REKLAMA

Dziennikarstwo 360 stopni. Dlaczego chcemy być w centrum wydarzeń?

Światopodgląd
Data emisji:
2016-08-18 16:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:09 min.
Udostępnij:

Nowe technologie pozwalają nam na pokazywanie coraz większego wycinka rzeczywistości. Dziennikarze mogą teraz transmitować na żywo wydarzenia ludziom oddalonym od nich o setki, a nawet tysiące kilometrów. Jednak jak sprawić, żeby widzowie poczuli, że naprawdę w czymś uczestniczą? Że są częścią dramaty, który akurat rozgrywa się na polu bitwy? Rozwiń »

Agnieszka Lichnerowicz oraz jej goście: fotograf Andrzej Zygmuntowicz i Piotr Stanisławski, prowadzący program Homo Science tutaj w TOK FM, rozmawiają o wykorzystaniu kamery 360 stopni i wirtualnej rzeczywistości w pracy dziennikarza. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Światopodgląd, Agnieszka Lichnerowicz. W studiu teraz są Andrzej Zygmuntowicz fotograf związany z zakładem fotografii prasowej, reklamowej i wydawniczej Uniwersytetu Warszawskiego, dzień dobry, dzień dobry, i Piotr Stanisławski mój redakcyjny kolega, prowadzący audycję Homo Science tutaj w TOK FM i też piszący dla nauka.gazeta.pl, dzień dobry, dzień dobry. Chciałam, żebyśmy właśnie porozmawiali o nowych technologiach w dziennikarstwie. Niech pretekstem czy punktem wyjścia będzie taki ogromny materiał, który dziennikarze amerykańskiego, amerykańskiej gazety New York Times tworzyli przez kilkanaście miesięcy. Otóż projekt jest ambitny, temat jest ambitny, czyli to jest opowieść o tym, jak rozpadał się świat arabski. Bardzo szeroko ambitny i oprócz tego, że jest tam tekst, oprócz tego, że są tam mapy i różne takie, jeżeli mogę, gadżety, niesamowite zdjęcia, piękne zdjęcia. To jest już nowe wideo, nagranie z takiej kamery 360 i zanim przejdziemy do tego, to chciałam zapytać, może zacznę od Andrzeja Zygmuntowicza, jak się panu ten materiał podobał?  Rozwiń »
Podoba mi się, że pojawia się nowa technologia, która daje zupełnie inne możliwości natomiast jej jak każda technologia wymaga jest sceny kreatywnego użytkownika tej technologii i trochę mi tego zabrakło Jean materiał dotyczy działań wojennych i ja nie czułem w tym napięcia w 2 i innych materiałów robionych dawniejszym technologiami wydaje mi się dużo mocniejszy tu niby jest ta możliwość znajdowania się w środku wydarzenia, bo ta ta kamera 360 pozwala nam by obrzydzić dookoła przez Sejm dwoi się znajdujemy ich wymiarze poziomymi pionowym, ale no dobra oglądają sobie przez Sejm, który tak się dzieje natomiast grozy całego wydarzenia w tym dniu zobaczyłem, a więc w tym wypadku trochę mam takie wrażenie, że sięgnięto po technologię, która jest bardzo efektowna, jeżeli chodzi o możliwości natomiast zabrakło mi emocji, które powinny do mnie dotrzeć, kiedy oglądam materiał o wojnie w pierś Stanisławski i ja mogę cię prosić, żebyście w 3 słowach słyszy, bo jest to ta kamera 360 jak bardzo jesteś podekscytowany nowym mediom w dziennikarstwie najpierw zacznę od ekscytacji jestem pod wrażeniem to może nie jest ekscytacja, a nie za dużo powiedziane to jest coś w zamian tego co też pan powiedział to jest bardzo bardzo bardzo nowe medium i dopiero się uczymy wykorzystywali, więc to jest, ale o tym co chwilę to jest kamera, która to technologia jest kilka, ale generalnie chodzi o to, żeby i jednocześnie złapać się obraz z LO im samolot z ojcem tak zdarzyć się dalej Góra widuję go Panorama i też o to żeby, kiedy odtwarzamy ten obraz wciąż mógł rozglądać się to my to znaczy widz decydowali, w którym miejsce patrzymy byli w środku znów może stworzyć prawo handlowe w ogonie najlepiej to się ogląda korzystając, którego stan systemu w taki gogli do wirtualnej rzeczywistości brzmi drogo i groźnie, ale tak naprawdę tu nawet kołnierza takie gogle, które kosztują 20 zł to jest po prostu z kartonu taka ornamentyka doniesie wkłada smartfona i jest to wystarczy tak to znaczy ten materiał, o którym którym mówimy doskonale się prezentuje w ten sposób i robi wrażenie no i kombi lub nie robi, ale w każdym razie wystarczy, żeby go właściwie odbierać tak jak Tomek Kammel rozumiem też się tutaj mam w sobie taką 1 i on też są osiągalne dla po mnie najbogatszych ludzi na świecie to, że taka kamera, która nadaje się powiedzmy do zrobienia sensowne jakości materiału takiego, który da się puścić w telewizji i nie będzie wyglądał żałośnie obecnie kosztuje 1500 zł profesjonalny kosztują ołów kilkadziesiąt tysięcy no ale wiadomo zawsze jest program idea jest taka, że ten ma link do całego tego materiału znajdą państwo na profilu światopoglądu na Facebooku tego materiału niż ta saldo jest taka, że kilka miesięcy temu toczyła się wielka bitwa o Faludżę, którą uzyskiwana z rąk państwa islamskiego i tam dziennikarze New York Timesa mieli taką markę toniemy w, wkładając te gogle i mającym np. już smartfonach możesz znaleźć w środku to znaczy w lewo patrzeć w prawo coś wybucha ktoś idzie czy mimo biegły teoretycznie zbliżamy się właśnie do tego wydarzenia mamy więcej emocji jest w nocie to polega ona, że jakiś potencjał w tym Toya golf jest teraz Azja rośnie wraz z gry w ochronce trochę szczęścia być moim zdaniem problem polega na tym właśnie zapowiedziała, że oni mieli tam kamerkę i to jest główna sprawa tym wszystkim, bo w, gdyby oni mieli takich kamerek 20 i wszyscy byli tam przeszkoleni było to tak normalne narzędzie jak aparat fotograficzny to by to wyglądało zupełnie inaczej tu raczej mam wrażenie, że za dużo en skupioną energię na tym, że jest kamera i tym 1 facet miał dobrze obsługiwać to on się pojawi w kilku miejscach, ale też bez przesady, bo to wymaga pewnych zabiegów tak, jeżeli byśmy tą samą kamerę czy kilka takich kamer umieścili w innych miejscach zabrali ze sobą nie umieścili na pojazdach wojskowych dali żołnierzom no trudno metalowy zlew wymyć dokładnie to jeśli ten materiał był zupełnie inny to problemem nie jest technologia to żona się nie nadaje do takiego przekazu tylko to, że to jest sam początek to była próba co nam daje to technologie i dlaczego był pan rozczarowany zwracam się zwraca się Andrzej Zygmuntowicz, dlatego że oglądałem wiele materiałów zrealizowanych w postaci filmu w postaci fotografii w postaci nagrania dźwiękowego i one na nie oddziaływały zdecydowanie mocniej to związane z tym, że te technologie już opanowane od dziesiątek lat to nie jest żadna nowość natomiast kiedy uczymy się nowych rzeczy to wiadomo, że jej jest jakby ta strona nie budowania materiał jest opanowana do końca i sądzę, że w tym miejscu jest błąd tak jak tutaj zostało powiedziane 1 kamera to za mało, dlatego że bardzo często dzisiaj ma wiele powstają właśnie z różnych miejsc różnych punktów jest obserwowana scena, a jak jest jednak kameralne to nam trochę brakuje, a co się dzieje kilka metrów dalej co się dzieje za murem, a co się dzieje gnał w drugiej grupie, która udzieliła sobie niech pan, bo gra, jaką Szynal Gonzalo, jakie skojarzenie to jednak ta technologia w dużej mierze wynika z gier komputerowych, że ona daje takie wrażenie uczestnictwa trochę jak wielu graczy jest doskonale zbudowane dzisiaj, więc sądzę, że tutaj pewne powinowactwo jest dla młodego pokolenia ten materiał na pewno będzie bardziej atrakcyjny niż dla mnie ja, dlaczego pan tak, dlatego że i ja urodziłem się przed komputerami i dla mnie wersji, a oni wyłudzili gotówkę jest dla nich jest oczywiste, że poruszają się w tym wirtualnym świecie bez większego problemu ja w zasadzie też natomiast w tomie aż tak nie pociąga źle nie zwracał uwagi na przekaz nie tylko naszą technologię, ale też na sposób oddziaływania na odbiorcy i to mnie bardziej interesuje, ale widzi pan potencjał takich oczywiście, że ta, w jakich rzeczy co jest siłą tego i jeżeli to będzie tak jak doskonali fotografowie doskonalili filmowcy wspierał go ze sprzętem, że przez umowę w historii, a sprzęt jest dla niej przezroczysty to, jeżeli co się stanie z tą kamerą to będziemy mieli jeszcze mocniejsze opowieści dotyczące nowo przestrzeni i trojga w tej przestrzeni to ta mówiła Natalia mogą mieć zupełnie inne historie, ale potencjał jest ogromny daje się pojawiły drony i one na zafascynowały jako inny punkt widzenia zdjęcia krajobrazów ma zająć głównie do nie tylko nie tylko my, ale pozwoliły na obserwowanie akcji, która siedzi w dużych przestrzeni z innego punktu niż my z tego naszego ludzkiego tak nie wiem, nawet jeżeli mamy 2 m tak ciągle jest niedaleko od powierzchni ziemi, a urządzenie rezydencji dużo obszerniej obserwuje i ujawnia przestrzeń, gdzie się rozgrywa akcję no i z tymi kamerami dosyć podobna sytuacja, że ma dzieje się dużo więcej i od nas zależy, którą przez syna obserwujemy co w filmie czy fotografie niemożliwe Piotr Stanisławski jest to jeszcze i zwracam się choćby z pytaniem już nie chodzi tylko ten materiał w trzecim najbardziej w takim razie co wydaje 3 takie niesamowite w przyszłości opowiadania historii przyszłości dziennikarstwa wyposażonego w taki sam absolutnie to pójdziesz to zabrzmi banalnie, że człowiek przy dobrze zrobiony materiale czuje się, jakby tam stało i to naprawdę znaczy to brzmi głupio im, ale faktycznie to jest także, iż to wrażenie jest niesamowicie silne i ja widziałem taki materiał zupełnie inaczej zrobiony z kolei przez gwardiana o harcerzach o tym, że od 80 do 100  000 ludzi na świecie siedzi w celach 2 na 3 m cały ten materiał odbyła się w naszych gmin i droga jest taki cel w dodatku nieprawdziwy i Kono wirtualnej narysowanej jest wstrząsający to on trwa kilka minut i kradzieży z trudem go obejrzałem, bo to było straszne ja tam byłem w tej celi to mówię to brzmi banalnie, ale to naprawdę tak działa, że dzięki temu, że odpowiednia umiejętnie użyte takie urządzenie na wkład wniesiony czy ustawiony na wysokości właśnie tego na poziomie wzroku człowieka nie na ziemi nie za wysoko nie za blisko człowieka o los on robi takie rozległ się tam Stalin i teraz oczywiście to co pan właściwie to kwestia wyboru miejsca wyboru odpowiedniego odpowiedniej sytuacji wyczucia, żeby to odpowiednim miejscu postawić na pewno nie mamy tego co mam fotograficzną nie mam wyboru kadru, a raczej nam wyboru wybór miejsca plus do tego narracji tu się staje bardzo ważna narracja, która tłumaczy co się dzieje w rosole mamy spojrzeć, gdzie warto, ale od góry nasze wrażenie jest bardzo bardzo silne czasami zasili Stanisławski Andrzej Zygmuntowicz są państwa gośćmi po informacjach wracamy, a świerk lub podgląd Agnieszka Lichnerowicz w studiu są cały czas Piotr Stanisławski prowadząca audycje Homo science TOK FM i piszący dla naukę Gazeta PL czas, by dzień dobry i Andrzej Zygmuntowicz fotograf z zakładu fotografii prasowej reklamowej wydawniczej Uniwersytetu Warszawskiego rozmawiano o tym jak tym nowe technologie mogą, ale nie mogą zmienią opowiadanie historii zmieniał dziennikarstwo punktem wyjścia jeszcze raz odeślę państwa mogą znaleźć państwo na profilu światopoglądu na Facebooku materiał New York Timesa, który był inspiracją dla dla nas dla zorganizowania tej rozmowy i tam taki wideo zrobione tą kamerą 360 z bitwy wiosną o Faludżę, która odbija natomiast podbijane są państwa islamskiego na zastosowano kamery 360, która jak mówili panowie no bo daje możliwość ta technologia rozumiem, bo przecież w zasadzie poczucie, że jesteśmy tam na tej wojnie tak każdy atak w taka wizja no i dodają, bo oboje panowie liczy, że akurat ten materiał osłonki początki rzecz, że była dyskusja wykonania no i trochę mnie to jednak jakoś tak odrzuca znaczy wyobrażam sobie, że będziemy w środku realnie wojny czy to będzie znów jakaś taka wojna, którą znamy z filmów sensacyjnych czy nie zawiera mającą wspólnego z wojną czy nie istnieje zagrożenie, że rzecz, że tylko odniesiemy wrażenie, że jesteśmy bliżej tego, ale nic nam nie pokaże całej tej traumy i znowu ta wojna będzie tak jak chcą niektórzy chcą w Polsce będzie heroiczna Niemczyk 33 czy to potrafi zarysować to mój niepokój wystarczająco dobrze Andrzej Zygmuntowicz zmienił zdanie że, gdy mamy do czynienia w sytuacji dosyć szczególna, bo mniejsze przypomina wojna krymska to strasznie dawno temu w kołowe dziewiętnastego wieku wtedy druhowie dysponowali takim sprzętem, że nie mogli wejść na pole bitwy mogliby pierwszym celem obok dowóz, w którym znajdowała się ciemno aparat był wielki i nie ryzykować i wbrew woli to co zostało pobić okazało się, że to są straszne obrazy, bo pole bitewne zasłany jest działanie rozrzuconymi no i niczym przypadkowe worki z ziemniakami czy podobnymi rzeczami w, a Czech Tomas batalistyczne, więc tu była na taki dysonans między wyobrażeniem rzeczywistość dziś jak sądzę, że to kamera, która jest z tak giełda jest zapowiedzią nowego sposobu opowiadania i nie i nie prowadzi nas do końca środek bitwy, dlatego że człowiek będzie uważał na siebie każdy będzie łaził środek bitwy po to, żeby pokazać, że jesteśmy w środku, czyli jedno, a tak i zieleni wizja tego, że znajdziemy się w miejscu, skąd takiego nieprawdopodobnego dramatu, bo w zasadzie tą kamerą powinien sterować człowiek może się okazać, że tak jak dronami steruje się przy użyciu zewnętrznych urządzeń, że tutaj będzie to samo przyłącze, czyli ona znajdzie się tam, gdzie się coś dzieje, a my to przez nią będziemy oglądać tylko czy to będzie taki dziennikarzy, jakby to był naprawdę cel, który no analizuje tą sytuację obserwuje ojca i matek rozwój buduje swoją, jakby Opowiedz Ts zwrócił uwagę na Jurze i może, że to jest naturalne, że zmieniają się narzędziem no i ja pamiętam mojego dziadka, który czytała gazetę kończy się obiad, a akcja gazety czytał mój tata dosyć podobnie, choć radio towarzyszyło przy spotkaniach rodzinnych i później pojawia się telewizor jako źródło Poznania dziś jednak przestrzeń wirtualna staje się źródłem Poznania młode pokolenie, które wchodzi jest już jedno tak związane z tymi mediami wirtualnymi cena nie jest to zupełnie naturalne narzędzie i sądzę, że klub dot to jest droga, którą idziemy od dzisiaj przed i ich szybciej to tanio jest się wolniutko zmieniało postęp technologiczny jest tak niesamowity, że w sposób naturalny i te drony i IT kamery będą dominowały jako systemy Night pobieranie informacji przekazywanie ich dalej móc gdzieś francuskie, o co bić budzi też swoje obawy i to znaczy on wrażenie tak jak mówiłem jest niezwykle silne i będzie jeszcze silniejsze, bo być może rzeczywiście dziennikarz nie wyjedzie na pole bitwy z taką kamerą, choć właściwie ona stąd ta kamera rozmową z gry niewiele większa od obcych piłeczki do golfa, ale na pewno mniejsza tenisowej równie dobrze można taką kamery zainstalować nie wiem na hełmie na broni na ramieniu ma w tej chwili przekaz na żywo z pola bitwy nie jest dostępny dla publiczności jest dostępny dla dowództwa, ale do tych istnieje żaden problem, więc ja myślę, że oczywiście jest granica ta każe dowództwo sił nie zgodzić na zrobienie takiego przekazu, ale może być niezwykle mocny, bo w to zresztą być może jest to jakiś sposób na przełamanie tego znudzenia obrazami wojny, bo w telewizji naprawdę na nikim już chyba nie robi wrażenia nic specjalnie dla Arizony MO MO mój syn podpowiada, że zależy to moment nie nie obudzić naszych sumień między myślę, że ono może np. jest doskonały reportaż bardzo w sumie kiepskiej jakości, bo jeszcze był robiony jakiś czas temu z wyspy Lesbos z momentu dokładnie, kiedy przypływają imigranci wysiadają wysypują się praktycznie z tych Łodzi i i to jest tak naprawdę seria ujęć, które są Łukasz Surma komentarze, że z taką kamerą zrobione i powiem wyraźnie, że silny, że po imprezie jest bardzo silny, dlatego że ja znowu mam wrażenie, że tam jestem i widzę tych ludzi dokładnie w momencie, kiedy inni wysiadają i to nie są wcale takie zdjęcia, które potem możemy dziś zobaczyć taki właśnie bardzo estetyczne bardzo pięknie dopracowane to jest brudne wszystko o takie dosyć paskudne dzieci płaczą ktoś się, że ktoś idzie wysikać to jest takie prawdziwe, że naprawdę z może to przełamać w jakim stopniu to to nasze znudzenie i zdjęciami i zwykłymi materiałami filmowymi, bo chroni go nie pamiętam dawno tego co by tak mocno angażował klient zwrócił uwagę na jedno mianowicie, że ten system działa przez wszystkie zmysły może przed przez dotyk nie, ale to jednak jest urządzenie mamy okulary założona przed okularami języka dzisiaj dyszą są bardzo taki duży niezgrabny, ale to pewnie szybko mówiliście i jest także i odłączamy się od rzeczywistości to jest naprawdę drogo oraz przenosiły się ten wirtualny świat mamy, więc w uszach jesteśmy naprawdę od 10 od wszystkiego co co jest dookoła i jesteśmy tylko w środku akcji, która się toczy i mysz rozglądamy i widzimy co jest po lewej po prawej ten dźwięk nas atakuje ktoś biegnie ktoś krzyczy no i kto się przywracano tak jak są to to Lesbos czy wiek i jesteśmy tuż obok żadne inne medium tego nie daje tutaj nie sama kamera tego systemu łącznie kamera plus te gogle to działa razem z niebywałą intensywnością i oczywiście pojawia się pytanie trochę amoralny charakter luźno związane z tym, że naruszamy czyjejś prywatnej wchodzimy między ludzi, którzy znajdują się w jakimś nie wiem może tragicznym w układzie życiowym, a my no, jakby zbieramy wszystko na ich temat mnóstwo w nich zdanie dotyczy zwykłej kamery w uchwale jest bardziej zależne EDF jest bardziej bardziej wrażenie dla odbiorcy natomiast się liderzy ci ludzie którzy, który filmuje czują się chyba nawet bardziej zaniepokojeni, kiedy w nich celujemy jakąś kamerą i tym obiektem i oni teraz właśnie są Kręceni niż ludzie, którzy po prostu sobie działają tak kamera gdzieś tam obok jest to tłum się animacją ten moment z, a odbiór później tak jest może być momentami zasilimy przed niektórymi materiałami chociażby demokracja oraz pojawiają się plansze ostrzegają, że jeżeli to, że ten materiał robi silne wrażenie, że jeżeli źle się poczujesz nawet nie mnie po i fizycznie, ale był zaniepokojony została zdejmij okulary odłączy się to rzeczywiście to co pan panie będą odcina pozostałe zmysły nie wszystkie jest, ale ale, ale bardzo zdecydowanie i zapalam się zupełnie żyją jak tutaj też mam takie różne niepokoi niepokoje etyczna albo jesteś czymś naturalnym, bo każda nowa rzecz powoduje, że z obecnie ustawiamy poznajemy, gdy zaczynamy sami stawiać ewentualnie sobie granice jakieś ograniczenia co wolno a czego nie wolno mu inny, ale powiedział pan Andrzej Zygmuntowicz, że to jednak zmieni sposób opowiadania historii w jaki sposób w jakim punkcie na co zwrócił uwagę, że nasz byt przede wszystkim za odbiorcę tego materiału znajduje się w miejscu wydarzenia żadne inne medium w moim życiu tego nie dawało Pałacu w telewizor, popijając herbatkę z miękkich kapcia siedziałem przed telewizorem, żeby nie wiem jak był wielki to niby środków fotografia, który jest w Gazecie też nie daje tego efektu jest człowiek ten ekran telewizora z tym, że by na wciąż ten obraz działa, a tu no czuję żal ze wszystkich stron wpływają do mnie informacja o tym co ta kamera obserwuje, czyli intensywność doznań na pewno będzie dużo większa i w związku z tym też sąd ten efekt emocjonalny odbiorcy może być bardzo silny do tego stopnia tutaj jedno tak jak w Guardianie przed 1 z materiału poinformowano zastanów się i jakby co to się odłączać systemu, bo to może się prawie powalić Malty to właśnie nie jest pułapka to zagrożenie, które niesie ze sobą już telewizja, że spłyca się przekazanie coraz bardziej emocjonalny właśnie gra z naszymi emocjami niekoniecznie nie zawsze wystarczająco na chłodno analizując, opowiadając rzeczywistość tylko właśnie te filmiki już te były zwierząt oraz wideo to przez jakiś w ogóle w nos skrajna forma tego czy w Długoszynie te emocje i staną się tym kluczowym elementem prowadzenia materiału FIO nadzieję, że to będzie dużo mocniejsze i w związku z tym może, a tak czy nadal tak bym chciał Łotwie może być inaczej zalane te emocje będą powodowały, że dramatyczne wydarzenia będziemy teraz już odczuwać na skórze i się przyzwyczaimy nie jestem pewien, dlatego że jak ja dostaję kopniaka to czuję to na tyłku, jeżeli tam tylko nie był ulokowany i mam wrażenie, że poprzez tę kamerę efekt odbioru będzie nauka wie, że fizyczne i ze związku z tym może nie będziemy tych miękkich Kamczatka przeżywać wydarzeń wojennych i dramatu ludzi uwikłanych w tego typu sytuację dzieje, a to czujemy, że tylko te kule świszczą obok nas może nie warto kombinować żadnych wydarzeń na takim charakterze dla mnie to jest nadzieja trochę na w dobre zastosowanie fachu dziennikarskiego, bo to nie jest narzędzie tak jak telefon komórkowy, że wyciągam coś tam kręcę ktoś czeka krzyczy do widzenia wrodzonej tuba i kupują to ode mnie różne stacje to jest coś co wymaga więcej zaangażowania więcej pracy więcej pomysłów jest taki dużo drobnych elementów chociażby to, że bliżej do kamery z nim przechylać na boki w trakcie kręcenia to efekty później lewica będzie nieznośna zdobędzie jak kołysanie na morzu dosłownie miał szukać wolnych ławek i żelaza złoto dołożyła gmina może taki filmik nawet najgłębiej jak nie robić wideo 391 proc pokazuje ten moment właśnie przechylania kamery dużo takich błędów, więc to wymaga zarówno na etapie filmowania do sporych umiejętności, jaki później NKW obróbki tego, więc tu wydaje mi się, że to jest po prostu narzędzie, które musimy, które w dziennikach może bardzo dobrze wykorzystać i to oczywiście zależy od dziennikarza nigdy się do miało większy potencjał nie wiem z półek Sania syn takiego taniego emocjonowali niż wizja się użytkowania to znaczy, że rzeź właśnie no może może wywołać tak silne emocje, że łatwiej będzie zdobyć uwagę tyle w mailach walczymy walczymy jednak emocje i to wcale niekoniecznie jest złe to znaczy jedno chłodny przekaz na zasadzie napisanego czegoś w papierze z dystansem i 1 czarno-białe zdjęcia no to jest metoda sprzed 40 lat albo dawniej i no wiadomo, że w ogóle nie od muzycznych nie dość, że tutaj zdradził także kwestię równowagi tak jak wszystkie skrajności zajmujemy to jest moment dla dobrego dziennikarza, który potrafiłby znaleźć w odpowiednim miejscu potrafi pewne rzeczy sfilmować opowieść nie sfilmować po tym, potrafi to zmontować czytam na koniec dyrygować montażem tego i napisać do tego np. komentarz tak to to już jest wyższa szkoła jazdy i mam nadzieję, że w te zaś 1 moment, kiedy można w jakim stopniu odbudować po co do dziennikarzy podczas euro dostaliśmy od słuchaczki, która winna jest w gminie podobali się tych co mówimy, dlatego że dobrze odniosła wrażenie, że rzeczy jak siedzimy ekscytujemy wojną, że ich, że właśnie 33 to jest ekscytujące, że będzie można z bliska zobaczyć jak umierają dzieci nie wiem czy jest ekscytujący jest zupełnie inne pytanie to jest pytanie czy jej zdjęcie martwego chłopca leżącego twarzą do piasku te zdjęcia dobre czy złe toną robi dobrą robotę czy złą robotę nie wiem, ale to zupełnie mnie ta rozmowa jednak to jest rozmowa o granicach tak jest także o granicach po przerwie słynnej fotografii jest nas o tym, dziennikarz Sudanu, który zrobił tego samba w karcie karty tak co jak pan odpowiedział nam, że ten zaś niepokój my akurat rozmawiamy o wojnie, bo punktem wyjścia była walka o Faludżę mówi dlatego ten wątek wojenny, ale ja chcę go zwrócić uwagę, że firma, która robi kamery są elitą postanowiła w przyszłym roku za taką kamerę w kosmos i zainstalować tam na 1 z satelitów amerykańskich w związku z tym, jeżeli sobie weźmiemy ten swój smartfon okulary i to będziemy latać w przestrzeni kosmicznej i to też sądzę może być bardzo ciekawe doświadczenie i mało interesuje kosmosem, więc jakoś tak może nie będę latał z tą kamerą, ale i my mówimy o nowym narzędziu, które daje nowe możliwości budowania relacji i w zależności od tego jaki temat będzie analizowany no to tam być wykorzystywany, więc wojna jak jest punktem startu z powodu, że materiał palny materiał, ale oglądaliśmy wiele innych materiałów robionych takimi kamerami sądzę, że jej to dotyczy najtrudniej będzie pewnie sport, bo na boisko koszykówki, gdy świadek nie wejdzie, ale inne tematy sądzę, że spokojnie fontannę uda się zrealizować Andrzej Zygmuntowicz fotograf z zakładu fotografii prasowej reklamowej wydawniczej Uniwersytetu Warszawskiego Piotr Stanisławski prowadząca audycję Komosa z TOK FM i piszący dla nauka Gazeta PL byli państwo gośćmi bardzo dziękuję bardzo dziękuję też sama informacja o nim Maciej Zakrocki zaprasza na rozmowę z Jarosławem Sellinem, a w ogóle to wszystko co państwo słyszeli przygotowaliśmy z Anną k dostała od zrealizowała
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA