REKLAMA

Jak firmy fałszują testy emisji z silników diesla? Mówi Ryszard Ciechański

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-09-26 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:56 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w dołku szósta 5 i 45 sekund na zegarach 15 witam pana nie to jest pierwsze śniadanie wtoku jakże się cieszę, że rozpocznę państwa akurat z nami ten dzień i tydzień warto Rosja bankrutuje to prowokuje pyta pan stany na profil Radia TOK FM na Facebooku w kontekście tematu, którym będę rozmawiał po godzinie szóstej 25 dr Marko Babić się politologiem z uniwersytetu Warszawskiego czy wczorajszego referendum w Bośni Hercegowinie, w którym to Serbowie Rozwiń » opowiadali się za oderwaniem od Bośni Hercegowiny i tworzeniu swojego własnego państwa oczywiście przy niewidzialne wsparciu magicznej ręki co, na której cyrylicą jest napisany Rosja szósta 6 i 29 sekund to jednak czas na to byśmy zajęli się zupełnie inny innym jakże bliższym sercu chyba zdecydowane nie większej liczby Polaków przepraszam was wszystkich Serbów niż temat Serbii temat tematem, czyli informacjami jest od piątku, z których wynika z informacjami pochodzącymi od 2 naukowców prof. Mathias le narta z Toulouse School for Economics prof. James Sasal nie Rosja w Kalifornii w bajki, z których wynika to, że wszyscy europejscy producenci samochodów z silnikami diesla fałszują wyniki emisji spalin w swoich samochodach państwem gościem jest Ryszard Ciechański rzeczoznawca techniki samochodowej ruchu drogowego z polskiego związku Motorowego dzień dobry, chociaż mikrofon chyba jeszcze raz może jest dzień dobry tak panu dziwne moi drodzy państwo zdziwiony czy nie zdziwiony zachowaniem zdziwione w sumie, ponieważ to sytuacja na volkswagena, którą mieliśmy jakiś czas temu mamy cały czas to nie jest tam jakiś tam pierwiastek oderwana od siebie, który raptem gdzieś tam zaczął spadać natomiast sytuacja ta z tą sytuacją nad rozprawą obserwujemy obserwujemy zużycie paliwa tutaj, które no i w sposób zdecydowany odbiega od tych norm producenta, które są podawane w katalogach, kiedy wchodzi przydziałem do salonu 1 sprzedawca zachęca, że ten samochód tak bardzo mało pali, że bardzo ekonomiczne w związku z tym będziemy bardzo mało na paliwo wydawać na to jak to jest w rzeczywistości no cóż rzeczywistość jest to także, jeżeli samochód podane przepraszam, że przerwa, bo to należy się wyjaśnienie naszym słuchaczom, że właśnie w taki sposób amerykańscy naukowcy doszli do tych wniosków do jakich doszli mianowicie skoncentrowali deklarowanej faktyczne zużycie paliwa w autach, których użytkownicy płacili za paliwo kartami takimi przed płaconymi w stanach Zjednoczonych takimi w Polsce też takie występują nie będę wymieniał Marek no i zaczęli oczywiście odrzuci transakcję kierowców jeżdżących na krótkich dystansach zbyt rzadkimi samochodami potem przeanalizowali całą resztę transakcji właśnie w ten sposób doszli do wniosku, że te normy spalania podawane przez producentów nie mają nic wspólnego z rzeczywistymi zdecydowanie tak Polski związek Motorowy jest ich też czasami sprawdzają takie rzeczy to oczywiście, ponieważ od dłuższego czasu i to nie od roku nie od pół tylko od kilku lat albo, więc euro bądź od kilkunastu zgłaszają się do nas duże firmy, które zatrudniają kierowców modlą się tabor samochodowy osobowe ciężarowe czy też dostawczy, gdzie kierowcy są rozliczani z paliwa uczą się przez swoje produkty z pracodawcą w karcie drogowej czy innym dokumencie rozliczyć okazuje się, że niestety zużywają tego paliwa dużo więcej niż podajemy docenta k oczywiście z tego są rozliczani w związku z tym szefowie tych w tym właśnie dużych firm zgłasza się do polskiego związku Motorowego, żeby ustalić z tą faktyczną normy paliwa my byśmy sobie dla przykładu samochód, który jeździ po mieście, który dowozi któregoś z urzędników n p . w zimę tak, gdzie jest ogrzewanie będzie też silnik bardzo szybko stygnie długo się nagrzewa i jest możliwe wykonanie takiej normy chociażby ten kierowca się starał, aby ten samochód pali wg norm fabrycznych odwrotnym przykładem jest z kolei jest lato mamy na swoim, gdy zatwierdzano Lars, która nam zdecydowanie ma włączone radio gra już spalanie rośnie jeszcze gdy zacznie padać jeszcze wycieraczki rzecznym, bo to już katastrofa to już katastrofa w kosztorysie okazuje, że ta norma paliwa jest o litr od 1,5 w zależności od tego jak się jeździ wyższa od tych danych Fabryczna w jaki sposób państwo to sprawdzać sprzedać samochody ich hulaj dusza jeździły po mieście albo po trasie miał się, że jeżeli mamy sprawdzić co faktycznego to musimy to sprawić tzw. metodą pełnego Baku, czyli tankujemy samochód rzeczoznawca polskiego związku Motorowego tankuje na stacji z kierowcą maksymalnie do końca aż nazwijmy to się przeleje je, że jakiś dystans kilometrów na listę najczęściej starają się, żeby to było co najmniej 55100 km, żeby wynik był miarodajny no i potem tankujemy powtórnie bardzo prosta metoda, ale dająca miarodajne efekty oczywiście wtedy zgodnie z przepisami wszystko w latach zdecydowanie z Radia czy radio włączone w nie jeździmy normalnie tak jak na co dzień, czyli jak ma radio Maryja gospoda wycieraczki włączone jest gorąco klimatyzacja i t d . to są faktyczne warunki chciałem też dodać tu także te dane, które są pokazują nam komputery w samochodzie, że nasz samochód spalanie w oczy się pół litra to są one realny w większości samochodów to są dane przekłamania ponieważ, jeżeli sprawdzimy ten pomiar, który na samochodzie pokazuje się z tą metodą pełnego Baku, którą my sprawdzamy to okazuje się, że one odbiegają od normy, ale ile, o ile miał się, że tutaj w granicach do litra, a nawet to odbiega od klasy kilo metrów 1100 km w tym, że chciałbym zaznaczyć, że te dane, które komputer samochodem pokazuje ona i tak są wyższe od tych danych katalogowych, których producent podaje toto to jest takie podwójne oszustwo to jak ci producenci, skąd oni biorą te dane swoje trochę z czapki 3 czy czy mają jakąś metodę nie ulegają chciał porozmawiać przed wejściem na antenie też kiedyś próbowałem zmierzyć z rzeczywistym spalaniu ja patrzyłem na wynik z komputera samochodu w planie są one dokładne listy teraz wiem, że tak się zawiodłem i tak były dużo wyższe niż te, które podawał producent, a stają się stworzyć warunki idealne do tego stopnia, że wyłączyłem klimatyzację wyłączyłem radio tylko światła były dużo codzienne dojazdy dziennej włączony FM po prostym odcinku drogi autostradą z bardzo umiarkowaną prędkością w tym idealnym momencie obrotowym, kiedy spalanie powinno być najmniejsze i tak wyszło więcej to to co oni robią to tak, ale był wiatr były podmuchy wiatru trojga droga była Pogoń, po której opony się toczyły oczywiście były opory tarcia, które zdecydowanie na pewno były większe, jeżeli wpadliśmy w dziurę to niewątpliwie już jest jakieś wykroczenie Solskiego to zdrada już nie dla tak to fakt na polskich autostradach to niema winnych krajach są natomiast no to te warunki producent, który podaje, ale są loty w nazwie w próżni w was grają w kosmos samochód z nich jeździ w warunkach ambulatoryjnych, ale przypomnimy sobie jak oglądam czasami i którzy są osoby, które oglądają sport, które kolarzy, którzy jeżdżą na torze w takt PL na dobrą sprawę, gdzie nie ma podmuchów wiatru, gdzie na głowie mają kaski aerodynamiczne aerodynamiczne prawda itd itp natomiast, że te wartości są te zasady są bardzo podobne do tego czyją są tak ta dobra sprawy nierealne do spełnienia one są w warunkach nazwijmy to hucznie laboratoryjnych, ale na pewno nie ma nie ma tych oporów w wiatru, które są nie ma w tym momencie zatrzymania się za 3 startu tak zależy to też również od nogi kierowcy tutaj trzon wciśnie, więc czy nie, jeżeli mamy skrzynia automatyczna to możemy być przekonani, że już tutaj na pewno to spalanie będzie większe ta skrzynia, jeżeli troszeczkę już będzie zużyta nazwijmy to jest ładniejsza to jeszcze większe no tak na dobrą sprawę to tutaj nam narasta w sposób zdecydowany, a jeszcze jak będzie chciał pieszy przejść przez ulice myśmy się zatrzymać kwotę musimy ruszyć i t d . tak dalej dużo się zgłasza takich firm do PZMOT tu ja myślę, że coraz więcej, gdy w NATO statystycznie chcieli spojrzeć, ponieważ no tak to do rozprawy ci kierowcy nie mogą być rozliczanie zgodnie z 1 z przepisami tak z przepisami, ponieważ jest tam określana była makabryczna prawda i t d. oni nie są w stanie tego po prostu zrobić, dlaczego te firmy dorabia tak się zastanawiam nad tym trochę trochę to już najedzone naiwnie postawione pytania, ale z drugiej strony stara żydowska mądrość mówi klient poszukuje się tylko 1 raz w no tak oszukuje się 1 raz ale, gdybyśmy mieli do czarnej klientowi samochód się podoba, więc i tak kupi w notach znają się, że tutaj jest siła przekonywania tych handlowców, którzy nas za zapewniają, że będzie pięknie ładnie w ogóle sposób idealny myślę że, gdyby to była teraz ta rozbieżność tym zużycie paliwa tylko dotyczyła 1 marki to myślę, że to jest ta zasada, aby tutaj miała zastosowanie niemalże wszyscy oszukują naszym oszukują no tak wynika z tak wynika z wniosków 2 amerykańskich naukowców wszyscy oszukują, a ja bym powiedział tak na morzu Variete rzeczka dyplomatycznie w Tarnowie to zużycie paliwa, które jest podawane w statystykach producenta absolutnie odbiega od tych norm, które na co dzień jeździmy możemy sami zaobserwować ziewania tak się zastanawiam też nad tymi europejskimi normami spalania i myślę, że może gdzieś tkwi w błąd w taki typowej dla regulacji unijnej, która kiedyś wspólnota próbował określić krzywizny banana w słynnym słynny przykład długość z tego powodu, żeby zachęcić do importowania bananów z byłych kolonii Baranów pastewnych, które my wszyscy wiemy, bo to nie jest wiedza powszechna takie normalne dla ludzi to w Europie nie występują chyba są bardzo drogi i z tego powodu może coś z tymi normami emisji spalin jest nie tak może trzeba było powiedzieć stop okres ich tak jak dzisiaj informuje Gazeta wyborcza to prawda smok nas zabija, ale na tym poziomie rozwoju technologicznego nie możemy już bardziej norm śrubować, bo szkodzimy jeszcze bardziej niż nam się wydaje, bo oszukujemy po prostu zdecydowanie tak, ale ten ten problem, gdzie dane producenta odbiegają od tych norm fakt czy faktycznie, które na co dzień obserwujemy to nie dotyczy tylko w tym momencie spalania no bo to części nawet te nieoryginalne, które są w samochodach, gdzie nas zachęcają firmy, żeby zakupić na przysłowiowe nazwijmy to, iż tzw. chińszczyzna z szacunkiem tutaj dla dla krajów Chin to w tym momencie przykład np. reflektorów, jeżeli reflektory one posiadają jakich dopuszczenie jakąś homologację mówiła tutaj nie nieoryginalnych tak, jeżeli zakupimy teraz bardzo popularne światła dojazdy dziennej zaobserwujemy na drogach samochody wyposażone w nich oryginalne światła dojazdy dziennej to światu praktycznie nie widać tak, ale ten reflektor czy to światło, które było poddawane homologacji czy dopuszczeniu cząstkowe mu to na pewno spełniało te wszystkie wymogi, ale potem w procesie produkcyjnym okazuje się, że to zdecydowanie odbiega od normy i chłodniejsze zdemolowane to jest nam się, że w dużym stopniu tak, ale trzeba uczciwie stanowczym głosem powiedział Kai pomyliliśmy się do rozmów mam namyśli urzędników europejskich przesadziliśmy z trochę odkręca śrubę i znajdziemy jakiś kompromis nie wiem czy to jest realne, żeby przyznać do tego, że się, w którą najtrudniej jest przyznać się do błędu to w zupełnie normalne tak zdecydowanie tak, ale niewątpliwie trzeba coś tutaj zrobić no być może nie wie jakąś informację, że dane mogą w sposób zdecydowany np. dwojga dzieci tak i ten klient, który zakupi też samochód chce zakupić, a nie wiedzieć o tym ile pali tak nie podejmie decyzję czy chcecie niech tak czuła się właśnie niech podejmie decyzję niech państwo podejmą decyzję czy z nami zostać za kilka minut dotrą Marko Babić będziemy rozmawiać o referendum w sprawie Turowskiego w święta państwowego, ale teraz informacje Ryszard Ciechański był państwem gościem dziękuję bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA