REKLAMA

Romans nie dla basa. Rozmowa z Rafałem Siwkiem

OFF Czarek
Data emisji:
2016-10-24 10:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
31:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka program Owczarek dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie zapraszam na dzisiejsze spotkanie z najczęściej występującym w męskim głosem jest baryton, a najrzadziej baz bas to jest dar dla kompozytorów opery od samego jej początku to wspaniała barwa operowej dla polany czyszczą powietrze ale, ale się w taki grzmot można powiedzieć to takich grupowa to czekoladowy kolor, którym kompozytorzy malują swoje opery z racji tego, że tak rzadko bas występuje Rozwiń » wśród mężczyzn to i w programie Owczarek rzadko pojawiał się śpiewacy śpiewający basem no ale jak się pojawią to są to śpiewacy Najwyższego formatu państwa Małgosi jest pan Rafał Siwek dzień dobry witam serdecznie do góry domów w hałasie balastu jest taki typ prawdziwie męski głos to jest głos władcy głos polityka głos ojca, ale także czarne charaktery śpiewają basen to głos, którego nie sposób nie zauważyć jak już pojawia to zwiastuje, że pojawi się coś złego, ale jednocześnie właśnie ten bal jest ojcowski jest to mamy do czynienia z pewną taką dychotomia z 1 strony zagrożenie z drugiej strony serdeczność i ciepło zło i patos talk basu najczęściej obsadzone są w rolach królów i władców z racji no no swą barwę są to najrzadziej najrzadziej kochankowie najrzadziej najrzadziej młodzieńcy w Moto swoje swoje uroki on, ale tuż po, ale też minusy boss k o Operze i rzadko jest on jest jest jest chyba rolę tytułową w przeważnie jest zresztą z boku troszeczkę, ale jeżeli już wychodzi na scenę to to przeważnie tak jak on podział są tu rolę kolei dostojny godny, a z drugiej strony, a z drugiej strony to domowi czarne charaktery Mefistofeles zawsze jest obchodzony w jakiej roli, bo z osobistego na pokusy Nikołaj euro w taki był bas król lasów lasy to zdecydowanie Mefistofeles elblążanie to po prostu rodzą szczególnie to szczególnie wczesne nagrania z lat sześćdziesiątych niezrównane niezrównany wykonawca to właśnie, czyli męskość, ale właśnie jakoś nie unika osłabiana nie widziana przez bardzo się bardzo rzadko w rolach romantycznych romans nie dla basa to się pan trudno sobie wyobrazić, żeby Ziobro młodzieniec lub osoba później wychodzi jego ojciec śpiewająco kwinty wyżej to tak jak i tu zabawki tylko w PRL itp to właśnie skorzystać przy różnych wysokościach tak wyraziście gwoli informacyjny dla naszych słuchaczy dowiemy, że najniższym głosem męskim jest basen, ale na niższą cenę basu jest tzw . Basso plafon do, a jesteśmy na dnie tego od nas też jest jedno dno to są wezwanie aktywiści, czyli oktawę niż niżej od Basałaj to są to są przeważnie śpiewacy śpiewającym występujący w chórach cerkiewnych i oni mają właściwie mają tylko to Nisko aktor to są bardzo krótkie włosy może wkrótce się małym o małej skali śpiewają nawet dziś do busa kontrolę natomiast natomiast w górę zupełnie nie są w stanie pójść, więc są, więc w Operze w literaturze operowej dosłownie nieprzydatny można powiedzieć natomiast wspaniale chwytają biorąc to niskie to niskie dźwięki właśnie w okrętowym w w cerkiewnych utworach rosyjskiej kadry nie miały organów zamiast tego były właśnie w rundzie ograli chodzi już pieszczoch darowizna na palcach 1 ręki można łatwo policzyć pewnie w 2 w Petersburgu z 1 w Moskwie jej mąż też jest tam są jeszcze pewnie zresztą już to osoby i to się rodzą takie głosy Władimir Miller jest takim genialnym i od jedno z wywiadów już to właśnie dar od Boga, że piszą do niego jak się nauczyć powinien się tego nauczyć, aby się to ma być tego nie ma już konsolety róż, ale też myślę że, śpiewając wschodzące w tym w tenisie rejestry człowiek traci też góry można można tory są też rozwijać i sposób poszerzać natomiast, notując tak jak mówię wtedy wtedy tracisz tamten wyższy jest, żeby do środka, który operowego stricte jednak potrzebny jest trzymanie tego całego swojego rejestru zrównanie tego rejestru to oni oni schodząc tak tak bardzo Nisko po prostu koncentrują się tylko na tym, aby o tym w swoim fachu w jedno baz, kiedy śpiewa to nie nie może po prostu, gdyby ogłosić tego dość pie co śpiewa musi to wypowiedzieć słowa muszą użyć to musi być dykcję alei i wyrazistość to chyba jesteś bardzo trudne, bo śpiewa od nich my jesteśmy i osoby szukające aktorami więc, więc dykcją przekaz jest tutaj bardzo bardzo ważne banknotów poszły najistotniejszy wpły w często często w Operze naszej i łapie się na tym jak i do teatru nie tylko u nas już do teatru i są not not nad sceną napis w języku obcym, ale również w tym, w którym śpiewają śpiewają śpiewają śpiewają mocują we włoszech w obecnych z po włosku po angielsku i czasami czasami trzeba patrzeć no no no właśnie nocą ponadto tekstu, by wiedzieć co właściwie śpiewa od chcą chcą opowiedzieć o moich to jest niedobra to jest to chyba powinien jednak tak śpiewać, żeby tekst dochodził, żeby był przede wszystkim tekst i przekaz tego co co nieco, ale co coś tylko silne mięśnie brzucha i elastyczne przepona to oni zasuwali zdawała not nasz organizm jest jest naszym jest naszym instrumentem więc, więc kondycję fizyczną jest tutaj w not not decydująca o obniżkę VAT, który mówił Phil Bates Pavarotti obiecał, który był był gruby ale, ale w Moody Pavarotti był atletyczny resort miał miał tę ten tłuszcz ale, ale będąc pod spodem miał miał całą swą konstrukcję mięśniową do tego jest co jest niezbędne żeby, żeby dobrze śpiewać ćwiczenia codzienne posiłki Orzechowa ale, ale też dość często mieszamy wszystko przez to takiego patriotyczne czy jest szansa, że np. w siłowni spotyka się tancerz baletowy i bas i 1 mięśnie brzucha drugi Góra dół to zdecydowanie tak daleko od od musiały być muszę być takimi inną w dni od lekami posiadającymi tutaj po prostu ma pan taką swoją formułę, że nie wiem, więc przysiadł czysta, bo obawiała się również domów w ogóle więc, więc on starał się dość często bywa jeśli utrzymywać swoje ciało w kondycji to atrakcja nawet w o przeważnie jest to już to większość roku spędzonym spędzam poza domem i za granicą to mój Boże sobą 2 ostatnie takie pasy do treningu to te relikwie zawieszał tuż po i ćwiczą generalnie, żeby codziennie być wręcz być w formie w wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje o dziesiątej 20 już za kilka minut państwa moim gościem jest światowej sławy Śpiewak operowy pan Rafał Siwek bas część tego chyba nie muszę dodawać, bo to doskonale słychać wracamy po informacjach Radia TOK FM Cezary łasiczka program Owczarek państwa mają gości jest pan Rafał Siwek bas 6 listopada w teatrze wielkim w Poznaniu będzie można usłyszeć recital i to jest wyjątkowa okazja w Polsce pan rzadko gości Motor w tym sezonie rzeczywiście nie udało się w obozie Narodowym w Warszawie dograć terminów byłem już zajęte już wcześniej swoimi zagranicznymi występami udało nam się z teatrem wielkim w Poznaniu, by ustalić datę i 6 listopada w będzie recital z orkiestrą ciekawy program i przekrojowy od obrońcy Thiago przez Verdiego Czajkowskiego oboje to Rosji Rosji nie została, tak więc od Rosji i jego gości w latach, a skąd się panu ten to śpiewanie wzięła tak jak pan nie wie był w przedszkolu w podstawówce to pomyślę jak dorosnę będę śpiewał basem i wie pan, że dużo było coś takiego był taki krótki, a taki epizod z kiedyś, kiedy byłem już małym chłopcem do mojej szkoły z koncertami przyjechała Filharmonia narodowa zgoda Adam Gładysz 8 poseł, których było wioską ubrani tak samo siedziałem klientom słuchałem odeszło z jakością struna w środku zagrała pomyślałem kiedyś chciał tak tratw jak Ładysz też tak Nisko taki takim męskim głosem w zaśpiewać to, bo takie takie tak jest takie marzenie, które zresztą głęboko głęboko siedziało tylko wtedy 1112 lat w mojej później kiedy, kiedy jako oszustwo było tak to taka okazja, żeby zdawać siły przypadkową okazję kolega, który zaprowadził go egzamin do szkoły średniej muzycznej zdarzyła się osiedla to taka możliwość poszedłem dostałem się, iż toczyło się zaczęło nas o to kto to dzisiaj jest śpiewana największych scenach światowych co tak się mówi się zacięło i oto jestem, ale to chyba nie było takie proste w Kalkucie nie, zanim blaski się pojawiły po długich obliczeniach długo długo buczenie pierwsze 4 lata w szkole średniej potem już na studiach to już nie mogę powiedzieć, że były też pojętnym uczniem dość długo nie mógł złapać tego, o co chodzi nawet miałem jakieś takie momenty zwątpienia w 2, ale później, kiedy droższy, gdyby wreszcie chwyciłem, o co chodzi, o co chodziło tu w śpiewanie jest generalnie Contest tak jak naukowa jest dobrym instrumencie jest to coś bardziej w 1 śpiewanie jest coś tak w jest trudno powiedzieć o 1 i szeroko to jest 2 cm do innego to jest 20 cm, więc znalezienie zaniżenie wspólnego języka pomiędzy pedagogiem o o studentom skład tutaj tak to co takiego tak najważniejsze fundamentalne, żeby rzutem przekaz był rozumiany żeby, żeby było wspólne wspólny mianownik pewnych pojęć i myślę, że to jest tutaj decydujące, jeżeli takiego pedagoga znajdziemy, który potrafi przekazać tę wiedzę i wrażliwość usuwać musiał mieć oczywiście no to wtedy to wtedy to wtedy jakość jako jakoś to zaczną iść wciąż dostał czas to z TOZ wciągu procesu nie nic tam jest dany raz na zawsze mówisz, że czuła jest tak dobry czy aktor jest tak dobry, jakiego ostatnie przedstawienia i ja w ogóle widzę naszą noszą na nasz naszą nasza prognoza Łucja Koch polną drogę jest to droga wrota czasu rozwój idziemy im więcej umiemy tym widzimy, że to, że właściwie jeszcze więcej zostało temu to światełko, do którego dążymy gdzieś daleko w im bardziej się zbliżamy tym jest dalej, a to światełko to co do takiej podejście to jest do systemu Absolut to jest coś co co coś niedościgniony go coś ulotnego co nas zbliżała zresztą wysoko do tego co piękne i dobre to do czego dążymy do co tworzy nas piękno co staramy się przekazać to już nasz zawód gra jest komisją można powiedzieć w Glabas chyba szczególnie, bo te basowy głos dziękuję bardzo tak ci leżą one one szczególnie się zbliżają do absolutu właśnie w tej muzyce cerkiewnej, który przecież też pan wykonywał to w Platformie taki epizod kruszcu jeszcze przed studiami czy śpiewałem w okręgu Wołyń zresztą jak był taki krótki epizod wyjazd chodził do Francji koncerty tak piękny czas to okno w rolę w rolę basowe tak często ciasto kryształów w las idą w tym kierunku właśnie niebios no to z 1 strony właśnie jest zmierzanie w stronę tego świata w Cannes, ale z drugiej strony i to jest takie myśli sobie to metafizyczna, ale z drugiej strony trzeba być stać solidnie na ziemi i np. dobierać role tak czy myśleć o tym co się chce śpiewać pewnie kilka czy kilkanaście lat do przodu to szczególnie dla młodego śpiewaka o dobór ról jest zasadniczy, jeżeli rolę będą nie wybrano do głosu to gosposia szybko zrujnować, więc ja staram się od samego początku takie role, które uważam, że na danym etapie są nieodpowiednie odrzucać po prostu jak pan decyduje, który są nieodpowiednie to jest decyzja co powiem pani już na tyle czy radzisz mama Panny w krąg doradców tylko na początku oczywiście na początku, kiedy zaczynałem nie znam jeszcze tak dobrze z repertuaru sam nie śpiewałem na scenie o urodziłem się bardzo dobry przy każdym każdej propozycji właściwie nawet kilku osób do profesora czy dołącz do kolegów z łupków o większym doświadczeniu, którzy co rusz zrywali starałem się też zawsze podsunął taki sposób podszył się Nikolai Białoruś czy Motorola wierzy, iż było dość, że w jakiś dom przyszłości dla mnie to rola obniży czynsze za Rosję lepiej powiedz szariat nie głosują winą za 5 to przedstawiciel innej innej szkoły innego zupełnie jeszcze w szale opinii był właściwie, robiąc otwór można powiedzieć to było to był wielki artysta tak natomiast natomiast w obu przede wszystkim ogórki w jak obecność i performerem domu człowiek był twórcą to był ktoś, kto w, kto to, kto królową złotego i charakteryzację będą Brazylia 3 czy dom Don Kichota, w które są w tej chwili kimś takim standardem to to jest to po to, on stworzył toto to był jego pomysły i to jak sobie wyobrażano w tej chwili chichotać czuć czy Don bazylia o spektaklach to kto to był jego pomysł także ten ten dobór dobór ról, bo w tej chwili zachowań około 50 ról na scenie, więc mam świadomość tego co jest dla mnie to co mnie ciekawi w jakim czasie poza tym staram się przedostać jakąś propozycję i to rola przypuszczam, że może być dla mnie dobrą, a nie jestem pewien po prostu biorę wyciąga i śpiewom jak już trudniejsze formę, której wtedy od razu wiem czy tak czy uczeń takie basowe popisowe role ale, ale też takie, które chwytają za serce to jest w chwili drugi Motor Borys Godunow to w repertuarze włoskim niebem niewątpliwie jest to już trafił drugi Don Carlosie w rosyjskim w noc Borys Godunow to kto Nosowskiej i jest to dosyć swojej ojczyźnie my też wielką rolą Mefistofeles Mefistofeles są tutaj są w 22 rolę i w Fauście Mefistofeles Fauście Mefisto w całości i Mefistofeles boi to też Polak tytułową wielka wielka piękna jest bowiem Don Kichot i Rosja szef wioski Zachariasz i Attila tytułowy również nieduże z tych ról tytułowych głosował zdarzają się bardzo rzadko to jest coś co nas co to rolę w repertuar wyróżnia niestety tak negatywnie do tych ról basowych, których jest jest dużo natomiast rzadko są tu rolę rolę rolę czy to główne siły czy właśnie tytułowe no ale jak się bas pojadę i zaśpiewa partię starosta w ogóle jest w wszystkim głos chowają i tej wersji możemy trzymać tych wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja o dziesiątej 40 już gra kilka minut państwa i moim gościem jest pan Rafał Siwek światowej sławy bas solista największych scen operowych 6 listopada w teatrze wielkim w Poznaniu recital pana Rafała Siwka i będzie przekrojowo pod orkiestra teatru wielkiego potylicy Tadeusza Kozłowskiego informacje dziesiąty 40 po informacjach wracamy do programu off czarek Arnold Cezary łasiczka program Owczarek państwa moim gościem jest światowej sławy bas pan Rafał Siwek mówił pan o tym, jaką ścieżkę wybrać sobie jak decydować, ale ktoś w końcu przychodzi ten moment, że staje na scenie trzeba zaśpiewać i jest w są śpiewacy jest to orkiestra jest dyrygent jest publiczność jak pan się odnajduje w tej w tej układance co, o które elementy pana interesują, która ani interesują, bo oczywiście pięknie Bizeta publiczność zważono, ale po meczu śpiewane Szabóważna, bo nieważna, bo ciężko jest najważniejsza no to i tak tak jak klient zjadał niedoszły włamywacz był dla publiczności śpiewamy po to, by z jak mogliśmy wcześniej nie przekonuje też tym łącznikiem coś staramy się wnieść również lepszego w dno w takie zwykłe szare życie w tym taka nasza misja można powiedzieć czy aktorów czy są w gronie artystów, choć zawsze uważał, że artystą przybywa nie jest mniej jest też nasz znasz to jest nasz zawód powiedzmy to zrobiłem w aleje stało się też misja i musimy wnieść coś piękniejszego coś pokazać od oderwać od szarego życia pokazać że, że jest coś bardziej wzniosły go w głowę wzrósł aż nie mylą się sami wzruszać oczywiście na scenie miały pokazać widz musi być przekonany, że my się wzruszam pisało się wzruszyć to jest to strata na szeroko o ich używa się na scenę niosą 2 rodzaje tremy trema, która paraliżuje jest wielu śpiewaków, którzy taką tremę mają i to jest to jest trudne, gdyż oni muszą go systemu bardzo walczycie kość jakoś na tym jakoś przeskoczyć, a jest drugi rodzaj tremy tzw. tryby mobilizująco i park strona działa na szczęście tę drugą w tę drugą i nigdy do na próbie nie jestem w stanie wykonać czegoś na 100 % zawsze jest tak wysoki to pół wiejskiej w, a ja wychodzę na scenę, kiedy już zapalają światło, kiedy zaczną grać orkiestra to często nawet śpiewały i Stanach takich zmian chorobowych w dziale wychodzą na scenę adrenalina jest tak silną, że wszystko niweluje i jest i zawsze lepiej w ośrodku niższy niż iść do próby zawsze jest od stawki z 5 o wszystkim zapomina się latać wykład ciekawe jak i odnoszenie się czkawką czy Kasia dziś wychodzi do strony wszystko mija wszystko mi adrenalina klub czyni cuda czasem się chce tam publiczność zabrać do tych miejsc gdzieś tam wysoko w Górze, a tu kolegę przygrywa orkiestra gdy, więc przyspiesza strasznie się spieszy możemy autobus i co wtedy nie pamiętam pamiętam taką sytuację w Weronie w arenie i wyszło także tych było płacone wtedy, kiedy jest za domy pierwszy akt już jak pójdzie to już wiadomo, że po, że jest duże jest, że już coś będzie spektakl zapłaconej bankom zbierało się deszcz i dość duży zawsze Wronie stresu z otwartymi na otwartej w otwartej przestrzeni w teatrze rzymskim tak olbrzymim 173 tysiące widzów no i jestem stresu lub w będzie padać nie będzie padać i bankami jak Daniel Ordon wspaniały dyrygent, który nie to było bodajże Cyganeria Pucciniego mówi coś się zaczną szybko szybko rośniemy tempo będą szybsze w pierwszym akcie musimy zdążyć przed deszczem w projektach w uporze takie są historie również w Atenach recital w Poznaniu z 6 listopada pan odpowiadał za repertuar czy wspólnie z duszą Kozłowskim właściwie to partia, układając repertuar dorzuciliśmy tylko na sugestie na sugestie właśnie drogę do aria Mefistofelesa o w nadwoziu bardziej zróżnicować dostęp do portu jeszcze więcej Verdiego w inny, gdyż to jest taki, który posiłkował lot batalia kolejowych SA, która w dłoni o 17 ruch w bydgoskich na swoim koncie i w tym co czują czują się najpewniej najlepiej to najczęściej śpiewom no ale tutaj rzeczywiście stwierdziliśmy, że rząd będzie też lepiej też golfistów, ale są jedno jest przekrojowo jest jest bardzo zróżnicowanie w nas JL JL od od oczu bóstwo i bazylia o poprzez właśnie pierś jakieś takie mroczne klimaty Mefistofeles to poprzez nostalgiczne, bo w chwili potrzeby czy Gremi do przeżyć ciekawie może pana zapytać pana relacje z Wagnerem, w których zdradzono PKF uczuć szorstka przyjaźń trochę itp szorstka przyjaźń w Wagnera z racji na rodzaj mojego głosu dość często mi proponują nawet pamiętam, że po w 2000 pierwszym roku po moim oboje na drodze na konkursie Belvedere ktoś po drugim etapie z kilku agentów to nie podeszło i od razu proponowało jej właśnie właśnie takich ról wagnerowskich później przez zawsze to Nowak towarzyszy przez łosie są moją karierę natomiast w Wagner jest ja mam tak tak czuję, że mój głos jest jednak takie trio w roli Base takim taki rolnik głosem typowo orwellowski i ich Wagner jest zresztą po takim troszeczkę poboczu staram się przyjmować rolę tę propozycję wagnerowskie, które w, które coś coś dają album albo mojemu rozwojowi rozwojowi mojego głosu albo swej karierze śpiewałem w śródpiersiu Wagner to był Holding o Walkirii do tego, że buspasy Domingo to była wielka przyjemność już kiedyś bywało, iż oba są wyższe o losie tenorem oczywiście ktoś bardzo później było butów od debiutu w Operze w Rzymie to był Tristan Izolda król Marek to też w w Operze premierowy spektakl Zygfryd Zygfryda w woli 6 osób w Monachium w dno SAF-T wnuków lub też nie chciałem tego odmawiać w dolomit dopiero w twarz piękna rola tak dość gorzka liryczna no niech mnie jakoś nie jakoś nie jakoś mocno szkodzące Głosowi teraz gmina z kolei mocniejszy rola ale, ale bardzo piękna i w pięknej inscenizacji Klausa ogół to w oporze polskiej król Henryk ósmy w Lublinie w ale też odmawia odmówiły mu w Buenos Aires całego ringu w taki projekt linii 1 i 1 wieczór to ze skrótami tylko dla Orłów tylko go w twarz tylko dla Orłów wszedłem pół godziny Wagnera to jak w barażach z arbitrem otrzymał nawet wagę do AK już zresztą reżyserowała to Katharina Wagner w odmówiłem teraz całej produkcji ringów w przyszłym sezonie w w to już w Paryżu przeproszą w Paryżu od chwili dążą do morza można, by rzec, parafrazując klasyka, że miasto ma klawe życie tego sobie siedzi kolegiacie cygar kolei odmawiano prawo lewo nasze generalnie w ich generalnie jest także trzeba wiedzieć, który rolę, którą rolę odmówić noszą nasza kariera rozwija tak jak jak masz jakąś odmowę właściwie jak to co co jesteśmy w stanie odmówić i nie nie należy się sugerować sugerować tym, że Och, i jest jakaś rola, którą musimy już koniecznie czy teatru pomysł teatru chce zaśpiewać taki musimy sobie w nie będzie innej możliwości nie może być przedziera się dobrze śpiewa to to ta możliwość, kiedy się pojawi o pokazanie się w roli, która nie jest nie jest dobra osobiste dobra myślę, że może przynieść więcej szkody niż niż pożytku, jaki ma pan zawodowe marzenia to, bo pewnie już na wszystkich Stanach pan był niemal wszystkich jeszcze nie byłem już szóstą Metropolitan Covent Garden Beata przereklamowane nieudolnym są co są to ważne sceny rozmowy trwają są już zaawansowane nawet myślę, że w niedługiej przyszłości będą coś powiedzieć natomiast natomiast głównie to może są związane głównie z z rolami które, którą bym chciał zaśpiewać jest to już Mefistofeles boi to jest to Don Kichot mocne to myślę, że w Rosji jest w płaszczyźnie Musorgskiego to są role które, które dają dadzą mi myśl ku od satysfakcji dachu artystyczną obok właściwie to staram się budować swoją karierę, żeby to dawało również mnie poza tym, że dobrze, że jest to sposób na życie to jest to sposób na jakiś własny rozwój po prostu w 2 co jest najtrudniejsze w byciu śpiewakiem operowym to myślę, że ono na tym etapie, w którym ja jestem natomiast, czyli śpiewania w bardzo wielu miejscach logistyka czyli korzyść przebywał ciągle słyszą w podróży ciągle w podróży ciągle w fotelach w mieszkaniach doszło w całym świecie liczą się w stanie obudzić myśl musi sobie pierwsze pytanie zadaje sobie jakie, jakie miasto po tym, jak rola dziś wieczorem, a poza tym bakterie wirusy klimatyzacja, a mimo to od statusu to są takie nieodłączną niestety problemy no bo nie chcemy w to wchodzić głębiej nic przyjemnego w w bla bla bla widzom w Auschwitz obserwuję to efekt końcowy i co jest Ordon dla niego ważne jest, gdy jest to przeważnie okupiony jest zupełnie go czubek góry lodowej jest to okupione ciężką pracą jakież to wrzesień wyrzeczeniami w spotkają się, gdy taką opinią, że lata śpiewasz jesteś za to płacą, a zwiedzać w nos, jeżeli jest nie byłoby we Florencji polecenie przyszło w czuciu w Paryżu nie wiem po 2003 . 3 dwudziesty piąte roku z Czech wszystko widział już o uczuciu są nowe wystawy to 2 kwartale w rolę, ale trudno w trudno bowiem apelom porwania do studia z Florencji w Paryżu ciucholandów natomiast w rozproszeniu ryzyka, że to jest, że to już takie szczególnie przymierza się jak wydaje, że miesiąc prób czy może pójść pójść pozwiedzać, o ile jest to często jest to czas czas jakiś taki wytężonej pracy, kiedy mieści się myśli się nad rolą musi do tej roli, kiedy człowiek właśnie dba o to, żeby cały czas formie, żeby zachować zdrowie jak najlepiej zrobić zrobić wykonać swoją pracę moim czasem się nie chce po prostu ludność tych wejść w szczególnie samemu, jeżeli się je jeść samemu to człek musiał dzielić przyjemności z kimś bliskim atak w bardzo panu dziękuję dziękuję bardzo państwa byłem gościem był pan Rafał Siwek światowej sławy bas solista największych światowych scen operowych 6 listopada w teatrze wielkim w Poznaniu recital Rafała Siwka dziękuję serdecznie informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu, wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA