REKLAMA

Czy gry wideo to strata czasu? Jaki mają wpływ na nasze życie? Michał Staniszewski był gościem Patrycji Wanat

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-01-18 17:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
13:48 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą studio z Anną Michał Staniszewski studio Plastic dzień dobry z kinem nasz laureat paszportu polityki w dziedzinie kultura cyfrowa od tego tygodnia co tydzień ze środy będziemy rozmawiać właśnie z laureatami paszportów polityki podczas krótkiej rozmowy po rozdaniu z Anne paszportu w mieliśmy okazję porozmawiać chwilę no i gdy powiedziała coś co bardzo mocno mnie zaskoczyło w 90 %, a nawet więcej to Rozwiń » będzie oczywiście bardzo luźne dzierżawili tak 99 % tych gier wideo to jest taka dość bezmyślna rozrywka, a nieco się bardzo wartościowego przyznam, że ja byłam tym stwierdzeniem bardzo zaskoczona, bo wydawało mi się, że skoro mam tutaj przedstawiciela ze świata gier wideo to on też przedstawiciele świata gier wideo będzie gier wideo przede mną broni, czyli będzie mówił w Gnienie nie to wcale tak nie jest, że no właśnie, że gry wideo to jest bezmyślna rozrywka ja jestem troszkę innym przedstawić harfę Węgier czy media próbuje z tym walczyć oczywiście chciałbym, żeby było 90 %, jakby było 90 %owe było Super ja mam ten problem, że np. my rodzice nie grają w grę i nie prawdopodobnie byłoby bardzo trudnej nauczyciel nie znają podstawowego języka gier, który powstawał przez ostatnie 30 lat natomiast mam tam też ten problem, że oni są w stanie iść do kina marzenie co tydzień, ale przynajmniej raz miesiącu znajdą film, który będzie całkowicie przeznaczone dla nich idzie i gramy tak nie jest, a czy jest szansa, żeby te światy połączyć wydaje mi się, że tak w 2016 rok to był bardzo obfity ginie rok dla gier w serwisy nie podawały standardowych najlepszych 10 gier 2016 roku tylko najlepsze 50 czy nawet najlepszy 100 i wśród tych gier już byłbym w stanie znaleźć 10 gier przynajmniej, które nie były tylko wyłącznie czystą rozrywką tylko miała treść czasem bardzo dobrze przedstawione w taki bardzo innowacyjny sposób, którym nie tylko, że przekonywał gracza to też pozwala graczowi zrozumieć dany problem no ale to jak w takim razie takich gier należy szukać, bo tak mówić o swoich rodzicach to jak też skromnie spojrzał na moją osobę nie grała może w 5 kier w moim życiu to faktycznie nie były strzelanki oczywiście te nie były to nie były bardzo bardzo zręczność owej gry, bo nie jestem w stanie poruszać się zręcznie padłem ne, by nie byłam nigdy tego nauczona, ale tu były bardziej Węgry nowości, które wymagały pewnego pewnej strategii inne tutaj były bardziej łamigłówka ami jak likiery wyszukać jak ma ich szukać osoba, która właśnie w tym świecie nie jest im też bardzo trudne ogólnie zagadnienia, z którymi chcą walczą duże firmy posiadające takie sklepy z grami, żeby można było dopasować my tak Gerry dałam im do własnych upodobań i do dziś nierozwiązana natomiast jest ten sam ten język poruszania się po grach to jest coś co moim zdaniem jest mi jest niezbędna, żeby faktycznie mógł moc z nich korzystać, bo tak naprawdę w tych wartościowy gracz zazwyczaj nie chodzi o to, żeby zdobywać jakiś celę, żeby zdobywać punkty rywalizować tylko, żeby eksplorować opowiadanie, żeby eksplorować inne tak to nazwijmy abstrakcji nie treść i jakie emocje, ale mimo wszystko one korzystają z tego języka gier wydaje mi się, że nadchodząca wirtualna rzeczywistość zupełnie to zmieni, czyli zmieni się ten język gier, a także i już teraz wiem, że on zostanie napisana od nowa, więc to jest fajny moment, żeby tak naprawdę wskoczyć, bo trzeba wiedzieć nic nie zrobiliśmy takie testy, w których faktycznie dochodziło do takich sprzeczności, że osoba, która nigdy nie grało się bardzo dobrze czułem wirtualnej rzeczywistości, gdyż po prostu zachowywała się jak zwyczajna świerk intuicyjnie bardzo intuicyjne i to jest głównie przez dodanie kontrolerów, które są naszymi dłońmi przedłużenie mieszka w dłoni tej wirtualnej rzeczywistości, więc możemy powiedz mi się wybrać przedmioty do rąk analizować je łączy ze sobą i tys dół duża natomiast jest jeszcze nierozwiązany problem poruszania się czyli, żeby pójść z punktu ADO punktu UB jest kilka rozwiązań np. takiej teleportacji męczyli przechodzimy spokoju do pokoju w jak na razie wystarcza to znaczy jest wystarczające, żeby opowiedzieć jakąś historię ciekawą, ale no wszyscy pracujemy nad tym, żeby rozwiązać Leon tutaj słucham tego lekkiego science-fiction, ale inne pytanie moje jest takie było, bo jeśli rozmawiamy o właśnie tak zaawansowanych grach wideo znaczą takich grach, które nas faktycznie przynoszą leki zupełnie inny świat narty czy to może mieć również oddziaływanie na inne dziedziny naszego życia, czyli te techniki wykorzystywane przy budowaniu nowego języka gry wideo mogą oddziaływać na inne dziedziny naszego życia w myśl, że tak, jeżeli chodzi o wirtualną rzeczywistość 12 % to jestem pewien, że my, że to będzie bardzo mocno połączone z innymi dziedzinami z i sztuki w ogóle życia całkowicie ja podam taki prosty przykład innym niż my w naszej grze mamy postać baletnic grzebano także ma pan poseł barem technicy i GL najfajniejsze, jeżeli chodzi o taki pierwszy doznania to jest to, że mamy baletnice przed naszymi oczami, która tańczy 1,5 m od nas i normalnie w rzeczywistości jest to niespotykane, bo jeżeli idziemy do teatru na przedstawienie to tam baletnica jest ta malutka w zależności od miejsca, które dostaniemy w tym w pewnym sensie, że jest nie to ostatnie miejsce to czymś trochę, jakbyśmy oglądali w telewizji natomiast wirtualnej rzeczywistości mamy poczucie tej obecności, więc powiedzmy, żebyśmy stworzyli Opera, w którym stoimy obok śpiewaczki jest to o wiele ciekawsze doznania niż po powiedzmy może przesadzam troszeczkę z rzeczywistością, ale jest to jest dosyć ciekawe doznania, żeby w ogóle tu spróbować, czyli Tekla takie doznanie uczestniczenia w gdy prawda nie tylko być widzem, ale też uczestniczenie dokładnie pomyślmy sobie o teatrze, w którym nie ma widowni jako takiej tylko mamy aktorów sceny, a widownia tworzymy my poprzez umieszczanie naz w jako obserwujących w rolach statystów, czyli przykładowo jest dla nas dziś film z dziesiątką statystów jesteśmy 1 z nich i oglądamy aktorów, którzy są metr 1,5 m od nas, bo to jest oddziaływanie gier nam na te i inne dziedziny asy w takim razie z późno drugą stronę i skupmy się właśnie na grze Band w jaki sposób po pierwsze, jakie były założenia gry Band, a po drugie, Nycz jak tutaj właśnie inne dziedziny sztuki oddziaływały na stworzenie tej gry może założę zaczniemy od samych założeń założenia podstawowe od samego początku to było to, że chcieliśmy opowiedzieć historię o rodzinie o kruchości rodziny i na samym początku mieliśmy dokumentu miał bodajże 80 stron i z tego dokumentu może 5 stron zostało, ale najważniejsze założenie, czyli te argumenty jakaś forma scenariusza, ale tak powiedzmy takie podstawowe założenia na zasadzie, że będziemy mieć taką bohaterka będziemy mieli taki świat to są podstawy postaci jakiś stary fragmenty dialogów, jakie technologie użyjemy i t d. i t d. to z tego zostało właśnie 10 % na sam pociąg nie mieliśmy w ogóle tancerki, bo w grze jest tutaj mówiono, że poruszam się baletnica tylko biegaczkę i je na medium Grove mato do siebie, że musimy często i teraz walczyli robić w wersjach sprawdza czy działa i jeżeli nie chciała robić następną, więc literowe niż my dawaliśmy i dotarliśmy do momentu, w którym bym bardzo korzystaliśmy z innych z innych dziedzin przede wszystkim już samego tańca nowoczesnego i baletu i gimnastyki, bo nagrywaliśmy drzewom tancerkę prawdziwą tancerkę tak można ująć w tym, ale też korzystaliśmy ze sztuki ma modernistycznym sztuk wizualnych i dokładnie obrazów modernistycznych z początku poprzedniego wieku wciąż jeszcze zapytać na koniec o możliwości polskiego rynku to też takie pytanie, które często się pojawia i to dotyczy tematu, który mówi się od lat, że ten rynek gier wideo w Polsce bardzo mocno się rozwija to są duże pieniądze to są bardzo zdolni ludzie Czyżby Polska ma szansę bycia kimś Dobosz gra się użyć takiego mocnego słowa jak lider Europy jeśli chodzi o gry będzie bardzo trudna prześcignąć wielką Brytanię, ale tak poza tym cała przy rozwoju z takim jak mieliśmy do czynienia kilka lat temu myślę, że jesteśmy w stanie dotrzeć na to drugie miejsce szczerze powiedziawszy, bo przed, bo będzie jeszcze Francja natomiast my tak Polska zdecydowanie ma silną branżę gra w naprawdę jestem zaskoczony natomiast nie znaczy marzeń nie aż tak bardzo zaskoczony Otóż, bo widać od pewnego czasu, ale też czachy np. mają bardzo fajną branżę w mniejsza, dlatego że jest po prostu mniejsze kraje, ale jak na swoje możliwości to jest potężniejsza tak naprawdę jeszcze branże niż u nas tylko po prostu mają mało ludzi z czego to się wzięły żony w tym na tacy mocni w wydziale miała kilka teorii w tym pierwszym torem jest to, że jest to związane z takim ruchem krzywicy rajdem scena, która była bardzo silne kilka lat temu i duża część, jakby to powiedzieć założycieli dużych firm w Polsce pochodzi z demo Scene również tych prawda i tak, a druga to związane z piractwem co rynek, bo my zaczynaliśmy cwaniactwo Polskę nam się opłaciło w tonie było cwaniactwo wtedy to była jedyna możliwość, dlatego że nie było żadnej dystrybucji legalnych gier i piractwo w Polsce miał taki okres był po prostu normalna dystrybucja 1 nam ich i te jak opowiedzieć założyciele tych tych dużych firm w Polsce to są właśnie ludzie, którzy Stalina na giełdach komputerowych natomiast tym co jest istotne jest to, że ci młodzi ludzie mieli dostęp do oprogramowania, które normalnie kosztowo bardzo duże pieniądze były stosowane tylko w profesjonalnych firmach i jej takie powiedzmy dzieciaczki jest szkoła średnia niż ja tam giełda i tam za cenę pączka z oprogramowaniem dostawali, więc mogli się go nauczyć natomiast ich rówieśnicy w krajach zachodnich, którym nie wiedzieć wtedy szkielet moralny tak nazwijmy rzecz, choć oprogramowaniem lub bardziej już ustabilizowany oni po prostu tych tego oprogramowania nie mieli w dzisiejszych czasach jest to jest, że to rozwiązane, dlatego że oprogramowanie, z czym mają wersje do uczenia się uczelnie mają szkoły ma mogą otrzymać takie oprogramowanie, więc ten problem polis jest częściowo rozwiązany no tak dajcie nam narzędzia się ich nauczymy ich pokażemy wam w tych bazach tych co potrafimy Biennale Delta, gdzie nadal dziedzina ta kategoria, w której gmina otrzymała paszport polityki tak jak powiedziałam na początku kultura cyfrowa elewacja kultura cyfrowa to nie tylko gry wideo i ty rozumiesz, że ta kategoria możesz zdefiniować remont u mnie wszystko się bardzo cieszy, że ta kategoria powstała, bo ja pracuję z grami, ale wcześniej pracowałem na problem czysto artystyczne życie w w jakimś cudem ocalałym, którym wspomniałem i kultury co jest bardzo szeroka to nie dotyczy tylko włącznik gier dotyczy też serwisów internetowych instalację elektronicznych instalacji oświetleniowych to suma to są rzeczy, które w powstaniu misji coraz więcej i cieszy niezmiernie, że poddane zostają dostrzeżone MGM to bardziej tak, żeby to uściślić komuś powiedzieć, że jest tam wszelka sztuka, której stworzone za pomocą kodu takiego wykonywanego maszynowego na komputerze o tym wszystkim opowiada nam Michał Staniszewski studio Plastic laureat paszportu polityki w dziedzinie kultura cyfrowa taka długa rozmowa z Michałem Staniszewskim już również w najbliższą sobotę o godzinie dwudziestej w audycji człowiek w 20 PS jeszcze bardzo gratuluje nagrody dziękuję bardzo zobaczymy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA