REKLAMA

Edukacja przyszłości - programowanie i majsterkowanie? Gośćmi programu byli: Sylwia Czubkowska, Van Anh Dam i Robert Król

Człowiek 2.0
Data emisji:
2016-07-16 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
48:04 min.
Udostępnij:

W polskiej dyskusji na temat edukacji cały czas mówi się przede wszystkim o liczbie lat nauki, wieku uczniów, sensie istnienia gimnazjów itd. Prawie nie słychać natomiast rozważań na temat tego, w jaki sposób i czego powinno się uczyć w szkole. Owszem, planowany jest pilotaż nauki programowania, ale czy samo programowanie wystarczy? A może potrzebna jest bardziej gruntowna zmiana w podejściu nauczycieli, uczniów i ich rodziców?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 i Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa z tematem za mało letnim może mało wakacyjnym, ale na pewno ważnym wracamy do tematu edukacja przyszłości edukacji szedł ostatnio mówi głównie w kontekście politycznym organizacyjnym my postaramy się porozmawiać nie troska z innego punktu widzenia bardziej technologicznie bardziej no właśnie bardziej jak o tym za moment, bo jest to najpier w na stałe adresy internetowe mam nadzieję, że do państwa Rozwiń » przydatne, gdy państwo chcieli pogłębić wiedzę na temat co dzisiaj pod same zaproszono do magazynu Fokus Fokus krótko po to, nasz partner merytoryczny, a tam znajdą państwo właśnie na tej scenie materiały dodatkowe artykuły do przeczytania audycje do odsłuchania archiwalne odcinki na swoje audycje dostępne oczywiście na stronach Radia TOK FM w ww Kopka TOK FM lokata PL dział archiwum zachęcamy do słuchania mieliśmy sporo edukacji sporą nauce programowania, więc warto sobie przypomnieć panu dzisiaj to w podejdziemy do tego to nieco innej strony, bo czas mijali nawet w stanie się pojawiają państwo chcieli do nas napisać co Platforma adres mailowy człowiek w 2 Rabka 0 Mohito Cropp KFM otwarty na sugestie pytania wątpliwości czy uwagi innych państw osi do nas dołączyć na Facebooku i jest to tak to możliwe prosty adres prowadzące na stronę audycji w ww klapka człowiek kropkę nad zachęcam do interakcji wracając do tematu edukacja w przyszłości dzisiaj w studiu ze mną Sylwia Czubkowska Dziennika gazety prawnej dla Adama Stenki chłopaka po dzieli narody van Anh dam z fundacji związków tworzonych szkoły programowania dla dzieci Dicka van wita serdecznie i Robert król prezes fundacji Need Company jazzujący projekt cyfrowi wynalazcy we Sylwia w Kaliszu nie było awans ani teraz właściciel zobaczy też nowe, a więc zapytam co to są cyfrowi wynalazcy ostatnia ciekawie brzmi im chodzi o wynalazki chodzi o innowacje chodziło, o co chodzi chodzi o to, żeby w pokazach edycją CD jest technologia jest postarać się sprawić, żeby ona się w tej technologii one odnalazły i zobaczyły że, gdy komputer to nie tylko ta skrzynka to niech ten czarny ekran, ale u nas otoczony jest w tej otaczający nas rzeczywistości a kiedy ci są od tej rundy dawno widziałam w telewizji taki program o w cyfrowym poście są uzależnienia i tam padają takie sformułowania bardzo powszechne, ale człowiek powtórzyć dzieci rodzą się ze smartfonem w ręku i doskonale wiedzą jak się bunt w tym posługiwać technologią nie ma przed nimi tajemnic to po co im pokazywać technologie skoro na wszystko same wiedzą z Hanną właśnie to jest też bardzo ciekawy wątek, dlatego że uważam, że dzieci to prawda, że mają taką swobodę w posługiwaniu się technologią to znaczy po pop potrafią włączyć aplikację dołączyć wykaz przyłączyć się między aplikacjami, ale uważam, że nie do końca w euro, jakby potrafią czy też rozumieją, dlaczego ta technologia może im posłużyć, jakie są oni ograniczenia, jakie są mniej możliwości trochę jak z matematyką, którą uczy się tylko o to, żeby żywą tematyką o krzyż ona jest dużo dużo szerzej duży może ją stosować te są stąd ich uwagę, że dzieci potrafią oczywiście obsłużyć tablet, ale czy potrafią się z nim łączyć czy potrafią używać taki sposób, żeby sterować innymi urządzeniami czy w ogóle wyobrażają sobie, że tablet może do tego służy do czegoś więcej niż nieźle internet i boi się to jestem po to, przyświecające luminarzy pokazać się, że za ten tablet komputer to jest dużo dużo więcej niż gry internet no właśnie to idea jest tam tylko to właściwie stało się w bardzo modne w Polsce mówienie o tym, dzieciom należytą technologię do edukacji włączać stało się modne mówienie także w kręgach rządowych o tym, że trzeba uczyć programowania w na początek nauczycieli potem uczniów nauczyciele trochę się buntują, dlaczego wciąż trzymają się tego uczyć one nam się uśmiecha, bo nauka programowania to jest twoja dziedzina generalnie tak bije się uśmiechał na zewnątrz, bo ja rozumiem, dlaczego zarówno rodzice nauczyciele mają wiele wątpliwości, ponieważ mówi się wykonawcy oprogramowania jako nauce programowania co to właściwie jest, ponieważ promowanie to nie jest tylko pisanie programów komputerowych koniec posiedzenia przy komputerze co stoi jak ruszy pewnie już po co żeśmy ciasto, ale analityczne myślenie ta kreatywność również współpraca w grupie to jest pewien sposób myślenia, który jest potrzebny niezależnie od tego czy będziemy programistom czy nie po przyznał oprogramowania tak jak np. poprzez naukę gry na pianinie czy przez sport rozwiane bardzo wiele innych umiejętności, a przy okazji jeszcze dający ostrożność z nowymi technologiami sprawiają, że dzieci czują się pewnie w świecie, który nas czeka cię nim pracujemy w promowaniu trochę jak wychowanie fizyczne każdy powinien móc dostać tą wiedzą w kole na temat tego jak należy dbać o zdrowie, ale za ten organizm zmusić do wysiłku to jest ważna i każdy powinien to w dostać w szkole w Indiach w tym w tym naszym obecnym czasie wiedzę na temat tego jak analitycznie myśleć jak ten tą technologią Sobiecha Tosca podporządkować dokładnie o to chodzi, żeby ją podporządkować, żeby móc jej używać korzystać tworzyć jej pomocą, a nie tylko być biernym biernymi odbiorców jak tak tak to ja rozumiem też te obawy nauczycieli obawy rodziców wynika po tanie części dzieci też po tych starszych tak opornie, a początkujący poza tym Tektura pociągu zapoczątkowując do produkcji zatem nie ma specjalnie obok tego, czego nauczono ich obawy wtrąca się, bo my podchodzimy do nauki programowania czy poszkodowani w Polsce do kolejnego przedmiotu obok obu jak do elementu przedmiotu potem informatykę tak tak naprawdę zmieniono podstawa programowa, a nie do końca zmiany sposób myślenia o edukacji im k de facto dostał cios jeszcze takie myślenie o edukacji rano może nie jest dwudziestego wieku, ale z pierwszego spin z pierwszego dziesięciolecia 2001 . biegu także dla ludzi optymistką stawką jest stąd nasza edukacja jest od 19 wieczna niż w 20 dni aż w Jaworznie zgodziła znaczy to nie nie na pewno nie przez Seremeta, choć oczywiście w ich nie ma idealnych systemów edukacyjnych nie było pewnie nigdy nie będzie taktyka chodzi raczej o to, że w UE my myślimy o tym, że wystarczy zmienić to co jest w podstawie programowej nauczyciel nauczyć nauczyciela w nowych kompetencji i w efekcie zmieni nam się to jak uczono dzieci, tyle że problem polega na tym zioła te dzieciaki już urodzone ewidentnie w tym w tym emisji tak, a w tym kobiet w Polsce w tym stanie nie jestem w tej rzeczywistości ona po prostu inaczej się uczą tak inaczej korzysta z lotu z technologii z tradycyjnych elementów przekazywania informacji inaczej tak naprawdę potrzebują być stymulowana, więc stąd wynikają obawy, że po prostu rodzice nie wiedzą, o co chodzi zaczynał w obroży rzecz, a kolejne dowodzenie naszym biednym dzieciom trudno będzie więcej pracy domowej wiadomo zadowolony, tak więc korepetycji, a może będą uczyli niekompetentni nauczyciele, bo przy, skąd oni mają się w nowym programowaniu znać skoro ta tak naprawdę informatyka w Polsce naukę informatyki w Polsce w polskich szkołach kuleje od zawsze po ostatnich chwil złożone jak mantra i dywizji chętni mogą ją na zajęcia z malowania wpięcia i dokładnie i często do IT stąd pogląd, że nie tłumaczy się, aby się niewystarczająco mostu tłumaczy obok wody to ciężko ludziom zrozumieć chrztu nie chodzi o naszym nie powinno nie powinno chodzić tak tak naprawdę być może sami zarządzający tymi zmianami do końca szczytu czują nie chodzi o to, żeby do programu dołożyć 2 godziny, ale nie wiem hodowanych lądowania miesięczny 2 i wanilii i to co zmieniło to nie zmienia to wtedy rzeczywiście będzie kosztem 1 więcej drobna umiejętność nabyta po zakończeniu tylko 12 letniego cyklu edukacji 408 + 4 podobna podobno tak tak ma być tak obecna dyskusja o informatyce mi się wydaje jest najbardziej trudną dyskusję o w dyskusji, ale bez wszystkich przedmiotów, jaki mamy w podstawie programowej, dlatego że mnie nie znajduję innego przedmiotu nauczania, który tak silnie powiązane z innymi czy informatyka sama dla siebie nie istnieje w pewnym sensie plastyki w taki przedmiot, bo mówi Fronczek nie zda niem na nie do końca i centrum im to teraz zadam pytanie jak się nazywa inaczej programowania co to jest kolejny język obcy nie zagląda w myśl w ogóle czegokolwiek nauczyć musimy znać język choćby dla oczu podstawowy język ojczysty dodaj do język obcy co najmniej 1 w tym momencie w takie są czasy założono angielski przemienia w euro w szwach angielskie Stoke stał się niemodny dziadkowie mogą skutecznie go nie da się ukryć w rasowym poza ramy niniejszym wszystkich naszych słuchaczy z Wielkiej Brytanii goście audycji FOT to się od zawsze mam nadzieję za nowość czujecie dobrze się macie cały czas, ale faktycznie coś takiego w tym rozumowaniu zysk operacyjny jak język jak sposób komunikacji czy sposób analitycznego myślenia tym zastosowaniu w tym kontekście to wtedy ma ona podobna do nauki języka polskiego młodzież nauczy języka polskiego nigdy nie jest część kompetencji medialnych związanych z językiem tym się posługujemy takt i wyszukiwanie informacji oceny obróbki oto cała reszta jest trudna no właśnie teraz złożyć wypowiedzenie to jest ten nowy język ten znaczy nowy język kolejny język interesu kolejny język język Polski używamy na każdym innym przedmiocie język angielski po służy nam do tego, żeby się uczyć materiałów jak bez 2001 . wieku, a o ten język programowania niemego zamykamy w informatykę zamykały w przedmiot, a w mojej opinii on powinien służyć każdemu innemu przedmiotowi za pomocą języka programowania jesteśmy w stanie rozwiązać problem matematyczny za pomocą języka programowania jesteśmy w stanie analizować świat i myślę, że to co, że to szczerze, że to informatyka powinniśmy jakoś spróbować jak motywować naszych ludzi, którzy podejmują ZO o decyzjach, żeby starali się tu informatykę wprowadza się w inne przedmioty w morze nie kończy się tak silnie wydzielać pokazać żonę z częścią po nauka to Wikipedia inne technologie MON powinny być szczycie państ w, by sam sobie nauczy się rysowania bardzo bardzo fajnie, ale czemu nie mogę zrobić prezentację nóżkach na język Polski on historię już tego państwa takiej przykład z życia nasze uczennice i też uczniowie, których spotykam bardzo chętnie przygotowują prezentacje najlepsze noty, tworząc animację program mówiąc zrobiono w przypadku Lizy quizy historyczne psy mogą skorzystać ich koleżanki koledzy też się uczyć wstyd przypominać sobie różne daty informacji w ten sposób, chociaż jednocześnie historię i programują tworzą coś własnego lepiej zapamiętują przez to wiatr i robią, gdy zamiast pod państwa Duda, sugerując tak robią małe, że ostatnio jedenastolatka, a Halszka zrobiła gra o podbojach GM w wielkich podbojach i odkrywania Ameryki właśnie stracił, promując Miss Super sama się wyniki tego nie zadał mylnie zaproponowaliśmy załatwiło mój dziadek mamusia robi coś co jak oprogramowanie ma pomóc nauce polskiej historii w 2 uda mu co jest Jasną odpowiedź na tak groteskę z wierszami wątek dotyczy dostępu do kwestii zmiany sposobu myślenia o tym, czym powinna być edukacja tak teraz są to wielkie dyskusje w głowę na temat reformy edukacji w Polsce aktorom tylko mąż nie patrzymy przez perspektywę czy będzie gimnazjum wciąganie państ w będzie trzyletni czteroletni czy sześciolatki pójdą do szkół czas rozwiązywania z czteroletnim będzie okres nauczania początkowego tak nie patrzymy do końca, czyja to rozumiem, że nie patrzymy tak rozumiem, że to taki patrzą politycy rozumują tak tanie posła nauczyciela w samorządy i osobą odpowiedzialną, bo to jest proces bardzo trudny sposób spojrzenia i tych oderwaną od pewnych pewne takich reguł, które możemy zapisać na papierze tak nie otrzymała powtarzano nam w ten sposób jak ma się to edukacja zmieniać od strony takiego o moment przekazywania wiedzy ta od strony użytkownika powiedzielibyśmy trochę tak tak jak co co jest to jak sprawić, żeby ten kontent był odpowiednio przekierowane do odbiorców tak i tutaj wraz z dumą potem jest sprawą przybędzie 34 letni okres nauczania początkowego, bo po tak naprawdę to za różnica tak 1 psycholog powie, że dziecko potrzebuje do dziesiątego roku życia być pod specjalną opieką nauczyciela wychowawca inny Bobera to prawda, że z 7 latek gwaranta wszystko zależy tak naprawdę dobre konto zasoby w Starym badawczą na fakt wie wówczas mówiłem to dzieci są równe takty oraz ME 2 nie stawiał sobie pytania ja tak zupełnie inaczej podejść do procesu przekazywania wiedzy, kiedy ten odbiorca jest inna on jest inny niż 4350 letnia pani minister w inny niż 30 letnia nauczycielka i zupełnie bez być może inne nawet niż piętnastoletnia aktualnie gimnazjalista tak atomówka po tych uczniach gobelinów odmiennym gatunkiem, ale chyba w podróż nie nasz pieniądz nie tylko, że autentycznie, obserwując dzieci wszystko jedno czy to są pięciolatki dziesięciolatki widzimy, że oni już inaczej tak naprawdę przyswajają wiedzę ma inne bariera n p . tak mówi aktualnie dwudziestoletni wraca, więc jeszcze powiedzmy oni powinni pamiętać czasy przed nieprawda nic nie pamiętają w sposób komputerowych nie wiedzą rocznie rozumiejąc co się potem 23 lata temu pytam 1 z nich głosi jakiś referat przygotowywał, mówi że nigdzie nie ma informacji o działaniach nie ma tam do czytelni wypożyczyć książkę jeśli czytelnik takiej książki, jaki czytelni ja nie wiem, gdzie jest czytelnia Williams oraz czytelnia jak nie ma w komputerze to znaczy, że nie ma tak zakładamy, że Google wie wszystko ale gdzie można go złożyć w katalogu Krystynie Nowy Targ, więc pytanie co znaczy co mogło mi szkoda, że nie wie tak warto coś złego nie no bo widocznie inaczej sobie poradzić z dostępem do informacji dokładną pozycję z inaczej się, że był uczony czy inaczej zdobywają informacje te nie jest niestosowne gatunek to fang prezes natomiast inaczej zdobywają czasem szybciej co zaskakuje i amunicji do przygotowania rząd już wie przykład z życia nauczyciel, który wszedł do domów w czwartej klasy podstawówki w piątej klasy podstawówki zastanawiał się, bo wprowadza wkracza w skeczu jest w tym programowaniu skład współrzędnych on jeszcze nie miał, kto mógł być dobrze jak im wytłumaczyć głos urzędom narysował sobie schemat lekcji przyrodzie kolekcja zaczyna coś rysować, a dzieci za rączkę do góry proszę pana auto jak w Microsofcie to już wiemy w i lekcja z Górki prawda on dużo szybciej potrafią dzisiaj i asystenta to po prostu niegotowe zakładamy żony nie wiedzą jak się okazuje niezdrową popijania dzieci jest takiego naszego przekonania, że nazwą na scenie traktowało nie wiem inwestycji tych młodszych ode mnie co lata dziewięćdziesiąte już nie w ich wf nauczycielka, ale tak, ale tak wyglądać VIP w basenie traktowały takie biedne jak i istotnie, które sobie nie dadzą radę i w ogóle na korytarzu ktoś się o niej będzie dramat na podwórko nie mogą wyjść coś tam coś tam by rachunek w 1 momencie popchnęli dzieci oknami na potrzeby stacjom było przepraszam bardzo oddać się bowiem w hafcie pogrzebać swoich racji takiego trochę tam dzieci przesłania, że sześciolatki za mało do szkół w w Helweci Sołowjow rozbiła się czas może renoma naszego krótkiego zniknięcia z anteny ja jestem sześciolatki poszły do szkoły jakoś poradziłam, ale użyć środka, bo w zerówce szkolnej trasa liczy już od pierwszej klasy od klubu wśród Niemców królestwo umiejących czytać pisać co byłoby bombą mutantem, tak więc da się da się, ale to wciąż zostaw my wrócimy do tematu edukacji fachowości zamach człowiek w 20 w Brazylii od was witam w drugiej części audycji dzisiaj rozmawiamy o edukacji przyszłości ze mną w Sojuszu jak Łepkowska z Dziennika gazety prawnej mogą Master Chief szybko PL London fundacji gorzko utworzonej szkoły programowania dla dzieci Kids Club von i Robert Kubica w fundacji nadkomplet jazzujący projekt cyfrowi wynalazcy trochę szóstą szkoły te sześciolatki w Zagłębiu liczne Move Move to nie do końca też budowę pomóc obyśmy tylko edukacja spowodowali w ten sposób, bo jest tu jednak to kwestia tego, o czym wspominałem wcześniej dzieci często uczą się same Amazonki uczeniem się w kosmos i jakością jest gdzieś tam, skąd skłaniają wydaje się fakt kompletnie nie uważały itd oczywiście rozmawialiśmy rano potem nagle zadają pytanie, które jest dokładnie na temat gdzieś tam 1 uchem wpadła w oczy mówi mają dostęp do internetu mają dostęp do głównych form nie może nie zawsze skutecznie zdobywania wiedzy co nie zepsuć zupełnie nowe jakoś sobie radzą w pytanie brzmi czy my w tym momencie możemy teraz już Platformy jako społeczeństwo my jako do liceów nie wyszła z tych szkół czy możemy jakoś im pomoc w tym, żeby się uczyły lepiej inaczej czy faktycznie jest tak, że my powinniśmy tym obwodzie dziecko do szkoły w Łodzi to jest odkrywanie chodzi o edukację czytamy w dłoni pilnować pracy domowej czy ewentualnie niestety płacić za korepetycje czy coś jest ta taką wielką zmianą w bardzo bym chciała, która powinna zależeć zarówno w systemie edukacji jakich domów wśród rodziców, jaki w ogóle w społeczeństwie i zdrowe będzie miał ogromny wpły w na to jak dzieci uczą jak i jaka będzie skuteczność tej nauki to jest czy zacząć akceptować błędy, ponieważ w dzisiejszym świecie musimy cały czas eksperymentować szukać nowych rozwiązań post są coraz nowsze programy i a więc zasadność Słowacji musimy przetestować, które są najlepsze popełnianie błędów jest w szkole cały czas karane cały czas gra się za to punkty stawia się gorsze oceny to jest przeciwieństwo tego jak funkcjonują osoby innowacyjne osoby, które te, które tworzą nowe kreatywne rozwiązania musimy testować jej na co dzień popełniamy błędy natomiast widać, że zna to bardzo trudno zaakceptować u dzieci bardzo trudno zaakceptować w szkole w Amstetten w stosach i trudno zaakceptować Bałtów rodzicom, którzy mają ciasta ambicja i chcieli, żeby dziecko w tym skończyła dobrą szkołę z dobrymi ocenami poszło potem do dobrego liceum i zginać nie mamy co ósmy gościł na studia takie 2 takie domysły te plany czasami w morze nie w kołysce albo z muzeów w przypadku kilkulatka kupujemy mocą ścieżka kariery wytyczyć potem cokolwiek Siuda wyprowadza wydarzyć mogą uznać za 4, bo to też jednak dziecko ma to sporo do powiedzenia wciąż rośnie w to my zaczynamy było panikować nie wyszło porażka w błąd co nie tak miało być miast, żeby z matematyki ani z polskiego, bo na odwrót tak to o to chodzi, żebyśmy to stawka sami odpuścili takie sztywne ustalanie celów i tylko celów VAT to my mówimy miasto termostat uległ ogromnym procencie wciąż nad tym porządnie zrobiona procencie dzieci rodziców w Polsce tak technologii wyścig szczurów czy też po prostu taki most naciski edukacyjny to nie jest zabytek norma ogólnopolska polską normą ogólną warszawska przejezdna, ale chyba w przedłużonej wielkomiejska jak głosował chodzące do szkoły w Kielcach mogę powiedzieć coś własnego rodzica do dziś nie zachwyca dwójka od 1 stopnia, że wziąłem tylko zachwycona w zasadzie jak to możliwe, że dostał dwójkę znaczy się, że za mało się uczyły się jeszcze błyśnie grzeczne w szkole tak, a nie zachwyca na zasadzie przestworza masz problemy w szkole możesz mieć problemy w dalszym życiu w sensie takim tokiem myślenia globalnego tak, ale są 4 takie masz mieć piątki nie przynosić mi problemów do domu, bo i tak mam dużo programów w odezwie się tak taka powstała konstrukcja myślowa dziecko musi chodzić mama ma mieć takie rzeczy niż my, choć powinno też na studia może to ja mówię w tym sensie to takie wielkie planowanie tak wybieranie szkół podstawówek liceów im po studiach to nie jest naprawdę ogólnopolski problem większość dzieci trafia do podstawówki Rejonowej i koniec kropką 90 Niemkami 5 % tak jak bardzo, choć do szkół niepublicznych niewielki, ale również tych szkołach rejonowych w małych miejscowościach to jak nauczyciele jak rodzice podchodzą do tego nauczania i do tych błędów dziecinadą jest wciąż podobny sposób naczelnicy nie są akceptowane chwili mogą być ignorowane mogą być ignorowane, ale nie kładzie się wystarczającego nacisku na to żeby, żeby wspierać się motyw łatwo w pozytywny sposób otaczać odpowiednią troską będzie także, by leczył się na tyle bezpiecznie, że mogą popełnić błąd, a jutro zrobią coś lepiej na bosaka spychologię dzięki zgłoszeniu daje testowi narodzin nowszego albo rodzice nie pracuje z dzieckiem, więc w dostawach ciut mniej nie wiem do końca Kujawiaka wciąż licytacja Sylwia Bogacka promowali to wina dziecka tak niszczą w tym momencie via moim zdaniem to rozwinę tego trochę bardziej do tego, o czym mówisz, że ten system nie jest nastawiona na odkrywanie zalet dziecko ona na to, żeby oceniać wg pewnej skali tak ze wszystkich przedmiotów jest szanowany kluczową sprawą to słowo wina nie jest już za różne Antonow próbował się zdarzają muszą się zdarzać, a czy inaczej to po prostu nie wlicza się nie myli tę część nic nie robi głosi porzekadło chyba dosyć słusznie w miasto żyjące w wagonach nawiązuje do tego w 2, jeżeli mówimy o edukacji takie jak nauka programowania neon np. czy rent czy nauka konstruowania maszyn robotów czegoś robienia czegokolwiek tak naprawdę to to błędy są nie tylko o nieunikniona są konieczne cała w tych dziedzinach szczególnie wiele różnych odpowiedzi mogą pojawić się nowa, ale do równie przykłada się na język Polski przyjeżdża się rozmawiało o tym, że 1 narzucone interpretacja klucza maturalnego, który w końcu już jedzie do lamusa to jest coś co ogranicza zupełnie jak kreatywność dziecka są wielość odpowiedzi, która nawet w języku polskim jest dla nas to dokładnie ta wolność eksperymentowania i tego, że w do danego rozwiązania można dojść na wiele sposobów ich programowanie to widać bardzo bardzo jasno powiedziane jest, że tak to rozwiązanie jest dobre i tak to rozwiązanie ma też zdrowe, ale oczywiście na innych przedmiotach trzon imprezy czy język Polski historia jest coraz trudniejszą chcemy się zdarzyła, jakby trochę tak ciężko ją interpretować inaczej, a można go wprowadzić taką dyskusję a gdyby ta postać podjęła inną decyzję i umieścić zdarzenie w jakim kontekście i próbować z dziećmi dyskutować, choć dyskusja, a nie dawać im konkretne rozwiązania Super jestem zły na nas swoją edukację szczególnie matematyczną, bo było, bo to jest bardzo dobre miejsce na pokazanie czym jest algorytm czy mówimy promowania pewnych wyciągamy to jako osobny element osobny przedmiot, a przecież algorytmy Krakowem myślenie w ogóle logiczne logiczne myślenie składnikiem wielu innych przedmiotów i tam też można powiedzieć, że w pewnym sensie programujemy może nie używamy kodu, ale używamy innych elementów i w szczególności matematyka mogłaby być takim przedmiotem, na którym oprogramowanie jest jest codziennie wykorzystywane nie uczymy 1 dobrego rozwiązania to szpieg pierwszy krok w 100 King Kong z trzeciego i w ten sposób liczyć Delta tyko można pokazać turystom miasto kilka innych sposobów też da się policzyć będzie mógł i do głosu pewien styl życia takiej edukacji, który w, których dzieci mogą na różne sposoby dochodzi do tych tych samych rezultatów i estrady miejsce dlatego kto lubi jak jest szybkie dojście do rezultatu może można mogę nazywać leniem, ale akurat jest cnota jest się prują są te najprostsze rozwiązania się opracowuje albo też do tego, kto jest perfekcjonistą i nie być okazją dużej dojdzie do celu, a szczególnie, gdy nie wiadomo co wymyśli może też najlepsze rozwiązanie niż nauczyciel mógłby nam nie wpaść, bo ma na głowie, bo krew się o tym nie zastanawiał i zna to jedno Jensen życzył takiej wolności do eksperymentowania co niestety wymaga od nauczyciela też takiej dystansu, bo do tego, że MON po to jednak obu one tak nie wiem najlepiej wszystkiego on mógłby sobie pozwolić na to, żeby to to dziecko zaproponowało lepsze rozwiązanie tak uznała edukacji przyszłość tak naprawdę powinniśmy też znać, bo nauczyciel przyszłości Otóż jest zupełnie inny koncept mniejsze niż to co znamy to co po co rozumiemy Otóż nie ma się mentor, który przekazuje gołębia za taką encyklopedię człowieka na zapłodnienie tą wiedzą tego biednego łóżkach, które nic nie wie z takim tonem Smoła tak z 2 on czasu Gazdowie dużo więcej albo inaczej niż nauczyciel tak tak naprawdę potrzeby doprowadzania potrzebuje tutaj rezerwowy Grzegorz Słomka klasową przeciw znaczenie słów od momentu lotu z rolą egzaminatora egzekwuje ona sprawdzić oferenta, który na nas nauczyła się ojczyzna w Tczewie król tak czy umie wypełnić test to oni ten sposób natomiast z rolą mentora i min zlote to czas bać chyba byłoby sensownym w roli trenera kogoś, kto jest nie depcz narzędzia i sprawdzić jak sobie Radziejów pomocnik Wisły nie radzi z sobą, ale też dać szansę na to by w Szubinie pochodziła z nazwą własną ścieżkę dla czernina zwołano je spodoba nam się pojawiają tak hyundaie są też potem tak naprawdę wynikają te problemy, które mamy teraz klub przy wszelkich formach edukacji pojawiają się wszyscy mają świadomość, że trzeba zmienić ten model także to co jest mało zawiśnie w badaniach międzynarodowych testach jest HOKEJ, ale coś nam tutaj nie styka go zażyje tak, że jednak coś nie wychodzi tutaj miałam odczucie, że to właśnie kwestia tego, że trzeba przemodelować rola nauczyciela po to, zmienić to jak się ludzie funkcjonują to zdrada jak byśmy mieli salon fryzjerski, gdzie widzę, że ma już w starych nożyczki, ale stwierdziliśmy, że dobrym sposobem będzie po przykładać futerale przy lustrach też, by było inaczej rozłożone i zmienić ustawienie mebli w środku, gdy przychodzi do tego salonu fryzjerskiego na nie o to chodzi nam ze Stalą nożyczki i dała otwartość nauczycieli na nas swój brak wiedzy jest, że ważna, ponieważ wiedza z dnia na dzień się poszerza znaczy dosłownie jest z godziny na godzinę mamy więcej informacji, których nie jesteśmy w stanie przetworzyć nie wiemy, która jest idealna i tym kluczem jest nie dawanie gotowych odpowiedzi już jej cały czas powtarzanie tych samych wiadomości przez życie zapamiętywania to poszukiwanie informacji nauczyciel rodzic nie jest w stanie wiedzieć wszystkiego nie stanie odpowiedzieć napytania dlatego musi pozwolić dziecku szukać tych odpowiedzi od wspomnień właśnie wybudować ten to narzędzie do młodą do oceny tego się znalazł prawda odszedł głównie nauczyciela oczywiście dla rodziców to też wyzwanie, żebyśmy pokazali co dzieciakom nie wszystko właśnie proces w ogóle sprawdziła w i za Kubą nie odpowie na każde pytanie ostatnio mój ośmioletni syn usuwa dane z Google wie jak wygląda na skok, z jaką szkodę w akcie ślubu była w Boga znikąd ratunku będzie ten kod jak się okazało odbył inny wówczas zdziwiony i to właśnie z pomocy mówimy komputer nie zawsze wie co ty byś chciał od niego nikt nie czyta twoich myślach i jest dosyć tak naprawdę w tym momencie gubię musisz dokładnie wytłumaczyć, o co chodzi o i rewelacja i właśnie wrócę do początku kryzysu żonie nie płacą te dzieci uczyły nie musimy ich uczyć, bo one potrafią się już posługiwać technologią no tak potrafią używać urządzenia klikać na nim, ale czy potrafią używać technologii to co te zaś dokładnie tym względzie, że wytwarza się pewnego rodzic n p . robi krok wstecz mówi no dobra to masz swoją zabawkę można kupować przez godzinę co tam robisz jest twoja kolej i zostawia go w tym procesie nauki gry nie jest w stanie być mentorem, bo wychowywał się trochę krwi i w innych czasach więc, jakby nie wchodzi z butami z tą nową technologię, ale jednocześnie nie jest nim nie kieruje tego dziecka do znamy można powiedzieć, że okręt to ciężar spoczywa na szkolne, ale w szkole też nauczycieli, którzy mają stare komputery, których często dzieci przychodzą tu mają niewielką wiedzę to świat show i zadają pytania nauczyciel nie jest w stanie odpowiedzieć zęby nie ma tego miejsca, w którym dziecko zostanie być w jakim sensie poprowadzone i powiedziane co jest dobre ACo złe co warto używać a gdzie lepiej zachować, bo tam, jakby wartościowej wiedzy zaskoczył mnie, że się, że niezdrowe jedzenie jak już dotykamy Kluk rozprawy tnie się wydaje, że Woźniak mógł być dzisiaj nie posiadają nie mają punktu zaczepienia argumentowały uczestniczą w zajęciach i Janowa udar jestem pod wrażeniem, jakby tego co one potrafią wymyślać one kończą zajęcia już, że nasze, ale pewnie spodziewać że, gdzie indziej też kończą zajęcia i pytają się prowadzącego po głębszym połączy to znaczy, że w moim domu, jakie klik na włącznik światła to prócz tych żarówki ja mogę jeszcze uruchomić muzykę Henryk hak ani dzisiaj muszę się nad tą nabytą w nie dotyka tych 220 może zapytać tatę jak to zrobić się jadać pomoże należności to jest możliwe już to co dotąd mecz to technologia tak naprawdę niestety to nie tylko po przeglądach artystycznych tu dużo dużo dużo więcej i to powinniśmy pokazywać ten dzieciak już mówimy o tym, jaka jest technologia dzisiejszych czasach jest rola rodzica, jaka jest rola szkoły NATO już, że w kierunku chować i pokazywać, że nie ma gotowych odpowiedzi trzeba znaleźć swoją odpowiedź jest dobra odpowiedź też jest dobra ktoś inny znalazca może nawet jeszcze lepszą i to jest Super zapewni bezpieczeństwo w poszukiwaniu tych wad to jest trudny temat właśnie za to nic bezpieczeństwo w poszukiwaniu tych informacji not tak jest też krytyczna potrzebna w tym używania tej techno w trakcie ich tknąć mamy wyzwanie jest skłonny dać dziecku swobodę, ale dać w bezpieczeństwo pozwolić na błędy, ale znów pokazać coś, czego sama jest niewiele wiele zagadek nowych nauczycieli myślowa dla rodzica ZUS najciekawszą, a to dom wykończony z dnia słyszy nie wiadomo dlaczego oni mu mój syn już o kontakt papierosy tylko o to jak mogą wypalić przypadki przy mnie jak zobaczył co się stanie to na pewno jest nienawidzi te papierosy w noc taka metoda tak z tą technologią to pojazd białemu ten tablet, bo to, bo to jest złe, a co tam robić w nim urządzenie jest złem pięknego sposób w jaki jest używa nie zabierać tego tabletu odkupu w mur sam się do redukuj nie nadąża za tym światem z rodzicem, który wychowywał się w innym świecie to mieć telewizor, a dzieci mają tablet testach różnica my dostawaliśmy wiedzę taką, jaką dostawaliśmy ktoś inny panował nad tym co wiemy, a dzisiaj my panujemy nad tym co wiemy stąd takie mamy wrażenie brak aktów niestety wiemy, o co nam to daje internet to są technologie filtrują to wszystko w takie nie do końca, jakby naśladowała obiektywne nie do końca neutralny nie do końca nie uformowana tam też są ograniczenia punktów są pełne pewne narzucone z góry schematy i dobrze schematy schematami, a edukacja przyszłości to nasz temat do tego wracamy za moment po krótkiej Saleha człowiek w 20 w Brazylii tym razem witam w trzeciej części audycji dzisiaj rozmawiamy o edukacji przyszłości ze mną wtedy Sylwia Czubkowska Dziennika gazety prawnej do amatorskich kapel ma na nim dom fundacji Gajusz Scott fan informowania dla dzieci Dicka van oraz zabytkową prezes fundacji nadkomplet nieżyjącej projekt cyfrowi wynalazcy rozmawiamy o tym, edukacja w nowym oprogramowaniu taki trochę wirtualnych w oczach jak u siebie nowotwór miała dotąd na swoją audycję majsterkowania swój zachwyt gościła w za naszych czasów oraz rosnąca w miejscach kombatanckie z były takie zajęcia techniczne, które nawet tak Buffett słynny utwór na swoje kompetencje się dosyć rzadkich, o czym pan to jest niestety efekt niż nakazują młodzi ludzie nie wnoszą czegoś naprawić, bo w dlatego wracają do tych zajęć no właśnie się do szkół powoli do zajęcia odeszła Ochota edukacja wyjmujemy z edukacją przyszłości powinno być trochę mniej książkową Iwkowa bandzie taka, gdzie coś robimy własnoręcznie taka, która w pozwala nam ona na wyjście ze schematu właśnie mentorów sprawdzian karkówka na pewno po obu tych naszych własnych doświadczeń, bo my robimy warsztaty dla dzieciaków właściwie takich trzeciego roku życia uczniowie trafiają najmłodsi i ona bardzo często pojawiała się na tym rządzić odkrywam po prostu ściek osób złożono w pewnych przedmiotów to oczywiście to jest zabawa wbudowanie pakt o swoich dni, czyli robienie czegoś, czego w, a przy okazji poznają, że o drewno to nie jest także drewno to jest w maglu tylko testy i gładkie tak, że to się składa z pewnych momentów, które można sobie rozłożyć tak, choć posłowie i nagość wyjawia Alana zdobytej wiedzy typowo biologicznej tak on stroną umów stosowanych infografika dotyczącą pnia drzewa i w funduszu, uwzględniając obieg zapomniane krwawe w nowym mieście to widzieliśmy tak wypracowaliśmy na tych akcjach za powozem z kawałkiem deski z rysunkiem technicznym czy Niewiem pieczeniem ciast domowych także za nim do czasu piekło nie kupili w sklepie to musiały świeży dobry rząd już mogę, że są różne rodzaje mąki tak dalej tak dalej, więc w rzeczywiście te umiejętności, które nam się wydają takie banalne faktoringu to nie jest nic ważnego za nimi stoi po mi coś takiego logicznego myślenia tak, zanim coś zrobić to muszą sobie przygotować to i to i to i to tych rozważań o działania twórcze formuła tytuł prawda te wybory Miss wdzięku i ozdobnym szlamy, jakby tego wdrożyć się te algorytmy szerszenie różne przedmioty posiał zapytał, bo to jest coś, czego mi też brakuje, że tego nie ma w szkole rozwiniętego powinno wrócić to jest ogromna porażka moim zdaniem odejście od zawodu w szkołach na prawnej jest zlikwidowanie tych pracownikach i pierwsza rzecz to test gotowanie, ponieważ algorytm skrót po kroku coś zrobić, jeżeli to, o czym zapomniała czegoś nie oddamy w niewłaściwym momencie zaraz czasu na nie urośnie to właśnie do 2 proc oprogramowanie może być na takich zasadach to algorytmicznych myślenie uczona od nich myślenia nie tylko głową, ale myślenia i rynkami w pewnym sensie brzuchem wywieszę zapamiętuje dzieci lepiej zapamiętują, że angażujemy nie tylko do klikania myszką jej tam przesuwania czegoś na zdobycie również dotykania rysowania ruszania się na naszych zajęciach z Botswany zdarza się, że rodzice są zaskoczeni, że nie całe zajęcia co z tego siedzenie przy komputerze, ponieważ n p . mamy ćwiczenia, które polegają na tańczeniu, aby na rysowaniu czegoś wspólnie, które również uczą tego myślenia komputerowego tego rygorystycznego narysowanie rozmowy taniec ma mieć wspólnego z komputera o tak mamy mamy taniec robotów i to jest dość prosta rzecz, że moment instrukcje, które dzieci sobie same układają, a potem trzyma ustawiają się w rządzie każde dziecko otrzyma inną instrukcja obrazek z innym ruchem, a dzieci druga połowa grupy dzieci wcielają się roboty muszą odtworzyć to instrukcje krok po kroku zacznę od tańca też na taniec robotów są też za górniczą jesienne dni jest zdecydowanie bardziej angażuje dzieci jest dla nich fajną zabawą dzieci znajdą się uczą jak przekaz dobrze się uwagę trudno nauczyć programowania, a także za pomocą tańca no dobrze to jestem przekonany, że został przekonany co do tego walnie pięścią w bardzo wcześnie, że nauka przez dotykanie przez wystawianie przez kombinowanie tzw . jest fajna to chciałbym zapytać czy zobaczyć co wynalazcą coś takiego to w mniej wirtualnego bardziej konsumpcyjnego taką edukację przez działania o fizyczną, a my się on, a co mają w my budujemy miasto ma stworzyć makietę miasta chęci zemsty film o dokładnie tak tylko, że w kinie lub w rzeczywistości na nas to one mocno bywania w Żywcu, kto bardziej preferuje którą, którą powierzchnia i Accor pozwalam dzieciom zbudować rozbudować miasto staż, który by zacznę od bycia architektem czy planują kłócą się odbędzie rząd, a tu będzie skrzyżowania to przejście dla pieszych zacznę potem układać elementy miasto czy sygnalizatory przejścia kolejowe wypożyczalnie rowerów co pozwala innym w ten sposób zrozumieć mechanikę mechanikę miasta samego i bezpieczeństwo w mieście, a potem w następnym takim kroku podłączają go do komputera mówi się zaczyna tu jest ten element to my nazywamy programowanie mamy tak w sumie to nie mnie nie lubimy tego tak zarzuty za i jest pewna magiczne sztuczki słowie i strach promowanie ojej ojej to coś wielkiego nieprawda to jest bardzo prosta rzecz w promowaniu ten sposób myślenia i tych tak zwał wiemy, że jest sterujemy miasto na remont kominów anegdotkę za zawsze opowiadam się pozwolić dawaj dawaj zacznę moc Małka sygnalizatora sterowania sygnalizatorem bardzo prosta rzecz przez czerwone żółte zielone, a nie innym nie o to się opowiadać dowcipy tam dzieci Hej, dzieci jak myślicie jak to jest ten prawdziwy sygnalizator tam na zewnątrz na ulicy świecie tak jak po świecie co się dzieje no cóż jak jest najczęściej powtarzające się odpowiedź wszędzie pamiętam jak dokładnie tak, że jest na taki pan w ich naciskom wieść jest taka pani, która mówi światło zielone światło zielone doczekała, bo testu konia do współtworzenia mego syna Jeremiego, który jest przekonany, że maszynista pociągu reakcje Giotto zajmuje się głównie się talenty w 1 zlotych na stacji kolejnych fal klient może tłumaczyłem to mi komputer co się dzieje samolot wcześniej zaprogramowane maszynista jest od od innych wad to trochę jak nie wierzą, bo tak w ktoś to musi to być prawda to Wencel niech ktoś no i kosztuje człowiek dokładny i jak to możliwe, że przecież nie widzę tutaj, że żyje dziś laptop tablet podłączony do pełna to znaczy, że to musi być ktoś ukryty jakiś człowiek najczęściej właśnie człowiek no i to próbujemy zmienić do tego zacząłem od opowieści opowieści o tym, wyobrażamy zapytać co co cyfrowi dają mu to właśnie skupiamy się na tym, że pokazał że, choć trudno jest także promowanie się też magiczne, że informatyka wciąż magiczną Boże to jest zajęcie dla tylko dla wybranych nieprawdą pójdzie za zakup 15 lat będziesz pracował w miejscu, w którym komputer bez, jakby nie będzie mógł już możne wygląda tak jak dzisiaj wygląda, ale będzie częścią swego życia no bo będziesz z nim obcował i teraz możesz oczywiście biernie z nim obcować może być twórcą w tym obszarze i zachęcamy do tego, żeby patrzyły na to w sposób dość kreatywny w baszcie miasto zbudowane zaraz się zastanawiają jak tu oto Prymus dom zbudował taki inteligentny, aby samochód czy może być samochód inteligentny pewnie pokazujemy im go głogu głóg haraczy inne inne urządzenia które, które same jeżdżą, jakby same jeżdżą tu też z pewnego rodzaju ubraniach tak uproszczenie, że ktoś jakiś człowiek usiadł jej zaprojektował rzekomo się zachowywać w poszczególnych sytuacjach, gdy samochód wykonuje te czynności, które ten człowiek wcześniej musiał mu kazał wykonać dlatego może być takie przekonanie dzieciakom, że to się jakości w magiczny sposób dzieje w 2 Bach Mann żywa dziś ma dorastaliśmy tam widzieliśmy te technologie się zmieniało jak już normalnie byliśmy mali w tego nie było mówi dziś ma ona razem z nami rosły tak jak ze nie nowość z Audrey Horne zjawił się jego mało dostępnego komputera gdzieś tam prawda w urzędzie szkole nie wiadomo gdzie, który nie służyło do Super przydatnych w codziennych czynności nagle z roku na rok napływa coraz więcej cech takich realnych kompetencji oraz funk techno codziennie przydatne im się tak naprawdę razem z uczyliśmy monet zdarzyło się rodzą w tym nie wiedzą, skąd się wzięło i jest ciężko sobie wyobrazić, że kiedyś nie było i w, a z drugiej są te elementy, które sobie nie potrafią wytłumaczyć racjonalnie od razu to właśnie tłumaczą, że ktoś, kto musi robić tak no bo jak nie widzę tego komputera ta gmina albo magia albo albo mało ludzi siedzi schowanych w kancelarii coś tam, aby miasto się przypomniały nawet wcześniej mówiliśmy Minecraft czy to też fenomen sam sobie Wda gra o konstrukcyjne, które się konstruuje główne wirtualne zakupy Białostocka do bólu wizualnie tak fatalnie wyrafinowana po dnie bessy danych, o ile osób o zamiarze w sumie zainstaluje się w nim bardzo dobrze wygląda na Węglinie, ale wygląda to jak w dziedzinie w makaronach ona ona ma dostępu do własnych poprzez konstruowanie świata podbija ona ma coś kombinuje czasami, bo mniej dzieci zaciągną do dostępu składkami na Ibizę fromborskiej jest tak krótkim domen w warsztatach można już kupić można budować sobie fizycznego Minecrafta nie tylko tego wirtualnego coś fajnego w tym faktycznego można coś takiego zrobić własnoręcznie to nie jest tylko w komputerowej w sterowaniu miastem nawet z myślą stylowo czymś, żebyśmy też jeszcze czeka w wielką mocą myśmy wtedy mieliśmy kolejki tak ma daleko jak można było tam jakoś składało się rozwijało się można było nawet w sztuce jeździł na branżę miała taki był trójwymiarowy, a nie przecież to był kiepski demolowania wszystko w tym jak widzimy, że są pełne entuzjazmu głosy wszystkich gier aplikacji też urządzeń zabawek czasem się wydaje, że właściwie jedyną przeszkodą, która czasem stoi na adres tego, żeby odkrywać świat technologii są rodzice, którzy n p . boją się dowiedzieć się grać Minecrafta albo uważają, że promowanie znajdzie się zbyt trudne można ulec znacznemu w wakacje szkolić rodziców kuponem i warsztaty, gdzie oni mogą się nauczyć poza, żeby przekazywać je dzieciom, bo oni się, by zobaczyć, że to nie jest takie trudne, że mogą to osoby wspólnie z dzieckiem odkrywać bardzo fajny podręcznik grożą mu to gra w Minecrafta napisał i tutaj, gdybym miała pod ręką telefon z Facebookiem w migdałach i nazwisko świetny człowiek, którego nazwiska nie pamiętał mówi Bartuś 300 napisał książkę razem ze swoim 738 letnim pracownikiem, a podręcznik do gry w Minecrafta, chociaż jest informatykiem, chociaż jest ogromną 2030 podręczników przeróżnych tam informatycznych potrzebował, by tej umowy odnogi w życiu nie był w stanie tego rozgryźć także, że ośmiolatek nie pisał tej książki, ale tutaj właśnie mam przykład tego trudnego procesu edukacji tak, bo jest rosną do faktu i tutaj znowu wracając do tak jak to wygląda edukacja ciekawa, że edukacja przyszłości do tego kim są nauczyciele w tej edukacji kim są rodzice go komuś kto by się już proces w Pekinie www dwustronnego w kierunku tak tej autostrady, bo obie strony od nauczyciela dziecko dziecko do nauczycieli to i tak naprawdę naturalny i tak naprawdę realnie myśleć, bo właśnie proces wyrównać Trójstronnej FOT 16 domów w edukacji miała tu wcześnie o tym, mówić do końca w tym myśli oddajemy dziś do szkoły w euro tak jak oddajemy ubrania do szwalni to dlatego zakładam, że szkoła zajmuje się edukacją, a my nie mamy tutaj nic do dodania do słomy dostarczy również nie mamy nic do gadania o nasze propozycje dla nauczycieli nie są ważne, bo słonie mają swoją podstawę programową podręczniki godzinę odda i t d. rodzice nie angażują się w edukację tak doskonała mogliby mogliby, bo to też jest kwestia tego byśmy my sami interesować się tym co jest robione są też wpływać na świat za pomocą tych lekcjach jest, bo możemy być pamiętajmy o tym, że jest taka możliwość wcześniej wszystkie szkoły w nocie do NATO chętnie patrzą, ale wbrew pozorom całkiem sporo, tak więc myślę, że byłoby fajnie, gdybyśmy to sami proponowali właśnie nie czekając na wielką reformę nie czekając na urzędowy nakaz bądź zakazy coś takiego w 2 tomy edukacja była fajniejsza musimy wszyscy współpracować, bo to jest ogromne wyzwanie przygotować się dzieci do świata, który jeszcze nie istnieje mając wiedzy z tego świata, który zaraz przestanie istnieć, bo się zmienia to jest wyzwanie dla nas wszystkich chyba nie pamiętają decydenci to już nie jest właśnie tam nawet w dniu 819 dwudziesty wiek Otóż na nie to jest pierwszy jak taki, jaki był pierwszą dziesiątkę, bo złoto w Staffelde wszystko na to inna za stosowanie stałego schematu, choć wymienia się wychowało wartości konserwatywne nie jest dobry pomysł, bo oczywiście się już inna nie pasuje do samego schematu kompletnie, ale tak samo jest ogromna zmiana stanu świadomości owa szkoła wreszcie zaczęto pozwalać dzieciom korzystać ze smartfonów tak ma być prowadzony wisi to w wielu szkołach jest tylko wkład jest wi -fi wykona ostatnie dni mają uczniowie hasła do niego wojna nowością ma być ich stanu w zasadnicze decyzje zapadły mają być otwierane drzwi w taki sposób ona być dozwolone czy tamto blaty normalnie do użytku oczywiście wystosowano to może jednak osób cenowe dostaw jest pewien proces takiej po prostu edukacji do odpowiedniego nie wiem zachowania tak to właśnie kwestia edukacji jest o drogę jak my podchodzimy do edukacji, bo ma to być smartfon dozwolony na klasówce ratunkowa zasadniczo dziecko powinno wiedzieć w momencie zakupu, jeżeli to jest coś co sprawdza nie jego umiejętności pozyskiwania informacji w internecie bywają różni jasnowidze TOZ Wrocław odkładamy gramy fair tak nie sprawdzamy tamtego, bo to wskazówka czy stworzenie spotkałyśmy użyli mózgu nie ani w tym momencie urządzenia w i wydaje mi się zawali wójt Sadowski dotacje takiego pojęcia edukacji w ogóle żona nie jest przeciwko komuś, kto jest dla kogoś to ona ma nam pomagać ani testów, choć jakieś progi czy cel skody to wtedy pewnie ta edukacja byłaby lepsza niż w gestii było bardziej otwarta na przyszłość uczniów niż jest w tym momencie FSO w anonimowym wspomnieć o nauczycielach miejmy nadzieję, że ta fundament kursy programowania to co się oburzać internauci komentują przepływu informacji z domem wszyscy nauczyciele nowości, dlaczego nie zaniedbał nie wszyscy nauczyciele zgoda jest takie założenie, że nie ma jeszcze komuś się informatyki w to nie tylko nosi informatykiem uczyć programowania rządowi zaś może być to polonista historyk matematyki nie wuefista ktoś, kto ma obniżoną potencję takie poczucie, że sobie na rowerkach oraz od tego zależeć losy z naszych najlepszych na 3 na kursach zajęcia z dziećmi jest polonistką, że jest absolutnie tutaj nie ma też barierę w sieci Mistrzów kodowania często wuefista w wodzie to nie jest pokaz otworzy się narzuca, że wszyscy koniecznie tego, że nie tylko informatycy po tak, by w ten sposób suma podejść do miłości, czyli zasadniczo każdy jest w stanie coś takiego zrobić każdy może się tego nauczyć każdy może mieć trochę więcej w tym momencie możliwości przekazania tej wiedzy dalej miejmy nadzieję, że tak właśnie będzie tam nauka, która dzisiaj już w szkole bywa żmudna trudna i niezbyt przyjemna stanie się fajniejsza od nauczycieli, bo bez nich ten cały proces się po prostu nie uda w lat państwo będziemy dziękować za uwagę na ciasnotę niesie kończy w Zamościu dzieło Sylwia Czubkowska dziennik Gazeta prawna blok ma trafić do apelu dziękuję bardzo zapraszamy do sprawdzenia na blogu jak można twórców majsterkować w van Anh dam z fundacji wiązką otworem i szkoły programowania dla dzieci i skąd one do ostrzenia rozumiem za to można sprawdzić na stronach kieckę w 2 grupę Kombii Bielsko 2 drogowe na play off i Robert król prezes fundacji natkę realizującej projekt cyfrowi wynalazcy tak jest w firmach co jedenasty fotka PL tak jest im na Facebooku zachęca, zachęcając ich do edukowania się w kwestii edukacji podczas sesji interesująca sprawa uroczyście obchodzono w audycji jak tylko w sobotę 2 minut po godzinie dwudziestej Jan Stradowski Brandt człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej fazy II Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA