REKLAMA

Kuba Przygoński w czołówce Rajdu Dakar 2017

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-01-17 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
09:17 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Zandecki witam państwa to jest magazyny jeszcze więcej sportu dziś rozmowa z siódmym kierowcą rajdu Dakar 2017 przed państwem Kuba Przygoński tuż po powrocie jeszcze na lotnisku Okęcie przede wszystkim gratulacje, bo siódme miejsce to rozumiem, że cel, jaki cel postawiły przed Dakarem, czyli bycie w dziesiątce udało się zrealizować tak cali marzenie no to można żyć pierwsze samochodowe zrealizowane czyli, czyli siódemka w Rozwiń » pierwszej dziesiątce no Super miejsce dobry wynik wydaje się, że mamy bardzo dobre tempo nawet nie wydaje się jesteśmy na pewno bardzo szybcy jeszcze oczywiście brakuje trochę doświadczenia, ale jak się z dwuletnim, jakby kierowcą rajdowym no to tego doświadczenia na Dakarze zbieram mam teraz więcej, więc na pewno jest będzie na pewno coraz szybciej Dakar Dakar miał być najtrudniejszy w historii mam wrażenie, że organizatorom trochę sami tego nie przewidzieli, że pogoda pokrzyżuje plany jak wy w UE jako kierowcy reagowali ci na to co się dzieje, bo kilka odcinków odwołanych działo się sporo i było trochę niebezpiecznie no pogoda jest jakby elementem tego nie da się przewidzieć tak te deszcze, które były generalnie też wszędzie flagi we wszystkich miejscach, czyli padał tu pada na odcinkach, gdzie Edyta samochody nieznanego przystosowane do jazdy pobocze i po deszczu na pewno było przeszkadzało to ono w 1 miejscu prawda osunęła się cała Góra nie mogliśmy w ogóle wyjechać na biwaki ten odcinek jechaliśmy tam 20 prawie 1 godzin wszyscy się zmęczyli, a już na pewno najbardziej motocykliści, którzy tą wodę generalnie odczuwają najbardziej, bo jest 0 stopni czy 5 stopni pada deszcz, a motocyklista jest cały mokry, więc tutaj oparty na motocyklach na pewno najwięcej dostali cenne wypadek, kiedy uszkodziły szyby uszkodził się koło to był najtrudniejszy moment Dakaru dla ciebie no ten moment, w którym żeśmy już go z melisy skarby przewrócił się nam samochód na bok no to dowód taki moment przełomowy, bo tak naprawdę mogły to moment, żebyśmy z tej z tego miejsca są nie wyjechali byśmy tam zostali, bo samochód z Dyzmą przewrócił się na bok musiałem wyjść przez drzwi pasażera i wiek tego pilota stanęliśmy w ogóle na drzwiach samochodu na kole, bo kurs leżą na boku zaczęliśmy się rozglądać czy czy ktoś jedzie w okolicy, żeby nam pomóc przywrócić ten samochód, ale oczywiście wszyscy jechali kilometr dalej, więc nie w tym miejscu będziemy na jej zaczęła się nasza tak naprawdę walka o przetrwanie, czyli próba przewrócenia samochodu, że naprawa tego koła naprawa no nie mieć też luz pękła tarcza hamulcowa, więc trzeba było coś go zdjąć naprawić ruszyć się udała, ale naprawdę było to najdłużej granicy szczęścia naprawdę jak później rozmawialiśmy z innymi zawodnikami to się wszyscy dziwili jak myśmy to zrobię to samo powstaną na koła i ja tak dziś raczej zastanawiać czy to czy to właśnie tak łatwo nam poszło 3 czy Polsce się jakoś trochę to szczęście nam pomogła, ale na pewno taka przygoda była niesamowita na pewno jazda na wysokości 4 tysięcy metrów na wydmach robi to robi robotę, bo ma naprawdę te samochody czy wszystkie maszyny nie mają w ogóle siły jechać na samochód normalnie rozpędzać do 200 na godzinę, a tam jechało maksymalnie 150, a w ogóle po tych wygnano jechał 25 i nie chciał jechać, więc więcej, więc tutaj trzeba było sobie radzić Enei z takim problemem kilku faworytów nie dojechało ci, którzy wygrali jak potem Hanzy jak lep no może powiedzieć, że nie zawiedli w jak miałby się ocenić w porównaniu z tymi najsilniejszymi ekipami jak Toyota jak jakość oto jak wasz Team jako całość się spisał na pewno mini i Toyota jesteś mną porównywania go maszyny jednak widać wynika wprost czasem babcia zawsze zbliżone, więc jest to taka czysta rywalizacja sportowa prosto, kto lepiej pojedzie też nie jest Peugeot niestety trochę szybszym znacznie szybszy net można powiedzieć to widać też wynika, że różnice czasu naprawdę z były czasem wielkie, więc liczę, że jednak tych peugeoty się dalej będzie spowalniał albo nam przykro pozwoli jechać szybciej, czyli jakieś Teresy restrykcje regulaminowe będą takie, że samochody cztero napędowe będą mogły rywalizować z tymi zarzutami rozumiem, że za rok plany, żeby wrócić na Dakar powalczyć, o co teraz pierwszą piątkę może podium na pewno za rok chce wracać i ich przy takiej, jakby pan szczerze, że jedziemy coraz szybciej nie stoimy w miejscu wykorzysta czas rozwijano to trochę szkoda by było nie wracać, więc jest na pewno trzeba wracać teraz mowy, żeby zastanowić jak to zrobić, żeby być po prostu szybszym za rok im jak jechać samochodem i i jak to rozwiązać w od 2010 roku startowałem we wszystkich Dakar 1 nie startowałem i Dakar zawsze sportowo dla nas dla dla tych zawodników, którzy walczą po prostu wyścig 30 BM czynienie próbują przetrwać tylko tylko się ścigają to było tak, że jest na to 14 dni trzy-cztery dni były Super ciężkiej reszta długu w Polsce 1 wielki wyścig kobiet tylko z walką o sekundę tutaj trochę zostało zmienione ten ten styl, czyli mieliśmy odcinek superszybki dziś ścigaliśmy, ale zawsze, bo wplecione tam miałem 50130 km ekstremalnie ciężkich, które kursować 2 polegał na tym, że ciało tam po prostu przetrwać i przez to bardzo dużo zawodników też wyniki się zmieniały to było widać na pewno motocyklistę, że raz ten był pierwszy raz był dziesiąty, tak więc się zmienia w samochodach no odpadł z tańca odpady na serio padło wiele za niego właśnie nie wszyscy byli do tego przystosowani, że nagle jedziemy bardzo szybko na granicy płynięcia trochę odpuścić i WOS -u próbować przetrwać, żeby przejechać w ogóle ten odcinek mówi się, że Dakar to mu narkotyk jej cieszyć się, że już wylądował jeszcze czy trochę, żeby się po bezdrożach Ameryki Południowej pojeździł nie cieszę się, że się skończy dla gali wszyscy chyba się cieszyli się szczerze że, że wróciliśmy jesteśmy już w Polsce ENA teraz trzeba po prostu się zastanowić jak jak ja ja ja jak do następnego Dakar się przygotować, bo Dakar też jest taki, że to jest to nie 100 m, które można prze, bo przez perfekcyjnie tylko to jest 12 dni, które w, których zawsze ktoś jakiś problem, więc częste problemy gdzieś tam zostają w tyle głowy i wiadomo, że zarobek czy przyjdzie chciałoby się tych linii Tychy tych problemów nie, jakby mieć cały czas dzierży w dłoni trofeum zdradził go nie pokażemy na co Opowiedz trochę o nim trofeum jest jest to taka blacha jest najemnym Sunny Paragwaj Boliwia Argentyna 2017 nie miała żadnych dosyć ciężkie dodaje na pewno podczas kontroli taki ciężki elementy stalowego chyba to jest mosiężne go kawałka blachy dziwi to daje mi na nas kamerach w siódmym miejscu jest w czołówce to jedno, ale zbierała się też pochwały od rywali m. in. od szefa teamu i Straight tak to to było takie miłe w przeddzień przed końcem dostałem taką pozytywną informacją czy 2 zespoły stać, że rozmawialiśmy z nawet przy inżyniera, gdzie indziej mieli wykresy, jakby z wjazdem, jakby jak ja jak dodaje gazet Homo jak używam samochodu na wykresach na komputerze w Enei, mówi że czego w stosunku do zeszłego roku ma największy progres, czyli co znaczy, że jak najszybciej się rozwijamy to też ważne żeby, żeby w przyszłości dalej się rozwiać no to trzeba go też korzystać z tych tych informacji, którego są odczytywane samochodu w relacji z Dakaru na na filmikach czy w transmisjach było widać kilka bardzo groźnych sytuacji, kiedy nawet czołowi kierowcy samochodów wjeżdżali zdarzali się z motocyklistami policzy to jest coś co się zdarza na Dakarze bardzo bardzo często czy po prostu takie wyjątkowe sytuacje, które jak gdzieś tam realizatorzy wyłapali to to jest duży problem dla jak ścigałem się na motocyklu tego nie trzeba MO w czołówce nikt na samochody nie wyprzedzała, ale jak jedziemy jako czołówka samochodów to wyprzedzamy dziennie około 5080 motocykli quadów każdy po prostu startujemy za nimi jest to bardzo trudne no bez wielkich złóż myślisz pieszym motocykliści też oczyścić pierzemy w czasie między nimi tam przebywać jak jest taki głos, że przyrosty nic nie widać często jest tak, że po prostu tematyce pojawia się nagle i nie można do tego, by winić nabędą też kierowcy samochodu, bo po prostu czasem się nie da tego uniknąć bo, bo czasem no jest za blisko, ale nie wiemy jak można, by było to głosowym myślę, że była to na szczęście my żeśmy my żeśmy nikogo nie dotknęli, ale było kilka, ale że bardzo blisko mijaliśmy motocyklistę, bo rosną nagle wyskoczył pomysł pojawił się wtedy trzeba odbić albo w teście motocykliści, gdy na początku mijamy to są motocykliści, którzy ledwo co sobie trochę dają radę tak, bo to są ci najwolniejsi, więc oni czasem prawie, pchając motocykl, więc ledwo się przewracają wtedy trzeba uważać, jakie masz teraz plany te najbliższe było, bo o Dakarze za rok już trochę pomógł mu porozmawialiśmy, a co teraz odpoczynek czy Sojusz mieści się kolejnych startach nie w tej chwili na pewno odpoczynek na pewno trzeba się legły zastanowić co co robimy dalej i co będziemy robili i na razie nie myślę o można powiedzieć tak w jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA