REKLAMA

Streżyńska o reformie edukacji: Niejasność komunikatów ze strony MEN powodowała konfuzję nawet u nas

Poranek Radia TOK FM
Data emisji:
2016-12-02 07:40
Prowadzący:
Czas trwania:
10:40 min.
Udostępnij:

Jacek Żakowski pytał Annę Streżyńską o reformę oświaty. - Niejasność komunikatów ze strony MEN powodowała konfuzję nawet u nas. W tej chwili mamy już jasność - mówiła minister cyfryzacji.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
poranek Radia TOK FM witam panowie Żakowski piątkowy poranek TOK FM 47 minut po siódmy jest już z nami Anna Streżyńska minister cyfryzacji dzień dobry dzień dobry szef już teraz są dobrej zmiany Konstytucyjnego ministra sprawiedliwości jest mój świat się powiedzieć, ale też wdzięczności pojęciu jest narzędziem bardzo dobrze robi swoje, a te są koledzy robią jak twierdzi pani sprawę Piniora w Diamond do pracy, że koncentruje się na tym co mam do wykonania oczywiście Rozwiń » są kwestie, które tak jak w każdym zespole ludzkim, bo są przedmiotem naszych wewnętrznych dyskusji sporów czy nie jest tak, że jesteśmy jak monolit, bo każdy ma swoje poglądy i trudno też nakreślić takie wyraźne podziały pomiędzy jakimiś konkretnymi grupami po prostu czy to są podatki czy Sójki właśnie tego typu wydarzenia jak sprawa Józefa Piniora czy inne sprawy związane z bieżącą pracą merytoryczną zdania jest u nas rozwijania swoich nawet ci z Trybunałem to zdania są bardzo często różne podzielone rozmawiamy nawet się kłócimy to dosyć porządnie na koniec jak każdy rząd musimy wypracować wspólne stanowisko, które już jest jedynymi, od którego nikt z nas się nie od, a nie odżegnuje się w, a ile styl tych stanowiskach w opracowywanych jest wypracowana wewnątrz lądu, a ile Nowogrodzkiej tyle nie zauważyłam, że w inny ktoś z nas wyłączył sobie mózg i o posługiwał się zewnętrznym zasilaniem wręcz przeciwnie, ale wzrost może mówić, ale i to jednak nie drażnić tak jak w każdym człowieku o innym każdy ma jakiś film takie włączające się zna jakiś czas instynkt samozachowawczy i to jest nawet chyba normalne i jej biologicznie uwarunkowane i też intelektualnie uwarunkowane, że jak podejmujemy różne działania to oceniamy ryzyka dla własnej pracy mają dla ZOZ dla pracy zespołu dla pracy całej formacji politycznej to plan prac rządu no i dla ważnych spra w, które chcemy zrealizować inne zdecydowanie ja w swojej pracy bardzo bardzo często podejmuje decyzję, że będą sygnalizować kwestie, które budzą moje wątpliwości chociażby merytoryczny, ale nie będę mu obstawać przy tym powyżej swojej swojego progu kompetencji potrzeba też pamiętać, że każdy z nas jest przynajmniej jako totalny technokrata jestem mocno uwarunkowane swoimi kompetencjami merytorycznymi i w inny wtrącanie się w sprawy, na których się nie znają jest w ogóle poza moją naturą jako człowieka piękne naturalne prawne, ale też bardzo wygodna naturalną, bo jednak mamy taką sytuację teraz Rau wiele osób uważa za bardzo dramatyczną uszkadza koniec państwa prawa w Polsce w chwili ubezwłasnowolnienia aż ktoś przejęcia Trybunału Konstytucyjnego pani wiele osób, mówi że teraz to ma każdy urzędników publicznych sprawa spada w ciąży odpowiedzialność całkowita odpowiedzialność za przestrzeganie konstytucji, kiedy już Trybunał nie będzie mógł mi objaśnić w sposób wiarygodny, ale ta nieodpowiedzialność nigdy nie była wyłączona każdy z nas jest odpowiedzialny za przestrzeganie konstytucji co więcej z i znajomość zmieni interpretacje w jak najwyższej zgodzie z literą i duchem tego tej ustawy natomiast w grę w takie hasła, że mamy koniec państwa prawa przyjrzymy się w całkowicie obiektywnie temu co się dzieje tu tak jak zawsze i w każdym innym w każdej kadencji są takie obszary działalności nie państwa w obszarze prawa, które mogą budzić wątpliwości pogarszaniu żalu nie stwarza rozwój wymaga jednak są takie punkty krytyczne, a punktem krytycznym innych chorych znaleźliśmy tam 2 punkty krytyczne również są tam, gdzie chodzi o normalne sprawy ludzkie i bardzo wiele w tym obszarze się poprawiło natomiast jeśli chodzi o trybunę, którą trzeba też pamiętać o jakim tle ten cały spór, który w tej chwili nie przybrał taką monstrualną postać wybuchowe mu poprzednicy rozpoczęli go swoimi własnymi działaniami aneksowanie spotkaliśmy się, żeby rozmawiać o Trybunale wrócimy do mojej pełnej informatyzacji jaw pytam o to, dlatego że bardzo pani lubi akt w bessę sprawę w tym, że ani informatyzacja i nic innego się w Polsce nie będzie mogło udać się, jaki będzie porządny praworządności i małych dam się to porozmawiajmy o pozbawieniu przez chwilkę o informatyzacji tak jak pani się podoba podobają zmiany programowe w edukacji z punktu widzenia informatyzacji ograniczenie przedmiotów przyrodniczych technicznych na rzecz humanistycznych programowej ideowych likwidacja gimnazjów, które były takim siedliskiem tych kompetencji konkretnych śmierci to jest nową kwestią, której nie badałam jeśli chodzi o całe spektrum program programu czy podstawy programowej szkolnej interesowała mnie głównie informatyka oczywiście na niejasność komunikatów ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej powodowała pewną konfuzję nawet u nas w tej chwili mamy jasność co do tego, że ilość godzin informatyki zależy od profilu klasy i zgodnie z przyjętą zasadą również od samodzielności i pewnego takiego takiej swobody danej dyrektorom nauczycielom w kształtowaniu postawy programowe z konkretnej szkole musi być pewne minimum i to jest dobre, dlatego że dyrektorzy z pewnym, że w pewien sposób gospodaruje szkołą widzą też preferencje możliwości intelektualne skłonności swoich uczniów to oczywiście powinno być i mam nadzieję, że tak będzie w różnym stopniu różnych etapach edukacji gotową do czego sobie możemy dać troszkę więcej swobody RNA podst na poziomie szkoły podstawowej to zupełnie powinno być jednak ukierunkowany na przyszłą karierę zawodowe na poziomie liceum czy technikum, gdzie już jest naprawdę mocna determinacja programowa mamy zamiar jeszcze pracować nad tym, żeby to podstawa programowa trochę na korzyść przedmiotów ścisłych czy informatyki się przechylała, a w szczególności informatyki, która gdzieś jest pomiędzy przedmiotami ścisłymi humanistycznymi i nie chcielibyśmy, żeby tam się pojawiły też nowe warstwy w tej informatycy to znaczy podstawy cyberbezpieczeństwa, bo to co jest teraz bardzo wolno, że może w ogóle go widziała ich pytała film mieni działom HR niż w pozna szczupłą podstawy edukacji medialnej będą realnie wachlarz możliwości, które stwarza internet powoduje, że dzieciaki coraz mniejszym stopniu potrafią rozsądnie z niego korzystać wybierać treści co do ich wiarygodności inni i wartości w mojej oczywiście programowanie różnych etapach różnie potraktowany czasem na wcześniejszych etapach edukacji jako taki kształtowanie umiejętności intelektualnych logiki myślenia pewnego pewnej konsekwencji w myśleniu opóźnienie już jako o tym, umiejętności bez, których za 5 lat będzie bardzo trudno żyć w świecie, w którym wszystkie przedmioty rozmawiają ze sobą jej decydują klany rodzinne rozmowy żadnych aluzji umówili się oni z istnieniem z Platformy Obywatelskiej z panem posłem marchewką to co, żeby porozmawiać o całej polityce cyfryzację informatyzacja administracji i nią pracujemy dla całego narodu i chcemy wiedzieć co poszczególne siły politycznej poszczególne organizacje tworzą pozarządowe Izby gospodarcze wszyscy partnerzy normalni ludzie myślą o tym co robimy niczego by chcieli to jest oczywiste, że również główni partnerzy polityczni tych państw udział w tej rozmowie już zaczęliśmy tę rozmowę trochę na Twitterze na bazie propozycji, które przedstawiliśmy ostatnio dotyczących dokumentów inie pan poseł marchewka zgłosiły uwagi do tej koncepcji, na które odpowiedziała mi to jest taki bardzo dobrym przykład filmu rozmowy, która dotyka 1 z najważniejszych rzeczy z gmin w cyfryzacji, czyli tożsamości w sieci bezpieczeństwa tej tożsamości zakresu umożliwienia rozmaitych działań swobodnie czy da się rozmawiać z opozycji tymczasem ja zawsze rozmawiam z każdym, kto chce rozmawiać z in chce pomagać w bardzo dziękuję, że należą do tych grup z Anna Streżyńska minister cyfryzacji była moją Gosię dziękuję bardzo dziękuję panu sen RAŚ ma 57 informacje, a potem szybka w poranek Radia TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PORANEK - JACEK ŻAKOWSKI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA