REKLAMA

Michał Żebrowski o tym jak walczyć o widza

Kultura Osobista
Data emisji:
2016-09-07 17:40
Audycja:
Czas trwania:
13:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat rozpoczynamy kultura osobista studio ze mną dzisiaj Michał Żebrowski dzień dobry dzień dobry wizjonerstwo dyrektor teatru szóste piętro teatru w Pałacu kultury i nauki na szóstym piętrze jako oczywiście sama nazwa wskazuje będziemy trochę o rentę o tym, teatrze w repertuarze o finansach wszystkim rozmawiać, ale tak się zastanawiam czy nie kusiło pana kandydować na stanowisko dyrektora teatru polskiego we Wrocławiu obroże pani do nas Rozwiń » informacje nie docierają być może jesteśmy po prostu bardzo zajęci pracą na szóstym piętrze uważamy nasz ślad za duże nasze osiągnięcia zawodowe artystycznej staramy się, żeby tam trzymać poziom, toteż skupieni na plac nie dowiadujemy się o wielu konkursach i gmina może dobrze może dobrze, bo o ENA w tym momencie faktycznie prowadzą strat prywatnie Groznym trzeba walczyć o widza trzeba walczyć o pieniądze ręcznymi z politykami nie musi pan walczyć w trans szóste piętro z otwartym dla każdego człowieka bez względu na jego przekonania religijne polityczne ma służyć po prostu człowiekowi jako takie a w jaki sposób emocjonalnie odbiera pan to coś dzieje w tym momencie jest Paweł Potoroczyn dnem właśnie z Krzysztofem Mieszkowskim z festiwalem filmowym w Gdyni z premierą Smoleńska to są bardzo trudne rzeczy i w po szóste piętro być może niedługo wystąpi z jakąś inicjatywą, która mogłaby nasze środowisko jakoś zjednoczyć się pogodzić czy razem wspólnie zgodnie np. nagrodzić młodych ludzi którzy, którzy na to zasługują oni być może zorganizujemy jakąś nagrodę, która będzie przyznawana przez szanowne żyli, która skupi Orzeł wiele osób z naszego środowiska, aby przekonać widzów do tego, że nasze środowisko nie jest zwrócone nie jest skupiskiem frustratów tylko ludzi, którzy naprawdę chcą swoim talentem kulturą osobistą wiedzą pasją tworzenia służyć społeczeństwu, czyli dyplomacja 1 słowem jednak łączy nas nie pozostaje domyślam się z szóstego piętra trochę więcej widać dno być może właśnie dlatego zostaje dyplomacja w tę grę bez widza traci rację bytu szóste piętro jest teatrem widzów, których nam będziemy się starali prowokować do myślenia nie nudząc wzruszać się nie, wpadając tkliwość bawić nie własną mówiąc to jest credo teatru szóste piętro, które możemy też przeczytać na innym waszej stronie internetowej teatru bez lidera traci rację bytu w zlotego ceny lwica walczyć, ale będziecie też prosili o takie wsparcie tego widza po prostu materialne na sytuację teatru prywatnego, który się fundusz finansuje wyłącznie zainteresowania widzów jego spektaklami, czyli ze sprzedaży biletów jest szalenie trudna, dlatego że nas ogranicza wybór ekonomiczne wybór i rachunek do wyboru wyboru sztuk MOPS sodowych, które nie mają rozbudowanej scenografii polskiej obsady i t d . ale się, chcąc się na szefa po takie arcydzieło jak ożenek Gogola czy Wujaszek wania, którego mieliśmy premierę w ubiegłym roku będziemy korzystać z wielu nowoczesnych form wsparcia teatru przez społeczeństwo przez obywateli wymyśliliśmy akcję, które są od dawna funkcjonuje na Zachodzie, czyli crowdfunding 3 października będziemy zbierać na stronie wspieramy kulturę pieniądze na stronach do tego przedstawienia, dlatego że wielkich przedstawień mówię tutaj rozmachem inscenizacyjnym o kostiumach muzyce o ruchu scenicznym o ilości osób występujących na scenie nie sposób udźwignąć tylko włącznie z bilansu biletów, aczkolwiek mam i tak nasz teatr, który nazwą prototypem, bo my gramy dosłownie tę samą literaturę, która jest w portowych z repertuaru w teatrach często z tymi samymi aktorami to robimy od prawie 7 lat wyłącznie z własnych oszczędności co znaczy ono inwestujemy pieniądze to co zarobimy z racji poziomu, który prezentujemy i wierności zrealizowanych widzów, którzy doceniają lubią trzymają kciuki także FM biznes ciągle się nie zwraca w jakim sensie Czyż zwano to, że pani numer mamy też nasz pomysł na życie ani na przeżycie i oczywiście, gdybyśmy nie daj Boże zbankrutowali na co tak, by nie było, ale też wszystkim nie bylibyśmy sondaże, ale proszę mi wierzyć, że cena biletów to co szóste piętro jest naprawdę podyktowana not uwarunkowana jest tym, aby nie może być na 0, ale naszym marzeniem jest taka reakcja widza, który rzeczywiście mówi kurczę no no to drożej niż w tym państwowym teatrze, ale szkoda, że chodzę tak rzadko do teatru generalnie, więc tak to wygląda, a ile kosztuje w takim razie taka premiera teka premiera ożenku to jest kilkaset tysięcy złotych to kilkaset tysięcy złotych mówi tutaj o solidnych próbach jesteśmy teatrem, który zresztą ona wprowadza takie zachodnie standardy pracy, bo u nas aktorzy na pierwszej próbie muszą zaś tekst na pamięć odbieramy bardzo skrupulatnie aktorów do udanych ról to znaczy dyrektor teatru czy, czyja cieczy czy mój wspólnik, którego pozdrawiamy również Colin jesteśmy zmuszeni wyłącznie do obsadzania sztuk tymi aktorami, których ktoś nam przydzieliło najczęściej poprzednia dyrekcja z racji doboru takich unijnych kadry aktorskich tylko po prostu robimy spektakl marzeń dodać musimy sobie co dzisiaj warto powiedzieć społeczeństwu zrobić taką sztukę a kto powinien zagrać w jakim momencie życia czy innej, jaki jest w formie co to dla niego znaczy i t d . i t d. czyli przyjemność tworzenia teatru, a nie smutny obowiązek, który jest uwarunkowany no jakoś koniecznością życiową Bytowa nerda wolność teatru prywatnego ma też swoją cenę i to dosłownie cenę to znaczy trzeba ten teatr Ergis cena jest olbrzymia suma naukowych przedsiębiorczy w naszej ukochanej ojczyźnie mojej ukochanej ojczyźnie czy rozmawiał z piekarzem czy to człowiekiem, który produkuje guziki czy właśnie z producentem przedstawień teatralnych dzisiaj nie spotyka zdania, którym był młody przedsiębiorczy człowiek doświadczony powiedział, że nasz kraj nasza ojczyzna jest jakby takim partnerem w biznesie i instytucją, która wspiera bytem, który wspiera człowieka przedsiębiorczego raczej go kontroluje podejrzewa i uważa za winnego tego, że dywidenda oraz, że zarabia w ogóle, że zarabia tymczasem nasze prywatne niż instytucja, która zatrudnia 120 osób, która finansuje się sama tak naprawdę wpłaca pieniądze do budżetu państwa w postaci czynszu w postaci szalonych opłat za parkingi, które są też państwowe i t d . tak dalej ja uważam, że to jest 31 z metod, którą może funkcjonować pod warunkiem, że będzie to przynajmniej tak samo traktowana jak ta, która jest dotowana w pełni, czyli z 1 kieszeni wkładamy pieniądze w do drugiej w 2 i wkładamy to są te same pieniądze na coś, czego pan oczekiwał w takim razie zrobią utrzymują się z nadania jakiegoś takiego takiego no bo skoro tak przepraszam już po zgonie szczerze skoro my na te same sztuki z tymi samymi aktorami bez żadnych dotacji gromadzimy kolejki pod kasami tymczasem na tych samych sztukach w innych teatrach jest pusto zamienia się widownią scena scena widownia, żeby usprawiedliwić brak widzów a dlaczego nie może może liczyć na 10 % no powiedzmy 5 % tych państwowych pieniędzy, które idą w górę generalnie na kulturę, bo przecież my naprawdę robimy przedstawienia osiągają znakomite recenzje, które wygrywają festiwale no grają u nas wybitni ludzie wybitni artyści uznani oprócz tego zadebiutują młodzi ludzie, którzy w przedstawieniu Wujaszek wania równo wśród wielu tuzów i t d . tak dalej są nagradzani przede wszystkim oni zaraz za debiut artystyczny prawda przypomnę, że drugą sztuką, którą WZA szóste piętro, żeby zaraz po tym wielkim udziale nie zagra też raz sam pierwszą turą otworzył teatr szóste piętro była sztuka z 13 najzdolniejszy mi absolwentami szkół teatralnych, czyli naprawdę staramy się mieć misję i zresztą fundujemy nasza Fundacja ufunduje nagrodę dla młodych ludzi będzie konkurs ogólnopolski mam nadzieję, że w tym żyli usiądziemy wielu znamienitych twórców to zjednoczy trochę środowisko i przyznamy właśnie, żeby nie uniewinnienie nie prowadzić jakiś wiersz temu damy temu nie damy, żeby ktoś nie obraził i t d. przyznamy młodym talentom nagrody, ale może skoro te kolejki nam się układają ustawiają przed kasami to po prostu nie potrzebuje cel tych pieniędzy i nim potrzeby mają większy na mnie nie to tak nie jest absolutnie tak nie jest ja bym tak to, że my upominamy się jest również moją metodą na pracę, dlatego że MF wolałem przez wiele lat, by przekonać do teatru szóste piętro widzów, jakby energią entuzjazmem braki narzekania nie takim otwieraniem teatru, bo takie są i one funkcjonują bardzo dobrze to znaczy, że jeszcze tynk odpada prawda są ze ścian jeszcze woda cieknie pachnie naftaliną i w ogóle generalnie jest zakurzone ale, ale bardzo proszę o pomoc widzowie przyjście, bo i przychodzą osoby z miłości do konkretnego artysty pomagają wspierają tak dalej ja chciałem pójść inną drogą pokazał, że jest również data aspiracje inny teatr ludzi przedsiębiorczych teatr, który do, którego trudno dostać bilet niczym się kojarzyć uczyliśmy się kojarzyć z wtryskiwaczami i ludźmi potrzebującymi pomocy tylko z tymi, którzy staną gdzieś tam konkurencja artystycznej z innymi może pojętej konkurencje artystyczne i to się wiele lat w udawało no ale zyskało lenno jest bardzo trudną próbę, jeżeli po kilku latach osoba otrzymuje np. w pewnym sensie jakoś taką nagrodę nobilitacja, że jakaś wielka firma wspiera w sposób bardzo nam bardzo ograniczona jednak wspierać jakoś to finansowo, gdy podpisujesz po roku negocjacje i strasznie restrykcyjne kontrakt do dopilnowania wszystkich punktów potem następuje premierami wszyscy mówią, że fantastycznie, że przedłużamy na tych samych warunkach, że jest cudownie wspaniale i t d . tak dalej wystawiasz fakturę 12 jest cisza, a potem telefon i mówią bardzo przepraszam, ale zmiana do czego dotąd przyszli, zadowalając się z ÖVP to ewenement i proszą nie mogę rozmawiać o odrzucenie słuchawki wtedy ja już znają się wraca do teatru mówi czy jakąś zabrałem się jak komuś jako podatnik jako przedsiębiorca, że aktor artysta, który wychodzi 14 × na scenę w oraz swoimi kolegami i grali po ciszy i u każdego wieczoru udowadnia, że rzecz, że nie oszukuję tylko pracuje to czy gestem tak traktowane w naszym w naszej grze w naszym kraju przecież dostaną do uczciwej konkurencji, dlaczego z racji tego, że przepraszam bardzo, że coś zmienia nagle jakoś tak jest to niekulturalnie nie rozumiem, czyli zmienia się władza sponsor wycofa to nie ja tego już sobie dopowiedzieć, że nic nie przychodzę tu po to, żeby poszukać trenera Igora Lewczuka premiują jest bardzo wiele mówi o sytuacji mówi o sytuacji, którą szli wszyscy dobrze doskonale wiedzą tylko nowy Team przepraszam poza tym nie wiem, dlaczego ci ludzie żyją w jakimś strachu jakimś takim przecież oni zarządzają nawet jakimiś firmami, kiedy kierowali się przyznawaniem tych z pomocy oni naprawdę kierowali się bardzo restrykcyjnym prawem i tym, żeby jakaś instytucja choćby nasza po 4 latach udowadniania, że jest godna tego wsparcia otrzymuje z Jerzym, dlaczego jakoś nagle tak panikują strasznie i jest to przykre w każdym razie nie żonę tutaj, żeby rząd rozwiąże się skarżyć tylko mówi, jakie są, jakie są realia i dla mnie, który ma 120 osób na głowie jest najważniejsza przewidywalność i to, że mogę ufać takiemu szpitalowi dłużej niż przepraszam kadencja jakoś na pewno może panować widzom dlatego czekamy też na na otwarcie tej akcji crowdfundingowej 3 października naj czekamy na najbliższą premierę, kiedy najbliższa premiera w teatrze szósty pożera Gogola w bardzo ciekawej wydaje mi się w obsadzie wystąpi Paulina Chruściel wystąpili Anna Dereszowska moja skromna osoba Piotr Głowacki Cezary Żak Cezary Pazura Janusz Chabior Dorota Crumpa i oczy nos Joanna Żółkowska i wyreżyseruje Andrzej Dubiel wspaniały nasz wybitny reżyser, który zrobił wcześniej już u nas wujaszka wani, a obecnie reżyseruje najwybitniejszym teatrze w Moskwie i generalnie mogę już sobie po całej Polsce po całym po całej Europie zapraszamy bardzo gorąco do teatru szóste piętro zapraszamy Michała Żebrowskiego do studia też w następnym razem bardzo dziękuję za dzisiaj są dość Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium 40% taniej. Radio TOK FM bez reklam, podcasty z audycji i podcasty tylko dla Subskrybentów.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA