REKLAMA

Jak przebiegają prace nad filmem ''Wiedźmin''? O tym Tomasz Bagiński - reżyser

A teraz na poważnie
Data emisji:
2016-10-05 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
26:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jest masa 6 Mikołaj Lizut witam państwa moimi państwa gościem jest Tomasz Bagiński reżyser autor filmów do animowanych w autor cyfrowych efektów specjalnych, a także nasz absolutny kulturalny produkt eksportowy nominowany do Oscara za film katedra witam się niezwykle serdecznie w 2 dzień dobry cześć chciałem zapytać najpierw przede wszystkim co u ciebie prasę obiegła informacja, że szykujesz bardzo duży projekt p t . Wiedźmin dla dla Hollywoodu w play off z jakim etapie Rozwiń » staw no i od odpowiem to co ostatnio odpowiadał wszystkich czy wszystkim gdyśmy to jest strasznie boli, czyli za dużo nie mogę wyjawić ponadto co już było powiedziane i tak jest ład Olivier Freche miesięcy temu wiążą mnie jakiś umowy co cały czas oczywiście inne prace trwają i jest bardzo dużo rzeczy związanych z negocjacjami jest ujemne jakimiś kwestiami produkcyjnymi czy teraz dzieją, ale nic więcej za bardzo wyjawić nie mogę bo, bo z 1 strony umowy filmowe z drugiej strony ja niestety jestem członkiem rady nadzorczej w w Turcji żółto od dziś na giełdzie to zadłużenie można wyjawić, bo gros tom wpływa na czarno na ceny akcji logistyki historii, którym niespecjalnie aż tak mnie nie nie interesował nigdy, ale muszę na to uważać, więc o Wiedźminie wiele nie mogę powiedzieć, że mogę potwierdzić te rzeczy które, który był już wcześniej powiedziane, czyli na robimy film na świadczenie będzie tu się w języku angielskim na nie będzie miał budżet w okolicach pewnie 30  000 000 USD, a jest oparty przede wszystkim na 2 opowiadaniach o Wiedźminie na mniejszym źle czy, więc ci ci ludzie, którzy znają te opowiadania Andrzeja Sapkowskiego wiedzą mniej więcej tym co co tam jest i Maria co w tych opowiadaniach et wszyscy się pewnie pytają czy to będzie film animowany itd to jest moja odpowiedź wymagania nie tniemy sfilmowano to będzie film aktorski z efektami specjalnymi dokładnie taki jak ktoś teraz nie robi w stanach Zjednoczonych to duże kino takie kino z bohaterskiej kino masowe efektowny pamiętajmy, że on w ogóle nie rób tego podziału aktorskie animowane cud to jest pewne narzędzie filmowe animacje, które można wykorzystywać w różny sposób i w tej chwili w stanach Zjednoczonych, ale też ogólnie przy większych produkcjach animacja jest to bardzo ważnym narzędziem filmowca w normalnym kinie aktorskim i gdy sięga 6070 proc, a wraz z grawitacją TK było, że Grawitacja miała się do prawie 70 proc scen animowanych to całkowicie animowanych, gdzie nawet stan twarzy aktorów, niemniej nie nakręcono tylko tylko gdy jest czysta animację żona wygląda jak film aktorski w zupełnie inna sprawa, ale techniki i sposób podejść jest czysta animowany te wszystkie filmy Marvela Super bohaterskiej udamy się dotąd to jest dumny był po animacje gry wszystkie sceny akcji sutannę albo częściowo, bo całkowicie animowane i Wenta animacji przeniknęła do kina aktorskiego i zresztą ten obszar takiego kina animowanego i aktorskiego antyki o obszary kina hybrydowego to jest moim zdaniem najbardziej interesująco przebiła firma chce ich do tego ja tam się staram być idzie się staram być w tym w tym właśnie obszarze stąd najfajniejsza zabawa jest po prostu w no właśnie polskich artystów którą, którzy jak mają swoje konszachty z Hollywood można tak naprawdę policzyć na palcach rąk nóg w nie jest ich również wraz z byt wielu to też jest duże uproszczenie, bo faktycznie takich ludzi z dużymi nazwiskami no może tak rzeczywiście jest, że to jest pewnie parę naście osób ale, ale szczególnie w ciągu ostatnich 20 lat w okolicy zaroiło od młodych ludzi, którzy przyjechali z Polski zaczęli gdzieś tam się w ten system na filmowy skręcać poza tym nie sądzę, żeby robić hollywoodzkie filmy nie są wyzwoliło to zacznijmy od tego w błąd, bo od wielu wielu lat nawet bardzo dużą ilość produkcji filmowej robi się w Europie w czytelni i niedzielę dochodziło tak pakujemy walizki zobaczymy co się stanie zaczynamy od władzy kelnera i chodzimy na castingi to jest już dawno nie Graham John Godson był częściowo jest jest prawda, ale to musimy aktora, którą zawsze będzie ciężko no bo to jest kwestia bariery językowej, które jest bardzo trudna do wglądu do przejścia z tego samego powodu jest ciężko przebić się scenarzystom z tego samego powodu mam pewne pewne są kłopoty z przemijaniem wśród reżyserów trudno pozbyć się przekroczyć pewien próg znajomości języka angielskiego, który umożliwia pracę kreatywną ale, ale to wszystko jest możliwe za to w tych dziedzinach technicznych od Polaków się Goi jest dużo ludzi, którzy pracują 3 z Wielkiej Brytanii przy przy dużych filmach hollywoodzkich czy w innych krajach w Europie czy w stanach Zjednoczonych pracują przy dużych filmach hollywoodzkich nie oświetla czy kamerzysty i ludzi od efektów specjalnych i cała masa innych na specjalności gęstą trochę przestało być takim obszarem mistycznym, do których się nie da dostać no cóż to jest normalne zupełnie z przemysłu normalne, do którego można wejść, jeżeli ma się ku temu agencji umiejętność no w tym kontekście trudno nie zapytać o plany rządu polskiego lobby chwalił sprowadzić do Polski cieka w jestem jak się na to zapatruje się i czy w ogóle wiesz, że to jest możliwe no no ja jestem wielkim zwolennikiem tego pomysłu i jestem od wielu wielu lat nawet nie jest nowy pomysł on był pierwszy raz podniesionych w 9 lat temu czy 10 co Europa ma jakiś rodzaj wsparcia produkcji filmowej na swoim terenie wyścig my jesteśmy otoczeni wszystkie kraje dookoła mają jakiś rodzaj rodzaje wód czuciu podatkowych czy wsparcie w ramach koprodukcji międzynarodowych i to sprawia, że był sporo się kręci w Europie hollywoodzkich produkcji sam byłem kilkakrotnie na planach zdjęciowych dużych dużych filmów czy mocny czy w Wielkiej Brytanii czy na Węgrzech i nagle się okazuje, że w tych restauracjach neony itp do stolicy Węgier można spotkać wielkie hollywoodzkie gwiazdy nie jest to nic specjalnego brzydota po prostu pół roku i kręcą film i inna analogia jest sam z dużym zwolennikiem tego mającego program cieszy się, że to wróciło znowu niespecjalnie się przejmuje, jaka to akurat opcja polityczna co za tym stoi pamiętajmy, że Polski Instytut sztuki filmowej też został postawiony głównie u 1 głosami PiS-u jest de, a w realnym inne partie podchodzi do tego bardzo mocno z dystansu no tak, choć nowy dom czy da się zaprząc przemysł filmowy, ale i w no n p . do polskiej polityki historycznej wielki film jak dzielona np. 3 Gorlice OSiR rywalem polskiego oręża oczywiście, że się da, ale trudno jest rejon powtarzam taką formułkę, że to, że ten pomysł, bo teraz już mówimy o czymś innym wątku, bo 1 rzeczą są usługi wsparcie na międzynarodowej produkcji filmowej przez jakiś rodzaj ulg podatkowych co co potem się bardzo dobrze przypisują turystykę są są bardzo dobre lata zamiast biznesowe na opisy, że to ma sens to jest łuk oczywiście z Thomasem zdobywszy dna, bo film jest dosyć specyficzną dziedziną biznesu, ale inną kwestią są oczywiście wielkie produkcje narodowe, które znowu sam pomysł jest krajem tylko tą kwestią jak to zostanie zrealizowany diabełek się to mówić tkwi w szczegółach i jest to po prostu bardzo bardzo trudne no to to jest dno zrobienie dużego filmu jest trudne nawet bez jakichś specjalnych celów, które się osiągnąć polityczny z takimi celami zrobienie tego jest jest ultra trudne w rezerwie czuję się wpisuje w takie polskie kino narodowe, chociaż Fantazy, ale ten Wiedźmin Geralt zrywie jesteś na wskroś Polski ma na nasze cechy charakteru nasze wady no też jest bohaterski odważne często bezsensownie tak jak my Polacy, ale jest Andrzej Sapkowski napisał to rzeczywiście bardzo się tak powiem polską duszą i wydaje mi się, że to też jest zaletą tych tych powieści tego bohatera, że byłoby zobaczmy, że to, że to jest rzeczywiście Polski bohater bardzo mocno osadzony Słowiańskiej mitologii słowiańskich leki z innych ulic Słowiańskiej wrażliwości, ale nie jest tak podane, że jest atrakcyjna też dla tego czytelnika, czyli czy widza z zagranicznego dogmatem są tam elementy znajome gdzieś tam to wszystko w bardzo fajny sposób się spina, ale w ten sposób każdy film można jednak na okres Narodowym, bo powstaje w Polsce jest to po pachnącym odbędzie się w Narodowym to myślę, że on statusu, więc między nami mówiąc jestem zwolennikiem takiej teorii, że tak naprawdę na w momencie, kiedy będziemy robić u nas dużo w produkcję to one wszystkie będą robiły, by była bardzo mocno poprawia naszą markę w drugą markę, którą nazywa nazwę Polska niezależnie od tego jaką, jakiej opcji politycznej akurat będą służyć, bo to tam to jest to przechodzi ją wraz z 1 raz drugi to wahadełko stan Giba 12 stronę ważne, żebyśmy takie rzeczy robili, żeby tutaj te filmy powstawały, żeby to, że w Nashville w świat aż dziw się człowiek jest Polska kultura, a inne odnawialne zasoby dobra możliwie dobry jest Super superbohaterem, a jednocześnie właśnie jest wiersz nasz w Narodowym Polski wywiad spaliny stworzony w narodowych barwach z miastem na ile ten w filmach Wiedźmin, który powstał już razem z serialem kochanie nie psuje nam szyków ale kiedy to było no to było, kiedy 12 zlotemu internet jest wieczny 1213 zlotemu, a on jest, że rzeczywisty no nie z dystansem wszystko się w ogóle dało turystyki bardzo delikatne delikatne określenie i ten film powstał wobec złych pobudek fontann tam na nieco za bardzo mocno na temat tego filmu Field mówić myślę, że strasznie dużo zostało w studio zostało powiedziane, ale krótko po 1 zmienia to w ogóle nie przeszkadza to jest z innej trochę ligi produkcję w wracałem do naszej rozmowy za chwilę Tomasz Bagiński reżyser producent autor filmów animowanych jest moim państwa gościem posłuchajmy informacji Radia TOK FM po, których wrócimy do naszej rozmowy przy Tomasz Bagiński reżyser producent autor filmów animowanych nie tylko jest mniej państwa gościem m. in. nominowany do Oscara za film katedra chciałbym teraz trochę porozmawiać o twojej biografii, która jest o tyle fascynująca, bo w inka jest taka droga pod prąd piszą o tobie jest samoukiem na czym to właśnie polega impas trochę był przymus sytuacyjny no bo w momencie, kiedy z zacznę zajmować syn się z filmem animacją i próbować przebijać się do tego świata w tym nie bardzo miałem inne możliwości, bo to był wtedy szkoła filmowa oczywiście była łódzka w doskonałe do szkoły filmowej w 2 z Lechem to obraz 2 × tam uświadomiono mi, że nie ma żadnych szans, więc spadają, a że tam jest 6 osób czy 7 osób na roku no to on nie chciałem palić swojej energii na inne na próbę dostania się jako 1 tam na numer ten znany jedno miejsce na 100 osób przed czy coś takiego na sobie z tym sobie odpuściłem no i nie bardzo były inne możliwości studiowania rzeczy związane z filmem narodzili się chciało robić taką dziwną niszową, a inne dziedziny, jaką jest animacja ja akurat ten dobry wybór trochę przypadkowy nam się po prostu robić filmy, ale że raz, że sporo rysowałem dzieciństwie, a 2, że nie wiem komu i kamery w domu, ale miałem komputer no cóż to było takie naturalne, że użyję tego komputera robienia filmów ani kamer własnego odbicia w komputerowym, bo tzw. też, że cenami za postawę ANN jest tak, że nasze pokolenie byłby zbędny niemile lub w dorosłość między zalewem wszyscy WUBP w podobnym wieku myślę wszyscy dźwigamy komputerowymi no bo żeby odpalić komputer ze sobą coś o nim wiedzieć co teraz los rośnie pokolenie, które niby żyje z tabletami od nocy drugiego z pierwszego roku życia, ale nic nie wiedzą o tym, tak naprawdę nie wiedzą jak sobie drukarkę zainstalować nic kompletnie pustkę, a my, żeby w ogóle uruchomić sobie grę no to musieliśmy wykonać kilkanaście czynności, żeby móc się udało, więc siłą rzeczy się wszyscy wiemy jak komputery zbudować składać się to kto obsługiwać czynnikiem no powiedzmy, że komputery szło mi lepiej niż w piłce nożnej, więc inna myśl była po decyzji o ceny o i tobołami Iga ten pierwszy komputer wiersz, na którym co zrobiłem tego bardziej to Miga wcześniej miałem oczywiście jest w słabszej komputery do 8 bitowe myślę, że teraz mocniejszy procesor etosu w pralkach i a ale rzeczywiście tworzy zacząłem coś tam pierwszy rzeczny między nogami nie miała i jakiś rodzaj sensownych możliwości graficznych potem był po co było i co w pracy nerek, która właśnie lodów, gdy oddawałem swój nada mu jest wykładowcą w białym stoku w oddziale Uniwersytetu to już jest Uniwersytet białostocki już w wersji angielskiej Agat remontował oddział Uniwersytetu Warszawskiego występu od Uniwersytetu i wrażenie na wydziale był mocny komputer prawda to on rzeczywiście przyjechała maszyna do rozliczenia matematyki, ale jak to na inne wydziały stąpał po piętnastej szesnastej już stało w odwodzie inwencja wtedy dystansie przykro dałem i inne wykorzystywałem ten docentem ten komputer wodny swoich niecnych animacyjnych celów, a inna zacznę już często animacji głównie głównie grafiki 3 Daria animacji dla też tak dwu dwuwymiarowy no tu znowu Dody nie mieszkają w Warszawie już mieszkają w Białymstoku mnie nie miałem nikogo w rodzinie kto by był związany z jakąkolwiek działalnością kulturalną czy teatralną radiową filmową telewizyjną jako kolej, więc wszystko musiałem sobie jakoś tam sam odkrywać czym przymus sytuacyjny chciałem dorobić tyle lat, ale przy dachu, bo jest to bardzo trudne nauczyć się w animacji 3 des podręcznikach czy internatu ale jakiego internetu nie było wszczęte zaś nie było internetu nie było podręczników to co do 3 był klikać bliscy chcą móc sprawdzać różne funkcje Zobacz czy wywalił komputerze zamknąć sprawę, że woli nie wywalił Anton był też do czegoś nauczyło to to pokolenie moje, a które teraz 2 różnym różnie jednak ci znajomi my, którzy ów, którzy w podobną ścieżką podążali w różnych miejscach wylądowali oni wszyscy mają taką dosyć łatwo umiejętność uczenia się nowych rzeczy wydaje mi się przez to właśnie, że przez te incydenty naszych barwach, że działanie, kiedy właśnie bez internetu bez żadnych książek bez bez niczego musieliśmy odkrywać, że z rzeczy dawno odkryte w nią tak naprawdę w tym szerszym świecie, że to jest trudne, a jej komu oddać trudno jest on jest twierdzenie o piątej rano idę drogą do sali gimnastycznej, żeby trenować gimnastykę lekcje z istnieniem Norda 13 letnią gimnastyczką to jest trudna, ale dziś, gdyby młody człowiek przed siebie i zapytał panie Tomku co chciałem robić to co pan w co jak się za to zabrać to co by się uporać do dzisiaj to wszystko skomplikowało, bo wszystko jest strasznie łatwo z 1 strony, a z drugiej żyjemy trochę mniejszy pustyni i tych w tym tych umów i możliwe możliwości jest po prostu dużo dużo więcej też to dziedzina, którą ja się zajmuje w pewnym sensie się bardzo mocno rozrosła i zadałbym pytanie co konkretnie chce robić jeszcze zanim zajmowałem w życiu bardzo różnymi rzeczami chciałem być nominowani do Oscara panie Tomku od daty nie ma nie ma nadal niema NATO potem co ty poszedłeś na architekturę w architektura obcości obcość dała w branży filmowej 33 to był trochę tak negatywny wybór nie jest wolny wybór tyle rząd nie okłamujmy się do wyboru na ty taki ucieczka, żeby wojsko nie chwyciło na tym, by wtedy czasy lub przyszło do studia wyszła w kamasze albo trzeba było uciekać z wychować dziecko na Podgórzu z zagranicą, więc to był wybór czysto pragmatyczny naród nie udało mi się dostać na Akademii sztuk pięknych, więc pomyślę sobie, że rok przemęczyć się na architekturze i zdam no po roku na Akademię nie było takie proste, bo tę dobrą architekturę jest bardzo angażujące na pierwszym roku i tak już od utknęły na tej architekturze na parę lat stąd całkiem podobało, ale inni też od samego początku wiedziałem, że architektem nie chcą być i w którymś momencie zaczynało już nieco węższy niż nie chcę oszukiwać swoich wykładowców swoich na to nie inny agent wpływu na 2 ludzi którzy, którzy tam prac pracowali w płocie Lida swoją wiedzę w tym naszym umysłem i poszedłem sobie swoją drogą tą drogą, którą sobie wymarzyłem wcześniej w katedra film nominowany do Oscara w kategorii film krótkometrażowy animowany to jest taki film często pisano o nim, że on w jakimś sensie jest inspirowane malarstwem Zdzisława Beksińskiego czy było tak rzeczywiście no to oczywiste, że traktor to co do raczej technicznymi kwestiami związanymi z malarstwem niż konkretnie tym malarstwem no bo ja nie jestem pewny, gdy ja mam pewne lord twórczo od nas jestem świadomy swoich ograniczeń artystycznych bardzo bardzo mocno, więc pewne rzeczy, które sobie awans po pożyczyłem od ZUS malarstwo z dna Zdzisława Beksińskiego byłby przyjedzie mistrz dużą łatwością po prostu sobie pomyślałem, że okres do obrotu będą też te triki wykorzystywał te zrzeszone w datę urodzin wybieram się w tym tygodniu Best Global bardzo dobrego słyszałem o tym, zresztą razem z nami występ kilku twórców tego filmu jestem bardzo cieka w ZUS -u usłyszałem bardzo dobre rzeczy na temat tego filmu miejsce to zobaczyć, ale oczywiście, by chiński, ale myślę, że jednak główną inspiracją było w dół kary, a on i Jacka Dukaja główną inspiracją była katedra Gaudiego w Barcelonie Sagrada Familia, więc gdzieś tam te inspiracje kto, który w pewnym sensie też Pekabex chińska one troszeczkę nie można tu trochę tak nazwać wszystko to jest kontrowersyjne i Beksińskich Gaudi w Chinach Dukaj inna mama ma za dany rok mówi arch. Jan zjazd nawet Jacek Dukaj z kontrowersyjnych treści to dla mnie zawsze było zaskakujące, bo tu, bo wydawało mi się bardzo bardzo jednak mainstreamowe także tak, by było była to inspiracja nie tylko to myślę że, że jest jest bardzo ważne inspiracje, które nie jest widoczna w obrazie jest widoczna w sposobie kręcenia sposobie sfilmowania tego opowiadania historii jestem japońska ozdobne japońskie anime w bok, bo strasznie dużo wtedy film fani mogą dałem i pożyczył stamtąd nie może odnosić do technicznych trików jak jak i jak to robić ogórek jak sobie te historyjki opowiada czy właśnie katedra nominacja do Oscara było ich pobudzać siebie taki Rubikon taki punkt przełomowy, który zdeterminował dalszy dalszą swoją drogę twórczą Mączka to oczywiste było ważne, ale wydaje mi się, że gospodynie były o wiele groźniejszy no bo to był już taki to w obu ten moment, kiedy osoby pomyślałem okay dobra i 1 się, że każdy może zdarzyć tym lepiej ślepej kurze ziarno 7 trafiło zobaczmy czy jest w stanie powtórzyć sukces na drugi film mam też lęk przed tym czym zatem już oddzielać swoją rolę, by reżyser z kręgu od roli twórcy i tam wszyscy to bardzo dużo rzeczy zrobiłem na nowo własnoręcznie zbadania to jest to traktować jako kino artystyczne horror w nie koniec z usług butelki co one trochę na festiwale filmów film, który został zaplanowany w także wyglądał zupełnie inaczej był kompletnie inny niż katedra czy w końcu do katedry w pewnym sensie złóż zaprojektowany on i najważniejszych najważniejsze decyzje, które zostały tam podjęto na to, że duży kraj chce być reżyserem to znaczy, że musi zaprosić innych ludzi do współpracy muszę się tego nauczyć z bardzo trudne dla twórcy który, który robi sobie rzeczy sam albo trzeba zaufać innym wrażliwością, ale no i co to jest bat na główny kamień milowy, a potem to już poszło z rodziną jest aniołem rysować feministkom przesadzać z ich życiem ludzi słuchaj nic by robić jednocześnie bardzo dużo reklam jest też bardzo często zapraszany do różnych bardzo różnych dziwnych czasem produkcji reklamowych ciekaw jestem czy dla ciebie to są 2 sprzeczne ze sobą światy czy jest jakaś dychotomia pomiędzy właśnie taką działalnością komercyjną, a działalnością artystyczną czy da się to godzić ze sobą i 3 w ogóle czy istnieje ta dychotomia w kinie, gdyż formalnie w znacznie mniej nie nie mam nie mam tego problemu może, dlatego że zawsze wierzę, że kino jest głównie rozrywką i Izy i zawsze tak było, a ten trop artystyczna festiwalowy nocy było była moja droga wejścia do przemysłu filmowego no bo tak jak mówiłem schodząc z zupełnie z zewnątrz nie mają żadnych związków z przemysłem filmowym to bardzo ciężko, że przepis jest przemysł hermetyczne jak zresztą wszyscy nawet zostać prawnikiem też nie ty też jest ciężko się nim dziadka prawnika tak jest no cóż to jest normalne, więc dla mnie animacja była sposobem byliście rannych w biznes filmowy to się to się udało no i faktycznie zrobiłem bardzo bardzo dużo reklam teraz już mniej teraz bardzo mocno wybieram te projekty, które robią na reklamowym trochę za dużo, bo tych reklam zrobiłem w życiu, gdy jest czekało UEK błyskotkę, który można tu młodemu człowiekowi łatwo błysnąć, żeby się w reklamach dosyć przyzwoicie zarabia, a więc to jest trudno odrzucić tekst jest wszystkim młodym człowiekiem, ale tego problemu artystycznego chyba nigdy nie miałem, bo z psów, które są niczym w, gdyż ten stawał się zmęczony długą próbę produkcją reklamową staram się zrobić coś obok tych dziwne jest w Davos zjechał nagle pytamy o to, bo wielu twórców filmowych, którzy po wchodzili w stan branży w tym w tę sztukę z ogromnymi aspiracjami nadziejami potem na wiele lat ugrzęzło w reklamie, ponieważ to są OTS Easy Money i tutaj bardzo trudno potem się pozbierać, żeby rząd chce zaryzykować, żeby żeby, żeby podjąć jakieś wyzwanie, które z nią nie odłączą drogą artysty to trudno LM, ale tutaj też, kiedy jest dość szybko, bo nawet na rynku reklamowym byłym outsiderem, a w ATA to się jeszcze trudniej przebić insygnia dość szybko doszedłem do wniosku, że ty też można sobie stawiać pewne wyzwania i np. zacząłem atakować rynek zachodni reklamowe, czyli dodawało się dużo trudniejsze i dużo bardziej skomplikowane zacząłem narody, by atakować na 3 marki 3 na jakiś produkcje, które nawet do nas docierają do Polski, by w ogóle dochodzą mają zaś zasięgi światowe i pokazał, że tam też można podejść do czegoś ambitnie, nawet jeżeli sam produkt jest jakiś wtórny zupełnie beznadziejny to co oprawa produkcyjna, jakby to jak to zrobić jak bardzo skomplikowane to jest decyzyjnych z wieloma ludźmi trzeba wchodzić kompromis, żeby to że, żeby to zrobić, gdy zawiesił go ogromna nauka nawet z podpasek uda się zrobić perełkę w dłonie to nie do końca a, ale nawet podpaski mogą czegoś nauczyć to co raczej bym tak powiedział Tomasz Bagiński reżyser autor filmów animowanych, a także w autor filmów był moim państwa gościem bardzo dziękuję ci za to spotkanie w już za chwilę informacje Radia TOK FM po nich raport gospodarczy, na które zaprasza Aleksandra Dziadykiewicz torem przygotował Tomasz Kopka realizowała do wczoraj Mikołaj Lizut kłania się Nisko Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA