REKLAMA

Wychowanie fizyczne w polskich szkołach

Przedpołudnie Radia TOK FM
Data emisji:
2016-12-29 11:00
Prowadzący:
Czas trwania:
42:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jest 116 przedpołudniowe program Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłaniam się w naszym studiu kolejni goście, a Michał taras nauczyciel wychowania fizycznego w gimnazjum 131 w Warszawie czy dobry Michał Gutowski także nauczyciel wychowania fizycznego w gimnazjum 112 w Warszawie czym wbre w właściwie to sami panowie też nie będę personalnie wskazywał zaproponowaliście, by napisać nauczyciele WF-u w szkole na wymarciu no stek na wejście Michał teraz na wejście określił na Rozwiń » wymarciu nie na wymarcie bo, bo każdy wie, że przekona się już nowe zmiany i jej w niedługim czasie będziemy szkołą postawą akurat my więc, więc dlatego tak na wymarciu padło na wejście na szkła okularów rzeszowski nasza szkoła, która przekształca się w liceum także na pewno też będą duże zmiany to słynne kontrolującym pracę zależy od tego ile klas i sam przyjdzie do nas tak wiadomo sprawa jest dość trudna ze względu na to, że późno zaczynamy naboru do szkoły do liceum i no ciężko nam określić na ile będzie klastry czy wszyscy z nas zachowają etat to w nim przejdziemy do oceny tego jak w tej chwili wyglądają lekcje wychowania fizycznego jak mogłoby wyglądać wg mnie w naszych najśmielszych oczekiwań planów, a później powiem o tym jak będą hipotetycznie wygląda dziś po reformie powiedzmy tylko o tym czy wy macie zapewnioną pracę po reformie nie od tego co nikt nie jest zapewniona no bo są rozmowy w środowisku o tym, żeby nauczycielom z gimnazjów, którzy tracą swoje godziny w etacie dać te godziny w podstawówce, ale czy czyta rzeczywiście będzie rano to czas tylko pokaże, czyli rozparcelowaniu czy praca nauczyciela na 2 placówki no tak bo, bo więcej dzieci, które zostaną w podstawówkach, ponieważ szóste klasy przejdą do siódmych klas, jeżeli te klasy nie przejdą do ulgi na do zdobyły gimnazjów, a nowych podstawówek, jeżeli nabory nowych pierwszych klas będą mnie był ubogi w tych nowych placówkach przekształconych no to rzeczywiście tych godzin na pewno będzie mnie boli jest mniej dzieci dlatego jest pomysł na to, żeby nauczyciele, którzy tracą swoje godziny mieli możliwość dorobienia tych godzin w innych placówkach Arek spojrzałam na wstępie mu wszystko zależy od tego ile przyjdzie czas udało do liceum tak wstępnie jest takie plany, jeżeli pan od 4 klasy na poziomie tak to wtedy zostaniemy wszyscy cała szkoła zostanie z etatem, a na pewno utracimy przy tym swojak jest na godzinę, ale jeżeli będą to 4 klasy cała szkoła ma gwarancję, że zostałem w taki sam skoczek jest też przyjazd ciężko powiedzieć czy tablet czy z naszego punktu widzenia te reformy jest potrzebna zna z mojego punktu widzenia ja uważam, że w porę wykryć wychodząc tylko z lekcji wychowania fizycznego no właśnie tak jak o zastraszenie dla mnie większego może znaczenia nie ma podium tylko z tą z tą różnicą że, aby wraz z młodszymi dziećmi tak niektórzy lubią pracować z bardzo małymi niektórzy lubią pracować, a z ze starszymi dzieciakami z liceum czy coś ja nosiłem bardzo chwalę pracę w gimnazjum na tym poziomie, bo to są dzieci, które jeszcze się słuchają w miarę ale, ale są na tyle samodzielne, że wiele rzeczy można zadaniowy i ma zostawiać do da się jakieś pole do popisu nie trzeba prowadzić za rękę tak popularnie mówiąc cały czas wiązać buta, a więc no no dla mnie organizacyjnie na pewno coś się zmieni, ale nie wiem czy to będą klasy od 1 do nie wiem 83 czy to będą tylko klasy po zmianie remont 5 do 8 bo, bo też taki pomysł, żeby tylko starsze dzieci przesuwać do do do tych budynków gimnazjalnych AM organizacyjnie może się zmienić tylko wiek uczestników zajęć, ale jakoś sama lekcja powodem szerzenia, bo infrastruktura mojej szkole zostaje taka sama sprzęt, który mamy jest taki sam może tylko troszeczkę inne podejście do do zajęć, bo będą troszeczkę inne dzieci młodsza to właśnie, bo w środku wychowania fizycznego bardzo istotną rzeczą jest to, jakie zajęcia nauczyciel proponuje w zależności od wieku grupa którą, którą prowadzi ma przecież znaczenia, bo mama duże znaczenie i moździerz nie wiem nie powie pan chce drugoklasiści, żeby zaczął skakać w dal albo, żeby skutecznie trójskok no na pewno nie można tutaj wejść z programem takim, jaki proponowaliśmy dla gimnazjów tak to młodsze dzieci mają inną podstawę programową troszeczkę w innym kierunku teraz wychowanie fizyczne zmierza bardziej w stronę rekreacji świadomości swe swojej osoby w aktywności fizycznej, więc rano dla tych dzieci zmieni się troszeczkę program naszych zajęć a jakie wcześniej wspomniałem na pewno też zależy od infrastruktury zdaniem ta reforma jest nieprzemyślana nieprzygotowana przede wszystkim tak ze względu na to, że działamy wszystko wszystko naprędce tak wszystko jest robiona naprędce nie mamy nie ma możliwości się do tego wszystkiego przygotować tak nasza szkoła jest w takiej sytuacji jednak nie wiadomo czy będziemy pracowali z licealistami czy rzeczy czy może za chwilę będzie komu znowu gimnazjum tak też był w gimnazjum podstawówki, ale klas 58 też takie pomysły jest chodziły także kompletny i Konrad jesteśmy do tego nieprzygotowani nie wiadomo, które staną się do tego wskazały jest tak niuanse są to właśnie, że takie miał powiedział tak czy będzie wracała z młodszymi starszymi dziećmi także moim zdaniem kompletnie styczna do reformy gotowi tak można, by to było wprowadzić tak, ale powiedzmy za 233 lat uważam, że problemów gimnazjum w podstawówce w tym meczu z wychowaniem fizycznym na pewno nam dużo większym problemem, jeżeli chodzi o wychowanie fizyczne jest to wychowanie początkowe tak często ten wf jest na morzu bardzo niskim poziomie i za to było można się wziąć tak zatyka z 13 dzieci są naprawdę wieku dojrzewania czy koordynacja ma bardzo wiele znaczenia, a często o tym co wiemy co się dzieje na tych lekcjach, a przede wszystkim nie prowadzą do tego dnia osoby, które są odpowiedzialne za wychowanie fizyczne tak tylko, iż jest osoba, która często o tym nie ma pojęcia i niestety później widać to efekty w starszych autach także dzieci naprawdę brakuje koordynacji przychodzą na wf często na monitorach wykonać najprostszych elementów tak ludzie Stanów w wieku od otrzymano 10 lat został zaniedbany dobrze temu wobec tego pytania właściwie wyraża swój niepokój, że lekcje wychowania fizycznego zmierzają w kierunku rekreacji no przecież, kiedy my uczyliśmy się uczyliśmy się to złe słowo, kiedy uczęszczali na zajęcia wychowania fizycznego chodziło o to byśmy właściwie posiedli umiejętność odnalezienia się w każdym sporcie w sporcie powtarzam nie nie rekreacji każdy z nas potrafią grać w piłkę nożną, bo to robiliśmy na podwórkach, ale też inne gry zespołowe absolutnie ja moje dziecko, czego ma się nauczyć skoro przez pierwsze 3 klasy szkoły podstawowej spędzał czas na korytarzu nos na pewno pierwsze 3 klasy, a jest to jakiś problem można, by dać tutaj pracować na 2 FIZ z tą, żeby ta lekcja rzeczywiście były lekcjami wychowania fizycznego, a nie tylko spacerem na świeżym powietrzu monolog kasztany to co też bada teraz widzisz, ubierając kurtki tylko tyle, żeby wyjść na spacer to też nie zawsze ma mam też syna w szkole podstawowej właśnie w drugiej klasie i jakoś nie nie słyszy od niego, że dzisiaj na zajęciach robiliśmy na coś fajnego tylko na zasadzie, że pani w dżinsach czytam odświętnie ubrana na prowadzi jakiś Niewiem spacery zajęcia, które mają ze sportem dużo wspólnego nie mają, więc tutaj zgadzam się z przedmówcą, że jest dużo do poprawy jeśli chodzi o te klasy 13 czy tam możemy pożałować ja też uważa nawet nie tylko 13, bo często spotyka się sytuacja także bierzemy pierwszą klasę gimnazjum często dzieci przychodzą do nas nie potrafiło w zupełnie nie jest tak zdarza się, że naprawdę teraz zupełnie nic zaczynamy lekcję siatkówki, a dzieci nie potrafią nawet złożyć poprawnie rąk, a także Jazz Jazz Jazz Fest jest zmiana powinna ona nastąpi start wiadomo, jeżeli się nie zacznie tego od klas 131 i grzecznie zawody podstawowego ordynacji ciężko później nauczycielom my w klasach 46 jest uczyć uczyć tych poprawnych zachowań i żeby to wszystko miało ręce nogi, ale widzę w planach raczej przygnębienie zniechęcenie niż euforia do tego, że można te dzieciaki doprowadzi nas na aktywny sprawny fizycznie, bo myślę, że to jest też takie główne kryterium sprawność zniechęcenia mnie oczywiście, że nie mów tutaj w małe w razem z Michałem pracujemy w sporcie długo nie tylko jako wuefiści lekko i trenerzy sami uprawialiśmy ten sport sport jest częścią naszego życia bardzo lubię metali na wiedząc, że możemy korzystnie wpłynąć na na te dzieciaki chętnie im to umożliwiamy dzielimy się wiedzą o próbujemy na przekazać te wartości, które sami mieliśmy przekazywane właśnie sposób rekreacyjny, że rób co chcesz, a jak nie nie nie lubisz tego co toto zosta w nie mieliśmy pewien rygor, który musieliśmy się odnaleźć, ale to tylko wzmacniało nas jako jako ludzi, jakoby przyszłych ojców przyszłych trenerów żeby, żeby umieć sobie poradzić wprost w prostych czynnościach życiowych jest się tak w od razu widać różnice przede wszystkim takie miał prezes firmy z trenerami od razu widać różnica dzieci, które chcą, które są aktywne i od początku miały do czynienia ze sportem, a dziećmi, które nie miał do czynienia ze sportem i Wschodu w szkole tak te różnice na pewno widoczna i ukrytą są momenty naprawdę ciężkie tak w pracy z kolei na pewno jest reforma tego wszystkiego nie ułatwi i tak pewnie mógłbym zaczynamy to reforma nie od tej strony zaś tylko przede wszystkim jest to nieprzemyślana powinniśmy zająć się naprawdę tematami, które są na ten moment ważny, a jeśli w wychowaniu fizycznym podkreślam jeszcze raz jest to zachęcanie do tego sportu, ale we wcześniejszych latach nie reforma gimnazjów w tym momencie za dużo nie zmieni takie, że chodzi o wychowanie fizyczne, a może utrudnić nam po prostu praca i to czy wszyscy będziemy mieli co chwilkę wrócimy do masy rozmowy o lekcjach WF -u, jaki są teraz, jakie będą po reformie edukacji informację Radia TOK FM w naszym studiu Michał taras oraz Michał Gutowski nauczyciele wychowania fizycznego w warszawskich gimnazjach i była wręcz przekonany, że kiedy mowa będzie o tematach edukacyjnych także, kiedy dotyczy to lekcje wychowania fizycznego to za chwilkę będziemy mieli telefon od naszych słuchaczy nasz nr 224444044224 czwórki i 044 mogą państwo telefonować w naszym studiu Michał taras nauczyciel WF-u w gimnazjum nr 131 w Warszawie także Michał Gutowski również nauczyciel wf w gimnazjum nr 112 w Warszawie przy naszym telefonie pani Ewa także w Warszawie czy jest pani nauczycielem wychowania fizycznego, niemniej Kamil mądry uczy innego przedmiotu, ale pani zatelefonowała do nas właśnie w sprawie lekcji WF -u i tematu, który poruszamy dziś na antenie, a powinien szanować porządkami, bo chyba nie bulwersowało, ale dotknęło, kiedy panowie mówili, że w podstawówce w klasach 1 trzeba tutaj chodzi o tym akurat ten etap edukacji dzieci niewiele dzieje się na wszelki właściwie niewiele robią albo pili, ale eleganckich klinikach prowadzą jak ja akurat lud chce samochodziki hot dogów co innego przedmiotu, niemniej jednak od tamtych tam szukam, więc korytarzami albo albo napili obsługuje sprzęt czytam co łączy o kalibrze jak moje koleżanki ćwiczą go od szampana ćwiczenia takie liczebniki ogólnorozwojowe od nich wjechał tam elementy jak baby Bobo Bobo Krakowa na tym etapie winna być, niemniej jednak ćwiczenia na jakich rozciąganie podskoki nie potrafi tak jakby fachowo ująć Koniarz panowie tutaj jesteście merytorycznie lepiej, niemniej jednak tak jak obserwuję to to aneksja, choć w handlu obecnie ma wszelkie znamiona lekkiej prawidłowo prowadzonej i dlatego on temu telekomy na rynkach muszą latami od wychowania przedszkolnego o Annie Hall i gromadzących się, jaka w mojej szkole wychowania i ogólnej edukacji tej wczesnoszkolnej moich kolejnych ponadto, aby prowadzona bardzo dobrze i jakich przez lata zgromadził zasiała Busko stawia pani ją za wzór to to to dowiedzmy się jego proces zachodzi, ale nie będę mówiła każdy modelarz pojechałem do silnika na nasz Łukasz Magin, a jeśli, ale nikt ich ubierają mają uzupełniać, o ile ich liczba planowanych na hali panują nad nauką matematyki świadkami tego robić to chyba są też zadowolonych ich jak i kilka podobnych lekcji WF-u także jak było, kiedy myślę, że pan Bóg mówił, że dziecko jego przychodził do domu, mówi że właściwie nic takiego nie było na Kokoszkach Anna Kilian Ano ni MO Rusiewicz kadr oraz tych uwag do pani teraz kilku chętnych mówi pani opinia i opinia panów w studiu nie są ze sobą sprzeczne to są obserwacje z 12 placówek pani ma spostrzeżenia ze swojej być może jest i tak i tak ma natomiast przeważająca część o nią lekcjach wychowania fizycznego w wychowaniu wczesnoszkolnym ma raczej dobre recenzje nie najlepsze nie najwyższym no WI Elton wie pan woli zlotemu i głodnych skórki chleba, żeby trochę przełamać tę opinię, bo było wiadomo, że radio nośne i Giertycha LPR po to, moment, aby jak, gdyby stanąć w obronie i wypowiedzi, że nikt nie do końca i t d. konieczna ochrona Tshibamba biologii było różnych opinii innych angażu szkoła ma nam uciekać jak powinna się, że się należycie reforma i to po kolejnych reformach kończy się w formach mądra przemyślana i i tutaj embargo rekomendować jego gmina Bobowo wiadomo, że Eurolot com bat wielkie żarcie to dowodową do naprawy także tutaj bilardowe tor będzie, chociaż nie zgodzić na ponad jedno to wszystko musi być takich jakich właściwie ich pochodne robione, ale to już kilka lub inna inny temat tutaj mówić o obławie to chyba tylko tyle no i Voecklera mając zatem głos pani Ela ego JR wszystkiego najlepszego panie władz Warszawy, która jest nauczycielem, ale nie wychowania fizycznego stanęła w obronie pani w tym wypadku, które prowadzą takie lekcje jednak to przeważająca część opinii, które do nas docierają, czyli nie nikt nie do niezbyt dobrze świadczą one o tych, którzy do zajęcia prowadzą, ale zapytam inaczej ci panowie wyszli już jako nauczyciel wychowania fizycznego z tego stereotypu, że z lekcji WF-u jest od kolekcją drugiej kategorii z reguły pokutowało takie przeświadczenie, że w pokoju nauczycielskim nauczyciele WF-u siedzą gdzieś gdzieś zboku raczej traktowani są jako ci, którzy uczą przedmiotu mniej ważnego rolę no ja podchodzę do woli oraz przedmiotu na tyle profesjonalnie na tyle ile pozwala mi czy dana klasa 3, a czy sytuacja jestem trenerem który, który też inne pracuje najlepiej jak potrafi ona i tą samą przynoszą ma na szkołę, jeżeli jest grupa ma naprawdę klasy są bardzo różnych grup grupa dzieci zaangażowanych to wtedy na pewno się łatwiej pracuje można wiele więcej z taką grupą zrobisz, jeżeli jest grupa dzieci mniej aktywnych Bill rzeczywiście wtedy idziemy w kierunku rekreacji, ale mimo wszystko, ale Rekreacja nie nie polega ona na tym, że nie wiem my dajemy piłkę w popularnym mata grajka nie zajęcia są prowadzone metodologicznie, ale wiadomo z inną klasą więcej elementów trudniejszych się zrobić z klasą słabszą mniej aktywną mniej usportowioną będą to prostsze elementy po to, żeby zachęcić a, a nie zniechęcić remont pytanie, które dotyczy wszelkiego rodzaju ministerialnych programów wprowadzonych czy to przez poprzednią ekipę rządzącą czy też obecną bolał uległ przeobrażeniu w i dla mnie jest to niezrozumiała, ale z reguły po zmianie rządów u nas w Polsce jedni próbują odciąć od pomysłów drugi akurat w przypadku edukacja, zwłaszcza wychowania fizycznego kontynuacja powinna być zapewniona też inne tematy wciąż narzekamy na to jak jest usportowiona nasza młodzież nasze dzieci, że te tt wszelkiego rodzaju zachęty do aktywności jeszcze nie podziałał nie stały się zalążkiem do tego, by na lekcje WF -u przychodziły już osoby sprawne sprawne na tyle, by wykonać podstawowe rzeczy i właśnie tutaj jest 1 prom, który sam nawiązać do rozmowy telefoniczne Ulatowski z młodszym miałem problemy, o których pani powiedziała bardzo często właśnie w tych klasach 13 WF-u odbywają się na korytarz sama pani powiedziała, że tak samo korytarz na pewno ex Express na korytarzu nigdy nie będzie na 100 % merytoryczne ataki fachową może zachęcić do sportu czy Tomek do piłki nożnej do siatkówki lekcja na korytarz zawsze gdzieś tam pojawi się problem użycia jakiegokolwiek sprzętu nie na korytarzu zaraz będzie problem, że zbijemy jakoś statuetkę jakiś dyplom, który wisi na ścianie i t d. i tak pani powiedziała bardzo często są do różnego rodzaju wyskoki przez SKOK-i Niemiec to mieć w ogniu będą dokładnie te słowa zostały użyte a, ale lekcja na korytarzu nikt nie ma zauważa przeprowadzona na 100 % zachęcająca do sportu tak jest oka i zaznaczyłem pewne fragmenty pewne elementy wychowania fizycznego ani USA nie będzie znana na 100 % efektywna i efektowny i na pewno nie będzie też lekcją tak poprowadzona tak to zrobił wuefista, bo też podlegasz troszeczkę pożar chciałam on by prostować 1 rzecz tu nie chodzi mi o to, że ma on panie źle prasę po prostu robią swoją robotę, którą muszą robić natomiast wuefiści na pewno tu robotę zrobią lepiej mówiono nam na na podstawie własnych doświadczeń jak dostali informację zwrotną tato a czyja mogę mieć zajęcia WF-u, ale z tym panem, który był u nas na zastępstwo, a to akurat był RWE Wista dziecko, mówi że od razu zajęcia są inne ciekawsze Toya ja wierzę w to, że w tych 13 klasach można dla tych dzieci zrobić więcej nie tylko ogólnorozwojowy, która powtarzana w ten sam sposób jest po prostu nie atrakcyjna dla tych dzieciaków zawsze można wprowadzić element ciekawsze Allena do tego jest potrzebna nowa infrastruktura i doniośle zaś morza może problemem nie jest kadra, bo robota jest w dużej części wykwalifikowana no poza wyjątkami, bo też pewnie zaraz będą obu poza tym marginesem natomiast problemem jest infrastruktura pomoże to stoi na przeszkodzie, by przeprowadzić lekcje wychowania fizycznego w należyty sposób może te sprawy należy odnosić się przy okazji tak wielkiej rewolucji jak, na jaką jest reforma edukacji, a ja tego się jeszcze do końca właśnie no, jeżeli mamy tyle dzieci w szkołach i grupy są na bardzo liczne to nawet 1 sala gimnastyczna to nie pomoże ja w swojej placówce, a muszę czasami prowadzić lekcje razem z dwójką innych nauczycieli, którzy z, których każdy z nich ma swoją grupę i łącznie na 1 sali mamy 50 osób, a to co wtedy możemy zrobić w tym tłoku zawsze to musi być udzielone na małe grupy i Konstantego, że jedni ćwiczą, a drudzy muszą one swoje odczekać, żeby przywieźć ćwiczeniem to jest na pewno problem i niełatwo łatwo się nie pracuje tu kłania infrastruktura jest was wielki problem w tym momencie u mnie szkoła również jest taki temat, że mamy z 4 godziny WF -u tak, ale tylko 2 z tych godzin mamy zajęciami na sali tak pozostałe 2 godziny musimy się znaleźć ulokować bardzo częste są właśnie takie Michał powiedział łączymy grup tak idziemy w 2 grupy NASA, ale nagle na widzach ile znajduje się na sali około 40 osób chcemy przeprowadzić tak skupić się dokładnie na poszczególnych rzeczach na poszczególnych elementach musimy łączyć grupa bardzo zajęci są mniej efektywne po prostu bublem do tego zaczyna brakować na sali piłek zaczyna brakować innych innych elementów mamy kolejny telefon pan Jerzy z Łodzi jest z nami nauczyciel jak rozumiem wychowania fizycznego 4 grupach i wychowania muzycznego, ale inną najczęściej miałem najlepszych kont tak właśnie z kolegami prowadzącymi zajęcia wychowania fizycznego mają pr. bud. i na wiele lat temu w 1 ze szkół w polu i tak jak i powie jej aż trójka moich kolegów prowadzących zajęcia wychowania muzycznego byłem trochę tak mało obok hali, a nie pali tylko w pokoju nauczycielskiego, bo byliśmy traktowani jak o nauczyciele i gorszych przedmiotu lepiej miałem bardzo dobry kontakt z 2 kolegami olejkami lub REGON i wychowania fizycznego była tam ich jak wielka piłka i lekkoatletykę, ale nie szkoła miała dobrych dni ich i ukarani Norweg kółka i zajęcia były prowadzone w latach 21 dba, by kraj ich koleżanka, ale również jego kolegów prowadził zajęcia i do Ameryki lat, bo alkohol albo pierwsza roku brak było tylko 7 lat dopiero drugi rok obaj kradli turbo core, a wyniki było ich o alergii i prawdy o ból po jedno lat, ale zgodzi się panu zgodzi się pan, że nauka wychowania fizycznego nie to nazwać nauką to kultura fizyczna ogólnie ogólnie rozumiana nie powinna być prowadzeniem tylko do zrozumienia kanonów i rekreacji Kuba wrażenie, że teraz w kontekście lekcji WF-u właśnie o tym, się mówi powinna, ale być czerwień i traktuję tę pełnił w godnych i kolegą, który reprezentuje na antenie nauczycieli wychowania fizycznego i uważam, że jakieś ogólnorozwojowe ćwiczenia powinny być dla firm ich natomiast jedno od kiedy ja byłem w szkole podstawowej bardzo duże było zaangażowanie nauczycieli pojęcia MKOl różnorodne ich wtedy chmurę młodzież szkolna no jak i tamtych biegli nie mogła rozwijać dużo dużo lepiej aniżeli w plenerach film o nowo wielu latach prawo i w szkole podstawowej rozpocząłem pracę w liceum Ogólnokształcącym w małych miejscowości i nie dłużej idzie nam m. in. działa efekt jak i świadków i nawet jakieś tam klasie byli i dal wzwyż szkoły podstawowej do liceum przychodziło sporo dzieci lub pełnili nieprzygotowanych dodaje NIK to co jednak rozmówczyni mówiła o tym, że nauczyciele klas od 13 prowadzą prawidłowo zajęcia wychowania fizycznego uważa Wanda nie chciałbym, by po pro powiedzieć, ale trochę albo bardzo wiele złych nawykach opinię, bo nie można prowadzić do ognia dolewają Niemcy ani nie mając przygotowania fachowego przygotowania dziękuję panu bardzo zatem głos pani, że złodziej był naszym kolejnym rozmówcą to inaczej czy po tej reformie edukacji kolejnej już w ostatnich latach, bo te reformy u nas przechodzą po pierwsze, dość niespodziewanie po drugie, gwałtownie należy spodziewać, że wpłynie to na jakość lekcji wychowania fizycznego ja powiem szczerze nie wiem nie cieszmy się dokładnie ten sam, a nawet reforma jest tak nas tylko robiona tak naprawdę dyskusje, które trwają u nas w pokoju wuefistów nawet na ten temat jest poświęcona tematom merytorycznym tak odnośnie wychowania fizycznego co coś zmienić Ascot tylko naiwnym racjonalizmem biorą górę zamiast myśleć o tym jak odbywało się prowadzić lekcje skonstruować właściwy program w oparciu o podstawę dla danej klasy dla danego rocznika wy zastanawiacie się czy będziecie mogli przeżyć gotowanie pierwszego do pierwszego dokładnie tak tak to wyglądało zastanawiamy się dyskutują na ten temat będzie mieli pracę z wyższych czy będziemy mieli pensje co miesiąc lub sam na konto nie mówiąc o tym, nawet nie wiemy jest z jakimi dzieci będzie pracować domeną dzieci w podstawówce to ono rzeczywistą jak dużo czasu potrzebujecie wy nauczyciele wychowania fizycznego, by dostosować się do danej grupy wiekowej jak długo wcześniej powinniście mieć informacje z kim przyjdzie wam pracować w nowym roku szkolnym mają uważam, że przy zmianie nie wiem co nas dzisiaj pracuje z gimnazjalistami jutro z młodszymi dziećmi podstawówki to wydaje mi się że, że te 2 miesiące wakacji na pewno są takim czasem, który pozwoli odpowiednio się przygotować to w tonie jest tak, że my zupełnie się na tej pracy nie znamy jesteśmy przygotowani do pracy trwa prawie z każdym dzieckiem miejsce w najmniejszym z tym najstarszym, ale wie pan to jest tak jak gniewem trenerem piłki nożnej, o czym pan pewnie doskonale wiemy inaczej pracuje się z seniorami nas bardzo się ludźmi, którzy mają 1617 lat inaczej pracuje się dziećmi, które mają 87 tutaj nawet nie chodzi o to by merytorycznie być przygotowanym Boya te kompetencje panów nie wątpię, ale też podejście edukacyjne psychologiczne jest zupełnie inny zgadza się jest jest to za chwilkę wrócimy już rozpędziliśmy, a informacje czeka w radiu TOK FM oczywiście przedpołudnie Radia TOK FM ostatnie nasze wejście przed południem właśnie Przemysław Iwańczyk kłania się w towarzystwie Michała Jarosa i to Gutowskiego nauczycieli wychowania fizycznego warszawskiej gimnazja już bez szczegółów to oni połączymy się z panią Magdą, która w dorosłość jesteśmy połączeni do nas zatelefonowała też co chciałem usłyszeć odpowiedź na to pytanie no w przypadku nauczycieli wychowania fizycznego i innych również w nogę, w czym innym jest merytoryczne przygotowanie zajęć, w czym innym to psychologiczno edukacyjne nic nie wiem jak nazwać zarobki zasadniczo chodzi miał podejście do Dody dzieci inaczej przemawia się inna inna jakość percepcja dzicz inna modyfikacja jest na pewno im ich sposób prowadzenia zajęć się, więc na pewno troszeczkę trzeba będzie się przestawić, ale to nie jest jakaś tam z równie odległa, a sprawa, żeby sobie z tym poradzić 2 miesiące wakacji jak rzeczywiście byśmy mieli już wiedzą w czerwcu a jakie te zmiany są dokładnie to jest to czas, gdzie można spokojnie przygotować, a jest tutaj kwestia uważamy, że spora programu tak napisania napisania tych wszystkich programów tak merytorycznie na pewno stać się stanie to 2 miesiące przygotować nie ma największego problemu, ale przygotować się cała oceniania i cały ten system nano prognozami to dużo czasu tak nas też widzę, że spopularyzował nam się spolaryzowane przy kinie studio raczej pan Michał taras jest za reformą pan Michał Gutowski przeciwko reformie przynajmniej tak wybrzmiewa on z waszych słów tak silne psy nie jestem za reformą dla mnie zdolne są przeciw tak tak jest, ale nie jestem przeciwna generalnie stoję pierwsza zasada survivalu muszą się przystosować no, jeżeli ktoś wyżej chce zmienić na siłę coś co jak uważa Michał nie jest przygotowane jest zbyt szybko realizowane, ale mimo wszystko uprząż i tu będzie zmieniono po naszym zadaniem jest się w przystosować pani Magda dzień dobry pani Magda Bryll dobra pani głos ma być w dyskusji tym znaczącym jeśli chodzi o wychowanie 13 tak dobrze zrozumiałem, ale jedno czy warto wybrać się okaże, ale chciałam się odnieść się do tego panowie mówili Anathema jego przebiegu zajęć wychowania fizycznego pod kątem, jakby od pójścia w stronę barierek reakcji UE niż faktycznego rozwoju tak i wiecznego dziecka wygodniej jest w ogóle rozwoju lokalnych ogólnie rzecz biorąc chorobowego jak bowiem tak w tej chwili mają klasyczne uprawa kwalifikowane nauczyciele wychowania fizycznego jajka z tego powodu bardzo zadowolona, bo zdaje sobie sprawę z tego, że nie jestem wykształcona pod kątem właśnie tego konkretnego przedmiotu tylko jako nauczyciel wychowania wczesnoszkolnego my jak Berlin 1 przedmiot wielu tak dobrze starałam się do mojej taki właśnie miały zajęcia ciekawe, że go zobaczyć ciekawe lokale chętnie na niej przychodziło, żeby ćwiczyły, żeby się ruszały do czego zmierzam po szkole podstawowej przynajmniej w naszej zdarzają się takie sytuacje, że UE może dać na tego, że nie wie jak wygląda w gimnazjum, ale w podstawówce jest także wychowanie fizyczne należy, bo tych przedmiotów, których oceniana jest nie tyle dni od chronionego nie tyle zdolności ruchowe danego dziecka tylko stopień zaangażowania wykonanie ćwiczeń i da się niestety, że tutaj, jakby krecią robotę nauczycielom wychowania fizycznego, ale robią Orlika, którzy uważają, że skoro dziecko się angażuje no to nie nie powinna dostawać np. trójki z drugiej strony taki nauczyciel musi być w miarę obiektywnie oceniać w jakiej idealną nie może wszystkim stawiać brzuch, tak więc ich jednostek, a druga rzecz jest taka i uważam od tego powinno się zacząć pełną nawyki żywieniowe dla dzieci i wynoszą od dołu i przechodzą w tym bagażem do szkoły mogą nawet kilka bardzo ciężko jest dla niej, a ja w tej chwili, ale widz obserwuje, że w latach 16100 dzieci, które już mają nadwagę, która nie radzą sobie znajdą oni ćwiczeniami np. nie wiem po skok obunóż albo rzadko się jakoś nie wysoką przeszkodę o lekko większych od nich przechowywanie ona im, jakby tutaj wydaje mi się trzeba mieć szersze spektrum tak, bo Berlin Paryż na razie Aldony, ale nie chciałbym sprecyzować pani zdaniem należy oceniać skupmy się na wychowaniu fizycznym dzieci na podstawie potencjału, jaki mamy albo inaczej brać pod uwagę ten potencjał, że 1 ma większe drugi mniejszy, bo to nie jest jego wina, że wychodzi być może ROPS ciut większym bagażem kilogramów tutaj z domu czy należy brać pod uwagę absolutnie wszystko także to jaki ma predyspozycje ruchowe i to w jaki sposób realizuje zadania wyznaczone przez nauczyciela to znaczy ja myślę, że ja bym wszystko powinno być oceniane są po golu powiedziała no ale to się tak nie da zjeść ciastko jak jest nie dają im natchnienie do tych bardzo udana ocenia też do przedmiotu artystycznego uczy muzyki tutaj jak mam podobny problem tak no bo ja nie mogę wymagać od jakichś dużych i miał 2 muzycznych not MJ tutaj chodzi ale, ale są np. wielki kawałek tego zaangażowania nie wykazują, że po prostu brak chęci do jakiegokolwiek ruszania się natomiast drugi dodaje rodzin, które wymaga, żeby ta odsłona była pozytywna tak, bo właśnie je osiągać średnią na koniec roku może to jeszcze zapytam na koniec pani szkole, bo bonie mówimy tutaj konkretnie nie mówimy precyzyjnie lekcji wychowania fizycznego w klasach 13 przeprowadzane są właściwie jeśli czy nie właściwe jeśli właściwie to dlaczego pani zdaniem moich obserwacji wynika, że są przeprowadzane właściwie dalekie rok próbowałam widziałam, że naprawdę ani gołe zaangażowane idą zgodnie z programem poza tym mamy w szkole bardzo dobre zaznacza, jeżeli chodzi o sale gimnastyczne, aczkolwiek na jej czele tam kilkanaście lat temu faktycznie było także dzieci biegały po korytarzach akurat u niego przechodzić przez kogo, ale w tej chwili jest hala gimnastyczna gości kontry, ale UE, więc nie ma po i ćwiczenia na korytarzu jest dla metra za zachciankami, które można wykorzystywać i byli tak naprawdę się ruszają pierwsze boisko szkolne tak źle wykorzystujemy od razu wtedy, kiedy drogich w miarę jak orzekł, iż mogło chodzić więc, że i jest to zaangażowanie w ruch i nauczyciele zdają sobie sprawę tak ważnych bardzo ważne, żeby również później jak ich sukces tak jakby na innych płaszczyznach edukacyjnych na boisko dotleniona Get okrasił to tylko drobna to, pomijając zresztą resort jest pigułką reżyser, a taką zasadę wyznaje dobrze dziękujemy pani bardzo pani Magda z Warszawy była z nami panowie dwu lub obozów ości została dotknięta bardzo istotna kwestia tego jak oceniać dzieci w mocy byłoby najlepiej oceniać za wszystko tak czy tak tak bardzo przekrojowy no ale to jest to to jest ciężkie na pewno potencjał dziecka jest ważne ważne jest zaangażowanie, ale z drugiej strony kursują jak zawsze jako sportowiec odbijam piłkę w drugą stronę władz chcemy robić ocenę opisową czytam za aktywność zaangażowanie oceniać, a matematyka na ten sam model, jeżeli ktoś bardzo dobre sporcie, ale słabszy w naukach ścisłych nasza matematycy pójdzie na matematykę to nikt nie bez niego tak wyrozumiały i będzie mu stawiał czwórkę piątkę za to, że jest to, że się stara, ale nie wychodzi drogo centralnie skasują za to co potrafi to dlaczego jak dbamy o uszy w OLT Jet przedmioty, które są mniej ważne, bo aktywność fizyczna jest ważne, żeby każdemu świadomy tego co rusz chciał się rozszerzyła właśnie to nie rosło pokolenie ludzi na związanych niewolno z telewizji orędzie z komputerem krzyczy nie nie ruszając się nawet spacerujących, a z drugiej strony mamy matematyka, a 3 czy język Polski, gdzie nie ma takiego podejścia jest tańszy czysto jednostkowym masz dwójkę albo piątka, bo dobrze napisać, bo źle działa zoom z okresu bez systemu oceniania, które no na pewno nie zniechęca dzieci dlatego tak oceniamy oceniamy aktywność dziecka na zajęciach krytycznie pokazy zajęcia tak wystawami plusy minusy, które później przekładają się nad ocean tak do tego mamy punkty wystawiane za, a za to raz dziecko ćwiczyło na wf, a tak naprawdę ile razy nie ćwiczyło, jeżeli ma 100 % frekwencji dostają maksymalną ilość punktów już na podstawie tych 2 kryteriów aktywności frekwencji osoba spokojnie może dostać czwórkę tak do tego sukcesu pomiar umiejętności i dodatkowe dodatkowa aktywność i tak, jeżeli reprezentuje naszą szkołę uczelnię w zawodach od razu dostaje punkty, które z logo w stanie wypromować na ocenę celującą tak dlatego uważam, że rozumem stąd problem tak naszym celem jest przede wszystkim właśnie niechęć do dziecka nawet tego otyłego trochę mniej sprawnego czasami musimy tez wziąć pod uwagę jednak to na rzeczy jest z SKO zaangażowane w zajęciach tak, na którym jak mówi nie jest też najważniejszym kryterium tak musimy też promować te osoby najbardziej znany najbardziej wyróżnia się Tomek przeszedł pan od muzyki poezji i SKS stołu dla osób dla osób najzdolniejszych i ta baza tych z Kresów jest naprawdę duży panowie macie po 2 minuty to wasza niepowtarzalna szansa wyobraźcie sobie, że zwraca się do was pani minister edukacji i zostaje jej konsultantami jeśli chodzi o lekcje wychowania fizycznego, jakie byłyby wasze nie 3 najważniejsze postulaty, by te lekcje wyglądały jeszcze lepiej albo może dobrze, bo teraz też słyszymy opinie, że wyglądają źle co byście zmienili co byście zaproponowali co byście wnieśli oni te nie będą utopijne marzenia, że wybudujemy nagle w 1000 pełno wymiarowych hard, bo to jest niemożliwe co mnie nie nie jest tak łatwo pytanie, żeby w 3 zdaniach czy 3 punktach wymienić na nowym powiem szczerze, że pan redaktor pierwszy mój pomysł od razu, a skreślił no bo uważam, że na pewno dobra infrastruktura w tym pomoże, bo te dzieci się żyć przeludnione salonu to ciężko jest jakość na tych zajęć, by utrzymać w co więcej wydaje mi się, że nauczyciele są dobrze przygotowani do pracy, więc tutaj kwestia jakości leży głównie głównie w nas jak będziemy chcieli utrzymać to jako silni to tylko chodzi o nazwie z tą trybem raczej jak sprawdził jakość pracujących nauczycieli sprzęt ma tej infrastruktury za oknem tak w te pieniądze, które mogły bez, które są inwestowane w dół reforma naprawy są olbrzymie i te pieniądze mogliśmy spokojnie wykorzystać na na rozwój na rozbudowę naszej całej infrastruktury naprawdę ogromne pieniądze szkoła, jeżeli nawet nasze gimnazjum chce zrobić w podstawówkę ogromne wiążą się zainwestować w remont remont pozostałych sprawców sanitariatów musimy dostosować do mniejszych dzieci jest także te pieniądze, które są inwestowane w te budynki, których są tak spokojnie można było zainwestować w polepszenie infrastruktury Truman do tej pory pani minister nie widziałaby pana na swój byt w tutejszym te reformy skrytykował, ale mówiąc już zupełnie serio chciałbym, ponieważ oddaliśmy też w naszej gminie tej godziny rozmowy lekcja wychowania fizycznego głos naszym słuchaczom chciałbym, żebyśmy głosem słuchacze zakończyli jest z nami pani Teresa z podkowy leśnej pani nie jest nauczycielem myli jest pani psychologiem zdążyłem się zorientować się kilka martwych komórek, ale Podhala ogniu takie moje życie ośrodka tak się ułożyła witam pana uwielbiam pana programy i nie jest wielką przyjemnością słucham też PKL kultura osobista, która mnie bardzo odpowiada, chcąc jakoś nikt tego programu arch. Konrada tutaj kochankę panią, która wypowiadała się na temat do czynienia dzieci poruszył pan taką chwal je albo też można rozbudzić dziecko albo po prostu etykietką zniechęcić kwestia psychologiczna podejścia do dziecka wydobywano taki przykład dzieci różne są różne jedne mogą przeszkodzić w kinie drogi nie miałam okazję zobaczyć w szkole jak bank lokata w handlu środkami Kowal z takich jak pani ma odejść ma do dziecka dziewczynki takie były eksportowane grochówka piknik, a taka dziewczynka, która rzeczywiście wkradała się do tego filiami Edward ma ochotę, a pani do nich takie słowa, o ile to pytam no nie wiem powiedział Magath Katie Kasia zostawmy ją, bo ona i tak nie przeskoczy naprawdę to nie jest podejście do nauki można każdą dziedzinę nauki albo zachęcić hak albo powie my też w innym kierunku tutaj przedmówca 1 z panów w rankingu niech pan tutaj logika pana, który właśnie jest dla pana gościem bardzo mi się podoba jego podejście do drugiej tamy ośrodka mniej nastawiony jest bardziej na tor na właśnie tego typu karty którymi się kojarzyły w ogóle tylko w powietrznych swymi dziećmi warto w goleni, a my gdzieś tam szarym końcu, mimo że później powie my nadrabialiśmy to jest waleczny ni Ka tworzą ludzie tak jak pan panie redaktorze Ghazni nad swoim, lecz tutaj raki Troka Kamil GL jedno umarł uwielbiany pana programie pytanie panu kadzić, bo to nie tyle lat jak ich błotem Panama pop natomiast prowadzi to pan tak interesująca mniej i tak wożą ludzi dziękuję panie władzo, gmachy tak dziękuję pani Mariola tak za ten głos musimy skończyć nasz program to co będzie z lekcjami WF -u i to teraz na pewno będą nadal waha bardzo odkrywcze NFI SA co będzie znowu będą na pewno nie o dobrze prowadzone mam nadzieję, że wierzy pan z kadry, która jest pracuje w szkołach począwszy od wychowania wczesnoszkolnego do do liceów w karierze na pewno na pewno tak myślę, że tutaj nic nie przeszkodzi reforma też też Michał Gutowski awans również tak jak na na pewno na pewno merytorycznie do września zmieni w oknie menedżera, aby każdy z nas był zaangażowany na 100 proc, a i tzw. na pewno dobrze prowadzony powiadali pan trochę, ale taksówka jest optymistyczna niż te będzie tak przede wszystkim zakończymy apelem lekcje wychowania fizycznego są tak samo istotne każda inna czy matematyka czy język Polski dziękuję za w wspólnie spędzony czas panowie Michał Gutowski Michał teraz byli z nami program przygotował Michał Jeleniewski realizował Kamil Wróblewski Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu zapraszające na informację opóźnienia programu, a teraz na poważnie gościem Mikołaja Lizuta będzie były premier Kazimierz Marcinkiewicz czy kłaniam się i do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PRZEDPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA