REKLAMA

30 lat baletowego życia Krzysztofa Pastora

OFF Czarek
Data emisji:
2016-11-21 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
34:53 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Cezary łasiczka programy Owczarek państwa mają właśnie jest wybitny choreograf pan Krzysztof pastor dyrektor polskiego baletu Narodowego dyrektor artystyczny baletu litewskiego Narodowego teatru opery baletu w Wilnie choreograf rezydent Sebastiana, ale balet w Amsterdamie dzień dobry witam serdecznie na dobę w rozumieniu lepsza gdańszczanin gdańszczanin Europa SA w Gdańsku tak bywa niezbyt często, ale odradzam swojego tatę w Gdańsku i staram się spędzać przynajmniej kilka dni Rozwiń » podczas wakacji byłem na YouTubie jubileuszu pani prof. Janiny jarzynowej Sobczak niestety już nieżyjącej w ubiegłym roku także staram się staram się, by grać byliśmy również polskim baletem Narodowym występowaliśmy w Gdańsku co sprawiło ogromną przyjemność muszę powiedzieć, ale czysta radość, bo po ulicach łezka się w oku kręci no tak mam mam jestem bardzo tak sentymentalnie nastawiony do i do Gdańska do Sopotu gdzie, gdzie mieszkaliśmy z rodziną w moje ostatnie 4 lata czy 5 lat 5 lat pobytu w Gdańsku na Wybrzeżu strona internetowa teatru wielkiego donosi, że Krzysztof pastor obchodził 2016 roku swoje 60 lecie i trzydziestolecie pracy choreograficznej i ta jest taki moment, że pieprzy przez 6 dziesięcioleci przeszukał górę żar czy się zatrzymuje miał pan także panie z zatrzymuje się zadumał się pan powiedział kurde, no 6 oczka czas zrobić jakiś bilans jest rzeczywiście można, by rzec, że 2 lata temu przy okazji pięciolecia mojej Dyrekcji 1 z naszych warszawskich dziennikarzy pyton się czas na podsumowania na ja absolutnie uważam żenię, że 5 lat to jest taki okres w ogóle nie ma o czym mówić, ale tutaj po to, zaś Kapsch przy tym jubileuszu, który niekoniecznie tak bardzo chciałem odchodzić, ale rzeczywiście jest to taki okres ziemi leżeli i jako człowiek po prostu jest moment, żeby się nad tym zastanowić, ale to też zastanowić nad dorobkiem pan Paweł Chojnowski mój najbliższy współpracownik zebrało bardzo pracochłonny wszystkie mini danej faktury i okazało się, że tego jest po prostu bardzo dużo i jej tak usiadł nad nad listą nad wspomnieniami jeszcze wspomnienia są może bardziej ważne niższy niż lista i pomyślałem sobie, że właściwie mam powody, by wspomóc powody do tego, żeby być silną zadowolonymi szczęśliwym również, dlatego że że mam okazję teraz prowadzić Polski balet Narodowy, który bardzo się zmieniło przez przez te 7 lat 8 tabl 8 lat i że jak patrzy na niektóre przedstawienia Atom stop notuje się zadowolony wiem, że to nie jest koniec naszej drogi w w Pańskiej poprzedniej rozmowie to też mówiliśmy o tym, że człowiek zawsze zmienia Don Bosko zmierza do doskonałości w przypadku tancerzy jest to ewidentne, że liczba leśników, mówi że kobiety lubią powtarzać do perfekcji jest tylko teorią chciał pracować pracować bez komercji i rozwijać się artystyczną i fizycznie technicznie taki to jest zawód bardzo piękny uważam co ciekawe rzecz, że myśląc o tych latach myśląc o latach, kiedy tańczyłem ja nie mam absolutnie wspomnienia takiego, że to była katorga i wiem, że miałem kontuzję w Rzymie tam, że żal, że ktoś się zmagałem się przez Anglię, ale zmian kłopot z kolanem Penta może ból, ale nie mam takiego przeświadczenia, że to była taka katorga, że poświęciłem życie dla tego zawodu poświęciłem, ale z wzajemnością powiedziałbym czujesz się czuć czuje się raczej taki zadowolony i jest i zachęcam stuprocentowych mężczyzn również, że to jest naprawdę piękny zawód, który daje duże możliwości podróżowania wszystko przy okazji tych tych wspomnień wspomnienie pierwszej, w jakich widziałem byłem małym chłopcem przy pianinie w Miami mapy Europy nad sobą powiesiłem sobie była ładna prawdopodobnie te czerwone linijki i będę jak tak myślę co widział Londyn Paryż nie wiem Moskwa na 1 Warszawa na FF i myślałem, że będzie się tu nie będzie łatwo tak, że grzebać jeśli nie wydarzy to były też inne czasy po udarze, że nie wydarzy się także będę podróżował, a właściwie non tt to marzenia o podróżach to się absolutnie spełniłem czasami żałuję tylko jak już jestem gdzieś daleko, żebyście nie ma nie zawsze jest czas nie zawsze jest czas, żeby skorzystać jest z tej z tej możliwości, żeby zobaczyć dużo, bo zazwyczaj jest to połączone z prac, a Wajdy tamten moment, kiedy pan wiedział, że już za chwilę będzie pan musiał przestać tańczyć tak tak, jakie to zarazem tańsze, ale jakoś byłem, ponieważ już w x byłem zajęty choreografią właściwie to była moja moja decyzja co w Amsterdamie w i pamiętam, że moim ostatnim przedstawieniem było było była rola FOT Bartek wiedział, że Łabędziem i miałem takie poczucie, że żołnierze pożegnano mnie na scenie tak bardzo skromna uroczystość nie żadna zataił najem prętem Rzymian takie uczucie, że należy przestać zaniżać zająć się czymś innym są w dni była ewidentna, bo miał wtedy 38 lat sobie już kilka choreografii również dla zespołu w Amsterdamie należy jest w tym zawodzie jest duża konkurencja i właściwie tak, że nie wiedziałam jak jak to się potoczy i na szczęście mam taki program szkolenia ma kiedyś rozmawialiśmy FOT w programach w Holandii dowiedziałem wiedziałem, że na jakiś okres czasu jestem, jeżeli chodzi o egzystencję zabezpieczony w faktach po ludzku wstaje Panasa tego dnia poprzedniego dnia był ten ostatni występ na scenie staje pan następnego dnia myśląc kurczy śnieg nie zatańczy A 3 tt tak może pan ja naprawdę nie nie nie miałem bólu takiego, bo następnego dnia byłem w sali baletowej i ćwiczyłem z zespołem to te wskazane również ze względów zdrowotnych, żeby nie przestać tak 1 dnia i koniec tylko córeczkę tak powoli schodzić w dół z ze swoją formą filtry fizyczne OPS myszy chodzi o serce i t d . w mojej i tworzę choreografię cały czas także, że ja też zdziwienie czasem patrzy na dole, który jak kiedyś tańczyłem w niepełnym w zespole są 34 ostatnie pieśni i 33 jedno inne alei po stronie winien niech nie byłoby sensu, żebym strych to robili to jest zawieranych z pań ciągle szpagat dzisiaj nie mam 2 wymienione biodrem więc, że co zresztą nie musi być związane z zawodem może być genetycznie, ponieważ mój tato, w którym nigdy nie tańczył też ma 2 wymienione, więc Hayeka nawiązali bardziej baletowa kombinacja, która wciąż potrafi zrobić nie nie dało bykom byłby pan jakieś z zakończę tańczyć lubię geografię to opowieść pokazywałem ten zarządzanie są bardzo się przy tym męcząc w tej chwili nie nie mam takiej ich nie ma takich ambicji wezmę, ale jeszcze się ruszam króciutkie krótko krótkie pozycje wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM pan Krzysztof pastor dyrektor polskiego baletu Narodowego i od Rosji jutro z JP informacji już za kilka minut o godzinie 1120, a on w gminnym powiem tak zioła spektaklu, który trochę z tej okazji przy okazji kołom w tym właśnie punkt kamień milowy to po informacjach informacje jedenasty 20 po informacjach wracamy do programu off czarek był w w Cezary łasiczka programy Owczarek Krzysztof pastor dyrektor polskiego baletu Narodowego i od Rosji od Rosji jest państwa i moim gościem 60 rocznica powstania nowego rektora kręcę ociera się w jej trzydziestolecie pracy choreograficznej i z tego powodu do czynienia z pełną swobodą, choć najbliższy na myśli nasz premier lektura od dziesiątek tak w piątek 2005 . i Paweł sobota 2006 . niedziela 2007 . i wtorek 29 listopada i następna seria w lutym tak w ME no to jest taki wieczór który, dlaczego jest związany zemną, dlatego że że wiąże się z wysta w z polityką repertuarową którą, którą staramy się w zrealizować z polskim baletem Narodowym czy nie mamy taki przekrój od Meritum bardzo tradycyjnego etosu Chopin Jana, które w choreografii Michałem Michaiła FOT Chinami hałasu kina zrealizowany ten baner będzie przez naszych znajomych już, którzy realizowali Don Kichota, czyli lekcje na lekcji adieu szef jego małżonka Tatjana Malek te wady trzeba środkową częścią będzie Bolero w mojej choreografii w lesie w Polsce wreszcie w Polsce w Polsce, a na koniec na koniec Gromad w biografii wybitnego on angielskiego twórcy wojna Mag Goran, którego mieliśmy okazję go zespół mieliśmy okazję gościć w ubiegłym roku i spotkały się to z MF jego przedstawienie z ogromnym zainteresowaniem również spotkanie po premierowe teściowi, który właściwie jest na taką nowość dla nas zupełnym to w tej chwili światowej choreografii, czyli tak od tradycji do do do awangardy poprzez wolę to Smętek w ten sposób Bolero jest, dlatego że rano chciałem też, żeby coś było takie bardziej w co by jakoś nastroił nas świątecznie z tej okazji na poza tym chciałem już ich nieszczerze, ale zawsze taki, że na świątecznym stole jest baleron, a tu Bolero no właśnie do golenia tak Malle, a Ravela Bolero z Walerią Ravela te z primabaleriną ami panie dyrektorze, a będą dziś oficjalne przemówienia, a w rolę naprawdę nie wiem czy niespodzianka nie wierzy pani znana jest mam nadzieję, że nie mam nadzieję, że będzie, ale po cichu liczy pan, że coś się jednak wydarzeń z naszymi wydarzyć na pewno wspaniałe przedstawienie to jestem tak myślę, że tak będzie natomiast banalnie niekoniecznie dla mnie dla mówię jako mówiliśmy w ocenie szczęście, że to jest właściwie w dobra okazja, żeby tak jakoś tak się stało, że miałem czas, żeby się nad nad tym zastanowić nad jubileuszem zaś komuś wyżywienie w ogóle będzie cały tydzień w las Wolski Ostrowski, czyli wszystkie bale kasyno realia po prostu realia, które nie nie jest oceniana w realiach, w które wystawią winie i będzie również Galant baletowe, a tu niby, bo właściwie jaja nie to nie jest mój pomysł, żeby te wszystkie rocznice obchodzić, żeby zagrać, ale nie protestował one w nie nie w testowe nie protestowałem i mówię, że to była świetna okazja żeby, żebyś jest troszeczkę zebrać się zastanowić nad tym co się wydarzyło, gdzie zaczynałem nigdzie, gdzie jestem w tej chwili i internat dla UEFA chce być też wątek zmierzyć się z obrazem Jana 20 lat nie zamierzam przestać zgromadzili się z wojennych i ku zmartwieniu innych, ale Trwam na posterunku jestem w tutaj i tam to zapytam pana jak ja, gdybym był pana rozmowie kwalifikacyjnej jest pana potencjalnym szefem, a pan, że szuka pasjonuje panie Krzysztofie, gdzie właśnie widzi za 20 lat 20 lat widzę się na tym samym miejscu rozwijający w dalszym ciągu włoski bank Narodowy myślę, że mamy tak jesteśmy właściwie w takim miejscu, że należałoby myśleć o rzeczach, które będą stworzone i przez naszych twórców przez naszych choreografów co nie jest rzeczą łatwą z różnych względów i przez duże międzynarodowe nazwiska, ale specjalnie dla naszego zespołu mają również przeze mnie w, więc to ja myślę, że to jest następny ważny etap pod, dlaczego dlatego, żeby toto tą naszą markę, która już gdzieś istnieje wymóg to z dumą w, żeby jednak jeszcze ją wypracować bardziej, żeby nasze obliczem było rozpoznawalne mam kilka pomysłów nam na ten temat, ale oczywiście to by mogło trwać 20 lat, ale mam nadzieję, że będzie trwało krócej FIM i myślę, że to się uda zrealizować również przy okazji nadchodzącego jubileuszu stulecia państwa polskiego, więc będziemy organizowali różne rzeczy to będzie bardzo dobry czas żeby, żeby tak podkreślać naszą naszą nasz wizerunek taki trochę dziś, że wywiad, który w ten wiatr taki historyczny zawiało i reszta po zakamarkach teatru wielkiego opery narodowej Niemiec Ryszard kot wrócił, czyja wiemy wydaje mi się, że jesteśmy bardzo takiej stabilnej sytuacji i i właśnie nie ma niepokoju w co dobrze w myśl tak a kiedy się nowo swoje na początku nie mniej nie zawsze wiarę Polski balet Narodowy litewski balet Narodowy inny holenderski balet Narodowy czyli kiedy się pracuje przygotowuje na poziomie balet Narodowy czy Polski Czyżewski holenderski czy jakikolwiek inny to myślisz o tej swojej pracy inaczej bo, bo jednak jest ona rozpatrywana no i w charakterze jednak dzieła choreografii kompozycji reżyserii na poziomie Narodowym pisze sobie, że pracując w jakimś tam innym momencie gdzieś można w różnych kierunkach, a to jest jednak Narodowy to w pewnym sensie zobowiązuje czy to co dodaje presji czy to sprawia, że pan jakoś inaczej myślę, że pyta 20 ×, zanim coś zrobić 3 mnie jakby pan panie w Berezie był pan, że my mamy inny Polski radnego ma autonomię w ramach teatru wielkiego opery na dane o relacjach sobie Szwajcaria Toro Rosso plus to są pewne zobowiązania zarówno w Holandii powiedzmy robiliśmy w rok byliśmy takim wieczorze ktoś nazywał Echo szkoła holenderska w nawiązaniu do malarstwa oczywiście honduraskiego Allen i oczywiście jest taka chęci w Holandii, żeby zatrudniać je tancerzy holenderskich są są pewne w zaciszu nić zacieśniać współpracę ze szkołą z tym, że zaznaczy, że w Holandii powiedz mi jest tancerzy holenderskim może jest w zespole dużym tak jak nasz jest bardzo bardzo porównywalny z 10 % 15 proc my mamy około niemal 60 % 65 %, ale za tamten repertuarem też oczywiście, że rząd, że ja n p . nie tylko nie tylko tutaj w kraju, ale również Holandia pracowałem z muzyką Polski kompozytor mają na to nazwy ja uważam, że to powinno być to powinno być rzeczą naturalną, a nie ataku na siłę do podkreślania narodowości, bo przecież nie zmieni nie o to chodzi to po to jest rzecz, która w twórcach jest ja uważam, że jest mnie we mnie ta polskość bejsbol i Holandii i ja nawet tego nie musi być świadomym prawda tylko to są to jest całe całe całe kształcenie wychowanie obracały się przed wyjazdami z Polski na pewno w kręgach tej kultury Słowiańskiej powiedzmy na pewno to jakoś kształtowało jak na tym też się zastanawiałem tak szczerze mówiąc przy okazji tego jubileuszu z kolei w bitwie na Litwie co co jest ważne, że jak co dostają się tam zrobić to jest jej wykształcić jakąś grupę choreografów litewski który, żeby oni jako przejęli tu prace nad nad zespołom litewskim na razie jest wprowadziłem te warsztaty które, które były wprowadzane również czy te debiuty choreograficzne, które były wprowadzone w Polsce i zaczyna coś tam się rodzić sprowadzam rzeczy, które mogą zainspirować i publiczność i i tancerzy właśnie młodych choreografów, bo to też jest ważne, o czym uczymy się wszyscy karmimy ja myślę, że tata narodowości, że ja nie chciałbym, żeby to miało złe konotacje, że to powinno być sposób i ja uważam naturalny, że ja uważam, że to będzie, że forsowane to nie będzie nie wyjdzie nic z tego w sensie artystycznym Gądek natomiast, że to będzie naturalne to jest duża szansa, że to będzie i porywający i piękne i Polski czyta pan recenzje swoich czasami zdarzy się tak, chociaż źle po premierze raczy, jeżeli przeczuwał, że będą niedobre odkładam na później fajek niespodziewanie przyszedł pan złą recenzję to co Trump no cóż taki zawód 1 stanęła do po panu jak po za przeproszeniem chamstwa niekoniecznie niekoniecznie, ale w spłacie rat pan prezes GAM alkohole czy wie pan oczywiście, że w życiu i jak skutecznie nie mówię tego, żeby żaby, żeby podkreśla Allen stworzy no i sporo baletu goście na całym świecie Wisła raty z recenzji się zdarzały i nie jest to miła rzecz, ale wierzę, że i choreograf Maćko w każdym zawodzie takie rzezie krytykę jakoś trzeba trzeba znieść przyjąć, ale były takie recenzje, że one normę krytycy n p . czy Holandii czy w nowym Jorku i oni są one nie są delikatnie w i trzeba trzeba po prostu potraficie po tym, pozbierać czasami wyciągnąć wnioski, bo czasami oczywiście zdarza się, że te tt recenzje mają jakieś elementy elementy, które można sobie wziąć do serca, ale może, ale bardzo często nie, ale może też zlekceważyć uderzenie ma takie na świat się stało niech pan zauważył, że tylko polskie recenzje opery Tristan Metropolitan właśnie przebiły się dla polskim rynku, a te anglojęzyczne w ogóle nie został przez nich nie zauważy, że się pojawiły uważam że, że wystawienie nadal wielkim kanale mówi Super Super Super było Super uważam, że wystawienie przez pana Mariusza Trelińskiego przystani zdolny w Metropolitan Opera jest ogromnym sukcesem, że Polski twórca miał szansę to zrealizować jest to dialog Arena sukces, bo robią wrażenie panie dyrektorze, że albo będziemy rywalizować jak równy z równym i wtedy poddajemy się krytyce krytyków albo uważam, że to jest sukces, żeby Polak wszedł na motel, a ja nie ja panu powiem także krytycy w nowym Jorku są naprawdę bardzo ostrzy jak idzie w czasie, by zabierze w kwietniu Romeoi Julię w Chicago miał znakomite recenzje mają moje wnętrze bardzo niedawno teraz zabierze w kwietniu o nie psia mać koniec marca do nowego Jorku i dyrektorów w wyższej Joshua Bell powiedział mi do nowego niejako do Chin do nowego Jorku nie jedzie się po dobre recenzje jedzie się do znakomitej publiczności Albania jazd marzenia zwiedzenia nagrania w teorii nie wiem no wy ja uważam że, że zrobienie czegoś Metropolitan Opera na naprawdę w nos w liczącym się tam 3 na świecie, gdzie panie nie czytał recenzji nie nie nie byłem na wyjaśnienie, ale nie byłem na widowni natomiast uważam, że Londyn nie szukajmy dziury w całym ja tak uważam że, że naprawdę mamy mieliśmy okazję oglądać jak też niestety nie widziałem to byłem post poza polską, ale tych analiz, ale w Warszawie i w trudno sobie swoje własne zdanie, a jak pan znosi złe recenzje zamyka się pan domu płacze pan mnie na niepłacenie nie oznacza, że nie jest to przyjemne, ale trzeba umieć się mieć ci jednak odjeżdżają one South Asia Asia mnie się zdarzało mi złe recenzje Lśnienie nie będę ukrywał i zawsze o tym, mówię ani nie ukrywam, że oni, że miałem złe recenzje, ale dane należy umieć w, żebyś fotografię trzeba mieć dużą dozę determinacji wyciągania wniosku i umiejętność podniesienia się nawet po takim upadku z hukiem wrócimy do naszej rozmowy jak rozmowa w w piątek 25 listopada sobota 2006 . niedziela 2007 . i wtorek 2 listopada taki tercet trójca trio szczepienia na Bolero i Fromma i innych Michaił foki Krzysztof pastor Wyman Krak PL Marek informacje o 1140 po informacjach wracamy do programu off czarek Cezary łasiczka program Owczarek Krzysztof pastor dyrektor polskiego baletu Narodowego jest państwem najgorsze i różnych innych baletu wolę nie wymienia tak 60 lat kończy skończy skończy skończy w grudniu 13 gmin strzelec z jeszcze chwila, a myślisz po takim momencie emerytury takim filmowym, że pan będzie zmieniał desce siedział w takim kapelusiku i w takim jakimś ledowym od łodzian koło i wędkował absolutnie nie w 2 nie LT czy ja bardzo lubię takie momenty wyciszenia muszę powiedzieć, że jeżeli jest to okazja, żeby być gdzieś na odludziu samemu, czyli 33 z rodziną to bardzo bardzo mi bardzo to bardzo to Lubie i zwłaszcza znalezienie momentu, gdzie można popracować spokojna w sensie koncepcyjnym mnie nie nie ruszać, ale samemu nad koncepcją nad librettem nad treścią to ja to bardzo bardzo lubię się przyznać, ale nie wybieram się na emeryturę nawet nie mnie nie przywozi pan przez wysoko paszczą robić nie wie pan, że 95 lat n p . w Boże czasu będzie się ewakuować kilkadziesiąt tysięcy lat no jak to, gdy w kwestiach jak już nawet FF w 55 pragnieniem jest tak daleko, a co pan robi jak pan nie zajmuje się baletem właściwie cały czas się zajmuje z przyjemnością, ale takich jak nie zajmuje się tą to zazwyczaj jest w panu wiadomych względów, spędzając czas we włoszech, które są bardzo piękny sen z dużo różnych atrakcji w bardzo lubi lubię muzykę klasyczną bardzo lubię przebywać ze swoimi dziećmi, które z opuściły już dom rodzinny akurat teraz syn nie jest na tydzień są też jest wielka atrakcja dla mnie i do to też przy okazji 60 lecia i docenienie tych momentów, kiedy można, by ci z rodziną nie tylko pracować z tym, że mówię, że ja sobie zdają sprawę teraz, że to naprawdę jest moja pasja taniec balet i i Polski balet Narodowy wiec w dziejach wójt panie Krzysztofie, chodźmy do kina zobaczymy film opowie anoda ma, ale nie dogada się dziwić przyznali się bardzo lubię bardzo lubię chodzić do kina jest właśnie, ale nie zawsze mogę tak tak to jest prawda no bo innych to dosyć dużo pracy, ale bardzo bardzo lubię lub również od czasu do czasu mamy okazję do Filharmonii nie mniej niekoniecznie na jeszcze LM, ale dla chorych, ale w, ale teraz też jak coś się bardzo interesującego czy bez pięknego niechętnie dodaje, że na balety innych rozrastają się oglądać wszystkie przedstawienia naszego zespołu naszego zespołu czy też jak jestem dziennie to wileńskie zespołu i bardzo chętnie oglądam balety innych choreografów, ale mam taką listę 3 czy po smyczy czarną listę nie nie ma czarnej listy, ale taki, który u, których tu paragraf, który uważam, że mimo, że to będzie naprawdę coś interesującego są rzeczy, których nie chcą oglądać baletowych żel wiem, że to nie może być nam odpowiednim poziomie, ale nic a czego pan szuka serio no i oglądając np. pracy innych choreografów, czego poszuka raz się co by pana zaskoczyło po co dałoby przyjemność jakoś tak zainspirowało co musi być jakiś dziwny ruch albo koncepcja strefy ruchu oczywiście też też ten, kto to jest to zawsze bardzo interesujące zobaczyć jak jak my Mind rock w powietrze często przy pomocy improwizacja często kluby poszukują na nowe nowego nowej formy ruchu tez trudno wytłumaczyć, ale alei tak może być, ale my jaja bardzo lubię być ci jakiś sposób poruszonym czyli, czyli bardzo lubię jakiś taki takim przesłaniem czy treści polityczne społeczne taki jestem nie wszyscy to lubią, ale ja ja taki, że w razie no tak jak lubię lubię, kiedy można to poziom rozważać na ten temat bardzo lubię jak balet klasyczny na wysokim poziomie nie na niskim poziomie na wysokim poziomie uważam, że może dostarczyć pewnych takich przeżyć estetycznych i nie chodzi o ilość piruetów doprawdy inie chodzi o w tylko tylko właśnie taką pewną wrażliwość, bo nawet w tych w tym takich bajkach z baletowych jak Śpiąca Królewna to on, że tam muzykalność wrażliwość gest ląd delikatność męskość kobiecość to to mnie bardzo może poruszać na beton w każdym takim dużym balet klasyczny jest jest soul te taki właściwie części, które są czystą formą tak bolesnej w Jadarze jest taka inaczej oni w jeziorze łabędzim biały, a akt i one zazwyczaj są w ten członek OZN one są przez tancerki ich w i jeżeli to jest pięknie zrobione właśnie z taką wrażliwością kobiecość czoło delikatnością to jest naprawdę to jest to jest po prostu jak jak i jak poezja jak coś co psom są co sprawia ogromną taką estetyczną satysfakcję odczuwa pan tematy, które pana bardziej przyciągają że, choć inspirację, bo tam nawet gdyby to widzimy dla Bolero klasyka można, by rzec, ale także tematy związane z powstaniem warszawskim z poezją w pewnym sensie jest historią czy są takie tematy, które pana bardziej przyciągają ich wcale mnie zawsze interesowałam i pan pan wspomniał o powstaniu to i przejdą deszcze MBA w i 2 par, bo to było także po powrocie do polskiej jak w Warszawie nie mieszkałem nie wiem wiem przecież z jak Warszawa i Tomasza przeżyła, więc to on i byłem tak naprawdę bardzo pod wrażeniem tego ile jest tablic odlana w budynkach i pan Paweł Klonowski znów powiedział mi, że właśnie w tym w tym wzór naprzeciwko teatru Krzysztof Kamil Baczyński był zastrzelony jem i jedno na ciebie jak naprawdę bardzo odczuwałem Trento to udany, która w Warszawie jest w dalszym ciągu mają zdaniem widoczna i w wydziale, że chciałbym zrobić balet nowy balet jazda naszego zespołu ligi i jakoś uwielbia muzykę Góreckiego również, więc stojaka wszystko wszystko się bowiem do połowy ojca powiązał on ze sobą powstał, by przejdą deszcze, ale lubię lubię lubię tematy historycznej społecznej i troszeczkę Romeoi Julia burze, ale również Casanova w Warszawie, więc też społeczne tematy lżejsze dużo, więc w lżejszej dłuższa Ren lżejszych dłuższe, by za długi nożem tak dużym temperamencie oraz zaliczki może będą może był pan zmęczony, bo ludzie z zdarza się natomiast Mbank i ich wcześniej miałem taką skłonność do opracowania z muzyką trudniejszą niższy niż ostatnio muszę przyznać, że tył dlatego np. Bolero Point nie było także jak jednak natychmiast chwyciłem za Bolero jak jak dostałem zlecenie w Holandii wręcz przeciwnie ta ta popularność tej muzyki była dla mnie argumentem przeci w zabieraniu 7 za choreografię, ale jedno bardzo lubię z muzyką stąd może nie najtrudniejszą, ale w dziedzinach są one zjadły mnie też było to po prostu jakimś dużym wyzwaniem jest ich muzyka taka powieść Lutosławski jest Super interesująca innym struktura i jakie jakieś treści, które nie są w Turynie są oczywiste bo jakbym dobrze, gdyby pan Witold Ossowski żyłem powiedział, że ja tam odczytuje, jakiej treści to pewnie bym nie pogonił, ale jedno każdy ma jakąś wrażliwość i jaja w czasie koncertów czy no mam jakiś moment refleksji co sobie wyobrażam to nie jest tak jak tylko taksówkami to wylatuje jak i jeżeli te zależą od dnia przyznaje, bo nie zawsze nie zawsze da się tak wprowadzić taki stan stan namysłu czy, słuchając muzyki jestem przekonany, że parę to samo ma żyć sam jakoś tak na pewno nam Monika stanowią panie, gdyż nie wniesie w tematach w referendum w tym Mariusz Grendowicz może trwać ich liczba integruje no on już chyba jest niestety to macie w zespole 4 lat bez końca lat jak w dziale odbudował się w notesie cieszy, w jakich rząd pana, a on jak za pana zakazane przyjemności w tym pocztowym przy niemym opowiada pani ciągotki realnie ogląda pan komiks albo co jest odkryto też tak, że musiałbym się nie nie wiem czy mogę wszystko zdrady są z trumną, w której nie ma, bo ja n p . nie mam takiej mogę powiedzieć, że ludzie noszą pojechać na wakacje nigdzie się być jakimś dobrym hotelu przez jakiś okres czasu i ale nie mogę powierzona władcy skłonności do luksusu pragniemy łamane są dobre, ale bardzo lubi pan tak wyjeżdżając rozwalać pościel potem pokoju jedynie formalne, a nie zmienia w sutannie nie ja w ogóle jak myślę, że to lekarz też jest kwestia wychowania w innym systemie, że raczej ja bardzo raczej skromnie nie mam nie mam n p . takiej lubię dobre wino to prawda w dobre wino i bar bazylia smakuje patrz pan ją do nieprzytomności smakuje, ale rozwija się zdarza mi się że, że ze mną nie do nieprzytomności, ale że, że nie nie zatrzymuje się na 1 kieliszku tylko nieco wiemy, że nie było wątpliwości, ale nie mam takich, na które zachcianek żeby, chociaż mam czasami, żeby jeździć z kimś takim niesamowitym samochodem czy sąsiada ma sens jak np. albo trabantem co drugi bardzo także, jeżeli nie nie mam jakichś specjalnych mam marzenie jeszcze żeby, żeby powiedzmy, że będzie się zespół nasz wystąpiło nie wiem w Petersburgu co jest możliwe zresztą mandat do firmy wzrosły tylko męża, że nie mamy na w tej chwili na 19 kwietnia co jest dla nas bardzo złym terminem z burzą mamy zaproszenia, ale musimy ten teatr, który też zapewne z Dan są bardzo znany z ważnych kwestii wolałbym takie baletowe natomiast ja postanowiłem, że wszystkie warunki techniczne muszą być spełnione, czyli światło podłoga i tak daje tak dalej nie może być żadnej improwizacji zastępowania, bo to nie działa wiele z podłogi słabość, jednakże bez podłogi naczep podłoga mamy taką błyszczącą podłogę burzy w i to musi być wszystko zapewnia, że linia to raczej zrezygnujemy z tego, że dobrze tak postawić sprawy nie musimy za wszelką cenę występować, choć bardzo bym chciał, żeby do tego doszło w tomie wybitnego artysty nie pozna się potem, w jakich rolach występuje czyli jakie spektakle tylko w po tym, jak i odrzuca, czyja wiem debile jak też robią z TDT podsumowanie w z okazji nie wymieniaj my to pamiętam że, że jak nigdy chyba nie odmówiłem w początkowym okresie nie odmówiłem też żadnej choreograf, czyli to jest jak tam w początkowym okresie pół amatorski zespół z Amsterdamu proszę mnie, żebym wystawić coś tam zrobił dla nich nie powiedziałem nie to nie jest mój poziom, bo ja pracuję w holenderskim balecie Narodowym to nawet jak robiłem choreograf, dlatego że choroby każda taka możliwość cesji jak etiuda jak estrady czyli, czyli etiudę żeby, żeby się doskonalić jedyna rzecz, że może to z powodu braku czasu Krzysztof pastor dyrektor polskiego baletu Narodowego państwa moim gościem w piątek 25 listopada potem sobota niedziela wtorek trio, ale w tym wewnątrz tego trio Bolero Ravela pastora muszą nad projektem, a zysk net w teatrze wielkim Operze narodowej w Warszawie bardzo panu dziękuję ja również informacji już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a zrealizował Adam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA