REKLAMA

O przyszłości polskich autostrad

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2016-12-22 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
13:26 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ach, jeszcze jedno napisał pan Jacek tym razem całkiem serio naprawdę, jeżeli ktoś będzie lub już miał tyle samozaparcia, żeby wysłać wczorajszego wystąpienia pierwszego sekretarza to radzę zwrócić uwagę na ton głosu premiera możemy się wydaje usłużne te same objawy objawy co kiedyś u Jana Pawła II no ostrożnie panie Jacku takimi diagnozami przez telewizor co można było dostrzec, a nie usłyszeć o tym, po szóstej 25 będę rozmawiał Mirosław Oczkoś Rozwiń » specjalista ds. wizerunku i marketingu politycznego szóste 7 i 7 sekund na zegarek można, by tam ponownie to jest pierwsze śniadanie w toku witam tych, którzy w szóstej wstaję włączają radio TOK FM bardzo dobry wybór w myśl, że najlepszym o tej porze Adrian Furgalski z państwa mają goście wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor i ja gram tam bardzo serdecznie 20 gr za kilometr, czyli drożej, ale za wszystkie autostrady tyle samo czy to jest dla państwowych państwo tak takie zmiany szykuje rząd czy to jest dla kierowców dobra czy zła informacja i miałam o tej porze przed świętami, a świat rzeczy źle czy po w ten sposób, że to był dzień grają zawsze jest dobra zmiana, więc tej decyzji będziemy się trzymali dobra zmiana ram dla kierowcy z byłaby taka, że autostrady będą nagle za darmo, ale no nie znam takiej partii z liczących się, która by tego zapowiadała, bo z każdym sobie zdaje sprawę z tego, że te drogi o najwyższych parametrach z czegoś trzeba utrzymywać, a pieniędzy generalnie zawsze ma infrastruktura jest mało i to nie tylko mówią w naszym kraju, bo widzimy jak Niemcy 2 lat nasze boksować z komisją Europejską, żeby wprowadzić odpłatność dla samochodów osobowych na swoich autostradach, które przecież po wsze czasy miały być za darmo, ale te 2 rzeczy, czyli amatorzy będziemy płacić kiedyś na wszystkich autostradach państwowych to była rzecz wiadoma i rocznie płacimy, dlatego że ktoś się zagapił tylko o mnie Elżbieta Bieńkowska, kiedy była ministrem infrastruktury zdecydowała i słusznie, że odchodzimy od systemu poboru opłat manualnego czy podjeżdżamy pod bramkę szukamy pieniędzy czy karty to się podnosi jej hotele są to cenne sekundy, lecz w zamierzchłej przeszłości tak na obczyznę Mieszko jedno nie tak zamierzchłe, a to z kolei Cezary Grabarczyk, który uważa, że Romea nie w Polsacie Polska 2 Witold Europa tak oczywiście to jest we Francji czy we włoszech, ale dzisiaj, gdyby tam zaczęto budować autostrady niby nie posiada taki system no myśmy poszli zmarnowaliśmy miliardy 200, ale można byłoby jeszcze zmarnować 1,5 miliarda, bo tyle kosztowałoby wyposażenie kolejnych prac budowa kolejnych prac tego niestety po minister Bieńkowskiej to zdechło BiT prace stoją puste straszą nie ma żadnych płatności to też oznacza, że oczywiście kierowcy się cieszą, bo mnie weźmie pod uwagę sumę autostrad w Polsce 1642 km to płacimy na 40 paru procent, ale z tego większość to są prywatne jak weźmiemy tylko i wyłącznie państwowe autostrady to z tego 268 km za około 80 % są bezpłatne i z tych bezpłatnych stać się szacuje, że każdego roku ucieka około 6100  000 000 zł z tego tytułu, że kierowcy samochodów osobowych nie ponoszą opłat, a rząd cały czas narzeka każdy, że ma tych pieniędzy za mało, więc to, że kiedyś trzeba będzie zacząć płacić za wszystkie autostrady i tą datą jest listopad 2016 może nie wszędzie od razu, ale od 218, kiedy wejdziemy w nowy system poboru opłat to było wiadome od dawna i druga rzecz czy to będzie 1020 gr na Jasnej przyniosłem tutaj, bo to od 3 lat co jakiś czas ten temat wybucha 10 gr czy my już wpłaciliśmy 20 gr na autostradach państwowych została obniżona w 2012 przez tym razem ministra Sławomira Nowaka i też nie, dlatego że rząd nagle pokochał kierowców czy jakieś wybory się zbliża się tylko Unia Europejska nakazała opowiedziała w ten sposób wybudowaliśmy autostrady w większości za nasze pieniądze unijne a, toteż nasza część, ale wspólne unijne i zasada jest taka, że przez 5 lat one nie mogą na siebie zarabiać musi uzbierać tyle, żeby wystarczyło na jakiś remont utrzymanie i okazało się, że to musi być 10 Graś i obniżona, ale to przez 5 lat, czyli 2017 roku ta taryfa ulgowa dla kierowców się kończy i rząd może podwyższyć ja wiem czy to będzie 20 gr, bo koszty oczywiście wzrosły utrzymania i może to 20 gr to wystarcza na utrzymanie w małe i nie ma tam zarobku może już jest taki zarobek, ale pamiętajmy, że wchodzą jakieś świeższe autostrady, gdzie znało te 5 lat jest prawdopodobnie ta może być coś pośrodku 15 gr no ale niewątpliwie jak ktoś korzysta z autostrady nie 2 × w roku i też pewnie zgrzyta już dzisiaj będzie zgrzytał zębami, że musi płacić, ale ktoś korzysta codziennie jako kierowca samochodu osobowego no to to rzeczywiście plus jeszcze paliwo to będą już zależne od kwoty jak na nasze zarobki jak sobie weźmiemy w groszach to oczywiście drożyzna autostradach prywatnych, bo tam w okolicach 36 gr i to są takie ceny zbliżone do francuskich hiszpańskich tylko oczywiście nasze zarobki nie są z Zielonej jest to na pewno my kierowców Balina trzeba przyjąć taką kwotę, żeby autostrada oczywiście nie były puste, żeby ten ruch, bo papież Arian żeglarz przeszedł do pociągu, ale to nam nie grozi za słaba jazda też przyjąć taką stawkę myślę, że to 15 do zaakceptowania, żeby ten ruch nie uciekał na drogi alternatywne ale, żeby na tych autostradach jednak się skoncentrować i próbuje sobie wyobrazić punktu poboru opłat na autostradzie między Warszawą Łodzią, które już teraz jest tak zakorkowana, że w zasadzie czasami bardziej opłaca się jechać np. tzw. gierkówki do Łodzi, bo szybciej wychodzić z Danii takie sobie też chciałbym to wyobrazić pierwsza rzecz to zanim rząd ogłosił to postępowanie przetargowe na noc ES-System, a nie wiemy jeszcze, jaki on będzie po i słusznie, że rząd najpierw wzbiera firmy sprawdzi czy one spełniają warunki, a potem będzie taka dyskusja z tymi firmami, które w różnych miejscach świata takie systemy zbudowały operują na takich systemach co byście nam zaproponować, bo system kar, które mamy na pewno się zestarzał i jak to, jakie miał podejrzenia się to pytałem prywatnych koncesjonariuszy czy ktoś z nami rozmawiać, bo dobrze byłoby, żeby był 1 system obejmujący autostrady państwa ważne jest też prywatna dzisiaj mamy może być 4 po 3 prywatne 1 państwowy, a ten no tak na państwowych możemy elektronicznie manualnie, ale dobrze byłoby, żeby te autostrady też zostały w to wciągnięty, bo nie ma tutaj problemu technicznego natomiast jest taki problem, że koncesjonariusz na pewno nie podniosą bramek bramki te muszą być one mogą być na takiej zasadzie, która też była w Polsce proponowana za te wspomniane minister Bieńkowskiej to znaczy, że bramki są, ale nie musimy się zatrzymywać szukać pieniędzy tylko mamy np. urządzenie pokładowe, które odpowiednio wcześniej się kontaktuje musimy zwolnić około 50 km i ta bramka widzi zapłacone podnosi się ewentualnie ktoś mógł zapłacić przez internet przez telefon też kamera szczyty wała rejestracje problem był tylko taki, że CEPiK Mamed to wciąż go nie mamy z żurawiną wasz test z najdłużej powstający system informatyczny szwagier ja oczywiście bym chciał, żeby nie było żadnego oprzyrządowania w postaci bramek przesłałem go czy nie ktoś dzisiaj ten system, który jest manualny ona około 150 samochodów 1 bramka może przepuścić, gdyby to był ten system słała gorączki bez pani, która przyjmuje od nas pieniądze to może być około 600 pojazdów, więc jest wyraźny wzrost, dlaczego musiał być bramki na tych dla Lalek nagrywa one muszą być, gdybyśmy się zdecydowali ja bym sobie tego życzył, że są prywatni koncesjonariusze tak jak wydzielone i zjazdy oni powiedzieli, że nie zgodzimy się np. na to co mnie by się podobało, że jest system wideo rejestracji, czyli nie ma żadnych bramek tylko właśnie są kamery, które sprawdzają już Jan Ziobro dziś możliwe tak no no jest, ale nie w Polsce barwy i który to już raz przegłosujemy ustawę, że CEPiK 2 nie wejdzie w życie, bo cały czas coś się niegotowa na, ponieważ tym z opieką mamy wciąż się 10  000 Sereny, które są na polskich ulicach terminem przejścia oczywiście jadąc tutaj rana no to niemożna polegać na tym, że ten system rzeczywiście będzie działo natomiast wprowadzenie takich płatności dla tych, którzy rzadko korzystają, że można sobie przez smartfon wykupić albo przed wjazdem na autostradę w punktach czy na stacjach benzynowych czy jakiś punktach obsługi podróżnych można podejść do takiego stanowiska takiego niby w bankomat jakiś automatu i wstukać w transferze właśnie wjeżdżamy, w czym można to zrobić w domu ja mam też tego bardzo chciał i wcale nie jest wykluczone, że to będzie, ale na państwowych w prywatni koncesjonariusze pędzi tak wszystkie systemy inne niż takie, że jest ta bramka Jonak każe się albo zatrzymać albo właśnie podnosi się jak bramka czujesz, że mamy zapłacone, bo jest to urządzenie są nie do przyjęcia nie przez nas tylko przez banki, które dały kredyty na autostradę, ponieważ te systemy póki co są w naszym kraju i będą nieszczelne, jeżeli mówimy o bramkach Tola rzetelność wynosi 99 , 9, gdyby to był taki system, że po prostu nie ma nic sobie dzieci i zapłaci za autostradę potem przyjdzie jakiś kwitek rachunek w NATO wystarczy poczytać jak Polacy płacą mandaty jak patrzą na rynki jak nawet za parkowanie w Warszawie czy to są, że płeć grasz tak naprawdę połowa nie płaci ta, która staje nie zapłaci zostaje złapana przez służby miejskie większość teściowa wydzierać, że miasto, więc nie chodziłem od kasy to nie wchodzi i tak jak mówię pierwsza rzecz nie będzie 1 systemu wszystko na to wskazuje i szkoda, że druga rzecz, że ja bym ja potrzeby podejrzewam, że raczej będzie kontynuacja tego systemu, który jest czy nie było kraju ci zaś wziąć piersi, które miał system satelitarny czy radiowe jak Polska jednak jest to się wszystko do góry nogami przechodzimy graczy jest kontynuacja, więc nie sądzę, żeby to był system satelitarny, bo to też pytanie czy nas na to stać zbudowanie systemu viatoll i obsługa dotychczas kosztował ponad 2 miliardy na czysto jesteśmy z tych opłat w związku z tym 4 pół miliarda na koniec 2016 roku, ale pytanie co burzyć te bramownice znowu coś się o nalotach trzewia wezwań raczej i to jest na panelu PE znałem go, ale tak jak mówię pod warunkiem, że zna wszystkich autostradach w Polsce natomiast tego systemu można już rok temu trzeba było wycisnąć więcej, bo on nie tylko może służyć do tego, żeby pobierać opłaty od przejazdu samochodów tam można zainstalować, a tak się mówi potrzebne jest tu około 30 miejscach automatyczne pompy systemy ważenia pojazdów w ruchu czy nie tak jak Inspekcja od czasu do czasu gdzieś tam staje robi polowania i kierowcy wybierają zwolnienie się, że zarówno UE nie musi zwalniać jedzie po prostu mamy problem do 30 % ciężarówek jest przeładowany i to co czuję, że to czujemy też rząd ani zjeść część druga rzecz można śledzić samochody, które np. wyjeżdżają zza wschodniej granicy jest podejrzenie przemytu też tego nie robimy takie samo rzeczami ani o takiej trzecia rzecz, która myślę, że się stanie, ale to ona dotyczy samochodów ciężarowych, że tutaj mamy się bardzo prostą sprawy pobiera się opłaty po prostu w zależności od silnika normy spalania, czyli im czystszy ten samochód tym mniejsze opłaty należą one do najniższych w Europie oczywiście zaraz branża drogowa podniesie krzyk, ale warto je zróżnicować wzajemne zależności od pory te zgody pary media odpisy z dnia tygodnia wtedy, kiedy są większe korki, a kierowcy osobówek często narzekają na tiry, które chociażby się wyprzedzają godzinami na autostradzie czy wtedy, kiedy są korki, bo samochody osobowe starać się podnieść ceny od samochodów ciężarowych, żeby ten ruch przerzedzić Tomyśla na to pójdzie i Adrian Furgalski wiceprezes zespołu doradców gospodarczych tor Furgalski na ministra infrastruktury PS wie również na masce dziękuję dziękuję bardzo zamożnym państwem informacji w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Z pakietem "Aplikacja i WWW" - niezbędna wiedza zawsze pod ręką!

KUP TERAZ do 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!