REKLAMA

Car-sharing w Warszawie oraz ułatwienia dla samochodów elektrycznych

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2016-12-23 19:40
Czas trwania:
13:28 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry witamy państwa bardzo serdecznie ostatnia audycja przed świętami jutro jutro wigilia kolejny raz spotykamy się we wtorek prawda piasku po 1940 no ale dzisiaj cóż trzeba pracować, a jeśli tak pani co w tym roku wyszło może tak mało no wiesz w radiu i tak nie ma wolnych dni, ale tak są ludzie, którzy chcieliby trochę tych wolnych dni z okazji świąt jeszcze mieć i parę dni urlopu no ale 6 stycznia wolne Jacku 2006. w poniedziałek jest wolny prawie dla każdego Rozwiń » mówi prawie no bo przez pracują jednak telewizja radio lub komunikacja miejska właśnie z komunikacji miejskiej dobra powinna z realiami totolotek zobaczymy, ale ja dziś zaczyna RAŚ wychowawczyni i to właśnie komunikacja miejska padło w środę trochę żeśmy się w trochę żeśmy się rozwodził na temat zanieczyszczenia powietrza i tego, że właściwie najlepszym lekarstwem jest, żeby samochody jednak emitowały mniej szkodliwych substancji ADO tego u nas, żeby to zostało uporządkowane wreszcie droga daleka natomiast są też, jeżeli będzie tych mniej samochodów samochodów na drogach to siłą rzeczy mniej będzie zanieczyszczeń w atmosferze banalne, ale prawdziwe no i teraz zastanawiamy się w wielu miastach na Zachodzie funkcjonuje centrum car-sharing, czyli wynajem samochodów tak jak funkcjonują funkcjonuje wynajem rowerów zresztą z powodzeniem mówi w Warszawie bowiem jak jest w Warszawie wiem, że to działa wiem, że coraz więcej stacji wiem, że mnóstwo ludzi z tego korzystają akurat my mamy własne rowery loty też chyba raczej Niewiem czy korzystasz z Veturilo, ale i mnóstwo ludzi z tego korzysta i to naprawdę nie najgorzej działa w no i teraz tak czy już w Polsce działa taki system wynajmu samochodów działa w i na pewno w Krakowie, bo wiem, że ostatnie uruchomiono tam 80 gr za kilometr 50 gr za minutę jazdy darmowy postój zobaczymy to jest taki program pilotażowy i teraz w Warszawie wiem, że do połowy przyszłego roku powinno to ruszyć na początek ma być dostępnych 305 samochodów sporo dzielnicy Śródmieście Wola Żoliborz Ochota Mokotów Praga-Północ Praga-Południe, czego tu nie ma, a właściwie chyba wszystkie dzielnice takie duże są no i teraz jakie, jakie są plusy tego samochodu oczywiście płacisz ty będziesz płacił prawdopodobnie sporo więcej niż w Krakowie, ale tego jeszcze nie znamy stawek, ale czy będzie możliwość być może jazdy po buspasach być może, ale to nadal nie wiemy, chociaż parkowanie prawie na pewno ma być w płatnej strefie za darmo tylko aby zryczałtowaną opłatą roczną, ale są jakieś ciekawe ostatnio w tamtych miejscach parkingowych wierzę w Śródmieściu tych identyfikatorów dla mieszkańców wydano więcej niż z miejsc parkingowych teraz być zabawne czy praktyczny i tak mieszkańcy mogą zajmować te wszystkie miejsca jest co przyjeżdżają tu tak nie są bardzo i tak mam gdzie parkować oto szaleńczo dużo dużo firm marzy ja już rozmawiałem z niektórymi producentami dużo firma brać udział w tym przetargu i samochód ma być dostępnych ma być z firmy 250 aut przynajmniej przez rok co sądzisz na ten temat piasku grać nie chodzi o to czy czy uważa, że to jest dobre czy zła, jakie powinny być przywilej czy Kocik doświadczy poruszyć nie muszą być elektryczna od razu mówiłem im się także ja mam, a ja od czasu do czasu na to lewackie pomysły typu zrób wszędzie ograniczenie prędkości do 5 km / h zaś, gdzie zagrasz zakaźne absolutnie wszystkiego w imię wolności tych, którzy bardzo głęboko w to wierzą on czasem po prostu o to cegłami rzucać, ale proszę powstrzymuje też już nie używasz przemocy wobec, których jesteśmy w Wigilię wigilii, więc Ano właśnie jest uspokojony natomiast o od czasu do czasu jest coś w tym wszystkim i tak sobie myślę, że po pomoc w 1 rzecz, bo np. ja mieszkam pod Warszawą, ale pomysł, że w twoim wypadku mieszkasz w Warszawie wczoraj niedaleko centrum Habiba z metra i USA, że mamy taką sytuację ja korzystam z taksówek, a za tydzień raz na 2 tygodnie korzystał z takich najtańszych sieci złote 42 za kilometr, bo są tradycje musieliśmy podać nam się na złote 60 tys aut jechałem ostatnio mercedesem z dziewięćdziesiątego szóstego roku, a klasą pierwszą, która była wyjątkowo nie zardzewiał jest zgodne z dieslem benzyną Old Boys na 230 lat głośno cła i samochód w środku wyglądał jak nowe piękne jasna tapicerka 90 szósty rok to starszy niż moja Alfa niż twoje mazda 800  000 przebiegu no i jest, więc to jest taka korporacjach można w 2 można wiesz czasem elit w 2, a rozjechał samochodem, w którym widać było podłoga w zimie Głowacz po prostu były dziury w obozach i to było naprawdę już niebezpieczna ras cha takim, w którym chyba strażacy przecięli Pacho z PUP w nogę z herbem naprawy w obu obcięty o różne graty teraz się oczywiście trochę zmienia, ale złota 40 za kilometr i ja korzystam wtedy, kiedy np. oddaje samochód w 1 miejscu zamawiam sobie taksówka i w tamtym przewóz osób pani winne miejsce musiał, żeby odebrać inny samochód wykorzysta, ale w twoim wypadku np. jak no właśnie przybysze tam car-sharing sprzedał na rzeczy np. możesz sobie z jakiegoś tam powiedzmy placu inwalidów Arne ne w Warszawie wziąć taki samochód pojechać do toyoty tam odebrać z nową toyotę i zostawić tam ten samochód na mrozie ważnych, bo nie NATO będą, ale właśnie została to będą jakieś punkty takie w środku rowerów, gdzie może ten samochód stać 250 takich punktów, ale przyjeżdża z tego punktu, a to już ktoś inny zostawił no i co rower zawsze się z liścia samochód ciekawa jest jak to będzie działać na czy n p . porzuca go w dowolnym miejscu parkingowym i lokalizacji jest jakaś potem ktoś nie wie może np. jadąc do toyoty w galerii Mokotów można go zostawić, a ja po jakimś najbliższym miejscu tylko został właśnie tu jest problem ludzie będą to miejsca, gdzie te samochody będą stały tak miejsc parkingowych w centrum jest bardzo mało, kto jest za podobne dylematy z tymi miejscami do ładowania samochodów jeżeliby się byłoby ich było 200 w Warszawie też wyższa wygospodarować 200 tak czysto kilkadziesiąt i to przez niema gwarancji, że przyjdziesz to takie miejsce do ładowania będzie puste, a raczej gwarancja jest bardzo znikoma bo by im ich więcej ładowarek tym więcej samochodów elektrycznych to wszystko niestety ma bardzo dużo minusów Bobowicz rower motorower malutki z takich rowerów w takim punkcie to się mieścić 2030 zależy prawda widzisz jak to wygląda samochód jest Jason nie wie jak to będzie miało działać, ale są chętni słuchaj i są tacy, którzy rzeczywiście podobno wygra firma to ciekawe rodzenie, bo to tak trochę słabo, że ktoś zaoferuje najniższą stawkę za wypożyczenie najbardziej ekologiczne silniki, a trzeci warunek, który nie czy będzie brany pod uwagę najkrótszy termin uruchomienia usługi pierwsze bądź w ogóle zwalił to Bolek najniższą stawkę, jeżeli wygrywały przetargi firmy, które oferowały znaną najtaniej zrobią autostradę dokończyła szeptem dramatycznej no bo autostrady nie było firma musiała potem troć sobą ścigać, bo nie wiadomo oczywiście istnieje tak samo jak śmiecie z Warszawą z części Warszawy Łodzi firma, która gubi te tory te śmieci na, a wiesz do całej trasie między miejscem odbioru śmieci, a miejscem w salonie to pewnie najtańsze lokum nawet na pewno była najtańsza no natomiast o to, że najbardziej ekologiczne silniki, choć nie muszą być elektryczne terminu uruchomienia obsługi żonie czy warto ja bym wolał żyć to dobrze działała jak najszybciej do lokali, bo na razie niewiele wiemy zjeżdża w Jones czy w miastach na Zachodzie Europy to tam raczej małe samochody czasami smart najczęściej zmartwioną w Paryżu Rzymie figury są dla mnie było zawsze niedosyt wśród handlowców ogólnie dostępna Janoszka cóż takiego bardzo chętnie w Paryżu po korzystało, ale no to to trzeba się do tego dobrze przygotować już 6 asyst niby zmieniają to był to Bush parę lat temu troska ma smartfona pamiętam, że wtedy to dotąd to było naprawdę tak samo zresztą wypożyczalnia rowerów w Paryżu chyba też nie działa tak dobrze Veturilo w Warszawie inne atuty jest po prostu wszystko łatwiej dostępne, a w Paryżu trzeba się jednak wykazać specjalistyczna znajomość języka francuskiego w Warszawie w smartfonach i chyba trzeba mieć prawo przed polską jest bardzo tą kartą na Francuza płacić, a nie rozumiem i zdrowia karta warszawian dokładnie bardzo nas z tymi rowerami skoro wszyscy się przy komunikacji przy dużych miastach oraz przedświąteczna nowych wszędzie, ale za oko jest przedświąteczna audycja nie używać brzydkich słów poety nie rosło jak po raz kolejny raz drugi był młody byłem w krainie miast tak jak Kopenhaga i np. Amsterdam już wtedy i pamiętam, że w końcu lat dziewięćdziesiątych miałem problemy z prowadzeniem samochodu nie, dlatego że byłem złym kierowcą na pewno nie były jakimiś fantastycznymi idealnym, ale po prostu ta liczba rowerów już wtedy na ulicach pozwał mnie pewną wziąć to pewien niepokój cały czas trzeba się rozglądać się dobrze dużo było ścieżek rowerowych nie tak duże jak teraz pewnie więcej niż teraz w Warszawie jednak, bo w Kopenhadze i Amsterdamie to zupełnie inna kultura jazdy to oni też nad tym pracowali Niemczyk wie, że ten główny deptak w Kopenhadze oraz przypomniał też nazwa, którą chodziłem już 2 × tam z powrotem za każdym razem będąc w centrum Kopenhagi pewniaki notes to ta ulica w latach sześćdziesiątych siedemdziesiątych to była 1 z głównych barier bardzo ruchliwych ulic tam był protest straszny jak można zabrać taki kręgosłup i okazuje się, że miasto funkcjonuje świetnie dużo się tam rozwinęło sklepy powstały punkty usługowe wszyscy są zachwyceni, chociaż jakoś przełamać się nie mówi, że to jest idealne rozwiązanie wywalić samochody z centrum każdego miasta i jeździć rowerami, bo to też jest absurd, ale jednak to co się dzieje w Warszawie do policyjnego centrum jakieś przemysłowe, gdzie są biura rozjechane wszystkie trafiają, więc o prawie nie lato tak nie może być to jest po prostu jak ja pamiętam takie przy granicy wschodniej na początku lat dziewięćdziesiątych takie bazary jakież było czy gdzieś we wschodniej Polsce, gdzie to było rozjechane dostawczaka stał teraz jedziesz do eleganckiego centrum jest mnóstwo biurowców i tamte trawniki już w błocie wygląda to tak jak buraki, ale słowa bazar bocznego będzie ciągle jesteśmy tak jak, w którym wspomniałeś niestety ciągle jesteśmy źli, choć władze, które tym wszystkim zarządzają wydają pozwolenia na budowlane to ciągle jesteśmy tak bazarem no źle, bo zimno trochę tak jak żeglarz budynek, do którego wie, że będzie przyjeżdżało codziennie widziałem za to osób robi z tą nowością jest parking oraz nawet 1 nie nieistnienie robi śmieszne stojaki rowerowe dziś pamiętam ktoś tam roweru przymocował to wysyp wyskoczyła ochrona wie pan w sobotę tak to nie jest słupek dla rowerów zahamować ładnie no właśnie umowę o czas, gdy widzisz to jest wszystko jakaś mentalna wiocha kleszczy tych wszystkich zarządzających rządzących nami starający się jeszcze w Warszawie też mam nawrót choroby słuchaj takie gigantyczne osiedle, gdzie są tylko i wyłącznie same biurowce i galeria Mokotów na kolei powstaje w Warszawie, a drugiej linii metra wieś, a zwierzyna na woli, więc to tak będzie kolejny problem ja ciekaw jestem jak NATO w tym woli zobaczysz, że ten cały Służewiec tam nie ma metra nie ma w trasę ba nawet tramwaje jeżdżą na ziemi nieduża takie, gdzie leżał z okolic komunikacja normalne, ale wieża, ale do umów o kolejne biurowce powstają, ale na drugiej linii metra na końcu wieś zachodnim, gdzie jest Wola to tam na szczęście jest metro, ale też, gdzie tam są w rodzaju daleko myślami już o tym, myśli cały czas zamiast rozbić tak, żeby się tu trochę rozlało w Warszawie o tym co to wszystko, żeby miejsca w drugą godzinę i rozjeżdżają trawniki i Warszawie są różne plusy różne minusy, ale chociażby to parkowanie co u nas jest utrapieniem w centrum i to wiem, że to ty nie specjalność niespecjalnie się zwolnić, żeby samochody z napędem elektrycznym hybrydowym nie płaciły za parkowanie czy właściciele, ale w kilku miastach Polski już to działa we Wrocławiu Gdańsku wiem, że w Toruniu Kielcach notę to też jazda przez samochody elektryczne hybrydowe mogą jeździć po buspasach kolejny problem do dyskusji jeśli samochodów elektrycznych na lekarstwo ale by zezwolić hybrydowym to już się nagle okazało, że jest za bardzo za dużo zaczyna samochodów hybrydowych jest kilka tysięcy rocznie nowa wieś to też, bo w bardzo niebezpiecznie promowałby tą 1 firmę na to no ale wiesz to jest sukces tej firmy, że udaje się tyle samochodów produkować, a nie powiesz tak żadna wina tej firmy tylko, że jest kwestia tego hybrydowych nie dadzą im nie rozliczamy pojemność do jedzenia oraz benzynowe wierzących nie o normę euro się albo benzynowy o pojemności do 1 l no właśnie z elektrycznym mieście byłby w stanie ze względów praktycznych, lecz się zgodzić, ale już hybrydowymi, które cenią pamiętaj, że można było w stanach kupić cadillaca z 5 litrowym silnikiem benzynowym malutkie silniczki elektryczne samochody były duże zaraz obok hali 18 l na setkę, ale jest hybrydowej są nowe miano to chcę porozmawiać przy świątecznie, ale nie nerwowo nie agresywnie wroga wiemy, że nowa zupełnie wypoczęci mam nadzieję wrócimy do państwa w we wtorek, że państwo musiało dzisiaj na spokojnie już trzeba się wyluzować święta to czas relaksu powinna, więc spotkanie rodzin są oby tak było no niech te święta będą spokojne zależy jak żyć Nędza patrząc państwu wszystkiego dobrego na święto, choć pogoda mam nadzieję, że parę razy się jeszcze spotkamy za 4 przed nowym rokiem, a więc jeszcze noworoczne życzenia będą za tydzień no i zapraszamy na przyszły tydzień na pewno będą w testach takie samochody wkrótce jak suzuki Ignis chociażby Citroën C3 być może w przyszłym tygodniu no o jeszcze czekać osnową słuchamy od codziennych w przyszłym roku oraz wspaniale żyć, a to internet może być rasowe porządki z bankami jeszcze raz bardzo dziękujemy, a ich usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA