REKLAMA

Szef Domu Medialnego OMD: Spółki skarbu państwa oszczędne jeśli chodzi o wydatki na reklamę.

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2016-09-26 07:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:08 min.
Udostępnij:

CBA wzięło się za prześwietlanie przetargów reklamowych w spółkach skarbu państwa. Prawica uważa, że media głównego nurtu, krytyczne wobec PiS, dostawały intencjonalnie od rządzących reklamy, przez ostatnie 8 lat. Jakub Bierzyński, szef Domu Medialnego OMD, w TOK FM zdecydowanie zaprzeczył tym doniesieniom. - Wszystkie spółki skarbu państwa razem wzięte, stanowią niewielki procent rynku reklamowego w Polsce i są raczej oszczędne jeśli chodzi o wydatki na reklamę - dodał gość TOK FM.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM Dominika Wielowieyska witam państwa gościem Radia TOK FM jest Jakub Bierzyński szef domu medialnego OMD dzień dobry widziano by nowy państwu ostatnie łachy CBA wzięło się za prześwietlanie przetargów reklamowych marketingowych spółka skarbu państwa wciąż o tym, porozmawiać prawica uważa, że media głównego nurtu krytyczne wobec PiS dostawały intencjonalnie od rządzących reklamy przez ostatnie 8 lat to znaczy, że pan na zamówienie polityczne, bo Rozwiń » pan planuje przecież kampanie medialne to pan na zamówienie publiczne dawał mediom głównego nurtu reklamy na raty nie zgadzam się z tym poglądem delikatnie rzecz ujmując ja w tej branży pracuje 25 lat współtworzyłem ją niż założył pierwszy dom mediowy w Polsce Jandar mam bardzo wielu klientów z kilkudziesięciu klientów z różnych branż także bywało, że spółki skarbu państwa oczywiście to trend ten zestaw jest zmienne, ale musiałem w murze pani powiedzieć z pełną odpowiedzialnością, że przez system lata jeszcze nigdy nie spotkałem się z naciskiem politycznym w tym sensie, że zarządy czy czy dyrektorzy marketingu spółek skarbu państwa naciskali dom mediowy na to, żeby umieszczać reklamy w jakiś tytułach, a innych nie umieszczać ze względów politycznych dusiło 8 nie mieści w głowie tak, ale trudno uwierzyć w to, że prezesi spółek w jakikolwiek sposób mnie nie wpływali NATO budżety reklamowe, bo mamy taką nagraną rozmowę nielegalnie nagraną, ale ona jest prezesa PKN Orlen Jacka krawca, który mówi, że jest zły na prezesa PZU Andrzeja Klesyka, że jakaś reklama PZU znalazła się w sieci istnieje posłuchamy rozmowy wynikają 2 rzeczy znaczy pierwsza jest taka, że to nie jest także spółki skarbu państwa za czasów Platformy i PSL unikały one prawicowych czy raczej takich pisowskich tygodników, a druga informacja jest taka, że jak widać czy niektórzy prezesi PKN Orlen bardzo zwracali uwagę naczynie z drużyną niektórzy prezesi spółek skarbu państwa zwracają uwagę na to gdzie reklamy idą w trudno mi komentować wypowiedzi, bo nigdy nie pracowałem ani dla jednych ani drugiej spółki, bo w czasie może były takie przypadki natomiast zachowuje się z nimi nie spotkałem no dobrze, ale jest sytuacja jest tak, że nasz tygodnik sieci czy tygodnik dorzeczy mają dosyć wysoki nakład i pytanie, dlaczego tak ominiesz reklamy w aż, bo wie, że one mają wysoki nakład od pewnego czasu ten nakład wciągu ostatniego roku bardzo bardzo wzrósł on do tej pory nikt nie był tak popularne tygodniki po drugie, RNA powiem tak reklamodawcy prywatne generalnie rzecz ujmując unikają, a politycznych skojarzeń bardzo trudno namówić reklamodawcy na umieszczanie reklam w kąt w wyraźnym kontekście politycznym tak samo trudno dorzeczy jak na temat, bo to nie jest kwestia sympatii antypatii politycznych danego wydawcy tylko raczej tego, że reklamodawca nie chce być kojarzone z jakąś opcją polityczną chcą zachowywać się neutralnie, ale z np. Fronda PL krzyczała gigantyczna kasa od po dla mediów na reklamę ministerstwo skarbu ujawniło, że spółki skarbu państwa wydały na reklamę w ciągu 8 lat Platformy kwoty 356  000 000 zł tak to jest drobna kwota rynek reklamowy w Polsce ocenia się na około 6 miliardów złotych rocznie w związku z tym wszystkie spółki skarbu państwa razem wzięta stanowią no wy jak i niewielki procent tego rynku wziąwszy pod uwagę fakt, że dotyczy to aż 78 spółek to mamy na 1 spółkę wydatki rzędu przeważą tak mamy na 1 spółkę wydatki rzędu kilkuset tysięcy złotych to jest to żaden żaden znaczy, że zarobki skarbu państwa były raczej oszczędny świeżo wydatki na reklamy zdecydowanie, ale mówi, że także, że na pewno wspierały głównie TVN budowany jest uważany za taką stację, która ideowo jest bliska centrum politycznemu Tumicz, bo jeśli zobaczymy na udziały poszczególnych stacji telewizyjnych w tym torcie reklamowym wszystkich spółek spółki skarbu państwa okazuje się, że telewizja publiczna była w nim wyraźnie nad reprezentowana innymi słowy dostawała zdecydowanie więcej pieniędzy niż wynikałoby to z jej oglądalności czy udział w rynku, ale czy może pan powiedzieć czy innym Mariuszowi Kamińskiemu na co powinien zwracać uwagę jak już będzie prześwietlają też kontrakty marketingowe reklamowe spółka skarbu państwa wiemy, że są 2 fundamentalne rzeczy pierwsza jest taka czy budżety reklamowe byłby dzielony pomiędzy wydawców wg faktycznych nad faktycznymi i siły lody o oglądalności poszczególnych stacji telewizyjnych czytelnictwie prasy itd i t d . a ta dziedzina wbre w pozorom jest bardzo dobrze policz czas na i podlega dosyć szczegółowej weryfikacji czy można policzyć czynnych czy pieniądze były wydawane w sposób optymalny czy nie i to nie zajmuje się tym zajmuje się nawet tym specjalni styczne firmy, które nie mają nic innego ich niż audyt wydatków mediowych swoich klientów mają odpowiednie narzędzia potem muszą bardzo precyzyjne badania oglądalność telewizji w Polsce mierzy 150 kanałów z dokładnością do 1 sekundę można sprawdzić bardzo dokładnie 3 podział budżetów reklamowych było z punktu widzenia dotarcia i częstotliwości powtarzania tej reklamy optymalne dla reklamodawcy sztucznie, bo jest dosyć dobrze ugruntowana praktyka teoria opisująca jak to powinno o funkcjonować w dokładnie to samo dotyczy budżetów sponsorskich i tutaj mamy zdecydowanie większy problem z, czyja mam takie wrażenie, że osoby, które w tej chwili zajmują się podziałem budżetów sponsorskich dużych spółek skarbu państwa w mało do tego taki stosunek jak trochę do budżetów reprezentacyjnych akcji w 100 NT efektywności nie liczy tylko część moich poglądów jest dokładnie zarabia może przeczytam, bo w nocy przygotowałem takie materiały dotyczące 2 szkołach, w którym jest szczególnie zainteresowała mnie, gdy ją PKO BP i o tak wynika on w obydwu lepszym w tych przypadkach, gdy spółki te chwalą się bardzo tym, że sponsorują z programem p t. rozgrzewamy polskie serca, czyli były polskie Górnictwo naftowe i gazownictwo wspiera inicjatywy patriotyczne związane z polską historią żołnierzami wyklętymi marszami patriotycznymi akademiami i tak i t d. dokładnie tym samym ich chwali się o parę bank Polski PKO BP, który mówi bank Polski pamięta o polskich bohaterach dzięki niemu wiele, że nie należy takich inicjaty w wspierać przypuszczam, że tak myślę, że ministerstwo kultury powinna mieć na to pieniądze i rozdarcie zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą i celami politycznymi, które które, który ma osiągnąć natomiast co ma Górnictwo gazowe i dystrybucja gazu do żołnierzy wyklętych to jest pytanie, na które bardzo trudno będzie znać ojca, ale duch Pański zarzut może też dotyczyć rządów np. prezesa PZU, który noc na żądanie np. ministra kultury wyłożył pieniądze natychmiast na odkupienie pomarańcz Arki w tym boju tak tu nie ma bardzo prostych odpowiedzi na tak skomplikowane pytania, dlatego że jeśli zdarzy znowu efekt inwestycji w sponsoring można bardzo precyzyjnie policzyć zazwyczaj firmy sponsorują pewne wydarzenia czy kulturalnym eksportowe drużyny sportowe po to, żeby budować wizerunek marki, gdy po to, żeby budować przy świadczeniu przez swoich klientów, że są firmami społecznie zaangażowanymi po to, żeby logo to jednak na marki tego klienta pojawiało się w mediach i wartości temu mówią wartości medialnej sponsoringu znowu liczyć się w złotówkach to znaczy krótko mówiąc z 1 strony mamy z Invest po stronie inwestycji pieniądze, które firmy wydają nam na daną akcję sponsorską po drugiej stronie można policzyć, jakiej wartości otrzymujemy zwrot z tej inwestycji w postaci kosztów emisji logo sponsora olej z gazem badając, zakładając taką sytuację boicie się np. nakłady na deszcz przychody z reklamy gazety polskiej gwałtownie wzrosły wraz z przejęciem przez PiS władzy i zakładający Pański scenariusz, jeżeli jakaś spółka skarbu państwa wydaje masę pieniędzy na gazetę polską to można obliczyć efektywność tego korzyść dla tej spółki czy tak jest, jeżeli tych korzyści nie ma, jeżeli te pieniądze zostały rzucone błoto to teoretycznie mniejszościowi akcjonariusze mogą podnieść się błąd, posługując się konkretnymi danymi, że pieniądze wyrzucono, bo to oni tylko montujemy raz w razie zarząd o niegospodarność, bo mam tu i to nawet nie mniejszościowi akcjonariusze skarb państwa może to zrobić, ponieważ mamy z artykułu kodeksu karnego 200 dziewięćdziesiąty szósty, który mówił w odpowiedzi o odpowiedzialności zarządów spółek zadysponowanie dobrem, a także spółek tutaj jest dosyć wysoka sankcja pomiędzy 3 od 3 miesięcy do 5 lat i liga zadysponowanie mieniem wielkiej wartości czy wyrządzenie szkody spółkom wielkiej wartości to wielka wartość tylko 200  000 zł w porównaniu do budżetów sponsoringowych czy reklamowych tych spółek to jest drobny ułamek, ale ciągle jeszcze wrócić do tych pomarańcz Arki, bo tu jest właśnie jak pies pogrzebany, bo inaczej, jeżeli firma jakakolwiek i niżej, bo obok sympatii politycznej sponsoruje na czas zakup obrazu niż potem nie dzieje dotąd można postawić zarzut, że nie są to pieniądze wyrzucone w błąd natomiast, jeżeli ta firma potem wokół tej pomarańcza i zrobi ogromną akcję reklamową, żeby przekonać swoich klientów, że dba o interesy polskie, że jest firmą tak lubiłem społecznie zaangażowaną i logo tej firmy będzie bardzo przy tej okazji eksponowane i ich to to tu można argumentować do nich także udowodnić, że inwestycja zakup pomarańcz Arki zwróciła się w postaci obecności tej firmy w mediach dziękuję bardzo za rozmowę, bo już czas na naszą rozmowę niestety dobiegł końca jednak rząd dziękuję mu się w domu mediowego OMD był gościem Radia TOK FM za chwilę informacje, a po informacjach Adrian Zandberg partia razem poranek Radia TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - DOMINIKA WIELOWIEYSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA