REKLAMA

Dokąd zajedzie Uber? O tym Maciej Wroński

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-12-13 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
11:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w duchu 325 i 35 sekund na zegarach witam państwa ponownie jest pierwsze śniadanie w toku na pan Romuald napisał ani gorszy pieniądz wypiera lepszy tańszy gorszy produkt wybiera solidny trwały tańszy gorszy transport Uber wypiera lepszy Taxi klasyczne i tak się ten świat kręci jak kiedyś usłyszałem od 1 i z w US, choć 1 z komend z kierowców Ubera, że czytał prasę z początków z przełomu dziewiętnastego dwudziestego wieku nawet wcześniej, bo to jeszcze Rozwiń » był w czasie zaborów i czytał w Kurierze warszawskim o proteście dorożkarzy warszawskich, którzy nie jest nie do końca zgadzali się na to, żeby rynek przewozu osób przejęły pierwsze spalinowe i taksówki samochody po prostu państwo miłym gościem jest Maciej Wroński prezes związku pracodawców transportu i logistyki dzień dobry transport logistyka Polska dzienny transport logistyka Polska dzień kobiet do tego, że protestują kierowcy taksówek przeciwko Uberowi i chyba już się przyzwyczailiśmy to trochę zrozumiałe płacą za ubezpieczenie płacą za licencje ponoszą odpowiedzialność przynajmniej teoretycznie za swoje usługi i za pasażerów, ale do tego, żeby protestowali przeciwko Uberowi kierowcy, którzy za pośrednictwem Ubera świadczą swoje usługi raczej przyzwyczajeni jesteśmy od co pana zdaniem w tym proteście chodzi ja myślę, że jak zwykle chodzi jest linia jest o co chodzi trochę się pieniądze, czyli dokładnie dokładnie dokładnie tak każda grupa społeczna to przedsiębiorców 3333 pracowników chciałaby i ta jest całkowicie zrozumiałe no i prasować w jak najlepszych warunkach jest realny, gdzie jest największe pieniądze to jest całkowicie zrozumiałe natomiast nalotów wchodzimy już kwestie takie, że nie zawsze w Polsce prowadzimy potrafimy wprowadzić pewien dialog społeczny między zainteresowanymi grupami czy to nurtami pracodawcy z pracownikami czy też w tym wypadku raczej możemy mówić tutaj jakimś modelu b2b prawda, czyli biznes biznesem korporacja posiadająca pewną aplikacja prawda ma określone relacje także z przedsiębiorcami wykorzystującymi swoje prywatne samochody do świadczenia usług, a tutaj muszę się w jaki sposób myślę dogadać no właśnie w lesie nie dogadują, bo kierowcy twierdzą, że zarabiają za mało za dużo pieniędzy pobiera je albo ich bezpośredni szef albo jego szef, czyli Uber od jedno dobrze, ale to jest prywatna sprawa zarówno firmy Uber, jaki prywatna sprawa tych państwa ja nie widzę tutaj żadnego problemu publicznego o zawsze tak było w historii, że ktoś świadczył usługi na rzecz kogoś, jeżeli jest popyt jest podaż prawda to gdzieś w którymś momencie jednak te interesy muszą się sprzeczać mimo problemów, a czy jest problemem to, że Uber Poland 2015 rok miało 5  000 000 zł przychodu i zapłacił blisko 300  000 zł podatku trudno trochę w to uwierzyć przyzna pan, że tak niski i przychodzi się ten podatek i nie chciałbym zaglądać nikomu o zdanie dojazdu do kieszeni sprawozdania finansowe myślę, że od tego są odpowiednie służby skarbowe, żeby analizować sprawozdania finansowe są prawidłowe czy prawidłowo odprowadzono podatek ruchu pytam trochę próbuję pana sprowokować do wejścia w ten spór między taksówkarzami, a Uber taksówkarze twierdzą, że płacą za licencje za szkolenie za ubezpieczenie z wszystkich tych opłat kierowcy Ubera są zwolnieni, ale z drugiej strony nie da się ukryć, że sami taksówkarze też bardzo mocno często kombinują na 1 licencji jeździ kilka osób 1 taksówką nie zawsze mając do tego uprawnienia nie zawsze jest w firmie taksówkowej napis Taxi, bo ona przydać się okazuje, że ktoś nie ma licencji, a ja myślę, że to wszystko dowodzi tak naprawdę słabości naszych usług służb kontrolnych tak naprawdę świadczenie usług jest dosyć dobrze uregulowane w ustawie o transporcie drogowym ja nie chcę w tej chwili wchodzić tak powiem zasadną zasadność tych uregulowań czynione są uregulowane dobrze leczone są uregulowane i źle, niemniej jednak ustawa o transporcie drogowym daje pewien takich Henrika formalno prawny w środowisku taksówkarskim i myślę, że wszelkie napięcia społeczne, jakie się wytwarzają pomiędzy 1 grupą przedsiębiorstwa dróg, a drugą grupą przedsiębiorców biorą się z tego, że wkrada się możesz się wkradać się pewne działanie mające znamiona i cechy nieuczciwej konkurencji i tutaj służby kontrolne mają słabość i niestety niestety, bo ja to obserwuje w wielu dziedzinach prawda życia gospodarczego, jeżeli służby kontrolne nie działają zbyt dobrze na to mają jednak panaceum założyć, że PiS może zmienić prawo podnieść wysokość ramy dla naszej skuteczności nie tędy w egzekwowaniu prawa nie to nie mnie nie tędy droga nie tędy droga jak wypadnę wymienić je teraz znowu prowokacyjnie zapytał największe zalety korzystania z tradycyjnych taksówek i zalety korzystania z Ubera to co by to było proszę pana Mariana zalety korzystania z taksówek myślę, że to co odróżnia transport drogowy wykonywany taksówką osobową tez przede wszystkim to, że te pojazdy mają z o odpowiednie oznaczenia, które powodują ich łatwą identyfikację na drodze mają możliwość korzystania nie jest postoju specjalnych dla tych pojazdów postojów taksówek mają możliwość korzystania n p . z buspasów i wjazdu w te rejony miasta, gdzie jest zakaz wjazdu dla innych pojazd to daje niesamowity handicap i drzewa na wagę nad KON ku retencję, ale ja pomijam takie śmieszne dzisiaj sprawę jak ta znajomość topografii czy inne od rywali do niczego nie rozwiążemy topografia każdy z przenośnym urządzeniu tzw. telewizorach są fantastyczne aplikacji, które pozwalają znacznie lepiej określić czas dojazdu wybrać optymalną drogę także technikach powoduje, że te wszystkie różne ograniczenia, które są narzucane, które powodują reglamentację tego zawodu dzisiaj stają się śmieszne i Wołosz jeszcze oczywiście chce tu też, dlaczego zatem fakt, że nie w pełni w Polsce taksówki odpowiadają standardom, jakie są w innych państwach jak bym się, że bardzo mi się podoba model brytyjski, gdzie tzw. HP prawda musi spełniać odpowiednie wymagania i inna kategoria pojazdu jest zupełnie inna kategoria pojazdu przeznaczona dla przewozu pasażerskiego tam ma się zmieścić wózek z dzieckiem prawda wiedział sam ma w cylindrze na dokładnie dokłada do ronda dokładnie tak, niemniej jednak to jest to to jest pewne taka przewaga rynkowa jest dla pojazdów właśnie dla taksówek osobowych ja pytam o to zalety Ubera, bo wydaje mi nie wydają się, że to jest właśnie znak czasów, że w Uberze możemy dokładnie kontrolować trasę przejazdu, a więc mniej i kierowca Ubera nie zafunduje nam wycieczki krajoznawczej co niestety czasami u kierowców taksówkarzy nie twierdzę, że na masową skalę, ale się zdarza myślę, że każdy się gdzieś tam taką sytuacją myślę, że co innego Uberem Uber daje, więc od razu ile zapłacimy wsiadając do do Ubera na rodzaj daje nam łatwość skorzystania z usług daje nam ułożył łatwości przemieszczania się z punktu, a do punktu we natychmiast możemy ocenić kierowcę, jeżeli dostanie złą ocenę zostaniemy poproszeni o uzasadnienie, a kierowca zostanie w jaki sposób ukarany ja myślę, że to wszystko jest także, by było możliwe w stosunku do taksówkarzy tylko każde środowisko przyzwyczaiło się, że jeżeli możemy w łatwy sposób zarabiać pieniądze nie mamy specjalnie jakiejkolwiek konkurencji to nie rozwijamy się uważam, że konkurencja megahercom generalnie rzecz biorąc dobrą, bo ona zmusza nas do doskonalenia tych usług, jakie wykonujemy doskonalenia produktów i albo idziemy np. w jakości albo idziemy w cenę wszystko to jest uzależnione od tego, czego oczekuje rynek czy pana zdaniem nawet gdyby zakazano działalności Ubera w Polsce to jest w ogóle możliwe kontrolowanie działania tego typu aplikacji w ja myślę, że są także tego, że w 2001 . biegu obieg informacji jest tak błyskawiczny dostęp do usługi in przez oferowanych przez internet tak prosty w jestem przeciwko jakimkolwiek zakazom szczególnie wykonywania takich usług, na które są jest zapotrzebowanie rynkowe ja mogę tutaj dać odniesienie właśnie do w tej branży poważniejszego transportu transportu drogowego rzeczy, od którego zależy czy codziennie w sklepach możemy znaleźć produkty, które umożliwiają nam egzystencję tutaj też państwa członkowskie Unii Europejskiej próbują poprzez dyskryminację protekcjonizm poprzez prawo ograniczyć ty te usługi natomiast cierpią na tym całe społeczeństwo unijne unijna efektywność gospodarki się zmniejsza ich tak samo myślę, że możemy mieć odniesienie do systemów transportu, gdzie jest miejsce zarówno na komunikację publiczną jest miejsce na taksówki, jeżeli będzie takie zapotrzebowanie społeczne na to możemy wrócić do lektyki np. w nocy starożytne alter ego wspomniałem o proteście dorożkarzy opisywanym swego czasu w Kurierze warszawskim, bo mnie się wydaje, że aplikacja Uber strony znak czasów i że nie da się uniknąć pełnej bezpośredniej formy kontaktu między kierowcą, który chce kogoś podwieźć, a pasażerem, który chce wierzyć całkowicie zgadzam z pańskim zdaniem panie redaktorze jak sprawić, żeby kierowcy taksówkarzy nie ciut taksówkarze taksówek nie czuli się w nieco gorszej sytuacji od kierowców Ubera, bo jednak muszą te różne rodzaje różnego rodzaju dodatkowe świadczenia ponieść koszty ja myślę, że są oczywiście zobowiązani ponieść dodatkowe świadczenia koszty dostają za to ten handicap, jakim Williama i uznano je dokładnie tak może oznaczać nie identyfikacji chciałbym, aby doszło do takiej sytuacji, żeby z 1 strony wychodzą na ulicy tak jak Nowym Jorku pstryka palcami i podjeżdża samochód zatrzymuje się taksówka, a z drugiej strony, jeżeli mam taką potrzebę wyjmuje telefon komórkowy odpalam jakąś aplikację IT zamawia to na tym polega wybór wybór dla konsumenta natomiast oczywiście musimy zadbać o to, żeby wszystko odbywało się w pewnych ramach, które dają z 1 strony bezpieczeństwo konsumentom, bo to tak naprawdę nie przedsiębiorcy świadczący usługi są najważniejsze w jakimkolwiek procesie gospodarczym tylko ten konsument jak musimy zabezpieczyć zabezpieczone pełne bezpieczeństwo dziękuję panu bardzo Maciej Wroński prezes związku pracodawców transport logistyka Polska dziękuję do państwa mają gościem, dokąd zajedzie Uber, dokąd tak też państwo muszą sobie sami odpowiedzieć, gdyż my kończymy pierwsze śniadanie w toku zaś informację o tym, pierwszy program gospodarczy Ola Dziadykiewicz obciążonej poranek i Jan Wróbel do usłyszenia jutro o kilka minut po piątej rano po pierwszym śniadanie Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA