REKLAMA

Tesla planuje wprowadzić „samochodową komunę”. W jaki sposób? Wyjaśnia Ryszard Ciechański

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-07-25 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
11:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
nazwał to Master planem w gry i nie ma w tym określeniu przesady biorąc pod uwagę to co opisuje ów masterplan i nieco tylko albo żartobliwie albo wizjoner SKO dodał pan wtedy z francuskiego część druga mówię teraz o Elon Musk ku twórcy paypala genialnemu twórcy samochodów napędzanych silnikami elektrycznymi, które osiągają takie wyniki na drogach jak dobre samochody sportowe, czyli Tesli twórcy Tesli, kiedy świat się śmiał z tego, że HOKEJ w samochód na prąd Rozwiń » Tesla, ale bardzo drogi dla wybranych to Elon Musk zapowiedział, że zrobi samochód na prąd dla wszystkich Amerykanów i zrobił no i teraz ogłosił swój Master plan 2 to taki wizjoner, który swoje pomysły wdraża w życie jej czy tym razem mu się uda państwem gościem jest Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego z polskiego związku Motorowego dzień dobry znak, że państwo coś co tam pan Musk Elon Musk zapowiada w swoim Master planie część druga noc słuszna jest ta zapowiedź bardzo takiego szumnego na szeroką skalę wprowadzenia do produkcji samochodów, które będą elektryczne, które nie tylko, że elektryczne nie tylko takich, które każdy człowiek będzie mógł wypożyczyć takie będzie mógł nawet z dnia będzie miał swoje własności tylko będzie w stanie tutaj tak jak rowery w chwili obecnej jesteśmy w stanie nam przy pomocy tam kod drobnej opłaty tak wypożyczyć na kilka godzin w związku z tym taki sam plan tutaj pan Musk ma, ale wypożyczyć na takiej zasadzie współdzielenia i wypożyczyć bez kierowcy co jest ważne, bo samochód będzie sam miał we wskazane miejsce no tak to jest prawda ten samochód będzie tak na dobrą sprawę znów przenośnym komputerem, do którego wsiadamy doprowadza nas na miejsce akcji będziemy mogli w tym czasie w pracę domową odrobić tak odpowiedzieć na maile do szefa w gipsie i ten czas będzie leżeć Facebooka np. i ten czas będzie mieli w 100 % wykorzystany usiądziemy do samochodu czy też maszyny prawda to właśnie w Dąbrowie dowiezie na wskazane miejsce na ile realny to plan pana zdaniem w w myśl, że jest to kwestia oczywiście pieniędzy na razie jest to taka wizjoner Skawa w domyśle lub próbowało Google Car n p . tak wiele wiele osób próbowało się, że jest to kwestia zaangażowania środków finansowych na zastanówmy się teraz nad tym, gdzie 20 lat temu każdy, by się śmiał, gdy w zarządzie mieli telefon w kieszeni komputer z kieszeni w tej chwili komputer w kieszeni będziemy tym mieście płacić i t d. myślę, że technika najedzie niesamowicie tak szybko do przodu, że nocą przy bardzo dużym ośrodku zaangażowania pieniędzy tutaj to jest to bardzo prawdopodobne no w tej chwili obecnej nawet w Polsce mamy już tutaj tak praktycznie wszystkich większych producentów, którzy sprzedają samochody hybrydowe tak środa z napędem hybrydowym każdy jest na początku się śmiał, że to będzie nie ekonomicznym będzie drogi i t d. i owszem, jeszcze na razie jest drogie, ale myślę, że to kwestia czasu zawsze tak jest, że ten pierwsze egzemplarze z najdroższych w każdy kolejny już dużo tańsze tym przypadku pana maska i te samochody już istnieją to wstyd wciąż wersja beta, ale jak on sam mówi wersja beta wynika stąd, że samochody napad był kierowany przez komputer tak naprawdę nie nie mogą zgodnie z prawem legalnie jeździć po drogach za czyn musi być kierowca siedzi za kierownicą to musi teoretycznie przynajmniej prowadzić samochód na tak w chwili obecnej przepisy mamy dostosowane do tego, że samochodem prowadzi Sun ZI odpowiada kierowca tak czuje osoba dorosła, która posiada odpły w od odpowiednio określone uprawnienia w musisz stosować do przepisów ruchu drogowego w i wszelkie konsekwencje z tytułu jakiegoś błędu ponosi tutaj właśnie ten czarujący no i w tym przypadku niewątpliwie jest to kwestia dostosowania przepisów natomiast no myślę, że na pewno nie będzie łatwe to jest bardzo skomplikowany proces i w bardzo długotrwały, a natomiast, jeżeli pan Musk zapewni olbrzymi poziom bezpieczeństwa co najmniej na poziomie człowieka to dostosowanie przepisów myślę, że to jest to najłatwiejsza rzecz problem polega na tym, że człowiek jest dużo bardziej podatne na błędy niż te samochody, które w tej chwili są sterowane bez człowieka no tak tak mówią takie są statystyki no tak to jest prawda no najsłabszym ogniwem właśnie tutaj w tej elektroniczne elektronice jest tutaj człowiek tak on się może mylić może być zmęczony on może podjąć złą decyzję natomiast, że mamy opracowane pewne schematy, które przy pomocy, których czynności są powtarzane w, a jeżeli np. nasza droga będzie wytyczona w jakimś no ale elektryczne, więc tak w cudzysłowie oczywiście i na czym polega też będzie poruszał się ten samochód w LM będzie w stanie omijać na rok różnego rodzaju przeszkody tak zazdrośnie odległości wyhamowywać, bo zobaczy, że jest człowiek, zanim się zastanowi, zanim się rozejrzy przerwie rozmowę w, a dziećmi oczywiście na poza tym musimy też pamiętać jednak, że czas reakcji kierowcy tak to dość on na dobrą sprawę, że mówimy o hamowaniu czy od tego kiedy ją zobaczyć co się dzieje do czasu naciśnięcie na pedał hamulca to jest co najmniej sekundę tak w związku z tym coraz szersze kości ten samochód od kilku do kilkudziesięciu metrów może przejechać przez ten czas okres tak oczywiście metrów przy jak w jak najbardziej prędkości no to porozmawiajmy o zawodności człowieka i jego niezawodności maszyn czy mniejszej zawodności z czego pana zdaniem wynika ten opór to głównie dotyczy na razie Stanów zjednoczonych we wprowadzaniu takich przepisów, które pozwalałyby samochodom zdalnie sterowanym przy sterowanym przez jaki jako forma autopilota poruszać po drogach publicznych myślę, że tutaj nie jest to opór przede wszystkim na materię i tak dla dorosłych finansowy tutaj tak nowo, ale przepisy finansowy lub by łatwiej władzom stanu Kalifornia dopuścić do ruchu samochody są kierowane przez GPS i różnego rodzaju urządzenia wewnętrzne na tak, ale zastanówmy się teraz tak istnieje zawód kierowcy np. na ile tak zła starzy taksówkarze nie mówilibyśmy z 20 lat taksówkarza tak jak dziś dorożkarza, by nie myślę, że to jest bardzo prawdopodobne natomiast myślę, że rzesza zawodu kierowców to jest bardzo olbrzymia na niewątpliwie ta trasa będą musiały zwyczajnie nie przekwalifikować się być może nie wiem w ich praca sprowadza się tylko do obsługi np. czegoś takiego technologii to takiego urządzenia z samochodu nazwijmy to tak komputer obrażam się kierowca wielkiej ciężarówce 18 kołowej w stanach Zjednoczonych siedzącego przed monitorem klawiaturą n p . Lech Nowak np. jedno jadąc 1 Stano do drugiego będzie nie przypisuję koordynaty GPS stan po drodze, jaki chce punkty zahaczyć w jakimś barze zatrzymał się na pizzę luzaka, ale jego pracom żelazko sprowadza się tylko do rozładowania na razie taka FOT Intel będzie też komputer rozładowywać to zostawmy kwestie poruszanie się w samej nawigacji czy obsługi tych samochodów wała z pochylni się przez chwilę nad tą drugą częścią, która do tej pory jest filarem działalności przez nich branży motoryzacyjnej pana mastka, czyli silnikami elektrycznymi, bo też w tym studia wielokrotnie rozmawialiśmy o tym, że to chyba jeszcze pieśń przyszłości, ale okazuje się, że to przyszłość jakoś bardzo szybko się zmienia nadchodzi na mecz zdecydowanie tak to zastanów się na znał się niepamięcią 10 lat do tyłu, by pomyślał o tym, że samochód na prąd będzie sportowe osiągi miał nie będzie skutecznie przemieszcza się po dużych odległościach dużą prędkość na zdecydowanie tak no kto kto, by się zastanowił, że zamiast fermy dużych to będą fermy albo wiatrowy albo forma elektryczne tak, które będą produkowały prąd na dystansie, że tutaj w tym momencie na nieuniknione jest to kwestia czasu kwestia no właśnie tej technologii, która tak czy tak na będzie postępowała do przodu jest to kwestia rozwoju myśli technicznej i i jest to po prostu nieuniknione, ale jej i nie będzie innej możliwości tylko samochody na prąd to nie pojawią się też inne alternatywne myślę, że to tak łatwo tutaj koncerny paliwowe tutaj nie odpuszczą nowoczesną olbrzymi biznes, który jest na świecie stworzony w ten sposób, żeby każdy z nas jakoś tam kwotę wpłacił do tego myślę, że te koncerny paliwowe wydobywcze i walczą walczą jak Lwy, żeby nie oddać tego segmentu rynku zaś właśnie tak myślę, że zbyt szybko, bo na pewno myślę, że będę musiał się podzielić co najmniej tak w tym momencie być może same zainwestują tutaj, a czy technologie już pozwala na to technologia się rzeczy do końca nie jest przygotowane także, by ładowanie wciąż trwa długo ładowanie długo objętościowo akumulator też na razie nie są małe w ochronę środowiska ku podnosi tutaj zieloni podnoszą też kontrolę, że do produkcji tego mimo wszystko zużywa się dużo więcej energii jest jest to kosztowne, ale myślę, że to kwestia no po prostu zwyczajnie ciasno tak jak baterie w telefonach tak wcześnie słonia było olbrzymie tak było z cegły w tej chwili są małe i kwestionował też rozmawialiśmy rośnie też ładowania to jest myślę, że aspekt bardzo duży bardzo ważny w tym, ale to też się zmienia, bo powstają takie technologie, które umożliwiają już w miarę szybkie ładowanie trwa pół godziny w myśl, że temat na pewno tak myślę, że jeżeli to ładowanie się wprowadzenie rent w 510 minut to w inny będzie jak najbardziej tutaj do przyjęcia dla kierowców po prostu, bo tyle mniej więcej zwykłe tankowanie trwa od samochodu, kiedy pana zdaniem będziemy to pan przyjedzie do nas do Radia ja wcześniej przyjadę do Radia Gosia Baczyńska przyjedzie czy Adam Maciejewski samochodem napędzanym silnikiem elektrycznym, kiedy ta będzie masowe powszechne w myśl, że może wrócić do rozmowy z jakichś 80 lat myślę, że będziemy zupełnie w innym punkcie i nic o nim wszystko wtedy ten nasz świat będzie przynajmniej teoretycznie troszkę warzyw czy jest to już pana zapraszam w takim razie jesteśmy mówi tak oczywiście dziękuję bardzo dziękuję panu bardzo Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego polskiego związku Motorowego był państwem gościem takim miłym Akcencie, że z akcentem rozpoczęliśmy ten tydzień nam one nadzieję, że państwo zgodzą polskie miasta będą ładniejsze za sprawą znikających siermiężnych jaskrawych szyldów polskie ulice będą ciszej spokojniejsze za sprawą silników samochodów napędzanych silnikami elektrycznymi piękna wizja przyszłości ta najbliższa przyszłość to światowe dni młodzieży, które przed nami no i jest bliższa to pierwszy program gospodarczy, który już za chwilę, a potem poranek Radia TOK FM Karolina Lewicka poszedł mi 20 Kamila Gasiuk-Pihowicz z nowoczesnej po siódmy 40 Jacek Wilk Kukiz 15 po ósmej komentatorzy Ewa Pietrzyk-Zieniewicz Uniwersytet warszawski Jacek Nizinkiewicz Rzeczpospolitej Jarosław Gugała Polsat ja spotykam się z państwem jutro o piątej rano w pierwszym śniadaniu w toku życzę państwu bardzo miłego dnia do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu! A w promocji Black Friday obowiązuje prawdziwe 50% zniżki!

KUP TERAZ 50% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA