REKLAMA

Samochody bezzałogowe. Na drogach będzie bezpieczniej?

Salon - Piąteczek (Wojciech Orliński)
Data emisji:
2016-07-22 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
42:31 min.
Udostępnij:

W USA 94% wypadków są winą kierowcy. Czy bezzałogowe samochody wyeliminują wypadki na drogach?

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
exelon Radia TOK FM piąty czy Knock Knock zaprasza Wojciech Orliński w UE wieczór witam państwa w kolejnym piąte dziecko się nazwa Wojciech Orliński moimi gośćmi dzisiaj są Aleksandra Stanisławska Piotr Stanisławscy, które są moimi kolegami z Radia TOK FM, gdzie prowadzą audycje Homo science, ale także prowadzą wprowadza coś co się nazywa Crazy nauka i właściwie chciałam i bezcenni samych poprosi, żeby się przestawić, bo sytuacja taka, że ja w ogóle wykładam Rozwiń » media społecznościowe na Collegium Civitas, zwłaszcza omawiam kardynał jako szczególny przypadek czegoś co odruchowo się mówić też blogi i właśnie bym powiedział, że bloga Crazy nauka jest przez media społecznościowe wydaje się właśnie akurat nie macie klasycznego bloga tylko tylko wszystko na to jakby sami jak wy nazywacie Crazy nauka nadzorować robić to okres na okres dosyć specyficzne, dlatego że z 1 strony umówiły się wystawiać com blog, bo te nasze tam 250  000 użytkowników miesięcznie czyni z nas wielkiego bloga jak się zaczniemy czytać go serwisów nie będzie nas tacy ogromnie to taki sprytny nadludzkim, ale myślę, że w dużym stopniu to jest kwestia tego, że mnie bardzo potrafimy tak mówić o sobie jak się jak to blogerzy powinni mamy taką naturalną skromność wydrukowano w przez nasz warsztat dziennikarski od lat wałkowany Gerard auto się musi ukrywać za tekstem i t d. staramy się eksponować do Głogowa, ale nie zawsze wychodzi tak jak na adres Aleksandra Stanisławska Piotr Stańczak prezes Dzionek jest nauka nie chodzimy z cegły to chyba najdłuższe przedstawienie gości w dziejach świata audycji tato tato na razie ma sam Kaczafi wprowadzi nas tematykę sztucznej inteligencji ksenony radio TOK FM piąty czy Knock Knock zaprasza Wojciech Orliński w KRRiT bessa w piosence harmonii gości są Aleksandra Stanisławska Piotr Stanisławski Homo science w radiu TOK FM oraz Crazy nauka w szeroko rozumianym internecie na jej remont pretekstem nasze rozmowy są w niezmiennym fascynujące rozważania na temat autonomicznych samo prowadzenie tych samochodów wyjazd z impasu NATO ze strachem jak jak jak i jakie może wiecie moi drodzy goście właśnie ogólnie technologii nie Lubie patrzy na to wszystko jak taką niechęcią, bo jest zabierali kolejno z 1 i życiowo jak jest jazda samochodem chyba tak nas z dnia 1 Odys na te tematy kolega dziennikarz motoryzacyjny brytyjski Macy mnie pocieszał ZIT będzie tylko takim zeszytem pomaga, ale w lesie niestety pewnie już wiecie, że to dalej pójdzie od tak to kolega kręci głową przecząco tego w radzie nie słychać nadal brak na to tato pogaństwo nikt nie kręcę fonicznych nie to moim zdaniem nie będzie żaden tempomat to będzie i powiem szczerze trzymam kciuki za to, żeby tak było to być całkowite przejęcie systemu to znaczy sądzę, że nie widać bardzo lubię podawać i dat, bo to nigdy nie działa, ale za mojego życia o traktujmy ostrożnie podejść niedługo dzięki kochanie dzięki niemu jest wynagradzanie i 5 zlotego później w sądzie rozpatrywane z za mojego życia jednak myślę, że nie będą już 3 tak wam nie będziemy jeździć samochodem tym będziemy sami kierowali i uważam, że test całe szczęście, dlatego że człowiek jest w fatalnym kierowcą jest, bo takie badanie robione zresztą wielokrotnie z badań pytam ludzi czy są takimi jak pan średnimi kierowcami troszkę gorszym troszkę lepszym niż średnia i prawej stopy dziś trochę lepszym niż średnia co jakby statystycznie wybuchło i to jest także jest też bardzo przekonanie do swoich świetnych umiejętnościach i oczywiście uwielbiam prowadzić samochód gościa dobry samochód i teraz strasznie przyjemnej w ogóle cudowne, ale jednocześnie DSS prostego jak kiepscy w tym wszyscy razem jesteśmy, ale moim zdaniem jednak za twojego życia nie nastąpi to przyjęcie mówi się skracają mojego życia z dnia akurat o tym, mówię my mówimy o jakiejś perspektywie powiedzmy na pół wieku 18 lat, mimo że nie żałowałam, że 50 i masz tel 50 lat UR masz 40, a nie 50, ale to Broda Waldemar wiąz ku nie nastąpi przejęcie automat autonomicznych systemów, a autonomiczny system nie odbiera nam przyjemność prowadzenia moim zdaniem to znaczy zbyt duża jest przyzwyczajenie naszego tak, żeby jak kontrolować technika żeby, chociaż czerpać przyjemności z prowadzenia samochodu, żebyśmy tak oddali bez walki i sądzę, że Wojtek tutaj ma rację, że jednak, kto zwycięży i będziemy bardzo powoli przechodzili na systemy autonomiczne i ja właściwie myślę, że jeszcze bym chciała móc swe w miarę możliwości zapanować nad tym systemem i jednak mieć takie przynajmniej pozorny przekonanie, że to ja podejmuję decyzje, a no to jest związane m. in. z tymi wypadkami, które ostatnio miały miejsce i które chyba tak naprawdę zdały się stał się przyczynkiem do naszej dyskusji nam miałem zaszczyt dla mnie zamierzamy nawet nawet nie chodzi o prywatność śmiech jestem takim spektakularnym, ale zwyczajnie samochód jest jednak na dudach przeważnie zresztą zabawek, skąd w typowej sytuacji na wykresie kupuje jako nowy niż smartfon z CCC konsola do gier i o ile właśnie producenci cyfrowych gadżetów zawsze nas zmuszają do kliknięcia generalny NATO, że zgadzam się za wszystkie awarie pokrywam z własnej kieszeni nie więcej do tego się sprowadza przeważnie to coś na co klikamy zgadzam jak to będzie podziela to zawsze nasza wina nigdy tych korporacji, które nam to sprzedała to jednak przez samochodzie już nawet niekoniecznie śmiesznych jak taki niewielki stuknąć się 2 samochodów jadących z szybkością 20 km / h wszyscy wychodzą żywi no to jest pole kilkadziesiąt tysięcy w jakimś tam Krywaniu w, a może nie czekać aż kilkanaście jakieś tam klepania wymieniana jest światem i t d . i w Daniel jest czy nie to będzie mecz o polisy, kiedy ten samochód będzie prowadzone w całości ze sztuczną inteligencję wasze pytania, na które nasza cywilizacja dotąd jeszcze nie ma tu nie ma odpowiedzi do znaczenia, bo od lat wiedzieli, kiedy kierowca, kiedy kierowca do swojego dotychczasowego załóżmy, że dokłada załóżmy, że taka może być dokłada ZU sztucznych tajniacy z samochodu, który już jest to by jest bardzo wysoce prawdopodobne, że twój ubezpieczyciel Direct dotąd ubezpiecza samochód po to, bagaż modyfikacja, której nie nie obejmuje auto casco nie boimy to cel i po własnej kieszeni i ADHD chcecie, żeby korespondowała tam z korporacją Tesco sprzedała takie zagrożenie, które na razie nie odstrasza najbardziej nie z tej wizji za Żyda sztuczna inteligencja zwróci nie chce pani, żeby ocalić jakiś tam okazji związek abstrakcyjne przykłady co to Stunt, a teraz jestem ciekaw co istotne tego co zrobić w takiej sytuacji jak na razie Bośniak ani wielkiego dzwonu parkingowego mężem Tesla Cars czy inne firmy, które produkują te samochody autonomiczne już dawno o tym, pomyślałem i sądzę, że te systemy zostały opracowane nie wiem jak to dokładnie wygląda może Piotrowice więcej na ten temat wiadomo, ale sądzę, że oni zdołali się na tyle zabezpieczyć, żeby jednak ten, ale nasze marsze i zabezpieczenie właściciela wszystko płacić gminie nie był aż tak mocno, choć ja myślę mnie nie znam rozwiązań myślę, że wszyscy ubezpieczyciele będą wniebowzięci mogąc ubezpieczać samochody z Tuluzy sterowane to ono bez sztucznej inteligencji ani to inteligencja nic, ale koledzy autonomiczne samochody, bo wszystko do tej pory wskazuje na to żona będą bezpieczniejsze to znaczy, że będzie mniej tych stłuczek tych przy 20 tych 320 i podejrzewam, że to raczej pójdzie w stronę odgórnych regulacji narzucających pewne systemy Niemcy stanicy zdrożeje, ale też promowane będą przez bez presji ubezpieczycieli autonomiczne samochody tam z kolejnymi stopniami autonomiczności, bo takie samochody, do których wsiadamy i zasypiamy to jeszcze trochę, ale na to co chcesz bolą mówi samochody Tesli to są samochody, które są takie powiedzmy Świercz autonomiczne samochody Google to są takie samochody, które są już w 23 autonomiczne myślę, że im autonomiczny niniejszy samochód tym ubezpieczenie niż jak to będzie płacił Niewiem, ale sądzę, że to będzie też trochę tak jak samochodami elektrycznymi czytam, jakimi wodorowej mieć coś, że władze decydują o tym, że coś ma być tańsze zaś ma być droższy i sokiści subwencje gdzieś coś się do rzucane przez to będzie odgórnie regulowane mi się wydaje, że tu warto przytoczyć okoliczności wypadku mówimy konkretnie 2 takich sytuacjach teraz, kiedy samochód autonomiczny Googlea zderzył się z autobusem, którym o, którym tak, zanim samochód autobus nastąpi drogi przejazdu, ale tak się nie stało, ponieważ Erwina człowieka wina człowieka, ale z kolei system nie wziął pod uwagę tego, że są pewne pojazdy uprzywilejowane, które rzadziej niż inne ustępują innym samochodem po mają obowiązek, czyli wina człowieka, czyli wina człowieka, ale teraz, by już ten algorytm został poprawiony o te właśnie opcję w związku z tym jest szansa, że ten błąd pozwoli nam jeździć bezpiecznie drugi wypadek, w którym mówimy to jest już wypadek śmiertelny z udziałem samochodu Tesla, kiedy system autonomicznej nie rozpoznały białe ciężarówki z naczepą załamał się zdaje się z tłem z niebem i wbił się pod naczepę, a jej na kierowcach Lindner kierowcę pasażer samochodu kierowca pasażer samochodu oraz zamierzonego zginął na miejscu kierowca kierowca albo ma obowiązywać to jest ta różnica, że on ma obowiązek trzymać ręce na kierownicy w czasie całej Diaza reagować, ale sądził, że to samochód zrobił to znaczy tam jest jeszcze 1 wątek znowu też trochę jak gadanie laików tak jak my o przyczynach katastrof lotniczych lot strasznie tego nie lubię i zawsze się wystrzega ma z jakich takich wypowiedzi, bo to danie się na tym nie znamy i wiadomo, że Polacy chrzanowskim najlepiej znają z mostu mogą coś powiedzieć to np. to już taki wątek w przypadku tego samochodu tego śmiertelnego wypadku, że kierowca ciężarówki jak dobiegł do tego samochodu czy też znamienne ten samochód zatrzymał kilkaset metrów dalej w liście łomu całą górę i on jechał dalej jak nikt tam nie hamował ani samochód ani kierowca jak dobiegł do tego samochodu to twierdzi, że w środku uleciał Harry Potter z DVD jakieś odtwarzacza, więc to jest znowu pytanie czy kierowca był tak bardzo beztroski, że ogląda sobie Harrego Pottera Miłosz miał pilnować drogi czy może n p . tym kierowca ciężarówki to wszystko zmyślił nie wiem mówię, że to jest 1 z pewnym czy przy autonomicznych samochodach, zwłaszcza tych takich mniej autonomicznych obecność kierowcy uwaga kierowcy jest wymagana niezbędna i te systemy wręcz mają tam zabezpieczeń takie testy i które pilnuje tego, że nie trzymamy rękę na kierownicy, ale jesteśmy dostrzeżeni, a po krótkim czasie na sam sposób zatrzymuje czy nie to, że nagle tylko zabrać nazwanie zwany zwalniać zatrzymuje, więc ta autonomiczność jest mocno ograniczona póki co, ale tam jeszcze złoty będzie w 2 parkach jeszcze był trzeci wypadek dość nie chce być zabawny, ale intrygujący Tesli, gdzie samochód czy zjechało gdzieś nie ten czas do rowu czy coś wyjechał nic nikomu nie stało, ale kierowca mówi, że to wina tego na remonty pilota i żon w ogóle pilnował i t d. mogą również wozach zaraz będzie także właściwie każdy kierowca, który jedzie Ts no i n p . się w tym momencie drapał gdzieś albumu spadły nie wiem papierosa albo coś innego po prostu nie pilnował drogi będzie zwalał to na ten system autonomicznego tak bardzo wygodnie na fali 1 wypadku z siebie z jej winy, ale właśnie dlatego jestem strasznie strasznie sceptyczny co da nowe tak bez beztrosko tutaj tutaj o to tutaj przechodzicie, dlatego że na pewno na pewno państwo coś wymyśli, żeby promować te i ubezpieczyciele będą szczęśliwi i t d. a one o tyle taniej jest właśnie, że właśnie wydaje mi się ze nadano mu w ludziach coś, o czym się do nawet zakładając, że zupełnie z własnej winy powodujące wypadki i obwiniają o to tt autopilota nadal pobieżne testy bała się ludzka reakcja po drugie to może może się okazać tez wszystko razem niemożliwe w ogóle da dojadą do udowodnienia do rozstrzygnięcia dla Żygadły ze straszną cena wystawca taką szarą strefę centrum ja osobiście chciałbym jak na jak najpóźniej do niszczarki zatem w życiu nie zamierza uczestniczyć w żadnej beta testach w czymś takim Boga formalnie w tej chwili te samochody właśnie ten test jest najbardziej zaawansowanym bardzo to wszystko jest dziś oficjalnie oficjalnie też jest zarejestrowany jako te jak ja jako sam testament to zdaje się za UE właśnie te straty na siebie z ubezpieczenia za dopuszcza tam to zacne warunkowo dopuszczone jako eksperyment się toczą jedzenie coś produkcyjnego gotowego te finalne samochodzie, a w taki sam mecz możemy sobie kupić na Borkach może kupić tam mercedesa volvo różne samochody mają te tt tt inteligentne inteligentne tempomat no i tam zawsze jest zawsze to bardzo interesujące mnie z VAT z punktu widzenia takiego nosa biologicznego w paradę ze złota jest integracja mogłaby być więcej, ale nie robi więcej właśnie specjalnie, żeby wymusić jak ze stacją jednoznaczna na co dzień wszystkie te wszystkie te samochody toyoty samoczynnie parkują na mogę być zupełnie sam ocenia Palka także wysiadasz po prostu jest na zakupy i ją sami siebie ustawia na tym w tym centrum handlowe, a jedyny Polak druga teza o tak nie robi, zwłaszcza dodaje doc. Zoll co będzie w przypadku stłuczki Tyniec Kraków 2 Maciej kierowca jest wymuszone, że musi siedzieć musimy Zając kierownik w tym czasie ta sama sam ale by tak jak gaz hamulec Ediego, a z kolei w trasie odwrotnie kierownica, więc więcej wzywa się zabawne zarazem ze znanym Niejestem samotnym człowiekiem zwraca uwagę na ten na ten na ten problem, że nie można dopuścić taką daje tt tt maszynie, bo cały czas UZ ubezpieczyciel prawodawca policja przyjedzie nad nami teva Kutno chce ustalić, kto ten wypadek spowodował inni strażnicy wiza robot ja jestem jak najbardziej sceptyczna może to tak zaśmiał się z tym entuzjastyczna mnie Zaj MO cały czas dręczy ten problem, który się pojawił to chyba na razie hipotetyczne na szczęście problem co by się stało, gdyby jechały 2 samochody autonomiczne i wyszłoby grupka dzieci 1 pasy tak i te dzieci wywyższa, bo poza miejscem wyznaczonym jej coby wtedy samochód zdecydował się zabić kierowcę czy zabić kilkoro dzieci pewnie by się zdecydował, że mniejszą stratą będzie zabici kierowcy i dla mnie ten mecz to jest taki dosyć w tej chwili laboratoryjne przypadek, ale mecz jak najbardziej realna sytuacja w czasie będzie prawdopodobnie zdarzało jak mnie wolała, żeby w tej sytuacji mój samochód nie podejmował takich decyzji, abym starała się zrobić wszystko, żeby jednak uniknąć ich zabić siebie i tych gier na 2 rzeczy po pierwsze to co Wojtek mówi to znaczy kto jest winny akurat te wszystkie autonomiczne samochody to są jedne wielkie nie wiem jeżdżące wielki brat to znaczy one są tak bardzo nasycone systemami śledzenia wszystkiego, o które w dodatku przekazują na bieżąco to nie jest czarna skrzynka tu trzeba wydobyć z wraku tylko ono, gdy samochód test jest online non stop cały czas bez przerwy wszystko co się dzieje stale przekazywane do centrali test jest pomijam aspekt prywatności, bo to zupełnie oddzielny wątek, ale tez tak, jeżeli cokolwiek się dzieje to te informacje na bieżąco przekazano mu szansę przejrzeć obrazy z kamer, bo te kamery jednak co tam podstawą kierowania samochodem można przeanalizować działania algorytmu, więc można bardzo moim zdaniem znacznie precyzyjniej określić, kto jest winny niż na klasycznym przypadku nie wiem na parkingu centrum handlowego, gdzie ktoś wyjechał ktoś nie zahamował też miał pierwszeństwo im właściwie nie wiadomo co się tylko bio i mówią brzydkie słowa tak znaczy tam sytuacja dosyć klarowna, a więc to jest tak, a to co to mówić o tym od tej moralności samochodu czy deszcz miłość bez problemu laboratoryjny to jest dla mnie rzeczywiście problem to znaczy może nigdy to się nie zdarzy albo przez wiele lat czy to nie zdarza, ale sama świadomość tego, że ja za to moje 280  000 kupuje samochód, który ma zaszyte w głowie, żeby mnie zabić, bo np. w coś boli to jest dla mnie wyzwania, bo np. torze w Żyd człowiek kieruje pozostaje taka fajna strefa niedopowiedzenia znaczy nigdy zawsze się zakłada, że jeżeli ktoś nie był pijany nie wiem na czym pana albo toż to stara stara się uratować siebie jest oczywiste tak naturalny odruch i inni, więc mamy tych powiedzmy te 2 sekundy, gdzie zakładamy taką rozgrywamy dachu to odpowiedzialność mówiąc no no starał się zrobić wszystko co mu możemy się nie udało w przypadku samochodu autonomicznego nie mamy tych nigdy czegoś takiego co łączy je powierzono zimną kalkulacją, a mamy algorytm po drugie, ten algorytm musiał być wcześniej jakoś ustawione znicze ktoś musiał zdecydować co w danym momencie samochód może zrobić waszego technologia nigdy nie jest winna zawsze na synagogi jestem coś do uznania dopłat dzisiaj tak, ale potem mamy dalej idącą Ka układ bessy te dzieci na pasach to jest taki bardzo ładny spektakularny przykład, ale mamy 2 autonomiczne samochody, które nie wiem 1 pękła opona dajmy na to czy cokolwiek jadą na siebie i teraz tak jak daleko autonomiczne samochody mają decydować o tym nie znaczy czy Moska 1 z kalkuluje, że ma w środku 1 faceta, który ma 70 lat, a w drugim samochodzie jest troje dzieci jej matka wciąż żyje i w tym momencie przez ten samochód widownia może o tym, wiedzieć tak nie jest trudne i on może przeprowadzić prostą kalkulację co się bardziej opłaca takich obliczeń może bardzo dużo moim zdaniem znowu Jaco pewnie naiwnie twoim zdaniem Wojtek powiem, że moim zdaniem to jest tak, że ktoś musi ktoś to znaczy jakaś władza musi narzucić odgórne algorytmy odgórne zalecenia jak to ma działać, dlatego że wiadomo, że jeżeli będziemy mieli np. samochody nie wiem volvo Tesla Mercedes to żaden żadna normalna firma nie zadziała w ten sposób, żeby działać na swoją niekorzyść, czyli jak dla mnie, jeżeli będą jechały na siebie 2 mercedesy to ten Mercedes zrobił absolutnie wszystko, żeby niema, żeby uratować tak swojego kierowcę i zabici kierowcy innej marki w i to jest i nie wierzę, żeby jakakolwiek firma była tak głupia, żeby czegoś takiego nie uwzględnić, jeżeli się nie zmusi do tego żeby, żeby to tak nie działało dlatego Janik, kiedy dyskusja na temat schodzą właśnie takie straszne abstrakcyjne przykłady typuje Gromada dzieci przedszkole, gdy kierowca w tym strasznie realne wydają się takie próby zjada 2 samochody, które drastycznie różnią ceną np. jak zakłada, że ta sztuczna inteligencja nie będzie mógł strażnica będzie całkowicie obiektywnie tak jak już w tym ideale filozofię utylitarnych maksymalizować właśnie ceny stratę to można dojść do wniosku, że Unia jadę samochodem to jest trochę starszy trochę tańsze niż to jakiś strasznie wypasione jestem, kto stoi za chwilę dojdzie do kolizji dane może uznać, że pies nie wrócić w krzaki, bo koszty rehabilitacji mojej złamanej nogi będzie mniejszy niż porysowany lakier na tym, jakim strasznie wypasione, a idea jest bardzo realne to znaczy to się coś co mnie tego typu uważam, że ubezpieczyciele go zabiorą liście do właśnie, więc więcej więc, więc na jej jak zwykle jak jest jak zwykle, kiedy w tym mówić o postępie technicznym to jest coś jak najlepiej w ogóle zagra za zablokowały w ogóle zabroni wiedział o nazwie facet siedzący w radiu nagrywający znane już żarty i wysyłających, ale postu, ale jeszcze jest rozwiniętym dopuszczalnym zakresem technologie moim zdaniem właśnie radzie pochodzi z sympatyczny czasów, w których nie nie dopuszczaliśmy do tego, że korporacje rządziły światem, czyli taki banalny świat się lubią o sobie ważne, kiedy ma zajęcia z tego co się media, gdybyśmy teraz chcieli bardzo powetować ludzi, których nienawidzimy w radzie to radio zapłaci za to grzywna oczywiście biznes zaprosiła i t d. więc gdzie pójdziemy powiedzieć co myślimy o nielubianych przez nas polityka w tym kimkolwiek na Twittera Facebooka, bo tam nie ma tych ograniczeń prawnych testów stamtąd nie wynika z tego żaden z lepszą technologią, a Facebook gorszą tyle tylko tylko z tego, że jest inaczej regulowane prawnie i ramiona w zawodzie słabość regulacji prawnych tak właśnie zrobił, więc oczywiście na nowo Storrady rozwija się od 80 tam 10 lat konkurencyjne radio w cieniu tego, czego zawsze państwo daje koncesja, bo czasami bez zmian monopoli tak dalej, ale teraz jest radio cyfrowe przypominam no i jeszcze filarem zarabia, więc czysto teoretycznie możemy być zapewne być jakimś strasznym tym razem, który byłby pęknięty to Wa w nagraniu Pasternik stara Drukarnia razem jak strasznie boję, bo mówicie, że państwo będzie zatem przepisać strasznie, bo jest w dzisiejszych czasach korporacje mówią państwu, jakie te przepisy ma być państwem podpisuje zaczęli niestety ostatnio tak Lisiecka wygląda zasila się strasznie boję tych z tych autonomicznych samochodów, a szef zarządu pewien błąd z popełniamy wszyscy razem ja też co znaczy wychodzimy założenia, że to będzie tak samo jak jest teraz tylko, że nim będziemy sterować moim zdaniem ze stron, a także jak nie my będziemy sterować i te samochody naprawdę zaczną ze sobą dogadywać do tych sytuacji z pękniętymi oponami dziećmi z balonikami na pasach i rzucaniem się do rowu będzie bez porównania mniej, dlatego że dziś jak ostatnio patrzyłem to w stanach 94 % akurat takie trafią dane i miesiąc 4 % wypadków są tu jest spowodowanych winą człowieka nie mówię, że z autonomiczny samochód jest w stanie wszystko od razu od ręki usunąć nie będzie tych wypadków, ale się wydaje, że tym wypadku będzie bardzo dużo mniej, bo to nie jest tylko kwestia podejmowania takich krótkich decyzji na drodze na zasadzie obozie już się dzieje skręcić wprawo czy w lewo od jest tak, że jeżeli np. samochód na autostradzie dajmy na to wykrywa śliskie miejsce, bo ktoś śniegiem wylał olej cokolwiek to zawiadamia wszystkie samochody w okolicy o tym, że coś takiego się dzieje naprawdę to braci oraz tego tematu po przerwie zasoby się na tak siedzi postać salon Radia TOK FM piąty czołg dla chorych okna zaprasza Wojciech Orliński w ich jak ptak SA po przerwie na zna się Wojciech Orliński Małgosi są Aleksandra Stanisławska Piotr Stanisławski prowadzący audycję Homo science w radiu TOK FM oraz społecznościowy serwis telewizji nauka rozmawiamy na temat zagrażającymi przyszłości strachem to mnie przeraża ich jednak jest szefem autonomicznych autonomicznych samochodów, które zabiorą mi 1 z największych przyjemności ze zleceniem czy prowadzenie samochodu na adaptację tak jak tutaj optymistą właśnie w ba spodziewa się tym wypadku będziemy nie jestem poniesie Boga jako boi się technologii nie lubię technologię boi się te zaś, że jest bogata autonomiczne samochody, a zwłaszcza w obecnym etapie tt tt tak ale kiedy prawo wymusza żadne racje wypłatę nami samymi autonomicznej Izby już teraz technicznie mogą być dla nas jest fundamentalnie sprzeczne z lotką psychologią, bo ITS taka riposta retro szykować do ducha właśnie swoje 2 duże będzie na pewno bezpieczny menedżer w przejściach, a za tym idzie gorzej uzasadnienie na to ma takie, że najbardziej fascynujące rodzaj wypadków komunikacyjnych ubiegał wyczytać w wypadkach komunikacyjnych jako pesymista, więc też oczywiście wiadomo lotniczych aliena wysłała też drogowych i była taka faza nie więcej latach przesiadek zaczęto naukowa także przeprojektowania autostrad zaczyna się wycofywać z tego co wydawało się logiczne najlepsze rozwiązanie krzyżowo, żeby to taka prosta kreska, gdzie nie może dojść do żadnego radnego lub wypadku, ponieważ zdumiewająco dużo wypadków było właśnie takich długich prostych odcinkach zatyka się rozpędzić i misję może zdarzyć się przeważnie to były to by 2 wypadki związane z zachowaniem zasad zwolnień wiadomo dlaczego samochód dachował na takiej prostej drodze wyjaśnieniem wyjaśnienie byłoby bardziej psychologiczny niż technologiczne na to po pierwsze, kierowca ma tendencję do tego, żeby nie docenia swoją prędkość przeważnie jest, że nic się wydaje dlatego potrzebujemy szybkości miałoby z niego zrobić takie pytanie ile jedzie bez pracy jednak nadal będą nas ukośnie tak jest każdy kierowca Żuka Basel nie ochronią nasze egoizmy nas oszukują oczywiście nasze zmysły są do zupełnie innego rodzaju poruszania się nic nie nie w samochodzie znajdzie potem nagle odkrył odkryje zlecił te doświadczenia do tego toru jazdy robić przesadną reakcję kierownicą, która przy pełnej prędkości typu 100 na godzinę wielu samochodach z pytaniem, zwłaszcza samochody w doliczonym czasie Radek gwiazdą gwarantuje to niestety dachowanie czy wtedy przeważnie właśnie ten, nic więc dobrać zdumiewające wypadki na jakiś cel jest aneks jest jakimś cudem w ogóle, dlaczego ten samochód dachował i IT, bo do wyjaśnień, więc autonomiczne samochody przez to, że właśnie rozluźniają uwaga kierowcy z zapomnienia zejdzie szybko, że to właśnie naw nawet jak się nie wymuszać musi mieć ręce na kierownicy roweru złodziej tak, by na to jednak jego umysł znad pływać lituje się mniej odpowiedzialne za to co robi na chwilę się wydaje chyba największym zagrożeniem House w Rzeszowie bezpieczny absolutnie spojrzenie będzie fala dodatkowy właśnie parku niestety tak to przewidywał faza przejściowa i ja jestem absolutnie zgadzam, że to będzie to będzie trudne, dlatego że będą IT Cuper zaawansowane wozy, które właśnie drażnić lakieru będą sobie bardzo mocno będą starały się nie dopuścić do tego, żeby cokolwiek, kiedy zasnęła będą też te mniej zaawansowane chociażby w Polsce będzie tego mnóstwo starych BMW sprzed 15 lat, które po prostu Manon i Niemiec płakałem sprzedawanych, w którym będą mknęły obok nich będą rowerzyści ideom wciąż upewnienia się dla nich tak jak w tej chwili się często zdarza im właśnie jak pogodzić działa to Super ten Super zaś zaawansowaną technologię z tym co się tak naprawdę realnie dzieje na drogach MO tutaj Piotrek przywołał zdaje się systemy volvo, które wyczuwają właśnie tę zmianę zmianę śliskości szosę i by wymieniają informacje pomiędzy samochodami są volvo z Jacksonem technologii oni mają taki hojny system współpracy z samochodów z rowerzystami rowerzysta jedzie w takim specjalnym kasku, który to kask nie da, że zbiera informacje tak jak nie więcej system zbierania informacji w tym zaawansowanych samochodach i teściem przekazuje systemem słuchawka Bluetooth w owym i informacje, które są potrzebne do tego, żeby nawigować po drodze, żeby się na wkład w miejscu, gdzie nie ma widoczności nie spotkał nagle z takim samochodem i to wszystko panie pięknie jak to w bardzo popieram taki do powinna być rozpowszechnione, a nasze, kiedy w Polsce, by rowerzyści będą wyposażeni po pierwsze w ogóle w kaski, bo to to nie jest wcale regułą w drugie tak zaawansowane kaski, jakby dopóki, dopóki nie nastąpi tato ja nie wiem ile to w Polsce może za 100 lat, ale Echo w absolutnie pełnymi jedzenia, lecz spotkanie takiego rowerzysty jest autonomicznym samochodem takiego rowerzystę, który również wyposażony w nic łącznie z lampką będzie ono zawsze w gminach bez stratą dlatego też plac takie marudzenie fundamentalnym mu trochę tak, bo zobaczą je na tych samych z 2 tej samej zasadzie wprowadzenia ABS-u, bo te samochody za bezcen bardzo skutecznie hamują w związku z tym przecież te wszystkie bez ABS-u będą ją zjeść wiedziało tylko w czasie hamowania jest w czasie właśnie właśnie one ważne właśnie właśnie moje zdanie Sky bar ważne, żeby rozumieć jak działa bez znaczenia to choćby skutecznie hamuje czasami właśnie nieskutecznie go do końca zachować sterowność też te nie przeraża podejście kierowców mają różne dodatkowe gitarzysty w swoich samochodach nie rozumie jak na to nie stać nas zawsze, gdy sąd nie na pewno nie jest, ale w wielu sytuacjach jest, kiedy ci koła nie wpadają w poślizg takie Rymarz powiedzmy czyszczący upchnięto to jest równie nie dawajmy szczegóły chodzi o to, że założenie, że nie wprowadzajmy tych nowych technologii, bo będą się musiały stać spotkać z tymi starymi będzie w międzyczasie boleśnie no i na tej zasadzie tobyśmy pewnie jeszcze komu nie jeździli, bo to też jest niebezpieczne Mielec, ale nawet na tt tt jest tak to jednak jest naczep ważny argument o tym, że jest ona, nawet jeżeli powierza, kiedy wszystkie ofiary śmiertelne są warte jest zasądzono na czas zapłaci za postęp, bo nienawidzę takiego rozwiązania generalnie uważam, że kary za wojnę wjechania z dnia nie ulega wątpliwości że, zwłaszcza przez ten czas, kiedy będą współistnieć ze sobą różne poziomy bezpieczeństwa czy będą istnieć kierowcy właśnie z tymi kaskami, które uprzedzają z daleka samochody ZU jedzie rowerzysta i rowerzyści bez kasków oraz dane z nowszej starsze Investors Intelligence niewątpliwie moim zdaniem to będzie przejściowa w epoce, w której ofiar na drogach będzie, więc o wzajemnie to, bo to jest kwestia jednak nie doceniamy to wciąż tej sztucznej inteligencji dołożono bardzo różne sposoby ustawić i też te samochody są zdalnie programowane w związku z tym można bardzo dostosowywać to jak on zachowują do faktycznej sytuacji nie tylko w danym momencie na drodze Alfa z faktycznej sytuacji w kraju tak to znaczy można stopniowo zmienić algorytm można bardzo dużo różnych rzeczy robić, które pozwalają się dostosować do bieżących sytuacja to te trochę tak, by mamy w tej chwili czy istniały przez wiele lat 2 programy kosmiczne wielkie 1 radzieckich druk amerykański jest mówić o lotach załogowych program amerykański nie istnieje to znaczy w tej chwili Amerykanie płacą Rosjanom za to, żeby móc polecieć w kosmos dosyć kuriozalne, zważywszy na to jak przez lata im dobrze szło jak taką teorię, która nie jest moją teorią, ale też los pewną parę osób im też z tym zgadza, że to, że Amerykanie przestali latać w kosmos i wino tego chcieli sami kierować wszystkim zobaczyć dokładnie podejściem takim jak twoje Wojtek, bo amerykański program kosmiczny od samego początku oparty był na 1 indywidualista ach, na pilotach doświadczalnych, którzy byli starannie wyselekcjonowani, którzy doskonale zdawali sprawy ze swej wartości, którzy byli hołubieni byli gwiazdami obcy jeszcze zanim obejrzy coli polecieli tak pierwszym wybór tych pierwszych tam bodajże 7 astronautów do misji Apollo no to w ogóle Matko Boska co oni byli sławni ani razu nagradzany dziś będą mieć zagwarantowane stoki rada nadzorcza już po dokładnym schodami zjedziemy na jakie może go w Dyminach są w nim bowiem ten pierwszy w uwagach gwiazdę ekipy w tym momencie oni jej absolutnie w ogóle nie było do pomyślenia coś takiego, żeby to oni nie byli tymi, którzy kierują tym wszystkim tak, o ile jeszcze w misjach Apollo czy dymi Night coś to było wszystko takie mocne kim podparte i w ogóle, że to się oderwał od ziemi jest niemal cud i wróciło o tyle lat 83270 i promy kosmiczne jest moim zdaniem totalna porażka swojego podejścia znaczy promy kosmiczne były samolotami strasznie drogimi zabawkami dla chłopaków, którzy chcieli koniecznie też sami kierować się sami lądować ani w ogóle przestałby on najlepiej są mistrzami świata nie ma lepszych od nich w ogóle miał tak z drugiej strony Ruscy, którzy nie wierzy nikomu, a już najmniej swoim własnym ludziom zrobić z dochodami żyletkami tam, gdzie można było zdalnie zdetonować taką kapsułę, żeby na wypadek, gdyby coś do łba strzeliło polskiemu pilotowi tak i teraz jest stan jest dokładnie i oni nie mieli nic do gry jest od momentu, kiedy się oderwać od 9 oczywiście troszkę przesadzam no bo to jest manewry w pobliżu stacji Mir były prowadzone ręcznie, bo się inaczej nie dało, ale generalnie oni nie mieli wiele do badania efekt jest taki, że promy kosmiczne były potwornie drogie potwornie nieopłacalne wójta GM w eksploatacji strasznie niebezpieczne i został cały program zakończony i tak już bardzo długo był przeciągany dać, a ruskie kapsuły, które jak latały jak latają jak łatwo go przerobić załogowy na bezzałogowe, bo w sumie ten cel progres to jestem z załogą no, więc i w tym momencie mamy mamy pełen kontakt z VAT, która technologia jest skuteczna gra ulubieniec, choć oczywiście można być to co innego AJA uważam, że to jest właśnie to samo znaczy przerost ludzkich ambicji spółek, dla których gatunek ludzki jest w bardzo kiepskich ocenianiu ryzyka i nie potrafimy sami ocenić ryzyka prawidłowo to jest doskonały przykład to ich dociekań są wypłacone w Kanadzie, gdzie da się wygadać, bo dzień tak potężnego potężny potężne potężnego argument dla mnie Marcel, gdyby Apollo 13 był całkowicie autonomiczny tak dalej grać na tym się, że zyski z 3 grupami na pokładzie no to znaczy to znaczy właśnie ważne jednak, że odsłonili osób zginęło w promach kosmicznych 2 × raz chyba aż 7, a raz nie pamiętam taka to nie bawi napinacze tanim lataniu władze zalanego na co dzień w błąd pilota żadne z tych przypadków dobytek jakieś płytki Tęcza brat no tak, ale to było dosyć sito to buntownika bez konstrukcji nośnych, gdyby nie te, gdyby nie te gminy to, że on myśli, że oni się uparli, że mają sami lądować samolotem to by nie było takiej konstrukcji ma my za fundamentalny błąd programu programu to jeszcze w tej wahadło wahadło co polega na tym, żeby upaść zmusił wiele razowe, bo woli, by ich i to był fundamentalny głupi pomysł na tę Rosjanin fundament dla wydawcy szkolnych w tym, że na jego trop właśnie taki jednorazowy ale, ale tak taniego bądź w błąd, bo błąd pilota, więc moim zdaniem, o ile w statucie Wengera to był błąd ludzki, ale ani pilota o tyle w przypadku Holandii to wynikało z zimy to błąd pilota natomiast konstrukcja samolotu była taka właśnie, dlatego że miał tak lądować miał lądować, a nie obyło się włożono kapsułę po to, by nie było tego problemu z tymi głupimi płytkami z tym co spowoduje to powierzchnią nośną, żeby mógł w ogóle w ostatniej chwili wylądować, bo chłopaki się mogli przez ostatni 20 minut po głowic tera, ale autonomiczne samochody też będą mogły mieć błąd konstrukcyjny ponieważ, ponieważ do, dopóki nie mówię, że taki zupełnie utopijnej standy dopinamy za przeszłość, lecz w ogóle jest sztuczna inteligencja rządzi w ogóle każdym aspektem naszego życia i wobec samego początku do końca projektuje te samochody projekt buduje drogi nawet tą datą to musimy się dzieje, gdy w zasnąć w każdym kraju tak mówimy czasem też Polska prowizorka, ale to jest uniwersalne zjawisko że, gdy będzie zaśnieżona droga, gdzie będzie błędnie postawiony znak drogowy dziś będzie ktoś, kto się po prostu pomylił też inny człowiek nacji pisze zawsze będą od wiary raczej piesi nie będą sterowanie przez ducha inteligencję mam nadzieję, że to straszne jest to bez wiedzy więc, więc dla dziennego, bo błąd ludzki w postaci winy przetrzebiony przed płytki źle zrobionego przeglądu eksplodującego zbiornika z systemem czytam te nie pasującej rury do pochłania czas tlenkiem węgla co nie musieli też testy każdy z nas płaci PIT i owijać w tym tematem tym DAX tej bramce Lwowa wasze, jaki nadamy znak taki piękny przykład z Apollo 13 latach są tacy co jak kula 13 baba baba baba, bo właśnie na to gotowy przykład sytuacji ludzka ludzka ludzka Przemyśl wolność ludzka pomysłowość i ludzka skłonność do improwizacji w stanie zrobić coś co sztuczna inteligencja etyka wyświetliła error po prostu doleciała Martin w trasę wraz z de Dion dowiodła 3 tropy na Księżyc, a ty bierzesz pod uwagę, by mówić o tym, tak jakby płytki znaki z zainstalowanej w czymś nowym mamy w tej chwili źle zainstalowane znaki pijanych rowerzystów kozy na drodze właśnie ostatnio jechaliśmy było wielkie stado kóz na drodze samych tak bez opieki nie był sterowany sztuczną inteligencją oraz Gerard van fach w Wilnie to była Polska droga, żeby zło wal Pach i te wszystkie rzeczy zdarzały zawsze będą zdarzały się teraz będą się zdarzały w przyszłości tylko, że od tego całego równania, którego wynikiem jest liczba ofiar odejmujemy błąd ludzki ten błąd ludzki codzienny ten oddaje 94 % w wypadku akcesji miała tutaj doszliśmy do Odessy do serca będą na deser zaś na naszego sporej zaczęliśmy jednak tego co jest dla mnie argumentem znaczy, kiedy mówiliście o samochodzie, którym jechał autobus, bo ten autobus wymusił pierwszeństwo istotnej tendencji uważa, że ma jeszcze zardzewiała dalej, a inny a kiedy tak pamięta tezę, że bardzo dawno temu prace w tygodniku wiadomości kulturalne maj redaktor naczelny wtedy był Krzysztof Teodor Toeplitz dzisiaj taśmy samochodem właśnie tak dawno w znakomitych czasami tak jest, bo te słowa redaktor naczelny w każdym razie coś skomentować coś mają decydować jak komentował jego wskazania jego riposta na cmentarze są pełne tych, którzy mieli pierwszeństwo tak zażarta batalia z powtarzam to sobie do dziś jak takie motto tak tak takie ogólne w bazie, zwłaszcza jak widzę jak na drugie jest jakaś gigantyczna Lander i z daleka zakładam żona nie musi przejmować tym co ma pierwszeństwo, bo tych właśnie moja ludzka zdolność adaptowania się do niedoskonałości sytuacji drogowych jako takich jak ta sztuczna inteligencja uzna małżeństwo Janet, więc moim zdaniem ludzie lepiej reagują na sytuacje typu złe znaki nielogiczne znaki sprzeczne ze sobą znaki stado kur z CCC czy pijany Tyc Bogdan cała ta zasada ograniczonego zaufania, które spisane były nawet kodeks drogowy jest w gruncie rzeczy taką takim hymnem dla ludzkiej zdolności do oceny sytuacji wykraczającej poza tym, by jak wiadomo ona, mówi że wraz z właściwym jest jedzenie jest, jeżeli po, a można, bo nas oczekiwać, bo widzieliśmy jak to jest pijany to może się okazać, że nawet za ten pijany na wiedzie pod drogę to jednak my poniesiemy właśnie odpowiedzialność ponieważ, ponieważ naszym obowiązkiem było zauważyć, że kolej wysadza z baru napruty jest sobota wieczór znów należy się liczyć z tym, że zarząd może źle ocenia sytuację jest duża inteligencja no nie wierzę w ogóle, żeby ten tego, że dożyję takiej sztucznej biżuterii stanie jest za improwizować reakcje na Nadarzyn pijanego tubylcami wobec władzy w pobliżu nie ma nie wierzę w tak, a teraz jest najlepiej na w takich sytuacjach kwiatek być może wiesz jak rozdzielnia tak wierzę to znaczy, że tyle, że dopóki ten proces adaptacji będzie trwał do będzie musiał być wdrażana właśnie ta zasada ograniczonego zaufania znaczy, jeżeli sztuczna inteligencja nie przejmie tych reakcja, których ty mówisz tych ludzkich reakcji nie wdroży ich system sterowania samochodem to tak naprawdę nie będzie to dobrze działało, a jestem w stanie sobie wyobrazić bez najmniejszych kłopotów to, że za tych kilkadziesiąt lat cena za kilkanaście będą możliwe takie rozwiązania algorytmów, które pozwolą właśnie na NATO, żeby przewidzieć się w właśnie tego pijanego kibica czy chwiejącego się na rowerze kogoś kto, kto niekoniecznie powinien być tam, gdzie jest albo ukrywający się znak drogowy i myślę, że to będzie możliwe, ale dopóki to nie nie nastąpi NATO będzie inaczej ja się też tego boję tego etapu przejściowego na oba te osoby sprowadza na ziemi, zwłaszcza mając na dworcach standardem są takie systemy, które rozpoznają co robi człowiek, jeżeli ktoś np. wolno idzie i rozgląda się, a potem nagle przyspiesza i zaczyna biec to najprawdopodobniej jest to złodziej, który podbiegł wyrwał torebkę i to nie jest żadna fantazja to jest zupełnie normalny zakład przemysłowy system rozpoznawania ruchu podobnie, gdy człowiek, który idzie i nagle na kryzys zmniejsza się jego syn, jako że być może upadł trzeba chwilę popatrzy może zawiąże bunt, a być może stracił przytomność tak to są systemy normalnie działające monitoringu, któremu śledzą to co się dzieje, bo jeżeli siedzi operator przed 20 monitorami nie ma bata, żeby wypatrzył takie detale, więc system sam śledzi takie ruchy i patrzy co się dzieje, że coś się dzieje w oczach czerwona ramka o coś tam błyska coś tam świeci patrz człowieku latem monitor z VAT, bo ja jestem głupim systemem nie wiem czy to czy to prawda, ale widzę coś dziwnego, że idzie to jest standard testy Fin normalny przemysłowy standard z kolei samochody Googlea mają ołów, gdyż to bardzo kosztowne systemy radarowe laserowe skanujące całą okolicę, które już pewne ile razy na sekundę tworzą obraz i które dokładnie to samo mogło zawisnąć mogą tego swego pijanego wychodzącego z baru uwzględnić to znaczy my ludzie znowu jesteśmy bardzo dumni ze swoich zdolności rozpoznawania różnych rzeczy ale, toteż ludzie programuje my taką inteligencję nie lubią mówić to sztuczny tygrys żadna inteligencja znaczy jest algorytm i możemy je programować to co samo co sami widzimy to znaczy, jeżeli ktoś ma chwiejny krok, choć z budynku, który jest identyfikowany na mapie jako bar to Bóg jest świetny zestaw, żeby zwrócić uwagę na to co ten koleś robi wrażenie jest zidentyfikowany Kononowicz to jest pewien problem mamy do innych mówimy o 2 różnych z byłym obozie, ale z kolei, jeżeli jeżdżą tam często samochody autonomiczne zakładamy przyszłość którymi jeżdżą i jeżeli np. samochód autonomiczny 3 × dziennie różne samochody zgłaszają, że z tego budynku wytaczają się jacyś dziwni ludzie dziwnie zachowujący nietypową to świetnie to już mamy pewien algorytm, który namówił, że ten budynek jest wysoce podejrzane, bo jakiś zupełnie niezrozumiały dla algorytmu został on nie musi rozumieć powodów Otóż w tym w tym w tym miejscu w dziedzinie zachowują z okazji w takim razie mówić, żeby to zadziałało potrzebna jest baza danych o tak przerażające inwigilacji znaczy, że może być nawet test z sąsiadek zadziałała musi być silny sposób każdego z każdego trenera boksu 2 różne systemy, bo 1 ze snem Eweliny no witamy w prawdziwym świecie ma nadzieję, że uzgodnione z całych SZ prawo wolnego zakazać chodzenia z tak dużej masy z 1 strony system Tesli, który reaguje na tu i teraz to znaczy one też samochód który, owszem, kontaktuje się z bazą z tak powiem, ale ogarnia tam promieniowaniem kilkudziesięciu lat od siebie co się dzieje to jest system, który moim zdaniem się zwykle tańszy w pani się go sprzedają się nie sprawdzi ten drugi system Googlea to jest moim zdaniem przyszłość, ponieważ ten system jest bardzo drogi, ale te samochody rea mają, jakby Navi Group po mapie one wiedzą co za 20 km mają to cały inwigilację zdołali jest w przeszłości właśnie na cuda dlatego też był jak zwykle uważa, że Bóg wygrali wszystkie te rywalizacji może się to nie podobać, ale Elena zgubie i już teraz na to bardzo cenne informacje dla kierowcy, że zbliża się do miejsca ten był wypadek właściwie na w celu miejscach jest podejrzany budynek z tego, że wytaczając dziwnie zachowująca ludzie nas głównie kojarzy jest nie, ale myślę o 0 i snowboardzistom oraz o niej ustawiono, ale jak przyznaje, że to jest przydatne, że wójtowie i za morzami do nich jest kręci teraz była płaska jest tak załadowana dojedzie do danych na 1,5 do syna dlatego tak nazywa MZK ma jednak korzystam nadal dobrze mam nadzieję, że Nana Nana straciliśmy państwa państwa wystawi na wizję przeszłości, a może właśnie nie ma też uspokoiliśmy w każdym nowoczesnym moimi gośćmi byli Aleksandra Lisowska pierwszeństwa tych, którzy o technologiach nauce mówią w radiu TOK FM audycji Homo science oraz w różnych zakątkach internetu w jak Crazy nauka audycje wydawał za napis sowieccy realizowali kamuflaż na Zawadzie Chwaliński jest państwo miłego weekendu i zarazem wpis taki jest zaprasza za tydzień exelon Radia TOK FM piąty rok zaprasza Wojciech Orliński w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON - PIĄTECZEK (WOJCIECH ORLIŃSKI)

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA