REKLAMA

Jak wyglądały przygotowania do premiery "Tristana i Izoldy" Wagnera w reżyserii Mariusza Trelińskiego?

A teraz na poważnie
Data emisji:
2016-09-30 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
24:15 min.
Udostępnij:

Mariusz Treliński jest pierwszym polskim reżyserem, który zrobił spektakl otwierający sezon w prestiżowej nowojorskiej Metropolitan Opera. Była to premiera "Tristana i Izoldy" Wagnera.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
6 minut po godzinie dwunastej nasze państwo Mikołaj Lizut anonim państwa gościem jest Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie i tak się bardzo serdecznie Mariusz jeszcze z Grzelakiem finały prosto z nowego Jorku w poniedziałek odbyło się otwarcie sezonu w swoim spektaklu jest też właściwie pierwszym Polakiem, który otworzył sezon w Metropolitan Opera w Nowym Jorku Tristan Izolda Wagnera owacja na stole na stojąco kilkuminutowa wiem, Rozwiń » bo widziałem proszę państwa w jak się czujesz w niego występował w jakimś niektórych nie do końca jestem autorem jest w tym, gdy przyjechałem tych i tak wylądowałem i jest gwiazdą przy tym samym stole u nich pokoju leży makieta, na które pracowaliśmy z Borysem przez ostatnie 2 lata układaliśmy sceny obrazy i nawet to cudowny moment w trakcie procesu powstawania jakiegokolwiek otworu w ogrodzie sztuki, że litewskie ta prezesie rysuje układa się nagle wyżywić to makietę i krzesełka powiedziane z dykty tektury i wtedy trzeba było CSU siłą wyobraźni ożywiać ten obraz, a teraz nagle i odwrotnie obraz był jak układają 2 dni temu nikt nie rząd był to się wyraził tak powiem w Alchemii spotkanie z publicznością chłonny wieś to się spodobało zadziałały znali wraca znowu pan Krzystek kawałki papieru służby starzy trudno jest kwota wszystko jakoś ocenić, bo było ono obiektywnie jest to na jakiś niezwykły sukces opery narodowej wieś drogi już przeszli przez naście lat, bo bodźce przypomnieć, że 15 lat temu to było Opera Polska, bo remis w kompletnie rozpoznawalnym na mapie Europy świata pamięta rozmowy z Gerdem sprzed 78 latki proponowanemu koprodukcje to powiedział, że raz z Malickim próbowali zrobić, ale przyjechały do dekoracji 2 zdechłe koty ja się obawia tego rodzaju nonszalancji i przylotu po raz pierwszy zobaczy rzeczywiście w Polsce niewiele mniej ni białe niedźwiedzie chodzą po ulicach tylko myślący ludzie i ich żarty mówi skraca to wszystko nagle okazało, że my nie mamy mamy dość do zaproponowania światu czysto, żeby technologicznie jakby, jakby ty jesteś dumny z tego, że to co udało wykrywać w Warszawie też, jakby grupa ludzi, która tak doskonale to jakby znał 7 na mecz w literaturze spektakl czy noworodek, który pokazaliśmy bywa 2 lata temu był niemożliwy do wystawienia na scenie met inna będzie też nie da w tym czasie robić takich zmian to zrobili w Warszawie nasze rozmowy z liderem garbem z dyrektorem Metropolitan Opera tuż przed swoją premierą on właśnie jest wielkim entuzjastą zamku sino Broda sino Broda okres Probierz 2 lata temu już chyba tak rok temu, gdy trafili 2 lata temu nawet mała wójtowi powód realizacji, ale na jego sukcesy Nergal mówił Wagner to jest wieś najtrudniejsza rzecz, jaką można się podjąć w Operze, ponieważ ten sektor to z Wagnera owcy to są to są ludzie, którzy wszędzie na świecie są bardzo konserwatywni jeśli chodzi o o o jego opery i wszelkie naruszenia przekroczenie w tej materii są bardzo niebezpieczna można się narazić na potworny cios w kiełbasie tak znaczy to jest bardzo poważnym kłopotem, ale wiesz na całe życie naszej narażanie mineralna na ciosy każde wyjście na scenę z narażeniem na ciosy wieś nawet w Polsce, kiedy i, kiedy jako dyrektor opery powierza np. na nasz repertuar nie wiem Marc Minkowski, który ma korzenie polskie jest Francuzem dyryguje kasjerzy halkę przedłużono hal zobaczyć nowe rzeczy Peenemünde spory z orkiestrą, kiedy próbował odnaleźć zupełnie nową wizję tego utworu i to, bo tak tak dziwne dla nas wszystkich, że ktoś z zewnątrz może zobaczyć to inaczej pojadą swoje doświadczenie, kiedy przyjąłem do Petersburga 1 po raz pierwszy Jolanty Czajkowskiego i opowieść o niej wiem o ile kto jest baśnią dziś jest z cudownym świecie w ogrodzie kwiatów wśród róż zrobili w lesie zimno, żeby im bardzo taką taką na destrukcyjną opowieść o o dominacji ojca o o takim pewny czy dla dla emigranta bajki, jakby alter ego sam Czajkowskiego te zapowiedzi artyści, lecz po prostu inny, ale niech rozkwita detalem pamiętam pierwsze przyjęcie w Rosji bardzo chłodne to znaczy to było w tym oni wiedzą, że ta ma być Różyczka na scenie na myśl 1 drugi trzecim 2 i niezrozumiały niż aktorzy, ale na ich pokładach soli do wiedzy tak jak jak ten spektakl jedzie gminne nagle wyjechał do Baden-Baden temu wielki sukces on wróci teraz teraz, czyli 10 lat jest w repertuarze Pańskiego, ale pierwsze momenty są trudne ja też pamiętać, że wszelkiego rodzaju naruszenia są trudne, bo pamiętam swe początki bo gdyby tandem Zieliński na sobie Madame Butterfly w tej Operze dziś jest dziś perspektywy uważam ten spektakl jest no co najmniej klasyczny, żeby już inni nie powiedzieć tradycyjny wtedy on wygląda taki jak pewnego razu rewolucja pamiętam, że Bogusław Kaczyński skądinąd efekt bardzo podziwiam wielki prezent tato MOPR taki rachunek chce mówić, jakby zacięcie gdynianie mówił o Operze wybiegł w popisie Maciej krzyczał zamordowano Butterfly, gdzie są parasolki parasolki miał być tam zawsze, gdy słynny tekst brukach też powiedzieć, że Opera Office Gao dziedziną sztuki wtedy należy zmienić wszystko i zacząć odnowa, a wszelkie zmiany są w niej zakazane jest głód moje motto, kiedy wchodzimy do operowej to zdanie Duka i ich, bo to była tak bardzo zmuszała dziedzina tak bardzo tradycyjne bardzo różnie tak jak dziewiętnastowieczne formy w zasadzie w bardzo taki zastanej zagranej bardzo często, bo robota to jest niezwykle trudne, jeżeli solista musi dobrze zaśpiewać jeszcze w pełni wiarygodny na scenie jest trudne, ale w deptak jest wiele rzeczy znaczy, że jest bardzo wiele Libera librett operowych i jest szalenie sentymentalnych to jest jak tylko muzyka stanowi o jakości tego utworu ma bardzo często mamy do czynienia z takim prostactwa myślałem tak sentymentalizmem takim rączki ciemne niebo muszę powiedzieć, że naprawdę czas wielkiej ekwilibrystyki, żeby uratować utwory i teraz i ja od wielu lat mam szczęście, że wybieram utwory sam, kto realizuje nawet z wielką tym wielkim problemem byłoby dla mnie realizować i wielu utworów Rossiniego Donizettiego wiele osób wini zachwyca i mamy z nimi wielki kłopot i ligi, dlatego że na herbacie w razie bardzo serio, lecz na szczęście są utwory ważne utwory głębokie na pewno takich utworów na rzecz Tristan zwiedził Wagnera, ale widzi u mocarne i t d. tak dalej go teraz już tak dużej serii oto nagle wymaga się rzeczy jak niemożliwy znaczy wymaga się rzekł, że kobieta, która zaśpiewa Anna najpierw spotkanie z Izą Kłosińską z Madame Butterfly wielką kreację 1 z największych, które powstały w naszej Operze i wielki sukces Izy niepojęte pisze spotkanie z dnia, kiedy jedno miasto wyobrażać czternastoletniej dziecko Anny i my Japonek czka i na dystansach Kmita w kwiecie wieku co ukrywać i wtedy dyrygent poinformował, że na nim osoby, które są poniżej czterdziestego roku życia nie skłóci mówi jest wstanie zaśpiewać Butterfly buty tak trudne, więc na wejściu otrzymujemy pewnego rodzaju, jakby nie wiemy za fałszowanie czy formy i moim pierwszym odkryciem opery były wasze myślenie formuł to znaczy uważałem CCC, gdyż uważam, że sprawy duże rodziło się umówić na taką cudowną Grety taki bowiem na grę wsiach albo palimy cygara prawda Szach ty mamo szachownicy i teraz skoczek jest taki sposób kończ już położyć taki sposób jest reguła i my gramy w tej grze i też w Operze po umówiliśmy się, że opowiemy o świcie on o ludziach uczuciach, śpiewając jest tak surrealistyczny pomysł absurdalny, że pani Danki stała się rzecz być modny rower zamiast rozmawiać śpiewają drozdy i teraz imprez i z tego wyciągnąć wnioski, ale po dziś to jest absurdalne ja w to nie wchodzę chodzi też cudowny wynalazek ludzki, który po, który po próbuje odwrócić rzeczywistość miasto nie jest odwzorowanie rzeczywistości tylko to jakaś dziwna nic dziwnego wygrała z nią iść i z tego z tego dla mnie wynikała prosta rzecz znaczy realizacja operowa musi być formą musi być również sztuczna jak śpiew i 8 równie wymyślone jak śpiew i szukałem przez teatr kabuki szukałem przez but to oszukany przez della Arte przy różnego rodzaju Formuły teatralnej Butterfly była spektaklem medytacyjnej wszystkie pożary w zwolnionym tempie i tam na scenie w oryginale mówisz o tym, że nie palę papierosy napijemy się bliskich, a nie te przymioty niż miały odbyć wyczarowane w jak w dłoniach interesów i remis archiwalną uważam, że tylko tak można robić operę, a potem zmienił kompletnie swoje myślenie jestem na antypodach tego myślenia ale, ale pamiętam te początki pamiętam ten logiczny wniosek wynikający z tego, że przecież my śpiewamy to wrażenie już oglądając swój spektakl Tristan Izolda w Metropolitan Opera omnia takie wrażenie, że podejmuje się rzeczy szalenie karkołomne to znaczy próbuje właśnie tę dziewiętnastowieczną forma połączyć ze sztuką współczesną, a wręcz z kulturą masową to jest rzecz czy to w ogóle wierzy w to, że żałoba może być masowa Suite czy ona i ona nie jest masowa ona jest powiedziałbym wyrafinowana i jest dla wybranych i też bardzo ważne, bo my często wychowani w społeczeństwie komunistycznym mamy taki odruch, że sztuka musi być dla wszystkich nigdy tak nie było kara nie może być masował, dlatego że sama nasza ma 2000 miejsc to jest bardzo dużo MED ma 3800 miejsc, ale ta wizja zna cały świat IT i ich, więc Witek to któż może zmienić ma rację spieszą nawet Opera Zenona bilety i celnej i jak skala rozpowszechnienia zawsze była sztuką wybrano artystek Sammy w kinie my mówimy i mówię sług w finale, ale sól 2 co najmniej 2 kina jest jest jak miejsce i amerykańskich filmów jeszcze gatunkowych i wyrafinowane filmy Niewiem Almodóvara Kieślowskiego czy leczyć czy Wajdy i teraz to są zupełnie inne światy Opera leży po stronie ja uważam tej tej wyrafinowanej trudnej i pięknej grze znacznie lubi, żeby taką definicję sztuki Gombrowicza, który powiedział, że sztuka jest równie potrzebna ludzkości jak alpinizm, ale właśnie dlatego wspinamy się na góry prawda, bo to jest piękne i też nikomu niepotrzebne i oczywiście zakaźny z robiący jakąkolwiek opery chcę mówić o rzeczywistości chce zmienić rzeczywistość i wierzę, że ona dotyka nas dotyka ludzi i nasze życie ewoluuje gnie w nie wprost ale, ale my stajemy się inni, dlatego że sztuka ma coś takiego Żyd Żyd dotyka nas wewnętrznie admirale wnętrze z jak Bóg kluczowa jest opel niezły rewolucji ludzie nie chodzą po ich na ulicy o nich polityczne tego nie wiemy co tak się kiedyś stanie w godzinę z Wilanowa 1 w żart i właśnie ruszył w SMS oraz rozmowy już za chwilę Mariusz Treliński znani państwa gościem, a teraz już informacje Radia TOK FM i Mariusz Treliński dyrektor artystyczny teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie tuż po otwarciu sezonu w Metropolitan Opera w nowym Jorku Tristan Izolda o rozmawiamy właśnie o tym, spektaklu na premierze było pasją Domingo, który powiedział ci, że właściwie w tym spektaklem wskoczy Szymański z bezpańskim w okresie w Luboniu 2 rzeczy, a 2 rzeczy po pierwsze, że żal, że te z miejskim ale, ale więcej, tyle że posłane łóżko do granic, jakby możliwej akceptowalności krytycy bardzo długa rozmowa na temat różnic między publicznością, a jeszcze Rubina spektakl prezentowany w Baden-Baden w Warszawie i Nowym Jorku to być tak bardzo czym jest publiczność, że to, że to jest, że to jest 1 czy też, gdyż we wszystkim w odbiorze napięcie na sali i t d . tak dalej z pomysłu bardzo trudnym krajem to jest eSky PL przed kim żąda rozrywki zabawy, a ja pamiętam konferencję prasową ów mec Innomed stok na spotkanie z dziennikarzami po wypowiedzi o tym, że to jest bardzo dziwne utworzenie nie do końca wiedzą, czego spodziewają, dlatego że każdy turysta, czyli z ulicą Tristan Izolda będzie piękna historia miłości jest sporo o nim powiedzieć, że to jest zasadnicza różnica Romeoi Julia też para kochanków, która chce razem żyć, ale jedynie udaje, a tych miejsc na adres para kochanków, który razem umrzeć, gdyż kluczowa i w tym czas na sali wybucha śmiechem na niej ani widzieć Stefania Pala dać się bawili i teraz jadę na każdej KN, dlatego że musiałem opowiedzieć publiczności o tym, czym jest Europejska dekadencja bić o melancholii opowieść o tym co o ukąszeniu Schopenhauera, który spowodował to, że myśmy odrzucili wtedy życie reż Janusz dekonstrukcji Europy w wieczyste też cudowna właśnie historia jak co strasznie lubię jak i Jung razem z Freudem przypłynęli okrętem może i tak Witalijem lub czerwone dywany i mówi czym się żenił się tak cieszyli, gdyby wiedzieli, że przywieźliśmy im dżumę i pieśni i z jak z podświadomości totalne kamer tam też coś zupełnie innego i teraz przy przywiozłem do Stanów 1 z najbardziej pesymistycznych utworów takich, jakie zna historię muzyki z największych najpiękniejsza też utwór ten opowiada o korzenie śmierci opowiada o traumatycznym dotknięciu głównego bohatera, który nie jest w stanie zaakceptować życia jedno z kluczowych pojęć wagnerowskich tez podział na dzień inną moc i on od pracy tutaj znaczenie tych znaków akcyzy mówi bardzo wyraźnie, że prawda człowieku jest w nocy wtedy, gdy jesteśmy zgodni ze sobą nie znasz wrażliwością, a i tym wszystkim z naszym lękiem tym jest ukrywany za dnia gramy gramy gramy gramy swoje role społeczne staramy się być sprawni, a mądrzy ido przodu natomiast prawda o nas i tkwi po drugiej stronie teraz jest to pojęcie człowieka, który jest pęknięte o schizofrenii, która rozdziera go i jej i mówimy o człowieku, który za życie i gra rolę kogoś innego mamy do czynienia z konfliktem wojennym Tristan jest żołnierzem Tristan zabija, a w środku z kimś zupełnie innymi teraz ten rozłam między tych Stanów, które ma być pisanym żołnierzem, a tym stanem wewnętrznym oraz cynikiem człowiekiem, który stał się dla nas Europejczyków pierwowzorem wszystkich postaci i dekadenckich i dla dla mnie w tym stanie jest dziś są dziś narodziny i pustka i Chopina i Kawki wszystkich na twarz w lipcu jest gotów esencja Europejskiej dekadencji i historii Europejskiej, która tytoń mogę sobie, by te 2 historie tak wielka znaczona krwią i ta mała aktywnymi dużo bardziej interesująca historia tych wszystkich przegranych tych wszystkich wrażliwych, które próbowali odnotować tu opowieść z jakby z drugiej strony wszystkich tych osób, które przegrywali, jakby z historią i to jest i to jest historia tak bardzo intymna tak bardzo subtelne i tak bardzo nie amerykańska czy naprawdę to był rodzaj sama, bo samobójstwa jak właśnie z tym tytułem do Stanów, ale tu też mu bardzo mi zaimponował GL, który całą premedytacją zdecydowało się na 50 lecie linką z Center na otwarcie tego tego sezonu puścić opery, którą 6 lat miał 5 pół godziny i skonfrontować publicznie amerykańską z czymś co jest intelektualnym roczne co jest wyzwaniem ani sportu Glen Moore i to i to jest naprawdę to był szok to był szok dla wszystkich i wina polegała ta burza dla nas analizie, że jedni byli zachwyceni niż zdenerwowali tak samo recenzenci są różnice są głosy zachwycone są odgłosy, który mówił chcemy, żeby było piękni Weseli i jaśniej, więc jest wpisem do pewnego rodzaju prowokacją w przemyśle zapytacie bardziej geograficznie jest po szkole filmowej Probierz finalne wg Dostojewskiego wg Witkacego jest autorem takiego jest dla mnie ważnego generacji nie filmu egoiści po latach dziewięćdziesiątych o takim wzroście wartości w zasadzie upadku generacyjna pokolenia pierwszego zachłyśnięcia się właśnie reklamą i jej i takie życie masowym w i skąd uciekł Opera w pieszych i cud, który jest Palestra naszej opery w jakimś sensie zawsze, dlatego że ten dziś istotą moich filmów jest muzyka to znaczy ja bardzo wierzę w przekaz poza werbalnej i i moje drogowskazy wewnętrzne są drogowskazami muzyczne i pamiętana przedrze pożegnanie jesieni, a całkowicie powstawały w trakcie słuchania i wobec muzyki majster Davisa, że film łagodna, a my rytm filmu godna wyznaczały wtedy jak pieśni Wagnera, ale również muzyka Jana Garbarka bardzo ważne po kroku AAA w Cannes wyznaczą inny Fin ktoś, kto jak robi się, dlatego że bank od pewnego razu paradoksem, dlatego że oczywiście jego przekaz intelektualny znamy natomiast jest jeszcze coś innego dna czy też moment narodzin, gdzie będzie wchodzić w nowe pokolenie i krzykiem zaznacza swoją przestrzeń buduje swą autonomię totalną niezgodą i buntem i pamięci, że faza buntu energii i sprzeciwu pary punkrockowego do dziś mi bardzo towarzyszyli im, że moje wejście do opery było fanka rockowych, ale także całkowicie przełamywał konwencje zasady pracy w tym gatunku wcześniej znaczy ta energia, która przychodzi z wyzwaniami i ich przeciwstawienie się temu co jest umieszczanie bliska tego teraz wieś po paru latach więcej też umiem, jakbym muzykami czymś więcej niż 3 akordy grane na gitarze natomiast pamiętam moment, kiedy po raz pierwszy posłem będzie na niego MoCarta i zrozumiałem wtedy, że to muzyk ma energię dużo bardziej wywrotową niż to sam się wydawało ewolucji i rewoltą nazbyt nie ma wątpliwości, że w sztuce wszystko zaczyna się zbuntuje się gorzej z przeciwstawienia i każde nowe pokolenie, które wchodzi ma zamordować swoich ojców i zbudować rzeczywistość od zera oczywiście mówi o mordzie symbolicznymi mówi o utworzeniu od tej o utworzeniu praw znaną w PiS problem taki trochę re interpretacyjne prawda co znaczy bierzesz na swój warsztat Oniegina czy czułaś się Tristan Izolda i próbujesz te stopery przełożyć na ja tam znany na język współczesny jakoś starać się sprawić, żeby używane bez medycznego współczesnego odbiorcy w trudne zadanie jest ich i tak niedobrze winnicy bez zawahania czy innej lidze Witowice dolne twoją zatroskaną twarz z jakimi muszą się zajmować, jakby reanimowanie trupa Otóż ja zajmę się tylko tymi operami, w której wie że, a to Perek, który wiezie z operami, które na mnie działa i żony działają na mnie zakłada, że na innych tylko często myli z powodu nie wiemy lenistwa czy raczej nie chodzi w nich wystarczająco głęboko jak robię od wielu lat żadnej opery, którą uważam za nieaktualną oni w stanie się politycznym czy taki bezpośredni społeczny, jakim jest Gazeta, ale opery, który zmarł w PiS n p . ja uważam całkowicie główne diagnoza wagnerowskie to znaczy z podziału społeczeństwa nadzień noc jest rzeczą kluczową Dudy w wywiadzie pan opowiadamy obaj w świetle dnia jak wiemy, a w środku wykrywamy, czego nie wiemy to jest rzecz, która spotyka każdego z nas całe życie z 1 wielkim ukrywaniem prawdy, który zjednoczy nas turystka z ciekawszej piękniejsze niż to co my naprawdę pokazujemy IIF i ta opowieść z dróg opowie o ukąszeniu śmiercią, kto to jest coś tak mi strasznie prawdziwe, bo teraz zobaczy spojrzeć na współczesny klub 21 jak spojrzysz na nich tym Filter my Louis czy dziesiątki czy nawet salę samobójców Komasy to są elementy tego samego buntu kres Wagner prezes powiedział korzeni śmiercią tych wszystkich, którzy nie godzą się na małość niektóre nas otacza to znaczy to są rebelianci, którzy mówią, że to co dokoła jest tak żałosne, że my chcemy wyjść z tego świata i budzimy sobie idee i wyjechali z romantyczną i liga i ryby Stokr mówi w tym, gdy potrafimy w przy wyjść poza ten wymiar oczywiście każda idea romantyczna ona jest nierealna, ale to jest tak piękna, dlatego że zimą rozpięcie pomiędzy marzeniem, a rzeczywistością teraz to napięcie powodowało to, że żal, że rzecz, że wieś mówi teraz Orange dróg, dlatego że próbuje pokazać linki współczesności i uważam, że wszyscy ci począwszy od od kart Visa przez przez przez 3 zlotym tak dalej oni pętli przy napięciu chcieli iść dalej Wagner w fatalnym jak człowiek straszny, bo on mówił o tym w tym w planach był megalomanem Otóż minister albo antysemitą nadamy on pomagał mu z genialną i mówił o tym, że buduje teraz aktor stanie się historią ludzkości jest fakt, który wsiami wszystko co było muzycy wcześniej to było irytujące było ekscentryczne, ale przerażające stworzony z racji, że Chiny przy muzyce zmieniła wszystko ja widzę Wagner absolutnie współczesną energię nie robił tego nigdy go wymieni widział oczywiście historia jest osadzone w innej epoce natomiast w i umiemy czytać obok takich czytamy książki my dzisiaj czytamy puste i ma na ile oczywiście wiesz w nich są rzeczy stary, ale są rzeczy świetne buty tej opery i te książki, które nie działają nie należy się nimi zajmować wielkie i zajmuje tylko tymi, które służy we i ich nie tyle przykładem, że przegra ludzie dzielnicy tego wydobywamy rzeczy, które wyda się po prostu energetyczne wibrującej prawdziwe i tak właśnie mówił mierzę przewagę, że jesteś taki kłopot z obsadą to znaczy to jest tak wysoka półka jeśli chodzi o o śpiewania operowe, że artystów, którzy podejmują się o operę Wagnera jest naprawdę naprawdę mało bądź też kłopot z castingiem dosłownie walczymy o największych gwiazd to są dosłownie 23 głosy na świecie jesteś wielki dramat mówi wcześniej wielki dramat jej też naszej opery, która mecz, kiedy poważa się na wysyłanie takich dzieł jak Tristan musi wiedzieć, że sięga prawie niemożliwego na świecie jest w tej chwili 23 Stanów w 23 i Izoldy ktoś chodzi o to ile nie kosztują, bo jak oni są zajęci Company na tym, że budżet opery warszawskiej to jest też miesięczny budżet w metrze o nim 12 × więcej pieniędzy niż my dlatego mogą nadal mają największy budżet na świecie największy ból to niema 2 zdań bo, bo i tak przecież mówię, że negatywna też pozytywny gramy z nimi w 1 konkurencji tylko tych korzeni bolesnej dla mnie to, że oni mogli liczyć się do spektaklu, który ogląda Warszawa włożyć 3 największe głosy wszech czasów, bo po, bo powiedziałem powiedziane było wyraźne na konferencji prasowej powtarzali to dziennikarzy nie kosztem jest najprawdopodobniej primadonna stulecia jest tak rozkosznie Daćko co jest porównywalne z Birgit Nilsen i ta para przez przed laty, ale Izolda więc, a jak się z nią pracowało jak się reżyseruje taką gwiazdę jest też to jest zagadka, o którą którą spotkałem po raz pierwszy razem przed laty w Polsce 1 czy wielcy artyści nie mają w sobie nic artystycznego są są żołnierzami z ludźmi do pracy i są fantastyczni mierni artyści stwarzają same problemy są primadonna ami i ich nie znosi w pracy nie zaś ME jest żołnierzem jest osobą oddaną, która uwielbia prace dysk dyskutuje godzinami wszystko jest niemożliwe wszystko jest realne i ona więcej tez i spiszą klatką na świecie, która ma tzw. dziś pije pani chodzi też pięknie mówi BP Picture zaznaczone widzi całość realizacja my widzimy to co gra, ale rozumie jak to działa na rytmie winnej części sceny przez wieś gmina zwolnić, bo następna scena jest w innym rytmie meczowym odpowiedzialne za reżyserię całości i to jest partner uwielbiam takie partnerować spotkam wielu coraz więcej osób taki, który to potrafi i tak jak mówię to jest dokładnie odwrotnie wielcy artyści nie stwarza żadnych problemów przyjaźnimy się znanej z dniem między sobą mailem szczerze, że zrobi wszystko, żeby zaprosić towar do Warszawy tak dziwacznie życie Mariusz Treliński panie panowie w dyr artystyczny teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie tuż po otwarciu sezonu w Metropolitan Opera w nowym Jorku bardzo dziękuję ci za to spotkanie w redakcji za chwilę informacje, ale taka sama pani raport gospodarczy z Europejskiego forum nowych idei Sopotu zaprasza Maciej Głogowski program przygotował Tomasz Kopka zrealizował Adam wczoraj w kasie nazwę Mikołaj Lizut i Kolasińska w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA