REKLAMA

Klasyki dla grzeszników: "Nocny kowboj". Rozmawiają Joanna Malicka i Karolina Głowacka

Klasyki dla grzeszników
Data emisji:
2016-08-25 23:00
Prowadzący:
Czas trwania:
39:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
i zaczynamy klasyki dla grzeszników Karolina Głowacka Joanna Malicka studia dobry wieczór firma znawczyni producentka filmowa z wydziału Radia telewizji Uniwersytetu Śląskiego wprowadziła nas piosenka w nastroje dzisiejszej audycji to taka piosenka, która towarzyszy nam przede wszystkim na początkowych kadrach filmu później też jeszcze pojawia radosne pokazujące, że oto młody człowiek zdobędzie świat pędził jego stóp TKA, że idziemy Touch Control pałką w wojsku inni Rozwiń » nocny kowboj to jest dzisiejszy filmy, które się zajmiemy film powstał w roku 1969 no i jest to optymistyczny przynajmniej na początku później robi się trochę inaczej coś powiedział o tym filmie tak w ramach wstępu jest to przede wszystkim wydaje mi się, że musimy o tym filmie na rozmowę zna kilku poziomach, gdyż ja mam taką tendencję do wkładania zawrze z filmów jakiś kontekst historyczny idealny natomiast w przypadku tego filmu o tak jak jeszcze posłuchałam tej piosenki jej tak jak ja jak zaczęła się o nim opowiadać to pomyślałam, że rezerwy czytanie tego filmu tylko wyłącznie w kategoriach działań, które się nie zestarzało wielkiego filmu mądrego filmu to jest jakby trochę za mało, bo to jest 1 z tych przypadków, kiedy Święty, który wsiadł do historii kina jest jednocześnie filmem poruszającym głębokimi wzruszającymi inie wiemy jak te realia mam całe takie partie tego filmu, których o, których nie mogę myśleć bez jakichś takiego emocjonalnego zaangażowania i to się w sumie rzadko zdarza, że filmy, które w w jaki sposób wpłynęła na historii kina i wyrosły z jakiejś bardzo konkretnych bardzo ważnych nurtów są jednocześnie firmami, które są tak po prostu po ludzku poruszające chwile i dlatego ta piosenka myślę tak bardzo się kojarzy z tym filmem, bo to się też rzadko zdarza, żeby moty w muzyczny tak się wzrósł z obrazem, a właściwie wszystkie służą do ZAK ma szansę aha nocny kowboj właściwie nawet ci, którzy nie wiedzie nie widzieli filmu wiedzą, że to piosenka z tego filmu pochodzi, a myślę, że to wynika z tego, że ludzie oglądają stan Finn no i angażują się troszeczkę bardziej coś więcej niż intelekt i estetyce emocje jak to zwykle w klasykach dla grzeszników to jest audycja dla tych z państwa, którzy ten film znają chcą dowiedzieć się nim więcej, ale także, a może przede wszystkim dla tych z państwa, którzy filmu właśnie nie znają i będziemy zachęcać, żeby wracać do tych dawnych produkcji do tych produkcji, które mnie mówiła Joanna albo zmieniły jakoś się kino wprowadziły coś nowego no właśnie się nocny kowboj w oryginale Mid Night Cowboy to jest film, który szczerze mówiąc AM inaczej opowiada znajomemu co oglądamy co tam w klasykach w tym tygodniu jest streścił mu fabuła tak na mnie patrzy co w fabule to brzmi dość fatalnie, bo to mamy chłopaka, który postanawia zostać wilkołakiem, czyli najzwyczajniej w świecie uprawiać miłość się ze starszymi od siebie kobietami pobiera za to pieniądze w tym celu wyjeżdża z prowincji w przebraniu właśnie kowboja na te wszystkie atrybuty odpowiednie buty mnie kurtkę kapelusz i jedzie do nowego Jorku właśnie, aby prezentować to jakim jest wspaniałym ogierem po drodze spotyka człowieka, którego wykorzystuje zresztą wszyscy wydawcy Nowym Jorku wykorzystującym człowiekiem jest Rico nazywane przez wszystkich rat co w der das GE Hoff man graty postać i oni później mają ze sobą różne perypetie daty Hoffmana okazuje się być najzwyczajniej w świecie bezdomnym i choruje i tak generalnie nie wychodzi to dobrze jak dopowiada taki właśnie fabułę trochę nudnawe jeśli ludziom wizja takiej kamery to właśnie dzień sędziego ciekawe, a istota systemu nie zgadza się nie zgadza się na dodał, że dodała silnie na oczywisty warstwy fabularnej to co jest oczywiste banały no w chłopak z małego miasteczka przyjeżdża do dużego miasta i wręczenia znajduje koniec gromadzonych danych natomiast Sejm się, że tutaj jednak żal, że ten film się ogląda, bo nie wiem, jakie są 2 bracia, ale ja mam wrażenie że, że naprawdę kwestia, kto się ogląda i ktoś pamięta na to się nakłada kilka kilka warst w i kilka elementów to lata chyba zaczniemy od tego w najpier w my od od kontekstu historyczną my mamy 60 dziewiąty rok sześćdziesiąte dziewiąte rak to nie jest wyrok, w którym powstaje Easy Rider, kiedy powstają filmy hipisowskie, kiedy zaczyna wybucha kontrkultura 6 po sześćdziesiątym ósmy roku tak to mniej więcej sobie w osadzie my i to są stany Zjednoczone, czyli miejsca, gdzie ta kultura nowa odjechała na zupełnie oderwana od o mocy od rzeczywistości Kozera narkotyków wolnej miłości to tam wybucha w i ta jest, że PIR i właściwie wszystkie filmy, które kojarzymy z tym ruchem kontr kulturowym tak to są filmy, które powstają po 60 MOS w sześćdziesiątym dziewiątym roku i one są dość do siebie podobne, czyli tam bohaterem jest hipis, który wreszcie jest zobaczył czym jest wolność, a w tym filmie, mimo że po sześćdziesiąty dziewiąty rok mamy sytuację wręcz odwrotną człowiek, któremu się wydaje, że może wszystko, że wyjedzie zmieni się zmieni swoje dotychczasowe życie uwierzył w ten sen, że może to zrobić on uwierzył w sen, ale uwierzył też w mit Ameryki i do czego za chwileczkę wywieźć pozwoli wrócę, ale tutaj mamy tego bohatera, który jakby, by przychodzili z jak jego intencją jest może podobno też chciałby wolności tego, że w zupełnie nie potrafili tej wolności ani nawet nie dotyka ono w Anglii przez cały czas zniewolony zniewolenie wynika z bardzo wielu rzeczy jest z takim splotem różnych okoliczności zawsze zastanawia się, dlaczego ten film, który akurat powstał w takim momencie i dlaczego nie wpisał się w te stare Ecole de Cotra Guldan 72 oraz takich barier tak w ten zachwyt może się odbyć Antrakt jest też pamiętajmy rok, kiedy jest Łódź Stock już do nas takie apogeum coś co otworzyło wrota, a do takiego myślenia hipisowskiego, czego w tym filmie naprawdę nie ma, bo nawet z w scenie reakcję pewnie powiemy więcej, czyli scenie scenie brania narkotyków jest zupełnie inna i odwołanie do zupełnie innej kultury nie hipisowskiej myślę i to, że ten film jest inny wynika z tego, że został nakręcony przez do nas messengera Brytyjczyka, który był 1 z najważniejszych twórców nurtu młodych gniewnych młodzi gniewni też się buntowali buntowali się to było pokolenie młodych, która buntowała się przeciwko pokoleniu rodziców no tak wtedy Europa działała najpierw nowa fala potem młodzi gniewni to był dokumentalista co też myślę ma znaczenie i twórca krytycznych co do zasady bardziej idący trochę więcej i trochę szerzej w i on później zrobił bardzo ciekawy film Billy kłamca, który został tak mnożyć 1 z tych sztandarowych filmów młodych gniewnych, ale młodzi gniewni vel w wielkiej Brytanii to byli tacy sami konserwatyści, którzy troszeczkę bardziej buntowali się przeciwko skostniałym społeczeństwu koninianie nie wkładali szerokie spodnie to oczywiście były odbyło w dekadę wcześniej, niemniej jednak ich błąd był oparty na trochę innym włącza i ten z nas będzie po całym doświadczaniu młody gniewny przyjeżdża do Stanów zjednoczonych i nie wiem czy tak było, ale tak podejrzewam patrząc na ten film widzieli stany Zjednoczone i jej jako kompletnie inna Ukraina nie widzieli ludzie, którzy tam mieszkali, bo on widzi świat który, który jest właśnie tortem ciocią powiedziałaś tym amerykańskim snem, kto się nie spełnia ta pierwsza scena, bo ta piosenka, która aktora no jest kluczowa otworzyła nową edycję i otwiera też, że wyjazd w ogóle wpleciona w razie mamy po maśle pierwsza scena zaczyna się od widoku Emil nie wiem czy 3 rzeczy to w ogóle jest zauważalna, ale jeśli państwo będą oglądali drugi raz trafił proszę zwrócić uwagę na pierwsze ujęcie po pierwsze, ujęcie dojazdy ekran kinowy kamera się odsuwa i my słyszymy w tle już początek tej piosenki jakich takie dźwięki rodem z westernu, bo jeszcze w dodatku sześćdziesiąty dziewiąty rok czy w ogóle tango lata sześćdziesiąte pamiętajmy tez rozkwitu Esther westernu z tą całą mitologię amerykańsko z tymi w 3 dni wszystko jest tam piękne mężczyźni są przystojni heteroseksualni biali, a oczywiście biali inni i szlachetni piękni w ogóle w ogóle w ogóle, ale religijną Elano i tu w ogóle w dobro zawsze zwycięża i szczęście głównego bohatera zawsze spotyka bito monety takie mamy też ujęcia potem widzimy naszego bohatera, który przebiera się z tak kurteczkę tandetny takie tandetne przebranie właściwie protest przebranie kowboja uprawia najlepszym koszulę innych państw NATO zwrócą uwagę jakich wyszywane kilka razy wyższa dodaje nasz handel wbrew no tak, ale ja nadal jest, więc taki kowboj właśnie, żebyście państwo wybrali się do wypożyczalni kostiumów to właśnie coś takiego można, by otrzymać to byłoby na zasadzie im z przymrużeniem oka właśnie puszczenia oczka, że idziemy sobie na tak nie mógł tego, że meta widzimy mało tego nie widzi on uważa, że jego to jak on wygląda itd to jakim jest piękny wygląd niebiesko o tym, Londynem Lenovo Long postać jest ta powoduje że, że jest najpiękniejszym mężczyzną na świecie, który będzie podbijał kobiece serca, a le na wideo w grę wchodzą głównie portfele, ale w następnej scenie idzie do miejsca, gdzie pracował przed chwilą ojciec pracuje się dodał do tego momentu, kiedy postanawia wyjechać do nowego Jorku on on dysponować czasem pracuje w knajpie gdzie, gdzie myje naczynia, jakby to zdarzenie to jest tak wygląda, jakby od razu tak na ten piękny amerykański sen i kowboje znów zderzenie z rzeczywistością, gdzie Ameryka jest brzydka Ameryka jest brudna Ameryka jest niesprawiedliwa nieuprzejma tak najzwyczajniej w świecie wszystkie, jakby najgorsze cechy, jakie możemy sobie wyobrazić wielkiego miasta i wielkiego świata skupiają się w tej Ameryce, bo w wygra ten element takiego powracający amerykańskiego snu w tym filmie powraca w różnych formach one bardzo interesująco nakręcone też formalnie dlatego się stawów nie zgadza ja oczywiście zgadza jeśli nie przekona, że system fajkę i nie z Lichenia wyeliminowała Real w bo on się opiera na okres oprócz technik wykorzystania tych mitów takich, gdy filmowych on wykorzystuje też remiksy telewizji w latach 506 ty jesteś rozkwit telewizji no i gdzie jest, gdzie mamy nowe gatunki linii trochę nowy świat też taki taki rodzaj mitu tego, że to jest trochę inny mit tutaj mamy nic plastikowe miksy utkany jest nie wiem to oszołomstwo ios narzędzia wykorzystuje telewizje też formalnie do do pokazania gry od od takiego dosłownego na miejsce nawet już wtedy, kiedy bohater z Nowym Jorku uprawia miłość czy jak się okazuje wydawał mu się, że za pieniądze w afekcie niekoniecznie w glinie żelazie leży na pilocie i zmienia się kanały czy później kiedy, kiedy nasz bohater do tego cały czas zmierzam ich nasz bohater filmu śni o swojej przeszłości wiśnia tej prowincji, która tak założeniu no skoro nowy Jork jest okropny to może jego dzieciństwo i prowincja tam, gdzie się wychował we znaki sielski anielski krajobraz to te marzenia te sny wracają do niego też takim telewizyjnym kluczu to jest to to jest tak ciekawe myślę jak na tamten czas na miasto może teraz jakość jest banalny, chociaż też niekoniecznie, bo tam się zamykamy do końca się nie dowiadujemy się co się działo w system bohaterem, więc z jego dziewczyną się działo się w co się działo z jego babką, a matka go prawdopodobne, by zwlekać, bo uderzamy w cnotach w ogóle w wiele jest takich podejrzanych sytuacji, ale one nam się wymykają, bo my nie wiemy siana są co rzeczywiście marzy wyobraża sobie, że to jest czysta Komenda zaznajomienia, więc stała tam taki ten wakat tematyka snuł cały czas się przewija, a z drugiej strony jak po drugiej stronie barykady mamy niesamowitą obserwacja rzeczywistości realizmu i tutaj mieszka jest z Ystad to takie zimne oko człowieka, który przyjechał z zewnątrz co zobaczył to ciekawa jestem na jakich wiele innych inaczej w jaki sposób ten film odbierającą odebraliby ci wszyscy z państwa, którzy np. słuchają nas gdzieś na emigracji wysoka emigracja chwilę temu wykonane, że właśnie być może jechali państwo z taką wizją, że oto taktu pojadę do tego Londynu uda mi się udał się części na pewno się udała część przecież nie tak, że dobrze wiemy, że jednak to wyglądało wygląda nadal także się siedzi na tym przysłowiowym zmywaku i to miasto wspaniałe dla turystów piękne olśniewające doskonałymi muzeami tak dalej tak dalej dla kogoś, kto chce tutaj po prostu funkcjonować jest obce może być zupełnie inne Niewiem ciekawa jestem państwa wywieźli azbest kojarzy proszę zrozumieć również z tobą, gdy syn Damian dokładnie tak są skojarzenia z emigrantami Mrożka ze sztuką, która w metrze nasi bohaterowie w, którzy nie potrafią się odnaleźć w nowym Jorku no wyglądają jak żywcem wyjęci z rezer w z tego dramatu oni są biedni nie są skrajnie wyczerpani nie potrafią w ogóle nie mnie nie potrafią żyć kradną i gdzieś tam taka właśnie ta emocja, jakiej takiej smutnej migracja, której mówisz to to to jest coś co coś co dominuje w tej w tych wszystkich sekwencjach nowojorskiej samotności wielkim mieście, jakkolwiek banalnie, by to brzmiała tutaj jest pokazane na bardzo ciekawie, więc mamy już opisanego pierwszego bohatera działał Baka w tej roli John Voight naj to druga postać, o której już wspominałam to aktor, którego naprawdę się państwo nie spodziewają w takiej roli psy brudnymi czy też stylizowane mi na brudne zębami włosami zarostem, ale takim przykrym na takie właśnie wizerunkiem osób bezdomnych bardzo biednych, a jednocześnie to też jest tym, by jeszcze bardziej smutna takich, które starają się to ukryć naj lep to jest możliwe białe skarpetki czy też skarpetki, które kiedyś były białe zęby dawny symbol tego, że się z eleganckim tak to kiedyś przecież bywało, więc trochę odstaje, by Bayera trochę udawanie, że jest się nie wiadomo kim jasno w pierwszym kontakcie z naszym kowbojem go oszukał najzwyczajniej w świecie, ale później się zaprzyjaźniają i to jest niesamowicie smutny cała ta ich historii w tej roli właśnie Dust in Hoffmann z myślą, że siła tych tych bohaterów polega nas skontrastowane i charakterologicznie dywaniki spotkali w innych okolicznościach nigdy w życiu nic by ich nie połączyło, bo bohater grany przez leczona Wojta jest tak naprawdę najmniej winny głupie ciotki prosty tym była dobra ZCh ukazują ale, ale tak jak za duże ta roszada wieniec wieniec jest za dużo natomiast das in Hof man, a sobie muszę szczerze powiedzieć sprawdziłam ile miał lat gra w tym filmie byłam przekonana, że to jest 50 letni pan natomiast miał 32 lata kiedy, kiedy zagrał w tym filmie i gra człowieka nie tylko zmienionego fizycznie on kuleje w jest tak jakiś skulony w sobie jakiś taki zamknie rok roczny próg obu graczy to świetne słowo, ale ona ten rok rzeczywiście buduje tak strasznie dużo sferę wewnętrzną to w grę bardzo dużo możemy powiedzieć o tym, człowieku niemal tak naprawdę do dyspozycji żadnych konkretnych wiadomości, bo reżyser mam tego nie mówi Dorota MEN my się możemy tylko domyślać, ale on wlewa w te role tyle mnie coś takiego uczucia takiego, ale też mądrość niewiast przyjmują nas jest przez morze mówiący po to, wynika z tego, że dostał Hofman był przyjazd my absolwentem aktorzy studia, gdzie MFW też słynna nowojorska szkoła szkoła aktorska, gdzie stosuje się troszeczkę zostałaby przeznaczona przystosowana do ronda do nowoczesnego myślenia tzw. metoda ta metoda Stanisławskiego, która mówi, że aktor powinien się stać postacią powinien sobie stworzyć w przeszłość może przyszłość i ich jakby usadowić się w tym konkretnym miejscu i ja mam wrażenie, że Duster Hofman nie gra on po prostu jest i zanurzył się to on wie on się tak zmieniło i test naprawdę SLD tak jak mówię, że żadne wręcz namacalna jest jego i jego jego diet danin nie wiem nawet nie chcę tutaj użyć takiego rynku wylano znalazła, ale my faktami on podstawą jest brudno dworzec to wręcz śmierć przez ekran tak jak widzimy miejsce, gdzie mieszkają, gdy to to miejsce, gdzie jest brudno, gdzie jest lekko gdzie, gdzie jest wilgotno prawdę czy też prócz tego grzyba niemal, że jest często jest niesamowite i one być dokładnie przynosi to miejsca dla siebie jako aktora i my czujemy jak oni żyją i to jest teraz dla mnie mistrzostwo mistrzostwo świata, a jednocześnie wiesz on on gra takimi niuansami takimi drobiazgami to nie jest nachalne to nie jest zła patologiczna deptak szczególnie, kiedy jest właśnie takim Destiny Hoffmanem zgodnie z kim chłopcem na przerobienie się na coś takiego to oczywiście zasługa Sonny charakteryzatorów i t d . ale jednak on musi się tak zachować to co robi z ciałem tym filmie to jest rzecz niezwykła jest taka scena, gdzie oni idą obok jest często grywane pokazywanie jak wysoki jest działało jak niski jest radcą jak on jak oddział jest postawny wyprostowany jak bardzo pograć na jest radcą chyba najmocniej widać takiej scenie, gdzie widać ich nam moście i nie oni są z miastem czule i trenera co tak kuśtykał zalała Joe usiłującego za nim nadążyć jednocześnie jedno naprawdę tak jest skonstruowana jego postać jego postawa, że aż tu przyjmuje do tego mamy kontrast, czyli taki moment marzeń sennych jakiś dom nawet nie śni radzenia sobie marzy, że tak będzie nie taka scena, gdzie obaj są na plaży w jego wyobraźni gdzieś tam na Florydzie, bo to Floryda jest rajem ziemią obiecaną i Joe jasne widnieje akt ten młody błękitną kij blondynem wzdłuż morza, ale race go wyprzedza ma zdrowe nogi biegnie szybko i takie mam marzenie ten człowieka za chwilę jesteśmy i są już ubrane na biało to ciekawe zachłysnąć się z powrotem wrzucenie rzeczywistość i w ogóle mam mam wrażenie że, że jego bohater tak pragnął on cały czas chce wyjechać na Florydę chce słońca i mleka kokosowego odkryte spaść potrzebne do życia dodam pada dosłowne w swoich i jak ja mam wrażenie, że ten bohater jest, że ta, o ile, o ile WIG w marzenia naszego działania są cały czas nam, jakby podawane pokazywane to to jest jedyna scena, na której mowy, kiedy widzimy, że raty są i inwentarz Pasterza, o czym marzy on cały czas, mówi że pojedzie na Florydę, ale my tego nie widzimy, by to gdzieś tam czytamy właśnie z jego spojrzenia z jego gestów takich takich drobiazgów inie wydaje mi się, że żadna relacja, która jest utkana pomiędzy nimi jest z 1 strony złożona na kontraście, ale też z drugiej im wam moją ulubioną sceną jest moment, kiedy Job my nagle odkrywa w sobie jakąś taką sympatię do Gerda 2 do swojego no jak się okazuje później przyjaciela i kiedy już niema pieniędzy ciągle nie mają nie mają już sprzedają Radia już wszystko nagle działa, ale oddaje kre w im przynosi do domu w lekarstwa i zupełny i LO im race, który wszystkich strasznie chory i w tym zimnie w niebo jest wyważony schłodzone ma jakąś starą gorączkę złośliwą i on jest zupa w taki sposób, że no bez serca się kroi i to jest i to jest kluczowy moment na ich relacje myślę, że to jest to jest ta chwila, kiedy nagle przestajemy śledzić nieudany los nocnego kowboja zaczynamy śledzić historię przyjaźni i pewnie ta jest stan ten temat jest najbardziej poruszający później napędza nasze fascynacje są tym w tym układem wrzesień to prawda to też może być jak teraz co mówi się pomyślałam klucz dla sukcesu tego filmu no bo do Kairu nocny kowboj przyjeżdża do nowego Jorku nie udaje mu się jakże nam smutno wraca na prowincji atuty ma właśnie przestawienia także przyjechał po coś innego znalazcy zupełnie innego w człowieku, który nie jest pierwszym kandydatem do bycia przyjacielem miejsce, w którym mieszkają nie jest pierwszym miejscem, w którym chciałoby się zamieszkać, ale podobno było tak nie wiem czy ty o tym, słyszeć Dust Hofman nie były specjalnie brane pod uwagę tylko on chciał koniecznie zagrać i podobno tak przekonał producentów, że się umówił z nimi w jakimś miejscu i przebrał się za tego żebraka i stał sobie gdzieś tam obok tamtego robił to swoje z własnym atakiem z zrobi się trochę pokracznie 3 miny i oni uwierzyli żony żebrakiem i dopiero by się wyprostował pokazał, że jest to Dust innym podobno się tak nie jest w stanie w to wierzyć ich płac na ten film jest co, pamiętając jego poprzednie role, bo tuż przed nosem kowboj brzeżanki gra grał osiemnastolatka tam dwudziestolatka w absolwencie, więc to zestawienie i ten za te różnice były są w stanie w to wierzę, że w żadnym ta rola została mu tak wydana w ale właśnie o przyszłości nie, że stracono nie wiemy zbyt dużo wiemy rząd chce zachować swoją godność chociażby o to, że prosi, żeby właśnie mówić do niego Nico to jest dla niego bardzo ważne w moim domu proszę mówić do niego Nico z nim idzie na cmentarze bez odwiedzić grób ojca jako szuka tego kontynuacji tak dalej, ale oni jednak wiemy nie tak dużo następny z naszym Joe wiemy więcej co z tą akcją było ono dla mnie naprawdę podejrzana on się pojawiać się w tych wspomnieniach niby miło, ale jakoś tak stresujące przynajmniej dla mnie nie do mnie się wydaje zatem, że w nasz główny bohater jest utkany z takich strasznych rzeczy, jakiego spotkał i że ta z tak taki kiczowaty jego wygląd jest tak naprawdę rodzajem fasady i Intel tegoż jakoś taką ucieczką inni wręcz chciał powiedzieć w samozachwyt ale, ale na coś z tym jest koń rasy i kiedy śledzimy jego jego wspomnienia to tak jak ja powiedziałem na początku tata w 2 prowincja nie jest miejscem szczęśliwości wygląda na to, że babcia zawsze się przede wszystkim tam jest scena kiedy, kiedy matka zostawia go babci przyprowadza mówi na to co jest teraz twój swój nowy dom pożyczać powodzenia i odchodzi gdzieś nie wiadomo, gdzie się nowa to babcia, która jest taką osobą, która przez którą, a i łóżko i dom przewijają się kolejni mężczyźni i jednocześnie ona bierze udział do łóżka i Denys, jakby ten film w 60 dziewiątym roku potem nie powiedziałyśmy jakość ich w ogóle filmem, który byłby zakazany od 18 lat od 18 i przede wszystkim był nawet gdybym miał taką kategorię do filmu, który jest moralnie dwuznaczne teksty to co do powiedzmy jednocześnie zdobył wszystkie największe nagrody złote Globy i przede wszystkim Oskar Nowak, bo przecież najlepszy film najlepszy reżyser najlepszy scenariusz to wygrane oscarowe jeśli chodzi o nominację na to chociażby zarówno doc. Hofman, jaki John Voight mieli nominacje i oba jako pierwszoplanowi to też czeka, a jednocześnie ten film jest filmem uznanym był uznany za obrazoburczy za moralnie niebezpieczne w nie do końca wiemy co się tam działo się tam w ogóle dla mnie tam jest w scenach gwałtu na na tej nie wiem narzeczonej dziewczynie głównego bohatera, ale nic sam nie jest powiedziane wprost, niemniej jednak ten film wchodzi do dzisiaj powiedzielibyśmy Domańskim mu on jest, mimo że drzewo jest filmem absolutnie we z kategorii filmów artystycznych to by dostaje nagrody we wszystkich tych cech tych, których oscarowych kategoriach, które no i wyznaczają jednak pewien stawiano tam pewien takim państwem po prostu też z drugiej strony z drugiej strony w swym mamy tutaj bardzo ostrą krytykę amerykańskiego społeczeństwa i ja bym chciała powiedzieć kilka chciałabym powiedzieć kilka słów o o tej scenie takie bardzo dużej rozbudowanej scenie z takiej przełomowej dla imprezy przełomowe dla dla fabuły filmu, ale też bardzo chyba ważnej dla wydźwięku tego tego filmu, bo oprócz tego że, gdy tam mamy sceny seksu erotyki mini ME jest taki śmieszny trochę więcej nam się tak wydaje, ale wtedy może niekoniecznie na to mamy jeszcze sceny wizji narkotykowych i imprezy w wśród bogaczy jak wracamy do kontekstu historycznego też prawda wraca do kontekstu historycznego, ale tu też trochę zostajemy salwy w kontekście jak w samej samej tej historii samej samej opowieści, bo powiedziałyśmy, że tajskim, które krytykuje, ale były stany Zjednoczone Ameryka i nowy Jork przede wszystkim pokazuje WGP to też jest ciekawe, bo nowy Jork zazwyczaj 2 dużo bardziej pocztówkowy wygląd nawet tak tak fizycznie natomiast scena wielkiej imprezy nagle zostają zaproszeni nasi bohaterowie czy przez przypadek ITS impreza artystów nie jest i artystów bez artystom ska i my zaś tutaj dostosowała je powinno paść Bones kluczowe to są ludzie, którzy mają pieniądze, którzy był, którzy zrobili pieniądze na sztuce są wyuzdane ani rozpasanie znudzeni reszta z nie rozumie zblazowani trochę WOT jest on tak oni są zblazowani, ale pochodzą z innego świata hippisi, ale narkotyki biorąc są narkotyki biorąc te same, ale to nie jest świat, który zobaczymy w HR, które zobaczymy losy tych wszystkich filmach opowiadających o o kibicach, bo to są ludzie, którzy inaczej myślą o niższym niż u dzieci tych czasów lat siedemdziesiątych i gesty wymyśla bardzo bardzo istotnej tam gdzieś tam może uniknąć, ale to jest bez światy fabryki Andy ego Warhola to jest świat ludzi, którzy po prostu mają pieniądze i oni dla nich wolność w ogóle nie jest żadną kategorią to nie jest to samo to nie są te same narkotyki to nie jest ten sam świat, w którym doktorem, do którego będą dążyć bohaterowie późniejszych kontr kulturowe filmów, bo to też w powietrzu może w jaki sposób nasi bohaterowie trafiają na te imprezy, bo to pokazuje stosunek ludzi, którzy tę imprezę zorganizowali do innych ludzi, ponieważ właśnie przychodzi taka zblazowany panna razem z innym są w 2 zwany kawalerem i pokazuje na oddział mówi ten no to punkt fotograf robi zdjęcie i ona wręcza inne działo w taki taką ulotkę, żeby przeżyć ta impreza coś tam coś z tymi słowa w ogóle nie mówiąc traktują go jak jakąś materię, która materiał, który ma przejść się nigdy czegoś wykorzystać utajonej faktycznie tak się istotnie dzieje, ponieważ mamy takie sekwencje wykorzystane później w filmie wszystko w ramach tej imprezy widzimy jak ktoś właśnie kamerą kręci czyjeś rozmowy i robi z tego takie duże nowa demontażem bytem niektórzy od zła sztuka nowoczesna potrafi tak wyglądać i bezsensowne właśnie łączenie różnych elementów, ale w takim o tym w takim właśnie stało się, że my tutaj teraz tworzymy sztukę można dziś głupie wypowiedzi, że co ty zrobisz nic nie wiem, kto się tu przyprowadził nie wiem tak i następne kolejne osoby większość osób, które zostały zaproszone na tę imprezę są tylko po to, żeby część mogła zrobić z nich sztukę coś takiego bawienia się cudzym kosztem bądź taki brak formy zeznania jednocześnie robienia latem na tym pieniędzy bowiem są znane element pieniądza tutaj za bardzo, ale to raczej nam jest w podczas imprezy jeszcze 1 taka scena, która jest poruszająca, kiedy wracał postanawia zapakować jedzenia, a później im przychodzi jakaś pani mówi no cha lak, dlaczego za kradnie jedzenie mówi nam jedzenie za darmo chyba nie kradnę ile on, a nie tak zażenowany całą tą sytuacją właściwie nikt stara się pokazać, że to nieprawda nieprawda rząd też jest częścią tego świata tego tego LG, ale artystów wiąże się z Rzymu jak wygląda przecież ta prze z auta nie przejmując zastanego usiłuje się uczesać to jest niemożliwe jeśli niema się dostępu do bieżącej wody przez kilka tygodni to serce się łamie i prawda dlatego dlatego myślę za dezercję sędzia pokazał krytyka nowego Jorku jako takiego ataki kwintesencji tego tego wszystkiego co Amerykanie uważają uważali, ale chyba nie dalej uważają za dobrą wolę taką szlachetną stronę swojego rozwoju swojej amerykańską ości w cudzysłowie oczywiście i dlatego ta scena jest dla mnie nie nauczę czy nie najbardziej poruszająca ze wszystkich, bo w tym filmie, a inni im bliżej końca tym w tym bardziej chwyta za serca ale, ale ta scena, gdzie tak wprost powiedziane tak nie wiedzieć, jaka sztuka jak Jan Gacek ZI my mam to co tylko właśnie chodzi o kasę i o nudę jeszcze nie wszyscy są tak strasznie znudzeni nasi bohaterowie walczą dzień po dniu o przetrwanie, a z niej po prostu złe żyją i jak uważam że, że duża jak temu, gdy ta scena w Elblągu łamie ten film, ale na pół nagle Blues już wszystkie złudzenia zostają na rozbite w TK, ale też widać tutaj nie różnice charakterologiczne naszych bohaterów, dlatego że działo zanurza się w to bez żadnej refleksji po młynie bierze też jointy zachwycony przebiera się znajduje wreszcie znajduje klientkę udaje się po tylu perypetiach perypetiach natomiast Ricoh jestem przerażony i jasne wcina ile może salami, bo jest po prostu głodny, ale jednak, że są właśnie takie rwane sekwencje, bo cała ta scena jest pokazywana właśnie z tych narkotyczny sposób nie do końca nie wiemy co się dzieje jedno po drugim, ale on jest przestraszony on się tych ludzi boi ani nie ufa on widzi, że tutaj jest coś nie tak natomiast Joe, a świetnie mój świat w dłoni widać to duma refleksyjnej doba w inne in właśnie wasze w takich sytuacjach widać różnica pomiędzy biednym bohater ma drugi inna i ten kontrast jest właśnie bardzo mocno widoczne właśnie w takich Stanach, ale ja uważam, że ta sekwencja absolutnie najlepsze Stępień, ale jak to możliwe, że inaczej jak to się stało, że ten właśnie Fin zachował się do teraz się go dobrze ogląda, bo to nie jest takie łatwe przecież nie wiem film zastanawiałam się na tym całkiem poważnie, bo są oczywiście możemy możemy posługiwać takimi kalekami o nich mówić ach to jest świetne aktorstwo, a to jest ważne mnóstwo filmów ze świetnym aktorstwem i on nie przetrwały próby czasu wiemy sam w otępienie w kontekście właśnie swobodnego jeźdźca, czyli jest Easy Rider film z tego samego roku, który został okrzyknięty wielkim manifestem nowego świata i dźwięk, który z całym szacunkiem dla Donalda i jego o przełomową ości dziś już wydaje się nudny w CEIDG dylematy tych bohaterów to co się z nimi dzieje w ogóle można z dnia chodzi, a tutaj coś udało się uchwycić co powoduje, że my się strasznie mocno identyfikujemy z tymi postaciami, chociaż nie mamy z nimi absolutnie nic wspólnego w krajach oczywiście koniec nie wiem czy możemy powiedzieć o zakończeniu filmu w błocie albo raczej się spodziewamy tego, słysząc coraz mocniej gasnącego Rico przez cały film współ niesamowite jest koniec tego filmu, bo nasi bohaterowie w końcu wyjeżdżają na Florydę Job rzuca wszystko żeby, żeby wywieźć tylko na Florydę i Jan jadą autobusem przez 36 godzin przez całe stany Zjednoczone i w momencie, gdy dojeżdżają Rico umiera i ta śmierć jest pokazana dokładnie taki sam sposób jak cały ten film to znaczy ten bohater, który płacze, który nie potrafił cieszyć tym, że drzewa gmach hawajską koszulę, bo też jest niesamowita scena, kiedy Joe Biden do sklepu kupuje normalne ubrania i przynosi przestaje być wolnym hybryd kowboj nagle jest normalnym chłopakiem ze hop nas mówi to oni może ja może nas to znajdę fajną pracę będę pracował normalnie może na świeżym powietrzu to jest tak pięknie i kupuje Th wojsko koszula ostatnią hawajską wlali Kowna Rico nie tylko w tym momencie nie dojeżdżając do maja ami umiera rocznie po cichutku po cichutku tak jakby zasypiał wynajdzie wpada w panikę biegnie i mówi nam, ale zatrzymajmy autobus zróbmy coś autobus jedzie dalej, bo trzeba dojechać, z czym właściwie nic nie stało co więcej można zrobić mówi kierowca się zamknąć oczy co więcej myśl hasła te dni po jak takie przecież ta śmierć jest taka małą śmiercią przepraszam za słowo śmieciową to znaczy tak jak główny, by nic dobrego Rico nie spotkało w czasie jego życia tak samo ta śmierć jest taka byle jaka taka jak on chce tym samym dobrem mimo wszystko z taką z taką głębią spojrzenia na świat nie zasłużył sobie na to, żeby także czas, żeby tak umrzeć inni ta ostatnia scena kiedy, kiedy Joe właściwie już jest całkowicie osamotniony już nic nie zostało już ostatni przyjaciel, który był dla niego jakąś Kotwicą w rzeczywistości odchodzi on tak przytula jasne, że to jest scena, która powinna, a ca, a cały autobus się GAP i okropnym niestety te baby tak jest takimi okularami mieliby oni i oni wszyscy tak patrzą na nich i inni, ale nie wiem dla mnie ta scena jest tak poruszająca, a jest pościel pro Szczotka obok wozem coś tam się dzieje na nic, ale po jest i 2 lata jest dużo kontrastów Bona zagra w kontrze do sceny z początku filmu, kiedy dojedzie do nowego Jorku rano optymizmu w tym kapeluszu z rady i pijemy zagaduje zakonnica w zagaduje po kolei ma męża KUL i kogoś w ich głównie głównie tanie, bo były i słucha Radia, jaki to, kto jest ideałem mężczyzny to może być właśnie szlachetnego boi w ogóle, a wysoki, że wysoki i prosto z westernu i ta ostatnia scena, kiedy on wszystko przeżył wszystko się wydarzyło już 3 dotknął samego dna dna ich tak naprawdę przechodzi przez to traumy może może sensem tego filmu nie tylko opowieść o przyjaźniach też o jakimś dojrzewaniu, bo on z tego plastikowego chłopca bez refleksji zamienia się w kogoś, kto może dalej nie jest nieprzeciętnie inteligentny i czy nieprzeciętny w ogóle, ale nagle dostrzega, że w życiu mogą być różne inne wartości życia można przeżyć inaczej i może to jest sensem tego firmy może dlatego on nie jest tak poruszające powiem tak jak i absolutnie zgadza się z tą złożony z poruszający, że po to, co wyprawia dostojne Hofman w tym filmie to absolutne shopu badała zresztą John Voight także zresztą jego widać mu dam się, że bardziej im słuchacze im państwo kochani grzesznicy mogą kojarzyć się Gianna Wojtas późniejszych filmów trudno go rozpoznać nawet tego starszego od żony Wojtek w ręce Agaty czegoś starego agenta ostrego policjantek takie rzeczy mnie rozpoznać go w tym młodym my o ogierze jak sam o sobie mówi on też robi świetną robotę bo by zagrać takiego naiwnego chłopaka chyba też nie zaś tak proste zresztą co zrobiła z niego gwiazda miasto skoro bida z Chin Hofman to jest chyba jeszcze inna półka, ale ja nie jestem aż taką fanką tego filmu, lecz nie wrócę do niego raczej po raz kolejny, aczkolwiek jest absolutnie wzruszają nawet w Lechii z gwiazdami na razie omija Geraldine Zacisze taki reset to nie podobało, ale nie mógł zjeść coś nie podobało być może jednak fabuła troszkę zbyt prosta tak bym powiedziała, chociaż nie wiem czy to działa inaczej mer jakiś czas temu nawet nie wiem czy nie wzeszłym roku jak nie dawniej z Bartkiem Staszczyk czynem, który też tutaj w klasykach dla grzeszników bywa się pojawia rozmawialiśmy o filmie inne Amerykanie to był film, który dom po tyle koresponduje z nocnym kowbojem, że to jest rodzinie, która też przyjeżdża to zdaje się nowego Jorku jakoś tam sobie nie radzą tu w tle też jest jej historia rodzinna bardzo smutna natomiast inna Ameryka zrobiły na mnie dużo większe wrażenie na zasadzie nie do końca, czego chce tam chyba siły robiły bardzo mądre dzieci, których bohaterowie dziecięcych, którzy tam występowali, więc do inna Ameryka wracam do nocnego kowboja chyba nie wrócę, ale to jest tylko wieś kwestia gustu wiem, że to dobry film HD Movie z to jest bardzo ciekawe, bo ja oglądam ten film nie wiemy, w którym raz mniej już z oglądam go wczoraj jeszcze raz, żeby mieć na świeżo porządny gość z zawsze w Dąbrowie z przyjemnością i w imię i miałam dokładnie odwrotne wrażenie co znaczy pomyślałam sobie, że po tak strasznie dawno nie nie widziałam tego filmu, że w dużo rzeczy zapomniałam, a w dalszym ciągu Niewiem, kiedy mimo minęło, więc trwał prawie godzinę 50 Niewiem, kiedy ten czas minął po prostu oglądam go i im szansę o kurczę naprawdę, jakie to jest dobre kino dobre to dobre kino to na pewno nocny kowboj film z roku 1969 w oryginale met Night Cowboy w rolach głównych John Voight i Taskin Hoffman, a w roli głównej audycji klasyki dla grzeszników wystąpiła Joanna Malicka film znawczyni producentka filmowa z wydziału Radia i telewizji Uniwersytetu Śląskiego bardzo dziękuję dziękuję za brak w to była audycja klasyki dla grzeszników kolejny odcinek oczywiście za tydzień kilka minut po godzinie dwudziestej trzeciej powoli kończymy wieczór Radia TOK FM, który przygotowała dla państwa jak zwykle Agata Majewska za chwilę będą informacje po informacjach powtórki dzisiejszego poranka AJA się z państwem żegnam Karolina Głowacka do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KLASYKI DLA GRZESZNIKÓW

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA