REKLAMA

Beksińscy z bliska. O filmie "Ostatnia rodzina" rozmawiali Kamil Kuc, Michał Oleszczyk, Monika Małkowska i Tomasz Raczek

Data emisji:
2016-10-05 20:00
Audycja:
Salon Radia TOK FM: Szczerotok
Prowadzący:
Czas trwania:
53:57 min.
Udostępnij:

Tomasz Raczek recenzuje głośny film "Ostatnia rodzina", opowiadający o słynnej rodzinie Beksińskich. W studiu razem z nim o ocenę tej produkcji spierają się: Kamil Kuc, Michał Oleszczyk i Monika Małkowska. Rozwiń »

Prowadzący audycję zdradza, czego mu zabrakło w tym filmie, a co go poruszyło. Pyta też Kamila Kuca, który osobiście znał Beksińskich, o to, jacy byli naprawdę. Kuc opowiada również, w jaki sposób tworzył swoje malarskie arcydzieła Zdzisław Beksiński i jakiego poświęcenia to od niego wymagało. Tłumaczy też, czego nie pokazano w filmie "Ostatnia rodzina", a co widzowie powinni wiedzieć.

Gorąca dyskusja na temat filmu "Ostatnia rodzina" w audycji Tomasza Raczka Szczerotok. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Dobry wieczór państwu, Tomasz Raczek. Proszę Państwa, na ekranach polskich kin mamy filmowy przebój. Nazywa się "Ostatnia rodzina" i zdobył większość istotnych nagród podczas festiwalu filmów polskich w Gdyni, ostatnio zakończonego, dostał nagrodę dziennikarzy, nagrodę publiczności i nagrodę główną Grand Prix. To jest opowieść o rodzinie Beksińskich: o bardzo znanym malarzu Zdzisławie Beksińskim, o bardzo znanym i nawet można by powiedzieć, kultowym dziennikarzu muzycznym, jego synu Tomku Beksińskim i o Zosi Beksińskiej - nieznanej dotąd żonie i matce, która w filmie okazała się niesłychanie interesującą postacią. Rozwiń »
Wiemy już, że podczas pierwszego weekendu tańsze nowe zdobył bardzo duża oglądalność dużo widzów poszło do kin zapowiada się duży sukces frekwencyjny nawet mówi się o tym, że wielu widzów ubolewa, iż ten właśnie film nie został nominowany przez polską komisję wysunięty do konkursu oscarowego jako Polski kandydat do Oscara, bo wiemy ostatecznie wybrano Powidoki Andrzeja Wajdy, które będą nas reprezentowały w tej konkurencji.

Chciałbym dzisiaj porozmawiać o ostatniej rodzinie o tym, filmie, ale też o Beksińskich widziałem oczywiście ten film nie nie jestem bezkrytyczny podczas jego oglądania mamy różne niedosyt, a ponieważ z tymi niedosyt tajemnica przynosiłam przez kilka dni pomyślałem, że nie ma co dusić w sobie trzeba wreszcie o tym, porozmawiać brakowało mi bowiem w tym filmie Beksińskiego malarza, którego uwielbiam jego malarstwo od zawsze od dawna była mniej bliskiej pamiętam, że jeszcze jako mały chłopiec, który chciał zdawać historię sztuki fascynowała się tym cała Malawa, więc może może dlatego tak niczego brakuje.

Pomyślałem sobie, że zgranie ludzi, którzy wiedzą dużo, a może więcej ode mnie będzie łatwiej te wątpliwości rozproszyć zaprosiłem dzisiaj dla państwa, ale też dla własnej przyjemności świetnych gości siedzi naprzeciwko mnie pani Monika Małkowska krytyk sztuki dobry wieczór w pani Monika Rzeczpospolita jak pani przedstawia może być George Osborne ma żal, że młodzi w mediach multimedialna osoba z pan Kamil kuc, który jest krewnym Beksińskich właśnie zaś Beksińskiego, która była jego trzecią noc jest, ale który jest meczu, ale panie Kamilu też od razu dodajmy jest pan scenografem pracuje pan od lat dla filmu polskiego dla telewizji polskiej, a nawet teraz telewizja jest pan zdaje się szefem działu budującego dekoracje zakładu budowy dekoracji tak planować, więc do korzeni od tego zaczynałem 30 lat temu i teraz i teraz wróciłem do tych Korzym noc znakomicie, więc nie tylko jest pan jest rodzinnie związany jest Beksiński miał także jest pan zawodowcem w taksówce jedzie do nas Michał Oleszczyk i państwo wiedzą, że Michał Oleszczyk nigdy nie spóźnia jest perfekcyjną krytykiem filmowym jest perfekcyjnym dyrektorem festiwalu filmowego w Gdyni zepsuła się taksówka, którą jechała ani Michał Oleszczyk, więc jedzie wraz z nową taksówką i zaraz do nas dojedzie i wtedy będziemy już w komplecie

Tylko dla pewności zapytam czy oboje państwo widzieli film ostatnia rodzina no pewnie nowsza bez tego byśmy czy też nie pojawia i są zachwyceni są państwo czy jakiś obiekt się pojawił Monika Małkowska mi jak przyznał że, ponieważ dałem już upust swoim pozytywnym emocjom nie powtórzy się powtórzy się uważam, że jest to najlepszy film o artyście, jaki w życiu widziałam bardzo trudnej zrobić filmu o uniesieniach czy też o jakich takich poniżenia twórczych, jakie odczuwa po myśli większość artystów i na ogół jest przeszkolony przerysowane patetyczne siedzi facet gryzie pędzla potem wrzuca się z impetem na płótna atakuje ich domach mamy obraz tego nie ma panie Tomku i to może być właśnie powód, dla którego panu zabrakło tego tego elementu wkładki mięsnej tak powiem ci liczyli malarstwo ja się, że to nie jest film o malarzu tylko film o człowieku, a my też na wyobraźnię, która powoduje, że nie jest malarzem i takie mam wrażenie to dotyczy nie tylko malarzy tylko wszystkich artystów i ten element twórczy, który z nich jest na wyobraźnię kreacja jest ogromną częścią osobowości i tej części osobowości nie zabrakło tak jakbym zobaczył mnie węża tylko wy linka po wężu trochę tak w razie takiej w razie, ale ciekawe kontami uznał Beksińskich osobiście na nawet z tak tragiczna okoliczność, bo to pan właśnie znalazł ciało Beksińskiego po morderstwie frank Facher wrażliwymi na fanfary pneumatyczne dość przeżyć mamie w oczach cały czas w rewanżu będzie towarzyszyło do końca życia w chodzie Michał Oleszczyk zapowiadane z nadajnika mówiłem, że zepsuła się taksówka, a bankami opowiada z jakimi uczuciami oglądał film ostatnia rodzina wyniosła się wracając do do moich odczuć na temat filmu le w 26 września w Czechach dniami miałem rozmowę na ten temat z panią producent kół i pozwolił się spuentować całą tą moją rozmowę z kompanią i z panem prowadzącym właśnie, wyrażając swoje odczucia i tu posłużyła się cytatem z 1 z moich ukochanych współczesnych poetów Wojtka Młynarskiego, a bunt jest we mnie silna Gold i negację wobec filmu ostatnia rodzina tak dlaczego wspomniał pan przed sekundą panie Tomku, że brak panu mięsa tego artysty tego twórcy jak temu zauważyłem wkładkę mięsną bardziej wojskową ortopedyczną w postaci twórcy, który 5 sekund na ekranie suszy suszarką fragment obraz faceta, który spędzał 1618 godzin przy sztalugach nie jedząc nie pijąc nie, paląc jedynym stymulatorem, który trzymał go na nogach, stojąc była muzyka, którą kochał na temat, której godzinami potrafił dyskutować z synem na temat, której Tomek tłumaczył mu artykuły Melody makera zamawiali płyty, zanim one się ukazały to była jego pasja miłość muzyki było ciągle za mało kochało każdą od klasycznej Symfonicznej o heavy metal bardzo ostry, na które ja jestem odporny w dzień widzimy w filmie że, zanim za plecami jest cała ściana półek z płytami mu notes niewielka część większa część wału Tomka, więc tej muzyki byłem ciągle za mało i nie było w tym filmie ani 1 momentu porozumienia o współpracy wspólnego czasu z synem choćby na bazie wspólnej miłości, jaką była muzyka co tam była tak czy pan tam był świadkiem tak, chociaż oczywiście ja przychodziłem zostawałem siedzących na lody Megan, gdzie Tomek czytał tłumaczył oczywiście nic nie rozumiałem, bo mój angielski nie jest moją najsilniejszą stroną w ale z ogromną radością słuchałem jak Tomek tłumaczył recenzje, które się lodem rzekę ukazywały i i razem na ten temat dyskutowali to konie były sytuacje, jakie rzadkie czyni go tak robi mu się osób, które się podoba film podkreślają, że to była ta roślina rodzina dysfunkcyjna dzianin nam byli razem, ale jednocześnie osobno i cóż o tym, świadczyć ta nieszczęsna rozmowa w sypialni czy Zdzisław siedzi po lewej stronie kadru raz się poprawy i se mówią i jak, mówi że ludzie, którzy są małżeństwem to tak naprawdę nie muszą być razem mój ojciec w wieku 92 lat powiedział mi wiesz co żona mąż po tak dobrą sprawą obcy ludzie tak naprawdę to syn ojciec to są te właściwe relacje nie myślę, że to jest tak dramatycznie błędne pojęcie i błędne odbiór tego co mnie było między ciocią Zosią złożyła wujkiem zielone bardziej błędnego wrażenia nie można było odnieść Janusz stwierdził, że w tym spotkaniu, które miałem w Echa dnia, że to jest to bardzo dobry film tytoniu rocznie Beksińskich celem jest też widziałem tę rozmowę 1 rzecz nie zaskoczyła mianowicie twórcy filmu o i tani producent wraz z panem rozmawiał z wężem powiedzieli, że z przykrością stwierdzili, że przeoczyli pana osoby to znaczy oni wiedzieli, że państwo nie jest w ogóle, bo wiele pań i wiedzieli, że i pan istnieje to by skorzystali z pana wiedzy, ale po prostu mną ten reżyser źle widocznie scenarzysty był niedokładny no bo dosyć istotnej osoby, która ma dużą wiedzę na urząd po to, po prostu całkowicie pominęli w związku z tym to wyobrazili sobie to tak jak mogli wyobrazić, bo nie wszystko dało się odnaleźć w znalezieniu uważam, że jest konieczne numery produkowanie rekonstruowanie życia czy do życia rodzinnego czy pewnych sytuacji nawet bardzo ważnych jazgotu porozumienie między synem na ojcu, że to ja uważam, że ono było zaznaczone na ekranie i właśnie ten jedyny wątek jest to niejedyny motyw, który spajał, czyli mózg to mieć atuty każdego kranu ja poznałam Beksińskiego my oczywiście z wcześniej złożonego zdarzenia nie nie mówi o malarzu Zdzisławie tako panu Zdzisławie mnie by młodego wolnych w znałam z fal eteru jak to się elegancko mówiły wzrok audycji nie było sielanką zupełnie jej dotąd nie moje klimaty mniej, chociaż oczywiście oddaję mnóstwo w zeszycie wszystkie zasługi jeśli chodzi o ich zasługi Eco tłumaczy Alvin no ale mówię kilku gmin ten zabieg jest mi to tutaj nie ma szans rywali są bakterie świetnie, ale to nie jest dobre tłumaczenie Montiego Pentor na, ale to już mniejsza z tym natomiast gdy poznałam pana Beksińskiego starszego była u nich w mieszkaniu zresztą sama mieszkam na Ursynowie, czyli w okolicy jest bardzo blisko nawet miałam z nim robić wywiadu telewizji, ale jakiś tam powodów to nie doszło do skutku wywiad zrobiła natomiast reszta się poczuła siły po tym, i widział warunki, w jakich mieszkali uważam, że to jest fenomenalnie tworzona przez w ogóle to nie wszystko jest to nie o to chodzi dla mnie jest to inny opowieść bardziej o człowieku widział mecz jest tak niesamowicie wiarygodny tyle co ja wiedziałam oczywiście naczytałem się nasłuchałam różnych opowieści anegdoty Beksińskich, bo nawet jeśli nie znasz osobiście go tak istotnego środowisku lotów kursują one do tych i opowieści zresztą bywam na jego wystawach recenzował sam jak nigdy też norm mówi o wiele większą dla mnie miłością sympatią do cieszyła się fotografia Beksińskiego zresztą wydaje mi się pani Monika nie pani spojrzy wam spodobają się taniej można malarstwo Zdzisława Beksińskiego czy w oczy i mówię, by to cumuje zaszedł bardzo nierówny malarstwo są były dobre obrazy i to szczególnie mi się podobały się w mało, kto zna jego mecz wstęp do malarstwa jego wstępy do malarstwa rzeźby obiekty trójwymiarowe, które miały w sobie destruktu one były, jakby nad takimi pordzewiały mi szkieletami czy to domów czy innych konstrukcji, gdy zobaczyłam to zresztą głuchej nieżyjącego już Janusza Boguckiego, który kazał mi zgadywać czyje to są prace oczywiście nie była w stanie odgadnąć o miłości wiedział, że to było preludium do malarstwo zresztą w ogóle droga Beksińskiego była pokrętna jak wiadomo od architektury poprzez projektowanie innych autobusów, gdyż dojdą do poprzez rysunki erotyczne zresztą w ten ma on pochodzi z Sanoka Real wydatku z dala rodzinnie związany jest twórcą fabryki są na zdrowe żal do Wodzisławia w PRL fakt jak to było dziadek Zdzisława zakładał fabryka kotłów parowych i jedno zesta w to fabryka w samym dachem postęp zrobił zasądzić, by odpowiedzi do końca to pytanie Otóż pod koniec jeszcze nie wiadomo było wtedy to będzie końcówka mniej pod koniec życia Beksińskiego widziałam jego wystawy w galerii Alicji wal i to były, jakby celowo niedokończone tracą one były również takie zanurzony we mgle zanurzony w jakiś jakiejś tajemnicy i tym się o wiele bardziej podobał niż takich, na których każdy detal jest doprowadzony do końca wycelowane w i opowiedzmy o nierównym, by leciał troszeczkę strony kiczu wręczy i to tym każdy wie o tym, natomiast fotografii był syntetyczny miał świetną wizję świetną koncepcję i w takich niektórych hobby obrazach, gdy dochodzi właściwie, gdy dochodzili eliminowało to co zbędne i tych obrazów jest bardzo niewiele on niechętnie się z nimi stało mało, kto zna te obrazy poza tym na fenomenalny zabawa z rejestracją rybaka poparto skanu można powiedzieć, że inny jak AdWords hołdy ona, że rejestrował swoją rzecz rejestracja licu rodzaj schorzenia niż codzienności tego od tych 2 kostek tych tych które, która właściwie no na ogół wydają się mu zbyt niepozorne Izbicy nieistotne, żeby je rejestrować się na tory i właśnie jest z Moraw i gmina ma nawet wrażenie, że właśnie na tym film został skonstruowany co znaczy także, iż działania Beksińskiego stała się najbardziej inspirująca dla Jana Matuszyńskiego reżysera i inżynierem z USA Malezji scenarzysty mylnie dla mnie jest nabrali wiary to myślę, że nie chce nie chce zbyt długo jak ktoś musi trzymać głosu, więc w Czechach wjechała w nich już odrażająca neutralną dla żeglarzy za spóźnienia, ale rzeczywiście Th znalazła się w w trakcie trasy cieszę się, że jestem, kto jest państwem słuchałem już po początek audycji jeszcze w samochodzie innym normalnym przychodzą z innej pozycji to znaczy po pierwsze z pozycji kogoś, kto już może mówić o scenie filmu na to, że do momentu, kiedy jeszcze trwał konkurs gdyński to oczywiście muszę się na powstrzymywać potęgę i dyrektora historia WOS geografia 3 festiwalu oczywiście te nie mogą żaden sposób ujawnia swoich uczuć wobec tego filmu z drugiej strony przychodzę jako ktoś, kto nigdy Beksińskich nie poznał Nest trzeciej strony przychodzę jako ktoś, kto dorastał w domu, gdzie na półce były albumy malarskie i był album Beksińskiego ja byłem wtedy małym chłopcem chciałem iść w dziale wzorował się bałem się tego albumu co może powiedzieć to był taki album, który sięgałem z lękiem mogą mieć 89 lat trudno ze względu na na na obecną w tych obrazach nie wiem elementy makabry tej surrealistycznej wyobraźni jakiegoś świata utworów z Bytów pozbawionych oczu pozbawionych twarzy osadzonych w jakiej takiej przestrzeni, w której króluje zniszczenie, tudzież śmiać oczywiście to teraz potrafię tak nazwać wtedy po prostu się bałem otwieracz tej książki, ale jednocześnie ciągnęło mnie do niej niesamowicie no tak jak to dziecko tak, która lubi pan tamtą gra między strachem, a zabawą natomiast od razu powiem, że jako ktoś, kto nie znał Beksińskich, ale ktoś komu sztuka filmowa zdradzają, że można mieć wybitne i tutaj troszeczkę mi brakuje rozmawia o tym, imieniu mówi o tej dzisiejszej rzadko w ogóle takiego takiej świadomości tego czym jest kino fabularne, które bierze na warsztat życiorys artysty z to nie jest tak, że to kino musi koniecznie sprostać wyobrażeniu nawet w pamięci każdej osoby, która była z tym artystą jakoś związana oczywiście nie zaczniemy te słowa powierz panu, bo ja rozumiem, że może pan poczuwać się do zupełnie innego oglądu Beksińskich natomiast pamiętajmy, że kiedy powstają filmy np. więcej się one w ogóle jest trochę mamy wizję Wincentego nominalnego, gdzie jak kary tak raz gra za kogoś nie pasja życia mamy schemat mana Vincent ICO mamy film Morrisa Piela Żak Strąg w czasie tych 3 wagonów to zupełnie 3 innych pedagogów, dlatego że 1 sezon 2 lata drugi test van Gogh Tansmana, a trzeci to zwanego finalnego IG w tym przypadku mamy do czynienia z Beksiński Matuszyńskiego i pamiętajmy o tym, że to jest wizja reżyserska tego młodego uważam nieprawdopodobnie zdaniem Aleksandry bandyci słowo, więc jest też taki film karawana Działaj moimi 1 z moich ulubionych malarzy zrobiony przez BGK udziela Marzena i też można powiedzieć to jest film jazzmana re, ale jednak, kto jest przesiąknięte wyroby chroni nawet nie tyle malarstwem Caravaggio to co wyobraźnią Caravaggia tego co on miał w głowie to znaczy oglądając ten film rozumiemy go bez słów bez bez tekstów bez chodzi tutaj działania plastyczne, których mitu brakuje, bo ten film jest ostatnia rodzina zrobiony, jakby okiem dokumentalisty i okiem kogoś bardzo takiego strata do przekazującej w jego treści brakuje wizji tego len to co innego nowej infrastruktury daje plastyka i wzajemność jest chyba Beksińskiego malarstwo nawet jeśli pani Monika, mówi że było czasami w zbliżało się do kiczu ona miała w sobie wizyjna 6 i telewizyjne była niepokojąca chilli jako dziecko przyciągała i przerażała zarazem w tym filmie nic z tego nie ma, ale to jest moim zdaniem niezbędne po to, żeby zrozumieć sam rozwój tylko handlujemy w deblu razem z dużych wyrzeczeń, ale liczone w Bizielu w tym świecie wykreowanym przez ojca, bo to nie to nie jest tak, że artysta zamyka je szczególnie malarz do do siedemnastej maluje zamyka o tym, że pracownik Izby domów nie jest innym człowiekiem w czasie wszystko przepływa 1 z drugiego to są naczynia połączone i to działa emanuje na innych, ale już właśnie w tranzycie słowo troszeczkę już na Facebooku się nie zgodzili się w tej kwestii jak darmową dostawę wystartuje możliwe ale, ale będąc zupełnie nie zgadzam moim zdaniem był pan Kamil GL zaczniemy żeglarza na sekundę po tym filmie nie wiemy nic o Tomku nic po tym filmie nie wiemy, dlaczego o Beksińskich jest pokazany jaka, bo ten z przyklejonym wizjerem kamery do oka, dlaczego dlatego, że jeżeli zawarto w analogowym od razu wie czy z tego filmu wiadomo wiadomo, że Beksińskiego marzenie życia jego pasją jego miłością życia i pragnieniem było zostać reżyserem filmowym czy wiemy to z tego filmu nie wiemy podporządkował się woli ojca kochał te zabawki był genialnym fotografikiem co pani potwierdza artystą fotografem i od razu powiedzieć szkołę tak to od architektury podjął pracę w sanockiej fabryce autobusów nie powtórzyłby to obraz życia, żeby projektować autobusowych co do 1000 zł na pół etatu miesięcznie mieć, ale nie o to też było ważne ważne było to, że ze swojej fabryki, która została upaństwowiona mógł przyklejono domu oklaski są one wynieść, który był potrzebny w obozie w tym, że tak mówili, pamiętając o ograniczeniach fabryka szyb pamiętajmy o ograniczeniach filmu fabularnego dwugodzinnego nie da się zawrzeć tak wielkiej ilości materiałów w 1 filmie, bo teraz już musiał znać 40 % 350 filmu poświęcić temu, że facet biega i co jakiś czas artystycznie wraz z obroży z laską w żyłach każdemu i pozwolić powiedzieć, jaki Beksiński się dla mnie wyłoniło z tego filmu, bo to co pan mówi co Pański sprzeciwiają muszą uszanować jako osoby, która go znała, a jest natomiast z drugiej strony od razu mówię, że moi mój ogląd Beksińskich po tych 2 godzinach spędzonych z nimi w tej wersji filmowej absolutnie nie jest taki, że to była aniżeli patologiczna rodzina, w której nie było miłości tyle to nie jest mój urlop z ambony, bo to jest właśnie palladu z tego film możemy oglądamy rodzinę, która pozornie jest tak różna od naszych prawda no bo te tezy o zachowanie dziwaczne, tudzież czasami na wydawałoby się wręcz szokujące, ale my po godzinie jesteśmy już z nimi toczy czujemy się tak, jakbyśmy byli z nich to właśnie czy jesteśmy z nim czy jesteśmy z kimś innym, kto został nazwany Beksiński w tej chwili wiesz o tym, ale szaleni, ale wiesz Tarkowskiego Andriej Rublow, ale jest film, w którym ani razu nie widzimy malarstwem rublowa aż do końca, kiedy Tarkowski jedyny raz nam pokazuje to obrazy tutaj to musisz dojeżdżać mówi Caravaggio dobrze, ale idziemy ku, więc możemy zawierać nazwę dla rozwiązywać różne filmy wiem tylko pamiętajmy iż, iż dopuszcza ta z kolei Monika alem trzeba być 1 rzecz, bo na postawę swoich słów słuchacze mogą zrobić sobie i niewłaściwe zdanie o tym filmie malarstwo Beksińskiego jest to bardzo obecne tylko one są bez w sposób subtelny te obrazy są na ścianach one są tam cały czas obecne normy rozwiązuje tych nie komentuje i dla mnie to są takie okna, jakie to są okna, które w tych różnych punktach mieszkania otwierają się nie widzimy tamten świat nie doznali właśnie z Orlenem był on teraz szyje przepływa aż o własnym scenografem mnie te obrazy wisiały w niej w tych miejscach, ale czy to ma znaczenie dla biznesu scenografią wychowanym przez Jana Łomnickiego dokumentalistę przywiązując czym ogromną wagę wagę do szczegółów to teraz Lidia w drzwiach pani Zosia cichym głosem pani Zosia, by chińska oczywiście, która nie wcinał się nie przerwała mężczyzną, więc może będę bardziej stanowczo nie Otóż na 1 zgadzam się z Michałem, by w ogóle byśmy nie ustalali swojego stanowiska jest to film absolutnie wybitna Otóż liczby dni od dnia jestem po Akademii sztuk pięknych i wiem jak trudno jest odtworzyć na ekranie nawet czasami w dokumentach jest trudno pokazać przystojni nie było dokument go fabuła proces twórczy ja uważam, że ten film nie pochwalił jeśli chodzi o koncepcję pokazania twórczych osobowości i nastroju, który panuje łuk Beksińskiego w obrazach tam jest jej nieważne czy to obraz wisiał w takim miejscu czy w innym miejscu mniej istotne jak wizje Beksińskiego w błocie, którą otacza blok, gdzie się oni wprowadzają mamy rok 1977 i Służew jest jeszcze w kompletnej na pogrążonych w jakimś było ku jakimś sensie przepraszam za to słowo beż dozwolonych i dla mnie niesamowite groza w ogóle genialnie wygrany sceny to jest wjazd w fioletową windą na na piętro, gdzie mieszka Tomek jest to scena tak pełne napięcia amulety z windą na szafot to jest po prostu toto to jest takie napięcie, że my wiemy, że to co się zdarzy dodajmy, że oni przyjechali z Sanoka IW, gdzie mieli na spokojne życie nie dam przyjechali do bloku do Warszawy, więc jest nie tylko zmiana życia na Warszawę Sanok Warszawa małe miasto duże miasto, ale także dom rodzinny i i nagle Blanc nowy blok w dole dodajmy jeszcze, bo nie wszyscy może więc, że aż 11 Służew nad Dolinką to było jedno z lepszych osiedla w tamtych czasach to był ekskluzywne wieżowce, w których były piękne mieszkania po 100 m 100 kilkadziesiąt metrów w latach 70 takich nie budowało się budynków tam ryby są balkony, które są jak werandy można w niej stół krzesła i sobie spędzać wakacje inaczej spędzać je nocami w 2, utrzymując jak w 1 z takich mieszkań właśnie niedaleko mieszkania Beksińskich bywałem, więc zdaje sobie sprawę, że często młodzi ludzie mówią, bo tak było w PRL -u akcji Get ME było tak w PRL-u, by mieli ci co byli szczęśliwymi posiadaczami genialnych mieszkań, bo Beksińskiego, który świetnie, którego obraz się świetnie sprzedawały już widać było na to, żeby sobie taki, ale jest mały jest ten co oczywiście, ale tego nie mówmy tak realnie myśleć o okropności maleje, ale nie zmienia zdanie nie robi co ważne, żeby sprostować nie nie minie a gdy nie chodzi mi o diagnozę nędzne warunki bytowe i podkreślanie, że dla wymiaru Joasia FOT WM jedno to jest to 9 napięcie, ale nieźle się do surowego budynku dodaje Monika mówią, że agresywne i Azji, ale dziś wprowadzała do nowego budynku jest winda jest zaś zastąpiona przez jakiś malarskie jeszcze niedoróbki zawsze jest brudna człek się bali wejść tam, żeby się niewinnie audyt płaci nadal jest normalne w nowym rokiem bardzo jest winna była dobrze, bo wzrasta ich rodzimi autorzy po prostu nawet to najbardziej ekskluzywne osiedle z perspektywy dzisiejszej no oczywiście nie docenimy dzisiaj tego szczęścia ten tego dotknięcia rano nie wiem prawie pana Boga zwaną dziś w wycenie, jakim było przeprowadzka do tak ekskluzywnego jak nowe czasy się da natomiast, ponieważ jest to by w mieście nowy dom blok nowe blokowisko właściwie to tam jest jeszcze na dno 0 socjalu idei dobra odtąd to wcale mnie się tu było to właśnie świetnie zresztą pokazane i cały TDT taki moment, że już kiedyś kiedyś były dumny tata Beksiński, gdzie dotąd Kadysz parę kroków do drugiego bloku były to jedne po wystawie ostrożnie nogi, bo przecież nawet kilkadziesiąt kilkaset metrów to było po prostu no obawa, że zaraz tąpnie po pas w jakim się kimś w górach resztki budowlańców jest właśnie oddanie tego malarstwa ponurą prawdę, ale rozumiem, że Hiszpania Bilbao, analizując grę tak lubiła malarstwo mleczarskiego, którą wystarczyła wyślij do nas tylko 1 z 1 rzecz bardzo ważna, bo zapominasz o 1 rzeczy mam wrażenie, że jeżeli w filmie jest scena, której Monika mówi teraz rzeczywiście jest to scena, kiedy Beksiński idzie w tym błocie przez osiedle, który jest lekko nieostre szare wygląda faktycznie trochę jak spód nam dać się zmieniła te to pamiętajmy on to to ujęcie jest tam nie, dlatego że kiedyś wprowadzamy powiedział już do domu to jest surowa jestem z tego, że reżyseria tam umieścił co więcej to ujęcie było bardzo trudne technicznie, bo nie wiem czy państwo wiecie, ale to ujęcie było realizowane z sezonem Glińskiej nie, czyli nie było żadnych bloków po Andrzej Seweryn 3 na tle zielonego ekranu, który potem komputerowa ogromnym wysiłkiem produkcyjnym odtworzono jako pewną animację komputerową innymi słowy ile trudu trzeba było sobie zadać dla ujęcia w rodzaju trafienia 20 sekund i teraz pytanie po co jest ujęcie jeśli absolutnie zgadzam z Moniką żona jest właśnie po to, żeby oddać w tej rzeczywistości wokół refleks malarstwo Beksińskiego, ale i to jest to jest sztuka to jest właśnie sztuka filmowa bo, żeby zrealizować tę krótką scenę trzeba było wiele pieniędzy wiele pomysłowości, a przede wszystkim ktoś na początku musiał usiąść i to był reżyser producent staż najwyżej 3 mecze musimy to zrobić i tony jak to oceniam jako film po zderzeniu z Rancza, ale też na to, że ta scena jest 1 właściwie taka lektura, którą można w ten sposób interpretować proszę państwa mogą państwo wziąć udział w rozmowie z nami jeśli go widzieli państwo film jeśli Beksińscy państwa interesują jeśli chcielibyśmy po prostu państwo włączyć Don w naszej dyskusji przypominał nr 224444044 program jest jak zawsze na żywo i wszyscy goście oraz jesteśmy dla państwa dyspozycji proszę dzwonić przypominam, że rozmawiamy dzisiaj o filmie ostatnia rodzina reżysera Jana Matuszyńskiego, który jest debiutantem, a z innych zwyciężył w we wszystkich kategoriach właściwie głównych scenach festiwalu filmowym w Gdyni, że moimi rozmówcami są dzisiaj Monika Małkowska krytyk sztuki Michał Oleszczyk krytyk filmowy i dyrektor programowy festiwalu w Gdyni, a także Kamil kuc siostrzeniec zasili berlińskiej scenograf z Bud SC na gaz pracujący dziś w telewizji polskiej odpowiadający za dekorację, ale także filmowy tak wiele zrobił scenografię w filmach serialach, czyli człowiek z filmu również także zapraszamy do rozmowy, a my kontynuujemy to co rozpoczęliśmy brakowało mi jeszcze jeśli miałbym powiedzieć o swoich niedosyt tak w takiego takiej transmisji na żywo wysoko zabrzmi dłuższy Zdzisława i Tomasza wiem ze swojego doświadczenia, że z relacjami między ojcem synem jest tak, że ich nie widać on inaczej niż między matką i córką mężczyźni generalnie słabo okazują swoje ma też nie są wylewni nie są wylewni ani słowa ani czynach, a to nie znaczy, że nie ma tych relacji one są wiem, że to strasznie trudno przekazać ale kiedy obserwuje Tomka Beksińskiego obserwowałem wtedy tańsze zawsze wydawał cały zbieg chińskiego SDE wydała mi się bardzo to nie to niebyła choroba mówi się dysfunkcyjna rodzina, gdy ciągle słyszy takie argumenty ten film tak naprawdę mogły być nie o Beksińskich tylko o każdej dysfunkcyjnych rodzin, a przykład tak tak wielu ludzi mówi jak ja się tutaj nie zgadza, bo trudno nazwać wrażliwością artystyczną dysfunkcyjna ściął społeczną druga rzecz Tomek, który oczywiście miał schizofreniczne zachowania, ale nawet schizofrenia trochę inaczej wymiana znać to nie jest tak oderwane od życia schizofrenię są różne, o ile wiem etapy, kiedy się z bardziej lub mniej zakłócony w ZI mam takie wrażenie, że pokazano nam dosyć uproszczone takie wzorcowe sytuacje emocjonalne, wykorzystując nazwisko Beksińskich, ale bardzo dalekie od tego co musiało być między ludźmi tak wrażliwymi, których twórczość znamy, czyli krótko mówiąc zrobiono trochę tak trochę tak jak w wojsku obierać kartofle nie odbiera się skórki cieniutko tylko po prostu się raz szczęściem obcina, żeby było szybko i ja widzę tutaj dużo takich uproszczeń emocjonalnym panie Tomku, ale zadam pytanie byłoby obok rynku w dzień nie bardzo rozumiem, dlaczego rodzina Beksińskich pokazane w tym filmie nie taka, jaka była w życiu, dlaczego jest określana mianem dysfunkcyjnych ani ja mam 30 akcji mówią wszyscy, ale nie rozmawiam ją jako główne argumenty swojego zachwytu, ale staram się wydaje mi się wydaje, że ustalmy co to znaczy to ustalmy, bo mi się wydaje, że nikt tego do rodziny Beksińskich pokazanej w filmie nawet nie można tego terminu przyłożyć wszak oni mają swoje kody własne swoje porozumienia uczucie, jakbym cóż powiedział Bono braku wylewności pomiędzy ojcem synem tam również nie ma zależności pomiędzy panią Zofią, a Zdzisławem, a mimo to czuje się, jakby pomiędzy nimi ogromną więź przyjaźń miłość wszystko tam są różne pokłady również cena jest pokazane, jaką płaci pani Zofia za to, że się borykać z tymi 2 trudnymi facetami nazwijmy to tak mu jeszcze dodajmy, że na początku są 2 babcie, które schodzą z tego świata i ona to wszystko ogarnia bez słowa skargi bez eksponowania swojego nie wiem czy źródło cierpień tak dalej tyle tylko Żyłka proszki w pewnym momencie widzimy, że jakieś domy medykamenty i pomagają przetrwać i koniec końców Donald no bo miałem starsze panie, które z racji wieku schodzą z tego świata wcześniej ona pierwsza i odchodzi, pomimo że Tomek no cały czas jest ważny moty w twarzy schizofreniczny, gdzie w 2 samobójcza te próby samobójcze to jest dość charakterystyczne dla tej choroby z tego co wiem oczywiście byłbym tym właśnie tak wyrozumiała ale, żeby święta jak pani powinna wydać na to nie znaczy, że to było rodzinie we wsi, ale ja wierzę, że to coś niedobrego natomiast w tej właśnie Beksiński jedno to akurat wiem, bo były Tarra anegdota krążyła w środowisku było podobno potworny billboardy region się podobno cały czas złapał za późno mierzy sobie tam na filmie tylko widzimy mierzącego sobie ciśnienie należy mierzyć z pełną wiedzę o ciśnienie i monitorować to absurd, kiedy należy sprawdzać ciśnienie w planie ekipa Andrzeja pani Monika, a także to nie jest hipochondryk, ale w każdym razie mieli z tego coś wiem słyszałam o nim Bad, bo wizja zmian mój miał 2 spotkania już na dość późno, gdy 12 wywiady to oczywiście takie rzeczy nie pytałam innych natomiast wadą jest szalenie ciepłych i zupełnie niepodobny do swoich obrazów faceci to ten film pokazuje jego 2 strony jego i jego poczucie humoru jego ważny jest widziałem tego pobicia i moja ile rozwiązanie zdecydowanie jest poczucie humoru Cichopek powiedziałabym wręcz taki angielski jest nam poczucie humoru Zdzisława lat Jaś Poznań Jose ale, ale tutaj należy zgroza, jaka była najlepsza zabawa Zdzisława głód Towarzystwo było parę osób on był duszą Towarzystwa, ale było wózkiem wygłaszał wymyśloną przez siebie teorię, której zadaniem było to mojego teoria, którą wierzył on ją wymyślił, żeby zaszokować rozmówcy, ale pani wyniósł 5 zlotego z filmu jest na pierwszy z nich żadnego filmu nie zagram na nie bał, czego tam nie było nie było spojrzenia Beksińskiego łup, który opowiada, a równocześnie obserwuje reakcje rozmówców, który opowiada słuchających i gotuje się w środku ze Szmalem pani Kamilo dokładnie w pierwszych 30 sekundach tego filmu co się dzieje, dlatego że pierwsza scena tego filmu jest taka oraz upominki wyszedł na projekt tego filmu widziałem coś na wczesnym decyzja ta 15 przy nas zgłoszeniami do Gdyni był pokaz takiej kolaudacji inny i naprawdę nie wiedziałem nie spodziewałem się czegoś tak znakomitego ja wiedziałem, że powstanie film Baczyński wiedziałem, kto w nim grajcie dalej, ale trzeba, spodziewając się takiego na nazwijmy to typowego polskiego małego realizmu tak myślę, że będą jakieś dramatyczne sceny, gdzie Tomasz przyczyna Zdzisława mówiąc nie wiem zniszczyły życie itd tymczasem miała ona też inni pierwsze 30 sekund co to jest to dokładnie to co pan Kamil Torres opisał wydziela Beksińskiego nie widzimy do kogo mówi jeszcze na tym etapie, ale widzimy to twarz i on zwierza się z fantazji erotycznej, która w pierwszym momencie fantastyczne reakcje publiczności to widział 3 × w tym 2 × z publicznością w na początku wszyscy lekko chichoczą nowo taka fantazja erotyczna była Alicja szych zresztą lokatorzy, ale nagle ona staje się tak mrocznej tak brutalne, że śmiech wiesz na gardle z drugiej strony widzimy, że jemu sprawia przyjemność prowokowanie rozmówcy tymi opowieściami załadowanych palce wielokrotny orgazm i t d. ale i to jest dokładnie to zupa rosół pisał także, jeżeli pan wymieni zobaczy to marzenie zobaczy pan 1 do 1 tego, by psychiatrów pan zna, ale jak tu nie znałem Beksińskiego zobaczyłem to co pan właśnie opisał roli suwerena, więc co się tutaj jednak udało zadzwoniła do nas pani Joanna z Warszawy trasa załóżcie państwo słuchawki będziemy słyszeli lepiej panią Joannę zapraszam do rozmowy dobry wieczór pani Anna dobry wieczór wyborczy słuchamy widziałam film rynków i barwnych czerwonych lęgną zostały dopuszczone do anteny negatywne oceny wreszcie jako Jan Pilch nie podobał nie jestem w stanie docenić ich od ręki tego, o czym państwo mówiliście to znaczy artyzmu chwilami ogromnych obrazach peerelowskiego osiedla natomiast Adrian Ochalik okradani ludzie moim zdaniem twórcy filmu odwołali się do takich najgorszych instynktów publiczności, którą interesuje poświęcili ucho hebrajski słychać awantury ze ścian wydaje mi się, że lub przedstawiono jakich ludzi ich specyficzny sposób można, by powiedzieć, że mężczyźni w tej roli inni cierpieli na taką nieumiejętnością miłości no i lokalnej na jakich jakoś tam ich nie tylko szkoda, że wszystkich fanów ruchu wychodzą obelg konkretnym ludzie, których niektórzy mają od daty teraz słychać, że gdyńskiej Karolina przeciwko temu się buntuje, bo im po przeciwnych ani inni, że tak zostało zrobione miałbym planować niedawno powiedział pani Anna Czech czy już pani skończyła wypowiedź, bo widzę, że to usiłuje się Michał instalacji CCS komentować tej słuchamy no dobrze no to może podpowiedź męża skończyłam, bo z Lechem mam nadzieję, że wróciłam tamilskich Kitchen, gdy kurs wizażu no może jakąś odpowiedź na takie argumenty tak jest w Jadze dziękuję pani Anna Michał odpowiada bardzo dziękuję dziękuję panu głos ja powiem powiem tak rem wydaje mi się, że po tym filmie mają takie jedno wrażenie, że to nic odkrywczego każdy z nas zapewne obawiałbym się przed wpuszczeniem kamery, tudzież osoby obcej do naszej własnej rodziny, dlatego że gdyby to nastąpiło ton każda nasza rodzina wyda się obserwatorowi z zewnątrz dysfunkcje nawałnica to jest w ogóle ma o czym mówić natomiast cud tego filmu, który zna notabene skarżą się troszeczkę z tym co w swoich filmach o rodzinach robi my krwi, by brytyjski reżyser gry w Polsce wpuszczona z rodziny rzekomo niesłychanie ekscentryczna dziwna, w których 1 na uraz się mnożą i tyle, ale co tego filmu polega na tym, że ja po godzinie seansu jestem z tymi ludźmi mamy wobec nich pełno empatia absolutnie nie widzę jako rodziny dysfunkcyjnej widzę jako rodzinne po prostu jako rodzina i ja rozstają się z chińskimi w tym filmie czy rozstanie się z bohaterami filmu, którzy noszą nazwisko Beksińskich ja mam dla nich miłość nie ma dla nich empatia miłość zrozumienie i absolutnie nie mamy żadnej ulgi, że ów zostawiłem ten chory świat za sobą nie jest ja mam poczucie, że poczucie, że poznałem rodzinę i kiedy tak wymyślono nie jest aż tak różna od mojej Libia słucham Michała jest groźna, ale chce to zrozumieć nie jest groźna my w jakim się w odróżnieniu od każdej Elliota no no tak i nowym każdy z nas ma takiego wujka takich taką czuć się taką mamy w Finlandii pokazaliby, iż nagle pokazać na ekranie rozwijają, gdy ja go jakieś słowo i KNF mówi o rozwiązanie to zwykłe filmy ze względu na wzór Irlandii czy jednak, jeżeli jest taka osoba, by posłużyć biblijnym językiem, która w towarzystwie własnej rodziny nigdy nie odczuła wstydu zażenowania to nie pierwszy rzuci kamieniem tak powiem moim zdaniem to są nieodłączne uczucia od od rodzin, bo taki film Marka Koterskiego dom wariatów, czyli drenaż pokazywał właśnie rodzinne każdy, choć chyba etyką i dziwności tego tworu dziwacznego, jakim rodzina jest zupełnie się z Michałem nie uwzględniała w pozycji doprawdy nasz zespół brzmienie jest dziełem przypadku też podobnej wrażliwości, bo długo, bo tak należy powiedzieć, ale nie działa wiele filmów o artystach wobec, których czułam zażenowanie, że artysta się pokazuje jako ekscentryka jako lekko zaburzonego faceta najczęściej to były to byli faceci była akurat nie miałam tego w przypadku filmu o Camilli Claudel inne złote żniwa albo Camilli Claudel kompletnie inne nowości na 3 były jego krok, żeby wyjawić on walczyć nie widziałam się nie wypowiada na ida była zupełnie inna postać jest natomiast często przy czuję zażenowanie, że za artystów robi się dziwić wolą wariatów i tu wietrzenie prawdę ja tutaj miałam po raz pierwszy to mówię to rozsądnie podkreślam to po raz po raz en ty, że dla mnie to był najbardziej prawdziwy film artyści Boniek zegarową uniewinnienie nie mów niech Bóg nie stawiał tego artysty ponad światem poza światem on żył w realiach i dalibóg moja znajomość Beksińskiego pomijam jego sztukę, bo to oczywiście było o wiele wcześniej była skromna, niemniej tyle na tyle na ile go poznałam tu świetnie mi współgrało z obrazem, który zobaczyła na ekran z lek. Andrzej Seweryn to bardzo ciekawą aranżacją po prostu pani Agnieszka z Bydgoszczy czeka na to, aby mogła wziąć udział w rozmowie zapraszamy do gry wieczór panie Agnieszka rodowy wieczór Mistrzów Lech miał powiedzieć, że filie domu już się odbyły premierę ogólnie w kinie, które było w kinach i majątku pod wodą firma może to stąd też książkę pani Boguckiej, że i tak sobie otuchy koło Grand Kangoo ilustruje ogromną wielbicielką na malarstwo Olgi wobec silnych regułą tą kogoś chińskiego troszkę odbije się do niej WHO mówi lekarza również jak najbardziej jest on był mój klimat, który i innych upraw GMO w Realu i kreacje aktorów Piotra klubowi na film wspaniałe właściwie proch Pionki moją wyobraźnię gotowe w hektolitrach ból po nich wymyślono temat Woźniak nie do końca po tak lubię morze wyobrażałam, tudzież loga tych małych podbitych tych ulg lub kilku innych głupich piłek, by uniknąć, zwłaszcza w domach prochy nie było ich w korkach zlot małych słonych wodach Dniepru, choć głośno Bessona góry tylko to niech tak trochę, jakby był chory ma Long walk PKS Bytów to spowolnienie w ruchu nie potrafili się działo gmina fair play najbardziej poległ w warunkach domowych, którzy on osobą która, jakby miał już znają twórczości, bo on takiego złego przecież Gołuch notują większy wzrost rok ruszyło się w umowie chętnie mówimy o krok od trendu Lwy mają prążkowaną nerwów większych rozruch podziwiają upadek klubu porwała tłumy dla nich tak długą i kulturowe powodują ich dwoje jak najbardziej i innych ruszają ich i tak jak tutaj 1 on powiedział mi RO sław futbolu Julio Iglesias chodzi o rodzinach o zatrudnieniu uważam, że tworzenie nowych funkcji wolna od 2 to naprawdę długa krytycznie marudził takich, których są także reklamy gładkie Bach i jego różnorodnych programów, o której chętnie tutaj wodę pokazał mediom osobowości roku ogromna do Kielc połączył ich wyższą, bo Korona Kielce i wielość takich właśnie zwykłych luku ryzykują Georgina niektóre mają takie same problemy, ale ma trwać niemal obsługuje kilka rekordów i logo ŁKS -u i bardzo dziękuję bardzo dziękuję panie Agnieszka proponuje, żebyśmy od razu oddali głos jeszcze 1 słuchać chce pani Bogusławie z Łodzi, która w też do nas dzwoni, a potem skomentujemy biczowanie Bogusław i dobry wieczór byli przede wszystkim serdecznie witam panią Monikę Małkowską proszone są to by tych oba w był bar był obieg granitu Kolegium NIK litr on w, a ich do bramki i panią Moniką i panem Olewnikiem byli WL inie nie można mówić chodzi o rodzinach dysfunkcyjnych, bo mówimy o innych rodzin idealnych tak jak nie ma idealnych ludzie i tak nie ma idealnych drogich i roli, jaką jest Adam Pilch panią Moniką dogaduje się każdemu POKL swoimi oknami wg własnych, o których wiadomo nie szukam różnych biegłych na temat tego filmu radiowych i ja np. w dobie zupełnie inaczej po przeczytaniu książki bikini pytamy o jej portret podwójny dobrze grałam w Berlinie po haki i Panamy chińskiego i Tomka dla mnie po przeczytaniu książki Tomek był od momentu ich mocną właśnie wydał tomik wierszy ambitni i ich od chwili mimo ogromnej ich uczucie w stosunku do pianina optuje za drogi Hampel umie w rodzinnym stole i mojego męża płynem w euro ING klient, ale o niej ten pan Lechii chwilę runie był konsekwencją błędu nie no More play po nim o nie powiem odpychają ich dom ale, ale nie umknie nam nie zmienia mam dla niego jak ich pobyt 1 jej od drugich i niedrogie w regionalną kuchnię japońską telewizją po -li GI i Tomka pożegnalnego odtąd kobieta jakąkolwiek dalszą opiekę mają 1 , 5 roku temu czytałam książkę to już Bronek do mnie umykają niektóre fragmenty, a pierwszy to tylko jak wygrała bieg po 10 lat przed nami kilka interweniował on, o którą właśnie dyplom PIP płakałam, bo będą jednak uczyłam Wronka robili, a więc łatwego i kuchnie z takie maleńkie ani inne banki dodaje, że on był zresztą jak samotna pani obiema pani do Piekar dokonają w ramach PPK IPK 1 nad technologiami szybko jemu było podporządkowane i na nich opiera się tego do Danii Małgorzata mówiłem, że rozmawiała z idoli kina była osobą wykształconą inteligentną dziękuję bardzo ambitni pochyli się z jej opinią Belgii ja wiem ironizuję, bo albo technika PLK, żeby zobaczyć film, ale w Chobielinie ma idealnych rodzin tak strasznie mnie wcale nie twierdzimy, że z całą wcale tego uniknąć twierdzi w to tak nie można takich awantur demografii nie gadał, że to nie jest film o chińskich małych knajpek po odczytaniu Piotr Wilam inny obraz da rodzinie Beksińskich ni, a jeżeli chodzi o Tomka Kanadyjki w jego Anglik dał, bo chętnych na PL ma on sobie nowych realiach PRL niejedno nie wiadomo ilu im do emerytury lub, ale i tak jakbym miał rzekomo tabletek Kurant skomplikowanych audytu ma znajomości dokładnych pomiarów wieloma klubami Lille od wad pamięta o klientach tam, gdzie indziej to on tak jak najwięcej, jeżeli odpłatne Mbank dla Tomka po wydaniu jako bardzo dziękuję firmom dziękuję kłaniał się bardzo dziękuję teraz czas na podsumowanie i tych wypowiedzi obu pań, ale także całej naszej rozmowy pozostało kilka minut do końca naszego programu, że zaczniemy od pana Kamila z tego filmu nie wiem o rodzinie Beksińskich dokładnie nic to jest dobry film, ale nie wróży Beksiński z imieniem miłości przepraszam ja staram się nie przerywać w tym filmie nie ma miłości nie ma takiej w tej prawdziwej miłości nie wiemy nic o Tomku nie wiemy o jego pasji plastycznej znakomicie nie wiemy o jego próbach literackich jego nowela dramatach w jego komiksach, które rysował młodości nie wiemy jak się rozwijał nie widzi jego grupy przyjaciół miał potężną grupą przyjaciół począwszy od Sanoka poprzez Warszawę, którzy go kochali akceptowali widzimy znerwicowany ego faceta, który ma 1 problem ze do takiej imprezy jest seksualny te i to go i to go wykańcza się widzimy rozmowę rodziców z nim, które w sposób pozbawiony całego początku, bo jest to rozmowa, która miała miejsce i odbywała się po tym, jak go wyrzucono ze studiów z Radia po 3 audycjach ją był rozgoryczony i stąd cały ten temat, że ja nie chcę nie będę świat jest do grupy to dowód ten moment ich nic nie wiemy o Tomku nic nie wiemy o Zdzisławie wiemy, że z pokazami jaka, bo z przyklejonym do oka wizjerem kamery o jego pasji reżyser bycia reżyserem i nic nie wiemy o jego miłościach odczuć na koniec nie wiemy z jakim spokojem żegnała się z tym życiem jak siedziała ze mną mówiła wiesz Kamil ja użyłam 3 takie same jasielski, jakie uratuje ten jest zdolny do trumny, ale uszyłam też, by Zdzisława i dla Tomka, bo chcę, żeby oni mieli takie same Monika Małkowska powtarzamy wybitny film artyście, by to, o czym pan mówi do torby zasługuje na serio co najmniej można tak kiedyś się stanie może to zostanie zrealizowanych pasowało, bo nie jest w ruderze brzmienie nie, gdy w domu nie jest to spotkanie wrażliwości spotkanie wrażliwości bardzo młodego człowieka twórcy autora słynnej scenarzysty również i były dla mnie to wyciągnięcie z klimatów obrazów sztuki Beksińskiego to by bardzo bardzo interesującej opowieści ja jestem po tym filmie i coraz bliżej Beksińskiego Michał Oleszczyk wybitny film realizacyjna maestria i ogromna ludzka empatia dowodem bardzo krótka mnie ciągle brakuje malarstwa brakuje z wejścia w świat prawdziwego wejścia świadczy Tomka i Zdzisława Beksińskiego, bo mam wrażenie że, gdy patrzę na jego obrazy to wchodzę w świat, gdy słuchałem audycji Tomka Beksińskiego to byłem w nich a gdy oglądałem ten film to tego świata nie odnajdywały, a jednak jest to firma Beksińskiego, bo tak jest właśnie hasło na plakacie reklamowym Beksińscy ich tajemnice i przeznaczenie, ale to i tak państwo oceniają czy w swoim spełnia państwa oczekiwania bardzo dziękuję za dzisiejszą rozmowę uwielbiał rozmawiać o kinie Kijów nie dają się nie zgadzamy bardzo dziękuję ten tedy audycji nie było, gdyby nie nasz fantastyczny redaktor producent Paweł Kierzniewski dziękuję panu źle dziękuję państwu Tomasz Raczek do usłyszenia zatyczek do widzenia nas oceniać
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON - SZCZEROTOK (TOMASZ RACZEK)

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. W aplikacji mobilnej i na stronie. Z pakietem "Aplikacja i WWW" podcasty TOK FM zawsze pod ręką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA