REKLAMA

Jak stworzyć własną szkołę? (powtórka)

Wieczór Radia TOK FM
Data emisji:
2017-01-03 21:00
Prowadzący:
Czas trwania:
53:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Aleksandra PEZDA oraz Jan Beata i Jacek Staniszewski wyleczył dzień dobry nawet Jan jest dzieckiem Beata jacy są rodzicami to mówię dla wyjaśnienia oraz, mówi że czegoś wytłumaczyć, bo tu słuchaczka pisze do mnie, że podobno, kiedy zapowiada nasza audycja powiedział, że jesteście współtworzyć celami szkoły zamiast współtwórcami, mimo że jest to ładne słowo tworzycie, ale to chyba jednak nie występuje w słowniku języka polskiego, więc Kaja się i oczywiście Rozwiń » pewnie chciał powiedzieć coś innego, ale im się tak o Tusku musisz powinnam powiedzieć współtwórcami, bo jesteście prawda współtwórcami szkoły naraz tak powiedzieć w Janek ty też czuje się współtwórcą tej szkoły oraz pomieszczeń pierwsze muśnięcie szkoły na jedno morderstwo, lecz Herberta, a ile masz lat chcesz poniewiera się już 11, a od wielu lat jesteś w tej szkole, który jest chory dzwonek, kiedy nie ma aż tyle, czyli chodzi do jakiej szkoły wcześniej nie zetknąłem się mylę dzwonię z zerówki jak Jacek Staniszewski dzień dobry nauczyciel historii no tak to czasami w życiu, bywa że trzeba odroczyć pewne startej tak się akurat zdarzyło w życiu Janka wie, że trzeba było odroczyć ale kiedy już jednak zaczął nota to był taki start na nas najpier w była głęboka koncentracja potem był start ostry i teraz jednostki SS nie wiem teraz z psem w sprincie na takiego słowa też nie ma, więc nie będziemy o tym, że teraz będziemy w ogóle się wrażenie, że są słowa te z nich bardzo dobrze zna dobrze Jacek uczy historii takiego uczę historii w tej szkole i teraz pogląd, iż wcześniej też tak dawno uczyłem historii zawsze uczyłem historii to jest moje pierwsze też mój pies, zanim zostałem nauczycielem uczę historii UE, a wcześniej, a teraz razem z Beatą i jeszcze mądrze 2 osobami dyrektor jemy w tej szkole Beata od czego uczy się jestem z wykształcenia anglistą noblistką, a używaną przepraszam bardzo wiele z nich wysłano z umową złożyła i o realizacji jego głos z mężem i różnych frontach, by zaimponować młodzieży to zostanie przez słuchaczy docenione anglistka uczyłam też angielskiego wcześniej rozwój uczyłam angielskiego w Gdańsku przed urodzeniem się naszego drugiego dziecka Janka i jego przeprowadzce tej do Warszawy w zasadzie dopiero w Akademii miał szansę powrotu do swego zawodu tak no to chyba musi się opowiedzieć jak to się stało, że postanowiliście zrobić własne łóżko tak BM bardzo chętnie może mocno powiedzieć Otóż rejony jest naszym drugim dzieckiem nie jak to Henryk, owszem, a druga grupa złożona z parafianek Max jest rozwinięciem z kolei na innych jeśli nie zdążymy ta najwyraźniej we własnej wyjść jakaś pomyłka mało, więc Max jest naszym starszym synem, którego obiekt ma pan Janek też ma świadomość dłuższego mam wrażenie czasu i widzieliśmy już jak działają szkoły systemowe publiczne działają przedszkola w PRL tutaj warszawianek trafił do bardzo dobrej placówki z wieloletnim doświadczeniem miałam poczucie, że jestem innym najlepszym z możliwych miejsc, które jest w stanie zaopiekować się moim synkiem, a jednak widziałam pewne mankamenty będzie się za uniknięcie cenię czułość tego tak niektóre z tych też, że tam są jakieś mankamenty dożyć tandem to mówimy o przedszkolu to obciach Nexo Jana czek siedział w tym przedszkolu, w którym on nie zauważał tych mankamentów i chemia, ale taką pomoc takie poczucie, że nie znamy już tak wyjątkowy w ogóle z kimś innym w tym przedszkolu niż jest w domu i nie był to też jest normalne, ale wbre w w jaki sposób postawię na niego zawalczyć, bo w przypadku naszego starszego syna tej walki nie podjęłam to znaczy stał się 1 z rodziców być może roszczeniowych niezadowolonych, ale jednak niezadowolonych z czego niezadowolonych jest Wola niezadowolonych z tego, że nie zauważa się wyjątkowości mojego dziecka każdy rodzic uważa, że jego ciężko jest najmądrzejsza najpiękniejsza najgroźniejsza i wobec wszystkiego najlepsze i to prawda jak też tak oczywiście uważam inną, ale jest ogromna różnica, kiedy w stajemy przed takim faktem dokonanym, który mówi, że nasze dziecko jest jednak tylko elementem będzie gość tłumu i wahała się, o ile osób do wojska ubrał mundur nie zostali jeszcze gorsza rynek dokładnie tak mamy 6 wolnych wyjątkowe imię i a co z tym, ale nie rozwiązywała test taka wersja w kobiecej idealistyczna pewnie były jakieś kłopoty coś mi się z tak ich w tym, że szkolnego w mojej w tej szkole starszego z no tak to znaczy, że wyrosną nam się wydawało, że to jest trochę tak, że Janek umierającej chce więcej może więcej jednak pewne tam ławki zostały do niego przyklejonej Jagiełły w moja ulubiona to opowieść oto zjawia się debata telepie opowie niższe, ale Janek jako drzewo chyba bym był dla nas takim momentem, kiedy się te tak naprawdę łzy pojawiły watahy stwierdziłem, że tak dalej być nie może, a Beata wtedy wiedziała co jest chyba musimy zrobić coś swojego, ale ja bym chciała powiedzieć, że w no to znalezienie chciałbym również chciałbym usłyszeć tak naprawdę co się stało, bo realny widziałem wielu rodziców jest niezadowolonych z szkoły uważa, że dzieci są wyjątkowej w ogóle to jest nie tak, ale no chyba na inną nękania nie wystarczyło, że zależna firma jest czymś konkretnym wyłania się dziś mamy co Hetmana mieliśmy trochę problem z tym, że pewne rzeczy, które są zapisane w równie pięknie w różnych statut dach hasłach misjach szkoły na stronach internetowych mówi działacz nie do końca są tylko słowami na tych stronach internetowych nie działają tak do końca, jeżeli mówimy o personalizacji w rozdzieleniu zwracaniu uwagi na indywidualne cechy ucznia na podążanie za uczniem dodał wszystko ładnie brzmi tak czy na zwracaniu uwagi, że każdy jest inne tolerujemy inność dno Janek wymagało trochę takiego zwrócenia uwagi na to, że żal, że jest trochę innej i jakby nie do końca dlatego zaczął szkoły później Zahora był pod batutą nasze być leczony i inni w tym momencie, jakby z jedno stwierdziliśmy, że to są tylko puste słowa my chcemy stworzyć czworga taką taką taką szkołę, która nie jest na niby jest deklaracja, która jest naprawdę to znaczy, jeżeli mówimy o personalizacji trzecie w tworzeniu szkoły w podążaniu za uczniem to tak tak właśnie chcemy zrobić oczywiście wtedy, gdy się takiej szkole z kolei może to jeszcze jest jeszcze niema pojęcia co się człowiek pakuje pakuje i zaczynamy walczyć nie wiem z przepisami z pieniędzmi ze schodami po, których trzeba wejść, a nie da się wózkiem wejść po schodach, więc na tym, by to jest oczywiste że, aby marzenia były inne niż potem prawda, jaka spotkała, ale fakt faktem, że na założenie było na zawsze nam przyświecało to znaczy w spowodować, by słowa, które piszemy deklarujemy przynajmniej lasu wysiłkiem były także zamknięcie stało, że bony były prawdziwe TIA tak nie było ich przypadku 1 drugiego syna tak nie było jak i jako nauczyciel, który przeszedł przez szkołę wiejską drogę miejską prywatną państwową i każdą w zasadzie inną grę, gdyż rozumiem na czym polega masowość szkołę tradycyjne podejście do szkoły, ale jak tak jak się okazało nikt nie chce uczyć, więc i po pierwsze nie chciałam uczyć jako nauczyciel tak po drugie, miał świetną okazję, że nagłe był motyw, a po trzecie miałem mam żonę, która prze do przodu i w zasadzie zawsze robić niczego nie coś jak jest właśnie pierwsza mysz w głowie żony, kiedy postanowiliście, że zrobicie szkoły co musi się takiego stać, żeby podjąć taką decyzję mogą wszyscy narzekają godzą się już nie godzą jedni rodzice się kłócą swoje dzieci i próbują wywalczyć drogę w szkole publicznej albo pływali inni z kolei się na stawiają mi nie idą do szkoły prywatnej takiej, która im bardziej odpowiada, kiedy pomyśleliście, że jednak żadna z tych dróg wam nie odpowiada i że coś trzeba zmienić to był okres w moim życiu, które całkowicie poświęcam wychowywaniu synów wnętrze czym większą część tego czasu poświęcam Jankowi byłam skupiona głównie na nim co oznaczało, że wiele godzin spędziłam w jego przedszkolu, obserwując różne sytuacje jęk któregoś dnia po prostu usiadłam nad kartką papieru napisał sobie drogę do konta walkę ja chciałabym, żeby to miejsce wyglądało pamięta pani wygląda na to tabelkę cytowany Sun pamiętam bardzo dobrze w tajnym zapisałam się niewiele mnie, żeby nam na to duża nie ma nic przeciwko po prostu się zastanawiamy się z terenu chce pozwać też, że damy dziś konkurs co to zmieniać okręgi w nowych kontynuuje na tej kartce znalazła się informacja, że chciałabym, aby grupy, w których uczą się dzieci były niewielkie maksymalnie dziesięcioosobowe ażeby pracowali z tymi dziećmi ludzie, którzy mają wiedzę wykształcenie, ale chcą z nimi być chcą poświęcać swój czas i swoje umiejętności i autentycznie im towarzyszyć doświadczeniu, jakim jest edukacja po jej torze chciałabym, aby taka placówka kierowała się potrzebami dzieci mają dzieci, żeby widziała te dzieci, jaką indywidualności, a nie takie właśnie pani powiedziała żołnierze giną gdzieś tam wtłoczone w mundurki jako jakąś całość, żeby nie była taką bezduszną machiną GI na bazie tej kartki potem powstały założenia czegoś co dziś nazywana Akademią dobrej edukacji po zostało to wpisanej do założenia jej statut i dzisiaj rzeczywiście dostałem się w Warszawie dodał, że no, ale na, jaki sobie pani napisała to na kartce no to trzeba było i co poszła pani do męża powiedziała słuchaj stary nowi mieszka w możliwie wszystkie szkoły niezbędne było ich wymaga tak było minęło dokładnie tak było pamiętam dokładnie to było tak to jest taki zróbmy szkoła ani ja oczywiście to był 57 pomoc bat na życie i pamiętam, że jak jakaś w jakim, a co wtedy panom robię właściwie jest idealnym narzędziem i jedno wtedy to już byliśmy niedawno po po przeprowadzeniu się do Warszawy pracowałem w Instytucie badań edukacyjnych tak powiedziałem dla mnie zawsze, ale uczą też już w szkole dla mnie jak szkoła to jest rzecz, którą się od urodzenia stykam, więc dla mnie złota kosmiczna myśli zapowiedziano oczywiście tak zróbmy, chociaż nie działa na lato jest możliwa nagranie solowej zawsze tak 5 % amant może nam się uda, ale im powiedzieć tak na odczepnego jak z rozmysłem i ich, ale udało się nam trzeba to by tak długo parła tarła wyparła robiła różne rzeczy i siedziała w ośrodkach słuchała rodziców znamy ją namawiała rodziców również, że taka szkoła jest potrzebna nie tylko naszemu synowi, ale wszyscy potrzebują takiej szkoły jak i najemcy uczą dobrze fani dobrze nastawieni na uczelni tak, ale jest też szkoła integracyjna prawda i to było euro jest szkoła to jest szkoła, która przede wszystkim może tak nie zwraca uwagę na to co z jakimś papierem przechodzi dziecko oraz ich boję się słowa integracyjna boimy się zgoła inaczej też ogólnodostępna tak przyjmowanie do niej są uczniowie, na których potrzeby my jesteśmy w stanie odpowiedzieć IT i staramy się na początku zastanowić czy jesteśmy w stanie dziecku, które do nas przychodzi pomóc czy jesteśmy w stanie z nim pracować, bo nie ukrywamy, że są dzieci, które potrzebują lepszych innych bardziej specjalistycznych nauczycieli niż my natomiast jedno staramy się być bardzo mieć szeroki wachlarz naszych możliwości umiejętności, więc dzwonią do nas różni ludzie z różnych miejsc w Polsce i z różnymi pytania związane z Genewy wrócimy, bo to jest bardzo ważne, a cyjanku uczestniczyły w tych dyskusjach 12 rzadko mają na męża tylko dzięki niemu chcemy do nich należą już na problem całego, dlaczego dzięki Bogu, bo nie byłoby to niepojęte nie rozwiąże tego nie boimy się na wiadomość nerwowy, a wizytujący te rozważania nie były nie róbmy z pełnionej funkcji mundial w kryzysie kłócą, a to ten temat wzbudza u nas duże emocje to prawda Mazanek dołączył się np. już etapie wędrowania po urzędach często razem chodziliśmy chodziłeś tak zależało studiowałem burmistrz wspólnie mogliśmy oglądać różne lokale razem także i co wtedy dziś co wtedy myślał co wydawały się najtrudniejsze realną często najtrudniejsze w legalną mniejsze pomieszczenia, zanim na miejscu, bo wiadomo taka ważna osoba je, a cyjanek po niesłusznie no dobrze, ale jak już tą barierę przekroczyć, czyli poszliście do pani burmistrz to w co samo co jeszcze było trudne myślała, że dowodem będzie trudne zrobienie tej szkoły czy ABW oraz znaczne w latach myślę, że to nic nie było będzie miało to nie miałby iść jak co miało być trudna, ale właśnie miał być pokaz waszego punktu widzenia co było największym wtedy wyzwaniem przy zakładaniu tej szkoły wierzy w to, że się uda Kaka z lewej musiał powiedzieć zajęło każdy może ponieść Kasi którejś z sobą ostry jak Demi nie byłoby jest to Katarzyna Hall Remin, do której są tam Belką na tej kartce jak BOŚ bank zapytał, bojąc się co właściwie na dojazd do nich tym pomysłem poszłam do Katarzyny dlatego, ponieważ znaliśmy się z naszego wcześniejszego gdańskiego życia mówi Jacek prasową w gdańskich szkołach autonomicznych, które nigdy nie Chorzów niedziela ministrom edukacji RM nie ktoś był ten etap po nim była posłanka na Sejm, a Harley razem z wina leży w Baku tworzyliśmy Stowarzyszenie w tej chwili nic aktywnie działa w stowarzyszeniu Jacek miałem już zupełnie poświęciłam się prace w Akademii pewnej tak to się właściwie zaczęło i jak naprawdę bez pomocy Katarzyny nie odbyłoby się tutaj nic mi no dobrze a jaka musiała być szkołą czy ona jest mu majaki specjalne udogodnienia są czymś na czym on wie co to może być bardzo tak przede wszystkim chciałabym musieliśmy sobie z poszukać takich ludzi, którzy nie boją się pracować z różnego rodzaju czynnościami oboje nie lubię słowa inność mnie nie lubię słowa do tych, które bazują one tu już nie handlu, zwłaszcza że na pewno trudno mi powiedzieć na normalne to jest trochę także drugi, że nie wyobrażamy sobie dziecko w szkole to widzimy dziecko siedzące żałoby w ławce grzeczne niegrzeczne rzucająca samochodzikiem albo nie samochodzikiem natomiast jedno tutaj naprawdę waha się różnego rodzaju niezwykłości i inność jest bardzo duży wpływ na to chcieliście właśnie mecz otwarcia tak dziś chcieliśmy być otwarci natomiast nie chcieliśmy robić szkoły specjalnej nie chcieliśmy robić szkoły dla osób niepełnosprawnych nie chcieliśmy robić osób, gdy do szkoły dla osób z orzeczeniami w Colombo, w której wszystko jest mąż, dla których wszystko jest możliwe inni np. nie mnie nie myśli o tym, jaki ma być nie wiem, jaka ma być proporcja między pełną sprawnością niepełnosprawnością taką niepełnosprawnością inną po prostu przychodzi Jaś Małgosia do do do szkoły i sprawdzamy czy możemy ci pomoc czy możemy z tobą pracować PSL w oczywiście, że musieliśmy zadbać o to, żeby osoby, które potrzebują wózka wjechały w odpowiedni sposób, żeby nie było żadnych progów żeby, ale też np. rozmawialiśmy o tym z nauczycielami, żeby na coś tak oczywistego jak siedzenie na dywanie, gdzie może to nie odbywało się dlatego, że to bardzo pokazuje, że 1 z nich, który siedzi na wózku jest już troszeczkę inna i jakby na pewno czuje się inaczej albo na stałe szkół, więc jako pilot jaka jest na to metoda, że nie może też siedziałem przy stole w takim momencie, jeżeli coś się, że jeżeli trzeba, jeżeli jednak trzeba przeprowadzić zajęcia na coś się zastanawiam czy naprawdę do nich trzeba usiąść na podłodze, jeżeli nie trzeba do tego nie robimy to co staramy się pokazać, że nikt z nas nie jest wymienieni nie wymaga specjalnego traktowania, chociaż oczywiście to są piękne założenia, ale rzeczywistość potrafi dzicy nabycie innej czasami trzeba tak tak zrobić, że żal, że gdzieś nie pojedziemy albo gdzieś nie pójdziemy, bo jakiś muzeum albo teatr jest na drugim piętrze jej dzieci trzeba po prostu wnosi co nie jest indywidualnymi rzucają kłody naszej kadrze, bo naprawdę wnoszą wnoszą wózki do tramwajów autobusów do Pałacu kultury nauki to są odważni silni ludzie, czyli a, jakie były największe wyzwania jeśli chodzi no właśnie, jakie były największe wyzwanie wózek jest takie wyzwanie my znamy takie innym były takie reportaże nauczycielka też nowych złóż koło miejsca, gdzie mogłoby pracować było to bardzo trudny, ale przed, jakimi największymi wyzwaniami zwanej liście i 3 zdarzyło wam się odmówić nową nie mieliście możliwość, by to tam być największy ból chyba dla nas tak właściwie nie boli nas każde odejście z ucznia ze szkoły nie zdarzy się, a zdarza się jak najbardziej absolutnie takie sytuacje na pewno będą się nam nadal zdarzały, bo ludzie do tego mają prawo na nas boli tym bardziej nam, ponieważ się też przywiązujemy wkładamy jakąś pracę jest jakaś więź pojawiają się jakieś efekty jednak musimy się rozstać wydalania Romów czym są po odejściu właśnie z tego powodu, że jednak formuła szkoły nie odpowiada inny myślę, że zazwyczaj chodzi o inne różnice w sposobie komunikacji to znaczy mówimy, o ile jednostronna mówi, o czym się druga strona wyobraża sobie rok jest ładnie to co miałbym mamę przed oczami, a w efekcie dostaje jednak coś innego gdzieś się nie dogadujemy gdzieś nie do końca potrafimy mówić o tym samym PE i nie są też pokazywać palcem na żadną ze stron to w każdym wypadku jest inaczej, ale w momencie, kiedy definiujemy my ich rodzice potrzeby dziecka jako winnych zakresach to ta współpraca się nie uda to jest bardzo ważne nauczymy się różnią się cały czas uczymy tak to jest szkoła i tak znowu nie jest pustosłowiem, dlatego że jak powiedział wcześniej staramy się używać słów, które co znaczą i jeżeli mówimy, że jesteśmy szkołą uczącą się to się naprawdę cały czas uczymy my nauczyciele się cały czas uczymy się dopuszczać się zmiany reguł gry w ogóle zwolnione, a i nasz pan teraz wiemy jednak że, że proces przyjmowania ucznia do naszej szkoły trwała dosyć długo i to nigdy nie jest rozmowa na zasadzie czy są one wolne miejsca tak są zapraszane tylko to jest zaproszenie rodziców po to, o czym bata mówiła to jest głównie dyskusja między jedno niestety dorosłymi tak dziecko bardzo bardzo szybko szybko przyzwyczaja się młodsze tym czym tym lepiej, ale bardzo szybko przyzwyczaja się do reguł tej szkoły wie, że nie mamy ocen wierzą, że nie mamy dzwonków Woźny to może dobrze zagrały tak, ale w opowieści o tych regułach, bo jak tak mówić o odejściu to właściwie nie rozumiem, w czym rzecz, ale rozumiem, że te reguły waszej szkoły różnią się znacznie Odry obniżką znaczki inni nie tylko o tym, że jesteście otwarci na wszelkie wyzwania typu wózek, ale z mienia grozi mu wózek to nie jest największy problem źle rządzona to jest wytłumaczenie starszym osobom rodzicom co się pakuję i może skończyć ten wątek rekrutacji, bo właśnie dzieje w związku z danych w czasie w czasie tego w czasie tego procesora kat rekrutacyjnego namawiamy rodziców, żeby naprawdę zrozumieli, o co nam chodzi, czyli mówimy najpier w, o co chodzi pytamy się, czego od nas wymagają w krótkiej perspektywie w długiej perspektywie, po czym jednak, by prosimy dziecko, żeby z nami została ona kilka dni, żeby po prostu sobie z nami się połączyło ich w graniach u nas nauka w dni nie jesteśmy nie nie jesteśmy szkołą, którą Bóg wie, czego wymaga po prostu my chcemy realizować program podstawę programową wszystko to, czego wymaga współczesna szkoła i wszystko to, czego wymaga współczesne prawo tylko w dobre ciekawe i nie jakiś opresyjny sposób nie jesteśmy szkołą, która w jakieś wpadki za tym stoi zadanie to jakaś wielka ideologia mówiąca jesteśmy szkołą taką, jaką człowiekiem tylko po prostu chcemy porządnie uczyć, ale tak, żeby u dzieci się u nas dobrze czułem Izabeli 50, a przede wszystkim bezpiecznie, a więc stwierdzamy, że nie będziemy oceniać dzieci żadnymi cyferkami dlatego, że to są etykietki i nie chcemy, żeby ktoś sobie powiedział, że jestem uczniem trójkowym folkowym czy w piątkowym, więc oceniamy dzieci mu rozmawiając z nim nie mówiąc co zrobił dobrze co zrobił źle brało wymagana od nas tak, żeby na końcu dać świadectwo za nami socjaldemokraci domagają się z ocenami kilku ustalamy to ocena z uczniem wżyciu się tak dobrze nie wszyscy, a one nadają się też trójki dajemy wasze doktor filozofii wszyscy powinni dostać piątkę jeśli jest realny w jakim potrafią fantastycznie ocenić swoje umiejętności nie są w stanie powiedzieć, że nie umie ją winne czegoś o wystarczająco dobrze by dostać od ceny nie wynika wręcz bardzo dobry bardzo mają one wynosić nie zrobi czegoś takiego, żeby się wszystkim dać się tezę film tak ale, ale zdarza się też niska może zjeść byle jakość Janku co jest ważniejsze w nauce i w tych ocenach w tych końcowych za co są staranie się można dostać piątkę przyznał umiejętności się dostanie piątkę swojej perspektywy oczywiście jabłonie nie mogą być fikcją i filozofii od cen, bo to jest problem nie jest też będą oni po prostu złe i jak możnych jak można oceniać, a ty jesteś nie łapiesz tej filozofii no i kajaki, jaki masz oceny na świadectwie ileż dostają świadectwa szkolne jak zmieniała się w jesiennej z Niemiec nie obchodzić to, ale jesteśmy o rozmowach trójstronnych pamięta, że głośne rozmowy Trójstronnej zakończył też niechęć do ministra lub rozmowa jest realna odbywa się 3 × do euro w roku szkolnym jest to spotkanie między uczniem mentorem, czyli osobą, która także wychowawcą wykonywał indywidualnym dla ucznia lekarz jego zdaniem tak nic i rodzicem i wtedy ta ocena to jest 3 ,5 strony albo nawet więcej bitego tekstu, w którym rodzic dowiaduje się z ciemnego dziecko jest dobra, w czym nad czym musi popracować co jest nie tak jestem sobie jeszcze nie radzi i taka rozmowa trwała około godziny, więc jeżeli mamy tych 70 uczniów na to w związku z tym, że jeszcze w tym troje dotrwa prawda trochę dotrwa, bo było jeszcze dyrektorzy muszą być w w czasie każdej rozmowy, więc jakoś się dzielimy z 2 zlote taka rozmowa, kiedy na to jak powiedziano chyba naprawdę chcemy rozmawiać nie umierać z ruchem jest rodzicem jak uczeń ma prawo też powiedzieć, że nie chcą brać udziału i oczywiście mogę go też to szanujemy natomiast jest ważna rozmowa też z tego powodu, że my ustalamy w jej czasie plan na kolejne 3 miesiące co będzie za rok w jakim kierunku idziemy po co się zadziało co musimy jeszcze zrobić jak możemy się tą pracą być może z rodzicem podzielić może rodzic chciałby jakoś w tym chęć udziału w UE i nie proszę mi wierzyć, że już dziś takie 23 rozmowy z jakąś rodzinę przeprowadzić to jest się już zupełnie innej reakcji niż, gdybyśmy byli w szkole, gdzie tylko cyferki nas interesują mnie wywiadówki, na których jest 50 osób i juniorów w 1 z Gwarka Tarn jest możliwość, aby opisowe oceny dotyczy dałeś tyle z kranu pijemy tam, gdzie chodzi plany na koniec roku cha tys ton dyplomy z narodem Stana Wawrinki chętnym choć, jakimi my też zarazem powiedz mi nie byłbym taki tekst odwagę, jaką głosi swoje poglądy Niewiem, dlaczego się tutaj jej odnaleźć się pięknem, pisząc ten dzień to naprawdę nie wiem, ale chyba słuchacze wiedzą, ale to czy innych to dziś spodobały te jego też inne niż się spodobało my tego niezrozumiałego coś trzeba by ceny paliw to znaczy mówić to ze skromności nawozem pasjonaci z Radia i dużo osób ci słuchali trasa przez nie rozumiem, dlaczego jesteś odważny chętnych do wielu właśnie trafiły dziesiątki nie zwolni nawet w no dobrze, ale jesteś dumny z tego dyplom trakcji fajnie, a on z jakim przedmiotem uważa, że masz kłopoty się z karierą król z matematyką i z matematyką nic nie rozumiesz kręci głową tak rozumiem celem jest elementem Thiakane mieliśmy wynik nasze rajdy do czwartej, więc z problemem narastającego chaosu w wolumenie uważa, że to ważne, żebyś umiał matematykę nasze przyda, dlaczego najemców, ale ich syna, więc dziś się o tej do tego, żeby się dostać do jakiejś szkoły i inne czyny, jakie studia z Knurowa mów w życiu także coś policzyć realną rzecz to kraj w dobra Meng on w skoro mówicie, że to oceny są opisowe rozumiem, że kryteria wymyśla nauczyciel każdy sam Krzywą wieżę z nas opracowywany staramy się, żeby ta ocena opisowa były w miarę spójne i żeby one były podobnie zbudowane na ile tak, że naprawdę mówiąc to staramy się, ale w nich pamiętam, że w poniedziałek w czasie prac z nauczycielami będziemy rozmawiać o tym jak lepiej pisać oceny semestralne, ponieważ wiedząc o tym, czytając tych ocen semestralnych teraz więcej no widzę pewien i ich różnorodności taki rozziew który, który nie do końca chyba powinien być dlatego w dno będziemy sobie o tym, rozmawiać to jest trochę tak, że właśnie cały czas się uczymy i w w poniedziałek będziemy się znowu uczyć pisać jeszcze lepiej oceny semestralne też jest jestem tylko w, a propos w świat zmęczyło go nawet mówić ja powiem odważy się, że nas do tego stopnia sądził, że Janek nie na swojego świadectwa, dlatego że myśmy te świadectwa w tym roku wysłali pocztą do rodziców, bo nie chcieliśmy, żeby na koniec roku szkolnego z KUL wdrażanie takiego wrażenia porównywały się każde dziecko dostało dyplom Janek dostał swój własny wszelkim przeciwnościom każdy dostał bardzo poważne tekst na tym podziękowań chcielibyśmy, żeby to było zbyt za wesołe typu dziękujemy ci za to jak się uśmiechasz dochodziło też bardziej doniosłego tak to nazwijmy, a świadectwa jako dokument prawny, który nas zobowiązuje kraje, które tak naprawdę z informacją dla rodziców poszedł pocztą listem poleconym, ale to podziękowanie czy też taki zwyczaj szkoły tak dla innych służb aktorką dziękuję dokończenie na na leśnym bije nauczyciel z uczniami klas uczniowie nauczycielom inne też powinni mieniem niż inne kraje mają źle raczej mniejsze niż PiS był taki zwyczaj raz na znaczenie w Chełmie załatwili nam, że zdarza się dziękuję uczniom, ale za to, że właśnie są odważni za to, że pokonują swoje życie jest możliwe my za to, że ciężko pracowali, że są świetni z programowania są świetni z matematyki, że są świetni z polskiego, że poprawili swoje swoją i interpunkcji je znów każą się nie staraliśmy się, że tezy mają coraz więcej przyjaciół więc, jakby staramy się znaleźć w każdym z tych uczniów to co im się naprawdę da ona jest tak zatem podziękowaliśmy to przede wszystkim skupiamy się także w ocenach semestralnych dla otyłych na tym co jest dobre dla tych co udaje się staramy się na podstawie tego co udało się wypracować zbudować kolejną umiejętności, wspomagając dziecko po tych trudnościach, które mi się pojawiają, ale nikt tych trudności nie akcentujemy z przesadnego Okaj one są zaakceptuje moje, ale dostajemy się zbudować na tym z tego co mamy zróbmy to co się da najlepszego ERM i jego pracujmy nad tym co nam tam zalega w ten sposób, gdy strony także głównie uczymy naszych uczniów 2 rzeczy ja zawsze mogę powiedzieć, że uczymy ludzi ani przedmioty czyli jakby mnie nie patrzymy na to, czego ich uczymy, ale kogo uczymy to jest 1 rzecz 2 pamiętamy o tym, że w uczniowie i tego ich bardzo mocnym uczymy powinni przede wszystkim zadawać pytania i powinni cały czas być ciekawiej i to znowu nie jest pustosłowiem tak to znaczy oni powinni każdą w zasadzie lekcje kończy znakiem zapytania ani kropką albo zna szukać odpowiedzi, a jak wyglądają lekcje Janku, gdyż ty nie ma porównania trochę, bo nie chodziły z nami zielony jak wyglądali na DPO leśne Sioło Money porówna się kolejni właściciele są w odkrywa dawaj TFI klasie był na zawody w lesie chroniliśmy innego, bo dźwięk no ale tak, więc po pierwszej klasie było tak, a będziesz nie mógł ani dzieci było nas szóstka ich było ich i co to trochę za mało w klasie w Chinach tak nudno nie da teraz jak będę was demencji naz w i 20 lat ponieważ, gdy w urzędzie 25 z drogi było już tak, a on dobrze w zeszłym roku było na cele my nie teraz Lech ma patent na dachach teraz widzimy około jedno takim po okrągłym stołem i Hel a, jakbyś wzięła ich tak, ale wobec zła, że jesteś panią nauczycielką jesteśmy uczniami tak bardzo często wyglądają lekcje zaznacza każda okazja, by przepytuje ani nie żadnych planach ma to miejsce wymarzone działają oni zadają pytania tak takie zmiany co prawda wejść na wezwanie na zmiany cieszą oko na osiedle właśnie nazywa się rola wieść o w Taize dało się na złość Championship w dość różnych okoliczności 3 dni staramy się, żeby nie, żeby wiedzieć jak najwięcej przebywały razem natomiast ta personalizacja nauczania polega przede wszystkim na tym, że każdy z nich traktowany jest tak, by jako oddzielna klasa, czyli dla każdego napisane zupełnie inny program podobne, ale inny program dla każdego i dla każdego ogółem ustalane są inne cele nauczania dla i dlatego czasami wchodząc na lekcje czy i jak to mówimy na konsultacje, bo to różnie bywa widzimy uczniów, którzy np. rozmawiają o tym samym ale, robiąc inne zadania z innych podręczników, aby zupełnie innych materiałów czasami wśród drugoklasistów znajdzie się pierwszoklasista, dlatego że my te dzieci bardzo mocno mieszamy zresztą w przypadku etapu drugiego, czyli klas 46 na zasadzie w ubiegłym roku nazywała się ta grupa strefa 46 COT no bo 46 Woźniak były tak, bo to jest grupa która, choć cały czas razem nie uczymy czwartej klasy piątej szóstej tylko oni się uczą razem, więc zależy mu się to niemożliwe da się łączyć, a jednak, że andrzejek Brazylia oraz ich w regionie oraz uczyć to jest to jest fantastyczne Lane niedożywieni oni wszystkie wasze wymyślała nazwy do swoich ról w morze Janek typowy sieć nazwała twoja grupa szalonych i ziemniaki nie wiem, kto to wymyślił, ale na prawne, ale nieuważny Gołąb wymyślił zielonych w wersji ten nie jest zwolniona z Redy pomyślałem sobie Boże co za obciach, ale drugi raz dziś jest podobno pilot nie jest też rozpoznawalny lotów, a wszyscy mówią o was ziemniaki tak teraz tak to leżenie w górach innych chętnych do magazynu w klimacie grupy różna wiekowych mamy go pełno wiekowe bardzo mocno zwracamy uwagę na to w jaki sposób co co to dziecko umie cie i do jakiego tego przydzielić oczywiście jest także 11 rocznik przeważał no bo to jest naturalne natomiast, jeżeli przychodzi do nas uczeń, który wyraźnie potrzebuje pomocy i mówiąc brzydko cofnięcia się o krok wstecz to po prostu chodzi do tej grupy, dlatego że żadna grupa nie jest nazwana pierwszą drugą trzecią klasą, czyli mamy szalone ziemniaki są psy koty mamy jakieś inne grupy, które z nich koty psy koty, choć jak i Kwaśniak i t d. więc zuchy harcerze zuchy Węgrom i wędrowcy ex IT and po prostu nogę dziecko ma ona na pewne zajęcia chodzi tam chodzi tu oczywiście, ale czekać na tyłach swoich dzieci macie macie tyle brutto co to znaczy, że te grupy są w cenie jest także jakaś grupa i oni wszędzie chodzą razem tylko na każde zajęcia tworzą się różne grupy tak w zasadzie tak to na czym innym należy tylko do 1 grupy czy do kilku dodaje Michał Jelonek akurat należy do 1, ale są dzieci, które są głównie przypisana, bo po tak naprawdę mentor łączy to te osoby, ale są są też śmiech są też momenty takie jak informatyka czy historia dla młodszych klas, kiedy dziecko wyraża chciałoby szachy wyraźnie chce iść, jeżeli już do tego nadaje tango popychany po prostu tak, że to 1 z dzieci w tej szkole jest to trudne do określenia na stałe przychodzi do nas codziennie, bo też nie ma obowiązku przechodzenia z naszej szkoły nigdy nie wymagane żadne usprawiedliwienie, że w razie zwolnień lekarskich, ale myślę, że codziennie możemy powiedzieć, że mamy do czynienia z około 50 rokiem dzieci przy czym uczniów mamy około 150 naj to jest ta różnica Joanny Liszowskiej nie muszą przychodzić codziennie, ale nie należy chodzić do szkoły to wtedy co robisz przechodzi z imieniem przeżyłem czegoś takiego, że nie przyszedłem do szkoły o a dlaczego zawsze się chce iść do szkoły tak nawet teraz chodzi tu szkołę jak zaczynasz wakacje nie byłem ani inaczej szkoły w wakacje mieszkałem w wakacje zdrowie dla opieka nad dziećmi nad uczniami naszymi PE i Janek już zasądzenie mu się doczekać, kiedy będzie mógł wreszcie, bo to jest to dachy hal piszemy niemal po swojemu wzdycha deskę z foteli to dokładnie po le lat nadnotecki to co da zrobić w tej grupie szalonych ziemniaków jak 1 z mężem z kolegów takich, którzy są ci starsi w tej grupie nikomu nic poza tym najstarsi to taki czy masz młodszych częściej jest aktualnie to jest ten był marsz nadziei w tym miejsca w Tatrach już dawno w latach 46 rano, ale już ich pełno mnie nie gubi się tak bardzo rozumiem, że do tej pory była najstarsza teraz niż najmłodszy, bo przecież innej klasy a kiedy były najczęstszymi mnie irytowało się to, że są jacyś młodsi od ciebie jesteśmy gorzej wiedzą mnie intrygowało mnie to, aczkolwiek w nic nie do końca zimy, a łańcuch zafascynowany rzeźbą np. w pełnej gamie kiedyś próbowałem namówić mojego kolegi Górnik chce się go historyk to, aby dłonie złożone wręcz Utah w CSW to nie jest wulgaryzm, a chętnych znajdziemy w układzie blisko promuje Ełk Pisz ukoronowaniem była w 1400 pięćdziesiątym ani w 1400 dziesiąty, a ty wiesz zależy od 1400 dziesiąty na nieco wierzycieli, a zasięg jak udowodnić po prostu mu to powiedziałem aha w latach to jest w ogóle świetne spostrzeżenie, kiedy dzieciaki zaczynają się naprawdę uczyć od siebie czegoś nie uzyska w momencie, kiedy dzieci są wyrównane po jakimś po ponad dekadę zdolna do ich pod względem wieku czy pod względem poziomu np. daje też jest skoncentrowane na wspieraniu usług w usta nauczyciela Domoń nie ukrywajmy, że w takim układzie, którym zaproponowaliśmy dzieciom rodzicom no właśnie ten akcent jest położony na kontakt między dziećmi, a to nauczyciel jest osobą wspomagającą towarzyszącą oczywiście inicjującą godne zajęcia pewne Novum na procesy edukacyjne, ale właśnie oni mają ten czas, żeby ze sobą po prostu porozmawiać zachęcamy ich do tego, żeby podpatrywali od siebie nawzajem różne rzeczy i wtedy właśnie jest moment, kiedy można trzeba sobie wyobrazić naprawdę 10 szalonych ziemniaków, które szaleją i które są bardzo ciekawe wszystkiego w zajęciach z mintaja leszcza o telefonu możesz mówić rynku chcemy mieć marginalne nie ma dziś rolnik lub w szkole przynajmniej tak było mówione, że też inne zdanie ma wyższą i oczywiście jest nauczyciel, który jest mentorem jest wiodący natomiast nie wyobrażamy sobie, żeby nauczyciel sam pracował w takiej grupie, więc pracuje z nimi czasami jednak czasami 2 jeszcze osoby, które wspomagają dokona tego nauczyciela swoje prace często zapraszamy na te zajęcia jakich gości i Senacie i gości pracowników szkoły nauczycieli, ale z klas starszych także BM np. ja przychodziłem mitom nie uczyłem historii dzieci z pierwszej drugiej trzeciej klasy i zdobyły fantastyczne zajęcie, chociaż bardzo trudne do to do poprowadzenia proszę mi wierzyć, że im prowadzenie lekcji z maturzystami to jest małe Miki przed przed dniem wolnym nienależnie przekonywać, ale poezja gotowy macie takie lekcje historii matematyki fizyki czy macie jakieś zajęcia takie tematyczne jak przychodzi rano do szkoły to co tam potem z jakichś cholernych różnych ton leci tak, by co tam nic poza jej to nie jest tak ze my tak im tego nie są z selekcjonerem z alem ucznia przedmiotowo nic zatem szukać też w Koninie, gdzie handel z Gdyni twardy jest stała w toalecie zadawane zadania do domu w krajach unijnej nadzieja żagiel rzadko miała, a są tacy, którzy mają taki facet, że bardzo dużym dlaczego, żeby coś nadrobić to po prostu nie uważają tak głosi, że to z tego względu, że nie może zdrowiem nazwę mnie nie ginie u nas nie mówimy gimnazjalnych proszę odpowiedzieć ale gdy mamy kazania w, a zaginiony zakaz mówienia praca domowa, dlatego że bardzo nie chcemy, żeby nasze dzieci się pracowało za dużo w domu, bo tak długo siedzą w szkole szkoła jest otwarta do 173040 z nami, gdy mówimy o pracy indywidualnej, czyli bardzo prosimy u uczniów również rodziców, żeby pozwolił dzieciakom robić te te prace sami, nawet jeżeli one będą pełne błędów to jest druga rzecz, która jednak nie dał powiedzieć, że oprócz tego znak zapytania kraje Meksyk mistrzem nie dać z połowy jest to, żeby oni się naprawdę nie bali błędów żeby, żeby jak najwięcej błędów robili, żeby się na nich uczyli, żeby uczyli się siebie krytykować PiS to jest bardzo trudne, bo dzieci już przychodzą do nas do czwartej klasy do trzeciej klasy z zewnątrz myślę, że muszą być idealne perfekcyjne, że wszystko, że żadna nie powiedzą albo nie pokażą, czego się żalić to jest nie na piątkę i to jest strasznie trudno, żeby powiedzieć, że wrócili oduczyć go mogli łączyć w ogóle ten trend ten moment to co mamy bardzo dużo osób, które przychodzą ze szkół zewnętrznych z różnych szkół i ten detoks trwa czasami 2 tygodnie czasami parę miesięcy, żeby dziecko w ogóle znalazło się w tych nowych zupełnie w warunkach, w których nie dajemy tak, bo z 1 strony dajemy mu nierealność ceny dużo wolności z początku jest bardzo szczęśliwe, bo potrafi, bo nic nie musi, ale po jakimś czasie to się zaczyna fajnie wyrównywać i inni to też ważne, żeby rodzice moment wytrzymali, bo przyzwyczajeni do tego, że dziecko jest załączone siedzi wieczorami w i wkłuwa Atu nagle przychodzi i na pytanie co było w szkole mównicy poczuliśmy się robiliśmy eksperymenty, a jest w takim razie trzymać się tzw. poziom nauczania w wodzie jak one muszą zdać egzamin ale kto wie jak to muszą nauczyć jednak zamieszaniu Daniel znaczny finalnie no właśnie w sprzedaży w tajniki przede wszystkim pamiętamy o tym, że, by i co mówią bardzo mocno nauczycielom nawet dzisiaj mówiłem 1 nauczycielowi na rozmowie tak, chociaż właściwie już go nie ma też nowe narzędzie, ale przez to ważne jest to, żeby wytłumaczyć co znowu w wytłumaczyć nauczycielowi, że naprawdę cenią zdaje egzamin tylko uczeń zdaje egzamin więcej to do niego należy przygotowanie do egzaminu wiemy jednak tego sprawdzić sprawdzamy czy nasi nauczyciele wykonują naprawdę świetną robotę merytoryczną przygotowują się bardzo dobrze do zajęć ci, którzy są nauczycielami słabymi drugą noc nie zmienia pracę zdarzają się tacy się, że tak zdarzyć się tacy nauczyciele jak zachowujemy się jednak by na tych dobrych rękach dobrych przede wszystkim, ale nie znaczy, że był zły nauczyciel np. jeżeli uczymy nasze dzieci ciekawości świata no to chcemy, żeby to one zadawały pytania, a więc od nauczyciela oczekujemy, że wesprze w poszukiwaniu odpowiedzi, a my będziemy się inaczej, jakby nie nie będzie on bezustannie zadawał tych, wykazując się uzyskać poprawną treść odpowiedzi od zera od dziecka innej to jest chyba 1 z głównych cech poza tym nasi nauczyciele to ludzie, którzy do swoich umiejętności kwalifikacji dokładają taką cechę, która pozwala na dom na bezustanne uczenie się po uczelni na kursach i nie zdobywanie dokumentację wykona chęć poznawania tego co w zasadzie w tym konkretnym dziecku jak tu pomóc jak to wesprzeć, o co chodzi, dlaczego nie można pójść dalej czy też osoba, która musi znaleźć czas i chęć do tego, żeby porozmawiać z dzieckiem porozmawiać z rodzicami pachnie przepracowaniem no wiesz tak zaangażowaniem wiedzą nauczycieli w jest to 1 z 1101 wniosków poprzedniego roku szkolnego, że nauczyciele są zmęczeni i że nauczyciele potrzebują więcej odpoczynku i więcej pomocy psychologicznej i to jest rzeczą, którą będziemy pracować w przyszłym roku, ale to Jacku Staniszewskim wiem jako pracownik czy współpracownik Instytutu badań edukacyjnych wieś to wynika ze wszystkich badań, których zawodu nauczyciel z oczywiście, że dała aż tyle potrzebują wsparcia oczywiście, że tak logiczne, ale ono u nas będzie a bo w nasz rząd już zagrać już wiemy już jest tak to znaczy jest możliwość pogadania z psychologiem jest możliwość rewizji jest możliwość za dużo tych psychologów oraz przepracowania problemu i t d . w nadzorze zwiewną możliwość jej jak z nim, ale jest możliwość, żeby nauczyciele nie byli przepracowani nowa wieś 70 rozmów z Trójmiasta realnych ocena opisowa inne metody pracy Otóż rzeczywiście wyglądają, jakby bardzo dużo, jakby pracowali ile godzin pracujecie na rzecz godzenia w ciągu minionych w tygodniu pracujemy tyle ile każda osoba zatrudniona na pełen wymiar tak czy 40 godzin w tygodniu z czego zakładamy, że dydaktycznych około 3235 lat da się musi brać, a więc dajemy te 5 godzin czas ona dziennie na przygotowanie się i opisanie ewentualnie swej pracy, ale nie zapominajmy o tym, że nauczyciel prowadzący zajęcia, jakie zakład już wcześniej nie jest sam z grupą dzieci Coma do swojej dyspozycji również innych pracowników, którzy go wymieniają w tej pracy jest sąd opiekunowie jakich nazywacie właściwie każda z tych osób ma trochę oddzielną funkcję, bo są nauczyciele wspomagający bije taka osoba wspiera nauczyciela, ale są też asystenci poszczególnych dzieci, bo zdarzają nam się uczniowie, którzy wymagają specjalistycznego wsparcia w tym, żeby uczestniczyli w Wągrowcu zajęcia, by mogli się zmierzyć z sytuacjami takimi społecznymi gminie jest spróbowanie w szkole i zdarza się, że w 1 zespole nie wiem dziesięciorga dzieci tych osób dorosłych jest troje czworo ich dobra to wówczas rundą troszeczkę inaczej żądamy zdarzeniu brali ale, ale jest coś w tym co mogą zwracać na to uwagę, że to potrzeba do tego, gdy powiedziałem MOS o może zrobić z Brazylią słabych nauczycieli to jest to jest szkoła, która wymaga specjalnego nastawienia i odpowiedniej odpowiedniego nauczyciela ten nauczyciel, który się sprawdzi i nie sprawdzi u nas wcale nie musi być słabym nauczycielem generalnie może świetnie zaczął funkcjonować w szkole radny tradycyjnej cieczy z innymi metodami pracy czas przechodzą do nas pracować ludzie i zostają z nami tacy, którzy naprawdę chcą u nas pracować chcą z nami pracować dobrze się czują w tym zespole lubią te dzieci, mimo że naprawdę czasami dają skośną to jest po prostu taki zawód, że w IT jest taka szkoła, która naprawdę bardzo szybko obnaża tych nauczycielek nauczycieli, którzy Stali z nauczycielami za karę inwazję, którzy chcą nauczyć co chcą być nauczycielami i Bad bawili to są entuzjastami edukacji, gdy 1 to u nas zostają i jesteśmy w nocy z bardzo blisko zabrania takiego zespołu, który naprawdę jest przez 3 wakacyjne wypłata nastąpi dużo wspólnego nie to nie nie zarabia się w tej szkole tyle samo ile w i szkołach państw Unii dług publiczny czy w inny jest rodzaj zatrudnienia nie zaczniemy na kartę nauczyciela więc, że trudno jest porównywać natomiast na rok nasze początki były bardzo skromne święta, o ile wszyscy zaczynający Akademii musieli włożyć zapału zaangażowania i niewiary w to, że da się wytrwać winien, że drożyzna pieniądz nie da się przełożyć te pieniądze i pieniądze wtedy na początku nie miały absolutnie, ale jak się, że nie, ale się cieszę z coraz bardziej coraz częściej coraz szczerze rozmawiamy z pracownikami o pieniądzach, dlatego że taka praca, jaką wykonują naprawdę zasługuje na najwyższym Nana Nana coraz większe wynagrodzenia i znali gramy w czyste karty stać nas na tyle subwencji dostajemy tyle czesnego jest tyle, więc mniej więcej wszyscy wiemy, że to jest droga szkoła chce ona kosztuje 2 lidze jest bardzo droga szkoła, jeżeli chodzi o to ile dajemy im awans z perspektywy rodziców o to samo czesne w dobrze jest chora dla niej powiesz tak po prostu, jeżeli jedno przestrzennych warszawska tak to jest 1300 zł, jeżeli dziecko miesięcznie dla nas tak miesięcznie przychodzi do nas bez orzeczenia, jeżeli z orzeczeniem związane są większe subwencje co oznacza trochę mniej czesnego dla rozumu i rodziców, a jeszcze bym chciała Janka zapytać co wolno na lekcji w taki szkolny czy wolno się wyjść z krzesła w czasie lekcji naskoczył musisz salon jest, że nie jest to nie wzorowane na obniżenie ich spot LED czyni je Sławka to często wspólnie z Chin i jeżeli ktoś ma to my znamy i inni wałem zbierzemy bez potrzeby miała się pozwoleniem Nation moja, ale nie innych klas wyższych niż w jakiej wcześniej makijaż będzie trudna, ale mi Święty w listopadzie kiedy, więc w chowanego powinni też mniej, ale duże Włosi bez zastrzeżeń po prostu o lodzie dzisiaj, bo Piast ponad 1 okazji każdy uczeń Akademii ma prawo opuścić zajęcia i skierować swoje kroki albo do miejsca zwanego Kanią, gdzie może nadmiar radykalnie nadmiar energii troszkę zbyt wiele, że drgania i zostanie pusta w tej chwili obraz można w nich szansę stać się strzałów na listach przeważały spółki zarzekali, więc można w ogóle się z nimi zraziki włączyć radio potańczyć przy muzyce w dla kontrastu drugie miejsce, gdzie można się oddalić to czytelnia, gdzie najważniejsza w ciąży również zmiany czeka na pływalnię biegacze śmigać tło no tak także niemal nie ma konieczności przebywania na zajęciach można też po prostu pójść zrobić sobie herbatę usiąść albo po prostu lekcje psychologa o to, żeby pójść razem do pomieszczenia, gdzie można po boksować ze specjalną poduszką, jeżeli jest sobie się dużo złości i Energę 7 tys, bo z małej scenie jak zmieniło w moim mieście na szczęście nie miała antyki popatrz nie miał sobie takiej agresji co będzie, kiedy Janek będzie musiał iść do gimnazjum nie pójdzie do gimnazjum, bo są już ubrali mnie Lach ja mógłbym tak nie będzie już nas dzieli się dziwne dla mnie to był udany sezon mówi Andrzej Gantner z cudem, aczkolwiek zarejestrowaliśmy gimnazjum w Warszawie więc, gdyby jednak gimnazja zostały toną w Tatrach żyje w dziękuję bardzo moimi państwa gośćmi byli na tej Jacek Staniszewski c oraz ich syn Janek, którzy założyli szkołę swych marzeń właściwie w różny w Rosji tak chora dziękuję bardzo wolno żyjemy w 2 w tajemnym czy jest z innymi w Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: WIECZÓR - ALEKSANDRA PEZDA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA