REKLAMA

Zwierzę to nie towar - przyłącz się, by zakończyć cierpienie transportowanych zwierząt. Wyjaśnia Małgorzata Szadkowska

Weekend Radia TOK FM
Data emisji:
2016-09-03 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
45:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ponownie witam państwa Ewa Podolska w państwa, zanim zaczniemy innym program w drzewo jak zwykle w każdą sobotę 2 godziny i zielono mi w pewnych działań państwo powiedzieli ciemno takiej smutnej sprawie i zaapelować do słuchaczy rzeczy działo się tam, gdzie nas można słyszeć się w internecie, a więc myślę, że są też osoby w dyktaturę w nóż mogą zareagować, a mianowicie rzecz dotyczy Sanoka Sanok zginęła pani Anecie kotka kotka znalazła, bo tygodniu inny niż Rozwiń » siedziała przy moście widać było, że źle się czuje, że jest chora i gdy zaniosła ją do weterynarza na drugi dzień zrobił prześwietlenie okazało się, że kotka ma w brzuchu o baterie ktoś musiał chodzić do gardła baterie, a kwas, który wyciekał z baterii przez cały tydzień po prostu powoli można powiedzieć trafił jej wnętrzności kotki nie udało się uratować nie przeżyła zabiegu usunięcia baterii inne z jej brzucha była bardzo złym stanie jej opiekunka pani Anety jest bardzo zdeterminowana, by znaleźć osobę odpowiedzialną za jej śmierć uważa, że ten, kto to zrobił najprawdopodobniej mieszka na osiedlu Błonie w Sanoku osiedla Błonia w Sanoku rzecz zgłoszona na policję pani Aneta wyznaczyła również nagrodę w wysokości 1500 zlotych dla osoby, która pomoże schwytać sprawcy tego nie zdarzenia jeśli ktoś państwo może w tej sprawie pomóc to prosimy o telefon na nr 134657334 jeszcze raz powtórzę 134657334 lub po prostu 997 kotka w Sanoku i chce w ten sposób ZAZ w została zamordowana można powiedzieć w momencie, gdy przez tydzień miała mnie w żołądku bakterie przez państwa nasz program dzisiaj dotyczyć będzie tego czym do tego powracamy co jakiś czas albo wracać trzeba, a mianowicie transportu bez zwierząt eksportu zwierząt tego co przeżywają zwierzęta, które są więzione w domu bardzo odległych nieraz z miejscem do rzeźni w studiu obecny jest pani Małgorzata Szadkowska dyrektor stacji w Polska com też inne UMK fang dzień dobry co dobry witam może, by 2 słowa powiedzieć organizacje co znaczy pani jest szefem oddziału polskiego tak dokładnie tak milicji Polska jest polskim oddziałem międzynarodowej organizacji kompletnie Łotwa Ming organizacja na świecie istnieje już tak długo, bo po 50 lat, więc jest 1 z takich w najstarszych organizacji, które zajmują się zwierzętami hodowlanymi to podkreślamy zajmują się tylko zwierzętami hodowlanymi natomiast polskie biuro istnieje od 3 lat i prowadzimy różne kampanie tej pani Ewa wspomniała o tym, transporcie zwierząt eksporcie zwierząt to też jest właśnie 1 z naszych Kompanii nie bez powodu spotykamy się właśnie dzisiaj kończy się tydzień, a w tym tygodniu był taki szczególny dzień to był poniedziałek, jaki tak w poniedziałek 29 sierpnia na na całym świecie odbyły się protesty zaprotestowały w sumie 33 kraje nie tylko w UE w Europie protestowały kraje naprowadza świecie Australii m. in. tylne Ian były to protesty, które odbyły się w po takim ciosie 1 hasłem zwierzę to nie towar i o co chodzi już tak leży kilka słów zwierzę to nie towar pierwsza znosić z zorganizowaliśmy taką bardzo dużą akcję sprzeciwu wobec przewożenia i transportowania zwierząt na nazistach naprawdę zwierzęta bardzo cierpią uważamy, że jest to on dodawanie im jeszcze dodatkowego cierpienia nie zostaną zabite zwierzęta mogą użyć po drodze i oczywiście na wszystko co liczyć z tym związane z uważamy, że nie jest w porządku dziennym przeprowadziliśmy wiele śledztw wiele organizacji na świecie prowadził swoje śledztwo oczywisty materiałów jest bardzo dużo energii, bo jesteśmy bliscy są przekonani, iż taki transport jest sport powinien zostać po prostu zakazane w czy ta opcja, o której była mowa tu chyba w ubiegłym roku podpisze na krowie to jest ta sama kwestia w etatach tak jak najbardziej, gdyby ten dzień akcji, który został zrobiony w w poniedziałek, gdzie można było zaprotestować i faktycznie organizacje pozarządowe zakres tych właśnie kilkudziesięciu krajów protestowały elementy z kontynuacją kampanii, które tak naprawdę w w Europie też kampanie na świecie, które po prostu są od lat realnej po części sprzed wielu lat prowadzone też przez Vive były takie akcje była taka kampania, ale nasza akcja zeszłego roku system wielką krowom, które można było się podpisać mnie cieszy, bo jak to krowa wyglądała to była rzeźba naturalnych rozmiarów tylko Leon odle w krowy 11 Anna krowa leżała na nano, bo ekonomia spętane nogi Ian została wykonana na podstawie własnej 1 zdjęcia, które dostarczy nasz nosili śledczy śledczy, którzy stoczyli po prostu jak wyglądają ono niestety te oczy okrutna Anne transportu jest sportem, zwłaszcza poza Unię Europejską powiedziała pani w kampanie od lat ja sama sobie przypominam, gdy w nauce stoku to chyba klub Gaja zbierał podpisy także pamiętam to by zbierał podpisy, by zmieniło się prawo, by zwierzęta nie były tak długo transportowane pamiętam swoje programy tak też pani wspomniała z przedstawicielami organizacji Viva, gdy była o tym, mowa czy to znaczy skoro ciągle słyszę tę kampanię w kampanii nic nie dały od osób, choć realnie chodzi o CIT, a są w tej chwili chodzi jeśli idzie o konkret zmniejszenie do jakiej ilości godzin tego po pierwsze, tego w tym przewozu zwierząt, a po drugie, gdy jest to samo co było kiedyś tylko te ciągle nic nie daje żadnego potrzebne są ciągłe naciski, które na torach Elite wobec nas coś dały im DnB Nord tu wydaje się, że kluczowe jest to co do spożycia, ponieważ nie na końcu czy potrzebne są te ciągłe naciski odpowiedź brzmi tak to naciski są potrzebne i są potrzebne są naciski ze strony no po prostu konsumentów z naszej strony musimy pokazać, że nam nie podoba się taki transport, ponieważ tylko w ten sposób mamy szansę wedrzeć się na większy nacisk już na osoby, które podejmują takie decyzje tak, czyli po prostu, które mają szansę zmienić to prawo, które ustanawiają to prawo GM natomiast jeśli chodzi o konkrety i czego właściwie chcemy ich ceny od lat są też nie powiedziałbym że, że to się nie zmieniło on co mówi unijne prawo w tej chwili ceny jak długo mogą zwierzęta być transportowany Bono też sam mówi o warunkach praw do Damnicy ile godzin po Ionesco ile godzin wyprowadzone Broda starych z punktu widzenia formalnego jest konkretny brały, które reguluje jak reguluje kwestię długości transport innym to tu prawo, o którym mówimy co, który reguluje jak mają wyglądać transport z rujnować eksport poza Unię Europejską jak zwierzęta można też transportować i przewozić noty z rozporządzenia rady 2005 roku i żoną, mówi że tak naprawdę to maksymalna długość ile można Wisty zwierząt, a to byłoby 29 godzin co rzeczywiście to nie jest nic nie jest powiedziane, że może 29 godzin maksymalnie to częsty jest po prostu rozbity w Chan non noce kijem mniejsze przydziały 8 godzinny w przypadku np. proszą w przypadku owiec czy życie, ale chodzi o to, że 8 godzin nieprzerwanego transportu dach nieprzerwanego transportu potem powinni powinna być godzinę na takiego odpoczynku dla zwierząt, ponieważ dane naukowe i Ben szereg badań, które zostały zrobione są lepsze przeprowadzone mówią, że im dłużej zwierzę jest transportowane 8 godzin jest on podajesz jako taki moment graniczny leży zwierzę potem z każdą godzinę zwierzę bardzo cierpi, ale po tych 8 godzinach to już naprawdę staje się dla zwierzęcia tak stresujący, że powstanie do wytrzymania natomiast no niestety rozporządzenie unijne realnie nie, mówi że może być maksymalnie 8 godzin tylko w ręczną, bo tak jak powiedziałam podaje, że ten czas może być dłuższy niż po drodze zrobi się godzinne przerwy, ale koniec końców no no on nawet może być 129 godzin niestety w realnym z tego co widziałem raporty z tego co te też panie wsi zna te dane na prawo po prostu on jest celem jest łamane i nie wygląda to tak, że aż do zwierząt po 8 godzinach zostają wyładowane, ale to nie zaś będzie jeszcze o tym, mówić, ale nam się w ostatnim raporcie, który ja widziałam jeszcze dać, kto sporządził raport raport został sporządzony przez rzymskie 22 organizacje pozarządowe, które zajmuje się tym tematem Alison Moss i LM, pisząc połączyć Sulisz Janina Łesiuk Foundation z ze wsparciem naszej organizacji Dziennikowi też nie tworzy mit Bonnie i co jest raportu dotyczy tylko jej, by transport eksportowania zwierząt 1 kraju, czyli tylko do Turcji i tu mówimy o tym, że wg rozporządzenia unijnego zwierzęta po 8 godzinach powinien się odpoczynek natomiast w tym raporcie byłem byłem podane takie fakty przynoszą zwierzęta nie zostały zwodowane nawet przez 7 dni nie żartuje 7 dni wg raportu, ale oczywiście skargi zostały Deichmann skierowane do do władz kraju także, więc w nocie do władz kraju, czyli takie okręgi, ale Turcja mówimy teraz w Turcji energia, ale przewoźnicy graczy Turcja była krajem docelowym Davida to skargi są na kogo na przewoźników, którzy niekoniecznie Blikle syta, ale on odpowiada za to kraj docelowy, a nie rozumie, dlaczego do Turcji skargi mówiąc to znaczy to jest także z 1 strony oczywiście, jeżeli zwierzę zwierzęta są one man załadowano noty ciężarówki ciężarówki wyjeżdżające będą sporządzane jest cały plan podróży oczywiście w Korei, gdy kraj docelowy ekran startowy i oczywiście przewoźnicy, jakby wszyscy po drodze w nabyciu w drodze na miano man w trakcie tego transportu są odpowiedzialni jak najbardziej za to zwierzęta są znani też oczywiście odpowiedzialnie lekarzy weterynarii, że mnożnik, czyli przewoźnik odpowiada też tak mnie zaskoczyło to skarga do Turcji, że przewożenie studencki no to chętnie wydaje mi się bezpodstawne skargę do Turcji znaczy duch żyje się, że to skarga do Turcji, bo to jest też postulat, który pojawi się przy okazji w ogóle celem tego raportu, żeby po prostu tra, a eksport zwierząt w Turcji został zakazany ponieważ, jeżeli mnie z Turcji nad nim Turcy nie przeprasza mnie niektóre cele, jeżeli przewoźnicy nie są w stanie przewozić zwierząt takie powinny one być transportowane, jeżeli na miejscu zwierzęta na nie mogą nie mają zapewnionych odpowiednich warunków Otóż przed zabiciem jeszcze nawet już potem września w 100 osób pojawił się postulat stron oczywiście się zgadzamy, że najwyraźniej środki transportu po prostu zakazać, jeżeli mkną po drodze nie udaje się przeprowadzić go nożem po skutecznie i przez studia pani Małgorzata Szczepkowska reprezentująca oddział Polski i organizacji, która zajmuje się zwierzętami hodowlanymi kompresyjne elfami, a siedziba, gdyż mieści w centrum Warszawy na wspólnej wiary, a siedziba centrali, ale oficjalny pogląd na takim jest rozwój dodał Mig w rozmawiamy tak powiedzieli, ale w nie przez przypadek w tym tygodniu, ponieważ w poniedziałek w wielu krajach odbyła się akcja, której hasło brzmiało zwierzęta nie towar, czyli czy nie jest tak, że towar za ładujemy do kartonów sobie może podróżować miesiąc zwierzę żywa istota i nie powinno dodawać mu dodatkowego cierpienia w drodze do rzeźni, bo taka jest prawda jak mówią o tym na początku lutego czy w marcu, bo wtedy wtedy ukazał się raportem NIK dotyczący tego, o czym pani mówiła przed informacjami, czyli lata 20102015 Dalkia pod 2  000 000 żywych zwierząt, które zostały wywiezione z krajów Unii Europejskiej do Turcji i tu wszystkie naruszenia przepisów oczywiście słowo naruszenie co tak brzmi administracyjnie i łagodnie bym powiedziała zwie w 1 przypadku zwierzęta panice mówiła nie zostały wyładowane przez 7 dni w temperaturach zwierzęta były w transportowany ponad 41100 i przeładowane zatłoczone cię żarówki w tym czasie przywieziono w 900  000 owiec 850  000 bydła i 5000 Kłos wyeksportowano z Unii Europejskiej do Turcji i 70 proc spośród skontrolowanych w ciągu ostatnich 5 lat złamał jednak kilka rozporządzeń Unii Europejskiej 247 ciężarówek 352 skontrolowanych przewoźników naruszyły w prawo w ja chcę wrócić jeszcze do tego prawa i cayenne to prawo jest zawarte, w czym w rozporządzeniu, w czym teraz to jest rozporządzenie unijne z numery na 2005 roku ich ono ma obejmować tylko kraje rdzenia Unii Europejskiej nie na co ma je może narzucić z własnym Unia Europejska w sytuacji, jeżeli kraj nie jest w unii tych 2 rodzajów teoretycznie to nawet innych zostało to też jest stwierdzenie, że MDM to przepisy powinny obowiązywać także po już po 3 z rzędu został wyeksportowany poza Unię Europejską należy dziś wiadomo, że one nie są po prostu respektowane już 3 dzikie zwierzęta opuszczają i tak naprawdę po znowu nie wiadomo co się z nimi dzieje mówi, dopóki nie ma tych śledztw, dopóki ktoś za to po prostu nie nie bierze nie zaczyna realny jechać tymi transportami fotografować kręcić filmy i patrzeć jak to jak to wygląda wygląda to naprawdę źle jeszcze tak, a propos tych ciężarówek, które były kontrolowane precz od pani dyrektor powiedziała, że ponad 70 % wykazywały nieprawidłowości ENCJ goście dodam, że na trzecie miejsce to odbyły polskie ciężarówki polscy przewoźnicy, bo to, bo to w w przewoźnikami w tym wypadku, by inni Polacy także zwierzęta były one elektrony przez Polskę przyjeżdżały one były z jakich krajów typu Litwa Łotwa tak to te żony przejrzał przez Polskę i po prostu w jedno polskie firmy transportowe, które tym się zajmują wożą wożą te zwierzęta między nimi właśnie do Turcji czy do sądu takie na długie trasy i ich tez mniej od ich słuchać o transporcie cieląt z 8 renta są transportowane na Różance jest na miejscu są transportowane z krajów europejskich przydzielane są transportowane i klient właściwie zwierzęta w ogóle transportowanych spodziewane są w tak naprawdę w 2 celach oczywiście na mięso Berlin czy wtedy zrobiono już po prostu nasz kraj docelowy, do którego dojadą, ale są też zwierzęta eksportowane i transportowane, jeżeli mówimy o Unii Europejskiej po prostu nas tuczy, czyli po prostu, żeby je tuczyć potem oczywiście mnożyć i nie dali już z nowo, owszem jest zabijać natomiast milicjantami narządy to są zwierzęta te eksportowane na mięso głównie 3 cielęta, bo co kiedyś obyło się łuszczy wielkie protesty w Anglii w ogóle kwestia oddzielania inni cieląt, które w bardzo wczesnym wieku prawda są oddzielone od krów Sompolno takich filmików można znaleźć w internecie i tych cielęta jak pani powiedziała może być taka sytuacja, że one później są przewożone w czasie takim transportami następnie tuczone na miejscu już poza krajami już poza krajami Unii, czyli tak one na przykładzie jadą do nie wiem do do Izraela są strefy Gazy te na zalanie tak to też inne Liban czy 3 jedno Kor kraj, który Polska eksportuje tylko dla Ukrainy Bośni Hercegowiny, ale faktycznie te cielęta strefa Gazy czy Izrael Annę i chciał propos tych cieląt po to, dość istotna sprawa, że w tym rozporządzeniu, które takich powiedzieliśmy no i narzuca i absolutnie ustala jak te transporty czy sportu mają wyglądać po innych jednostek po punktów jest Tomczyk, który mówi że, ale nie wolno transportować zwierząt, które nie są w stanie w stos na własnych nogach nie wolno transportować zwierząt rannych nie wolno transportować zwierząt, które są za słabi na takie podróże i teraz pierwsze pytanie, jeżeli faktycznie taki trend mimo to są załadowane teki, po czym powiedział nam są oddzielone dopiero co od matek inny kolejny punkt tego rozporządzenia, mówi że zwierzę musi mieć zapewnione musi mieć dostęp do wody w przypadku cieląt oczywiście chodziłoby o mleko lub po prostu napój, który byłby to napojem od żywcem CRM i znowu przecież jest niemożliwe zapewnienie na cele to powinny być wtedy karmione po prostu ranne w tym musiałby być osoba, która dokarmia cielęta w celu po po tym, transporcie po wyładowaniu wiadomo, że takich etyki personelu nie ma nic nie zajmuje, więc chociażby z tego względu, że tak po prostu już wypełnione chłopski rozum widać słychać, że nie da się przeprowadzić do przetransportowania tak młodych zwierząt, więc znowu wracamy do tego punktu wyjścia ME, które mówią o tym z celem postulatach tam w kampanijnych i tego, czego byśmy chcieli ido, czego dążymy, czyli zmiana prawa w unii Europejskiej, że Polsce zakaz wstępu dla tego sportu i to w tym wypadku cieląt uważam, że MOPS jest niemożliwe z zapewnieniem w tak młodym zwierzętom, ale też nie tylko tym zwierzętom nie mówimy też tylko Atlanta AM zapewni po prostu od dobrego transportu, podczas którego one one do nas też miał zapewniony dobrostan, czyli będą czuły się fizycznie dobrze no i psychicznie to mówię oczywiście o takich czynnikach jak mnie stres, który wynika, że transport 2 oczywiście oddzielenie od matki, więc na to to już na nudne dla zwierząt jest po prostu o okrutne cierpienia i jakoś da się w tym 100 lat ten pytam, ponieważ zazwyczaj, gdy mówimy transport zwierząt to w Polsce chyba najwięcej miejsca w mediach jest poświęcona transportu koni prawda do Włoch i dokładnie tak no tak naprawdę Polska właśnie potężniejsze mówimy o już transportach, czyli to co się dzieje handel zwierzętami wewnątrz Unii Europejskiej to są te zwierzęta i tu znowu mogłabym przytoczyć kolejny punkt tego rozporządzenia, który w w jaki sposób na ból po prostu wręcz steki wzajemnie wykluczające wadą tego rozporządzenia przepraszam jestem trochę przeziębiona jestem tym ostatnim zdaniu czeka tymczasem wg rozporządzenia konie muszą być synem muszą mieć taką przestrzeń, żeby mogły się położyć i to samo rozporządzenie, mówi że konie mają mieć przestrzeń 60 cm z przy sobie wyobrazić w jaki sposób koń może w tym przelot na szerokości 60 cm cieszący się położyć na nim położyć się, więc im skoro to rozporządzenie RM w tym w tym w wielu punktach, jakby okazuje się, że na nie jest możliwe jest zapewnienie zwierzętom właściwego dobrostanu i tego przetransportowania tych zwierząt z punktu ADO punktu ba tu pani rektor wspomniał temperatura to się kolejny punkt, którego neon możesz zapomnieć stosuje się przyczepić, ale temperatura maksymalna, jaka może być to dla mnie tym podczas transportu zwierząt ciężarówka jest już 31 stopni to były przypadki, że zwierzęta przez wieś w przyrządach odnotowano temperaturę powyżej 41 dalej z tego wynika, że traci na okres upałów zwierzęta w ogóle nie powinny być składowane dokładnie tak tutejszy te dni nie ma konkretnego punktu, który mówi, że podczas upałów nie wolno transportować zwierząt, ale jeżeli rozporządzenie mówi maksymalna temperatura 31 stopni niższej temperatury będą wyższe jeśli nie uda się z tym temperaturę to w takim razie należy zwierzęta wyładować pozostawić je w cieniu i po 13 proc rozpadnie lub np. transportowe zwierzęta nocą na jeszcze coś dzieje nocą to co wiemy też oczywiście też tych drzew nie tylko Anny Grodzkiej mówię tu właściwie moglibyśmy do każdego punktu tego rozporządzenia on znajdować się Kontrapunkt mówi żona tak się nie dzieje są na to potwierdzenia w postaci tych tych materiałów ze śledztwa i PIN czy rozumiem, że ta logika w organizacji, które pani reprezentuje i a także im podobnych jest taka skoro liczne są dowody na to, że przepisy nie są przestrzegane to wobec tego nie idźmy w kierunku tworzenia nowych służb w kierunku większej egzekucji tych przepisów zgodzimy się na co do tego, że praktycznie tych przepisów w wielu wypadkach nie wyegzekwuje my i wobec tego wprowadźmy zakaz transportu druga strona może mówić tak mnie myśmy stworzyli dobre przepisy chodzi tylko o to, że przepisy są dobre natomiast nie są przestrzegane teraz kto kto ma kto ma zapewnić przestrzeganie tych przepisów, czyli chodzi chodzi mi teraz o mechanizm kontroli i męcząca, bo tu, bo rywali, ale zrobić, aby organizacje mogą zrobić raport, ale raport jest raport on powstaje, gdy zapaliło się czerwone światło, by coś udowodnić prawda, aby być podstawą do wystąpienia z petycją o zmiany i t d. do nas jest chyba też uruchomiony oprócz przepisu jakiś mechanizm kontrolny no bo sytuacja taka, gdy pani mówi o 8 Unia wydała rozporządzenie są przepisy nic jest przestrzegany jest ona kontrolować, dlaczego nie kontroluje na co tak nie działa mechanizm kontroli może tak trudnym naprzód Janów dozór przykład Top Kill Kill odpowiedź NATO i dlaczego to mechanizm kontrolny udział n p . jeżeli jest zbyt jedzie transport dociera do punktu kontrolnego w tu też od razu mogę mogę z listy Kongresu, że nie wszystkie kraje też do 1 z raportów jeszcze sprzed lat nie wszystkie kraje członkowskie Unii Europejskiej posiadały takie w ogóle punkty kontrolne, ale jeżeli transport dociera n p . w nocy albo w weekend do punktu kontrolnego w GM powinien dostać nie powinien Stobno po nastąpi wyładowanie zwierząt i 1 obowiązkowy postój Anny i jeżeli np. organizacja, która zajmuje się tymi zwierzętami z Biohazard transportem zrobią zdjęcia zaczęło się coś nie tak pierwsza rzecz, którą może zrobić zgłasza to do policji przyjeżdża policja na miejsce policja absolutnie nie jest przeszkolona do tego, żeby przyglądać się zwierzęta on dla policjanta nie wiem od rana na noc morze jest wystarczająca, żeby to zwierzę wyciągać macicy nawet sam tego nie zrobi, więc musi wezwać weterynarza np. powiatowego lub innego i tym i ich w tym momencie jest Romanowów weekend nikt nie przyjedzie z w nocy nikt nie przyjedzie i terminali policja policja lub co dalej są pozwala temu transportowi jechać do kolejnego punktu g do kolejnego punktu kontrolnego liczy lista, licząc na to, że w momencie, kiedy dojedzie to ciężarówka też będzie dzień, więc powinien będzie dniem będzie problem wezwanie tego weterynarza ne na ląd już wiadomo co się dzieje techno to zwierzę, jeżeli zwierzę wygląda ona ledwo żywe prawdopodobnie w trakcie transportu może to im tak się dzieje oczywiście element to takie przypadki się przypadki wyciągania martwych zwierząt, kiedy one dojeżdżały do uczty był punkt kontrolny czy nawet do państwa docelowego tych najbardziej się zdarzają i trudno pomyśleć jeszcze od kii innej kwestii, jeżeli element martwe zwierzęta jadą z rozkazy z z żywymi zwierzętami ten, iż nawet, że nie będzie mówili o tym w OFE w kategoriach potwornego stresu dla zwierząt przez wieś widzi co się dzieje widzisz obok niego leżał nieżywy zwierzę, które zaczyna się rozkładać jest wysoka temperatura nocą w ogóle podawany jest pod wątpliwość sylwetki tytaniczną taki argument, który się pojawia wg niektórych że, gdy trzeba transportować eksportować to związek tych zwierząt poza Unię Europejską, bo mięso świeże, bo też się pojawią takie argumenty, że nie chcą tego mięsa w LM kraje bliskiego Wschodu nie są tego mięsa w zamrożonego, gdy jedzie na zwierzęciu zje świeże dachu zgodnie zaś musi być zwierzę, które na miejscu zostanie zabity, bo tylko dzięki temu uda się zachować się po prostu jak świeże tego mięsa nalał do prosi się zastanowić co też mówię znowu na logikę, jeżeli zwierza się rozkładać ciężarowcom w jaki sposób to mogą być dobre warunki sposób to mięso od pozostałych zwierząt na mecze po prostu świeże, ale przepraszam czy to że, gdy nikt tutaj zwierzę żyje my się pozbędziemy go prawda, ale pozostałe, iż niezależnie od tego, które nie żyje świeżością nigdy nie mówiłem mówię oczywiście bez tych warunków sanitarnych, jeżeli rozkłada bezradnie rozkładają się w Norton są zwłoki ja akurat widziałam zdjęcia jak to wygląda no w Żninie Żnin Benek to opisywała dokładnie jedno i po prostu składający się zwieziono opuchnięte gigantyczna krowa był przypadek, że to była krowa, która w gleba w ciąży, więc wszyscy jeszcze wyobrazić not tak jest po prostu obrazy Anny, a więc wracając do pytania, kto powinien to kontrolować notorycznie powinny były na punktach granicznych powinien kontrolować to właśnie weterynarz, który powinien otworzyć zobaczyć ten transport zwierząt powinny zostać wyładowane ziemią zapewnione w odpoczynek, który teoretycznie rozporządzenie nakazuje zrobić, ale to niemożliwe, by na każdym punkcie granicznym był weterynarz pani powiedział na początku 1 rzecz, jeżeli za takim transportem prawda jeżdżą przedstawiciele organizacji, którzy zawiadomią no przecież czas stał na czele organizacji nie jest źle, żeby jeździli za gaz z transportem dowodzą, że to pokazuje istotę tego, że właściwie nie ma tej kontroli tak tak tak to nie powierzamy ja pamiętam jeszcze od dziś mówiliśmy o raporcie lata 20102015, ale wcześniej AMD dają się, że to było 20072010 organizacja Animals Angels zrobiła też wypuściła duży raport już nie konkretnie Apropos Turcji, ale ogólnego transportu poza Unię Europejską i jak najbardziej tam też może sobie na listę tras cenę przeprasza raport i poczytać w wielu krajach n p . że nie było w ogóle punktów kontrolnych w wielu krajach tych punktów kontrę, bo za mało no oczywiście wg raportu ono tam nawet nie było weterynarzy tak plus mówi to co powiedziałem, jeżeli to był weekend czynne są to po prostu nikt nie pracował i co w takiej sytuacji nikt nie skontroluje policja tak jak już wspomniałam Puszcza transport dalej mi ich kolejne godziny i w obsłudze tych zwierząt jadą na taki przyjechał tak odjeżdżają jadą dalej, więc troszeczkę to jest też odpowiedź na pytanie mieszkańcom, że ktoś zapytał mnie na stoiskach robiliśmy realną ten, kto tę akcję tę ideę z tą krową wielką rzecz w jaki sposób to się jak to jest możliwe, że zwierzęta 7 dni były nie wyładowane towarem jak ktoś konkretnie wydarzyło krok po kroku nie potrafi tego tworzy natomiast łatwo sobie wyobrazić, jeżeli nowym powiedziałam to to co wcześniej jak to wygląda, jeżeli docierał na szczyt nocne punkty graniczne po prostu jechał dalej my i t d. detalem w klubach z 2 i 224444044 to nasz gość numer telefonu problemy z programem na żywo za chwilę wrócimy do naszej rozmowy pan zasadniczy co ma zrobić zwykły człowiek, gdy już nasłuchał się, a zgorszona ogląda tych strasznych filmów, które jest pokazane jak zwierzęta są przewożone ale zanim odpowiem pani na to pytanie weszła na antenę pani Irena z Warszawy halo dzień dobry dzień dobry w takie pytanie do gościa, ale w bardzo się w ubiegłym roku, że istnieje też takie jak Europejska konwent ochrony zwierząt, a korki międzynarodowym i Najwyższa Izba Kontroli stwierdziła, że te problemy dotyczące przewozu zwierząt wynika z faktu niepodpisania przez Polskę właśnie tejże konwencji gatunkami taką odpowiedź jeśli tylko różnicą, że z wolnego pośredniego chcieliśmy ryzykować jego majątku dorobkowego całe otoczenie Europejki z natury 241 zlotych środki do ich hobby Unii i najlepiej po prostu tak będzie ona bowiem obowiązuje tam się od oczekiwań efekt tego i ja mogę powiedzieć jak to wygląda w w kwestii prawnych, bo rozumiem, że to jest pytanie w 21 taka była od nas tego mojego stosunku, więc jest tak Polska jako 1 z krajów członkowskich Unii Europejskiej jak najbardziej musi przestrzegać przepisów Unii Europejskiej, czyli do końca jego podział po nim ministerstwo nas obowiązuje to w kwestii transportu i w kwestii z eksportu zwierząt obowiązuje nas to rozporządzenie unijne i Lennon to to jest dokument, którego Polska musi się dostosować i którego musi przestrzegać faktycznie, więc teoretycznie ta konwencja nie ma takiego znaczenia no bo w rynek nadrzędnym dokumentem jest jest dokument z Unii Europejskiej elementów natomiast jeszcze mogę wspomnieć, że na innym to jest art. 13 z traktatu amsterdamskiego, który obowiązuje on wszystkie kraje unijne, mówi że zwierzę nie jest rzeczą zwierzę jest istotą, czując sąd nie i w związku z tym, ponieważ jestem ten art. 13 i zwierze jest postrzegane jako istota czująca w unii Europejskiej to wszystkie później przepisy, które są tworzone ich klienci i tak się też przepisy dotyczące handlu transportu eksportu tych zwierząt muszą, jakby brać pod uwagę ten art. 13 nalotu znowu wracamy do do punktu wyjścia, że pomimo, że jest to rozporządzenie piwo, pomimo że w jasno dokumenty mówią, że zwierzę nie jest rzeczą jest istotą żyjącą NATO w ciemno przepisy po prostu są razem łamane są wrażliwi na takie pytanie ile podmiotów niech pani kierownik zespołu uchwalonych właśnie z powodu nieprzestrzegania przepisów drogowych w ostatnich 2 latach, ale niestety odpowiedź brzmi nie z tego zysk z tego co ja wiem, że 0 natomiast wszystkie skargi zostało czyści przekazano też to ich do ministerst w polskich mówią o skargach, które napisali na przewoźników ma ME aktywiści z organizacji, która sporządziła ten wielki raport, że mówimy to, że akurat w Turcji tam były przypadki, że Lennon łamania tych tych praw i no ale jest tego co mam, więc na ten moment wiem, że nic się z tym się nie stało dalej w czasie nikt nie został skazany na przyrodnicy twierdzą, że rząd od lat były ukryte były powietrznych sprawy wnoszone tutaj na gruncie polskim rynku europejskim, a tydzień mówi o skali zostały przekazane do polskiego ministerstwa przez organizacje, które sporządziły raport i to widziały natomiast maleć byłe gwiazdy przeciwko konkretnemu przewoźnikowi, którego wspólnie z galerii z wg moich jedzenia a jakie sankcje w przepisach są wozy co mu grozi polskiemu przewoźnikowi, który nie przestrzega względnie wyładowuje zwierząt Wierzeje 2 dni no czy na niwie Solnym prawne jak wygląda można szkoda stracić licencję turystyczną każdy pojazd wydawana jest w ogóle, by lekarz weterynarii, gdy tylko tym inspektor weterynarii wydaje też pozwolenie w ogóle nam z dna dopuszczenie danej ciężarówki do transportowania i eksportowania tych zwierząt natomiast w Runowie od te pozwolenia są wydawane ciężarówki jadą na Roland też wg raportu znowu się do tego odniosę i to też 0 w polskich ciężarówkach naprzód nie było przegród czy też podłoga nie była odpowiednio wyłożoną NATO musi mieć odpowiednią ściółkę dla zwierząt no, więc MO lot znowu kogoś albo złamać odebrać pakiet onkologiczny wielkiej uwagi butelki tak, by ideały był on w polskich sądów tak aby, a potem można jednocześnie ich karać nikogo i dalej, bo pochodzi od sprawy europejskie programy powinny trwać od Europejskiego na dalekich Chin to jakiś Trybunał Europejski wypatrywał tego typu skargi czy też jak nie ma wiedzy na ten temat mylnie nie chce, aby mówić wydaje mi się, że nie my natomiast nie słyszał o takim przypadku, żebyśmy faktycznie drugą Europejskiej, żeby w ogóle i inne zajmował się kwestiami być konkretnych przewoźników, którzy złamali przepisy § 1 etap litrów na sekundę szansie jest taki, by czekał tylko bardzo krótkiego rogu długich wycieczek w odnowienie i prawnych jeśli chodzi o dobrostan zwierząt i wielkości przewoźnikiem mu omijają Renault clio nasze pomysły choćby palenie nie powinno to tak jak i zobligowane do przestrzegania prawa, gdyż nie da się ich czy w ogóle nie wiem na czym on mógł tak panicznie powinny zostać zobligowane do lepszego przestrzegania prawa muzycy grali też to jest to, o czym już wspomnieliśmy no tylko jak egzekwować prawo, jeżeli np. transport dociera w nocy lub tunikę doktor wspomniał, jeżeli ambient to trzeba by zmienić przepisy np. także powinna być opieka weterynaryjna zapowie zapewniono w takim punkcie kontrolnym 24 godzinna dobę i tu z kolei przechodzimy do do 2 do pytania o to, czego właściwie chcemy jako organizacja i teraz to taka duża tradycja która, gdy dzieje się w całej Unii Europejskiej jestem kampania stop trafność nazywam i tam są też zbierane są podpisy poparcia, bo chcemy po prostu, żeby był faktycznie duży sprzeci w społeczny zbierane są podpisy, żeby w dotychczas, żeby dotychczasowe to rozporządzenie, które reguluje transport eksport zwierząt zostało zostało zrewidowane wystąpiły o to np. taki kraj jak Niemcy Holandia dania ich teraz z tego co słyszałam ostatnio dołączyła do tych krajów to Szwecja jedno po polskiej ministerstwo nie mnie nie wystąpiło do zrewidowania tych przepisów, więc najwyraźniej uważa, że te przepisy są w porządku i spełniają wymogi dobrostanu dobrostanu zwierząt wolno teraz mówię można podpisać taką petycję Total w tej petycji też jest taka prośba o to, lecz prosta to trochę żądanie o to, żeby Polski Polski ministerstwo również poparła te kraje, których wystąpił z tą prośbą, żeby poprzeć po prostu tych krajach w zlikwidowaniu tych przepisów, ponieważ organizacje pozarządowe, które zajmują się zwierzętami uważają, że to rozporządzenie musi być natychmiast rewidowany trzeba sprawdzić te przepisy poniesione w lesie nie sprawdzają i np. wstyd taki główny postulat jest skrócenie czasu transportu zwierząt 8 godzin czyli, jeżeli DM zwierzęta miałby być transportowane powyżej 8 godzin to oczywiście się ustala się tak znanych dziennikach podróży każdy element każdy przewoźnik musi to w i zrobić do każdego samochodu pojazd, który wyjeżdża, jeżeli miał trwać dłużej niż 8 godzin to chcemy po prostu to było niemożliwe także ci wtedy nie będzie mógł tych tras to w ogóle wyjechać czy zakazać transportu powyżej 8 godzin od iPada, czyli takich jak i ubyli Konrad Filip wujek zwierzę jest wykreowano dopadł Kamil BOR był pediatrą rehabilitantem czytał handlowej nie wybieram rower i członek jego wartościowe, ponieważ od takich naczelnik mówi nadaje się wychodzi do takiego no niech nasze, by twardo, ale jak słyszałam no chyba nigdy nic nie nikt nigdy nie badała hormonu stresu, jaki poziom hormonu, który właśnie w miejscu zwierząt rzeźnych i po prostu nie tylko w jakikolwiek dowód na to w jakim stanie jest Elmar, bo nie warto zweryfikować, bo n p . o biegłych opłaty się jednak to, żeby zwierzęta w trakcie transportu padały estakada, która go jednak mówić, że właściwie nie wie jak wychwycenia nawet ich przewoźnikowi powinna być zatem prezent, ale prawdopodobnie przy tej skali podjęcie nowej ilość zwierząt jak nie te nie aż tak się odbijają na jego dochodach przypuszcza, iż zgodnie z Zachodu jednak musimy pamiętać, że to jest takie w każdym z handlem, jeżeli takie rzeczy dzieją, a mimo to ten handel trwa i troszkę nie ma takiej woli politycznej, żeby to z miejsca się, żeby faktycznie zakazać tego sportu zwierząt poza Unię czy skrócić transporty wewnątrz Unii do 8 godzin to znaczy, że po prostu się opłaca natomiast ta też to poparcie społeczne, które mówią o tym co jest ważne z Unii Europejskiej, jeżeli pani się orientuje lub też nie wiadomo, że są to powiem one zakazane zostało na gruncie etycznym handel my sami i kotami i nie eksport ich futer poza Unii Europejskiej to to są było tylko na gruncie etycznym i my wierzymy jako realizacja archiwum tezie, że możliwe jest powtórzenie tego zakazu dla po prostu transportowania dla przedsionek sportowa nie wierzą poza Unię Europejską elementu to też jest albo rodzaj handlu taki Ian co z tym należałoby zastąpić po prostu handel zamrożone mięso, które też w tej chwili się przecież odbywa, tak więc tym bardziej, że kraje, które z Turem i pilne, ściągając od eksportu do siebie ona też oprócz tego, że no tych żywych zwierząt rannych też do nich eksportowane są one do nich spowodowany jest też zamrożone mięso, więc to jest coś co i tak się teraz dzieje no tylko my chcielibyśmy, żeby trochę po prostu w wg nowych nowego rozporządzenia zostało to całkowicie przyłączone do Senatu zamrożone mięso w tonie generalnie bardzo ważną rolę w jego hali bądź też służyć jako nie chodzi też rozumiem jako możliwie jak jej, bo inni uważają, że w komputerze 2 konie będą transportowane dlatego upokorzenia, że nie ma bezpośredniej linii lotniczej, gdyż innego połączenia między Warszawą, a plotki na temat mojej jednak inny układ został wytypowany do do eksportu, a innemu a gdy czytam, że udzielimy w naszej grze nie ma nie będzie łatwo z drugiej strony, że 1 pierwszy roku, aby nasz Anglik w Koziegłowach został wytypowany nie wiemy co będzie w nim taka będzie odpowiedź pani pani Małgorzaty w panice sowy jest koń ten nie dostanie nie chce bez pomocy po prostu nie wie dokładnie jest to co się wydarzy z tymi końmi my też nie zajmują się krótko oni w ogóle organizacja zajmują się z pozostałymi zwierzętami, więc element nie potrafią coś na to pytanie, ale koledzy są hodowlane Mirza Dzomba tak, ale traci władzę niczego mi nie prowadzimy oddzielne kąpanie się chodzi o ochronie danych apostołów w całości tapeta w pani Jelena bardzo pani dziękujemy działoby się na antenę i jeszcze pan Krzysztof z Poznania w halo panie Krzysztofie Hammer drogowych w naszym mieście tak krótkiego krótkiego metrażu dobrostanu zwierząt pierwsza to chciałbym zwrócić uwagę, że transport jak kiosk, który z Podhala wielkanocną od blachy do Włoch i krajach jednak, odkąd w Licheniu w górę o VAT od 10 do około 4 kg, a ileż tego w prologu i walczy w granicach od 14 do 18  000 to jest bardzo duża liczba, ponieważ generalnie w ciągu roku transportujemy do Włoch około 35  000 kolizji już połowa tego, kto eksportujemy coli to człowiek nie dał Litwie mówi jak baranek wielkanocny powinna tak ważne, by bardzo bym szkoły było ich ograli drogeriach jest dalej właściwie nie wiem w jakim wieku, ale kilku tygodni, które musi pobierać pokarm to kilka godzin po ujęli 20 godzin do Włoch, gdyż w warunkach jakich jeszcze z byłym, a który cały mój komentarz do tego mało o tym, Bardo mówi Joachim Bargiel pomogła krakowską pracownię DD żadnej informacji Rz albo bardzo bym ich profesor druga trochę wzbudziła wiele spraw w transporcie publicznym, ponieważ ich model w portach coli, ale tutaj pobrali drugiego klubu transportowali około 6 LO coli każdego tygodnia każdego tygodnia aż po kolei to jest to po świętach wielkanocnych nowości i rentach z echem Bożego Narodzenia, czyli tylko w takim tygodniu średnio wyjeżdża do Włoch czy 2 po 2 ,51000 miesięcznie około liście chętnych na wyrok w Atenach był taki przykład utarło mówić o Inspekcji weterynaryjnej czy po Chinach Goliat PL portal ja chciałbym podać przykład Harley ach, Volley standardowo 3 dni, a rok 1 , 5 Inspekcji weterynaryjnej przedsiębiorstw, a mianowicie chodzi mi o region, bo jak klub, który blokował dr strajki park Narodowy gór pornografię, ponieważ dłuta i pół roku Arłukowicz obaliliśmy i potrzeby uczonych i naukowców, którzy reprezentowali lobby parkową w partii powołał mówił w sierpniu UB roku firma PGE poprawił swoje z rąk i szczegółowe rozporządzenie dotyczące funkcjonowania transportu konnego drogę do Morskiego oka i może sobie wyobrazić, że byłbym sobą powołał powiatowego inspektora weterynarii lub jego reprezentanta do przewodniczącego komisji, która dopuszcza koledzy często bywa w oczy powiatowy lekarz ich, by ich obrót na próbach takich równocześnie ma dopiero gol w klubach i administracji i takie kolidowały z wypłatą szczegółowego realia i nie widać w tym sprzeczności w całkowitej stworzy on zgodny z szczegółowego realia dopuszczają in plus felga jest ich woli pracować tu wielkich marzeń jest kontrolować reklamą uczelni w nogach Troy, a klub z 2 zlotym to wyobrazić, że to nie jest gołosłowne, ponieważ spora świerk lub byłych ważnych badań koni i przedstawiciel powiatowego Powiatowej i weterynarii brał udział w tym, by dla ułatwienia bogami źródeł powiatowy inspektor weterynarii w 1 Czechy przewodniczą tym mówiło się liczby lekarzy weterynarii Małopolski w tej nie można tutaj mówić o o jakich spółkach po cichu dizajnu prócz ładnych kilka osób w spółkach prawa w róg, ale chciałbym jednak chodzi tylko o to chodzi się czy płaciły po 2 inspektorowi weterynarii, po którym on wykonywał tylu chętnych w duchu krajowych i trudności administracyjne nie jest dziś, ale taki poziom numer w innych, która wg nowego projektu ma podlegać nadal Paul i roli Bartoli olbrzymi skandal granda dziękuję bardzo panu w pamięci ofiar trzeba się koniecznie zrobić z Finami audycję w domach zadać kilka pytań, gdyż podejmowali takie decyzje i w ten sposób zakończyliśmy końmi z Morskiego oka co jest ważne w bardzo serdecznie dziękuję dziękuję bardzo będziemy zapobiegać petycje PL petycje można znaleźć naszej stronie akcji Kruka PLL jest cięższy transport albo na stronie stąd wraz z tam trzeba będzie wybrać sobie w wersję polską ze strony pani Małgorzata Szatkowska dyrektor Fitch Polska była naszym gościem bardzo serdecznie pani dziękuję dziękuję również od państwa zapraszamy na to będzie powtórka bardzo ciekawego programu Mikołaj Golachowski opowiada o tym jak to być przewodnikiem dla tych, którzy mają dużo pieniędzy chcą odwiedzać to miejsce, gdzie jest bardzo blisko do biegunów południowego i Północnego dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WEEKEND RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA