REKLAMA

Tupolewizm - co się dzieje z lotami VIPów w Polsce?

Post Factum
Data emisji:
2016-12-05 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w słucham Radia TOK FM za 17 minut godzina dziewiętnasta, a w naszym studiu kolejny gość Michał Setlak z przeglądu lotniczego dobry wieczór dobry wieczór w myśl, że państwo rozmawiali o sytuacji sprzed tygodnia de facto, kiedy w ubiegłym tygodniu chaos zapanował w samolocie, który miał powracać osoby, które przyleciały do Londynu 2 samolotami do Wielkiej Brytanii i dziennikarze i ważni ludzie z naszego rządu premier, ale również wicepremier szef MSZ-u Rozwiń » szef Ministerstwa Obrony Narodowej minister spra w wewnętrznych, a również nawet 1 generał i mam pytanie jest następująca, bo w przetoczyły się przez media teraz fala po artykule pana Zbigniewa Parafianowicza w Dzienniku Gazecie prawnej, którą opisywał potencjalne złamanie procedur czy nawet prawa czy pewnych zasad przetoczyła się fala oczywiście opinii, że oto panuje, że użyje określenia pana Parafianowicza, który czyta wozem dziennikarzy panuje teraz w naszym kraju coś tak jak tupole w wizji, czyli takie łamanie zasad naginanie winieta gorzej, a damy radę i jak się odpowiednio rozpędzi to wszędzie dolecimy w każdym składzie jak może pan zabrać pod cytowaną wyrażenie, które chyba większość słuchaczy ma identyczne pytania, jakie teraz co to jest instrukcja hut, która pani Beata Kempa powodzian cywilna instrukcja radnych została złamana pytanie od kilku dziennikarzy właśnie czy została złamana czynie znaczą obowiązuje czarno jest tajne czy można się z nią zapoznać co to jest instrukcja Szwed generalnie instrukcjach LED jest to zbiór przepisów regulujących przewóz najważniejszych osób w państwie, czyli prezydenta marszałka Sejmu marszałka Senatu i Prezesa Rady Ministrów to są najważniejsze osoby w państwie, które mają prawo do korzystania z przewozów o szczególnym statusie taki statek powietrzny ma np. pierwszeństwo wykorzystania przestrzeni powietrznej w taki lot jest objęty szczególnymi zasadami bezpieczeństwa największym skrócie BHP dla najważniejszych ludzi w kraju i można powiedzieć coś w tym stylu a istnieją w zasadzie 2 dokumenty, które można nazwać instrukcją Michael pierwszy jest instrukcja Hedwig opracowana dla przewozu najważniejszych osób w państwie wojskowymi statkami powietrznymi w oparciu o taką instrukcję jego poprzednią wersję 2009 roku powinna była być realizowana w unijnych czy byłbyś realizowania lot do Smoleńska tam nie do końca w instrukcji wtedy została wypełniona nie były to wielkie uchybienie jednak były po katastrofie smoleńskiej wyciągnięto wnioski opracowano wstępną wersję ona nosi datę 2013 do wnętrza podkreślić, że są to obie o 6 i jest instrukcja dotycząca przewozów wojskowymi statkami powietrznymi dla Polski, a wraz z pozwoleń na wiolonczeli Andrzejem w tym momencie polskie siły powietrzne nie dysponują samolotami umożliwiającymi przewóz zagraniczne od katastrofy smoleńskiej najwyższe osoby w państwie tworzą 2 samoloty wyczarterowane od polskich linii lotniczych lot, które są specjalnie przygotowane mają malowanie państwowe dodatkowe środki łączności są pilotowane przez załogi z polskich linii lotniczych lot oczywiście są to wszystko piloci personel pokładowy technicy, którzy spełniają właśnie określone w wymagania prześwietlani przez agencję bezpieczeństwa zewnętrznego natomiast psy te Przewozy reguluje troszeczkę inna instrukcja jest to porozumienie z dziewiątego bodajże lutego 2011 roku w sprawie wykonywania lotów znaleźli nie z najważniejszymi osobami w państwie, które jest podpisane przez szefa Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej szefa kancelarii Sejmu szefa kancelarii Senatu szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów oraz ministra obrony narodowej ministra spra w wewnętrznych administracji szefa Biura Ochrony Rządu i prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego to porozumienie zawiera podobne sformułowania jak wojskowa instrukcjach et natomiast zawiera również rozdział czwarty, w którym określone są zasady korzystania z cywilnych statków powietrznych w szczególności właśnie tych samolotów Embraer, które są wyczarterowane odlot dla korespondencja znaczy tajnym można je znaleźć w internecie można je pobrać z serwera Biura Bezpieczeństwa Narodowego daje się wyrzucać przez Google nadużył wrócić, aby cofnąć o tydzień powiedz tak dobrze no to dzieje się to teraz naszych oczach ten cenny okazuje się, że kasy nie można użyć skurczem pasażerowie Iza Bella z kasy muszą powrócić do Polski tym samym 1 samolotem Embraer w, więc tych ludzi jest więcej zaczną się tłoczyć na pokładzie jeśli wierzyć relacji pana Zbigniewa Parafianowicza Dziennika gazety prawnej w pewnym momencie okazuje się, że nie może tak opakować tych ludzi, bo samolot będzie źle dociążony to znaczy, zostawiając na chwilę instrukcje procedury tu chodzi jak rozumiem o takie rozmieszczenie ludzi na pokładzie, żeby samolot sprawnie wystartował wylądował tak, lecz po pierwsze, jest, o ile dobrze wiadomo to niebyła kwestia tego, że te w tej kasy nie można było użyć aha, a tyle, że po prostu wtedy ludzie musieliby troszkę dłużej poczekać na ten lot musi być kilka godzin więcej będzie za granicą i leczyć dłużej niż Embraer, korzystając ze gra ramię linii, by możliwość lepszego wygodniejszego powrotu do Polski przypuszczam, że stąd się wzięła chęć dokooptowanie dodatkowych osób na pokład czy Embraer problem polega na tym, że ten samolot jest wyposażony w taki sposób, żeby zapewnić maksimum komfortu w Lipową w przedniej części samolotu w tylnej części samolotu są normalnie ustawione fotele natomiast w związku z tym, kiedy tych osób z przodu jest mniej niż z tyłu tył samolotu staje się cięższy, jeżeli jest załadowany maksymalnie i to jest sytuacja jak na huśtawce takiej dziecięcej z 1 strony 1 osoba z drugiej strony 2 osoby tak tak tak druga część przeważa w dół to dotyczyłoby ogona samolotu samolot podczas lotu, kiedy nie ma zrównoważonego obciążenia części przed środkiem ciężkości se część zaś środkiem ciężkości no właśnie tendencję do przechylania się na tył co w locie mogłoby doprowadzić do przekroczenia krytycznych kątów natarcia utraty siły nośnej samolot wtedy się wali w korkociąg spadaj rozbija faktów w takiej sytuacji o tym decyduje stewardesy, widząc co się stało tak kapitan czy to jest jak się gotowej tezy, iż program komputerowy, który pokazuje uwaga mamy jakieś zmień złe rozłożenie ciężaru na pokładzie ich przed każdym startem samolotu pasażerskiego w ogóle przed każdym startem każdego samolotu przeprowadza się obliczenia związane z wyważeniem w szczególności dotyczy to właśnie samolotów pasażerskich, gdzie mogą występować na duże różnice są o obłożeniu miejsc trzeba uwzględnić oczywiście zatankowane paliwo czy wręcz bagaż można tego wyliczenia dokonać ręcznie są specjalne monogramy takie szablony, które ułatwiają robienie tych rzeczy jest oczywiście w tym momencie oprogramowanie komputerowe, które umożliwia obliczenie wyważenia, jeżeli to wyważenie nie jest doskonały można przesadzić pasażerów z 1 miejsca w drugie, jeżeli oczywiście konfiguracja samolotu umożliwia wykonanie czegoś takiego obowiązkiem dowódcy statku powietrznego, czyli kapitana jest sprawdzenie wyważenia przed każdym startem i jeżeli samolot nie jest wyważony, a to po prostu nie można lecieć albo tydzień temu w poniedziałek w Londynie, kiedy przed startem samolotu kapitan dostał właśnie takie wyliczanie powiedział coś nie składa w bezpieczną całości ze względu na różne instrukcje Hardy albo zalecenia to po prostu nawet gdyby to nie byli politycy to on w wodzie nie lecimy dopóki tego nie wyjaśnimy oczywiście bez praw naszym samolotem, który nie jest prawidłowo wyważony nie wolno startować, ponieważ grozi do bezpieczeństwo lotów dla danego produktu, lecz jak złudne jest oczywiście rolą dowódcy statku powietrznego jego podstawowym obowiązkiem jest zapewnienie bezpieczeństwa lotów, jeżeli tego lotu nie można wykonać bezpiecznie on ma obowiązek się sprzeciwić nie ma prawa wykonać lotu i tutaj dowódca zakup zachował się absolutnie prawidłowo, ale pan rozumie taką wypowiedź Beaty Kempy to powódź tak w sytuacji braku samolotów mogą zgodzić się w sytuacji, gdy są decyzje od lotniska czy przewoźników, na które trzeba lekko reagować w trakcie czy to w 3 dni można tak określić własną taką sytuację, a to zrobi się problemu podjąć taką decyzję na szczęście kapitan na pokładzie samolotu pasażerskiego jest pierwszy po Bogu i nikt nie ma prawa wydawać mu jakichkolwiek poleceń, jeżeli kapitan uznał, że wykonanie lotu w sposób bezpieczny nie jest możliwe ma pełne prawo i obowiązek nie zgodzić się na wykonanie takiego lotu to wy tam zostawia w winnym świetle bowiem myślenie o katastrofach lotniczych i muszę wydają rocznie słuchaczy i słuchaczy Pomóż latem wolę, lecz zawsze cywilnym pilotem w nich jest inna ja myślę, że Ryanair, który jakiś dług doraźnej nie mieliśmy szczęście, że załoga, która pilotowała ten sam była załogę cywilną, ponieważ nie miała nad sobą żadnego dowódcy, który mógłby rozwiązać wykonanie lotu nikt po prostu nie mógł im wydać polecenia dlatego uważam, że ta sytuacja, które są obecnie, kiedy najważniejsze osoby w państwie wożą piloci liniowi jest sytuacją optymalną to gwarantuje największe bezpieczeństwo sytuacja, kiedy dowódca statku powietrznego jest czyimś podwładnym i ma obowiązek wykonywać rozkazy no to już w tym momencie otwiera pewne pole do nieprawidłowości ani nawet pan był pilotem w takiej sytuacji, że widzi pan zamieszanie nie ma jakichś decyzji co zrobić co ma nadwyżkę nadwyżką pasażerów trzeba jeszcze odpowiednio sadzić to jak rozumiem pan Andrzej identyczną decyzję podjąć, aby się do państwa dogadają albo nigdzie nie nie będziemy lecieli, ale z kim się pan kontaktował się na pokładzie jest premier jest osób wicepremier i ministrowie na jeszcze dziennikarze, ale szczerze mówiąc w tym momencie już nie jest rolą kapitana rozstrzyganie, kto ma decydować o tym kto poleci, kto nie poleci tylko sztuka witali informuje o tym, że wykonanie lotu nie jest możliwe, dopóki nie zostanie sytuacja na pokładzie doprowadzona do prawidłowej na ten lot nie zostanie wykonany, ale szanse, żeby to co się wydarzy, o czym rozmawiam czy też powód, żeby teraz rozpocząć dużą dyskusję nad tym instrukcjami, żeby popatrzeć NATO instrukcja wtedy zobaczyć co jest napisane może zmienić czy to będzie czynnie czy to od strony, że tak wyrażę papierów dokumentów jest wszystko w porządku tylko powinniśmy po prostu przestrzegać procedur tak naprawdę najbardziej niepokojącą rzeczą w tym co się wydarzyło nie jest kwestia tego czy, a zostały złamane jakiś przepis zawarty w instrukcji świadczy też nie tylko o to, że próbowano kombinować próbowano zmieniać listy pasażerów i daje to porozumienie, o którym mówiłem w § 17 zawiera informację, że lista pasażerów musi być gotowa przynajmniej na 24 godziny przed lotem, czyli nie można zabrać dowolnych osób na na pokład ta lista musi być gotowa wcześniej tutaj usiłowano przyjąć na pokład osoby spoza tej listy to jest to jest miejsce, gdzie nożem czy proces się kończy Żukowski, ale nie możemy przecież w razie co w takiej sytuacji to co można było zrobić to Rosnieftu wpuścił tylko tych ludzi, żeby na liście konstrukt atak i dokładnie tak w ich jedyna możliwość w Michał Sadrak z przeglądu lotniczego bazy na razie rozmowy zacznie od 19 zacznie tę informację Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA