REKLAMA

Tęczowy piątek w szkołach - dla dobra uczniów LGBTQI

Post Factum
Data emisji:
2016-10-28 18:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum słuchamy Radia TOK TOK FM zakwas godzina dziewiętnasta w naszym studiu gość pan Sławomir dolny koordynator akcji Tęczowy piątek z kampanii przeciw Homofobii dobry wieczór w dobry wieczór na czym polega akcja Tęczowy piątek no, więc tak w kampanii przeci w Homofobii zaobserwowaliśmy już od jakiegoś czasu, że szkoły placówki edukacyjne gimnazja licea łącznie zgłaszają się do nas po materiały edukacyjne, a tym jak prowadzisz edukacja antydyskryminacyjna jak Rozwiń » wspierać młodzież jak wychowywać młodzież właśnie w duchu tolerancji równości wzajemnego szacunku i jakby te zgłoszenia trafiały do nas raz na jakiś czas do szkoły w różnych okresach w różnych dniach organizowały jakieś akcje p t. dzień tolerancji i 3 dzień praw człowieka w każdej szkole nazywał się różne i jakby grupa osób LGBT w ogóle osoby niż Saturn normatywne nie heteroseksualne było jak i jakoś tam obejmowane są w ramach działań szkół tych szkół jest dziś może to jest już czas, żeby to jakoś usystematyzować pozwali czeską szkołę łatwiej dociera, że takich materiałów, które my opublikujemy, które publikują nasze organizacje partnerskie, więc stąd, że powstał pomysł tęczowa do piątku, żeby był taki 1 dzień w roku, kiedy szkoły mogą dotrzeć do materiałów, których interesują i tym samym wesprzeć w swoim środowisku osoby nie hetero normatywne, ale nie tylko Beckhama to wpływa na całą społeczny szkoła, a konkretnie w jaki sposób co o jakie materiały, choć jak to w praktyce wygląda, gdy będzie się poszedł do szkoły, która właśnie organizuje taki Tęczowy piątek to co zobaczył nosimy do końca nie wiemy co było trzeba coś co można zobaczyć takie szkole, bo tę szkołę najlepiej wiedzą co im jest potrzebna najlepiej wiedzą z Trzebnicy młodzieży my tylko służymy tym, że dostarczamy do dla nich to właśnie podstawową wiedzę mogę powiedzieć co do szkół wysyłaliśmy, w jakich takich map paczkę, więc przed, jaką przygotowaliśmy dla szkół dla szkół 3 rodzaje plakatów, na których jest napisane Tęczowy piątek świętujemy ostatniego piątku października, a z 3 różnymi Jakubem zdaniami jest, wspierając nauczycielem jest wspierającą nauczycielką i nasza szkoła jest przyjazna wszystkim uczniom i uczynić sam oprócz tego do tych pakietów dołączyliśmy publikacje, które mało publikowaliśmy także nasze nasi partnerzy takie organizacje związek Nauczycielstwa polskiego czy refundacja naszą różnorodność społeczne Towarzystwo edukacji antydyskryminacyjnej, ale w idei to związek Nauczycielstwa polskiego MSZ Jan Pająk zespół kontynuowaliśmy projektory obraz przez 2 lata trwał do lutego na 2016 roku, więc Tęczowy piątek też aktywnie jakoś łączył związek mąż jest Polska nie ma my wysyłamy tu publikację, która by wspólnie przygotowywaliśmy albo w jaki sposób wierzymy, że to jest publikacja dobre akurat ZNP wysłaliśmy informację jak pozyskać książkę pod tą czytanki o edukacji o dyskryminacji, a więc wracając do tych paczek, które wysłaliśmy do Zygmunta, a jeszcze oprócz tych drukowanych materiałów i plakatu dołączyliśmy przypinki sojusznicza, które nauczyciel lub nauczycielka mogli go ubrać w ten piątek był jakiś sposób pokazać, że są sojusznikami sojuszniczka mniej osób nieheteroseksualnych i pożar jak wygląda tak przy Pinka sojuszniczą przyp MK sojusznicza to jest taki znak trochę jak w nieskończoność, ale też ma w sobie element ma także w klapie marynarki dostają tak tak ładne to w wersji kolorowej ma trochę ten się trochę koloru fioletowego, który jakiś sposób jest przypisywana sojusznikom kraj sojuszniczy pan Alison co wiemy o tym jak w jak wiele szkół zamanifestować u wizualnie jest albo jakieś działania stworzyło także, by można powiedzieć, jaka to była skala może w odniesieniu do tego ile pan ile państwo wysłali do boju szkół państwo wysłali te materiały no, więc 75 szkół z całej Polski to nie tylko z wielkich miejscowości, bo większość tych szkół była z małych miast i z mniejszych miejscowości zgłosiła się potem pod plakaty też 75 szkół właśnie z chęcią za zorganizować taki Tęczowy piątek u siebie co wg pana tez dużo 75 szkół w mieście zalega w przeto jest dużo, bo dla do nas jak będzie niem nie mieliśmy wypracowanego systemu i stałej współpracy ze szkołami, bo sytuacja w szkołach cały czas zmienia, ale widzimy, że jest taka potrzeba i wśród młodzieży wśród kadry już wśród pewnej grupy rodziców, by rozmawiać na temat dyskryminacji na temat przemocy, a więc do szkoły na pozyskują te materiały też wchodząc na naszą stronę internetową lekcja równości gratka PL, gdzie te publikacje odbierają i co ciekawe młodzież bardzo mocno się to działanie się angażuje i dostaliśmy bardzo dużo zgłoszeń od młodzieży, którzy w, jaki sposób chcieli te materiały dostarczyć do swych nauczycieli w swych nauczycielek, ale macie jakąś odpowiedź czy to jest tak, że jak uczą się tym zainteresował i dostał od nas materiały to później rzeczywiście szkoła się zgodził, ale wciąż się zgodzili to zazwyczaj taki był schemat 3 w przypadku tej akcji, którą organizujemy teraz stałe prosiliśmy, żebyśmy dostawali informacje od konkretnego nauczyciela czy nauczycielki ze względu NATO, że to później jak po nich zależy czy w ich klasie czy na korytarzu taki plakat zawiśnie czy też skorzystania z takiej publikacji swojej pracy jest to bardzo różnie bywa wiemy, że edukacja antydyskryminacyjna jest w Polsce wymogi w świetle prawa na dydaktyce, a w praktyce to różnie wygląda badania Towarzystwa edukacji antydyskryminacyjnej rok temu wydali raport, który właśnie bada w jaki sposób edukacja antydyskryminacyjna jest wdrażana i tak naprawdę różne różnie w tych szkołach był na auto tak mówią o raporcie, któremu w, jaki wdrażana edukacja tymczasem nasz jak szkoły samodzielnie to edukacja antydyskryminacyjna wdrażają u siebie chyba ważniejsza informacja dla wszystkich słuchaczy jest taka jak szkoła wygląda a jaka jest skala prawdziwy dyskryminacji bowiem edukacja powinna te są 2 różne rzeczy, ale bank, ale jak i dotacji to chyba bardziej interesuje słuchaczy i w razie jeśli chodzi o dyskryminację w środowisku szkolnych w szczególności homofobiczne to niestety skala jest duże jakakolwiek liczba homofobiczne przemocy słownej 3 fizycznej nie była to ona była zdecydowanie za duża to nasze badania pokazują, że o przemocy słownej homofobiczne w szkole w szkole mówi się w 55 przepadek tych 5055 % nauczycieli zauważyła, że występują przypadki homofobiczne przemocy sławny to jest wezwanie to jest obrażania, używając innych cennych słów dotyczących czyjeś domniemanej albo rzeczywista orientacji seksualnej jeśli chodzi o przemoc fizyczną to jest około 20 % badanych szkół wskazywało, że taka przemoc istnieje, a on też być razem 1000 szkół w Polsce to są tysiące szkół docierają do nas wiadomość o tragicznych wypadkach, kiedy 2 lata temu chłopiec popełnia samobójstwo, dlatego że był szykanowany ze względu NATO, że nosił rurki i jakiś tam z osób czesał włosy, więc szkoła, która nie może albo nie potrafi albo nie umie reagować na takie sytuacje niestety niestety kończą się takim etyki instytucje sytuacjami i z tego bardzo dobrze widzimy to, że homofobia albo ogólniej przemoc słowna dyskryminacja mowę nienawiści negatywnie wpływa na całe środowisko szkolne nie na konkretną grupę osób i kim mogą być np. osobom rekreacyjnie heteroseksualne czy osoby trans płciowe, a wpływa to na całe środowisko szkolne w tym kadry nauczającej i młodzież w ich tylko 85 szkół zajmują od nas materiały jak należy tłumaczyć, że TENIS także do szkoły nie widziała naszych materiałach, bo kampania przeci w Homofobii w dziedzinie edukacji działa już 2009 roku w zeszłym roku dotarliśmy do setek szkół poprzez projektora robiliśmy właśnie ze związkiem Nauczycielstwa polskiego a gdzie w ten sposób pomagaliśmy szkoła ma analizować ich sytuacja wewnętrzna jeśli chodzi o dyskryminacji i przemoc później szkołę, a to kadra nauczająca Dyrekcji młodzież wspólnie wypracowali jakieś działania antydyskryminacyjne, które miały na celu zapobiec tym zjawiskom i później te działania realizowałem i Jan takie sytuacje z zbieraliśmy później pokazywaliśmy inne szkoły jako dobre praktyki w amoku co mogłoby korzystać z siebie, a tymczasem Fundacja ordo iuris zaś do prokuratury poznać nas to jest test co najmniej dziwne jak trochę śledziłam przyznał się troszeczkę czytałem tych map artykułów, które pojawiały się w niektórych mediach na niektórych portalach wiedziałem, że tak naprawdę nie chodzi o tama fakty, bo nie widziałam, żeby jakieś jedno konkretne fakty dotyczące tęczowego piątku był przetaczany oba jak powiedziałem tylko wysyłaliśmy te materiały do szkół zachęcamy do tego, żeby szkoła była przyjazna jestem pewien, że i wymienionej przez pana organizacji i nam zależy na tym, żeby w każdej z każdej każda z czuł się w szkole bezpiecznej i desek też naszą wspólną wartością, do której dążymy cytowany przez gazetę nauczyciel Kamil Zwolak pod osłoną wziąć udział jako, wspierając nauczyciel prowadzi piątek warci dziś prowadzi warsztaty w 1 z liceów, mówi że sam wyszedł z tą inicjatywą podoba mu się o grze ma też wolną rękę i taka 1 postać + 75 szkół i tysiące, w których albo nic nie było na ten temat nie było wiadomo wg pana, o czym świadczy to, że żadnej ujmy przepraszam w większości szkół nie było nic na ten temat właśnie trudno stwierdzić, że nie było nic na ten temat większość szkół była szkołę edukacją dystansują wdrażają, ale albo te taki sposób, który nie wiemy albo w sposób niewystarczający i kadrze potrafiliście jako KPCh w szczycie przez ministerstwo edukacji dostarczenie danych w jaki sposób realizowana do końca tak znaczy mimo tego, że szkoły są zobowiązane odprężenie edukacja antydyskryminacyjna też są zobowiązane do tego, żeby z tego się sprawą zdawać jeśli zajrzymy do do sprawozdania ze szkół jak ani terapie Satora wiotka niestety w dużej części przypadków albo nie jest to edukacja antydyskryminacyjna w ogóle albo, a jest o edukacji antydyskryminacyjnej nie na tym poziomie, na którym powinna być przeprowadzana, dlatego że tak naprawdę mało osób mają nauczyciele biją powietrzem to jest prawda dlatego miesza się w dół pod tym pojęciem edukacja Obywatelska albo jeszcze działalność charytatywna, więc co rusz jakąś charytatywną tak tak małej wiele osób je też nauczyciele nauczyciele myślę, że na 3 wynika z TOZ z stają na listę, że np. zbierania funduszy na dom dziecka w jaki sposób jest edukacja antydyskryminacyjna to niestety nie jest sjesta cel szczytny jak najbardziej to jest dla co powinna się robić w duchu Solidarności natomiast w edukacji antydyskryminacyjnej choć, a co innego SA za rok będą też będzie taki Tęczowy piątek charakter będzie Tęczowy piątek wiele szkół już nawet dzisiaj wieczorem przeglądamy dotarła dotarły kolejne dziesiątki zgłoszeń, żeby wykorzystywać te plakaty w następnym roku MEN materiały jeśli chodzi o edukację cały czas publikujemy je strzyżemy to obieca Slava Melnyk koordynator akcji Tęczowy piątek z kampanii przeciw Homofobii był nasz gość bardzo dziękuję za rozmowę dziękuję za 3 minuty godziny 19 za 3 minuty informacji Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA