiem drugim przykładowo z Warszawy centralnej do Zgierza, gdzie trzeba się przesiąść w Łodzi co jedziemy 2 przewoźnikami, a przewozami regionalnymi łódzką koleją aglomeracyjną w tym pasażerów, choć na naszą wyszukiwarkę wpisze rzekomo znajduje to połączenie i widzi, że przesiadka jest mi w tym miejscu za bilet zapłaci tyle tylko tego dotychczas dotychczas nie było na pewno tyle zapłaci za ten blef tak to jest efekt tego, że mamy takie nie inny algorytm który, który pozwala wyświetlić, tnąc ceny na przy okazji ta wyszukiwarka dostosowuje się do indywidualnych danych pasażera czy sprawdzamy, jaki jest jego wiek to pytamy go po prostu jego wiek potem uściśla my też szczegółowo studentem czy też dokonanie Legii, ale mają już zeskanować legitymację szkolną młodzi wystarczy zdjąć faksem potwierdzenie od dyrektorki szkoły, że na pewno ta legitymacja nie jest sfałszowane każdy dorosły człowiek chyba wie czy jego legitymacja jest ważna z jakich prezydent i tak jest uprawnienie do korzystania ze zniżek my to po prostu wyliczamy okazuje się, że ta podróż może być tańsza pokazujemy, że wszystkie taryfy, bo bierze około 150 taryf kolejowych w Polsce różnych zniżek różnych ulg które, których przewoźnicy nadają im pomagamy dzięki naszemu systemowi pasażerowi docierać do tego pokazujemy i sprzedajemy młotem w najtańszy bilet a dlaczego twoim zdaniem ten cały rynek kolejowy w Polsce jest tak inne sformalizowany tak pełen różnego rodzaju mniej lub bardziej idiotycznych procedur skomplikowanych rozwiązań regulaminów jakiś wzajemnie wykluczających się decyzji rozkładów przekładów i dlaczego tak trudno się po nim ruszać jako były pracownik polskich linii kolejowych PKP mogę powiedzieć, że nasz rynek nie jest jakimś ewenementem, jeżeli chodzi o Europę natomiast uważam, że generalnie rzecz biorąc spółki kolejowe, czyli przewoźnicy mnie zawsze są ze sobą współpracować po prostu nie idą dalej swojego interesu danej niszy swoją spółkę w tej m. in. dlatego powstał taki start -up kolegę który, który ma ich integrować 10 osób zrobiło to nie tego to, czego nie robiły nie potrafiły zrobić wielkie firmy przez przez tyle lat udało nam się bardziej, że są zbliżone ceny rynek kolejowy poznali z niespecjalnie różni się od tych innych, ale jednak myślę, że się różni od tych zmian przyjemność podróżować koleją przez Niemcy nie mają problemu z tym, żeby na stacji w niewielkiej bawarskiej miejscowości kupić sobie bilet do Warszawy, który zakładał z automatu kilka przesiadek dowodzi, że generalne założenia funkcjonowania tych rynków nie są odmianę, czyli że jest 1 operator, który zarządza torami ma taki jest też w Polsce i może być wielu przewoźników którzy, którzy mają lub nie mają porozumienie biletowych między sobą w naszym przypadku tych porozumień nie ma dlatego trzeba trzeba dlatego wymyśliliśmy naszą technologię ochrony z 1 operator, który zarządza torami, a potem cały szereg różnych spółek, które wzajemnie nachodzą na siebie kompetencjami ze sobą niepotrzebnie rywalizują może to jest problem rywalizacja między podmiotami rynku kolejowego jest w wielu krajach w wielkiej Brytanii mamy np. ponad 30 przewoźników właścicielami taboru, czyli pociągów są banki bardzo często zmieniają się ci przewoźnicy na danych liniach, ale jest coś takiego jest taka firma, która integruje wszystkich przewoźników w oczach pasażera dlatego jest to wspólny wspólny bilet na z tego właśnie Niemena dlatego mamy poszukiwaliśmy podobne rozwiązanie które, których widzimy obserwujemy w Europie dlatego kolei powstał czy udało wam się czy udaje wam się współpracować z tymi wszystkimi kolejowymi spółkami funkcjonującymi w Polsce jako one się zapatrują jest to 1 z najtrudniejszych elementów naszej myśli oraz rozmowa ze wszystkimi przewoźnikami porozumiewanie się integracja techniczna niektórzy przewoźnicy mają całe działy IT w w niektórych przypadkach musimy, więc ani wykonywać roboty na razie wiadomo też to jest to jest nasz cel można powiedzieć, że tak z miesiąca na miesiąc zwiększa się liczba przewoźników w naszym systemie łącznie mamy 12 przewoźników pasażerskich można powiedzieć, że w tak najbliższej przewidywalnej przyszłości przyszłości będzie u nas 7 przewoźników, którym jesteśmy przekonani że, że będą wszyscy to jest nasz podstawowy cel nie wyobrażam sobie tego inaczej by to kolej pasażerom mówimy, że to jej w tym województwie już możesz jeździć drogi pasażerze, korzystając z 16 z naszej transakcji co ważne pasażer płaci za to bilety, korzystając z kolei o niej więcej nie więcej niż w kasie nie pobieramy żadnych dodatkowych opłat czy jakiś jakiś ukrytych nie ma takich ukrytych kosztów dobrze spółki tak różnie reagują jak rozumiemy kolejowe to chyba dobry czas na dobry czas trafiać, bo ta infrastruktura w Polsce trochę się poprawia no mogę powiedzieć, że zdecydowanie podróż koleją w złej kupił bilet i spóźnił się 3 godziny 2 był to ty jesteś Bogiem bardzo polskie leki Bajerski stwierdzenie planowane opóźnienie pociągu w Ford Polska wysyła jednak jedyny kraj, gdzie jest ten planowany podział wpływów tak tak jak usłyszałem takie wytłumaczenie dawno nowy dom no dawno za 2 lata temu jasne, że było dla budżetu przez wiadomo, że Teresie opóźnień jest planowane opóźnienie pociągu niemierzalne co pan ma pretensje mam wrażenie może ulec zmianie zaś zawsze się zawsze się o tyle spóźni się w jestem coraz bardziej zadowolony z tego jak wygląda podróżowanie koleją w Polsce, aczkolwiek może powiedzieć, że w niektórych miejscach jeszcze jest dużo, bo wykonanie, zwłaszcza jeżeli chodzi o koleje regionalne w miasta powiatowe to mniejsze miejscowości tak tutaj tutaj są dużo pracy w ściekach czy ponosić odpowiedzialność, jeżeli ja kupię bilet z formalnego punktu widzenia mnie ponosimy odpowiedzialności n p . za spóźnienie, ale uważam, że tak, jakby część nasion i właściwie obsługa klienta obsługa pasażera to jest część naszej można powiedzieć misji i dlatego my tam, gdzie można tam, gdzie trzeba pomagamy pasażerowie działa działu obsługi klienta teraz też bardzo ważne ważny element dlatego staram się do tego każdego klienta dotrzeć z mailem zapytać go czy było Krajci nie było Okręgowy no może nie rzec, że zdanie, którą część tej tej pracy kolejowej odpowiadają odpowiadają przewoźnicy czytam zarządca sieci kolejowej w talent chcieliśmy też się pokazać, że można inaczej tego klienta obsłużyć można inaczej pasażera traktować bardzo, o czym myślisz, kiedy czytasz takie doniesienia prasowe o stojących na bocznicach w miarę nowych pociągach, które się często psują w związku, z czym ktoś uznał, że nie ma sensownie więcej inwestować, jakie są pociągi i kolarze kojarzy bardzo dobrze temu Polska ma producent polskiego producenta pierwsze pociągi po kilkanaście dni powinny te pociągi stać na bocznicy, aczkolwiek z drugiej strony kilkaset milionów złotych, ale w kontaktach takie kontrakty pociągi pierwszy raz wyjeżdżałem z wielkim hałasem z wielką na wielkiej imprezie wyjeżdżał pierwszy raz na nas na tory, ale one się okazało niewygodne dla pasażera tak, ale czy stacje na to, żeby 200 ponad 1 000 000 zł wywalczyła awans jest z kieszeni list był chyba nie myślę, że trzeba zainwestować też kilka milionów złotych, żeby ten osiągnięto też naprawić można mnie nie wiem po pozmieniać fotele, żeby było wygodniejsze dla pasażera i mniej zawodne, bo te pociągi jednak mają taką legendę, że w trudno psuły się często hitem problem tej jednak wciąż mu może trochę ograniczonej ostatnimi laty, ale jednak wciąż dosyć głębokie patologie w całym systemie kolejowym w Polsce myślę, że to był problem braku pieniędzy dlatego wywalono 200  000 000 zlotych no to moja dzielnica to 1 z pierwszych inwestycji unijnych kiedy, kiedy jeszcze kolejarze do końca nie wiedzieli, że mogą znaleźć produkt, który aktor który, który jest dobry w gminnej myślę, że to się ciągnęło dekady to, że to, że to, że nie ma pieniędzy jest wiele miejsc takich w Polsce takich linii kolejowych które, gdyby było utrzymane utrzymywane w odpowiednim stanie w po wcześniejszych latach w latach dziewięćdziesiątych to musiałoby takich wielkich pieniędzy z Unii Europejskiej wpychać w modernizację modernizacja czy remont linii kolejowych zmienia się na lepsze to chyba jest najważniejsze, czego można życzyć pie pierwszemu chyba jedynemu takiemu startupowy, który w taki trudny rynek chodzi o udanych rozmów z kolejnymi przewoźnikami i otwartych głów w kolejowych spółkach, które działają już na tym rynku jak z tymi otwartymi głowami jest różnie różnie niektórzy kolejarze powiem tak to jest to zaskarży te zaskakujące okazują się otwarci na takie nowinki techniczne w górach Izerskich chylący się, że przez niektóre żarty zwolnili, ale w Niemczech, a niektórzy za zamknięty i słowa trzeba ich ma grillować po prostu, żeby Ziobrze, żeby wreszcie stwierdził, że to jest fajne, a niektórzy potem, gdy wystartowaliśmy po prostu do nas wracają mówił sąd może jednak teraz będziemy współpracowali wcześniej to w taki bardzo wiedzieliśmy, z czym jesteście, a teraz stąd tak bowiem z inwestorem dodał, że to powodzenia życzę jak najwięcej tych otwartych cień na giełdzie czy przy przyznam, że przywołane przeze mnie zwykły egoizm pasażera po prostu irytuje mnie męczy to wyszukiwanie to kiedy już się nastawia, że mam zapłacić kwotę x i Greg, a potem się okazuje, że jeszcze do tego dochodzi też nie wiadomo, skąd doliczona kwota albo odchodzi czasami może dobrze by było w końcu sobie uprościć życie was dziękuję Maciej Dutkiewicz szef komunikacji lot pierwszego startu kolejowego start-upów w Polsce był państwa i my gościmy za chwilę informacja po informacjach dr Janusz Sibora historyk dyplomacji protokołu dyplomatycznego rozmawiamy o kulisach dyplomacji związanych z wyjściem przed decyzją o wyjściu z Unii Europejskiej podjęto w czasie referendum czwartkowego przez Brytyjczyków Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA