REKLAMA

Czy można być gejem i katolikiem?

Popołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2016-10-07 15:20
Czas trwania:
12:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Tomasz Stawiszyński przy mikrofonie w studiu Paweł Dobrowolski współtwórca kampanii przekażmy sobie znak pokoju teatrolog katolik gej dzień dobry tak dokładnie to dzień dobry efekt poprosiłem, żeby się przedstawić katolik gej też zostałem to nie jest oksymoron no właśnie my chyba nie to znaczy rzeczywiście jest już przed wylotem na korzyść tej kampanii jestem przedstawiamy właśnie poprzez te 2 tożsamości to rzeczywiście ja wolę, żeby mieć zadyszkę szykujemy się Rozwiń » go katolika, ponieważ czuję, że to jest rzeczywiście taka tożsamość Tomek weźcie sobie wybrałem w tym znaczeniu, że jest jednak wynika z moich przekonań i jakieś decyzje, które podjąłem w życiu miast ma kwestia bycia mojej orientacji jest rzeczą, która by trudno z niej czynić jakiś partyjny emblemat, więc to jest nowość w sam zaś może bardzo nie dyskretne pytanie ono wbrew pozorom w kontekście naszej rozmowy wydają się istotna, bo będziemy się czy rozmawiamy o w relacjach pomiędzy kościołem katolickim osobami orientacji homoseksualnej katolik gej, ale GI praktykujący no tak tak tak tak tak jak w życiu się od ponad 5 lat jestem stałym związku z moim partnerem Konradem my rzeczywiście w tym sensie jestem tym przypadkiem, który kościół katolicki określił jako gość intymnie uporządkować obiektywnie który, jakby zainstalował się w grzechu ciężkim i w tym sensie, jakby jest kosztem rodzaju konfliktów z kościołem natomiast tym ambitnym przebieranka w moim odczuciu dość szybko jednak bym pokojowo w tym sensie, że rzeczywiście to ten czas trwania nie nie jakość zarażona MEN bierze nadal czuje się pełnoprawnym członkiem kościoła i wciąż odnajduję w nim, jakby sens bycia i występuje do sakramentów właśnie kuracja w swoim sumieniu raz po raz nam, że nie byłoby to wskazane i jest takim rodzajem to znaczy lęk tak tak znaczące zmniejszenie, chociaż nie potrafimy się prosto spowiadać z czegoś co kościół nazywa grzechem Ania nie utrzyma nie odczuł jako swojego związku z tym ten dysonans to wyraz rozwiązaniem w ten sposób, jakby w swoim sumieniu znam oczywiście mnóstwo osób homoseksualnych żyjących też związkach tych przesyłek przystępują do komunii i szanuję tę decyzję o Ziobrze, że żona też, jakby ma niby uzasadnienie swoje gemy dość, że to są rzeczywiście kwestia indywidualnej nie chciałbym, żeby to takie właśnie emblematy Stróże to jest osoba rozwiedziona w związku z tym nie powinna albo właśnie osoby homoseksualnej nie powinna uważam, że są kwestie, które należy, że z zeznawać w getcie pod kierownictwem mimochodem w prasie w konfesjonale to są miejsca, gdzie usiąść w takie rzeczy ewentualnie analizować i jej się im przyglądać natomiast jeszcze mniej, gdyby takie emblematy, że to są właśnie 1 grzesznicy to są właśnie ci zostają w tej części kościoła i oni mają dać tym odgórnie narzucony zakaz to jest myślę wydaje też czekają, by pod kuratorka intencja tej kampanii przed upływem, by takie przemówienia do ludzkich sumień w tym sensie do ulgi kierowaliśmy ją do osób wierzących, które aktorek, które znają takiej wartości, ale przede wszystkim ten prymat sumienia, które wydaje się wciąż w nauczaniu kościoła niezbyt mocno podkreślany nie może w bardzo długo bez tradycji filozoficznej chociażby Święty Tomasz Żak mamy wrażenie dużo na ten temat pisał należności chociażby od niego można było się tego uczyć natomiast rzeczywiście cały czas jakby postrzega się magisterium jako takiej taką taktykę tę prowadzącą za rękę i wskazując palcem co jest dobre co jest złe co oczywiście ja tego nie odrzucam będzie tak, że przygląda się temu baczniej też, kiedy podejmowałem różne edycje w swoim życiu to bardzo długo zastanawiam się na tym co rzeczywiście będzie dla mnie dobre i czego oczekuje ode mnie Bóg inne zdanie kościoła na ten temat brałem również pod uwagę natomiast rynek rzeczywiście to co jest jego moim zdaniem istotą chrześcijaństwa to jednak, że my sami jej miejsce przed Bogiem podejmujemy pewne decyzje, które podejmiemy potem bierze odpowiedzialność chrześcijaństwo tu się z tobą zgadzam chrześcijaństwa na pewno tak, ale czy katolicyzmu no bo katolicyzm jest jednak religia, w której centrum stoi pewna instytucja ta instytucja jest hierarchiczna hierarchia jest bardzo wyraźnie zdefiniowana istnieje taki nie jest takie kompendium właściwie tego co katolik wierzyć panie i jak się powinien zachowywać odpowiednio, czyli katechizmu kościoła katolickiego no i tam dość wyraźnie te wszystkie kwestie są rozstrzygnięte i właścicielem mówisz takie, gdyż trochę taką postawę przyjmował, że sobie z tego wyjmuje to co ci pasuje, a co ci nie pasuje to gdzieś tam sobie zostawiasz na boku nie jest tak nową bujać trochę oszczędzić im raczej znam ten rodzaj prowokacji, bo jest to jest on wystawiany również ze strony, jakby prawicowej, o czym bardzo często zarzuca się osobom śnieg drożeją też w takich związkach, jakie Śnieżek testowej supermarketów tym co wybieramy te przykazania, które nam pasują natomiast rzeczywiście naczynie wydaje mi się, że żal, że to jest macie tylko prawa jest to co powiedział, jeżeli niszczy kościół katolicki jest rzeczywiście bardzo hierarchiczny natomiast jednak chyba nie to jest centrum jak katolicyzmu wydają się rzeczywiście też definicja kościoła jako takiej po prostu wspólnoty wiernych czy też obok, używając bardzo takiego komunistycznego genseka jakoś nie mistyczne ciało Chrystusa pokazuje jednak, że naprawdę wszyscy stanowimy, jakby członki tyle tylko do tego ciała, które mają być równą godność i w tym sensie mają prawo istnienia miała swoją funkcję z częściej rozpoznaje swoją obecność w kościele jako jakieś 6 tys rodzaje jakiejś ich powołania każdego z Niecieczy, jakby czuje i tak rozpoznaje swoje miejsce w kościele, że jestem nim i chce w nim być na le też nie mogę zaprzeczyć temu co jest moją naturą co rozpoznaje jako swoje przekonanie sumienia i w tym sensie, dodając że temat wchodzę w dialog i dodaj wam się rozchodzą perspektywy twoja i kościelna no bo w ramach tego nawet tej kościelnej perspektywy to gej, który jest gejem czynnym czy aktywne działania rozdrażnić w każdym razie w żyjącym w związku, grając seks jest właśnie obiektywnie obiektywnie bardzo istotne tutaj nieuporządkowane czy się czujesz nieobiektywnie uporządkowany myślę, że są obiektywnie nie dość aktywnie obiektywnie nieuporządkowana się nie czuje i z tego powodu też nad ciężko byłoby mi przystępować do sakramentu spowiedzi i z zeznawać jako swój grzech ma także tutaj rzeczywiście ten rodzaj didżeja żeśmy sumienie mówi mi coś innego niższa mówi mi katechez, chociaż oczywiście też bym tego będzie rynek bogaty sformułowanie Tomasz korwet i leki nawiasem mówiąc 8 obiektywnym nie uporządkowaniu oczywiście ja rozumiem, że to jest dość opresyjny męża, który jednak wskazuje na to, że jest środek porządku, do których należy dążyć i że można też przez to rozumieć, że to jest rodzaj terapii Macron powiedzmy to osoby należały należałoby wysyłać, żeby coś z tym porządek uczyniły my rzeczywiście macie, gdyby odjąć te wszystkie kwestie, które są właśnie takie opresyjne o normatywne to jednak gmina naczyniem czy to się wygląda tak zrobisz jak mi, że fizyka język jest dla mnie to ciężko pisałem w tym sensie rzeczywiście obiektywnie nieuporządkowana z EHF uczuciowa jest częstym doświadczeniem nie tylko osób chorych seksualnych i heteroseksualne w znaczeniu, że jeśli taka sfera, która z siostrą, którą człowiekiem zbyt krótko trudno uporządkować związku z dniem się też, że nie obraża ten jest, bo oni się wydaje, jakby trochę dowcipnie opisał wrażenie, że jest to czegoś takiego że, że oklejony jest dowcipnie o tych ofert rozumiem to, ale że jest jakiś ładunek no stygmatyzacji żeliwną taki bardzo powiedziałbym takiej negatywnej bardzo jak do negatywnego spojrzenia na coś co jest jednak jakąś bardzo głęboką sferą swojej intymności tożsamość litera, ale i PiS to nie jest taka trochę sytuację przepraszam jak nie wiem idziesz na przyjęcie nie masz zaproszenia, choć NATO przyjęcie tam ludzie w stosunku do ciebie wobec siebie zachowują się w sposób niezbyt sympatyczne i żartują sobie na czas swojego wyglądu taty mimo wszystko jakoś z życzliwością próby na tym przyjęciu pozostać nic tam wcale nie chcą, bo tak zaczyna myślę, że takie doświadczenie pewnie byłoby dużo trudniejszej razem dlatego te osoby, które wcześniej doświadczyły w swoim życiu i zdecydował się opuścić z nowych wiernych, bo uznawały, że to jest zbyt destrukcyjne dla nich nie miał akurat inne doświadczenie rzeczywiście miałem być może to wielkie szczęście i być może dlatego też mecz, jaki rodzaj tej powołania, żeby droga pani przerwać to szczęście się podzieli też z innymi odważyć się zetknąć się w swoim życiu z ludźmi katolikami osobami wierzącymi, które rzeczywiście miał poczucie, że są głęboko wierzącej i rzeczywiście traktują wiarę bardzo bardzo poważnie jednocześnie są Super empatyczne Super rozumne w tym i rzeczywiście pełne dziś takiego o miłości zrozumienia Miłosierdzia wołaniem jak to nazwać nawet, ale red to było moje doświadczenie i tak poznam kościół rzeczywiście w tym sensie takim kościele się zakochałem się powiedzieć, kiedy decydowałam się być jego członkiem i wiem, że ta oblicze kościoła nie jest pełnym biczem Bożym znam też są uczeni właśnie, która jest właśnie taka nie bardzo nam zapowiedziała powiedziałbym tak i wiem, że tak jest, ale my jednak nie mogę zaprzeczyć też temu co, bo mają osobistym doświadczeniem pokazanie tego, że ja w tym kościele jednak dochodziłem do uznania swojej orientacji, bo też inni w osoby duchowne, jakiej zarówno moi współbracia z wygaśnie z eksponaty pomagali mi to jakby do tego dojść zaakceptować samego siebie to była mecze jestem w tym sensie w jakim sensie i bardzo za to wdzięczny nie mogę, jakby czuję też nic się, jakby rekinem okolicznych wewnętrzny sprzeciw, żeby temu nie dać wyrazu także w ta wspólnota, która rzeczywiście często bywa opresyjna, która często bywa właśnie taka zaborcza i jej bardzo droga jednostce w tej, którą chce się też realizować właśnie zgodnie z naturą ma też to oblicze właśnie pełne pełne zrozumienia empatii i jakie 8 sierpnia, ale z drugiej strony chrześcijaństwo jest przecież bardzo różnorodną religią bardzo różnorodnym jest wyznaniem jest to bardzo wiele różnych kościołów różnych wspólnot, które zupełnie inaczej na tę kwestię patrzą aniżeli kościół katolicki na kwestie orientacji seksualnej n p . jest mnóstwo takich miejsc, w których mógłby w się poczuć w pełni sobą czy mógłby się poczuć w pełni zaakceptowany z tym kim jesteś jak kochasz i t d . i t d. i wreszcie, dlaczego sobie gdzieś tam nie pójdzie aż o próbujesz pozostać w kościele, mimo że jak się słucha czasami tego co polscy hierarchowie na temat osób homoseksualnych mówią też po prostu włos jeży na głowie szczycie naszej LM zastanawiam się naczyń Miami, gdy jak taki realny jego propozycji przyszedł jednak z kościoła chrześcijańskiego, chociaż znam osoby z drze w, które wyrażą ze względu na swoją orientację zdecydowały się na zmianę właśnie wyznania w ramach chrześcijaństwa i tym Shannon rozważałem taką kwestię czysto teoretycznie też nigdy nie czułam, jakby wewnętrznie, jakby takiej potrzeby, gdyż rzeczywiście ja w kościele polskim rzeczywiście czuje się jednak odnalezionej to jak kościół pewne rzeczy rozumie, które są zapisane w piśmie świętym mi wydają się jednak na jej bliższe temu jak ja rozumiem i w tym sensie byłoby mi ciężko, bo z kolei, gdybym powiedzmy sobie tę kwestię rzeczywiście ułożył tak jak bym chciał, o czym przed jakieś kościoła, który nie ma z tym problemu i pobłogosławi wynajmu związkowi z moim partnerem to jednak inne kwestie, które która, w które które różnią tę determinację już mnie dla mnie byłoby z nim z kolei tam mi pasowało także myślę, że to jednak trudno inaczej gniew nie widzę kościoła inie będzie tak rozumiem swoją obecność w kościele i wiarę w ogóle jako takie szukanie miejsca, gdzie będę czuł się najwygodniej, która będzie prosto, jakby z opiniami większy komfort 1 miałem poczucie jakiś takiego swobody także ja akurat moje doświadczenie Boga było na łonie kościoła katolickiego i im się realizuje najpełniej i im nie widzę powód, dlaczego miałbym go opuszczać bardzo dziękuję Paweł Dobrowolski współtwórca kampanii przekażmy sobie znak pokoju teatrolog i katolik gej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA