REKLAMA

Stworzyć szkołę idealną dla swojego dziecka - zrobili to Beata i Jacek Staniszewscy. W studio także Janek!

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2016-08-23 22:00
Prowadzący:
Czas trwania:
53:31 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
z Radia TOK FM na Aleksandra PEZDA oraz Jan Beata i Jacek Staniszewski z wieczora dzień dobry nawet miano nie jest dzieckiem Beata jacy są rodzicami to mówię dla wyjaśnienia oraz użyć czegoś wytłumaczyć, bo tu słuchaczka pisze do mnie, że podobno, kiedy zapowiadał naszą kondycję powiedział, że jesteście współtworzyć z nami szkoły zamiast współtwórcami, mimo że jest to ładne słowo tworzycie, ale to chyba jednak nie występuje w słowniku języka polskiego, Rozwiń » więc Kaja się i oczywiście pewnie chciał powiedzieć coś innego, ale im się tak o Tusku musisz powinnam powiedzieć współtwórcami, bo jesteście prawda współtwórcami szkoły na teren tak powiedzieć Janek ty też czuje się współtwórcą tej szkoły, a z kolei w tempie się głośniej niż Wałęsa jedno morderstwo, lecz Herberta, a ile masz lat chcesz poniewiera się w już 11, a od wielu lat jesteś w tej szkole, który jest mocno utwardzone, kiedy na osiedle, czyli chodzi do jakiej szkoły wcześniej nie zakończą się mylę dzwonię z zerówki jak Jacek Staniszewski dzień dobry nauczyciel historii no tak to czasami w życiu, bywa że trzeba odroczyć pewne starty tak się akurat zdarzyło w życiu Janka, że trzeba było odroczyć ale kiedy już jednak zaczął na to to był taki start na nas najpierw była głęboka koncentracja potem był start ostry i teraz jednostki SS nie wiem teraz z psem w sprincie na takiego słowa też nie ma, więc będziemy o tym, teraz będziemy w ogóle przerażenie uważać na słowa pieśni bardzo dobrze zna dobrze Jacek uczy historii takiego uczę historii w tej szkole i teraz mogę łączyć wcześniej też, że tak dawno uczyłem historii zawsze uczyłem historii to jest moje pierwsze jest mój pies, zanim zostałem nauczycielem uczę historii ale, a i wcześniej, a teraz razem z Beatą i jeszcze NRD 2 osobami traktujemy w tej szkole Beata, a ty, czego uczy się jestem z wykształcenia anglistą noblistką Andrzej fal przepraszam bardzo wiele z nich złamano rozmowa służyła im, o ile aranżacje dla Rosji na razie ma książeczkę droga, by zaimponować młodzieży to zostanie przez słuchaczy docenione anglistka uczyłam też angielskiego wcześniej rozumie się uczą angielskiego w Gdańsku przed urodzeniem się naszego drugiego dziecka Janka i jego przeprowadzce tej do Warszawy w zasadzie dopiero w Akademii miał szansę powrotu do swego zawodu tak no to chyba musi się opowiedzieć jak to się stało, że postanowiliście zrobić własną szkołą tak bardzo chętnie może mocno powiedzieć Otóż rejony jest naszym drugim dzieckiem nie jak to Henryk, owszem, a druga grupa złożona z parafianek Max jest rozwinięciem w szkole na innych jeśli nie zdążymy ta najwyraźniej we własnych jest jakaś pomyłka mało, więc Max jest naszym starszym synem, którego obiekt wymaga Janek też ma w świadomości od dłuższego mam wrażenie czasu i wiedzieliśmy już jak działają szkoły systemowe publicznej działają przedszkola tutaj warszawianek trafił do bardzo dobrej placówki z wieloletnim doświadczeniem miałam poczucie, że jestem innym najlepszym z możliwych miejsc, które jest w stanie zaopiekować się moim synkiem, a jednak widziałam pewne mankamenty wydzielonych im się tym niczego z tego tak nieoczywistych i tyle że tam są jakieś mankamenty dożyć tandem to mówimy o przedszkolu to obciach na tekstowy Jana czek siedział w tym przedszkolu, w którym on nie zauważał tych mankamentów, ale miałam taką pomoc takie poczucie, że nie znam aż tak wyjątkowy w ogóle z kimś innym w tym przedszkolu niż jest w domu i nie był to też jest normalne ale w jaki sposób postawią na niego zawalczyć, bo w przypadku naszego starszego syna tej walki nie podjęłam to znaczy stał się 1 z rodziców być może roszczeniowych niezadowolonych, ale jednak niezadowolonych z czegoś niezadowolony jest Wola niezadowolonych z tego, że nie zauważa się wyjątkowości mojego dziecka każdy rodzic uważa, że jego ciężko jest najmądrzejsza najpiękniejsza najgroźniejsza i wobec wszystkiego najlepsze i to prawda jak też tak oczywiście uważam, ale jest ogromna różnica kiedy stajemy przed takim faktem, gdyby dokonanym, który mówi, że nasze dziecko jest jednak tylko elementem będzie go z tłumu i właśnie, o ile osób do wojska ubrał mundur nie dostali jeszcze go w szeregu dokładnie tak mamy 6 wolnych wyjątkowej imię i a co z tym, ale wiązało się w toalecie jest taka wersja w kobiecej idealistyczna pewnie były jakieś kłopoty coś mi się z tak im w tym, że szkolnego jedno jest w tej szkole starszego z no tak to znaczy, że wiosna nam się wydawało, że to jest trochę także Janek umierającej chce więcej może więcej jednak pewne tam ławki zostały do niego przyklejonej Jagiełły w moja ulubiona to opowieść jest dobrze obawiam się debata telepie opowie niższe, ale Janek jako drzewo chyba każdy był dla nas takim momentem, kiedy się też tak naprawdę łzy pojawiły w oczach stwierdził, że tak dalej być nie może, a Beata wtedy działacze z chyba musimy zrobić coś swojego, ale ja bym chciała powiedzieć, że w no to znalezienie chciałbym, więc chciałbym usłyszeć tak naprawdę co się stało, bo rynki trzecie wielu rodziców jest niezadowolonych z szkoły uważa, że dzieci są wyjątkowymi w ogóle to jest nie tak, ale no chyba tak jakby nie wystarczyło, że zależna firma jest czymś konkretnym planie na rzecz mojej mamy trochę mamy mieliśmy trochę problem z tym, że pewne rzeczy, które są zapisane równie pięknie w różnych statutem hasłach misjach szkoły na stronach internetowych działają nie do końca są tylko słowami na tych stronach internetowych nie działają tak do końca, jeżeli mówimy o personalizacji w rozdzielaniu zwracaniu uwagi na indywidualne cechy ucznia na podążanie za uczniem dodał wszystko ładnie brzmi tak czy na zwracaniu uwagi, że każdy jest inne tolerujemy inność dno Janek będzie wymagało trochę takiego zwrócenia uwagi na to, że że, że jest trochę inne, jakby nie do końca dlatego zaczął szkoły później Zahora lub utracił nasze obecne są i inni w tym momencie, jakby z stwierdziliśmy, że to są tylko puste słowa my chcemy stworzyć czworga taką taką taką szkołę, która nie jest na niby jest deklaracja, która jest naprawdę to znaczy, jeżeli mówimy o personalizacji trzecie w tworzeniu szkoły za powtarzanie za uczniem to tak tak właśnie chcemy zrobić oczywiście wtedy, gdy się takiej szkole szkole marzy to jeszcze jest jeszcze niema pojęcia co się człowiek pakuje pakuje i zaczynamy walczyć nie wiem z przepisami z pieniędzmi ze schodami po, których trzeba wejść, a nie da się wózkiem wejść po schodach, więc na tym, by to jest oczywiste, że marzenia były inne niż potem prawda, jaka spotkała, ale fakt faktem, że jedno założenie było na zawsze nam przyświecało to znaczy spowodować, by słowa, które piszemy deklarujemy przynajmniej naszym wysiłkiem były także zamknięcie stało, że bony były prawdziwe i a tak nie było ich przypadku jednak do drugiego syna tak nie było jak i jako nauczyciel, który przeszedł przez szkołę wiejską trójmiejską prywatną państwową i każdą w zasadzie inną jak też rozumiem na czym polega masowo szkoły tradycyjne podejście do szkoły, ale ja tak jak się okazało nikt nie chce uczyć, więc i po pierwsze nie chciałam uczyć jako nauczyciel tak po drugie, miał świetną okazję, że nagłe był moty w, a po trzecie miałem imam żonę, która prze do przodu i w zasadzie zawsze robić niczego nie coś jak jest właśnie pierwszą mysz w głowie żony, kiedy postanowiliście, że zrobicie szkoły co musi się takiego stać, żeby podjąć taką decyzję mogą wszyscy narzekają godzą się już nie godzą jedni rodzice się kłócą swoje dzieci i próbują wywalczyć drogę w innej szkole publicznej albo, a i inni z kolei nastawiają mi nie idą do szkoły prywatnej taki, która im bardziej odpowiada, kiedy pomyśleliście, że jednak żadna z tych dróg wam nie odpowiada i że coś trzeba zmienić to pół okres w moim życiu, które całkowicie poświęcam wychowywaniu synów wnętrze czym większą część tego czasu poświęcam synkowi byłam skupiona głównie na nim co oznaczało, że wiele godzin spędziłam w jego przedszkolu, obserwując różne sytuacje in któregoś dnia po prostu usiadłam nad kartką papieru napisał sobie drogę do konta walkę ja chciałabym, żeby to miejsce wyglądało pamięta pani wygląda na to tabelkę co tam napisane no to nie tam bardzo dobrze w tajnym zapisałam się niewiele, żeby nam na to duża nie mam nic przeciwko po prostu się zastanawiamy się z 4 jedno 100 posłach, którzy dają dziś konkurs co to nie znaczy okręgi nowym kontynuuje na tej kartce znalazła się informacja, że chciałabym, aby grupy, w których uczą się dzieci były niewielkie maksymalnie dziesięcioosobowe ażeby pracowali z tymi dziećmi ludzie, którzy mają wiedzę wykształcenie, ale chcą z nimi być chcą poświęcać swój czas i swoje umiejętności i autentycznie im towarzyszyć doświadczeniu, jakim jest edukacja po jej torze chciałabym, aby taka placówka kierowała się potrzebami, jakie mają dzieci, żeby widziała te dzieci, jaką indywidualności, a nie takie właśnie pani powiedziała żołnierzyki gdzieś tam stłoczone w mundurki jako jakąś całość, żeby nie była taką bezduszną machiną i na bazie tej kartki potem powstały założenia czegoś co dziś nazywana Akademią dobrej edukacji zostało to wpisanej do założenia jej statut i dzisiaj rzeczywiście tak już połamać się w Warszawie no dobrze no ale na, jaki sobie pani napisała to na kartce lotu trzeba było i co poszła pani do męża powiedziała słuchaj stary nowi Myszka właściwie wszystkie szkolnictwem tak było i wymaga tak było było dokładnie tak było pamiętam dokładnie to było tak to jest taki zróbmy szkoła ani ja oczywiście to główny 57 pomoc baty na życie i pamiętam, że jak jakaś jakim, a co wtedy panu zrobił właściwie test jest narzędziem dno wtedy to już zrobiliśmy niedawno po po przeprowadzeniu się do Warszawy pracowałem w istocie badań edukacyjnych tak powiedziałem dla mnie zawsze, ale uczą też już w szkolnej dla mnie jak szkoła to jest rzecz, z którą się od urodzenia stykam, więc dla mnie złota kosmiczna myśli zapowiedziano oczywiście tak zróbmy, chociaż niewidzialnej lato jest możliwa nagranie solowej zawsze tak 5 % wam pomoże nam się uda, ale im powiedzieć tak na odczepnego jak znów bez nich, ale udało się na debatę tak tak długo parła tarła wyparła robiła różne rzeczy i siedziała w ośrodkach słuchała rodziców znamy ją namawiała rodziców również, że taka szkoła jest potrzebna nie tylko naszemu synowi, ale wszyscy potrzebują takiej szkoły jak i nerwicy uczą dobrze fani dobrze nastawieni na uczelni tak, ale jest też szkoła integracyjna prawda i to było euro jest szkoła to jest szkoła, która przede wszystkim może tak nie zwraca uwagę na to co z jakimś papierem przychodzi dziecko oraz boimy się słowa integracyjna boimy się z Tarnowa może inaczej też ogólnodostępna tak przyjmowanie do niej są uczniowie, na których potrzeby jesteśmy w stanie odpowiedzieć, że AIDS i staramy się na początku zastanowić czy jesteśmy w stanie dziecku, które do nas przychodzi pomóc czy jesteśmy w stanie z nim pracować, bo nie ukrywamy, że są dzieci, które potrzebują lepszych innych bardziej specjalistycznych nauczycieli niż my natomiast jedno staramy się być bardzo mieć szeroki wachlarz naszych możliwości umiejętności, więc dzwonią do nas różni ludzie z różnych miejsc w Polsce i z różnymi pytania związane z Genewy wrócimy, bo to jest bardzo ważne, a cyjanku uczestniczyły w tych dyskusjach jest wtedy ruch rzadko mają na męża tylko dzięki Bogu chętnych do ich odnaleźć można ciągle chce go, dlaczego dzięki Bogu, bo nie byłoby to niepojęte niekorzystnego nie było chętnych w ramach tych nerwów, a tych zajęć ująć te rozważania nie mniej ambitny z pełnionej funkcji nudna realiach rodzice się kłócą, ale to ten temat wzbudza u nas duże emocje co prawda medialnych dołączył się np. już na etapie wędrowania po urzędach często razem chodziliśmy chodziłeś tak zależało i co być może pan burmistrz wspólnie mogliśmy oglądać różne lokalne razem także i co wtedy ci się co wtedy myślał co wydawało ci się najtrudniejsza inna na początku najtrudniejsze z legalną mniejsze pomieszczenia pani burmistrz powinien wyglądać tak ważna osoba nie, a cyjanek po niesłusznie no dobrze, ale jak już tą barierę przekroczyć, czyli poszliście do pani burmistrz to w tą samą co jeszcze było trudne myślę, że towary będzie trudne zrobienie tej szkoły czy drewna w znacznej w latach myślałem, że to my nic nie było, a będzie miało to nie miałby iść jak co miało być trudna i właśnie próżniowej, a z waszego punktu widzenia co było największym wtedy wyzwaniem przy zakładaniu tej szkoły wierzyć w to, że się uda tak zdrożeje muszę powiedzieć, zanim okaże się po uszy po dziś o Kasi którejś z sobą ostry jak Demi nie byłoby jest to Katarzyna Hall min, do której są tam Belką na tej kartce poszłam zapatrują się co właściwie na dojazd do nich tym pomysłem poszłam do Katarzyny dlatego, ponieważ znaliśmy się z naszego wcześniejszego gdańskiego życia mówi Jacek kresową gdańskich szkołach autonomicznych, które jedynie WOŚP wdrożyła ministrom edukacji nie ktoś był ten etap po nim była posłem na Sejm, a haruje razem z nim razem raźniej w ataku tworzyliśmy Stowarzyszenie w tej chwili nic aktywnie działa w stowarzyszeniu Jacek miałem już zupełnie poświęciłam się prace w Akademii no tak to się właściwie zaczęło ginie naprawdę bez pomocy Katarzyny nie odbyłoby się tutaj nic mi no dobrze, a wręcz, jaka musiała być szkołą czy ona jest mu majaki specjalne udogodnienia trze cie znaczą co to może bardziej tak przede wszystkim chciało musieliśmy sobie z poszukać takich ludzi, którzy nie boją się pracować z różnego rodzaju czynnościami oboje nie lubię słowa inność mnie nie lubi słuchać, bo to jest ból bazują one do turnieju uśmiechali, zwłaszcza że dalej no trudno mi powiedzieć na innych to jest trochę także dźwięk, jeżeli wyobrażamy sobie dziecko w szkole to widzimy dziecko siedzące załogę w ławce grzeczna mniej grzeczna rzucająca samochodzikiem albo nie samochodzikiem natomiast jedno tutaj naprawdę waha się różnego rodzaju MON w niezwykłości i inność jest bardzo duży i NATO chcieliście właśnie mecz otwarcia tak dziś chcieliśmy być otwarci natomiast nie chcieliśmy robić szkoły specjalnej nie chcieliśmy robić szkoły dla osób niepełnosprawnych nie chcieliśmy robić osób, gdy do szkoły dla osób z orzeczeniami z wykonawcą, w której wszystko jest nasz dach, który wszystko jest możliwe inni np. nie mnie nie myśli o tym, jaki ma być nie wiem, jaka ma być proporcja między pełną sprawnością niepełnosprawnością taką niepełnosprawnością inną po prostu przychodzi Jaś Małgosia do do do szkoły i sprawdzamy czy możemy ci pomoc czy możemy z tobą pracować z w ich oczywiście, że musieliśmy zadbać o to, żeby osoby, które potrzebują wózka wjechały w odpowiedni sposób, żeby nie było żadnych progów żeby, ale też np. rozmawialiśmy o tym z nauczycielami, żeby na coś tak oczywistego jak siedzenie na dywanie, gdzie może to nie odbywało się dlatego, że to bardzo pokazuje, że 1 z nich, który siedzi na wózku jest już troszeczkę inna i jakby na pewno czuje się inaczej albo na stałe ku, więc jak pilot jaka jest na to metoda, żeby niemal wszyscy siedzimy przy stole w takim momencie, jeżeli coś się, jeżeli trzeba wierzyć, że trzeba przeprowadzić zajęcia na coś się zastanawiam czy naprawdę do nich trzeba usiąść na podłodze, jeżeli nie trzeba do tego nie robimy to co staramy się pokazać, że nikt z nas nie jest w istnienie nie wymaga specjalnego traktowania, chociaż oczywiście to są piękne założenia, ale rzeczywistość potrafi dzicy wydobycie inna czasami trzeba tak tak zrobić, że żal, że gdzieś nie pojedziemy albo gdzieś nie pójdziemy, bo jakiś muzeum albo teatr jest na drugim piętrze jej dzieci trzeba po prostu wnosi co nie jest indywidualnymi rzucają kłody w naszej kadrze, bo naprawdę wnoszą wnoszą wózki do tramwajów autobusów do Pałacu kultury nauki to znów odważniej i silni ludzie, czyli a, jakie były największe wyzwania jeśli chodzi no właśnie, jakie były największe wyzwanie wózek jest takim wyzwaniem znamy takie innym były takie reportaże nauczycielka też na wózku szkoła w miejscach, gdzie mogą wypracować było to bardzo trudny, ale przed, jakimi największymi wyzwaniami paneliści i 3 zdarzyło wam się odmówić nową nie mieliście możliwość, by to tarasie ogród największy ból chyba dla nas tak właściwie nie boli nas każde odejście ucznia ze szkoły vis, a zdarzy się, a zdarza się jak najbardziej absolutnie takie sytuacje na pewno będą się nam nadal zdarzało, bo ludzie do tego mają prawo na nas boli tym bardziej nam, ponieważ się też przywiązujemy wkładamy jakąś pracę jest jakaś więź pojawiają się jakieś efekty jednak musimy się rozstać wydalania Romów czym są po odejściu właśnie z tego powodu, że jednak formuła szkoły nie odpowiada inny myślę, że zazwyczaj chodzi o różnice w sposobie komunikacji to znaczy mówimy, o ile jednostronna mówi, o czym się druga strona wyobraża sobie rok jest dokładnie to co miałbym mamę przed oczami, a w efekcie dostaje jednak coś innego gdzieś się nie dogadujemy gdzieś nie do końca potrafimy mówić o tym samym PE i nie są też pokazywać palcem na żadną ze stron to w każdym wypadku jest inaczej, ale w momencie, kiedy definiujemy my ich rodzice potrzeby dziecka jako winnych zakresach to ta współpraca się nie uda to jest bardzo ważne nauczymy się też się cały czas uczymy tak to jest szkoła i tak znowu nie jest pustosłowie, dlatego że jak powiedziałem wcześniej staramy się używać słów, które co znaczą, jeżeli mówimy, że jesteśmy szkołą uczącą się to się naprawdę cały czas uczymy my nauczyciele się cały czas uczymy się dopuszczać się zmiany reguł gry w ogóle zaimponowała i mnoży pan teraz wiemy jednak że, że proces przyjmowania ucznia do naszej szkoły trwa dosyć długo i to nigdy nie jest rozmowa na zasadzie czy są u was wolne miejsca tak są zapraszane tylko to jest zaproszenie rodziców po to, o czym bata mówiła to jest głównie dyskusja między jedno niestety dorosłymi tak dziecko bardzo bardzo szybko szybko przyzwyczaja się młodsze tym czym tym lepiej, ale bardzo szybko przyzwyczaja się do reguł tej szkoły gdzie, że nie mamy ocen wierzą, że nie mamy dzwonków właśnie to może to może tak dalece, ale w Opowiedzcie o tych regułach, bo jak tak mówić o odejściu to właściwie nie rozumiem, z czym rzecz, ale rozumiem, że te reguły waszej szkoły różnią się znacznie Odry obniżką znaczki inni nie tylko tym, że jesteście otwarci na wszelkie wyzwania typu wózek, ale z mienia grozi mu wózek to nie jest największy problem, ale wciąż można tez wytłumaczenia starszym osobom rodzicom co się pakują i może skończyć ten wątek rekrutacji, bo właśnie dzieje w związku z rannym w czasie w czasie tego w czasie tego procesu plakatu rekrutacyjnego namawiamy rodziców, żeby naprawdę zrozumieli, o co nam chodzi, czyli mówimy najpierw, o co chodzi pytam się, czego od nas wymagają w krótkiej perspektywie w długiej perspektywie, po czym jednak, by prosimy dziecko, żeby z nami zostało na kilka dni, żeby po prostu sobie z nami się połączyło i w granie u nas nauka i nic nie jesteśmy nie nie jesteśmy szkołą, którą Bóg wie, czego wymaga po prostu my chcemy realizować program podstawę programową wszystko to, czego wymaga współczesna szkoła i wszystko to, czego wymaga współczesne prawo tylko w dobry ciekawy i nie jakiś opresyjny sposób nie jesteśmy szkołą, która w jakiś w za tym stoi zadanie stoi jakaś wielka ideologia mówiąca jesteśmy szkołą taką się kończą oznaką tylko po prostu chcemy porządnie uczyć, ale tak, żeby u dzieci się u nas dobrze czułem Izabeli jej się czuję przede wszystkim bezpiecznie, a więc stwierdzamy, że nie będziemy oceniać dzieci żadnymi cyferkami dlatego, że to są etykietki i nie chcemy, żeby ktoś sobie powiedział, że jestem uczniem trójkowym folkowym czy w piątkowym, więc oceniamy dzieci mówi rozmawiając z nim nie mówiąc co zrobił dobrze co zrobił źle prawo wymagana od nas tego, żeby na końcu dać świadectwo z drużynami jak Marcin domenę z ocenami tylko ustalamy tę ocenę z uczniem wżyciu się tak dobrze nie wszyscy, a w narodzie też trójki dajemy wasze produkty filozofii wszyscy powinni dostać piątkę jeśli jest rannych dzieci potrafią fantastycznie ocenić swoje umiejętności nie są w stanie powiedzieć, że nie umie ją gminy czegoś o wystarczająco dobrze by dostać ocenę nie wiem, skąd wziąć bardzo dobrze rozmawiamy z pewności czy nie zrobić czegoś takiego, żeby się wszystkim dać się tezę film tak źle, ale zdarza się też niska może jeść byle jakość Janku co jest ważniejsze w nauce i w tych ocenach w tych końcowych z Arcusa staranie się można dostać piątkę czy za umiejętności się z tej piątki swojej perspektywy oczywiście jabłonie nie łapie przy całej filozofii od cen, bo to jest głównie w wezwaniu nie po prostu zły i jak możnych jak można oceniać, a ty jesteś nie łapiesz tej filozofii no i kajaki, jaki masz oceny na świadectwie ileż dostają świadectwa szkolne jak zmieniała się w jesiennej z Niemiec nie obchodzi czeka, ale jest też na rozmowach trójstronnych pamięta, że głośne rozmowy Trójstronnej zakończył też nie jest najtrudniejsza rozmowa z trójstronną odbywa się 3 × do euro w roku szkolnym jest to spotkanie między uczniem mentorem, czyli osobą, która także wychowawcą wykonywać indywidualnym dla ucznia nie dla klasy jak w Lozannie tanich win i rodzicem i wtedy ta ocena to jest 3 ,5 strony albo nawet więcej bitego tekstu, w którym rodzic dowiaduje się z ciemnego dziecko jest obraz czynnemu nad czym musi popracować co jest nie tak jestem sobie jeszcze nie radzi i taka rozmowa trwała około godziny, więc jeżeli mamy tych 70 uczniów na to w związku z tym, że jeszcze w tym troje dotrwa prawda trochę dotrwa, bo byłem jeszcze dyrektorzy muszą być w w czasie każdej rozmowy, więc jakoś się dzielimy się w 2 zlote taka rozmowa, kiedy na to jak powiedziano kilka naprawdę chcemy rozmawiać nie umierać z żurem jest rodzicem to uczeń ma prawo też powiedzieć, że nie chce brać udziału i oczywiście gęba też to szanujemy natomiast jest ważna rozmowa też z tego powodu, że my ustalamy w jej czasie plan na kolejne 3 miesiące Zydeco Band oraz w jakim kierunku idziemy coś zadziałało musimy jeszcze zrobić jak możemy się tą pracą być może z rodzicem podzielić może rodzic chciałby jakoś w tym chęć udziału w UE i nie proszę mi wierzyć, że już dziś takie 23 rozmowy z jakąś rodziną przeprowadzi to jest się już zupełnie innej relacji niż, gdybyśmy byli w szkole, gdzie tylko cyferki nas interesują mnie wywiadówki, na których jest 50 osób i ruszamy z 1 z walki takich jak ma możliwość, a te opisowe oceny dotyczy tam wejść do trumny z kranu i arbitralności, choć plan na koniec roku cha tys ton dyplomy z narodem Stana Wawrinki chętnym, choć w, jakiej my też zaraza powiedz mi nie byłbym taki tekst o odwagę, jaką głosi swoje poglądy Niewiem, dlaczego się tutaj i odnosi się pięknym, pisząc ten dyplom naprawdę nie wiem, ale chyba słuchacze wiedzą, ale to czy innych to dziś spodobała ta jego inne niż inne niż teraz podobno my tego niezrozumiałego coś trzeba by ceny paliw to znaczy mówić to ze skromności nawozy pasjonat jest też radio i dużo osób ci słuchali zastał przez nie rozumie, dlaczego jesteś odważny chętnych do wielu właśnie trafiły dziesiątki nie rozumiem, ale w no dobrze, ale jesteś dumny z tego dyplom trakt fajnie, a on z jakim przedmiotem uważa, że masz kłopoty przy czym jest taki był król z matematyką i z matematyką nic nie rozumiesz kręci głową tak rozumiem ma sens zrozumiemy tym jak i nie widzieliśmy w drugiej klasie rajdy do czwartej więź z problemy narastają hałdy rosły w wolumenie uważa, że to ważne, żebyś umiał matematykę nasze przyda dlaczego więc, ale znaleźć się na nim dziś przed o tej do tego, żeby się dostać do jakiejś szkoły i inne czyny, jakie studia z Knurowa wnuków czy w życiu tak, żeby coś policzyć realnym życiu odkryli w dobra Meng on w skoro mówicie, że te oceny są opisowe rozumiem, że kryteria wymyśla nauczyciel każdy sam czy są również z nas opracowywany staramy się, żeby te oceny opisowe były w miarę spójne i żeby one były podobnie zbudowane i kiedy jest tak, że naprawdę mówiąc to staramy się, ale w już w pamiętam, że w poniedziałek w czasie rady z nauczycielami będziemy rozmawiać o tym jak lepiej pisać oceny semestralne, ponieważ wiedząc o tym, czytając tych ocen semestralnych coraz więcej no widzę pewien i ich różnorodności taki rozziew który, który nie do końca chyba powinien być dlatego na pewno będziemy sobie o tym, rozmawiać to jest trochę tak, że właśnie cały czas uczymy i w w poniedziałek będziemy się znowu uczyć pisać jeszcze lepiej oceny semestralne ten jest jestem tylko w, a propos w świat zmęczyło go nawet mówić ja powiem odważy się, że ZUS i do tego stopnia jest dziś Janek nie na swojego świadectwa, dlatego że myśmy te świadectwa w tym roku wysłali pocztą do rodziców, bo nie chcieliśmy, żeby na koniec roku szkolnego z KUL wyrażali takiego wrażenia porównywał się każde dziecko dostało dyplom Janek dostał swój własny słyszeliśmy przecież, z czym każdy dostał bardzo poważny tekst na tym podziękowań chcielibyśmy, żeby to było zbyt za wesołe to podziękujemy ci za to jak się uśmiechasz dochodziło też bardziej doniosłego tak to nazwijmy, a świadectwo jako dokument prawny, który nas zobowiązuje kraje, które tak naprawdę z informacją dla rodziców poszedł pocztą listem poleconym, ale to podziękowanie za to, że taki zwyczaj szkoły tak dla innych słoni aktorką dziękuje dokończenie na na leśnym w Nicei nauczyciel uczniowi no i uczniowie nauczycielom inne też powinni mieniem niż Renault PL my źle raczej mniejsze niż teraz był taki zwyczaj raz raz znaczenie wyłącznie insynuacjami realizują najważniejsze dziękuję uczniom i za to, że właśnie są odważni za to, że pokonują swoje życie męża straciła za to, że ciężko pracowali, że są świetni z programowania są świetni z matematyki i że są świetni z polskiego, że poprawili swoje swoją i interpunkcji je na każdą środę staraliśmy się, że tezy mają coraz więcej przyjaciół więc, jakby staramy się znaleźć w każdym z tych uczniów to co im się naprawdę udało nam nic tak za tym podziękowaliśmy to przede wszystkim skupiamy się także w ocenach semestralnych na tylnych na tym co jest dobre noty są udaje się staramy się na podstawie tego co udało się wypracować zbudować kolejną umiejętności, wspomagając dziecko w tych czynnościach, które mi się pojawiają, ale nikt tych trudności nie akcentujemy z przesadą gleby Okaj one są zaakceptuje moje, ale dostałem się zbudować na tym z tego co mamy zróbmy to coś do najlepszego i jego pracujmy nad tym co nam tam zalega w ten sposób to jest trochę także głównie uczymy naszych uczniów 2 rzeczy ja zawsze mogę powiedzieć, że uczymy ludzi ani przedmioty czyli jakby mnie nie patrzymy na to, czego ich uczymy, ale kogo uczymy to jest 1 rzecz 2 pamiętamy o tym, że uczniowie i tego ich bardzo mocno uczymy powinni przede wszystkim zadawać pytania i powinni cały czas zbyt ciekawy i to znowu nie jest pustosłowiem tak to znaczy oni powinni każdą w zasadzie lekcje kończy znakiem zapytania ani kropką albo znane szukać odpowiedzi, a jak wyglądają lekcje Janku, gdyż ty nie ma porównania trochę, bo nie chodziło nam żywą, ale jak wyglądali na wybory już za sobą udany, bo wreszcie kolej właśnie po kryjomu dawali do pierwszej klasie nie było na mammografię sikha szukaliśmy innego bowiem no ale tak, więc my w pierwszej klasie było tak na Węgrzech nie mógł realnie wielkiej było nas szóstka ich roli w ICO to trochę za mało w klasie w Chinach nie tak nudno nie da teraz jednak perswazje demencji naz w i 20 lat ponieważ, gdy ludzie z 25 w drugiej było już tak o grach i dobrze w zeszłym roku było na czele z pań nierealne teraz Lech ma patent na dachach teraz jedziemy około jedno takim po okrągłym stołem i jakby co zrobili tak, ale wobec zła, że jesteś panią nauczycielką jesteśmy uczniami tak bardzo często wyglądają lekcje zaznacza każda okazja, by przepytują pytana o lewicowy rząd mają to nie zadają pytania tak takie zmiany są to wręcz na wezwanie na zmiany zaszły dokonał się wygra właśnie nazywa się Ola Pliś o w dość, że rajd udało się nam znieść mrozy szczep w dość różnych okoliczności w Libii staramy się, żeby nie, żeby wiedzieć jak najwięcej przebywały razem natomiast ta personalizacja nauczania polega przede wszystkim na tym, że każdy z nich traktowany jest tak, by jako oddzielne klasy, czyli dla każdego napisane zupełnie inny program podobne, ale inny program dla każdego i dla każdego urn ustalone są inne cele nauczania dla i dlatego czasami wchodząc na lekcje czy i jak to mówimy na konsultacje, bo to różnie bywa widzimy uczniów, którzy np. rozmawiają o tym samym ale, robiąc inne zadania z innych podręczników albo zupełnie innych materiałów czasami wśród drugoklasistów znajdzie się pierwszoklasista, dlatego że my te dzieci bardzo mocno mieszamy zresztą w przypadku etapu drugiego, czyli klas 46 na zasadzie w ubiegłym roku nazywała się ta grupa strefa 46 COT no bo 4 SA Jerzy Woźniak były, bo to jest grupa która, choć cały czas razem nie uczymy czwartej klasy piątej szóstej tylko oni się uczą razem, więc salonu są to niemożliwe da się łączyć, a jednak, że andrzejek w branży odzieży oraz ich w regionie oraz uczyć to jest to jest fantastyczne w Zielonej Górze myślenie o nich wszystkie wasze wymyślała nazwy do swoich guru może jednak typowy sieć nazwała twoja grupa szanuje i ziemniaki nie wiem, kto to wymyślił, ale naprawdę, ale niewiele z nich w głąb wymyślił żadnych szans punktuje się z żyrandola, że to pomyślałem sobie Boże co za obciach, ale drugi raz dziś jest podobno miało jesteś rozpoznawalny lotów, a wszyscy mówią o was ziemniaki tak teraz tak to leżenie w górach niech niechętnie dzwonią do granatowej, czyli Maciej grupy różne wiekowych mamy grupę różna wiekowe bardzo mocno zwracano uwagę na to w jaki sposób co trzecie dziecko umie cie i do jakiego tego przydzielić oczywiście jest także 11 rocznik przeważał no bo to jest naturalne natomiast, jeżeli przychodzi do nas uczeń, który wyraźnie potrzebuje pomocy i mówiąc brzydko cofnięcia się o krok wstecz to po prostu chodzi do tej grupy, dlatego że żadna grupa nie jest nazwana pierwszą drugą trzecią klasą Dynama szalony ziemniakiem psy koty mamy jakieś inne grupy, które z nich koty psy koty, choć jak i Kwaśniak i t d. więc zuchy harcerze zuchy Węgrom i wędrowców ex i rent i po prostu nogę dziecko ma ona na pewno do zajęcia chodzi tam chodzi tu oczywiście, ale czekać na to na co wiele tych dzieci macie macie tyle brutto co to znaczy, że te grupy są mniej co nie jest także jakaś grupa i oni wszędzie chodzą razem tylko na każde zajęcia tworzą się różne grupy tak w zasadzie tak to znaczy, kiedy należy tylko do 1 grupy czy do kilku w dolnych rejonach akurat należy do 1, ale są dzieci, które są głównie przypisana, bo po tak naprawdę mentor łączy to te osoby, ale są są też mieli są też momenty takie jak informatyka czy historia dla młodszych klas, kiedy dziecko w razie chciałoby szachy wyraźnie chce iść, jeżeli już do tego nadaje tango popychany po prostu tak, że to 1 z dzieci w tej szkole jest to trudne do określenia, ale Anna myślę, że na nas stałe przychodzi do nas codziennie, bo też nie ma obowiązku przychodzenia z naszej szkoły nigdy nie wymagane żadne usprawiedliwienie, że w razie zwolnień lekarskich, ale myślę, że codziennie możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z około 50 rokiem dzieci przy czym uczniów mamy około 150 naj to jest ta różnica w Tajlandii Lechii nie muszą przychodzić codziennie, ale nic nie żyje do dziś zresztą to wtedy co robisz przychodzić codziennie przeżyłem czegoś takiego, że nie przyszedłem do szkoły o a dlaczego zaszyć się chce iść do szkoły tak nawet teraz chodzi tu szkołę jak zaczynasz wakacje dzisiaj byłam tak inaczej szkoły w wakacje mamy szkołę wakacje sprawuje nad opieka nad dziećmi nad uczniami naszymi UE i Janek już w zasadzie nie mógł się doczekać, kiedy będzie mógł wreszcie, bo to jest to od heroiny piszemy niemal po swojemu cham dysk jest potem i to dokładnie z ruchem, a le lat nadnotecki to co tam robicie w tej grupie szalonych ziemniaków jak 1 z mężem mąż kolegów takich, którzy są ci starsi w tej grupie mają niekoniecznie chińscy najstarsi to taki, czyli najmłodszych 10 aktualnie to jest ten był gorszy, a ci w tym nie było miejsca w Tatrach reż Rafał 1946 proc, ale dość ich pełno ich nie nie gubi się tak bardzo rozumiem, że do tej pory byłeś najstarsza teraz niż najmłodszy, bo przecież wynika z a kiedy były najczęstszymi mnie irytowało się to, że są jacyś młodsza od ciebie coś im gorzej wiedzą mnie irytowało mnie to, aczkolwiek w nic nie do końca zdziwiło, ale łańcuch zafascynowani, że np. pandemia kiedyś próbowałem namówić mojego kolegi Górnik chce się go pistolet to, ale do US Alone wręcz Utah w CSW to nie jest wulgaryzm, a chętnych znajdziemy w układzie blisko promuje Ełk Pisz pozwoleniem władz w 1400 pięćdziesiątym ani w 1400 dziesiąty, a ty wiedziałeś, że w 1400 dziesiąty no i co wyrzuci taki, aby osiągnąć jak udowodnić po prostu mu to powiedziałem aha w latach to jest w ogóle świetne spostrzeżenie, kiedy dzieciaki zaczynają się naprawdę uczyć od siebie czegoś nie uzyska w momencie, kiedy dzieci są wyrównane po jakimś po to, pogrzeb prezydenta Czech pod względem wieku czy pod względem poziomu np. tak też jest skoncentrowany na wspieraniu służb z ust nauczyciela Domoń nie ukrywajmy, że w takim układzie, którym zaproponowaliśmy dzieciom rodzicom no właśnie ten akcent położony na kontakt między dziećmi, a to nauczyciel jest osobą wspomagającą towarzyszącą oczywiście inicjującą pewne zajęcia pewne Novum na procesy edukacyjne, ale właśnie oni mają ten czas, żeby ze sobą po prostu porozmawiać zachęcamy ich do tego, żeby podpatrywali od siebie nawzajem różne rzeczy i wtedy właśnie jest moment, kiedy można trzeba sobie wyobrazić naprawdę 10 szalonych ziemniaków, które szaleją i które są bardzo ciekawe wszystkiego z zajęciach 4 Ericsson możesz mówić o Janku księżna gmina nie ma dziś rolnik lub w szkole przynajmniej tak w było mówione, że też inne zdanie Mariusz k i oczywiście jest nauczyciel, który jest mentorem jest wiodący natomiast nie wyobrażamy sobie, żeby nauczyciel sam pracował w takiej grupie, więc pracuje z nim czasami jednak czasami, gdzie jest czy osoby, które wspomagają tego na tego nauczyciela w swojej pracy często zapraszamy na te zajęcia jakich gości i Senacie i gości pracowników szkoły nauczycieli, ale z klas starszych tak, żeby np. ja przychodziłem to nie uczyłem historii dzieci z pierwszej drugiej trzeciej klasy i to były fantastyczne zajęcia, chociaż bardzo trudne do to do poprowadzenia proszę mi wierzyć, że im prowadzenie lekcji z maturzystami to jest małe Miki przed przed dniem wolnym nienależnie przekonywać, ale poezja gotowy macie takie lekcje historii matematyki fizyki czy macie jakieś zajęcia takie tematyczne i jak przychodzi rano do szkoły to co tam potem z jakichś cholernych zwróćmy to on kręci tak, by co tam nic Polsce nikt nie jest także mniej każdy dzień tego nie jestem selekcjonerem z alem ucznia przedmiotowo nic zatem szukać też nie wiedzie angielski z jej twardy jest stała w Onecie zadawane zadania do domu 4 z nich mają nadzieję żagiel rzadko miała ona są tacy, którzy mają taki facet, że bardzo dużym dlaczego, żeby coś nadrobić to po prostu nie uważają tak głosi, że to z tego względu, że nie może zdrowiem nie nie ginie u nas nie mówimy gimnazjalnych muszą odpowiedzieć ale gdy mamy walkę 0 Walna zaginiony zakaz mówienia praca domowa, dlatego że bardzo nie chcemy, żeby nasze dzieci się pracowało za dużo w domu, bo tak długo siedzą w szkole szkoła jest otwarta do 173040 z nami, gdy mówimy o pracy indywidualnej, czyli bardzo prosimy u uczniów również rodziców, żeby pozwolił dzieciakom robić też te prace sami, nawet jeżeli one będą pełne błędów to jest druga rzecz, która jednak nie dał powiedzieć, że oprócz tego znaki zapytania kajak Expo w sumie aż z o jest to, żeby oni się naprawdę nie bali błędów żeby, żeby jak najwięcej tych błędów robili, żeby się na nich uczyli, żeby uczyli się siebie, ale krytykować PiS to jest bardzo trudne, bo dzieci już przychodzą do nas do czwartej klasy do trzeciej klasy z zewnątrz myślę, że muszą być idealne perfekcyjne, że wszystko, że żadna nie powiedzą albo nie pokażą czegoś, jeżeli to jest nie na piątkę i to jest strasznie trudno, żeby powiedzieć, że wrócili oduczyć grozili mu część w ogóle ten trend ten moment to co mamy bardzo dużo osób, które przychodzą ze szkół zewnętrznych z różnych szkół i ten detoks trwa czasami 2 tygodnie czasami parę miesięcy, żeby dziecko w ogóle znalazło się w tych nowych zupełnie w warunkach, w których nie dajemy tak, bo z 1 strony daje mu nierealność ceny dużo wolności z początku jest bardzo szczęśliwe, bo potrafi, bo nic nie musi, ale po jakimś czasie to się zaczyna fajnie wyrównywać i gniew to też jest ważne, żeby rodzice moment wytrzymali, bo przyzwyczajeni są do tego, że dziecko jest załączone siedzi wieczorami w i wkłuwa Atu nagle przychodzi i na pytanie co było w szkole mówi nic poczuliśmy się robiliśmy eksperymenty, a jest w takim razie trzymać się tzw. poziom nauczania w wodzie z generalnym muszą zdać egzamin, ale co 2 jak to muszą na czas trudny egzamin śniadania znacznie na nie no właśnie w przegrał z nikim przede wszystkim pamiętamy o tym, że, aby i co mówią bardzo mocno nauczycielom nawet dzisiaj mówiłem 1 nauczycielowi na rozmowie tak, chociaż właściwie już go nie ma tego razem będzie, ale coś co ważne jest, żeby wytłumaczyć co znowu chce też wytłumaczyć nauczycielowi, że naprawdę cenią zdaje egzamin tylko uczeń zdaje egzamin, więc są to do niego należy przygotowanie do egzaminu wiemy jednak tego sprawdzić sprawdzamy czy nasi nauczyciele wykonują naprawdę świetną robotę merytoryczną przygotowują się bardzo dobrze do zajęć ci, którzy są nauczycielami słabymi długo u nas nie zmienia pracę zdarzają się tacy myślę, że tak zdarzyć się etat nauczyciela, ale jak coś więcej myślę jednak by na tych dobrych rękach dobrych przenośna, ale nie oznacza, że był z nauczycieli n p . jeżeli uczymy nasze dzieci ciekawości świata no to chcemy, żeby to one zadawały pytania, a więc od nauczyciela oczekujemy, że wesprze w poszukiwaniu odpowiedzi, a my będziemy się inaczej, jakby nie nie będzie on bezustannie zadawał tych, wykazując się uzyskać poprawną treść odpowiedzi od zera od dziecka innej to jest chyba 1 z głównych cech poza tym nasi nauczyciele to ludzie, którzy do swoich umiejętności kwalifikacji dokładają taką cechę, która pozwala na na bezustanne uczenie się uczynić na kursach i nie zdobywanie dokumentacji tylko na chęć poznawania tego co w zasadzie w tym konkretnym dziecku jak tu pomóc jak tu wesprzeć, o co chodzi, dlaczego nie można pójść dalej czy też osoba, która musi znaleźć czas i chęć do tego, żeby porozmawiać z dzieckiem porozmawiać z rodzicami pachnie przepracowaniem no wiesz tak zaangażowaniem, ale co nauczycieli w jest to 1 z 1101 wniosków poprzedniego roku szkolnego, że nauczyciele są zmęczeni i że nauczyciele potrzebują więcej odpoczynku i więcej pomocy psychologicznej to jest rzecz, nad którą będziemy pracować w przyszłym roku, ale to panie Jacku Staniszewskim jako pracownik czy współpracownik Instytutu badań edukacyjnych wieś to wynika ze wszystkich badań, których zawodu nauczycielka oczywiście, że nauczyciele potrzebują wsparcia oczywiście, że tak logiczne, ale ono u nas będzie a bo u nas nawet dużym zakresie już jest już jest tak to znaczy jest możliwość pogadania z psychologiem jest możliwość Super wizji jest możliwość za dużo tych psychologów nas przepracowania problemu i t d. nadwozia przewidziano możliwość jej jak z nim, ale jest możliwość, żeby nauczyciele nie byli przepracowani nowa wieś 70 rozmów z Trójmiasta realnych ocena opisowa inne metody pracy Otóż rzeczywiście wyglądają, jakby bardzo dużo jak wypracowali ile godzin pracujecie na rzecz godzenia w ciągu minionych w tygodniu pracujemy tyle ile każda osoba zatrudniona na pełen wymiar tak i 40 godzin w tygodniu z czego zakładamy, że dydaktycznych około 3235 domagać się musi brać, a więc dajemy te 5 godzin czasu ona dziennie na przygotowanie się i opisanie ewentualnie swojej pracy, ale nie zapominajmy o tym, że nauczyciel prowadzący zajęcia religii w zakładzie już wcześniej nie jest sam z grupą dzieci guma do swojej dyspozycji również innych pracowników, którzy go wymieniają w tej pracy jest sąd opiekunowie jakich nazywacie właściwie każda z tych osób ma trochę z naczelną funkcję, bo są nauczyciele wspomagający, więc taka osoba wspierana nauczyciela, ale są też asystenci poszczególnych dzieci, bo zdarzają nam się uczniowie, którzy wymagają specjalistycznego wsparcia w tym, żeby uczestniczyli w Wągrowcu zajęcia, by mogli się zmierzyć z sytuacjami takimi społecznymi gminie jest przebywanie w szkole i zdarza się, że w 1 zespole nie wiem dziesięciorga dzieci tych osób dorosłych jest troje czworo ich dobra to wówczas rundą troszeczkę inaczej wygląda można się nie obrazi ale, ale jest coś w tym co mogą zwracać na to uwagę, że to potrzeba do tego, gdy powiedziałem z o może wahać się w razie słabych nauczycieli to jest to jest szkoła, która wymaga specjalnego nastawienia i odpowiedniej odpowiedniego nauczyciela ten nauczyciel, który się sprawdzi i nie sprawdzi u nas wcale nie musi być słabym nauczycielem generalnie może świetnie zaczął funkcjonować w szkole tradycyjnej cieczy z innymi metodami pracy czas przechodzą do nas pracować ludzie i zostają z nami tacy, którzy naprawdę chcą u nas pracować chcą z nami pracować dobrze czują w tym zespole lubią te dzieci, mimo że naprawdę czasami dają skośną to jest po prostu taki zawód, że to jest taka szkoła, która naprawdę bardzo szybko obnaża tych nauczycielek nauczycieli, którzy Stali z nauczycielami za karę Donbasu, którzy chcą nauczyć co chcą być nauczycielami i Bad bawili to są entuzjastami edukacji, gdy jednak to u nas zostają i jesteśmy w nocy z bardzo blisko zabrania takiego zespołu, który naprawdę jest czy, z czym lekcyjne wypłata nastąpi dużo wspólnego nie to nie nie zarabia się w tej szkole tyle samo ile w i szkołach państw dług publiczny czy w inny jest rodzaj zatrudnienia nie zatrudniamy na kartę nauczyciela więc, że trudno jest porównywać natomiast na rok nasze początki były bardzo skromne wzdycha jej to ile wszyscy zaczynający Akademii musieli włożyć zapału zaangażowania i niewiary w to, że da się wytrwać nie da się przełożyć na pieniądze się przełożyć te pieniądze i pieniądze wtedy na początku nie miały absolutnie, ale ja się, że nie, ale się cieszę z coraz bardziej coraz częściej coraz szczerzej rozmawiamy z pracownikami o pieniądzach, dlatego że taka praca, jaką wykonują naprawdę zasługuje na najwyższym znana na coraz większe wynagrodzenia i noc gramy z czystą kartę stać nas na tyle subwencji dostajemy tyle czesnego jest teraz, więc mniej więcej wszyscy wiemy, że to jest droga szkoła ma ona kosztuje 2 lidze jest bardzo droga szkoła, jeżeli chodzi o to ile dajemy im awans z perspektywy rodziców odczytano czesne dobrze jest chora dla niej powiesz tak po prostu, jeżeli okres 3 dniach warszawska tak to jest 1300 zł, jeżeli dziecko miesięcznie dla nas tak miesięcznie przychodzi do nas bez orzeczenia, jeżeli z orzeczeniem związane są większe subwencje co oznacza trochę mniej czesnego dla rozumu i rodziców, a jeszcze bym chciała Janka zapytać co wolno na lekcji w taki szkolny czy wolno ci wyjść z krzesła w czasie lekcji naskoczył musisz salon jest cel jest nieodzowne w Czechach mierzenie i żeli pod lancii jest Sławka tym sporo w sumie w UE, jeżeli trzymać mąż Naeem, a nie wyobrażam sobie, żebym bez potrzeby miało się pozwoleniem Nation moja, ale nie z klas wyższych z jak coś nie ma 62 miesięcy w listopadzie kiedy, więc w chowanego wynika, że wynik ale, którzy zgłosili i wraz z zastrzeżeniem opuszczało wychodzili z sali, bo Piast innej okazji każdy uczeń Akademii ma prawo opuścić zajęcia i skierować swoje kroki albo do miejsca zwanego Kanią, gdzie może nadmiar kalorii nadmiar energii troszkę zbyt wiele, że drgania i zlecenie pusta w tej chwili obraz można w nich wiązać się czołówka i jest to już, że zespół z piłkarzy, ale i, więc można pograć wszystkim Grażyński młodzicy radio potańczyć przy muzyce w dla kontrastu drugie miejsce, gdzie można się oddalić to czytelnia, gdzie najważniejsza w ciąży również ze znanych czeka na pływalnię biegacze śmigać było no tak także niemal nie ma konieczności przebywania na zajęciach można też po prostu pójść zrobić sobie herbatę usiąść albo po prostu lekcje psychologa o to, żeby pójść razem do pomieszczenia, gdzie można po boksować ze specjalną poduszką, jeżeli jest to, aby się dużo złości i Energi SA wraz z boku zbliżenia jak zmieniło w moim mieście na szczęście nie miała antyki popatrz nie miał w sobie takiej agresji co będzie, kiedy Janek będzie musiał iść do eliminacji nie pójdzie do gimnazjum, bo są już ubrali mnie Mach ja mógłbym tak nie będzie już raz dziennie rządziły dla mnie to był udany sezon mówi Jan Gibraltaru cudem, aczkolwiek zarejestrowaliśmy gimnazjum w Warszawie więc, gdyby jednak gimnazja zostały to w teorie w dziękuję bardzo moimi państwa gośćmi byli na tej Jacek Staniszewski c oraz ich syn Janek, którzy założyli szkołę swych marzeń właściwie w różny Rosji tak chora dziękuję bardzo szanujemy wydźwięk staje między przyjezdnymi w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - ALEKSANDRA PEZDA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Dostęp Premium z 30% zniżką od serca. Pokochaj pakiet "Aplikacja i WWW". Słuchaj gdzie chcesz i jak chcesz.

KUP TERAZ 30% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!