REKLAMA

Fotoradarowa pustynia w Polsce. Jak w takich warunkach zapewnić bezpieczeństwo na drogach? Komentuje Krzysztof Woźniak

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-08-30 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przed śniadaniem w duchu pierwsze śniadanie w toku Piotr Maślak witam państwa ponownie bardzo bardzo serdecznie godzina szósta 6 i 36 sekund na zegarach problemem nie są badane ani alkohol, a szkolenie brak wyobraźni napisał pan Piotr cytowań niż ten komentarz w stanach Zjednoczonych szkoli się kierowcy pół roku cały czas musi jeździć instruktor ma kolejne pół roku jeździ z opiekunem wciągu roku staje się członkiem uczestnikiem ruchu drogowego ani kozakiem co wyciąga Rozwiń » maksimum ze swojego samochodu Nepal macie napisał, że się kłania nie i że był jest zwolennikiem kar finansowych za przekroczenie prędkości nie interesuje mnie czy nabiał to kasy gmin z budżetu państwa czy UFO chce się czuć bezpiecznie na drogach fotoradary wróćcie na państwa i moim gościem będzie gościem, ale niezręczne jest studio po prostu Krzysztof Woźniak skołowani dzień dobry witamy ciebie Krzyśków TOK FM znają państwo audycja znana lubiana tę wystawę lubianą i za co ja lubię ciekawa w tym z po święcie bio wizytę studia, bo masz dużą wiedzę, a my, a ja nie i mam wątpliwości to jest zresztą rozmawialiśmy o tym, krótko przed wejściem do studia z 1 strony nie ukrywam, że z ogromną satysfakcję i przyjemnością odnotowałem fakt, że wraz z zaostrzeniem kar za przekraczanie prędkości z zabieraniem dosyć bezwzględnym prawa jazdy kierowcom za przekroczenie powyżej 50 w terenie zabudowanym w tym odnotowałem, że kierowcy wraz z wprowadzeniem tych zmian zaczęli po prostu jeździć wolniej i być może się mylę być może takie statystyki to podważą takie są moje obserwacje jako codziennego użytku 60 to jeżdżą wolniej o, tyle że mniej kierowców przekracza to 50 km / h co nie znaczy, że jeżdżą przepisowo przekraczają np. 30 km, czyli do 80 np. albo tam, gdzie jest to 81130 i rozesłano do nich uśmiechają się mijają radary za zaklejone czarną folią tak właśnie znalazł 1 stycznia 2016 roku Real to de decyzją Sejmu w ubiegłym roku już niedługo będziemy mieli rocznicę tej decyzji Sejm jednogłośnie i to jest bardzo ważne jednogłośnie również rękami ówczesnego pełnomocnika ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego zagłosował, że zostaną odebrane fotoradary strażom samorządowym, ale miało być tak ja pamiętam wypowiedzi polityków Platformy Obywatelskiej, że one zostaną odebrane samorządom i przekazane głównej Inspekcji transportu drogowego albo policji i to jest niekompetencja jest skala naszych niedawną wspólną instytucję ogarniającej wszystkie te urządzenia, a nie tworzyć dzieła niekompetencja naszych rządzących, ponieważ policja nie ma żadnego systemu, który mógłby obsłużyć te fotoradary żadnego policja tylko włącznie dysponuje tymi naszymi zwanymi suszarkami wolno bądź wideorejestratorami samochodach którymi się porusza suszarki do tematu na inną zupełnie inna sprawa dokładnie tak w ogóle homologacja zmiany są tak używania tych urządzeń pomiaru prędkości na polskich drogach to jest inna inny, ale inspektor transportu drogowego, a raczej centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, który posiada teraz 400 jedyne fotoradary 400 fotoradarów plus plus rejestratory przejazdu na czerwonym świetle i odcinkowe pomiary prędkości o tym, też pewnie powiemy, że nie może przejąć tych samorządowych fotoradarów, ponieważ nie jest to po pierwsze, ich własność musiałby odkupić, a po drugie, ich system nie jest kompatybilny z tym systemem, który obsługiwał samorządowe fotoradary i trzeba było dostosowywać aniżeli o 100  000 zlotych na kwotę za leki tak 100  000 zł biorąc pod uwagę to z Louvre razem z lotu stopę zwrotu z inwestycji nie jest tak źle chyba no nie wiem ile wyciągały gminie zdarzało się, że ich kilka milionów takich zdarzały się i widzisz to jest problem, ponieważ zdarzały się w 24 gminy, które zarabiały na mobilnych fotoradarach poznasz tutaj też trzeba rozróżnić, że samorządy miały mobilne fotoradary te, które przedstawiały, chociaż teoretycznie straże gminne ustawiały je na początku w porozumieniu z policją, ale później sobie przestawiał po prostu taki, jakim było wygodnie i były stacjonarne fotoradary i chodziło głównie, że źle działają mobilne fotoradary zresztą na to też wskazała Najwyższa Izba Kontroli w 2015 roku z tym, że chce to zaznaczyć, że chodziło tylko i wyłącznie o mobilne fotoradary jednak nasi posłowie i tu nie było jakiegoś koła tego pomysłu tylko wszyscy jako równo kraj taki posłowie zagłosowali za odebraniem wszystkich fotoradarów 400 fotoradarów mobilnych stacjonarnych niezależnie, kto chodzi także tych rejestratorów przejazdu na czerwonym w razie jak długo chciałbym tak straż gminnych tylko podkreślić, że jako pierwszy to właśnie straże gminne wprowadziły ten właśnie pomiar przejazdu na czerwonym świetle, a to jest 1 z głównych przyczyn wypadków drogowych nieudzielenie pierwszeństwa Artur Włodarski napisał wczoraj w Gazecie wyborczej poprzednie władze podjęły błędną decyzję, a te popełniają błąd zaniechania i zaczynał tutaj jest potrzebna ustawa, która albo nakaże samorządom oddanie inspektora audytowi tych fotoradarów i nałoży na Inspektorat obowiązek w c z minionego zdarzyło także systemu, żeby obsługiwać albo na samorządy zostanie przerzucony żona muszą dostosować albo powinna zostać rzucone jakaś pula pieniędzy dla samorządów wraz z góry tak, za które zostanie przełożona ten system na AIDS, a na obowiązujący serwująca nart obserwuje tę sytuację z perspektywy kierowca też ciekawego zmian dziennikarze i to co zaobserwowałem można w skrócie opisać tak było mnóstwo miejsc w Polsce i że fotoradary i trudno nazwać rzecz po imieniu służyły za skarbonki było mnóstwo miejsc jest tam napotkali górale nie mówimy o stabilnych fotoradary w tym fakcie nie, ale został stwierdzony też te stacjonarne były w miejscach, gdzie to szeroka droga brak jakiegokolwiek zagrożenia nagle ograniczenie do 40 fotoradary zaraz za skrzyżowaniem z powrotem skrzyżowanie zagrożeń z tyłu no tak ale by przedstawienie, choć miał też widok dyskutowali konkretne przypadki były takie miejsce tak jak najbardziej i to był pretekst i to był powód, dla którego w społeczeństwie rosła nienawiść czasami do straży miejskich i z tego powodu poprzednie władze po odbierały strażom miejskim Tre ne urządzenia czy też poza okazywały ich używania także te mobilne urządzenia się marnują itd miało zwiększyć swoją pulę fotoradarów nie robi tego skutecznie mamy ich bardzo mało kierowcy znowu szaleją na umór, a mnie w tym wszystkim brakuje 1 tego, gdzie co podczas ostatnich miesięcy rządów Platformy się przewijał, żeby po prostu urzędnicy w jakiś jednostki albo funkcjonariusze ruszyli w Polskę i zatrzymywali się przed każdym fotoradarem i każdym skrzyżowaniem czy to na pewno jest potrzebnych 19 znaków czy to na pewno 40 km / h to jest to ograniczenie drożyzna jest sprawdzanie po prostu weryfikacją wszystko sprawdzone, ponieważ Najwyższa Izba Kontroli również w zeszłym roku zrobiła raport na temat oznakowania i powiedział, że jest źle, że w wielu miejscach jego znajomych jest za dużo dzisiaj ZUS jest za mało też tak jasne i to się nie zmienia i to jest błąd rządzących w gotowości, by tylko, że widzisz są różne systemy zabił zarządzania bezpieczeństwem na drogach tak masz system oznakowania, który jeździ jest 1 rzeczą jest system kontroli, który jest drugą rzeczą jak rozumiem to wszystko i to wszystko się zdarza, że polscy kierowcy czują się oszukiwani zbyt do informowania czasami przez liczbę wyłania się, że informowanie wyznacza znaku czasami niedoinformowani to jest wszystko raz czy kot tylko czy to oznacza, że możemy jeździć za szybko nie oznacza i to jest chore i to powinno być SARP zróbmy coś dla kierowców jednocześnie kontrolujący to jest pełna zgoda owi, choć brakuje takich kompleksowych działań pomysłu na to jak nie mamy ich drodze, która zarządza bezpieczeństwem ruchu drogowego na to wskazywała Najwyższa Izba Kontroli właśnie ja czytałem ten raport nawet tutaj o tym, raporcie rozmawialiśmy w pierwszym śniadaniu w toku tak i całkowicie się zgadzam i nie jestem zwolennikiem łamania przekraczania prędkości uważam, że to jest błąd i nie powinno się tego robić i cieszy się, kiedy kierowcy zwalniają wreszcie na siebie nie trąbią, bo ktoś jedzie zgodnie z przepisami taki tutaj pełna zgoda jest potrzebna jest, ale brakuje takiego przeglądu po prostu 2 aut oraz audyt emerytów taki na to też wskazywała Najwyższa Izba Kontroli to jest 1 z elementów, które musimy w końcu poprawić niestety rządzący nie myślą o tym, teraz została ostatnio Neonet informacja rzucona oczywiście, że zostanie usunięte to stanowisko pełnomocnika ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego bardzo dobre, bo dobrze, bo ono było jakimś widmem wymyślonym przez Platformę Obywatelską o to, żeby napisać ustawę, która na mocy, której zostanie powołana ta instytucja wiodąca nic takiego się nie stało sukcesem pełnomocnika Pawła Olszewskiego było to, że Szanowni posłowie mogą przyjąć mandat za przekroczenie prędkości mogą, ale nie należą już jest nic się takiego tak naprawdę nie zmieniło i ty również pełnomocnik podnosił rękę za odebraniem fotoradarów strażom gminnym i moje pytanie brzmi nie dostałem tej odpowiedzi od nikogo od nikogo, dlaczego zamiast stworzyć dobry system zarządzania fotoradarami wszystko zostało wrzucone do 1 worka i odebrane wszystkie fotoradary strażą gminną w te stacjonarne, do których Najwyższa Izba Kontroli i nikt nie miał pretensji praktycznie tylko do mobilnych jasne po co te mobilne z wozu strażom gminnym to fotoradary mobilne ja się z tym zgadzam powinny być odebrane tylko dziś system zarządzania tym bezpieczeństwo, które mówiłem składa się z wielu różnych czynników podstawą jest powołanie dobrej instytucji czy też w niewielu danie z ministrowi odpowiedzialnego za transport całkowitą władzę na zarządzanie tylko, że to jest bardzo rozproszone, bo za zarządzanie bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce jest minister infrastruktury minister spra w wewnętrznych organizuje to generalna dyrekcja dróg generalna drugą, grając we wdrożeniu, więc teraz, ale to nie odnaleziono po, ale tak, ale to podlega pod jej ministerstwo infrastruktury policja pod Ministerstwo Spraw Wewnętrznych ministerstwo oraz by administracji tak dalej to wszystkie są te ministerstwa w jakim stopniu działają na bezpieczeństwo ruchu drogowego jest przez samorząd nie są dorzucają swoje i nikt nie koordynuje tych działań jest bardzo rozproszona dlatego jest instytucja bardzo potrzebna no i czekamy zawsze uważam, że największym naszym przekleństwem jest to, że 1 z naszych sąsiadów jest najlepiej zorganizowane państwo chyba świata i najsprawniej, czyli Niemcy i zawsze zwraca na to uwagę, kiedy jadę przez Niemcy i zjeżdżam tak jak niedawno miałem przyjemność zjeżdżać z autostrady, żeby ominąć korek i ich nie w ogóle nie patrzyli na nawigację znaki prowadziły nas tak logiczny prosty i oczywisty i przejrzysty sposób nie było ich naciskany jak piegów na na twarzy Pippi Lang Sztum były czytelne tam, gdzie było ograniczenie prędkości nie mieliśmy cienia wątpliwości żona czemuś służy tu jest pełna zgoda dalej i t d. pomyślałem, że może fajnie by było tak stać się rozmarzył się w Polsce, żeby urzędnicy właśnie ruszyli przez Polskę przeprowadzili audyt po likwidowali te wzajemnie zaprzeczające sobie znaki albo wykluczające się, a nawet te, które po prostu są niepotrzebne po pozostawiali te, które są potrzebne pod zostawiali te, których brakuje pełna zgoda tylko ja zawsze zadaję pytanie na sondażach ma to miejsce, gdzie powinny brać radary, a co w tym czasie ma być ich to trwa równolegle wszystko notować zagrzmiało i szaleniec, ale nie trwa nie handluje właśnie trwa twierdzą, że rządzący zrobili coś bardzo pod publiczkę, zwłaszcza w okresie styczeń zawodami zlikwidować zabrać coś zabrać jest łatwiej, ale zamiar zrobić tak ułożony system system obsługi tych fotoradarów i wyznaczyć w sposób wstawienia tych fotoradarów faktycznie tu tyle doszło do tylu tylu wypadków jest szkoła postawcie ten fotoradar stacjonarny i tyle niestety tak się nie stało i tak na koniec rozmawiałem z Michałem szczerbą tez przewodniczącym takiej grupy parlamentarnej ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i zapytałem, czego oczy nie żałuję tamtej decyzji, ponieważ są też zagłosował za odebraniem powiedział, że faktycznie coś tutaj poszło nie tak mają na koniec jeszcze powiem, a propos absurdów miasto moje rodzinne Polek odwiedzam czasami, więc nie znam systemów parkuje przy parkingu płatnym, który jest znakiem parking publiczny płatny automat tu itu podchodzę wrzuca Pieniążek wyjmuje bilet wkładam przyporządkowuje 200 m dalej na inny parking i co znajduje za wycieraczką mandat na 450 zł, ponieważ zaparkowałem bez biletu na moje pytanie, że mam bilet u Siemachy być, ale inne i to też taki absurd, a to już samorządy całkowicie właśnie taki sposób samorządy strzelają sobie w stopę to prawda rozum rozum o to apeluje szósta 19 i prawie 30 sekund z informacji bardzo dziękuję Krzysztof Woźniak, a gospodarz audycji skołowani państwa innej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA