REKLAMA

Opera i balet - rozmowy na nowy sezon

Wywiad Pogłębiony
Data emisji:
2016-10-09 20:00
Prowadzący:
Czas trwania:
38:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Anna Wacławik-Orpik wywiad pogłębiony dobry wieczór państwu dziś w programie porozmawiamy z licznym gronie na temat opery i baletu rozmowy na nowy sezon część druga to jest książka wydana przez teatr wielki operę narodową i to jest powód, dla którego to liczne grono się zebrało rozmowy na nowy sezon część druga to swoisty przewodnik po repertuarze teatru, ale przede wszystkim także solidna porcja ciekawych informacji wiedzy uniwersalnej o tym, czym jest Opera i balet do Rozwiń » tego w sposób nietuzinkowy ilustrowana zaproszę państwa na rozmowy z autorami wydawnictwo rozmowy, która miała miejsce w teatrze wielkim Operze narodowej w Warszawie prof. Ewa Łętowska i Krzysztof Pawłowski rozmawiają o tym, że rosyjska i pan Paweł Chronowski oba wydawnictwo wzbogacają ilustracje Marty z jeszcze pozwolę sobie krótko przedstawić naszych autorów profesor nauk prawnych Ewa Łętowska, ale w tym przypadku miłośniczka opery i muzyki klasycznej, a także co przeczytałam z dużą radością Natalia optymistką coraz mniejsze stąd tylnymi być optymistą w dzisiejszych czasach to rodzaj ekstrawagancji, więc bardzo się też, że mamy jest optymistą w Grodnie Krzysztof Pawłowski filozof z wykształcenia i usposobienia w również wielbiciel opery i muzyki także klasycznej autor książek felietonów dla dzieci dorosłych i wspólnie z prof. Ewą Łętowską części Wojdyła Business i do tej pory 4 książki o prawie o mitach o te żyją prawie rozmowy na nowy sezon i dla dzieci na tym, by w Operze po drugiej stronie akcji druga część tej książki w tym roku w grudniu się karze polecam już teraz Ewa Krasowska fotografka podobno z dziada pradziada fotografował balet już jako nastolatka z babci prababci stacji trudno może być zbawcy nie będziemy dyskryminować naszych przodków w żaden sposób dziś jest główną fotografików polskiego baletu Narodowego i autorką multimediów wizerunkowy zespołu tworzy również projekcje wideo do spektakli operowych baletowych i nasz czwarty autor Paweł Chronowski teatrolog krytyk historyk baletu librecista i wydawcami na pewno państwo znacie to Włochy Dmowskiego jako założyciela pierwszego w Polsce magazynu baletowego taniec i Marta z lewej blogerka artystka autorka czy też nazywa się memy, czyli grafik z komentarzem do szeroko pojętej rzeczywistości jak się okazuje rozmowy na nowy sezon jest wydawnictwo nietuzinkowe również dla kogoś takiego jak ja, czyli osoby, które się w tej materii nie jest zbyt dobrze i niewiele z niej rozumiemy Niechcę podchodzić do tematu jak jest do Jeża dlatego chciałbym zacząć naszą rozmowę od pytania do państwa, czyli w Pekinie wyrobiony widz zwykły szary zjadacz chleba musi mieć jakieś kompetencje, żeby zrozumieć będąc w Operze to na co patrzy tak samo glony z 2, jakie kompetencje pewnymi Dziedzic każdy kompetencje się zmieszczą zarówno delikty chce oglądać obrazki jak i tym, kto chce zrozumieć muzyki warstwy dzieła, jeżeli jest bardziej przygotowani każdy może przyjść do opery Tristan jest bardzo ładnie takiej wiedzy z różnych lat mają różne stwory w zawieszonym na drutach albo n p . jak przyjdzie na czarodziejski flet NATO przyjdą takie potwory z różnego rodzaju tu bardzo przyjemnie na takie rzeczy patrzeć, a jak ktoś chce śledzić akcję rejestracji praw dłużej duży duży takiej taki ekran i tam słowa te świecą nawet jakiś śpiewane w oryginale w państwie każdy coś dla siebie znajdą jestem przykładem osoby, które nie ma kompetencji aluminiowe także można naprawdę przychodzi do ja wiem, że nie ma kompetencji, ponieważ jak z ogromną różnicę pomiędzy tym co słyszy pani profesor moja moja żona tym co ja w Polsce to 2 zupełnie różne światy fantastyczne to było pytanie czy na pewno można zrozumieć na co się patrzy niemający pojęcia nie rozumiejąc konwencji i nie wiedząc, że ta umowna stylistyka jest tak pełne dramatyzmu, ponieważ czysto przygodowych o tak ma być w przypadku opery jest 1 rzecz fantastyczna mianowicie OP jest to dzieło wieloskładnikowe obraz dźwięk światło i rzeczywiście jak ktoś obserwuje to wprowadza człowieka inne stany świadomości ja mówię poważnie właśnie bardzo często widzieliśmy pijących piwo, ale to nie jest mój Boże nowy system może komuś towarzyszy, ale mówiąc zupełnie poważnie chce się z nich nie wyśmiewa przyszedł chciał znaleźć coś dla siebie może znalazł, ale może mu wystarczyło, że jest zmęczony towarzyszy owych, ale mówiąc poważnie w 2 będzie można operę leśną bardzo różny poziom zarówno życie przychodzi tak jak do kina obejrzeć historię albo, jeżeli ktoś jest bardzo wytrawnym znawcą przychodzi na określonego z tej listy albo ktoś je np. tej chwili z różnego rodzaju reklam melodii melodii, które proszą państwo bardzo często są zapożyczone z opery w duet jest dla mamy bardzo często leci leci oczywiście skalnym różne kawałki i wtedy uzupełnienie wyrobiony widz nagle się orientuje się to co słyszał o reklamie to ma za sobą zaplecze PiS pochodzi z zupełnie czegoś innego to się nazywa proszę państwa dziś wiejską kulturą poza tym jest 1 główną zaletą mianowicie o prawdę o uczuciach, a w zasadzie wywołuje uczucie nauczyciela, jeżeli ktoś jest psychopatą i politykiem to jest coś co mają wszyscy to samo pytanie do drugiego duetu autorów jakich kompetencji potrzeba przeżyć to co dzieje się, kiedy siedzimy na widowni oglądamy tych ballad wydaje się, że nie potrzeba żadnych kompetencji na wejście natomiast ze swojego doświadczenia, bo też system fotografką z babci prababci to niema wykształcenia baletowego nigdy nie tańczyłam sama będzie dopiero w wieku 1516 lat zaczęłam się zapoznawać z prośbą o 2 pierwsze wrażenia z baletu, kiedy nie ma się, że żadnych kompetencji żadnej wiedzy na temat techniki baletowej w historii baletu jest jest piękne jest zachwycające natomiast im więcej się oglądają więcej się poznaje tym co się robi bardziej fascynujące jeszcze, więc nie potrzeba żadnych kompetencji, ale warto je zdobywać, bo wtedy jeszcze w pełni można przeżywać tę sztukę pan poseł Chrzanowski, po czym rozpoznać baletowy od 2 letnia dobrego możemy tylko na pierwsze pytanie odpowiem mnie się wydaje że, żeby przyjść do opery i na dno balet czy mieć po prostu odrobinę wrażliwości i wtedy szybciej zarazi i oczywiście z 50 zł w kieszeni to jest bardzo ważne sprawa, bo inaczej nie dostaniemy się do tego pięknego gmachu świątyni sztuki ja zawsze z sentymentem wspominam swoje histeryczne badania i kiedy wchodziłem jakieś informacje na temat historii tego ma nas 19 wieku w złotym wieku oraz wieku zaborów, jednakże władze ówczesne przynajmniej 34 × w miesiącu robimy tzw. przedstawienia bezpłatne, gdzie lud Warszawy o dziwo, został wpuszczony do tego teatru za darmo na bardzo atrakcyjne przedstawienie przydałoby się to również dzisiaj, bo wtedy nie trzeba byłoby tych 50 zł, żeby wejść siłą rzeczy się w tej w tych wspaniałych doświadczeniach, które daje kontakt z ceną, ale poza tym, jaki piękny piękne świadectwo demokratyzm czasów słusznie minionych 2 kółek i jemu też godzić jedno z wyższych do teatru do ideowej dolna Panny trzeba mieć śmiałość większe dodaje, że to jest ciągle pełno w zasadzie się wszędzie ktoś dostanie bilet, a tak niestety nie jest, ale i balet Opera zapracowały sobie na wizerunek sztukę elitarnych i hermetycznych, ale to tylko, dlatego że akurat uważam, że tym należy przyciągać dyski prawdę w przecież w historii opery jest bardzo znany jest pewien rozdział, który dotyczy republik kupieckich nad Bałtykiem n p . w Hamburgu bardzo wiele lat kupcy z miejscowymi jest 2 obawiali się na to, żeby założyć sobie o te pierwsze miejsce to nie jest tylko takie też arystokratyczne dwory to jest południe Europy północnej Europy były bardziej demokratyczne prymat w tej mieścinie wymknie jednakowoż z pytania, kiedy we władaniu ostatni raz w odpowiedzi zostają ważeniu byłem nigdy tutaj w 2 LO w jakikolwiek pikiety golf ostatnie zdanie po we Wrocławiu bardzo dawno temu nie bardzo nie jest morderczynią opery i baletów w i wybiera się za oszustwo to jest zaproszono podopiecznych kręcą się biorą w nim czasu możliwe tu stresować mamy w rzeczywistości nie niestety bardzo do tego zmusza ich ciągłe nie mogę sobie na to pozwolić w kinie obym właściwości nazwać mamy akurat tej lustracji, którą pani z obiadu pasażerki to jest taka, że trzymało w Rio Wschowy powiedziała, bo chodzi dziś rodzaj niepokoju ten komentarz do rzeczywistości zostawia widza wytrącony ze strefy komfortu rozumiem, że rysowała pani to na podstawie tekstu, żeby państwo widzieli, jakie były ładne plemiennych, które zostały ocenzurowane i które nie weszły do nowego domu ja to bardzo żałuję nie ocenzurowane tylko ze względu na doniosłość wielkości artystyczny przesunięte do innych połowę tych prezentacji publicznej wychodzi pasażerkę to jest taki jest taki temat, że w Syrii, gdyby nie brzmi dobrze jest łatwo wytrącić widza w strefę komfortu małych paczek głęboko w drukowanym PB w obraz i wizualizację tego, czego nie widzieliśmy, o czym nie możemy mam nadzieję zapomnieć, że to jest proste zadanie narracyjne przerazić czy nie wstrząsnąć w środku pasażerskiej o wiele trudniej jest zrobić to w środku innych oberki czasami mają dla mnie trudne rzeczy biegły mało interesujący momentami brzeg z, ale jak się dobrze to złe wgłębić się uczyć testy się okazuje, że już też można znaleźć wątki, które zresztą dialogi państwo są świetnym przykładem na to, że dziś zawsze, że wszystkie te opary są aktualne zawsze można znaleźć w nich wątki, które co ma dziś potrzebne musimy rozmawiać i dobrze wychodzi się buduje, bo operatu jest tak jak dobry tak samo dobry dramat może każdą dobrą sztukę wystawić także my coś do powiedzenia reżyserią twórcy publiczności z rowerami jest dokładnie tak samo jak w 20 aktualności, które państwo w w tych swoich dialogach starają się wydobyć już nie będę wspominać o frankach szwajcarskich czy o współczesnym Syryjczyków, czyli Mieczysław Weinberg był w ale jeżeli, jeżeli można chciałabym też państwu przekazać ją mieć niezły brakowało, kiedy stał przed nami zadanie pisania i wielu za światową podobieństwo losów 2 autorów oper współczesnych wiele współczesnych właśnie Weinberg pasażerka tej drugiej Hornet umarłe miasto to są losy 2 panów ich widzieli oczywiście po modernizacji starszy, ale dzieje, ale łączy podobieństwo losu zarówno Korngolda przy jakiej Welbeck byli Żydami w związku z drugą wojną światową wyemigrowali ze zdumienia dziś częściej 1 i duchowym KUL wyjechał kilka lat przed drugą światową, ale nas za występ się do Hollywoodu tam zrobił karierę jako autor muzyki filmowej zresztą nawet ją znamy, bo to z takich znanych filmów ta muzyka pochodzi z dnia pisał jeszcze muzyka poważną, ale nie miałam już tego waloru, którym ZTM wiata, który wyniósł nie porwą legalna do panteonu w dwudziesto wiecznych twórców operowych natomiast by miał pecha skończył konserwatorium w Warszawie w Anglii był na wschód ze wszystkimi konsekwencjami tego stanu rzeczy krótko krótkoterminowe aresztowanie różnego rodzaju schorzenia rzeczywiście kompromisy kompromis życiowe miał szczęście zaprzyjaźnił się z Ostachowicza i też pisał muzykę filmową proszę państwa m. in . lecą żurawie bardzo znanych sieci pisał o g z filmu ze Stali się pieniądze niż pan Gold i proszę państwa i podobnie właśnie się potoczyły losy tylko z 2 stron ta 1 miał więcej szczęścia lub mniej spotkali się razem ze złotym sezonie operowym w programie opery teatru wielkiego wrócę do pytania o talent i oto co decyduje o tym, że coś się jest dobre albo niedobre, czyli z ZSO kompetencje twórcy od czego zależy to czy będzie mieć do czynienia z dobrą propozycją dializa jest trudne pytanie, bo goście cóż to jest dobre w palecie jest także czasami rzeczy uznawany przez fachowców za kiepskie lub mało interesujące są dla niektórych widzów tak dobre, że wracają po raz 0203. jeszcze raz podkreślił ten ten element wrażliwości prawnej, dlatego że tak to jest, że wszyscy każdy z nas reaguje zupełnie inaczej na na przeróżne objawy stuki tak na twórczość artystyczną i wydaje mi się, że w dbaniu o to chodzi, żebyśmy my jako widzowie oceniali czy coś jest dobre czy coś jest złe jak czasami sięgam do Facebooka teatralnego np. tego czy innych teatrów często ludzie, którzy często bywają na Facebooku reagują w ten sposób świetne dobre okropne natomiast rzadko spotykam się z choćby z połową zdania na temat jakiegoś osobistego odbioru tego co tak czy z tego przedstawienia krótko mówiąc jestem pewien czy my będziemy rozmawiać co jest dobre co jest w złej ujawnia się też jakieś kryteria jak docent często precyzują także nie myślę, że po latach dzięki operowaniu tą zaletę, że budzą uczucia to są takie balet potyczek wychodzi jak Sopel lodu są takie, że chodzi o świat tańca z pewnością na balety państwo nie doświadczą tego co doświadczyła prof. Łętowska w Operze, że widzi czasem ze stykających zapewne wycieczkowy też działa tak jak widziałem, a miało być różnie może być mniej, dlatego że w balecie po prostu wszystko dzieli się na scenie szybciej Ewa Krasowska ja mam tylko jedno określenie na to czy jest dostatecznie dobre mianowicie w albumie robi w terminie 38 robić co znaczy, że jest dobre natomiast jest to 100 % subiektywna rzeczy widziałam stojącą owację i rodziny naprawdę poruszonych w spektaklach, które nie były podmiotami i pomyślałam Super właśnie o to chodzi, jeżeli to poruszyło to znaczy, że to, że dla nich to było dobre i i było dobre 11 przepraszam bardzo pani jest proszony jest na listę biegłych mówi w ten sposób dobre przedstawienie baletowe opery na wystawie, w którym człowiekowi oraz o opiece lecą świat jak nie lecą to znaczy ciepłej wody dokładnie tak mamy np. do czynienia od 150 lat więcej steki przedstawienie Baja terenach, które są obecnie przy okazji zapraszam za parę zaczynamy serię przedstawień jest to balet stary z połowy dziewiętnastego wieku niektórzy twierdzą, że na ołtarze nie da się oglądać, ale i inni o stół ponad 50 lat zachwycają się tym przepięknym, a w tym czasie nikt nie jest arcydziełem choreograficznym od wielu wielu lat uchodzi jako arcydzieło pornograficznych to jest to bez wątpienia, ponieważ uznało to za dobre wiele pokoleń już tylu widzów liczą na to zwracają, ale wcale nie jestem pewien czy każdego widza dzisiaj pasy na wieczne prawda jest to dobry jest wspaniałe jest to po prostu ponadczasowe niezwykłe i wzbudzające zachwyt wielu wielu pokus, ale czy to nie jest chyba, że jeżeli właśnie mamy do czynienia z dziełem klasycznym, które ma wiele wysta w za którymi stoją całe pokolenia twórców tancerzy śpiewaków do jeszcze dodatkowe przyjemnej dla wizja współczesnego jest ta, że się przychodzi to się mówić o coś nowego klasyka na nowo zawartej w tańcu albo jak temu w tym śpiewał to jest przyjemność i to jest właśnie narastanie kultury bardzo silny materiał bóstwem porównywać przy czym pojawiły się akurat jest także w 150 lat tańczy się dokładnie to i tak nie, zmieniając nic prawda, a jednak kolejne pokolenia mimo natłoku doznań współczesności i tego co nas kształtuje w dalszym ciągu wracają na ten spektakl i potrafi zachwycić jest na widzów, którzy po wyjściu z dwugodzinnego spektaklu tutaj w teatrze potrafią spędzić 4 godziny na YouTubie poszukujących, pełniąc to co widzi list jakimiś przedstawieniami sprzed 10 jest po 50 lat bardzo nasilony proszę pana takie rzeczy robić jak się znajdzie właśnie dobre wstawki, a w tej chwili internet daje ogromne możliwości ja pamiętam uderza to proszę pana jak można coś znaleźć na YouTubie polecam także można powiedzieć, że każdy wielki jest wstępem do momentu oba oto współczesne realizacje czym różnią się od klasyków jak ewoluuje, a to zależy od, jeżeli państwo z zakresu baletu mają inny problem w alei w operach to jest od razu odpowiem przy operacji w Warszawie to mało w dni często występuje, ale jest cały wielki kierunek będzie się nazywać Lidia, zwłaszcza w Niemczech, który polega na tym, że inscenizacja, której tworzy swoje własne dzieło czasami, bywa że lubi sobie poszaleć i czasami robi coś wbre w jej tekstowi nikt się wbrew tradycji są tacy nie z bardzo znani reżyserzy operowi np. Hans znajomi Weiss nie mówię tu jest szczególnie dużo tego robić tego pokroju twórców teraz zresztą nie tak dawno, gdy bywa to zresztą przedmiotem bardzo miłych słów proszę państwa i prawnych w nasz adres niedawno w Paryżu zapadł bardzo ciekawy wyrok w związku z tym, że 1 z reżyserów reżyserujący mniej o tereny na nocnej i Oleńka i dialogi karmelitanek wystawił ją w taki sposób, że wzbudziły opór rodzinne na nocnej i zwolennika doprowadzili do procesu sądowego mocą, którego wycofano z możliwości sprzedawania w sklepach uwaga zapisów na taśmie na płytach CD tego właśnie spektaklu sam spektakl, który miał miejsce w monachijskiej Operze przeszedł utrzymał się w repertuarze Otóż ja nie chcę wchodzić w bardzo miłe spory prawniczych, które tego ataku na tej sesji dotyczą one liczone są zupełnie rozkoszne, ale to obrazuje sytuację rodzina Poulenca i byli nosa była wstrząśnięta, gdy zamiast jej zakonnic widnieje, który miał mają problemy egzystencjalne w okresie rewolucji francuskiej zobaczył gromady rozszalały ich jakby tych autorów, którzy ich o tych w państwie o tym, w, które zajmują jak w jakimś innym się domy też grupa zrewoltowanych zrewoltowanych nie chce być terrorysty, ale w każdym razie lobby istotnego w bardzo treściwe też nie podobało mi dziwnie pewna awansu Otóż macie państwo piękny przykład idzie na giełdzie słyniemy winnych procesach, które też miały miejsce bardzo ciekawej odsyłam do miłośników akurat prawa i pytań wolno to reżyserowi albo, jeżeli to wszystko dobrze jeszcze się prezentuje prowadzi do dobrego rezultatu w natomiast lepiej oddaje głos państ w specjalistom baletu w balecie jest inny problem w balecie jest ważna choreografię, jeżeli wyraźnie przybici znajdzie się w tradycji i choreograf fikcji, by na tej nie będą państwa, które robili z tego, czego innego niż to jak został zaprogramowany 100 lat temu właśnie to chyba mamy idealny przykład w tym sezonie jezioro łabędzie, czyli ikona ponadczasowa i najlepiej kojarzone z baletem klasycznym, którą robimy i po staremu na nowo co prawda czasem się wraz z pań z czasem się tak zdarza, że balet współczesny również nieco inaczej podchodzić do klasyki powiemy jest także stare choreografię takich twórców jak właśnie być patrzy czy Iwanów one mają niektóre fragmenty niezwykłych wartości tak jak wspomniana przeze mnie sposób wspomniany przeze mnie akcji pojawia się inne nieco się starzeją czasami mają górą pewnego starego przedstawienia do dziewiętnastowiecznego, ale z odważniejszych choreografowie współcześnie, zwłaszcza z ogromnym dorobkiem czasami próbują je próbują zrobić z tego przedstawienia, zachowując to co cenne coś innego coś co bardziej jak trafia do współczesnego widza my w tym roku z panem pastorem postanowiliśmy jezioro łabędzie wystawić po swojemu, zachowując to co jest najcenniejsze, czyli cały drugi jak tzw. biały akt łabędzi ja również wady, gdy z trzeciego aktu, czyli byłaby bandyty czarnego łabędzia Zygfryda w choreografii oryginalny natomiast cała reszta jak mówisz opowieści będzie analogiczna do opowieści kajakowej, którą eksploruje jezioro łabędzie, jednakże będzie oparta na faktach na autentycznej historii, która zderzyła się na dworze rosyjskim pod koniec dziewiętnastego, ale jeżeli można to w i jezioro łabędzie masz szczęście, dlatego że państwo oczywiście wiedzą, ale państwo nie wiedzą jezioro łabędzie bardzo można, jeżeli państwo z miłośnikami baletu to można kupić zapisy w elicie tonacja bierze się na taśmie w nawet aż tonę w choreografii, która przynosi IW gruncie rzeczy ci słynny całun baśnie w zmienianie są nieco całą opowieść o w jeziorze łabędzim dlatego, że to jest byłyby opowieść o księciu, który kraj jest zdominowany przez matkę bardzo władcą i cała opowieść o jeziorze łabędzim rozgrywa się w gruncie rzeczy fantasmagorie tego właśnie młodego człowieka to istnieje bardzo ładny bardzo ładny i spektakli państwo i media chętnie pożyczy, bo bardzo łatwo jest zapisanych na to strony tak, ale jest maleje, a drugie życie, a druga rzecz, którą też nadal nie wiem czy państwo wiedzą, że istnieje jezioro łabędzie wystawiany wyłącznie w derbach wiarę w męskiej obsadzie jest to bardzo złe, by z wiedzy o kilku wielkich choreografów podjął taką próbę nie ukrywał, że ja namówiłem na tego typu podejście do jeziora łabędziego inne oryginalne pana pastora uważam, że człowiek wolny od roku, który od 30 lat uprawia sztukę choreograficzną na wielu wielu scenach świata i ma ogromny dorobek ponad 60 własnych autorskich talentów ma powinien mieć odwagę do tego, żeby wystawić wracając do takiego klasycznego dzieła spróbować wycisnąć swoje piętno troszkę w tym pomogły oczywiście w stanie się w sensie treści libretta, ale wydaje się że mając takiego choreografa i mając taki pomysł, jaki mamy jest duża szansa, że z tego może być bardzo dobre przedstawienie rozumiem, że mierzenie się z takim klasykiem badanie realizuje wraz z nadzieją, że uskrzydla jeszcze za długo mówić o tym, temacie ale kiedy się zna historię jeziora łabędziego samego początku aż do dnia dzisiejszego, jeżeli się wie, że tak nie było żadną świętością Czajkowski skomponował partyturę zupełnie inną niż ona funkcjonuje tzw. tradycyjnych jeziorze łabędzim, że ta jego muzyka jest typową muzykę numeru, ale jakże piękny jakże wspaniałą w porównaniu z wcześniejszymi kompozytorami była wielokrotnie przedstawiana była redagowana numery muzyczne przychodziły z trzeciego aktu do drugiego tak dalej krótko, więc po co uznaje się co zrobił pędzi po Petersburgu co siedzi uznaje za wzorzec nie było, bo nie miał już nic wspólnego z układem muzycznej Czajkowskiego prawda, więc skoro od samego początku przestawiał się po muzykę i to jeszcze zażycia Czajkowskiego siedział to wobec tego czemu nie mamy prawa dzisiaj również tego zrobić po jej to samo dotyczy treści jezioro łabędzie od samego początku początku dzieli się okazało po raz pierwszy w na scenie Moskwie 800 sześćdziesiąty ósmy roku było też przerabiany jeśli chodzi o treść tam były wprowadzane nowe postaci wycofywane inne postaci krótko mówiąc dzieci każde pokolenie każdy twórca próbować próbował zostawić nas na tym dziele swój wkład w nadziei wybitny w sensie muzycznym w sensie samego pomysłu dramaturgicznego my też próbuje to dobrze wiedzieć, że Czajkowskiego w naborze z innego tematu tak jak i grzeje ławy czy myśliwy widziany z państwem książeczki też miał mało nabożny stosunek do 1 z najbardziej znanych dzieł muzyki klasycznej i niespecjalnie się chyba do niego przywiązywał uważany jest rodzaj banału oraz tymczasem jest to by utwór rozpoznawalny nawet przez ludzi na dnie wyrobiona muzycznie zaryzykować taką tezę pani Marty chce wrócić do dowolnie rysunków czy rozumiem, że musiał się nie opierać na dialogach autorów czy niekoniecznie, bo z otrzymałam wiele, bo to również dostawy zwykle się pogłębiała to 2 we wcześniej nie miała zetknęła się z tymi dla mnie zupełnie nowym i 2 wojnę jest też chyba bardzo podoba mi się co, bo ja nie mam nabożnego stosunku do opery baletu nie miała nigdy nie ma pieniądze są absolutnie taki właśnie stosunek odkrywczy 2 z nowości i szukam poszło drogą od początku rozmów w państwowym szukał wątków, które mogłoby się przydać społecznie tego co może wyciągnąć z opery z baletu po to, żeby poprawiać sobie życie, bo mam wrażenie że, zwłaszcza państwo przeżywał taki cel w tej rozmowie dania jest takim nie tęsknimy za kółkiem dydaktyki chemii też są osoby siedzą na sali, który leci zetknęły z moimi działaniami tego typu oni wiedzą, że to takie jak tak ma niezależnie od tego czyją wprawić ją też w bardzo akuratny nie wiem to nie jest jakiś bardzo ładne słowo, ale akurat są te panie rysunkowe komentarze Wilhelm Tell rysunek to efekt środowego rysunkach w radiu tatuś stoi zachwyconych przed wystawą i mówi widzisz arkusze z celownikami optycznymi do synka synek odpowiada lepiej już stąd, choć tatusiu ja skomentuję, bo to nie jest tak całkiem tylko na Wiśle było oparte na rysunek pracowałam w sklepie z militariami miał okazję przebywać kurz z celownikami optycznymi, kiedy jeszcze nie były za nie wymaga jeszcze pozwolenia nigdy nie sławnych kobiet ani podkręcała z Olkusza z celownikami optycznymi po wielu mężczyzn, którzy klientów, którzy dla niektórych to było coś niezwykle ekscytującego związek bardzo wpisowego taki zdystansowany uważam, że właśnie przekierowanie tego typu potrzeby i zainteresowania zupełnie inne przedmioty świat byłby lepszy, ale jest piękny rysunek pani Marty w tej właśnie mówiłam przed rozpoczęciem naszego spotkania w biało Madame Butterfly bardzo ładny rysunek biały przypomnę losy drugiego z resztą Poznania, ale muszę przypomnieć historycznych obrazuje postać w białym mundurze marynarki, dlatego że bohater główny jest Amerykaninem bohaterem jest Anny oficerem marynarki w przypomnę histerię dotyczy tego, że ożenił się był nie w trybie kolegialnym tak można nazwać z młodą młodziutką dziewczyną z Japonią potem pojechał na jej ten rysunek w obrazie białych mundurach tym jest rozbita quada dłoni, dlatego że tak, iż popełnia opinii SN, że chce wrócić do tego mało nabożnego stosunku do opery baletu czarodziejski flet z kapitalny rysunek, który zaraził mnie pan czuje się w Zagórzu RM rysunkiem dowiedział się absolutnie nie widzę dialog między tańczącą parą brzmi następująco zostanę pańską królową nocy mężczyzna odbywał się pani górne z amatorem czarodziejski flet w Powiatowej sytuacja zmienia to, gdy w głowę w poszczególne jest też zaintrygowało wino, które się pani, bo to pani mówiła głównie efekt dlatego proszę pani się arie królowej nocy to jest 1 z bardziej znanych partii kolega klubowy, który właśnie osiąga się głową już wysokie pensje, a w każdym razie ich osiągnięć powinno czy mam dalej tłumaczyć litery alfabetu od jedno ten alfabet kończy się na dno mówimy oczywiście o Rio projekt jest bardzo przydatną wiedzę teraz już wiemy, że skoro szykuje się, dlaczego polecamy pierwsze nie dowiesz się skorzystać nawet chętnie usłyszy górę w wykonaniu pani profesor w okolicy węzłów nie, ale nowy rysunek Marty w tej umowy się powiesić jeszcze inne pytanie niech niekoniecznie techniczne, które mnie zaintrygowało wyczytałam, że państwo biologia, zwłaszcza dialogi prof. Łętowskiej z Krzysztofem Pawłowskim tak jest Bóg ukryty autorstwa jest w poszczególnych kwestii nie nie podpisali już zorientować po końcówka czasu na faktach to prawda stąd wiem, że to Krzysztof Pawłowski nie ma kredytów we frankach szwajcarskich w tym niemniej chcę zapytać o celowości tego zabiegu to zamierzone było takie wizje autorstwa ja zaraz zaraz może jeszcze myśmy się zastanawiali, ale w gruncie rzeczy pomyśleliśmy tak, że my w gruncie rzeczy chcemy też w Szczecinie liczymy, iż przekaz myśmy naprawdę będziemy rozmawiali z wymiany zdań, ale w gruncie rzeczy ważne jest to co się powiedziało, a nie to co kto powiedział i w związku z tym, żeby nie obciążać tekstu chcieliśmy po prostu to wykasować nie mogę sprawdzić swoje byłam zachwycona czytając trylogii nie wiedziałam kto, kto mówi co, bo nie zawsze końcówki są takie oczywiste nie w każdym momencie czasami umykało ostatnio słyszano z artystki, która mieszka one bliżej jej partner Anglik po to, żeby mieć feministyczny ogląd świata był dla niego jest to bardzo istotne, żeby nie umknęło mu tego typu percepcja świata ma wtyczkę w komputerze, która zamienia prawnym teksty prasy, którą czyta codziennie jest prosty zabieg czy artykuły i jest za w zamian mamy lubelskiej formę żeńską rocznie, czyli czy to codzienne doniesienia prasowe z zamianą mężczyzny kobiety kobiety mężczyźni zwozili popularne w 2 lidze, bo pozwala mężczyznom głównie kobiety jakość mają z tym mniejszy problem pozwalam mężczyznom zobaczyć, że świat jednak nie jest równościowe i czytając państwa dialogi i nie wiedziałam, kto jest kim i nie było tego odczuć to są dialogi absolutnie równościowych Polska płaci bardzo się zawodowo, jeżeli chodzi o to by sprawy to jasne, że teraz tajemnicy z małżonką tam na nowym mojego współautora jest osoba, która jest czynnie zaangażowana w sprawy w promocji kobiet w związku z tym jak rozumiem mówi współ autor przeszedł do tej domowej w terenie ponadto jak kiedyś uzupełnić także 2 moje córki są zaangażowane w ten dzień w trening i żeby sprawę zamknąć mam psa, który jest komputer także nie interesuje proszę poproszę państwa o o próby takie jedno zdanie nowej rekomendacji co powiedzieliście państwo może poza tym, że Opera balet albo mi robić, ale to nic nie robi komuś, kto nie miał jeszcze do czynienia z tymi dziedzinami sztuki, by zachęcić ich do wizyty np. w teatrze wielkim opery narodowej może zacznę jako totalny dyletant zapraszam do PE, ponieważ i baletu, ponieważ one naprawdę zmieniają świadomość nie trzeba pić nie trzeba palić nie trzeba kochać wystarczy obejrzeć i posłuchać jak na to odpowiem tak zapraszam, bo kiedyś trzeba zacząć zapraszam tutaj może ze mną pierwszy raz słyszy jak ja jestem tutaj w środkach, więc po prostu zapraszam państwa na wszystko, ponieważ nasze przedstawienia są wspaniałe zarówno operowe jak i baletowe z całą pewnością jest to, że to co co jest najlepsze w Polsce najbardziej dostępnym na wyciągnięcie ręki zapraszam i tym zaproszeniem do teatru wielkiego opery narodowej zakończyliśmy spotkanie z prof. Ewą Łętowską Krzysztofem Pawłowskim Ewą Kras łódzką i Pawłem Hynowski pretekstem naszego spotkania była książka rozmowy na nowy sezon część druga ilustrowana przez Martę Frey Anna Wacławik-Orpik dziękuję za dzisiejszy wywiad pogłębiony i zapraszam za tydzień po dwudziestej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WYWIAD POGŁĘBIONY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA