REKLAMA

SzekspirOFF w OFF Czarku

OFF Czarek
Data emisji:
2016-08-02 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:55 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ich w ich z Cezary łasiczka program Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie dziś o wydanie gdańskie państwa mają gościem jest pan Krzysztof Grabowski koordynator nurtu Szekspir off w ramach dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, ale także aktor teatru imienia Stefana Żeromskiego w Kielcach dzień dobry dzień euro państ w pewnie już po te zapowiedzi i zorientowali się państwo czerpali wszyscy doskonale wiedzą, że w Rozwiń » Gdańsku w teatrze szekspirowskim trwa jubileuszowy dwudziesty festiwal Szekspirowski w ramach tego festiwalu cała masa interesujących wydarzeń i 1 i oczywiście aż takich jest wiele, że szkoda je wszystko, żeby wszystkie wrzucać do 1 worka zawsze przy okazji festiwalu się wydzieloną pod takim lutowa taki jednolity jeszcze inny trzeci i Anny każdemu z tych nurtów zaś koordynatorów, którzy idą, w których się do festiwal rozstał się za dużo tak, choć 1 osoba tego nie garnie się to dziedzina nurty panu przykład nurt Szekspir off i po raz pierwszy w tym roku będzie poddany ocenie Halina Merta nagrodzony, ale dla tych z naszych słuchaczy, którzy nie są, ale zaznajomieni z nurtem przez kierowcą to jest Szekspirowski czym się różni od Szekspira on wtedy sytuacja jest taka, że nurt główny od lat zaprasza międzynarodowe spektakle najważniejszych twórców którymi pertraktował od wielu lat możliwość przyjazdu na festiwal natomiast pojawiało się masa niesamowitego wydarzenia artystyczne zarówno z Polski i zagranicy bardziej alternatywne, które szukają innych przestrzeni, czego się zaskakująca gotowi się w nową drogą, którą chcieliby pójść i tutaj brakowało takiej takiej Formuły stąd pojawiła się opcja szekspirowska patrycjat od 4 lat bodaj koordynuje te edycje zależało mi na tym, że od 2 lat bardzo mocno, żeby zrobić konkurs stworzyć konkurs uważając, żeby to jest szansa na zdecydowane podniesienie poprzeczki sam jestem artystą sam jestem aktorem więc, więc wielkie zmiany od wielkiej radiem zdecydowanie tak nawet nie kasa ludzie w tańcu nie ma kasy kasy nie będzie natomiast aby artysta głodny jest wiarygodny więc, jakby tata kasa się jak się pojawi to Super natomiast nie uważam, żeby kasa do matury najważniejsza w tym wszystkim i tutaj pojawiła się taka sytuacja ziem stworzenia konkursu sprowadzenie fantastycznych jurorów, którzy też podnoszą poprzeczkę jako aktor wiedzą, że n p . mamy w komisji dyrektora do dyrektora w tym wypadku Adama Orzechowskiego, który dyrektorem teatru Wybrzeże czy mam Pawła Aigner aktor jest wziętym reżyserem reżyseruje po całej Polsce czy Jadwiga Możdżer, która po prostu też po prostu odpowiada za mała masa alternatywnych rzeczy co chwila pojawia się w Indonezji chociażby te pieniądze mu wszystko, żeby pokazać jak najlepiej to się sprawdziło w 100 % po pierwsze, mieliśmy najwięcej zgłoszeń w historii tego Szekspir off o awans, więc selekcja była bardzo bardzo fajna, ale może, bo Select wyselekcjonować już najlepszych wybrali najlepszych z najlepszych i tutaj wiele też zależało na interdyscyplinarność i po pierwsze, jurorzy są bardzo interdyscyplinarny każdy ma swoją działkę natomiast też wysłałem ponad 1000 maili i sam fizyczną za 1000 maili do wszystkich do instytucji teatralnych do offowych teatrów do szkół muzycznych do szkół teatralnych do szkół filmowych od 2 lat prawie każdej instytucji kultury w Polsce i na świecie do ambasady instytutów polskich instytutów też zagranicznych w Polsce się okazało tych zgłoszeń jest cała masa niesamowite po prostu perełek i mamy ich produkcje międzynarodowe i mamy filmy mamy koncerty mamy papieża w historii koncert muzyki poważnej klasycznej, którego nie było 20 lat w ogóle przez nich, a to nie wpadł do tej pory przez 20 lat festiwal Szekspirowskiego, żeby zrobić koncert muzyki klasycznej, a przecież mamy Prokofiewa mamy Schuberta mamy też sonety, których można komponować Bessona toczył się pojawiały natomiast tych klasyków nie było i tutaj z ofiar jest na to szansa jest na to miejsce poza tym po raz pierwszy w historii udało się wynegocjować dużą scenę teatru Wybrzeże off nikt tam się nie pojawiał zawsze do produkcji, by takie malutkie teraz są naprawdę ogromne wydarzenia zawodowych teatrów po raz pierwszy w OFE mamy teatr repertuarowy teatr lubuski Zielonej Góry przyjechał ze swoją produkcją mamy aktorów, którzy na co dzień występują repertuarowych teatrach, a stwierdzili, że chcą zrobić jeszcze oddzielnie spotkać się pamięta na studiach myśli spotykali się liczy siedzieliśmy do czwartej nad ranem dłubiąc coś jeszcze poza zajęciami się okazało, że to nagle jakaś petarda i liczy na to, że tak będzie w tym roku się udało frekwencja jest fantastyczną mamy ponad komplety prawie na wszystkie spektakle dostałem się czy c wszystkie zgłoszenia do pewnej niedoszłej wszystkie żadna z nas się 3 czy takie w ogóle zgłoszenia do nurtu szekspirowską są zgłoszenia, które powstają specjalnie zmyślą o festiwalu albo o tym, festiwalu tuzy tej edycji czy to są takie rzeczy, że ktoś np. pierogi poza rynek osób nikt nie wiedziałem, że jest coś takiego odnalazł się zgłasza mitowi może się lada powiem tak jakby w tym roku myślę, że to jest mniej więcej 70 % wydarzeń specjalnie na festiwal, a 30 %, które powstało jakieś potrzeby takiej GM serca i błędne czy nie serwowały każdy myśli, że powstawał z potrzeby serca natomiast część powstawała z racji okrągłego jubileuszu 400 lat od śmierci Williama Szekspira, jakby ludzie też, że wrócili do tego tematu stąd tych zgłoszeń w tym roku jest naprawdę niesamowita ilość ich jakość jest też fantastyczna, ponieważ nawet twórcy, którzy jak na co dzień nie myślą Szekspira mają strasznie dużo roboty w teatrze to w tym roku chcieli koniecznie coś Szekspira zrobić, aby to jest niesamowita atrakcja możliwość zmierzenia się, jakby dramaturgia wszechświata wszech czasów na czele w tym roku mamy też 400 lat od śmierci Cervantesa tego Cervantesa jakoś mało, kto pamięta no jest Don Kiszot, ale nie widziałem w jak w, żeby cała Europa nie obchodziła rocznicę Cervantesa w Hiszpanii oczywiście tak natomiast jednak cała Europa cały świat obchodził rocznicę śmierci Szekspira, więc tutaj jest ewenement myślę, że festiwal Szekspirowski ma swoją dwudziestą edycję tych edycji będą może może będzie jeszcze kolejnych Anny w kolejne 20 budzi kolejne 200 będzie obchodzić niedługo 400 lat od 4 zatem edycję festiwalu Szekspirowskiego otoczenie nie skończy, jakby cały czas jest potrzeba szukania drążenia k jak widać w OFE to pomysły cały czas są nowe ja już się powiem szczerze, że słyszałem od niektórych dyrektorów festiwali, że już chcą zaprosić OFE, gdzie indziej, że już jadą dalej jest szansa, że ktoś dostanie jako taki angaż w innym spektaklu i t d. więc takie słuchy do mnie dochodzą powolutku i NATO to wcześniejsze 34 edycje, które dziś nadzorowałem zawsze część artystów jechała dalej za granicę do Niemiec York do Paryża w ogóle jeszcze kilka innych zakątków Europy świata do Azji byli tam się pojawiła sytuacja inna współpracę to co też mieć jeszcze często jest tak, że po zakończonej edycji twórcy, którzy przyjechali na off 2, szykując się razem się poznają festiwal na kolejną edycję i kit i to jest cudownego to po to, to jest to spotkanie twórczość spotykają po to, żeby zobaczyć też ministrów w nurcie głównym, ale też po to, żeby razem się spotkać razem pokombinować elektrycznie stworzyć coś nowego zupełnie inną jakość i test świata żegnali chcą się odciąć od tego nurtu głównego dlatego muszą zobaczyć poznać i powiedzieć, że nie tego nie chcemy albo zła to jest Super ich jeszcze dalej to trudno się odcięci od nurtu głównego do OFE skoro nurt główny jest trochę offowe pewnie w stosunku do tego Hector zobaczylibyśmy nie 20 lat temu to znaczy w nurt główny prof. Limon zawsze szuka rzeczy niespotykanej nowy typ tak jak Romeo kastę ludzi to to są sytuacje ktoś umarł kilka lat do przodu prof. Limon zespoły umówił na spotkanie w Wenecji zielono oka stylu, czyli pojechał osiemnastego chyba się nie pamiętam nieważne jest data przyjechał do Wenecji czekana Castro, czego dzwoni do niego rząd już jest on mówi, ale jak ja myślę, że za rok, więc z tym, o czym można się umówić na za miesiąc będę za tydzień będę nie za za rok za 2 lata Spotkajmy się w tej restauracji pogadajmy, że może zapisać się uda przyjechać to są takie nazwiska takie produkcje, które faktycznie ciężko ściągnąć, a które liczone cały czas szukają drążą uciekały wątek dlatego, bo czy to cud może zaś wanilii sól oto sztuce chodzi tak ważne pytania o to w sztuce, choć jak też zadawano od x lat więzienia w nosie takim podejściu nowo, jeżeli mamy właśnie twórcy, z którym należy się umówić za rok po to, żeby z nim coś zrobić za 5 kilo taktyką PD oczywiście z 1 strony to już nie będzie zdemolowane domy to już nie skończy ta materia, żeby nie będzie nieaktualna, a z drugiej strony nie mamy często w Polsce możliwości oglądania najciekawszych realizatorów ze świata jak tutaj jakby z zadaniem teatru Szekspirowskiego, który jest założenia teatr Impresaryjny ściąganie najciekawszych produkcji z całego świata czy można je też było zobaczyć za zasadzie niewielką opłatą ja pamiętam kilka lat temu jak przyjeżdżała np. luk Perceval Thomasa młodych reżyserów, z którymi też pracowałem czy pewniejsze spotka w pracy zamiast jeździć do Berlina i tam żądać od nich to przyjeżdżaj do Gdańska moim zdaniem sędzia, a nie ukrywajmy, że w Polskim teatrze małym mnóstwo zapożyczeń z teatru niemieckiego DAX niemiecki w tej chwili jest bardzo mocnym teatrem nie to co kiedyś, kiedy się kojarzy się tato niemieckiej, że jako kogoś tyle za przeproszeniem to będzie śmiesznie będzie Fajdek bawarskich humor to się dawno skończyło w Schaubühne czy powiedzmy na ten sam był w Berlinie TOZ to są naprawdę to najmocniejsze teatry w zasadzie European, tak więc to cieszy, że możemy oglądać też tutaj wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacji już za kilka minut o godzinie dziesiątej 20 państwa Małgosię ze studia Radia TOK FM w Gdańsku jest pan Krzysztof Grabowski koordynator ratusza Spiros w ramach dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, ale także aktor teatru imienia Stefana Żeromskiego w Kielcach informacje o godzinie dziesiątej 20 po informacjach wracamy do programu off czarek Karwowski, ale chcę iść Cezary łasiczka program Owczarek wydanie gdańskie państwa, by wreszcie jest pan Krzysztof Grabowski koordynator nurtu Szekspir off w ramach dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku, czyli od w tym roku po raz pierwszy w formule konkursowej tak mówisz położyli już śladu, że rekordowa liczba zgłoszeń przyszło na interes mamy też oczywiście do zera do wygrania pieniądze, więc tutaj jest jubileuszowa edycja imamy 16  400 zł do podziału puli, które na razie z nasi jurorzy mogą podzielić wedle własnego uznania, czyli nieoficjalnie mogę powiedzieć, że mamy taki skrót GB albo DnB nie będę tradycji rozwijał natomiast chodzi o pewną częścią NATO, iż rzeczona boli czy nie boli i to jest jakby najważniejsze kryterium oceniania, ponieważ nie da się porównać w zasadzie tych materii nie da się porównać z filmu do monodramu nie da się porównać z teatru lalkowego do teatru tańca, a mamy te wszystkie kategorie razem ciężko porównać teatr dramatyczny dostał, w które jak jest improwizowany tu i teraz jest nie wiadomo jak pójdzie, a w teatr powinien pójść zawsze wg pewnych pewnych ram, tak więc dla jurorów na niesamowicie ciężkie wydarzenie już tak zważyć, że każdy uczestnik dostaje dostanie panie 1774017 zlote 40 gr dostawców, jeżeli już tak zadecydują teoretycznie tak natomiast natomiast ciężko powiedzieć ja jako organizator zupełnie tutaj nie wnikamy w zatrudnieniu takie osoby, które wiem, że znają się na swojej robocie wiem, że zrobią to poważne są w lidze podejścia Leader np. nie wiemy jak brudny spektakl taneczny Franciszki Kierc wydeptane tutaj czterdziestego czwartego i widział jak pan Adam Orzechowski wydrukował sobie ten tekst 10 × przeczytał zastanawia się i szukał, gdzie w tym tańcu jak ona odnosić do każdego słowa, które jest zapisane w łagrach stopniowo, choć z wyjaśnimy stoczniowców, ale nie, ale w tańcu wuja w końcu są one wraz z rzecznikami neandertalczycy zagrała przecinki czy nie natomiast nie dochodziło kwestię próby profesjonalne, żeby odejść między wierszami do 2 pamiętam, że najważniejsze w teatrze jest, że granie tego co jest białe nieco czarne, czyli tekst jest pretekstem podtekst jest tekstem to trudna lekcja nawet do Radia tekst jest pretekstem podtekst jest tekstem no tutaj myślę, że szansa, że doły aktorzy, którzy potrafią zagrać tego co jest czarne ja myślę, że widz nie jest idiotą i to co jest czarne usłyszy, a bardziej interesuje to wstęp jest to taka ma do powiedzenia to co jest pod spodem myszy to co jest ciekawsze jest wszak taka tajemnica przemija stacji uwielbiam to kiedy nie wiem wszystkiego, kiedy widzę, że aktor wie więcej nie interesuje co on jeszcze 2 albo taką minę, jakby wiedział więcej dla nas są tacy co Chełmka wiemy, że to kotlet schabowy mówiąc taki sam monolog mi się zastanawiam, o czym myślał myślał schabowe ma na tę kwestię trzeba doświadczenia pewnego rzemiosła widział pan wszystkie zgłoszenia i oczywiście, ale na taśmie czytałem w jakiej formie przesłane czy też odwiedzał Paulinę miejscowe często odwiedzałem też nowe części oglądałem część, by wnikliwie też czytałem różnego rodzaju rzeczy teraz każdy spektakl przez swoją rejestrację, którą jeszcze raz oglądałem tego weryfikowaliśmy w komisji takiej wcześniejszej natomiast happeningi np. miały możliwości zgłoszenia się na podstawie opisu merytorycznego planowanego wydarzenia, bo tutaj Catanii moim zdaniem jest coś co się pojawia raz i jakby tu i teraz się dzieje jak, więc się nie powtórzy, więc duetu nie mogą oczekiwać od artystów, żeby specjalnie zagrali to, ponieważ później chcieliby odtworzyć każda kopia założenie jest gorsza, więc zależało mi na to, żeby te wydarzenia były oryginalne niebagatelne niebanalne, żeby jakiś taki faktycznie offowe czyli by intrygowały dawały coś coś nowego nawet czasami trudnego czasami totalną rozrywka, bo mamy tutaj tak jak mówię zarówno ciężki kaliber jak n p . nie będzie Mac 2 Makbet i napra w matki, a Maria czy wcześniejsza Maria dzisiaj melin Pastuszak Bińczyk to na tarasie tak gdańskiego teatru Szekspirowskiego to będzie ciężki uderzenie na pewno nie dla każdego natomiast, że chce szukać nowych doznań to na pewno tam znajdzie, a z drugiej strony ta ekipa dzisiaj zaprezentuje czekając na Otella test tak fantastyczna komedia dotycząca też, jakby problemu cudzoziemców grająca reggae grana przez cudzoziemców polskich cudzoziemców Atletico miałby się ta, który z czarnoskórym aktorem w zasadzie po fakcie na dobrą sprawę, ale dzisiaj o godzinie 1618 i odwrotnie tak dokładnie biletów prawie już niema to znaczy już niemożna kupić internetowo wszystkie stały wyprzedane, ale zawsze zostawiamy taką malutką pulę dla osób, które koniecznie chcą wejść do rozmów o grach sieciowych to prośba o proszę mi uwierzyć to widać w oczach widać w nogach widać, jakim takim podnosił działa w jego jurysdykcji aquapark koniecznie chce wejść, a nieraz niestety, jakbym ja strasznie jestem Ross jako organizator strasznie rozdwojony jak przy LKS Bystra zapowiadam przy każdym jestem czy wpuszczaniu widzów im z 1 strony marzeniem moim była sytuacja, żeby się w bilety sprzedawały na off, a z drugiej strony zależało na tym, żeby wszyscy mogli zobaczyć i chciałem się serce krajało, kiedy widziałem jak n p . c mamy totalne komplet wszystkich wszystkie miejsca są zajęte w teatrze w oknie i nagle jeszcze przechodzi kilkadziesiąt osób, które koniecznie chce wejść udaje nam się w zasadzie na ścisk jak do jakiegoś metra chińskiego do tego teatru, bo jeszcze wepchnąć kilka osób w areszcie powiedzieć przepraszam, ale nie wejdą marsz chińskich, bo nie ma tłoku z tego co pamiętam nie jak słyszałem o tym, sądzą osoby do pecha mają moc kilometra dystansu Richards zna setki w komorze Warszawa stadion wrócili raz na Makbeta w na córki w taki problem na Makbeta drugiego pierwszy spektakl tam było jeszcze chyba z 4 miejsca wolne, które moglibyśmy zapełnić, ale wszyscy myśleli, że drugi statek będzie łatwiej niestety się przeliczyli i na drugi już nie nie słowa Jana córki rabina pierwszy i na drugi był sobie spory problem to fascynujące to już nie tylko ten główny nurt innolot konkursowe, ale właśnie ten nurt offowy przyciąga tak wielką liczbę, bo się sprawdził to sytuacja, że my robimy coś się, że jeżeli chodzi o nurt offowy naprawdę za nieduże pieniądze artyści poświęcają w pełni, jakby nie oczekują nic poza obecnością widza i chęć obejrzenia IT to jest tak szczere tak uczciwe, że w zasadzie widzowie to widzą bilety kosztują 1015 zł tez bardziej forma jest rezerwacji miejsca niż jakiegokolwiek tak powiem wpływy z biletów natomiast każdy z tak oddani ściągnięcie z tak oto kilka tysięcy zlotego, opłacając różnego rodzaju rzeczy, więc te bilety musiałyby kosztować 7080100 zł natomiast nam na tym nie zależy my chcemy, żeby ludzie są przyszli zobaczyli dzieli się dalej zależy na tym, żeby ci artyści byli dalej zapraszani co się dzieje wszystko się zgadza wszystko Hula tak jak powinno to co pan mnie cieszy najbardziej dużo zgłoszeń padło niestety tak niestety odpadły też zgłoszenia takich teatrów, które wiem, że już już kupiły sobie o fakcie już pojawili się raz drugi i t d. widziałem, że jest widownia na nich oni pytają np. nie teatr strefa otwarta, kiedy będzie w tym roku przesłali zgłoszenie na arenę niestety na tak samo Targ SP k przysłał zgłoszenie jakaś wiem, że byłoby masa ludzi, a to natomiast od tak dużo świetnych rzeczy i t d. tutaj nad i czasami nawet powiem do swoich kolegów status Żeromskiego w Kielcach, żeby mi pomogli mu socjal system za bardzo związany z tymi osobami sami oceńcie zdecydujcie wbija nie chce tego też 100 % brać na siebie oczywiście podpisuję się pod każdą każdą ekipą, która przyjeżdża natomiast obolała niekiedy, kiedy widziałem, że musiałbym odrzucić coś co coś co powiedzmy ciśnienie znajdą miejsca w programie i odchodzi, bo często byłem w szoku w ogóle mamy 16400 w puli nagród lek. Wolf Staszek Grzegorz Czyż z 163400 zł kaczek zbudowałem program jak odliczają czas i tak to w to brzmi jak jakiś nieswój, choć ich było 16 godzin 400 minut dokładnie co jak wino od 16 godzin 400 minut tyle trwały program zaplanowanych spektakli konkursowych na chwilę obecną dość już pozmieniał, ponieważ tak z Argentyny, która koniecznie nie był w stanie przyjechać odwołali z przyjadą za rok najprawdopodobniej 1 artystka zadzwoniła żona przeprasza Alona po prostu jeszcze musi dołożyć 1 scenę to potrwa trochę dłużej stać się drzwi na chwilę obecną pozmieniało natomiast ja wysłałem piekarze promują nagrzania wymieniła BF jedno lat się nie zmienimy czas się zmienił natomiast pierwszy, który został opublikowany jako finaliści szekspirowską trwał dokładnie 16 godzin 400 minut to było dla mnie jakieś takie zdanie miał śladem patrzyłem liczyłem to ileż razy, bo ja nie mogę nie była w stanie w to uwierzyć, więc coś czuła na dynamikę Szekspir my 400 lat jakoś tak siedzi z lewej szczęśliwy, choć Anka solone wyroby zdrowa to ich AAA w żonie powiedział po rumuńsku są dostawy do wzroku lub co co to znaczy bezpieczna ćwiczą zabawę w Djoković od remisu matką, a o cechach w każdy w każdym razie NATO tak odniesienia po rumuńsku do spektaklu dzisiejszego rumuńskiego marionetka Romeoi Julia spektakl z targowisk te kadry Bulanda i ten spektakl, aby tutaj został były przywiezione specjalnie dzięki bardzo dużemu zaangażowaniu pani Sabre dajcie dyrektorki Instytutu rumuńskiego w Polsce, ale i myślę, że tutaj też będzie fantastyczna gratka już od dwunastego roku życia można przeciąć ten spektakl i go oglądać, ale od dwunastego są zastrzeżenia do 100 dwunastego, więc dorośli też, że w latach znajdą swoje swoje i tak szczęście artystyczne jakieś duże na festiwale zagraniczne na swoim chociażby to najdroższy spektakl najbardziej oblegane są spektakle lalkowe i mam nadzieję, że i na naszym festiwalu tak się stanie no i muzyka klasyczna, które nas muzyka raz na faktach po 1915 Dolcan 19 tak 1915 dół na dużej scenie teatru Wybrzeże to jesteś po raz pierwszy w historii mamy dużą scenę teatru Wybrzeże USA takie ogromne szczęście dla mnie natomiast aby często osoby, które nie są naszymi takimi wiernymi fanami owa nie wiedzą, że mamy aż tyle miejsc np. to ich tutaj mamy ponad 300 miejsc, więc na te spektakle w teatrze Wybrzeże na pewno jak ktoś przyjdzie chwila przed spektaklem bilety jeszcze kupić, ponieważ tam jest kilkaset już wyprzedany natomiast jeszcze spokojnie się znajdzie, więc często mnie cieszy, że są tak tak będzie na pewno będzie miejsca myślę, że w oczy jasne, że muzyka oczywiście Lech, bo ludzie naturalnie nie myślą o muzyce jakikolwiek styl klasyczny jako oddzielnej potrawie tak powie w ramach festiwalu teatralnego w to znaczy powiem szczerze np. jedno liczby są one wyśpiewane tak dalej przyciągają zawsze Trump znów jestem ciekaw czy tylko dlatego to Soyka śpiewa zobaczymy, kto Carl von Bergen np. będzie miał frekwencję wydają się też biletów już prawie nie ma, więc te sonaty śpiewane więc, jakby wczoraj mieliśmy n p . na dziedzińcu rewelacyjne spektakle ze studium jest muzyka Loewego Capitol z Wrocławia po przypaść będę cieniami tutaj wyśpiewane partię specjalnie skomponowana muzyka przez Grzegorza ma zamiast jak rysowany przez Mikołaja ubi Scheta ze scenografią Agaty Dudy gracza, a więc widzimy, że w tym OFE mamy nazwiska twórców, do których się przyzwyczailiśmy w nocie główny i to co mnie zawsze ciekawiło w tym nurcie komentatorzy on korespondował on się, jakby cały czas dialogować z nurtem głównym, jeżeli mamy n p . Heinera Müllera Hamleta maszynę, a inne spektakle UR w Suwałkach strasznie nudny są nam lekarz nie wzrosły zastrzelonego z wiodącą do powiem szczerze, że to jest strasznie trudne tak przede wszystkim natomiast mało, który reżyser jest w stanie oprzeć się przed wrzuceniem fragmentu do spektaklu kanapka z widziałam w zeszłym roku, że prawie każdy reż Garbaczewski tych ludzi gromadzą tam Kortowo Wyspiańskiego Mellera i Szekspira w stan jest kompilacja odniesienie się do niedokończonego spektaklu Swinarskiego dotąd tam w ogóle jest mnóstwo zapożyczeń jak i kompilacji natomiast do tej pory tak mówię, gdzie w nurcie głównym jest mnóstwo tego Heinera Müllera cytowanego już np. nie muszą wiedzieć, że nie muszą znać całego tekstu to ja w OFE z rok temu pamięta specjalnie z Victorią klasa z również na Żeromskiego w Kielcach przygotowaliśmy specjalne czytanie w reżyserii Michała Krukowskiego całej sztuki Heinera Müllera, żeby ludzie też mogli poznać cały utwór, który za pożyczane do nurtu głównego kolarze w nurcie głównym także dzisiaj o godzinie dwudziestej 30 dokładnie w gdańskim teatrze szekspirowskim izraelskiej, a izraelski podobno rewelacyjne ja niestety nie widziała pozwoliła mówił już od kilku miesięcy, że to jest takie ze stron trzeba zobaczyć wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM Krzysztof Grabowski koordynator nurtu Szekspirowski w ramach dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku jest państwem moim gościem informacje o dziesiąte 40 wracamy po informacjach Radia TOK FM Cezary łasiczka program Owczarek wydanie gdańskie studio Krzysztof Grabowski koordynator nurtu Szekspir off w ramach dwudziestego teatrów Lalek festiwal uroczyście Szekspirowskiego w Gdańsku, ale także aktor teatru imienia Stefana Żeromskiego w Kielcach i dziś Szekspirowski, a nie rozszerza swoją działalność podbija powoli porządkują Gdańsk oraz całe Trójmiasto to znaczy w 6 gr pojadą wcześniej w różnym scenach atakował jakieś ulice zakamarki różnego rodzaju natomiast w tym roku faktycznie będziemy na scenach w Gdyni w teatrze Gdynia główna to 6 sierpnia 6 sierpnia też będziemy w Sopocie w młodym, by żonie czy w dworku Sierakowskich tam będzie gratka dla wszystkich Trójmiasta, którzy znają peleton, który w nosie aspiracje czyli, czyli prowizji teatr improwizowany, który nie wiadomo co pokaże nie wiadomo jak to wyjdzie wiadomo, że będzie świetnie jeśli takie znużenie wysyła takie zgłoszenie się opisowo nie wiadomo co pokażemy nie wiadomo co co wyjdzie, ale idzie Wajdzie i pan mówi dobra biorę biorę ją, ale chyba niełatwo jest sytuacja taka, że jeżeli chodzi o to rzeczy, które są tak powiem happeningi performance czym się niepowtarzalnym czy chce ją wynika z improwizacji tutaj dopuszczane w wg regulaminu była sytuacja opisu dos je twórców do dotychczasowego dorobku i jeśli za zasługi, czyli zaznaczy to jest sytuacja tak jakby nowy teatr jest tak hermetyczną jako taką grupą ludzi PRL, gdzie każdy każdego zna i to to nie jest sytuacja taka, że do mnie jak jakiś Panny tak powiem, który coś tam sobie w szkole cytował jakieś wierszyki powiedział, że on robi świetną rzecz, że miał mu zaufał niestety najpierw trzeba co kilka rzeczy zgromadził on jednak niż off, ale młody człowiek jak już będziecie mieli prawda tutaj zasłużenie z sukcesem duży, zwłaszcza to sceneria dla nerwowo było mnie niechęć siedzenia nie chodzi o sukcesy chodzi o kwestie tego typu ja muszę mieć ci 99 , 9 % tegorocznego offu to są zawodowcy natomiast zawodowcy, którzy to nie nie chodzi o produkcje, które tutaj tak mówię, że my ściągamy konie i mamy żyrandole za 200  000 zł plus gol chodzi o sztukę strzelania, ale alternatywy właśnie chodzi oszukanie, żeby w wy też być troszeczkę, jakby umysł i poszukać głębiej poszukać rzeczach, które nie są oczywiste nie są na zasadzie taki, że mam kasę to zrobię nie mam kasy, a zrobię coś fantastycznego tez manifest artystyczny to jest ciekawe to jest właśnie offowe moim zdaniem, czyli szukamy szukamy rzeczy ciekawych oryginalnych niebanalnych zabawnych tragicznych muzycznie było nią nią nie odrzuca Opatowiec osoby, które liczą sobie nawet kilku dłubie w domku jeziora pokazać się poza konkursem w OFE wtedy bardzo groźne jak najdalszy off off off był on wyjechał o zwrot wyrobów Owczych, ale po off o szczerze mówiąc kilka lat temu był off off, ponieważ tańce Wieszczek oszacowali tam kiedyś kierowała teatrem oklejona szykowała taką bardzo wysublimowane nią grupy nasza tylko kilku twórców, których ona zna natomiast Łeba masa też portów Trójmiasta z okolic, którzy też mieli coś ciekawego, ale to nie było miejsca wtedy wypełniamy po raz pierwszy pojawiłem zadzwonili do mnie czas, aby w OFE od siebie wtedy to też wyszło Super, bo ludzie przyszli oni chcieli zobaczyć i im i to też się okazało ciekawe ja pracowałem pamiętam kiedyś w Portugalii z teatrem, który składał się z trenerów WF -u z polonistów z rolników z rodzin, którzy nią nie nie są zawodowymi aktorami, a ja się od ich strasznie dużo nauczyłem strasznie szczerości na scenie także importu nawet jeśli on był rolnikiem to on wychodzi mówi jestem rolnikiem, ale ja chcę być aktorem albo jak ja chcę być rolnikiem, który występuje na scenie był uczciwy on jeszcze do mnie niczym ani nie podgrzewamy nic innego jego podejście do pracy było fantastyczne i twórców, którzy uczciwie podchodzą do roboty i uczciwie chcą coś zrobić mówią, że po prostu trafić oni muszą to zrobić bez fantastycznej zawsze miejsce w OFE będzie ENA profesora ode mnie ze szkoły teatralnej, który pierwsze zajęcia powiedział Szanowni państwo, jeżeli ktoś do teatru przyszedł dla pieniędzy od tych pieniędzy nigdy nie dostanie, ale jak ktoś przyszedł do teatru Bogu dusza artystyczna trafiła w duchu go omijali ją od wewnątrz to nagle usłyszał pukanie do drzwi i zapyta, kto to ma za drzwiami będzie pieniążki hit anegdoty prof. Józefa Seremeta, który się przedstawiał Józef Edward przynudza Seremet zapamiętałem do dziś i faktycznie uważam, że uczciwe podchodzenie do tego zawodu chęć zrobienia, by czegoś jak ja widzę n p . dzisiaj w jest sytuacja pisania projektu ktoś nazywa się spotyka z Łodzi jest kasa do wyciągnięcia kurczę musimy coś zrobić, żeby się w to wpasować nie wiem co, ale dobra coś napisze może być finalistą + 3 lat trafić klucz dostaniemy kasę i coś tam pięknie tego projektu dopłat dokładnie to jest masakra to jest oprócz takich rozwarstwienie, a problem jest taki np. ktoś ma świetny pomysł chciałby koniecznie coś zrobić widać to ma potencjał, a nie może trafić projekt nie zostanie kasy, a właśnie żyli ktoś bardzo chce coś Szekspira zrobić czy nawet około 3 spierał o to nie muszą być Kijowski red to muszą być czary inspirowane twórczością Szekspira, kto jak najbardziej dla każdego twórcy mamy i nie musi mieć dyplomu szkoły teatralnej nie musi mieć ukończonego w imię szkoły muzycznej absolutnie nie, ale więcej biedy to co rozmawiamy, że nauczyciel przygotuje zdobądź nie wiemy 30 prestiżowych nagród na świecie ich o w OFE dopiero będziesz ołówkiem albo nie wiem wygrał nurt główny zaprosić do OFE chce tak przecież nie jest absolutnie mówiąc mamy do różnych twórców nie wszyscy w grę i jak mówi Apropos tego co w regulaminie, że nie trzeba przesłać zgłoszenia albo, jeżeli tak mówię ktoś jest zupełnie nieznane coś tam robi, ale przyszli zgłoszenia jest świetne to zapraszamy pewnie, że tak pokaźne, a ja co z ograniczeniem liczba czy ciasno, bo w którymś momencie widział pan już, które zgłoszę wymienieni nie da, dlatego że jest jakaś ograniczona liczba aniżeli ze stron bez ograniczeń co w tym momencie pan wie, że już jak gdyby w Oslo uzupełniony po brzegi więcej nie można przyjmować powiem tak mi, że także od po odrzuca pan najpierw czym żyje odrzuca potem mówi jak to teraz pomieścimy zastanów się powiem szczerze, że pierwsze występy artystyczne, a więc, że patrzy na to wszystko co coś co czuje, że to musi się pojawić po prostu zmusza to pokazać, ponieważ głodni jak tego, kto się nie zobaczy to po prostu w dół to będzie słabsza będzie biedniejszy od oto doznaniem, żeby to nie uległy przede wszystkim interesuje, żeby pokazać najlepsze rzeczy, a później jest sytuacja taka jak naprawdę przez 3 noce spałem, w jakich 1,52 godziny, żeby dopasować nurt offowy siatkę godzinową nurtu głównego nurtu nie kolidowało ze sobą, żeby to się uzupełniało biorąc pod uwagę wszystkie sceny, na których pojawia się nurt główny dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego, żeby dopasować czas trwania poszczególnych spektakli przestrzenie, więc pod uwagę montaż demontaż to 1000 rzeczy, na które jakby widz przychodzący z tak nie ma świadomości Rafał widzi speca, który się 2 dni montował załóżmy i jak skończy pan jeszcze 1,5 dnia będzie się demontował, żeby wyjechać tak, by załadować 2 tiry scenografii więcej to są rzeczy, które jako organizator musi wiedzieć tak dopasować nurt offowy prosta w ich obecność i słyszą odludzi, że Super Boże, jakby się to zrobić ja mogę zobaczyć jedno drugie trzecie czwarte i to wszystko pasuje i nawet najlepsze jest to klucz od rzeki przypadek, bo byłem teraz wie student Heiner Müller Matylda Anatomia buta numer po nocach cholera przypalać syna co nie spałem zbyt litra oleju bez przypadek nie tam nie ma przypadku naprawdę ten nurt się uzupełnia Jerzy n p . mamy w nurcie offowym mieliśmy spektakle Przemysław Wasilkowski ego ze sceny doktorantów szkoły filmowej w Łodzi, który odnosi się do Hamleta to chyba 1 , 5 godziny po nim była skora z kolei Helena agent Ariane, która pokazywała mecz wg serii SPA tanecznej ten Szekspir cofaniu się spotkali Hamlet przepraszam, ale zostają, ale korespondować ze sobą oczywiście pomiędzy oby 1 , 5 godziny przerwali widzowie, którzy przyszli na 1 na drugi nagle połączył ich raz na stworzyła historia w Rio uznała, że jest to zbieg okoliczności tak to nie był przypadek chodzi o to, że te spektakle one żyją w głowach ludzi nawet kilka dni po bo do mnie podchodzą z płyty ja przemyślę tez PTC, bo 2 dni temu rewelacje nagle jak pani podchodzi do mnie bez sensu zaprosił jest to tata też bez szkoły teatralne, bo to wiesz co w tym roku słyszałem tak różnie i pani wychodzi ze spektaklu Boże przepraszam pana to było najlepsze Czechowicza n p . dla rywali goście krzyżują suchej 3 dni o tym, myślałem wówczas wdrażać rozwiązania różnych imprez jest jakaś bzdura jak w rozlewisku z tym do mnie przychodzą, więc to potoczy się chwalimy to co robił już widzowie podchodzą Asian dziękują, że startujemy co do minuty jesteśmy strasznie punktualni jedynie mieliśmy sytuacje, że przy domu, a ludzie w miastach wypadało wystartować punktualnie to znaczy ja wiem, że prof. Limon też zawsze proszę oto tekst nie róbmy naszej takiej Polski po Tallin, że obawiam się 16, ale te 15 minut studenckiej nie po 161619 to dziewiętnasta startujemy punktualnie szanujmy widzów, którzy przychodzą, a dla widzów też jest tak nauczkę rano niestety miałem sytuację wielokrotnie tak może przez NASA zamknęliśmy drzwi rozpoczęliśmy spektakl i 3 minuty później ktoś przychodzi i słyszy jak krzyczy żalą ma bilet na 16 startujemy jesteśmy punktualnie, bo szanujemy czas poza tym to jest naprawdę maszynka mamy 39 wydarzeń artystycznych stanem OFE w nurcie głównym tych spektakli jest dużo więcej jeszcze więcej, ponieważ same for Entertainment przywiózł 36 spektakli szekspirowskich tegoż w historii nie było, żeby 1 grupa pokazała wszystkie dzieła dramatyczna szczególnie leży poza 1 z 1 wszak poza 1 więc, więc wiem, więc to jest naprawdę ogrom wydarzeń, które musimy skoordynować poza wmieście dział edukacji, który co roku działa i to jest dział, który w ogóle uchodzi u nas w teatrze za taki najbardziej przygotowane, w którym decyzja lokowane na wszystko to jedyna szansa, żeby np. podejrzeć reżysera z aktorami, a przed spektaklem w trakcie próby rozmowy z tymi reżyserami plus to są też się kilkadziesiąt wydarzeń artystycznych w sumie mamy około 200 nie mają przepraszam przesadziłem około 150 w sumie wydarzenia artystyczne przez 10 dni i niedziela 2002. 30 dowiemy się, kto został najlepiej ocenione przez żyli w dużo Shakespeare, a sam jestem sam jestem ciekaw no dobrze wykonały podpowiem naszym słuchaczom, że jeżeli chcą MEN dokładnie poznać program festiwalu Szekspirowskiego albo nurtu głównego albo nurtu off netto wszelkie informacje właśnie z miejscami czasami szczegółami znajdą na stronie festiwalu festiwal Szekspirowski Kroka PL tam wszystko to dziś mamy, jeżeli ktoś wreszcie zdążył nas słucha to mamy o godzinie 12 w teatrze wok nie takie darmowe warsztaty z artykułu czy Hindus certyfikowanym coachem litość np. na jakiej takiej drodze artystycznej i nie wie jak sobie poukładać klocki jak tam dotrzeć do pewnego rodzaju miejsca to co pan, mówi że jestem jeszcze nic nie ktoś jest niezbyt sprecyzowanym artystą chciałby się sprecyzować to Paulina Kwiatkowska w teatrze wok dzisiaj prowadzi darmowe warsztaty dla wszystkich uczestników festiwalu, ale również dla osób, które przejdą mi się interesują sztuką chcieliby posłuchać bardzo podziękuje Krzysztof Grabowski koordynator nurtu Szekspir off w ramach dwudziestego festiwalu Szekspirowskiego w Gdańsku Niagara teatru imienia Stefana Żeromskiego w Kielcach, bo państwo moim gościem informacja o godzinie jedenastej już za kilka minut co po informacjach wracamy do programu Owczarek do wydania gdańskiego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA