REKLAMA

Nowoczesne projekty edukacyjne

Człowiek 2.0
Data emisji:
2016-11-19 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
50:54 min.
Udostępnij:

Polskie szkoły coraz częściej stosują system pracy projektowej. Zamiast klasycznych lekcji i odgórnego przekazywania wiedzy uczniowie mogą wymyślić własne przedsięwzięcie edukacyjne i zaangażować się w nie, a nauczyciel bardziej wspiera i podpowiada niż wymaga i wykłada. Jak zachęcać szkoły do takiej pracy? I skąd brać środki na realizację fajnych projektów edukacyjnych? O tym opowiadały Małgorzata Jankowska i Katarzyna Przybysz.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas mówi Ks Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa w człowieku 20 dziś edukacyjnym tematy ostatnio nazywać goszczą na antenie być może dlatego w innych audycjach TOK FM w stodole audycji o edukacji słychać zachęcam państwa do słuchania siebie audycją -li PS, gdy ktoś podejmuje w bardzo często bardzo dokładnie tak przedpołudnia popołudnia w radiu TOK FM są częste komentarze dotyczące aktualnej sytuacji edukacji mamy dzisiaj stawka tak mowę z boku Rozwiń » tych bieżących wydarzeń czysto politycznych poznajemy nowoczesnej edukacji tym jak ten nowoczesny fajny pomysł edukacyjna prowadzić takie finansować jak zorganizować, żeby ta szkoła nasza była lepszym bardziej nowoczesnym miejscem, zanim do tego dojdziemy też tytuł wykonawczy stałe ogłoszenia internetowe zapłacono strona magazynu Fokus naszego partnera merytorycznego w ww kotka Fokus krótko po pomoc znajdą dodatkowe materiały związane z tym, o czym się rozmawiamy w tym także odnośniki do audycji archiwalnych te dostępne są na stronie na stronie Radia TOK FM w ww lokat fm spolka pl zapraszam do posłuchania, że w audycji on w nauce programowania dla dzieci młodzieży czy audycje nowoczesnych pomocy naukowych są tam wam myślę ważne wątki do wyciągnięcia, ale od wsi są to lekcja archiwalna 10 mówili o tym co się dzieje tu i teraz 2016 roku w państwo się 11 i teraz napisać jest taka możliwość za ten sam adres mailowy człowiek w 2 Rabka 0 Mokka TOK TOK FM otwarty na sugestie pytania uwagi krytykę za taką konstruktywną i słusznie zaznaczyć na Facebooku to w zachęcam www Kopka człowiek kropkę nad w takich akcjach schodząc na naszą stronę i fotka interakcja tam jest możliwa mile widziana wracając do naszego temat nowoczesna edukacja jak sobie z nią poradzić jak się organizować się prowadzić ze mną w składzie Małgorzata Jankowska wydawnictwo nowa era dobry wieczór i Katarzyna Przybysz z grupy Super Bowl w RPA nauczycielka gimnazjum w nowej wsi nauczycielka gimnazjum to taki ginący zawód podobno czuje się pani gatunkiem zagrożonym nie czuje się gatunkiem zagrożonym mam nadzieję, że znajdę swoje miejsce w nowej szkole w gminie, która być może powstanie na miejscu mojej szkoły, jeżeli nie powstanie na pewno znajdę pracę w zawodzie jestem przekonany, że da się uda na razie wierzę w to zobaczy tak obiecała pani minister w taki akcent polityczny Europejskiej wobec mówią tak naprawdę nasza dyskusja na co dzień edukacji teraz takie dyskusje polityczne organizacyjne one są z mojego punktu widzenia Focha obok tego co jest naprawdę ważne, by się utrzymał to z powodzeniem, ale na dużo osób szykuje się od powinny iść do szkoły sześciolatki siedmiolatki czy powinno być gimnazjum, czego nie powinno być są spore podstawę programową natomiast mówi się trochę tak wcale się mówi o tym jak tegoż powinny uczyć tych szkoleń nie nie chodzi o to w tym momencie do 67 latek tez gimnazjalista uczy podstawówka owi trwały tylko co ma w tej szkole robić dokładnie w jaki sposób i myślę, że to jest coś mnie nie dobrze dla polskiej edukacji ZN ten temat zostaje gdzieś tam na boku odepchnięty łokciem to się wydobyć samolot w sumie robi się samo, więc może nie w swoim nie poprawiają one robi się samo może być samo moim zdaniem dobrze bo gdyby nikt tam nie przeszkadzał nauczyciele to bardzo kreatywni ludzie i Enei może to jest też problem, że każdy kolejny rząd mówi nam jak mamy pracować, ale mówi w jaki sposób co robi np. Noaha oczywiście są rozwiązania bardzo dobrze na wprowadzenie projektu edukacyjnego od gimnazjum, z czym związany jest chociażby właśnie konkurs wydawnictwa nowa era są też takie sytuacje, w których mamy nakazane ma chociażby dodatkowe godziny, które muszą być spisane niekoniecznie są przeprowadzane właściwie, ale muszą być wpisane, a więc sygnały zmiany ciągłe zmiany myślę, że nam szkodzą, bo nie mamy czasu na to, żeby być bardziej kreatywni Jaś nauczy nas widzą się więcej swobody po prostu myślę, że więcej zaufania więcej swobody w tym mniej liczenia godzin z podstawy programowej spisywania numerów wliczania tego wszystkiego przez nawet dzienniki elektroniczne, które oczywiście są bardzo dobrym rozwiązaniem ale, gdybyśmy mieli trochę więcej wolności i trochę więcej zaufania myślę, że byłoby byłaby w Polskiej szkole lepiej jest na pewno dobrze jestem przekonana wydaje mi się, że to jest też prowiant trochę dyrektora znam wiele szkół, w których bardzo twórczy dyrektorzy, którzy nie przeszkadzają rośnie pomagają swoim nauczycielom futbol to to taki, który nie przeszkadza to fajne fajne ocena pani Małgorzata z pani punktu widzenia czy to faktycznie powinno być tak, żeby szkoła miała swobodę, żeby mogła sobie wybierać co chce robić w jaki sposób to to jest dobry pomysł jestem w tej uprzywilejowanej pozycji leżała mam kontakt z nauczycielami, którzy są mentorami autorytetami w swojej dziedzinie i potrafią skupiać wokół siebie młodzież kreatywną młodzież zarówno mam kontakt z dyrektorami nauczycielami właśnie takimi, więc mojej perspektywy, ale chciał się powiedzieć nic zmieniać tak zostawić tak jak jest, ponieważ na szkołach polskich szkołach gimnazjach szkołach ponadgimnazjalnych, gdzie się fantastyczne rzeczy i z mojej perspektywy chciałabym się cofnąć w czasie i choć do takiej szkoły, bo ja naprawdę tym dzieciakom zazdroszczę zazdroszczę im odwagi zazdroszczę im takich nauczycieli zazdroszczę im swobody i tego, że świat jest naprawdę teraz globalną wioską i oni mają takie możliwości potrafią to wykorzystać oni naprawdę potrafią wykorzystać NKW oczywiście za sobą za moich czasów szkolnych nie było internetu było to były przymusowe w zasadzie lekcje języka rosyjskiego, w które nie cieszą się wielką popularnością wśród nas jak pamiętamy na lekcjach historii chodzi mu fotel chodzić nad inną historię słuchaliśmy w domu Anną dymną na lekcjach instytutów specyficzne czasy natomiast jeśli zostanę jeszcze nad tym czy czy jest to model szkoły nie jest przestarzały pod tym względem dzisiaj wraca to słowami wkłada przekaźnik wiedzę, a wiemy, że to już nie jest do końca prawda, że dzieciaki dziś są w stanie same to jest zdobywać bardzo wielu źródeł, których wcześniej mieliśmy i została tak naprawdę to podstawa programowa tego typu wad podręcznik nawet już nie powinien być wyznacznikiem jakimś centrum edukacji, bo to już nie są to czas i często nie jest właśnie na tym polega sukces metody prac nad projektem, że nauczyciel ma taką rolę mentora to grupa projektowa, czyli de facto uczniowie korzystają ze swojej wiedzy umiejętności i niejako, ucząc się nie mając świadomość, że się uczą realizują projekty i potem cieszą się z tych uzyskanych efektów oni przy okazji w środę wszelkie możliwe kompetencje, które potem w życiu dorosłym im się przydadzą, bo nie mam zorganizowanie sobie wakacji czy remontu mieszkania to jest nic innego jak praca projektem i oni mają możliwość w szkole przetestować, w czym są dobrze czym się odnaleźć i ta metoda czy jest szansa do rondla każdego ucznia nie tylko tego prymusa tylko tego, który może gdzieś się wymykała z PiS romantyczności szkolnej może ma jakiś ukryty talent i nie zawsze podczas takiej standardowe lekcje to jest widoczne, a tak ma możliwość wykazać VAT VAT co z projektem to o nią jest nadal jednak rozumiem roboczych wyjątek niż reguła w szkole prawda ten już niczym moich graczy jest tak w gimnazjum jest realizacja projektu jest obligatoryjna przynajmniej 1 ostatnio co ja mam wiedzę, ale licea coraz chętniej nauczyciele doceniają to metoda projektu i pracują i zgłoszenia do konkursu projekt klasą też 5050 %, bo tam konkurs jest ze dla wszystkich szkół i dla nauczycieli ze szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych zazwyczaj każdej edycji też 50 napięcia, czyli ta metoda jest popularna w obu tych typach szkół tak Pavel Sultes 1 projekt na rok to ciężko tu mówić o tym, że to jest narzędzie podstawowe narzędzie edukacyjne w tym momencie mój problem leży w tym, że to jest 1 trwał 1 projekt na całe w inny poziom edukacyjny, czyli przez 3 lata zakładając, że gimnazjalista przez 3 lata idzie tą drogą musi brać udział minimum w 1 projekcie jest tak jak w społeczeństwie jak w wielu zawodach jak wszędzie są uczniowie, którzy biorą udział w przymus przymus w 1 jest cała grupa dzieci, która zaczyna w klasie pierwszej projekt 1 w klasie drugiej robi już 2, czyli w sumie ma już 3 i dochodzimy do klasy trzeciej, kiedy trzeba mu świadectwo wpisać te projekty jest ich kilka rad dzielnic brakuje miejsca musimy wpisać 1, więc uczeń wybiera ten, który dla niego najbardziej istotne ziemniaka na 3 gimnazjum znam mnóstwo takich dzieci i z tego nie odejdziemy na pewno nie nałożymy obowiązku pracy tracą tę metodę inny, ale też im więcej o tym, mówimy jest coraz większa grupa nauczycieli, którzy przestawiają się na pracę metodą projektów, ale tak samo jak podręcznik, który trudno jest pewnym wyznacznikiem, jakim źródłem wiedzy, ale uczniowie praktycznie już nie zaglądają do podręcznika źródłem jest internet, który niestety jest też dużą dużą kopalnię wiedzy, ale i zagrożeniem, że będą będzie to wiedza, która nie do końca jest jest dla nich, bo trudno znaleźć te treści, które są właściwe, więc to jest rola nauczyciela, żeby poprowadzić trochę uczniach w to nie jest wcale dobrze, że ma mając tak dużo nasi uczniowie mieliśmy troszeczkę łatwiej jednak ich teraz rozprasza ta ilość informacji która, która dociera i jest naszą rolą w tej chwili jest nieprzekazywanie może tej wiedzy, ale Stowarzyszenie w tej drodze jest poszukiwanie różnych różnych informacji wykorzystywania informacji na ich własne potrzeby mówi się od lat powinno być też systemowo jednak sankcjonowana taka dyscyplina jak nauczanie edukacja medialna jakość uczenia tego jak się znajduje informacje jak się ocenia jak się wykorzystuje się zestawia z innymi informacjami o taką kulturę, której od mojego pokolenia zawodu oni też nie uczono na bok świętami tak naprawdę do dyspozycji podręcznikiem Antoni bibliotekę no to mieliśmy tam jakieś zajęcia z tego jak się psuje katalogi biblioteczne prawda ów, czyli raczej w ogóle archaiczne natomiast teraz, kiedy jest do tych źródeł informacji do tych metod dostępu do niej toby się chyba w siłach, by jednak gdzieś tam w podstawie programowej czy w systemie nauczania były takie bloki, żeby się to uczniowie musieli nauczyć pewnym czasie wojny ich wziąć za zamach za ów i powiedzieć Słuchajcie i wszystko co mógł powiedział jest prawdą też szkoły, które mam inne są świadome to szkolący mają one świadomość nauczycieli prowadzą takie zajęcia Mandżurii w granicach podczas rewanżu w ramach zajęć właśnie bibliotecznych znamy dziewczyna na sopran nerwów, ale bibliotekarki, które odeszły od lutego straty wobec tego kim sta w we mnie dyplomy obserwuje wydaje książki za odbywają się tam bardzo bardzo ciekawe zajęcia, ale to jest też trochę rola wychowawcy ranne jest na to czas na godzinach wychowawczych na pewno myślę tylko, że problem jest też taki, że nauczyciele jeszcze nie poszukują tak wiedzy na naszą wizją jest nas bardzo mało, ale jest ogólnie problem z zebraniem grupy która, która mogłaby dzielić się jako zwiedzania założyłam grupę, która miała dzielić się zaś dla biologów i ja mam do tej pory kłopot, żeby zabrać kilkudziesięcioosobową grupę pań jest biologiem, a sam film z wykształcenia jestem biologiem, a ciekawe ujawnia z kolei Montex wspomnienia Gopło w mojej edukacji licealnej powietrznym w obu podstawówce to, jakie to było dosyć nieśmiało w czasie nawigacja blogi posty były milicjant to nie nudziłam, ponieważ w realnym jestem z rodziny i biochemicznej jak z sąsiadek Weronice byli stronnikami zawsze miałem jeszcze do kontrakt z nauką miodów książki jeśli wpis do książek głównie w równych bada także m. in. książek do Biochemii oraz do biologii atlasu ptaków tak dalej innej bardzo prędko dzięki tym dodatkowym źródłem informacji zrozumiałam za to uniósł w liceum to jest bez wiedzy powierzchownej mało aktualna no i potem miałem ten problem właśnie noc przy pani pani była zachwycona nad Rosją trochę mniej, bo zmarnowałem czas czułem obok Ostrowa siedzę tam mi to naprawdę nic nowego się nie uczą tylko, a nawet wręcz susłów uchem wg słów stawała hamują myślę, że to problem akurat tego nauczyciela w Hadze musiał zadowolić się do wielu uczniów ozdobą są w stanie faktycznym żal i choć potrafią znaleźć źródło informacji są w stanie się nauczyć bardzo wielu rzeczy które, któremu powiedz niekoniecznie muszą znać nauczyciela w serwisie na myśl, że właśnie to jest czas na projekt to jest ten czas, kiedy uczeń przychodzi i jest zafascynowany treściami, które być może nawet nie są planowane ani w tym roku nie może nawet na tym poziomie edukacyjnym ma takie z gimnazjum, gdzie nie zaglądamy no właśnie do objechania aż tak szczegółowo, ale jeżeli założenie zafascynowanej i chciałby dorobić to tutaj oczywiście wymaga takiego nauczyciela, który jest w stanie powiedzieć dobrze pójdę z tą drogą zróbmy to razem nie występuje w roli wszystko wiedzącego, ale kogoś, kto będzie towarzyszył ten nie wyobraża sobie, żeby właśnie wyznają nauczycielowi oczywiście nauczyciele musieli ukończyć jakiś kierunki studiów oraz poszerzają wiedzę uderzenie minęło wiele wiele lat jest to np. genetyka nauczycielom już w podeszłym wieku powiedzmy to być może stąd natyka się nie spotkało właśnie na studiach to i tak muszą się przecież dokształcać się między grali tak uważa nauczyciel, który się sam nie uczy nie może iść drogą wiązanie podąża na brak poprosił uczniów o to, żeby chcieli się rozwijać, kiedy sam się nie rozwija mam nadzieję wystawie pod ocenę niż było kiedyś ten wkład moja nauczycielka fizyki nie miałabym praktycznie żadnego pojęcia o modelu standardowym i kwartałach nas natomiast z ba do nas dokładnie sprawdzała ze znajomości wzorów na napięcie na tę gonić resztę miasto w mojej mamie swój własny, bo fizyka jądrowa ta, która w liceum była na poziomie absolutnie takim podstawowym zupełnie roszczenie przydatnym, więc tamten burza geja ja rozumiem ona nie, a wcale nie było w podeszłym wieku w stawach dodam dla ułatwienia, ale to były też inne czasy dla obywateli możemy powiedzieć tym momencie za nauczyciel powinien być otwarty na ucznia na jego inicjatywę nie powinien był mówić, a to jest poza programem to nie w tym roku to nie dla ciebie albo nie dla mnie wycofywać się, bo bez wezwania nie powinien tego robić wojnę co ważne to zresztą swój czas na podręczniki zachęcają do poszukiwania wiedzy podręczniki nowej ery, których osobiście nie uczę, ale znam bardzo dobrze podobne do zimnych wodach, ale akurat nowa era faktycznie zachęca ucznia, żeby szedł dalej i mój sen prywatne, które chodzi do szkoły podstawowej w inny odszukał w podręcznikach nowej ery rozszerzoną rzeczywistość są i to jest jej wkład w podręcznikach do przyrody do historii Lynne no bo właśnie informacje prawne zawarte w tych podręcznikach wskazują na to nauczyciele nie wiedząc czym jest rozszerzona rzeczywistość pokazał paniom panie zachwyciły, ale może się otworzył NATO, ale no właśnie to będzie jakaś jej droga ucznia którą, którą może z tym podręcznikiem różni się przer w przebyć zabrzanom do tego potrzebny stał się, który będzie miał tyle wobec siebie takiego może powiedzieć się takiego dystansu wobec własnej wiedzy nie będzie stawał się po tej stronie przy tablicy zresztą my już nie powinniśmy stać się tablicy w ustawieniu ławek w Polskiej szkole powinna się zmienić się zmienia, ale oddolnie nieodłącznie oddali mu tylko wszystko powinny się do wszelkich projektach obraz wisiał nauczyciele i ja się zajmuje nie tylko biologią chemią tak, czyli ten czas załączony również finansowanie różnych działań edukacyjnych wandalizmu, więc dla szkół to wszystko musi iść dalej wtedy czujemy, że jest nasze, że jest dla nas dobry do tego wrócimy zamontuje część audycji człowiek w 20 w Brazylii tranzytem w drugiej części audycji poświęconej dzisiaj nowoczesnej edukacji tym jak chcą organizować jak zdobywać na nim środki jak w tym uczniami nauczycielom uprzyjemnić proces, który nazywamy uczeniem się ze mną w składzie Małgorzata Jankowska wydawnictwo nowa rada i Katarzyna absurdów Cupryś polo z torbą w RPA nauczycielka gimnazjalna widzi świata wlały się więcej zaufania i więcej wolności, jeżeli chodzi nauczyciele definicje zaufania nauczycieli w stosunku do uczniów oni są w stanie przejść też czymś ciekawym, że to jest to coś ciekawego można zrobić razem czy nie można zmodyfikować program nauczania można nie trzymać kurczowo podręcznika podstawy programowej tego zrobić coś co czujemy dowolną odpuściła to niema żadnych ograniczeń można np. dosyć oklepany temat tabu takie, które się wszystkim przejadł przekazać w takiej formie Rooney znowu jest świeży jak bułeczka z piekarni my mieliśmy ostatnio takiego laureata, który postanowiłam go pobrać projektował postanawia zrealizować się projekty ekologiczne wiadomo wszyscy wiemy, że nakrętki powinniśmy otwierać butelki wyrzuca się do odpowiednich koszy, żeby być pro ekologiczni dziewczynę pod wodzą swego nauczyciela stwierdził, że one chciały bez nauczyć swoich rówieśników po co się robi tu nie zrobiło to w mega fajny sposób z takich nakrętek takich wszystkich przysłowiowych śmieci zrobiły ubrania, a co więcej w końcu kolekcję mody na lekcję mogę i zrobiło profesjonalną sesję uwaga na wysypisku śmieci, jeżeli państwo chcą zobaczyć efekty tej sesji zapraszamy na Facebooka projektu z klasą tam są zdjęcia myślę, że bardzo szybko dziewczynę z tej grupy projektowej powinna opatentować się kopertówki jak z Berdychem brzuszków bombonierki, ponieważ myślę, że do modemu wersji podchwycić pomysł wyglądał oszałamiająco profesjonalna sesja profesjonalny fotograf dziewczyny w tych swoich racjach i powiem panu, że teraz odkręcam butelkę to gdzieś tam z tyłu głowy mam, że to wszystko jest po coś Jon tak edukował swoich rówieśników tak samo nań Niewiem historia nigdy nie była moją mocną stroną szkole podstawowej aż generalnie w historię trochę działa jak te w ślad dna to fantastyczny pomysł Europa trzynastego wieku zakony rycerskie na grze planszowej c i młodzież stwierdziła, że oni się w ten sposób nauczać, a i to kółko historyczne, które tworzyło mądre, a tam było Pionki wszystko precyzyjnie wykonane potem gra jest do użytku wszystkich rówieśników chciałabym się tam uczyć historii przed wojna skończy mówi bo, bo to nie jest głośny kwestia wykonania czegoś co jest dla nas ów dla nas dla nauczyciela i zespołu mniejszego 9 zlotego coś co można przekazać innym używać ponownie w nowych taryf za więcej dzieciaki dzieciaki młodzież przepraszam, robiąc coś dla siebie oni nabywają wiedzę, ale potem dzielą się ze idą do przedszkolaków np. za 1 szkołach sadziła działa to była szkoła z francuskim wykładowe i stwierdzili, że w ten sam w tym też w zespole są również, że oddziały przedszkolne i poszli do tych maluchów uczyć francuskiego tak w ramach po prostu rozbudowania projektu, jeżeli nie jest lokalna społeczność i aktywizacja np. seniorów często współpraca międzynarodowa budowanie mostów idą w górę idzie na wielką skalę do tej pory pamiętam 1 z projektów, gdzie następną oklepany temat wszyscy wiemy, że powinniśmy się odżywiać zdrowo, ale zdobył projekt lodówka ze moja taka perełka ale gdzie młodzież stwierdziła, że skontaktuje się ze stacją polarną razy telewizją śniadaniową z wahadłowcem poprosił wszystkich tych ludzi zaprosiła wszystkich ludzi do współpracy do zrobienia zdjęć zawartości swojej lodówki, a przy okazji sprawdzenia co tam jest ile zawiera konserwantów potem wielki happening można można zakładamy, że to mógł nie być pomysłodawca nauczyciel tego właśnie uczniowie, którzy mieli internet, w którym którzy mieli pomysł i nie mieli takiej blokady, że nam się nie uda po co pisać do tej stacji polarnej przecież nas pewnie tam bagatelizują nie napisali mieli zdjęcia zdjęcia też do zobaczenia filmu las na Facebooku wśród pań na pewno jest odpowiedź na pytanie co zrobić, kiedy nauczyciele nie wiedzą czym jest rzeczywistość rozszerzona dzieciaki wiedzą, bo to jest, bo to jest pokémon go n p . tak tęsknią to tak nagle pokazał wszystkim co to jest dosyć dobitnie i Pruszkowa myślę, że dzieciaki mogą doprowadzać nauczycielom, jeżeli nauczyciele będą tylko odskocznia to się czegoś nauczą, choć oczywiście potrzebne są otwartość na pewno LM też nie trzymanie się właśnie tych sztywnych ram czasowych niektórzy uważają, że nie zrealizują tematu czwartego z jakich stron podręcznika to jest to jest tragedia nawet nie sprawdzają do końca czy faktycznie jest to bardzo uparta podstawę złą praktycznie każdy projekt realizuje wiele różnych elementów podstawy nawiązania do tego co co powiedziała pani Małgosia ja wyobrażam sobie co czują ci uczniowie, dlatego że niejednokrotnie towarzyszyła mojemu ucznia przy projektach w UE i dodaje inny też okazja sama się uczę już dawno tam 10 lat temu poprosiłam uczniów mojej 1 z klas przy pierwszym programie, który realizował projekcie ranne oto, żeby poszukali go już dorosłych, kto budował nową stronę szkoły i stronę internetową w ogóle projekt to były czasy, kiedy budowania stron internetowych wymagało naprawdę umiejętność jeszcze niebyła to takie proste teraz nagle z tyłu siedzących uczeni podniósł rękę Chiny bardzo pozdrawiam chłonę wiem na pewno, że będzie Suchocki mówię ten podniósł rękę uczeń bardzo średniej że, choć moje mojej oceny ofert mówi nauczyciele naprawdę nie rozumiałam tego, że ocena nie jest nie ma nie jest żadnym wyznacznikiem Penn dla mnie to był po prostu średnie uczeń jako mechanik biolog nie było mistrzem, ale powiedz mi, że potrafi to zrobić zbuduje stronę internetową szkoły zbuduje stronę projektu PN zbudował stronę internetową 10 lat temu ukończył studia informatykiem chciałby się w tej chwili z tego co się zmienia plany zawodowe, ale to tylko znana to, że Polska rzeczywistość nie da mu pracy i inne co więcej strona funkcjonuje nadal, jeżeli ktoś wchodzi na naszą stronę to widzi się jego imię nazwisko bez zaskoczenia nasze moje zaskoczenie było ogromne Renner, że w ogóle uczniowie potrafią naprawdę czasami nie doceniamy swoich uczniów, a jeszcze większe to co oglądałam później, kiedy ten uczeń, który osiąga swój mały sukces nagle zaczyna wierzyć się tak bardzo dostaję takich takiego wiatrów strzeliła i ci, którzy właśnie robią to projekt potem robią przeróżne bardzo ciekawe rzeczy całkiem inne niedawno zdarzyła się uczestniczyć w konferencji organizowanej w szkole we Wrocławiu i zaczynały te konferencje 3 uczennice, które opowiadała swojej działalności samorządzie uczniowskim i o tym co im dana kwota ta praca na rzecz szkoły oczywiście w tej chwili renoma firmy Nina pracuje dla dużych korporacji Geremka ci uczniowie zaczynają żyć po prostu pełnią swojego życia w tym projekcie i nabierają przede wszystkim wiarę, że mogą wciąż dozwolone wraz z MKS czeka hobbystów taki stereotyp mówi w tych czasach mamy teraz Włoszczowa, a jeżeli chodzi o internet to możliwość tworzenia publikowania dzielenie się z innymi to tak naprawdę ludzie mogą się sami wykreować mogą z owocami bloga kanał na YouTubie zdobyć popularność nie potrzebują w tym momencie mogą sami z był sobie udowodnić, że potrafią zasnąć nie potrzebują tego robić w kolanie musiałem strony internetowej szkoły mogą służyć bloga i w ogóle na nosku nawet nie spojrzeć to jednak stosowne, żeby było to wsparcie, żeby było to z takim bezpieczny poligon, gdzie można to zrobić moim zdaniem chodzi o to, że zrobi coś razem, bo zespół klasowy dobrze zintegrowany zespół klasowy to jednak czy zaszła jakaś grupa uczniów, która działa w samorządzie uczniowskim to jest grupa, która chce działać razem uczniowie moim mojej ocenie lubią współpracę współpraca w rywalizacji nie ma samotnym oczywiście on żąda za ludzi, którzy wchodzą do grupy projektowe chcą robić coś razem ze mną unijnym zmierzali robią mają jakiś swój wspólny cel to poza tym, że prowadzą własnego bloga własna strona bosą youtuber ami bez problemu w ciągu kilku kilkunastu minut cel stawiają kolejne dla projektu dla dla tej grupy, w której w, których działają to też jest czy taka pułapka uczniowie też coraz częściej spotykają się z z odrzucaniem środowiska internetu i boją się też cech tych ocen co bywa bardzo różnie może być zagłada droga bał się bardzo tego, że kto żyje ktoś go będzie źle oceniał mnie, więc jedynym warunkiem jego włączenie komentarze Niechcę, żeby to było komentowane na 10 lat, a dziś sam tego nie mógł zrobić lewica razem ze mną, ale tak jest jego, więc właśnie uczniowie w tej chwili mają świadomość, że to nie jest tak też wszyscy się wypromują mając świadomość tego nie każdy odniesie sukces w ten sposób, bo konkurencja coraz większa i znajdą coś jest ten element powraca na swych audycjach szkoła dla moich czasów w gminie uczyła tego Wyprawka jest czymś naturalnym w złości czymś pożądanym na naszym nigdy nie nagradzał za błędy Kotyś kanału dostawaliśmy oceny które, które nie były ładne i wychodzi dzienniczek ucznia to świadectwo katastrofy tu się chyba trochę jednak zmieniać w szkole się mówi o tym, że można nie wiedzieć można zrobić coś da, a potem poprawić w grze bo, gdybyśmy nie mówili o tym co robimy źle trudno byłoby fajnie, gdybyśmy nauczyli się korzystać chociażby takie metody żona w karcie zaznaczamy to co robimy dobrze myślę, że cały problem to jest to, że komuś mówimy, że robi coś dla budowa tak często, że dużo więcej pewne rzeczy dobrze w zachodniej gigahercami prowizja komunikat zwrotny p t. oka nie wychodzi to, ale możemy nad tym popracować, ale można zdobyć taki tak to chyba jednak jest ono istotne, a zacząłbym od tego zrobiłaś to i tak świetnie, a jeżeli chcesz popracować nad tym zrób to albo proponuję zrobić w takich taki sposób, ale na pewno nie zaczynałaby od tego co kto zrobił źle Anną myślę, że już bardzo bardzo popularna ocenianie kształtujące, które choćby elementami w szeroko chodzi na polskich szkół uczy nauczycieli właśnie tego podejścia i dobrze bo, gdybyśmy nie mówili co robimy źle zaczynają od tego co jest dobre, bo to przede wszystkim my najczęściej jest także z tego dużo więcej i stawia nas wraz z pozycji tych, którzy jednak coś potrafią nie tylko nie potrafię przesądów klasowych to jest dobrym pomysłem na to, bo on też najczęściej wołamy zespoły projektowe w zespole ludzie się uzupełniają, jeżeli ktoś czegoś nie umiano bądź, niemniej NATO to jest szansa ktoś inny wypromował go zabito i cały projekt ma szansę wyjść Annie nie będzie tak jak nawalił mi wszystko z nami no tutaj duża rola nauczyciela, żeby tak rozdzielał zadania, żeby każdy musi wykazać poczuć częścią tego sukcesu i fajnie by ten sukces mógł na sam koniec zobaczyć tak, ale to dość, że kwestia zbycia i finansów na to, żeby móc wcielić w życie to co nie zawsze doszliśmy do pieniędzy to oni tej kwestii planów gdzieś tam wypływa w no bo oczywiście pewnie nie jest tak w edukacji ciasto podobnie jak w medycynie prawda zawsze jest tych środków za mało na służbę zdrowia z oferty środków ma ona edukację na stok jest źle mamy wystarczająco wiele pieniędzy na to, żeby robić fajne rzeczy w szkole czy jednak za mało koszy to ocenić znam wiele nauczyli drużyny robią fajne rzeczy zakrętek w afekcie oglądałam nowe koleżanki i ministra, ale właśnie z nakrętek Anny zawsze błona śluzowa w barwach minie mówi się, że z dziewczyny potrafią się z każdego najmniejszego odpady zrobić pomocnicy Darren przyzwyczaiło nas to ten nasz system, dlatego że mąż musi ciągle dominować jakość budować niczego nie dość pieniędzy jest, by doszło do 1100 zloty w edukacyjnym ich do audycje o w edukacji nie mówiliśmy majsterkowanie, które za czasów z kolei mojej młodości było takie w miarę w miarę powiedziałbym oswojone było oczywistym Szymańscy kunsztem świadomi notuje wbija gwoździe w rwącą gwoździ jej były prace ręczne zajęcia taktyczno-techniczne w szkole zanikło teraz, jeżeli nauczyciele cały czas są nowoczesne zmuszani do tego, by kombinować to może jednak w Kutnie pokazać uczniom uda się coś jest niczego zrobić tak to jest dobra, ale pamiętajmy, że są takie zasoby, które trzeba nabyć chociażby kleje, które bywają drogie farby Bristol le różnego rodzaju inne rzeczy, które najczęściej no niestety my kupujemy z własnych kieszeniach dostają na początku roku lekarz niedużą ilością jednak wykonujemy tych prac w ciągu roku szkolnego naprawdę sporo bywa też tak, że potrzebujemy podzespołów no tak jak przebudowanie jakiegoś robota to nie uda się dla renty nie pojawiają się pojawia się potrzeba środków finansowych innym niż my właśnie tutaj prym tutaj chodzi szansa ogromna szansa, bo w Polsce tych źródeł jest naprawdę bardzo dużo na mojej liście 128 różnych źródeł finansowania oczywiście nie każda z nich jest skierowane dla gimnazjum czy dla przedszkola i przedszkoli z myślą najmniej, ale jestem w Polsce bardzo dużo no właśnie w takim powszechnym przekonaniu, że wystawa w tym źródłem finansowania są rodzice, bo ów do edukacji jest darmowa, ale na początku roku dostajemy listę Wyprawka trzeba przenieść toto i kangoo składka składka na tamto mam wrażenie za państwo płacimy płacimy nadal jest pieniędzy za mała rozjemcą innych dodatnie, choć od rodziców nie nie chodzi o rodziców rady rodziców, że działają przy szkole oczywiście z innym mogą mnie najbardziej gromadzić środki i wspierać, ale chodzi tutaj aż 2 krajowe nie tak jak ja nazywam to te źródła, które są dzisiaj nie unijne tak byśmy mogli określić tę fundację różnego rodzaju dużych przedsiębiorstw korporacji banków oraz Fundacja jej nazwa nie dla zysku z fundacji, która działa faktycznie dla takich idei nianie nie promują markę na duże przedsiębiorstwa i inne wielu Granta dawców coraz więcej jest takich firm, a nawet instytucji np. kultury, które robią nieduże konkurs grantowy mówi to są pieniądze dużo mniejsze niż unijne powiedzmy do 50  000 zł takie miałem szybko w głowie znaleźć, gdzie nauczyciel na jednorazowy projekt jest w stanie pozyskać taką kwotę bardzo prosty sposób inna bardzo prosty formularzach nie są to projekty unijne milionowe nałożona z góry wzrasta mówi pani w swoich projektach unijnych dosyć krytycznie do nich niedobre zjawisko włosom myślę, że dobrze, by było, gdyby Unia Europejska dawano pieniądze na infrastrukturę wyposażenie niekoniecznie Anna organizowała z zewnątrz duże projekty, które jesteśmy zmuszeni chodzić to jest także organ prowadzący, który pisze taki projekt oczywiście chce poprawy jakości edukacji w danym środowisku i to bardzo różnie wygląda są organy, które dokładnie pytają potrzeby, ale są też organy, które piszą dobrze wnioski po prostu je piszą, a potem musimy to realizować braliśmy udział w takim projekcie, gdzie było dużo więcej godzin dodatkowych chemia miałam niż przewiduje podstawa programowa w ogóle nam, więc auto duże milionowe ponad dwumilionowy projekt ten, który trzeba było zrobić kategorycznie dodatkowo nie nikt nie były sensowne sensowne z założeń co miało być trwały nieraz nas czym w mojej wiejskiej szkole w zespole, który uczy się 100 uczniów, jeżeli znalazłby pan dziesiątka, która będzie chciała przez cały rok wchodzić na dodatkowych 60 godzin chemii chyba wtedy jakby na każdej takiej godzinie można było zrobić eksperyment z wybuchem w Davos czymś takim jak wiadomo z telefonów nie działa nie no bo wiadomo, że chyba nie znalazłabym 60 eksperymentów z wybuchem, ale ta jest też problem tego typu, że ci uczniowie z takich szczególnie małych wiejskich szkołach odjeżdżają po godzinie szesnastej 30 autobusem i szkoły są puste, więc mówię to takich projektach, które były robione, by z zewnątrz dla jakiejś szerszej idei, bo po prostu były konkursy i sama napisałam takie projekty dla swojej szkoły, ale jak napisałam nie zrealizowałam ten jest przekonana, że osiągnęliśmy cel 1 wóz z metod uczenia się szybkiego czytania to bardzo ciekawy projekt drugi z matematyki mieliśmy 1 z najniższych wyników w kraju w tej chwili jesteśmy powyżej średniej województwa znalazło się za dodatkowe godziny matematyki, która z uczniami już tak powiem wynegocjowaliśmy umówiliśmy się na to, że będziemy robić razem ważne ani też chwali decyzję o tym projekcie właśnie do dnia forum propozycja to pewnie bym się trochę przeraziło matematyka nie była nigdy moją mocną stroną, ale są 2 ważne elementy, do których jeszcze wrócimy oddolne inicjatywy Anetę we współdecydowanie o słowa szalenie istotne, czego szkoda, iż nadal brakuje i o tym rozmawiamy z mam odczucie częściowo człowiek w 20 w Brazylii 20 i witam w trzeciej części audycji poświęconej dzisiaj nowym pomysłom na edukację ze mną studzi Małgorzata Jankowska wydawnictwo nowa dodaje Katarzyna Przybysz z grupy superbelfrzy RP nauczycielka gimnazjum no właśnie oddolne inicjatywy współdecydowanie w 2016 rok to drużyna jest czas, kiedy MEN ciasto bierzemy też sprawy we własne ręce mówi się młode pokolenia on fajkę ów pokolenie powiedziałbym poza szkołą, ale już wchodzące na rynek pracy jest bardzo nastawiony na kogo robić samodzielnie zakładać start-upy zbierać samemu środki na to by rozkręcić działalność własnej firmy z własnego pomysłu na życie, więc można, by powiedzieć kraj uczniowie w zasadzie mogliby robić to samo nie bierze mogliby zakładać start-upy, bo to jest to samo kłopotliwa organizacyjnie czy prawnie czas choroby mogli, bo lubią takie łatwe, ale znów mają fajny pomysł na projekt edukacyjny nastała, gdy nie ma na to pieniędzy, bo w kwestii słoik z powodów mówią mokrej zróbmy zrzutkę internetową oraz tzw. crowdfunding, czyli zbiórki społecznościowe funkcjonują w równych, ale już w momentach w różnych dziedzinach Wojtku czuwali ich podróżach w kinie w nowych produktach powoda jest metoda, żeby go, by uczniowie spróbowali takiego źródła finansowania na projekt jest klasą chcemy właśnie przekonać nauczycieli oraz dzięki uczniom, że to jest opcja, którą należy wziąć pod uwagę, że to jest 1 ze sposobów pozyskiwania środków, jeżeli nie ma tych środków w szkole, a macie fajny pomysł to my stoimy na stanowisku, że te pieniądze powinny się znaleźć, ale nie zawsze mogą być to granty Tarpan czasami konkurencja jest bardzo duża i nie wszyscy mogą wygrywać, ale fajnie jest mieć wiedzę umiejętności, że żonie udało się wygrać okazalej to możemy wziąć sprawy we własne ręce i zawalczyć o te środki, by ten pomysł zrealizować, ale i stąd np. pomysł, aby w siódmej edycji LM naszego konkursu do Sojuszu do partnerstwa zaprosić Platforma crowdfundingu ową na polakpotrafi PL w konsolidacji pozdrawiam trywialne Berdychowo z Poznania my umówiliśmy się, że o nim z przekażą swoją wiedzę tajemną i przybliżoną na wyniki crowdfundingu właśnie nauczycielom uczniom przygotują specjalne materiały, a dla tych, którzy zgłoszą się do konkursu specjalnym seminarium, żeby oswoić ten temat, bo co się wydaje, że te znaki wszystko prosta ale, żeby jednak sukcesem się wypromować na takiej Platformie to trzeba znać zasady wiedzieć czy gdzie i jak rozstawić akcenty jak się do tego przygotować, ale i tutaj dzieje myślę, że mogę zdradzić to niespodzianka, jaką przewidzieliśmy dla laureatów konkursu, a emeryci, którzy wygrają będą chcieli sprawdzić swoje siły na Platformie polakpotrafi dostaną specjalnego mentora opiekuna, który poprowadzi ich wesprzeć te działania i zobaczymy mam nadzieję, że wtedy uda się uzyskać jeszcze więcej środków na realizację tych fajnych projektów, które zwyciężą w konkursie precz z klasą to jest fajny pomysł oczywiście, pomijając nawet sam aspekt finansowy, bo tych dofinansowań jak pani w kto zrobił jest wiele tak ma na liście tych owadów, ale czy jest się na 2 dosyć istotne w wypadku fundacji czy w ujęciu czy jakiś organizacji pozarządowej występujemy do nich wsparcie to nie podlega ocenie oczywiście o tym, wniosek ktoś musi stawić nie dostaje się pieniędzy na wszystko i na piękno tzw . ale i to jest taka ocena powiedziałbym dosyć wąska pierwsze są to doświadczeni ludzie siedzą w tym pewnie wiele lat wiedzieli, że wielkich projektów natomiast crowdfunding 1 wielką zaletę okazują się światu wychodzimy z tej szkoły mówi Okaj zobaczymy coś takiego fajne niechaj im dać nam pieniądze inni i to jest to, czego Kaszuba w tym momencie bardzo potrzebuje nasza młodzież, by nauczyć się tego, że chodzi mi się tym co robimy promujemy się jakoś działamy aktywnie w, żeby świat Bano się dowiedział testach na was byście ewentualnie z paru Śląsk to promowanie się czy wychodzenie z tym do mediów lokalnych czy nie lokalnych czy właśnie do grupy rówieśniczej celnicy łączności z płatności lub w szeroko rozumiane jest coś z tym, czego nadal jeszcze brakuje edukacji to jest szansa na weryfikację w ogóle pomysł, bo to, że podoba się pomysł łykiem się grono jury, które ich roli, która siedzi i ocenia test to jest małe grono wąskie dla Polek, ale wiele jest takich, którzy próbują im się nie udaje na tej Platformie mają szansę zastanowić się, gdzie jest BoWiD, dlaczego to się nie udaje oczywiście będzie to zależało czy te grupy będą selektywne, żeby ta kampania później odpowiednio gminy Gruta noża w Chinach nagłośnić to jest to będzie ciężko też praca, ale bardzo potrzebne ją kolejne nowe kompetencje umiejętność, którą będą uczniowie, ale jest to szansa na taką weryfikację zejdziemy na polakpotrafi czy na każdą inną Platformę znajdziemy w dziale edukacja takie, które się nie udało takie, które się udawały z powodzeniem to też jest taki taka ocena tego czy nasz pomysł jest dobry czy jest pani może to być w przyszłości jakaś droga do większych projektów, jeżeli ten, w którym mały się uda trzymam kciuki za całą dziesiątkę w gotówce z dotknąć ciekawe właśnie za metą weryfikację FS przez świat zewnętrzny tak, bo nasze czasami wydaje, że coś co my wymyśliliśmy telefon świecie, bo siedzimy we własnym gronie zapaleńców części właśnie w bardziej zespół projektowy mamy do mamy fajnego nauczyciela, który jest kręcony ten temat i grupka młodzieży i wszyscy mówią to jest świetne świat pokochał, po czym wychodzą na zewnątrz pokazuje świat mówi wytnie do końca tak to w 100 lat faktycznie dobry dobry moment, by zostawić tylko co zrobiliśmy na pewno jest tak dobrej czy na pewno czy na pewno już napotkali być może nie być w życiu zmienić kierunek łatwo zmienić projekt w ogóle albo uważnie posłuchać i wprowadzić się do uwagi jak zweryfikować zacząć odnowa albo trochę zmodyfikować swoje działania na pewno jest o co walczyć i jak bardzo wierzę, że młodzież ma w sobie taką siłę i energia jak podzieli się zadaniami jest w stanie tutaj skruszyć każdy mur i wiele razy o tym, czytałam i nie bez staram się tak krewnym podglądać co ci nasi laureaci robią potem inie muszę powiedzieć, że zawsze mi imponuje to jak oni próbują, jeżeli nie uda się u nas to gdzieś indziej, żeby jakoś ten projekt mimo wszystko zakończy się sukcesem mimo morze na mniejszą skalę, ale walczą o to, żeby ta ich energia nie poszła na marne to w swoje najlepsze nie poddawać tak, jeżeli masz takie marzenia, jeżeli się w nich coś jest realizować to tu przeszkody są w remoncie będzie motywacją bardziej niż w ich zniechęceniem albo po prostu no, jakby to było łatwe każdy, by to w grę wchodzi zaś, że taki moment, że część tych rzeczy rozbija się o finansach i to jest niestety brutalna prawda szkolna magii myśmy sobie założyli idealnym, że takie projekty jak mam takie ambitne projekty jak nie wiem łazik marsjański one nie mogą się zmarnować podziwiam tych młodych ludzi gimnazjalistów, którzy mieli w sobie odwagę i takie marzenie zionie nudą łazika marsjańskiego, bo czemu nie oni będą konkurować z ze szkołami wyższymi technicznymi, w jakich zawodach europejskich, bo czemu nie, dlaczego oni mają się tutaj czuć na przegranej pozycji i oni zastąpieni oni wygrali Grant oni zdobyli nasze serca oni dostali pieniądze na realizację tego projektu tylko jak się państwo domyślają, gdy ten Grant nie wystarczą, bo starczą na sterownik, czyli i na jakiś napęd, ale i najsmutniejsze dla mnie osobiście było to jak usłyszałam, że kolejne roczniki będą realizować ten śmiały projekt, że oni nie zobaczą sukcesu Aninie nie zobaczą tego łazika, chyba że potem zrealizowanego przez kolegów Białoruś do smutnej bardzo nie fair i strasznie się marzy, żeby młodzież miała w sobie i nauczyciele taką odwagę umiejętności żeby, jeżeli mają fajny pomysł, żeby go wdrożyć w życie myślę, że też tutaj trochę brakuje takich umiejętności już się MFW planowania takich kampanii, jeżeli wiemy, że chcemy osiągnąć jakiś cel tak naprawdę przydałoby się budowanie dla całej strategii, więc dokładna wiedza ile mamy jednak brakuje czy wszystko muszę kupić znalazła bardzo dużo mówią one w leasingu o różnych metodach pozyskiwania różnych zasobów widziałam ludzi, którzy budowali obserwatoria astronomiczne na wsiach i znajdowali ludzi, którzy po prostu oddawali im sprzęt sama moja szkoła pozyskała pracownię komputerową firmy, która po prostu wyprowadzała się z krajową oraz Włoch, gdzie dążymy do komputerów nie zabieramy weźcie sobie nasze były 1010. roku chcieliśmy prze szczęśliwi nie to jest ten problem, że troszeczkę też jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że musimy wszystko kupić nie, a przecież szkoła jest pełna przeróżnych zasobów ludzkich możliwości kontaktów, więc taka kampania z analizy nowa cały biznesplan powinien powstać jeszcze przed przed staraniem się ośrodki wtedy bez problemu możemy komuś powiedzieć, jeżeli dacie nam to 2000 to my jeszcze znajdziemy w 1000 od tych 1000 zlotych już mamy obiecane, gdyż inaczej wygląda we wszystkich wnioskach po, których wnioskujemy o granty czy dotacje warto wspomnieć, że mamy już potencjał, której jest przygotowany i potrzeba tylko trochę, żeby móc osiągnąć cel jest łatwiej wczuć się raz wspomniała, a propos oddolnych inicjaty w współdecydowania rodzice nie powinny być tak, aby rodzice byli dać angażowanie właśnie takie działania edukacyjne, bo to już taki model z oferentów tabletki chowałem się w Polsce władzę traktujemy szkołę placówkę usługową w outsourcing dziecka tak w tym dziecko w ósmej rano, bo zbieramy ją od 14 załóżmy taki w ich w tym czasie szkoła wykonuje nam usługę edukacyjną na dziecku trudno tak wygląda niestety pani się uśmiechają ale, ale dla wielu rodziców jako chwiejna i co tam bowiem wywiadówka czasami Honda wielo wracamy do dyrektora w celi głowy tak bulwersuje się w głowę dobrej szkole rodzic jest partnerem jest zapraszany na wszelkiego rodzaju różna aktywność szkolonego scena rady rodziców, które mam zaszczyt przewodniczyć prowadzą 2 lat wydajemy kalendarze organizujemy teraz przygotowują się do balu ranny robimy różne rzeczy organizujemy dzień dziecka, który jest dla wszystkich dzieci w gminie nasza szkoła podstawowa jest jedyną, więc zapraszamy wszystkie szkoły i mnie i to wszystko można robić pod warunkiem, że da się szansę, że rodzic nie jest traktowany jak klient, który przychodzi odebrać karteczkę w taki dostęp do Tesco wśród osób to kwestia tego ZUS mógł współdecydować, choć głośno o tym, jakim są kute edukację idzie, bo obok ktoś jest często tak w pełni pytają rodziców w ogóle nie lada dzień nie czują się pytanie, więc tam mówią o nim w coś się nie podoba natomiast nie, proponując kogoś w zamian czegoś innego mogliby teoretycznie nawet co było wkomponowano dla osoby byto była w ogóle Trójstronna kwestia, czyli nie szkoła czy nauczyciel uczeń koniec jego występ w tym trójkącie rodziców, by on mógł być współ decydentem po części, układając kostkę zatem jak dziecko ma warunki w domu, ale było zatem można w ogóle do szkoły ani rady rodziców rady szkoły, które są organem zrzeszającym, gdy wszystkie zainteresowane strony w wielu szkołach dobrych szkołach wdraża się takie rozwiązania, ale oczywiście potrzeba do tego również otwartość tego, że szkoła się nie dała mu też do tego, że rodzic krytykuje, że grać będzie pytał w tej chwili jest wiele pytań związanych z dok ze zmianami, które przed nami rejonizacja dzieci muszą się przemieszczać tak wielu rodziców pyta i są szkoły, które winny no są otwarte na na tę rozmowę jej już przy obecnym w mojej szkole my czujemy się w miarę bezpiecznie, bo faktycznie dyrektor szkoły mojego syna dba o prezentujemy nasze relacje tak, ale no właśnie wszystko zależy od dyrektora szkoły w myśl myślę tu z OZE środowiska jest nim wracamy do projektów Maczeta wchodzi dziecko mówimy mamo tato będzie w hodowli coś takiego łazik marsjański znalazła się na do drugiej strony, bo u nas elementem konkursu jest, że głosowania online i ja widzę właśnie zaangażowanie rodziców, że naprawdę jest mocna grupa, która stoi za dzieckiem zatem co się dzieje w szkole, że w szkole dzieją się fajne rzeczy rodzice się angażują, bo był to właśnie to spoiwo to dziecko tak każdemu zależy żeby, jeżeli dziecko się co zaangażował 2 niezłe to zatem posiada jakiś sukces Anna i widzę w tym głosowaniu jak prężni potrafią być rodzica i jej dzień dzień oddawać głosy jeszcze mobilizować kolegów z pracy i ich wtedy widzimy, że całe firmy korporacje głosują, bo to możemy zweryfikować po adresie mejlowym na dany projekt no bo pewnie tam pracuje mama albo data i powiedział słuchać mój syn tutaj pani, by było, jakby zdobyli Grant szkołę w między to jest miła pani Jadwidze do innej strony i nie cieszy mnie, bo z drugiej strony nie chroni ona w szkole, gdzie się fajne rzeczy to jest to z korzyścią dla Dyrekcji pod dyrekcją może się pochwalić słuchacze my aktywizujemy młodzież, tak więc kolejne roczniki na dniach otwartych co do takiej szkoły przychodzi dziś interesują ich rodzice nowy dom wszystko się rozchodzi o ucznia tak, jeżeli w szkole fajne rzeczy dzieją to jest ona popularna wysoko w rankingach generalnie wtedy jest pani dla wszystkich DMP Małgosi nie zapominajmy, że zniżkowych pojedyncze jak jedno gimnazjum w gminie 1 szkoła powstała w gminie ma zakazane na sukces w nie nie ma walki o ucznia tak nie ma wyboru nie ma jakby wyboru żadnej decyzji rodzic nie podejmuję ja z takiego środowiska pochodzę w moim mieście jest 1 szkoła podstawowa 1 gimnazjum i do gimnazjum nie musiało nigdy walczyć ucznia bądź po prostu przychodził coś co się zmieniło niektórzy wyjeżdżają do szkoły do szkół w Malborku Veno teraz po zmianach będą 2 szkoły podstawowej zakładam, że jakaś może jakiś czynnik rywalizacji się włączy, ale takich szkół jest zdecydowanie dużo i też Rzym no właśnie to nie mnie nie bardzo chodzi o to żeby, żeby w tych rankingach Besta najlepszym dochodzi do tego nauczyciele tego ucznia który, których cel przeżyć ciekawą przygodę rośnie stos winylowych motywacji nam się z ba nawet cenniejsze cenniejsza niż w ministerialny nakaz niż podstawa programowa nawet niż rywalizacja w konkursie po to, motywacja oddolna wewnętrzna zróbmy coś fajnego masz środowiska dużo lepiej sobie z tym radzą Diamond świadczenia dla swojego miasta wygrałam podwórko nie wraz z dużym zespołem swoich kolegów koleżanek dzisiaj za w nocy zamontowane na siłownię Nestle jako jedynej miejscowości w województwie pomorskim i wiem jedno, że to się udaje lepiej w małych miejscowościach można przejrzeć listę państwo listy rankingowe tych którzy, wygrywając 2 konkurs zakończy się ta mała Miss się tak bardzo chcą nam jest troszeczkę jednak łatwiej, bo ten rodzic jest znany uczeń nieznane to, o czym mówił pan wcześniej, że także zastanowić co kiedyś Małysz w niedzielę o uznanie społeczne właśnie z odzieżą wybieram na dużo bardziej nam zależy jak by tak dużo łatwiej jest powód ten potencjał wykorzystać, a w dużych zasobach są też ci, którzy mieszkają za granicą poza granicami kraju właśnie dopowiada pani mogła się sytuacji ostatniego naszego głosowania internetowego, gdzie 1 z mieszkanek w Melbourne mam bardzo znane w maśle posłowie jest to, że na koniec o tym jak co można wygrać jak można wygrać projekt z klasą, czyli zgłoszone projekty licealne bądź gimnazjalne i UE zgłoszono projekty ze szkół ponadgimnazjalnych, bo to nie tylko groza technika szkoła zawodowa wszystkich serdecznie zapraszamy zgłaszamy do 29 listopada przez internet przez internet na stronie www projekt z klasa pl jest specjalne formularze do wypełnienia zgłaszamy pomysły na projekt tak naprawdę nie musimy zgłaszać gotowego projektu tylko sam pomysł już wystarczy warto tutaj skupić się na elementach unikatowe, żeby się odróżnić od konkurencji, bo konkurencja co roku jest bardzo dużo co można wygrać 10 grantów w 2000 zł przyznają internauci w głosowaniu internetowym 10 randów po 2000 zł przyznaje komisja konkursowa imamy nowość w tym roku 3 zł Grant od naszego szacownego grona jurorów, którzy będą oceniali projekt wg swoich kryteriów jest możliwa kumulacja można wygrać nawet 7000 zlote jak się pobije wszystkie serca tak już jest spory zastrzyk gotówki, żeby zrealizować projekt Mac poza tym jeszcze dostęp do wiedzy tajemnej od naszego partnera na siódmej edycji konkursu, czyli od Platformy w porę polakpotrafi PL, którzy wyszkolony pokażą podpowiedzą jak tworzącą furtkę do crowdfundingu na każdy mógł korytarz jest dużo listów sprzedałam tutaj dużo swojej zasobów także zapraszam wybucha chciwość mieć więcej zasobów jeszcze Apropos tego, skąd wziąć pieniądze na finansowanie fajnych projektów edukacyjnych to na bloga możemy zapraszać zapraszam do bloga na Boga siebie na fundusze na lat na edukację wordpress com blog zagłosują państwo mamy nadzieję, że zachęciliśmy do takich działań, a dziś już dziękujemy za uwagę nasz czas na tenisie kończy donosy była Małgorzata Jankowska wydawnictwo nowa rada dziękuję pięknie dziękuje i Katarzyna Przybysz z grupy superbelfrzy RP nauczycielka gimnazjum im dziękuję bardzo Ujazdowski dobranoc człowiek w 20 w Brazylii do Brazylii podczas II razy rzymskie 2 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA