REKLAMA

Łódź usuwa nielegalne reklamy przy pomocy kruczków prawnych, Z Aleksandrą Hac rozmawiała Agata Kowalska

Post Factum
Data emisji:
2016-09-16 19:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:52 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w post factum w audycji post factum Agata Kowalska przy mikrofonie ćpają pamiętajcie państwo taką ustawę, która się nazywała krajobrazową miało ono sprawić, że nasze miasto staną się ładniejsze, że znikną z nich wielkie reklamy brzydkie płoty czy szyldy, które nie odpowiadają estetycznie z danej społeczności czy władzom miasta na jaki jest mąż w Warszawie niezbyt pięknie w ale niektóre miasta walczą walczą z reklamami takim miastem jest Łódź w Łodzi Rozwiń » zawisła ogromna reklama samochodów mazda ENA 1 z bardziej reprezentacyjnych ulic tego miasta przy Piotrkowskiej w ich zaczęła się batalia o na czym to batalia polega i 3 opiera się nowej ustawie krajobrazowej to już teraz powie nam pani Aleksandra Hac z biura rzecznika prasowego w urzędzie miasta Łodzi, z którą łączymy się telefonicznie witam na antenie albo wieczór państwu w dojazdach do 3 zlotego jak i w jaki sposób próbujecie one zwalczać reklamy w Łodzi i właściwie czy rzeczywiście ona nie ma prawa tam wisieć, a dzisiaj korzystamy w 2 ustawy o ochronie zabytków, bo akurat ta konkretna reklama wisi nam zabytkowej kamienicy, a od stycznia pomaga nam również park kulturowy ulicy Piotrkowskiej, czyli uchwała rady miejskiej, której jest napisane jak reklama na biurko i mogą się pojawiać a jakie mnie i ta reklama łamie, jakie zasady to przede wszystkim, żeby powiesić reklamę na zabytku trzeba mieć nie tylko pozwolenie budowlane, ale również pozwoleniem wojewódzkiego konserwatora zabytków i tym przypadku tego pozwolenia i nie mamy, więc mamy naruszenia ustawy o ochronie ich dobytku i jednocześnie sam park kulturowy nasz nie dopuszcza umieszczania wielkoformatowych reklam na ulicy Piotrkowskiej i w jej bezpośrednim sąsiedztwie pamiętamy, że naruszenie uchwały radni za chwilę jeszcze wrócimy do ogólnych zasad, a jeszcze na chwilę, zostając przy tej w tym wielkim wielkie reklamy samochodów to czytam go na stronach młócki wyborczej, że właściciel kamienicy tłumaczy, że on wynajął dotąd powierzchnie w firmy reklamowej w, zanim te przepisy czy te uchwały miejskie weszły w życie w związku z tym korzysta z prawa, które w nowiu, który już wcześniej wcześniej istniało i małą w gminie konieczne, ponieważ mówimy o ustawie o ochronie zabytków, która obowiązuje od 2003 roku, więc było bardzo dużo czasu, żeby ją cha cha Poznań i przeczytać ich pochować Nord cytuje w za czasów, gdy gmina była stuprocentowym właścicielem budynku w podpisaną umowę z firmą reklamową, która uzyskała wszelkie możliwe pozwolenia na wywieszanie reklam mam spore w inny ma sporą wątpliwość czy prawo, które wówczas zostało nabyte przez ową firmę pst może być cofnięte na podstawie uchwały rady miejskiej tak jak i właścicielem reklamy jest firma reklamowała i jesteśmy na bezpośrednim kontakcie i tak, że nasze biuro prasowe jak ogromny krok od rozbitków i filmowy romans ten podnosili, że był na wszelkie przepisy pr. bud. lub inne udowadniamy, że trzeba nie tylko 1 ustawy przestrzegać, ale wszelkich my tą drogą właśnie ustawa o ochronie zabytków, która nakłada dodatkowe obowiązki tych dodatkowych obowiązków firma Roman nie dopełnił w, a jeszcze czynną na dodatek, że nałoży liście na firmę ona mi nawet nie ma na to ma zdać i to co reklamuje tylko na inne właściciela tego nośnika z wysoką karę i to ponoć jest wcale nie na podstawie ustawy o ochronie zabytków czy właśnie ustawy krajobrazowej tylko na podstawie w UE opłat za zajęcie pasa drogowego czy to jest prawda prawda dla nas jakiś podziw dla ani systemowa z walka z brzydotą miast Madrytu akurat dla chłopaka utytułowane gremia taką sytuacją, w której ściana, na której wisi reklama jest nierówno inne trzeba było najpier w umocować na nich stelaż, na którym wisi reklama Nigel Farage a gdy staje na sąsiednią działkę, a tak się składa, że to schorzenia dział ku dniach droga publiczna ale, którą do rondla nasz zarząd dróg transportu, a od przestrzeni LO w toku drogowego jest zdejmowana bezumownie i chleby nalicza się Karel, która jest czy ktoś wysoko liczona tak od ich powierzchni reklamy, a to mamy 351 ma kruche jak każdy temat jest krzyk było jeśli mamy umowę, a ich nie mamy umowy jeśli pomnożymy przez 10, więc mówimy tutaj o karze w wysokości kilka tysięcy 500 tylko 3 zł dodatku za biegi, ale rozwiąże za zajęty dołożyć mamy 15 września na to mamy już prawie 300  000 lekarzy z no dobrze, a to styków są w z odwagą w teorii, że nawet teoretyczna kwota, dlatego że kozłem wciąż nikt tam takich pieniędzy nie zapłacił za zajęcie pasa, a co bardziej mnie ciekawi to torze jednak może pani się nieużytek zła jak użyto ich sztuczka to znaczy to jest także realnie pas drogowy nie zablokowanej domeny nie jest tak nie można przejść ani po chodniku ani po połączeniu z więzienia, a tu nie chodzi o blokowanie tego aparatu podejmowanie dobrych domowych jeśli chcemy też postawić na lód w drogę musimy mieć zgodę zarządcy drogi ich zgody nie ma modułu mamy do czynienia z racji no i teraz mają wątpliwość jest taka, że niebo mówi pani o tym, że dla ulicy Piotrkowskiej ustanowiono park kultury i kulturowy tak jak w Krakowie po pozwalano ze szczególną ochronę ale kiedy wchodziła w życie ustawa krajobrazowa wcześniej było długo bardzo długo procedowana to mówiono o tym, że miasto będą mogły stworzyć kodeks estetyczna dla całego życia całego obszaru ani koterie te specyficzne obszary, jakimi są parki kulturowe w więzieniach, a okupuje park kulturowy nie jest efektem domina realizuje tylko ustawy o ochronie zabytków, więc park kulturowy można było ich długu dług przed ustawą, a nie chodziło tylko Nexo na wycieńczonych, choć krajobraz bomba PL pozwala nam przygotować kodeks reklamowy Nike projekt kodeksu jest już gotowy chcemy, aby rada miejska uchwaliła go jesienią i tak już nie mówimy o samej ulicy Piotrkowskiej tylko o całym mieście, a więc od jesieni tego roku jeśli radni przegłosują projekt uchwały reklamy wielkoformatowe będą zakazane w całej Łodzi oprą się też bardzo ważna informacja odważny tak odważnie poza tym zakażemy reklam wielkoformatowych będą nakładane również reklamy ledowe oczywiście konto, na które skarżą się mieszkańcy i m. in . i reklamy na lawetach będą w ogóle tzw . w Łodzi także ten park kulturowy, a na razie udało nam działać się na ulicy Piotrkowskiej, ale za kilka miesięcy znajdziemy narzędzia do walki z reklamami lub promieniowanie chłodnego na terenie całego wnętrza i wtedy rozumiem będziecie mogli korzystać ze stawek kar, które również wprowadza ustawa krajobrazowa w UE i już nie posiłkować się wyłącznie opłaty za zajęcie pasa drogowego, ale pojawiło się głosy na mieszkańców Łodzi jak mniemam na stronie miasta Łódź na Facebooku w lekturę tych, którzy to, które to niektóre głosem nie są takie, że była brzydka ścianach zasłonięto ją estetyczną reklamą lepiej byście się zajęli remontem budynków ani zwalczaniem, a on jednak jakby nie było porządnych reklamie aż w lutym pokuty straszne pudło, bo pod tą reklamą znajduje się mural i to w dodatku mural, który kiedyś było reklamowym sieci komórkowej i przedstawia ona by osoby wyglądające okno, a reklama w życiu ważne to się to w końcu umowa na tę reklamę logo firmy z robotą reklamowana muralami wsi zniknęło, ale amura albo ugiąć pod omyłkowo niech bardzo ładnych parę chwil w ale no dobrze, ale co pani na te głosy, że już właściwie na inną Łódź jest miastem zniszczonym miastem, w którym bardzo wiele kamienic wymaga ratunku, a te reklamy niektórym się podobają i przysłaniają term poszarzałe po prostu rozpadające się balkony odpadający tynk i t d . wynik na to mogę powiedzieć, że tak już od pewnego czasu nie jest bowiem dużo wysiłku wkładamy to, żeby uprzytomnić odnawiać, ale Królik Kotkowski już, że nie ma takich przypadków grze, ale Piotr Ozga to nie cała Łódź nawet latami, ale dziś z rozważanych embargo gra od Piotrkowskiej ich w styczniu odcinki od stycznia obowiązuje park kulturowy, ale w grudniu zgodziliśmy się na to, że ten park kulturowy wprowadzamy wcześniej prowadziliśmy konsultacje społeczne poparli nasz radny Jan Cichy, a trudno, by nie blokować terminy przepisów i Haendla, na które się przed zgodzili się ona nie może, lecz nie od niemal w Wieluniu jak hamować wielkie reklamy w niebyt to te głosy mnie też tak naprowadzają Ekomel, że być może część mieszkańców nie pochwala państwo dalszych planów, czyli uchwały zakazującej reklamy wielkoformatowej wmieście w ogóle może część mieszkańców chciałoby, żeby Łódź i czy poszczególne budynki zarabiały za pomocą tego typu nośników nowy gmach obecnego brzmienia dogonimy wszystkich ciemne cennik reklam reklamowym, ale też o dniu było poszukiwanie kompromisu, ponieważ uważamy, że dzisiaj sytuacja jest zła i umiał naprawiać także właściwie dopiero próbujemy znaleźć się takich sytuacji, w której będzie w porządku godzina pływania w porządku nie jest w bikini służą do tego, żeby były wielkimi słupami reklamowymi w jak oni rozumie tłumaczenia samej firmy mazda Polska, czyli tej, która wykupiła reklamy na tym ogromnym nośniku na Piotrkowskiej, która to firma tłumaczy, że on nie oni są właścicielem nośnika oni byli informowani rząd jest legalny, a obecnie nie mogą zdjąć reklamy w, ponieważ nie mogą zerwać umowy handlowej właścicielem nośnika ani umową mogą oderwać się w każdej chwili happening handel porzucą przymuszanie do ich kontynuowania, ale rzeczywiście Magda zleciła powieszenie tamtej reklamy i koło blogu wisi na tej ścianie jej nowy klub Live ma przyjąć do wiadomości, że mam chyba nie potrafili, ale dzisiaj ustalić ile ich moc, której zleciła powieszenie reklamy ukryta reklama może tam wisieć czynie gole z rzędu na własnym oni nie są odpowiedzialne odpowiedzialny właściciel nośnika tak ale gdyby ktoś reklamuje nie jest odpowiedzialny za to, że reklamuje się na nielegalnym nośniku mało jest odpowiedzialny jeśli płaci komuś za to, że tylko jego logo umieszczone w pewnym miejscu no chyba bierze odpowiedzialnego za taki mechanizm pojazdy na hali złamaniem nogi jest złamaniem, ale odpowiedzialnością jest różnica po hejnale wzory pani sytuacji, że ma dowieźć reklamy na Wawelu i potem umywa ręce od ludzkiego mówi tak ani daniami, a i tak nos inż. Jan Janik Jana od niej nie wyobrażam sobie, że Hitler ktoś chciał wieszano dobry kumpel publicznie mu zwracamy uwagę, że na tym zabytku on się reklamować nie może on mówi inżyniera chory to mój podwykonawca, ale to Mladić to obserwujemy jeśli chodzi o wymianę zdań śledzono przeze mnie sporo z pasją na swym Facebooku na import lub profilu młodzi wymazać tłumaczy, że oni nic nie wiedzieli, a teraz nie są stroną wsporze z dokładnie co się dzieje ten scenariusz, który pani zarysowała no niech nie być nie poprą w sporze administracyjnym i to nie ulega wątpliwości my prowadzimy spór z firmą doradczą reklamy powiesiła, ale mówię też o wymiarze moralnym, bo mówiono dla mnie jest ich, choć grał w Burzeninie do pomyślenia, że ktoś się ubiera się w miejscu chcę się wieszać nie można mój rekord trwania reklam nie in zwracamy mu uwagę, bo prowadzimy korespondencję już drugi tydzień Hel i pokazujemy konkretne zapisy w ustawie o ochronie zabytków, a ich Mobile i tłumaczymy, że ta reklama ma być nie może, bo nie ma pozwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków o wolnych od mówienia no to tylko moja sprawa tylko firmy, której zapłaciłem też wypowiedź odbiorca energii to już każdy słuchacz słuchaczka pewnie użyje kolegialnego sformowania, żeby określić takie postępowanie nie ma namówić na antenie, bo to nieładne bardzo dziękujemy związane z pani Aleksandra Hac z biura rzecznika prasowego w urzędzie miasta Łodzi była naszym gościem dziękuję serdecznie mu cisza włączyliśmy się telefonicznie inny mecz się przyglądać jak tam miasta Otóż ten czas ten czas, żeby powoli w mijają chyba już 2 lata od czasu, kiedy została przyjęta ustawa z krajobrazowej i najwyższy czas, żeby miasta przyjęły z dnia kodeksy estetyczne albo nie przyjęły wyjaśnił czemu tego nie robią w będziemy się złamać post factum dziękuję państwu to był program post factum przygotował go miasto strzelecki realizował Kamil Wróblewski Jan znam się Agata Kowalska czas na informacje w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA