REKLAMA

Warszawskie combo Taneczne. Rozmowa z Jankiem Młynarskim

Kultura Domowa
Data emisji:
2016-07-11 17:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
15:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę domową, a ze mną studia dzisiaj Janek Młynarski dzień dobry dzień dobry warszawskie combo taneczne i będziemy się rozmawiać o tym, czym jest muzyka warszawska o tym, czym jest wyższe lakier będziemy rozmawiać o koncertach Warszawskiego Compu, które się zbliżają najpewniej będziemy nawiązywać do płyty ostatnia, która ukazała się kilka miesięcy temu w maju tego roku druga płyta Warszawskiego com wat ne Warszawskiego, ale Rozwiń » chciałbym, żebyśmy się wspólnie jakoś tak przejrzeli w ogóle temu w nas zjawisk koło cało oraz na wdrożenie coraz więcej artystów bierze się za to muzyka warszawską coraz częściej je na tego typu płyty pojawiają się na rynku gdzieś tam zainspirowane Inner rytmami z przed 100 lat i troszkę młodszymi więc, więc trochę się temu on przyjrzy miejsca może zacząć takiego pytania, kiedy twoim zdaniem piosenka staje się szlagierem, jaka jest różnica w no to jest dobre pytanie oto pytania nawiązuje do płyt do tytułu naszej drugiej płyty basen salon ulica, bo to jest Andrzej Włast słynny przedwojenny tekściarz określił w wywiadzie w w 1 z wywiadów w od, odpowiadając na pytanie co jest jakiś przepis przy przepis na nasze szlagiery, kiedy piosenka stały się szlagierami jest wg władz stała się szlagierem są hitem data room znają wszyscy źle dziać rzeczy pytanie czy szlak jeśli to to samo przyjmijmy, że tamci z Reszla piosenkarz Paul stał się szlagierem wtedy, kiedy pokochają Gdański salon i ulica, więc oczywiście te kryteria od dzisiaj są trochę inne niż 80 zlotemu, niemniej jednak biorąc to w cudzysłów fundacji salony ulice myślę, że recepta jest cały czas taka sama to znaczy takiej technicznej strony wiadomo piosenka musi mieć chwytliwy refren dobrze było, żeby tekst było czymś niekoniecznie, o czym się, by bardzo poważnym malało czymś i a z drugiej strony ruch, gdy chodzi o to, żeby i i myślę, że NATO niema recepty bo gdyby była to wszyscy pisali hity z musi się wydarzyć coś takiego z tą piosenką, że właśnie wchodzi w łaski przeciętnego odbiorcy niezależnie od wieku poglądów statusu to one toczy takim albo jeszcze inaczej zdaniem, zanim przejdziemy właśnie do tego, o czym, o czym te piosenki są dlaczego, skąd płynie ten uniwersalizm najpierw skupmy się na tej lokalności to znaczy czym jest muzyka warszawska, czego powstała oddzielna czy może mówić oddzielnej muzycy warszawskiej, który jest na tyle charakterystyczna, że nie pomylimy jej z rzeczami, które powstawały Niemiec w Poznaniu we Wrocławiu tu w Krakowie w no wiesz ja myślę że każde miejsce 3 czy to miasto czy to jak jakiś taki, jaki rejonu nie wiem wiejski np. posiada swoją specyficzną pakiet, że tak powiem specyficznych różni ich charakterystycznych dla węgla dla danego miejsca mówi rzeczy religie jedno z tych rzeczy jest muzyka to jest też jak wiadomo akcent mowy czasami gwara styl ubierania się i t d. tak dalej to wszystko wiem Warszawa zdecydowanie nie jest 1 z takich miejsc, które wykształciło, która jest w swój bardzo charakterystyczny styl odnoszący się nie tylko do muzyki, ale też właśnie wziął do sposobu bycia dla mnie ten sposób bycia jest równie barwne jak ja z jak sama muzyka, która teraz głos, z czym jest muzyka warszawska teraz mu tak aby gdy dygresja no cóż nie wiem nie wiem czy w ogóle coś takiego teraz jest już można mówić o muzyce warszawskiej w kontekście nie wiem twórców, którzy obok tych, którzy mieszkają w Warszawie FOT tworzą tutaj rzeczy, ale i wielu bardziej, gdy identyfikują się z tym miejscem natomiast biorąc pod uwagę, że 850 lat temu Warszawa została stolicą i tutaj działo się przeróżne rzeczy w bardzo ważna i miasto się bardzo bardzo prężnie rozwijało szczególnie właśnie w dwudziestoleciu międzywojennym Warszawa próbowała nadrobić te nie te stracone lata zaborów IT to przekreślone szanse i wstrzymanie tego całego rozwoju który, który prawdopodobnie przebiegał zupełnie inaczej ranną i torze, że w zasadzie do Konotopy do powstania wasz nowy przyjmijmy, że do 3009 . roku był Warszawa jednak dysponowała najwyżej moim zdaniem największy w największym kapitałem, czyli kapitałem ludzkim, który był nieprzypadkowy tylko był wynikiem, by Bóg mówi to pewnego rodzaju ciągłości po prostu pokoleniowe międzypokoleniowe w przekazywaniu pałeczki to dotyczyło rzemiosła to dotyczyło kultury i wszystkiego i 1 jednostek z tych rzeczy też było właśnie muzyka tradycja warszawska tradycja miejsca takie mają Poznań Lwów Kraków Radom tak samo mają Warszawa mówi był to zlepek różnych różnych różnych rzeczy różnych kultur różnych wpływów, a bardzo silny z bardzo silny wpły w na, a i na gwarę warszawską no, a UE i na te piosenki i charakter tych piosenek na treść tych piosenek miała też społeczność żydowska warszawska i nie tylko warszawska Rotunda była bardzo bardzo liczna miała wielki wpły w na kulturę, jeżeli mówimy o lewych interesach to mówił mogę szafkach zmaga się to słowo żydowskie prawda i t d . to można o tym, mówić bardzo długo lub nadal w takim razie bez nich myślisz, dlaczego w tym momencie tych miejsc tyle inspiracji tą muzyką bo gdy faktycznie byliście realna pierwszym warszawskie combo było pierwszym takim zespołem, które na profesjonalnie działo się za inspiracje tą toyotą wartymi my zespołami po prostu grającymi gdzieś podwórkowym nieprawda NN teraz tak jak powiedzieliśmy jest trochę więcej wojny i Anny warszawska orkiestra sentymentalna i też Ola Bilińska właśnie też tajne, gdyż czas bank no właśnie, więc coraz więcej tego się pojawiać więcej wolno warszawianki są tłumy na koncertach, jakie raz widziałam, zwłaszcza na oczka nad Wisłą Hatem Ben da to tworzy się jakaś taka wyjątkowa atmosfera wokół tego, więc muzycy, którzy się tym interesują i chcę słuchacze którzy, którzy chcą przy tym się bawić wzruszać wieś ludzie potrzebują prawdy w tej muzyce jest dużo prawdy i dużo jakiś takiej też dużo sentymentu na pewno i to robić dobrze tym, którzy tego potrzebują po prostu dla mnie np. przygoda z z styl wycinkiem małe muzyki jest tak jak patrzę już z perspektywy kilku lat jest tu jest czymś w rodzaju znaczona mi zastępuje to Warszawa, która nie ma no tak mówiąc bardzo skrótowo, więc jak, grając to mogę trochę pobyć w tym mieście, o których słyszałem czytałem, o którego oglądamy na YouTubie i które widzą w albumach np. po torze ja mam wrażenie, że to jest to jakiś film wyświetlany w kinie po prostu natomiast to jest też po prostu bardzo mu w wyjaśnią bardzo bardzo fajna bardzo miła bardzo ciekawej i właśnie prawdziwemu też jest to przygoda z piosenkami i o charakterze, który jest troszeczkę inne od tego od tego dzisiejszego związku szczęk i jednocześnie nie uprawiamy mówimy w brzmieniu trochę też kolegów całego tego, ale nie tylko Combat tylko całego tego środowiska, które tutaj troszeczkę w, o których wspomniała aż że, że to jest też trochę tak, że bierzemy bierzemy na warsztat piosenki, a nie o o o bardzo bardzo konkretnym i wyjątkowym charakterze po prostu jest trochę niedzisiejszy trzeba też trochę liznąć dobrze było, gdyby ludzie wiedzieli jak to grać trochę w wejść w ten temat jest trochę taka zabawa jest zabawa na takim a takim polu które, która niby jest oklepane i znane, bo pokolenie naszych rodziców dziadków zna te piosenki pamięta te zespoły natomiast teraz jest trochę to taka sytuacja że, że my jesteśmy my musimy to rekonstruować w pewnym sensie mu Boya, a Anna nie ma tej możliwości że, żeby pójść w niedziele po nastawić uszu i posłuchać gdzieś, gdzie jest grana muzyka i do tych do tych panów się dołączyć no to memento robimy po prostu teraz też jeszcze parę lat temu pamiętam, że w Warszawie były takie grupy znaczek mieszkam na Pradze doszło faktycznie wyrażało różne zielone gramy dla Taleksu ci Ady trudno się w takim razie to graj trudno się śpiewa w tym w tym te charakterystyczne ze sposobów wiesz ja się tego nie uczyłem i to przy przyszło samo to jest moje hobby i od dziecka słuchałem tych piosenek na płytach w związku, z czym a, ponieważ jestem obdarzony słuchem muzycznym związku na to to już inna w toi toi toi toi czyści dostaje fanów w misce to nie poradzi Jerzy Hertel po raz związku, z czym nie wiem nie wiem czy to jest trudna trzeba na pewno wszystko jest trudna, jeżeli chcecie porobić dobrze moim zdaniem jest, żeby żeby, żeby robić się, żeby grać mówi, gdy stare piosenki nieważne czy w sposób podwórkowy czy w sposób bardziej klezmerskiej bardziej zawodowy czy Dance ligowy niezależnie od instrumentarium jest to dosyć skomplikowana historia, bo trzeba wejść na język trzeba poznać nie da się po prostu przeczytać nut albo zagrać ze słuchu tylko po prostu trzeba wiedzieć trzeba znać kontekst tak jak za wszystkim no jak z muzyką nie wiem no kubańską brazylijską czy tradycyjnym jazzem czymkolwiek to protest to jest to samo ta sama historia firmy oczywiście są do piosenki są często dosyć proste dosyć przaśne ciasto na 2 akordach, ale trzeba było ich zdaniem to się odnosi w ogóle do do wsi do do każdej dziedziny życia, że po prostu zna specyfikę wiedzieć, o czym to jest po prostu, żeby dorobić, bo często jest tak, że ludzie zabierają się za co za coś bardzo mało o tym, pojęcia oni zadać panie czują żal, choć liczył to MEN posłuchamy na koniec coraz mniej za chwilę Warszawskiego combo tanecznego, ale też zapraszamy na koncerty te najbliższe 2 tak zapraszamy do Gliwic i do Opola tak się akurat składa, że combo zagościli na nas na Śląsku pierwszy koncert będzie w Gliwicach 13 lipca, a następnie koncert już niedługo później w Opolu 2003. -li to są najbliższe koncerty Warszawskiego kont dla Anny tanecznego zaprasza na bardzo gorąco, a Janek Młynarski wyjął swój instrument, jakby to dziś echem brzmiało tutaj w studiu co to jest Focus może w rękach bandziora, czyli tradycyjne instrumenty nie tylko warszawskiej ORA w Warszawie taki dosyć dosyć oklepane dawnych czasach dla tych, którzy ich interesują bardziej czy jest bandziora powiem, że to jest po prostu mandolina tylko, że zamiast pudła rezonansowego mam nagrane, żeby było trochę głośniejsza ojciec charakterystyczny instrument bardzo na ulicach dla dalszego takiego, bo ona po prostu jest dosyć głośny i na ulicy był bardzo pożądane, bo było głośno miecza obok nagłaśniać no również z PiS Stanisław Grzesiuk wielki Gronowa Jolly o takie brzmienia w dobrym posłuchajmy oddajecie mikrofon z takim wrażeniem zaśpiewał coś bardzo, jeżeli mówiła tradycję warszawskiej Street te to zaśpiewam coś nie da z ligowego bardziej w off nazwijmy to Ludowego no może niektórzy doznają bólu i od święta ucztach niedługo to ci było lizać palce każda z łamów Krańcowa ład rzeczywistej koronkowej Halki sceny, a frajerstwo też z fasonem czapka buty i Pokrywka tylko wręcz zasypana Antonina nie trunkowy ten sprzeci w lokalnej dbają o odmiennej w nowej kupię miał tu Żurek na zawiasach narracyjna zdrady małżeńskiej i secundo otrzymał bar sale w dziś cała zabawa ci gala ani się spływał pot po cyferek bilateralnych no, więc płynąłem sztywnej myśli, bo wybór w bazie naturalnych dobiły także banki ani PiS rada ocalenia ich rany boskie były Panny z Towarzystwa co wieczorem na Czerniakowskiej umorzą zalały polowanie na miłości głodny z ich płacił w jak mówiła także 1 panna co już miała troje dzieci Aurum w niejednym słowem wyższa sfera przyszła wedle ich do latania, a z końskiego schabu były 3 gorące Jaś podania danych Kasia ankietę salceson, a ja tylko świńskiej czołowym, a że było trochę tłuste, więc po ogrodzie mi kapało na grę z Janek Młynarski bardzo dziękuję Enej oczywiście zapraszamy do spotkania z gminy samą płytą dancing salon ulica zapraszamy do spotkań na koncertach Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA DOMOWA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA