REKLAMA

O kinie dla dzieci i młodzieży mówi Marta Karwowska, reżyserka filmu „Tarapaty"

Do Zobaczenia
Data emisji:
2016-08-20 14:40
Audycja:
Czas trwania:
15:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry test wciąż magazyn filmowy do zobaczenia w studiu ze mną Marta Karwowska dzień dobry dzień dobry będziemy z metra w takim klimacie filmu w GM wodzie tym razem żylnym restrykcje dla młodszego widza nie tylko z młodszym bohaterem ale, ale również odbiorcami tego filmu w inne będą emocje widzowie film Penna jest OFE w takiej fazie przygotowywania do zdjęć przez cały maj trwały castingi w inne na benzynę odtwórców głównych ról w tym filmie z Wilna jeszcze z Rozwiń » Martą porozmawiać w ogóle o kinie dla dzieci, bo w inny już nie raz mówiliśmy w programie, że tego kina w Polsce dla młodszego widza jest bardzo bardzo mało teki finalne trawienie Anny powstają i może państwo pamiętacie jak po festiwalu w Berlinie dzieliłam się takimi moimi przemyśleniami na temat całej sekcji, która tam jest nas stworzona czy należy się plus, czyli filmów dla najmłodszych odbiorców filmów dla innych dzieci je i młodzieży te filmy kiedyś w Polsce powstawały nowe życie później ten czas na rynek strony się załamał być może on się odrodził chociażby przez to, że winny jest specjalny fundusz w Polskim Instytucie sztuki filmowej właśnie na w na takiej kino, choć co tu ukrywać tych zgłoszeń za dużo scenariuszy dla elit młodego widza mi się wydaje inny nie ma no więc, zanim zaczniemy rozmowę o filmie tarapaty scenariuszu Doda do tego filmu to obecnie Irena i filmach diesel wychowywała złoty gol zajęła się właśnie tym kinem dla dla młodszego widza nie ma oczywiście olbrzymi sentyment do lutego, o czym ty mówisz ty do wszystkich fanów Henryki do wakacji z duchami do podróży za 1 uśmiech z załogą za mąż naprawdę nie zestarzały ja sobie czasem teraz też do tego wracam i LO są bardzo dobrze zagrane i to bez ich największy atut są lekkie bardzo bezpretensjonalne i to i to jest też to co im wręczać to spory o to tak, by to jakoś tam też jest aktualne osiedla liberalizacji nie to to już nie jest to co teraz, ale to one nadal się bardzo dobrze ogląda te także te to drugie mam sentyment na czym się wychowałam, ale myślę, że też duże znaczenie ma literatura i jakby czytanie nawet też tych polskich przygodowe jak w sensie Niziurskiego Bahdaja on nawet bardziej Bach daje Święty jesteś po prostu lepsza, ale cel całej reszty też skandynawskiej literatury dziecięcej Tracey fantastycznej Katie absolutnie nie zestarzało nadal nadzieja teraz też czyta dzieciom to dalej jest po prostu Mamba bardzo dobrze napisane wciągające ERM także to po takich samych takiemu to mój punkt wyjścia i tarapaty też oczywiście wzięły takiego sentymentu do kina przygodowego od takich historii dziś właśnie opowiada przetoczy się dużo dzieje dzieci mają przygody inni różne fajerwerki niż dzieją, a oprócz tego jest jeszcze jakaś tam historia troszkę może po poważniejsze i ważniejsza była wie o tej historii w LM powinna być nieczytelne, gdy twój debiut pełnometrażowy fabularny czy ty jak chciałaś zostać filmowcem reżyserką toczy od początku dość myślałaś o takim młodszym odbiorcom nieuzupełnienie to też jest także w tarapaty się zupełnie nie się z takiej kalkulacji, że on zrobił jako David Fin dla dzieci, bo nie ma filmów dla dzieci, bo dużo łatwiej będzie zdobyć pieniądze wziął się z anegdoty, którą wozami przyjaciółka to on na tyle dramatyczne równocześnie śmieszny pomysł, że po sołtys świetny punkt wyjścia na scenariusz właśnie dla dzieci jak dotąd tak się zaczęło myślę że, gdybym usłyszała dobrą historię, która mogłaby być punktem wyjścia do filmu dla dorosłych tobym być może debiutował filmem dla dorosłych także nieuzupełnienie to jest oczywiście także jakoś tam wokół tego krążek od zawsze i mój dyplom łódzkiej to był też, więc dla dorosłych, ale główną bohaterką, bo ośmiolatka z wyborcami perypetiach film także to koszt to to zresztą nieporządek świadoma decyzja ani mój wybór to obroty także łapiemy jakiś pomysł akurat tak się składa, że to jakiś tam sposób się łączy jest albo o dzieciach albo dla dzieci ob cięciu w Polsce łatwo robić takie antyki firm chodzi mi tutaj ważna jest wsparcie instytucjonalne chociażby ten fundusz, którym powiedziałam na na początku raczej producenci patrzą z lekkim przymrużeniem oka trochę rzezie w RN boimy się trochę tego kina dla dzieci mojego nie ma w Polsce faktycznie może on się nie sprzedaje Magdę cieczy czy jest jakaś taka obawa czy czy wręcz przeciwnie czy to było takie takie podejście Super zrób zróbmy coś innego domu mogę mówić tylko on naszym projekcie o tarapatach i tu było Super to to jest także, bo od początku jakaś taka dobra gwiazda świeci począwszy od producenta cichutko i studia nie w tarapaty zezwolenie i Real i nie wiem być może to wynika z tego, że jak wszyscy są naprawdę etc wygłodniali hasło kino przygodowe bardzo dobrze działa i otwiera drzwi też jest także że, choć już takie poważne rozmowy na szkodę z dystrybutorami albo z list z producentami właśnie to do tak naprawdę wcale nie jest źle jeśli chodzi o publiczność kino dla dzieci, dlatego że na te zachodnie produkcje, choć bardzo duża publiczność i naprawdę to są dobre wyniki niż chodzi o oglądalność, a to jest także często na te polskie produkcje idzie jeszcze więcej widzów mówi tutaj o tej inwestycji właśnie dziecięcego kina, bo rodzice po prostu myślę, że ma mają chęć pokazać dzieciom polskie żarty absolutnie rewolucją jest ten program PiS -u teraz to jest fantastyczne, że to zostało wprowadzone, bo do tej pory było tak, że te scenariusze dziecięcą musiały konkurować z dorosłymi scenariuszami i jedno w pewnym sensie były na przegranej pozycji to też jest także być może to były słabsze scenariusze, ale myślę, że też nie zawsze myślę, że mogło być często także były dobre historie dobre teksty dobre projekty, które przegrywały, dlatego że no no trzeba po prostu dać dać na poważne kino także to, że teraz jest oddzielna komisja oddzielnie budżetowa na to to jest naprawdę bardzo bardzo duża zmiana bardzo na plus i moim zdaniem to naprawdę jest szansa, że dzięki temu mógł tych filmów będzie powstawało więcej to też jest także tarapaty nie są takim pierwszym przygodowy film mamy od lat zrobionym, bo w zeszłym roku premier miał klub Włóczykija, który też tak naprawdę miał dobrą widownię także to tylko jakoś tam też już w coś ruszyło coś ruszyło i to jest Super tak jak mogę się właśnie, że tak naprawdę chyba wszystkim tego brakowało też takie np. jakiś tam taki miał punkt odniesienia do do tego literackiego wydawniczego rynku jeszcze nie 10 lat temu powstanie było ładnie wydawanych książek dla dzieci do szkoły kalki albo reprinty Disneya główką naprawdę paskudne, a teraz jest także wydaje się świetnie ze Świdnicy współpracą ze świetnymi grafikami grafikami nim 2 siostry dom jak źle fantastyczny wydawnictwo wydają bardzo dobre rzeczy na bardzo dobrym poziomie targów jest już mnóstwo literatury dziecięcej, bo jest i złota Aniela książek int jest też to jest także też trochę, jakby rodzice to wymusili znaczek naprawdę był popyt na rzeczy zupełnie innej klasy dobrze zrobione trochę liczę na to, że tak samo będzie z filmami że, że po prostu ludzie chcą już oglądać nie tylko disnejowskiego znowu niby zachodnie przeniesionych z innych krajów do nas i leków lub chcą pokazać dzieciom dobrze zrobione ambitne przygodowe kino naszych naszych realiach opowiedziane w trudno się pisze dla dzieci trudność reżyseruję dla dzieci, a łączy mnie nigdy nie bała się, jaki takich pułapek, żeby traktować dzieci po dziecięcemu albo wręcz, że to jest inny często problem z kinem nierealne w przygodowym czy familijnym Zielnej niepotrzebnie infantylizm jemy te opowieści, zapominając o tym, że dzieci to jest trochę mniejsze, a dorosły k Toure, który myśli, gdy w tym zgadzam się im oka wydają się, że jak po prostu nie mam prywatnie takiego problemu i traktuje dzieci tak bardzo po partnersku więc, ale też na spadek produkcji nie rozmawiamy z ekipą to to z czasów o tym, mówimy, że robimy ten film bardzo nas seria imprez ambitnie i mnie nie ma tam takiej możliwości, że odpuszczamy, bo to jest dla dzieci Agnieszkę coś drukowanymi literami robimy, bo ta jest dla dzieci, więc musimy to zrobić właśnie prości albo jakoś tak mocniejsze, żeby dzieci niemądre zrozumiałe z zupełnie tak nie jest celem to też jest także takie tak jak mówiłem dachem myślę, że mam dużo szczęścia do ekipy to znaczy chyba wszyscy, którzy pracę w tym filmie mają z tego frajdę dużo i też takie poczucie, że mamy szansę zrobić coś sensownego właśnie co będzie nam z takim jak to powiedzieć co będzie będzie film właśnie, który będzie traktował dzieci bardzo serio, ale jako bardzo poważnego widza i inteligentnego widza nie potrafi też powiedzieć czy nie mam problemów z reżyserowaniem dla dzieci, bo jeszcze tak naprawdę tego nie robią, bo to jest mój debiut i też nie ma punktu odniesienia, bo nie robiłam pełnego metrażu dla dorosłych, ale wydaje mi się, że to, że akurat z tym nie będziemy mieć problemów żeby, żeby to było tak bardzo po partnersku wydaje się, że to nam się uda pewnie z masą innych rzeczy będzie mieć problemy, a jeżeli z kolei, choć opisanie historii myślę, że ważniejsze, bo koszty kino gatunkowe ziem toto wujek to było pierwszorzędne takie na najważniejsze nasze zadanie to jakby narzucone pewne z dawne normy prawnej Piszcz taki marsz warsztatowe już kwestie i to z 1 strony jest trochę trudniejsze, a z drugiej strony też jest bardzo przyjemne, bo jak już wszystko wskakuje na swoje miejsce to po prostu człowiek zaczyna czuć żal, że opracuje i i tai z okazji trudny, o czym są w tarapaty to odbywać w teorię trwa są przyjaźni PRL tak to tutaj chyba najważniejsze, że to jest film tak naprawdę wszystkim o przyjaźni pary dziesięciolatków ERM, którzy się poznać w takich niesprzyjających okolicznościach to zły na siebie skazani są też lato w mieście w Warszawie gdzieś to wszystko współcześnie to jest historia też o tym, że oni uczą się tego co to znaczy być naszym przyjacielem i też o tym, że tak naprawdę największy skarb, jaki można znaleźć jak się ma te 1011 lat właśnie są w niej ukryte złoto ani tajna broń tylko tylko właśnie przyjaciel go przyjaźń my oczywiście wokół tego jest cała intryga kryminalna związana z serią włamań kreśli dzieje w Warszawie oraz jeszcze jest właśnie z poszukiwaniami tego skarbu, który okazuje się być na końcu czym innym niż jest jesteśmy sektą fałszywych wątków fałszywych podejrzanych także cały taki klimat kina przygodowego, ale cały czas wszyscy mamy do głowy, że najważniejsze, o czym opowiadam tę właśnie to jest przyjaźń Julki o lokaty naszych głównych bohaterów i tego jak i jakoś sobie z tym radzą jak zaczynają od awantury zakończona w naprawdę dzięki bliskiej relacji w inny mówiliśmy na początku, że przez cały miesiąc przez cały maj wybieraliście szukaliście odtwórców głównych ról wielkie castingi linę w całej Polsce dużo jest chętnych młodych aktorów do zagrania filmowych dużo było dużo myślę, że to jest dla dzieci bardzo fajna przygoda pewnie też nie wszystkie są bez rozprawy to coś bardzo ciężka praca na planie naprawdę, ale chętnych było bardzo dużo też w związku z tym dla nas oczywiście to jest także MED jesteśmy na etapie takich drugich zdjęć próbnych kolejnego etapu lisy z tych kilkuset dzieci, które się zgłosiły wybraliśmy kilkanaście, z którymi będziemy pracować, w których z kolei wybierzemy Julka i Orkan 0 i dzieci przychodzą mu renty to jest też niesamowite też dwoje dzieci przychodzą bardzo zdeterminowane niektóre bardzo zdolna inne mniej to też jest także sam myślę, że nie wszystko jest rozmiar to, że nie zawsze chodzi o to czy ktoś jest wystarczająco dobry czy nie, ale też właśnie o to czy po prostu pasuje do tej postaci czy nie także nie należy się załamywać, że ktoś nie zostanie jurorką i Olkiem otwory o koniecznie znaczy, że jest złym aktorem, a tu rodzice zdają sobie z z tego sprawy czy rodzice zdają sobie sprawę z tego, że dość ciężka praca jedne z Żernik konie nie pracowały na planie niestety z wyścigu nie zdaje sprawę, bo to jest także do szyby deszcz jest taki, że to właśnie tak, choć przygoda, a to po prostu są godziny czekania i i trzeba mieć dużo wytrzymałości cierpliwości myślę, że na ci, którzy się z tym zetknęli mającego świadomość, ale to też jest także ma oczywiście my będziemy o tym, dużo opowiadać ani dojdzie do jakiejś współpracy wodna to jest jedno bardzo ważne, żeby opowiedzieć wcześniej wprost i nastawić wszystkie te też jest bardzo długi plan zdjęciowy mamy ponad 30 dni właśnie, dlatego że pracujemy z dziećmi i z psem w oknach drzwi z Kostuchny ZSI to co najbardziej dla mnie nieprzewidywalne na zwiedzanie więzienia w taki właśnie w tarapatach dlatego będziemy pracować długo od gniewu i też źle dlatego też wybranie Julki córka jest takie ważne to też jest takie pamiętamy, kiedy się ze Stanisławem drugą rozmawiam właśnie o jego filmach i o tym jak prowadził dziecięcych aktorów pod uważam, że to jest niesamowite ale, choć 1 bardzo ważną rzecz, że my to tak naprawdę wszystko na etapie właśnie obsady się rozgrywa, że jak się weźmie dobre dziecko to to po prostu się uda i to rzadko także można coś wypracować, że do próbować coś można to to dlatego też takie trudne tematy seks zupełnie inna praca niż dorosłymi aktorami, którzy też po prostu potrafią iść w tę albo w tę łamigłówkę strony z miasta żona po prostu są niemal tych warsztatów istot wszystko przychodzi na ogół ma emocjonalnie przez nich to jest trudne, gdyż te są w takim razie jest wymaganie no bo one na pewno zgody rodziców i pomoc rodziców tutaj jak najbardziej, ale nie ma obecnie jakieś psychologa na planie albo coś takiego nie wiem czy źle, ale dziś wiemy, że na to decydujemy, bo chcemy też wbre w wesprzeć tych naszych aktorów czy to jest prawnie wymagane nie wiem prawnie na pewno są takie ograniczenia czasowe dzieci mogą pracować o 5 dni w tygodniu 6 godzin oczywiście będziemy go przestrzegać, bo to też, jakby dla nas jest lepiej wad w ruinie nie można liczyć na bardzo zmęczyć kwotą wszystko na potencjał, kiedy ruszają zdjęcia nie już wybierzecie obsadzonych mam nadzieję, że 1 sierpnia startuje już niedługo już nikt nie czekamy w takim razie na ten skończony produkt nazwy firmy w tarapaty w bardzo bardzo gorąco miejmy nadzieję że, że nie będzie żadnych tarapatów podczas kręcenia smaczny i filmów w GM Marta Karwowska reżyserka, a filmu Iwanem gościem jeszcze zapytam dla jakiego od, jakiego odbiorcy kierujesz firmą to będą mamy mam nadzieję, że rząd no PTTK PL Defilad są dla wszystkich w sensie na pewno też mogą zobaczyć go rodzice, jeżeli chodzi o dzieci to myślę, że od 6 lat to już zupełnie NZ kapitalna fabuła do 1314 myślę, że też będzie w wciągająca także na obwód podstawówka gimnazjum to to jest nasz odbiorca czekamy w takim razie Marta Karwowska bawiono się elewacja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA