REKLAMA

Buddyjska i transpersonalna koncepcja umysłu. Rozmawiają Wojciech Eichelberger i Tomasz Stawiszyński

TOK Powszechny
Data emisji:
2017-01-18 19:00
Audycja:
Czas trwania:
01h 53:49 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
państwo witam serdecznie w na kolejnym spotkaniu z cyklu spotkań filozoficznych w ogrodzie zimowym teatru powszechnego dzisiaj kolejne spotkanie z tego z tej od zimowej odsłony rozmów nieświadomości jeszcze kilka tych rozmów nieświadomości będzie zapewniona ten kolejny semestr letni po feriach warszawskich jakiś inny temat z myślimy dzisiaj naszym gościem jest Wojciech Eichelberger psychoterapeuta autor wielu książek na temat psychologiczną terapeutyczną no i wreszcie taki też Rozwiń » pionier psychoterapii psychoterapii w Polsce można powiedzieć za dużo powiedziane w koordynator okres ich skromność będziemy dziś mówili o koncepcji nieświadomości w psychologii transpersonalnej i zdobyliśmy czy w ogóle z rozmaitych ujęciach wschodnich czy dalekowschodnich do tej pory podczas tych spotkań rozmawialiśmy głównie o różnych zachodnich ujęciach nieświadomości dla tych z państwa, którzy są pierwszy raz albo się nie zetknęli z nagraniami tych spotkań, które są dostępne na stronie Radia TOK FM TOK FM kropkę po w takiej zakładce TOK powszechny z krótko tylko z Kapitolu, o czym właściwie do tej pory była mowa o naszym pierwszym gościem był dr Paweł Boguszewski neurofizjolog Jon mówił o tym w jaki sposób koncepcji nieświadomości gościły w zachodniej myśli czy zachodniej myśli psychologicznej filozoficznej obecna od końca dziewiętnastego wieku początku dwudziestego wieku jest dziś postrzegana przez środowiska neuro naukowców, czyli ludzi zajmujących się czy tworzących pewne pole badawcze interdyscyplinarne zajmujących interesujących się ludzkim mózgiem i umysłu ludzki definiuje mających jako jakiś fenomen mózgu właśnie jako produkt aktywności mózgu ta koncepcja nieświadomości laury naukowe współczesna różniła się znacząco od koncepcji tradycyjnych psychoanalitycznych, która z kolei omawiał prof. Andrzej Lepper mówiliśmy o koncepcji nieświadomości u Zygmunta Freuda i dziękujemy u Zygmunta Freida Enei dzięki dzikiej rzeki Alla Camera głównie, ale też trochę o w ujęciu Melanie Klein naszym gościem była także Zofia Milska-Wrzosińska też 1 z pionierek psychoterapii w Polsce w gminnym, która mówiła w jakiej perspektywie bardzo praktycznej mówiła z perspektywy osoby, która prowadzi na co dzień psychoterapię szkoli także psychoterapeutów ma do czynienia z dnia świadomością w sposób żywy i bezpośredni można powiedzieć nic z niej świadomością jako pewnym konceptem teoretycznym wykorzystywanym Hermana antyczny czasem np. rozumienia rozmaitych zjawisk także zakresu różne kultury czy historii tylko właśnie jako osoba, która ma do czynienia z pacjentami po prostu z ludźmi cierpiącymi korzysta z tych różnych koncertów pojęć po to, żeby bardzo konkretną pomoc przynosić naszym gościem był też dr Zenon Waldemar Dudek, który mówiło koncepcji nieświadomości Carla Gustava Junga nieświadomości indywidualnej zbiorowej był naszym gościem także prof. Arkadiusz Stempin, który mówił z kolei o tym w jaki sposób historyk czy historycy patrzą na takie pojęcia nieświadomości przyglądaliśmy się w tej rozmowie z prof. Stempin różnym tekstom, w których używa się narzędzi psychologicznych np. rozumienia zjawisk społecznych albo historycznych win czy ktoś jeszcze tak uroczyście prasa Jacek Hołówka też był tutaj, na którym są mu miał stosunek do pojęcia nieświadomości raczej krytyczne do tych różnych pojęć wypracowanych w obszarze tradycji psychoanalitycznej pewnego rodzaju własne rozumienie tego pojęcia prof. Jacek Hołówka zaproponował, ale to była taka można powiedzieć filozoficzna krytyka tych różnych narracji nieświadomości, która nas filozofii w psychologii zachodniej są obecne pomyślałem sobie, że któraś do tej pory się ograniczali się wyłącznie do perspektywy zachodniej to czas na to, żeby rozszerzyć w niczym spektrum i porozmawiać także o różnych ujęciach, które niekoniecznie w obszarze kultury zachodniej się pojawiły ujęciach umysłu ujęcia w nieświadomości jeśli jakiś Kornela z tego Zachodniego pojęcia nieświadomości w tych różnych wschodnich ujęcia będzie można zidentyfikować, ale także, żeby porozmawiać o pewnym szczególnym nurcie w dwudziestowiecznej psychologii czy filozofii 3 religie być może czy duchowości właściwie na nurcie psychologii transpersonalnej korzystający zresztą bardzo intensywnie i szeroko jest rozmaitych wschodnich duchowości Wojciech Eichelberger w mgnieniu oka można powiedzieć w tym temacie psychologii transpersonalnej chyba 1 z jedno takich na jej lepszych polskich ekspertów psychologii transpersonalnej macie taki nurt właśnie dziś w latach sześćdziesiątych zapoczątkowany przez Stanislava Grossa Viktora Frankla i Abraham Maslow aktywu taki właśnie inicjatorem powstania czegoś co okazało się być nowym dość takim kontrowersyjnym min rewolucyjnym w jakim sensie nurtem w tradycji zachodniej psychoterapii psychologii, ale jeszcze wiele innych nazwisk oczywiście z nurtem trans personalnej się wiąże, a to słowo skądinąd po raz pierwszy w kontekście psychologicznym użyte zostało potem przez Carla Gustava Junga, który był też 1 z bohaterów naszego spotkania zacznijmy może w takim razie o z psychologii transpersonalnej jako takiego łącznika pomiędzy światem Zachodu i światem Wschodu i od trans personalnej koncepcji umysłu, bo trans personalnej koncepcja umysłu różni się znacznie od tego co mu zastali twórcy psychologii transpersonalnej w zachodniej tradycji różnych koncepcjach umysłu, jaki zachodnia tradycja wypracowana IT filozoficznej ta psychologiczna i ta naukowa powiedzcie im na to przede wszystkim dziękuję za zaproszeniami utrzymuje się zaszczycony, że w tak znakomitym gronie w tej się znalazłem jeśli chodzi o transport są nanotechnologie to trzeba naprawdę o zasadzie w jego zacząć go Pocztylion-Arka osaczyli rewelacja działali w recitalu próżną uczeń Freida niniejszym proszę państwa słyszała zadziornym w ogóle przetestował ten właśnie w ciekawe kolega służył w w koledzy też, aby móc się, więc kolega pisarz no tak nalega też słyszał, aby w zasadzie ani późną uczeń frajda, który był zresztą inny też tracimy na uczniem nieposłuszne King, który był w opozycji do swego mistrza podobnie zresztą Beyond i brali udział w tamtych czasach niesłychanie aktywny brał udział w różnych konferencjach dyskusjach 11 z prominentnych postaci tego wczesnego rozwoju psychoanalizy Unii i został kompletnie wycen wzorowany wyemitowany uważa Lis historii geografii historii psychologii, by chyba, dlatego że jego przekaz był bardzo radykalnym bardzo trudne, ponieważ on mnie też prawdę mówiąc niewiele znalazłem na jego temat wisiał kiedyś próbowałem w internecie nie grzebać w wiecznie jest sporo jego tekstów po włosku po niemiecku niestety to nie są dla mnie dostępne języki wręcz, że po polsku chyba jakiś fragment tekstu osadzonego Jerzy Prokopiuk tłumaczył on herbata, ale też uda się namówić Stężyca się dziś były jakieś teksty po no, więc o może w chciałem od razu się przyznać, że nie jestem filozofem z tylko o takim praktycznym psychoterapeutą i chce może w związku z tym nie będę omawiał filozofii osadzili go coraz wyższe jak się zdążyłem zorientować jest bardzo bliska temu przekazowi, którzy pod ziemię ze mnie jest obecny w wersji zresztą bardzo bliskie ich i powitam państwu próbkę jego sposobu pracy lub świń trend ten komu się dość radykalną próbkę z wyobraźcie sobie, że jesteście państwo przechodzicie w zasadzie jego talent Marcin jakąś narrację na temat własnej biografii porównanie różnych problemów, które raz w życiu spotkały różne sierpień rożnych zawodów w dużych kłopotów z innym systemie Maszewo nasze przekonania mają się do tego jak świat wygląda tak dalej Ano ni raz siedzieli wtedy mówić tato ty ja też dobrze to już wszystko rozumiem to teraz proszę wziąć karteczkę papieru tracili, którzy bardzo niech pan czy pani pisze to co może pan się panu za 800 z pan podyktować jakiś tekst wasz potem się do tego jakoś będziemy razem odnosić w no i i dyktuje tym samym przyjęto, iż literaci tekst Dziennika nie jestem czy też osoba musi pisać pierwsze osoby, że ktoś odnosi Dani, więc wyposażyli dyktuje nie jestem swoimi myślami przekonaniami swoimi poglądami z uświadamiamy sobie w następnych zdań nie jestem swoimi emocjami uczuciami uświadamia mi się od następnej serii nie jestem swoim ciałem ani płcią tego ciała uświadamiamy set nie jestem żadną ze swojej przynależności ani identyfikacji z 700 nie jestem swoim imieniem nazwiskiem nauczyłem się tego nie pamiętam, uświadamiając sobie cel, a jeszcze Niejestem żadną ze swoich ról społecznych ani rodzinnych 7003 ile państwo wchodziło widzicie dokonywały dziś radykalnej redukcji de wszystkich w Szwecji potocznie przez nas i na co dzień używanych wymiarów tożsamości tego co nazywam tożsamością psychologiczną i mówię to wszystko jest prowizorka to ten jest coś wyuczonego planu to nie jest prawdziwy te prawdziwym kompromis to coś co sobie to wszystko uświadamia czy pan coś czym to wszystko się od Diora niejako w lustrze no, więc potem uprosił swojego swojego klienta, żeby to przeczytał głośno ze zrozumieniem teraz powolutku patrząc na bocznym Jaros, więc skończył to czy też z tego pytał czy ma pan jeszcze dziś problem no i w, nawiązując doradzą państwu te kontuzje terapia jedno sesyjna w inny oczywiście w idealnym wydaniu naszej A1 sesyjne ani nawet powiedziałbym piętnastominutowe słychać, choć w tym wcześniej wcześniej trwała ta narracja biograficzne jego klienta we wnęce też zajmował trochę czasu no ale potem będzie radykalne cięcie tak i trzyma pan jeszcze dziś problem my 37 problem był tak normalnie nie wiem jak państwo byście zareagowali na na nartach zaadresowany do was tekst tak dziś 3 omówienie pierwsze osoby w ten sposób o tych wszystkich prawda o wymiarach naszego istnienia, do których jesteśmy za bardzo przywiązani ze ACo dzieli uważam to jest zresztą bardzo spójne z buddyjską psychologią czy indyjską buddyjskim przekazem, że to, że w wszystkie nasze identyfikacji są prowizoryczne i przemijający i właściwie jedno co tu dużo gadać się pokrywać z naszym doświadczeniem życiowym pragnę poglądy nam się zmieniają przekonania nam się zmieniają ciało nam się zmienia giełda zmieniają nam się uczucia często się nawet płeć możemy zmienić prawda no już nie mówiąc o różnej przynależności aktorki i tym jaśniej identyfikujemy w wymiarze społecznym i fakt, że 3 ronda no i że poglądach mówił, więc właściwie z bardzo spójne z zaś w codziennym doświadczeniem można powiedzieć, że to wcale mnie stać się specjalnie radykalne tak jest dziś nasze życie dobiega kresu w którymś momencie my musimy przejść przez to ucho igielne, kto się mówi my tam nie za bardzo się daje coś przenieść na drugą stronę, więc właściwie sadzili również zaproponował Sejm chcesz przejść przez ucho igielne znaleźć się w tzw. nie wie czy w jakimś stanie łaski na to musisz to wszystko porzucić rozstać się z 2 się rozstajemy w chwili śmierci sprzed 2 tysięcy zloty od 1 od zwierzyny odbywa się w czasie podobny proces tylko, że on nie jest tak błyskawiczne nie polega na na na nas samych refleksji dziś też w skoncentrowaniu się z tego typu tekstem adresowaną do siebie tylko na rejestrację powolny w pozbywanie się tych kolejnych warst w brodatych tych różnych identyfikacji tożsamości właśnie się że, które mają przemijające i prowizoryczny charakter i to jest to to jest bardzo zbieżne z siedzieli pasażerowie i jej wody w Rzymie generalnie nie tylko też niektóre szkoły jogi bardzo wyraźnie atakują centra w pełni zasłużone i tego jak to się tragiczny złudzenie ego z gotowych to wszystko co w zarządzie znajduje w tej tzw. litania socjalnego w automatach o jakimś nabyło kaci nas to wszystko jest właściwie składnikiem tego co nazywa się go albo personą trend na jest to zasadnicze pytanie trans personalnej psychoterapii, ale nie tylko, bo właśnie tych różnych technik niż szkół które próbują ukierunkować nasze poszukiwania na na to co się nazywa prawdziwą tożsamość w sieci prawdziwym umysłem, bo prawdziwą naturą na sam no one wszystkie mówią z tym, że trzeba dać Święty spokój TFI zbadaj co się stanie kim będziesz ty to wszystko odrzucić gdy, gdy przestanie się z tym identyfikować, czyli do wydania mistrza Zenon to to żniwa się do pytania, że bardzo prostą przychodzisz na na doc. Wanda, czyli taką bezpośrednią konfrontację z nauczycielem ujęcie może zadać pytanie, jaka byłaby twoja odpowiedź na pytanie kim jesteś, gdyby w swoim umyśle nie była nie wymyśli on udzielić teraz czy spróbują ledwie się zwrócić uwagę na wagę tego wydania na odpowiedź w duchu ze mną brzmi herbata jest dziś bardzo smaczna mówi pan od biedy myślałam już na ja w częściowo zaliczyłem próby z po bazarze byś powiedział, że na herbatę jest bardzo smaczna też być przesadzi no więc tutaj prawda w tym w tej interwencji, bo na interwencje są dźwigowe znacznie dłuższe niż interwencja ministrze w w stylu leci po całości obrazu czy konfrontuje z całym tym obszarem tej wyobraź sobie nie masz w myśl ani 1 myśli jak państwo odpowiedź na pytanie kim jesteśmy czyli jaka tu jak konto mamy wskazówkę na taką wskazówkę, że tak naprawdę istniejesz poza tym co myślisz osobie na świecie o wszystkim co pamiętasz dawcy przyniesie identyfikuje się w linii jeśli chcesz dowiedzieć rozwiązania w swoim życiu, które się naprawdę ma uszczęśliwić Kent na to kto to jest coś, czego co musisz wziąć na wieczny mit zakwestionować taki nie wejść w ten świat bez myśli doświadczyć świata bez myśli jeszcze inne mojemu ulubionemu pisowcy są w historię, że ten model dotyczy omawiany jest jest sprawozdanie z rozmowy wymiana między mnichem opatem nauczycielem mistrzem ale, a jakimś tam prawda w szeregowym mnichem, który praktykował w tym klasztorze i przez te kilkanaście czy kilkadziesiąt lat MEN jak to się mówi nie przebił się przez przez tę zasłonę 4 iluzji i nikt z determinowane zrozpaczony dopada dziś swojego nauczyciela w ogrodzie w czasie spaceru była jego za klapy mówi fachowiec wyników w tę prawdę, bo inaczej się zabije, więc względem się ludzie nie patyczkują z no, więc niższe byłyby ostra ja łapię jego zakład mówi ty idioto przestanie ganić za prawdą zatrzymany w swoim umyśle 1 krótką chwilę, a prawda strzelić w PSP w, więc po to jest się ten sam przekaz był czas na wschodni tutaj prawda Kartezjusz nam się też kłania nie jak ja ciągle nie mogę się poradzić z tym z tym tłumaczeniem Kartezjusza wydaje się, że go krzywdzi też, że Cogito, Ergo są tłumaczone jest zaś jako myślę, więc jest też chodzić po znaczy więcej niż my śledczy poznaje go do świadczeń netto z promocyjnego doświadczenie i myśleć jak w tym co się mówi nam tej herbaty dziennie wymyślić plan, żeby wiedzieć co to jest w Rzymie doświadczyć nawet w lesie mówi najpiękniejszy tekst owo, gdzie jeszcze nie zaspokoją niczyjego pragnienia więc, że są z tego co, więc gokarty dziś dokonał podobnej redukcji flotę Wiślaną, gdy nikt z sformułował to swoją ostateczną diagnozę trend w ludzkiej tożsamości swojej tożsamości po sygnale z mizernym pytał wydanej Kartezjusza w ocenie na kim jest jak myślisz czy w ogóle jesteś jest już dla Kartezjusza niewyobrażalne staną się nie jestem pewien leśnicy biją się, że rzeźba historia go krzywdzić tych, że w tym roku oświeceniowym zachwycie umysłem traktują trochę sfałszowano jego intencji jego duchowy dorobek Kartezjusz jednak jest realistą to znaczy i to jego koncepcja świadomości właśnie, bo oni świadomości to u Kartezjusza trudno mówić, choć istnieją koncepcje właściwie Kartezjusza widzący jako nestora koncepcji nieświadomości, że ten gest odseparowania się od wszystkiego właśnie co nie jest moją czystą myślą nie ta figura z Łodzi cielak, który może rozpoznawać przed moimi oczami najbardziej nęcąca iluzje, które nie wciągają swoją pozorną realność to jest inny przy niektórych ujęciach taki trochę prototyp koncepcji nieświadomości, niemniej jednak to Cogito jest w bardzo substancja palna jest substancja czynna w kontrze jeszcze dużo innej substancji jawności tych właśnie 2 substancji wolności, która na które, z którymi obcujemy, czyli że przyrost ciągłej jeszcze oprócz rzeczy myślących to materia jest substancją jest Warta jest nie redukowana moje ja też jest redukowane w tak tak tak bym rozumiał go myśl to Kartezjusz byłaby dziś rzeczywiście kłopot z fizykami kwantowymi jeśli chodzi o mnie redukowane materii raczej cicho i inni wracają do tematu w, więc potem właściwie na długo zapomniano o psychologii transpersonalnej Jonaszem jak gdyby pojawiła w latach sześćdziesiątych z powrotem 3 dni nurcie właśnie w jakimś pisowskim prawda tego zasysania duchowości wschodniej przez kulturę Zachodu co było zresztą w jakiej sąd w dużej mierze wynikiem takiego rozczarowania, ale z owocami, które przynosiła ta duchowość praktykowane powszechnie naszej gminy w naszym obszarze kulturowymi cywilizacyjny skok no i tam w mniej więcej wtedy nie ma sobie trochę wcześniej te maszyną był waszym pierwszym naukowcem, który się z postanowił zderzyć trochę przypadkowo rok temu się chyba zderzył się z tym wymiarem ludzkiego umysłu, który dane namierzyła zadziałali namierzają różnią się do tradycji mistyczna ezoteryczne w trzeźwego umysłu pustego tak umysłu prawdziwego islamu islamskim wstrzyma się konfrontować to pewnie państwo dokładnie wiecie, że on z postanowił zbadać ludzi, którzy twierdzili, że mieli brać lecisz wyjątkowe doświadczenie prawda, który się nazywało Piszczek sprytnie schowane w jego, czyli takie doświadczenie wglądu w swoją prawdziwą naturę i konieczne okazało się, że tak, że sporo jest takich ludzi więc, więc oni się jakoś przebadał zrobił też wywiad z Rosińskim otoczenia najbliższego, żeby jakoś to weryfikować jakąś przemianę i sposoby istnienia i zachowania prawda po tym, wypitym wspólnie z prób okazało się, że to się trzyma kupy na wstępie w dni na jej właściwie nic tego kontynuować te koszta wszystkim wypadło z rąk w dni na odbicie biorąc im zaraz zaczął święcić triumfy i im właściwie na sprawa została zapomniana teraz ją podniósł troszeczkę takiej badacza amerykańskiej węgierskiego pochodzenia, którego chyba nazwiska nie wymówił prawidłowo w czasie nazwami Chaim czy Krzan Michaił herbatę to prof. Harvardu, który w Leeds napisał książkę przepustki szykować się zatnie jak jest po polsku też wydana po polsku przepływ obcowanie z oflagu w dni miała się też zajął podobnymi podobnymi Stanami umysłu ludzi którzy, którzy te po prostu chodzą po świecie braciszek wróci jak my którzy też deklarowali, że od czasu do czasu wchodzą w taki stan umysłowości, który nazwał w nałóg przed upływem, kiedy wy też się ich to co robią odbywa się w sposób niesłychanie Walecznych po kryjomu bez bez wysiłkowe płynny bez też takiej świadomości oddzielenia podmiotu od od akcji od działań w temp żywo się podmiot działający staje się samym działaniem ci co nazywamy często transem tak w 21 dni okazuje się, że żal, że w tym stanie ludzie osiągają fantastyczne wyniki są niesłychanie kreatywni i wydani w swojej pracy się dziś niezmordowanie w jakim sensie militarnym nie, dlatego że że czynność leżącą wzięli także wciągnęli parę kresek tylko po prostu wyniku prawda jak dziś sytuacji, która się wytworzyła prawdę w w danej chwili wdanych okolicznościach nigdy bandyci księgarni na liście przyjrzał tym sytuacja z bliska, zbierając różne wywiady to okazało się, że to, że są to sytuacje, które wymagały bardzo dużego zaangażowania ci wyjątkowego zaangażować, który stanowi część duże wyzwanie amnezji i ich całkowicie angażowały uwaga ktoś mówi porywał świadomość tego człowieka do tego stopnia, że rząd tracił w tym działaniu poczucie podmiotowości w tym dobrym sensie tego słowa traci tak właściwie odzyskiwał w tej podmiotowości Ergo to traci, więc to są bardzo interesujące badania i z tego co wiem też nie słychać o tym, żeby ktoś kontynuował te badania, więc może być przejawem stworzono nam się nie najlepiej się kolejki nie stanowi inaczej straci na wyzwanie trudne do podjęcia szczególnie w obszarze dziś usiłowań naukowych lub, więc może tyle lat i psychologii transpersonalnej raz się to trzeba by pograć w nieświadomości Ano właśnie dobro ale zanim jeszcze czy zapytamy o nieświadomość mówiłeś tutaj o Kartezjusza czuł w ogóle o pewnych różnicach w we wschodnim zachodnim nie w rozumieniu, ale i doświadczaniu podmiotowości to takie meta pytanie może 3 z meta poziomu trochę pytanie do tej dyskusji marżowości ja na samym początku to pytanie powinienem zadać nawiasem mówiąc z myślą, że David siłą jest taką też ciekawą postacią w zachodniej filozofii to Szkocki filozof osiemnastowieczne lektury w gruncie rzeczy jest takim buddystą tutejszym zachodnim, bo on w swoich badaniach nad naturą umysłu ludzkiego dokonała takiej właśnie operacji, jakiej mówiłeś stara się atakować pewnej introspekcji i odnaleźć to interes frakcji to też jest jego polemika z tą tradycją kartezjański odnaleźć w tym doświadczeniu wglądu w siebie coś co jest stałe niezmienne właśnie i powiada, że nie odnajduje nic takiego, kiedy introspekcji dokonuje i tamten podmiot się pięknie rozmontowuje na naszych oczach można powiedzieć przy użyciu tych wszystkich pojęć, które tradycja filozoficzna zachodnia wypracowała, ale istniał taki pogląd z umów jeszcze mocno chyba obecny w psychologii niekoniecznie tej bardzo naukowej czy akademickiej w psychoanalizie także psychoanalizie Ługowski przede wszystkim przez samego jądra zresztą wypowiadanych wielokrotnie, ale dziś to pytanie w jakim sensie dalej pozostaje aktualne na ile w ogóle ktoś, kto wyrasta w tradycji zachodniej ktoś, kto odbiera pewną formację mentalną intelektualną psychologiczną na zewnątrz zachodniej cywilizacji z jej wszystkimi pojęciami tradycją z niej właśnie wizją min idea, która jest jakoś zasadniczo powiedział radykalnie różna od tej rewizji buddyjskiej DJ -a jest pewnego rodzaju iluzją po prostu tutaj jesteśmy mocno na osobistej historii czy indywidualnej historii właśnie czy indywidualnej tożsamości skoncentrowani nie tylko w sensie pewnej narracji intelektualnej, ale także tego, że nasze doświadczenie jest tak skonstruowany, że na rzec że, że nasza tożsamości indywidualności właśnie jemu podlega coraz silniejsza mówi sercami w miarę Nine w miarę dorastania mam takie wrażenie na ile właściwie ktoś, kto odbiera tego rodzaju formacja ta formacja sięga znacznie głębiej aniżeli tylko w Boniewie zestawu poglądów albo do jakiegoś modelu samo rozumienie, który przyjmujemy no bo istnieją takie badania pobożności długo jeszcze rozmawiać o zasadności ne tego podejścia, ale jest ona przed badania naukowe właśnie, które pokazują, że mieszkaniec zachodniej cywilizacji mieszkaniec kultury dalekowschodniej małe mózgi, które działają inaczej mają umysły także, której inaczej działa to w obszarze percepcji, zwłaszcza widoczne na umysły zachodnich wychwytuje konkret koncentruje się na jakiś powód większych obiektach umysł wschodni postrzega pewną całość, więc ta formacja jest na tyle głęboka, że modyfikują jakieś głębokie pełne biologiczne właściwie struktury naszej naszej percepcji, a na ile ktoś taki wyścig w ogóle rozumie, o co chodzi w twojej anegdocie jest mistrzem Zenek albo w ogóle ma dostęp do jakichś doświadczenia źródłowego, na które jest doświadczeniem przekazywanym w tradycji zębów w obszarze jednak innej kultury inaczej kompletnie formującej konstytuujących jednostka od samego początku na ile możemy być buddystami jako mieszkańcy Zachodu innymi słowy twoim zdaniem pytam czy jako i i teoretyka nazwijmy to i psychoterapeuta i psychologa Zachodniego, ale zarazem jako kogoś to od wielu lat praktykuje ze myślę, że w tej w jest gorsza wiele wskazuje na to, że się, że jest odwrotnie niż przypuszcza nasz inny, że to właśnie ludzie Zachodu mają w tej chwili bardzo dużo kłopotów ze swoim ego taki list z własnym poczuciem tożsamości takim trwałoby raczej stałe oparcie w jakiś poczucie ciągłości tradycji pewnego spokoju w Nafty i prawda płynnej rzeczywistości szczególnie wtedy teraz żyjemy NATO to staje się bardzo ważną potrzebą inne myślę, że dystans coraz więcej ludzi szuka inspiracji właśnie religijności i filozofii Wschodu ludzi Zachodu z kolei po tamtej stronie wydaje się że, że z kolei, że razem, z czym na być popularnej poszukiwana koncepcja w gminnych chrześcijańska prawda, jaką taktykę, która fascynuje indywidualiści korci, tak więc dziś następuje taka wymiana atuty prawne przepły w transfuzja i wydaje się że, że ta jest w bardzo ciekawej i ciekawy niezbędny proces, który uzupełnia po obu stronach tej bariery wschód zachód na ten trend ten pogląd na nasz świat i czyni go bardziej bardziej w pełnym kompletnym zresztą tak jak to się w buddyjskiej buddyjski narracji nazywano to ten oświecony stan umysłu czytasz te lata od uzyskanie wglądu w to prawdziwą tożsamość umysłu ono polega na tym, że na połączeniu tych 2 sfer i tych tych 2 tendencji można powiedzieć, czyli ten, kto się, że wiara w krótkim zdaniu, że to trzeba być jednocześnie świadomym różnorodności wierności i jedności w różnorodności i to musi być jednoczesny montaż wiat w 1 spojrzeniu dostępne w każdej chwili, że wydaje się niemożliwe ta pozostaje w 2 strony monety widzi jednocześnie należy z punktu widzenia prawdziwego romansu widzenie 2 stron monety jednocześnie nie jest problem, więc im to chyba tak wygląda to nie widzę żadnych przeszkód wręcz przeciwnie bardzo interesujące zjawisko tej transfuzji itp wzajemnych zaszłości, więc im w istotny patrzeć na pytania to co do nieświadomości w takim razie właściwie opisywały ten proces rozpoznania autentycznej natury umysłu tak, by można chyba powiedzieć, który dzieje się w sposób takich nieuchwytny do końca dni jeszcze nie wiadomo jak ten proces definiować to błąd polega na wyprowadzeniu inne jednostki z wszystkiego co w jakikolwiek sposób definiowane przy użyciu tych pojęć Woszczyk, który mamy do dyspozycji, ale też jak opisywać co sesja stadionach, które miały jak mówiłaś na dobrą sprawę inny tożsamy z buddyjskim cel to zastanawiam się na ile z perspektywy zachodniej tradycji psychoterapeutycznej wzięliśmy te tradycje psychoanalityczną n p . z różnymi dzisiejsze mini odsłonami w bogatym polu tzw. tradycji Wschodu dynamicznej, w której zmiana też w jakim sensie dzieje się w sposób nieuchwytny trudno wyznaczyć ten moment, w którym niż introspekcja kontakt terapeutyczny właśnie dokonuje jakiś zmiany jeśli w ogóle takiej zmiany dokonuje rzecz jasna, ale chyba pewnym celem czy także pewną drogą tej tradycji zachodniej psychoterapeutycznej no jest po pierwsze, włączanie do świadomości tego co nieświadome właśnie się, czyli wydobycie tych treści, których na co dzień nie, z którymi na co dzień nie mam kontaktu czy skromna co by się nie identyfikuje w każdym razie aktorowi jakiś sposób działają we mnie wbrew prawu otrzymywali mojego świadomego ja mam symptom moje życie odtwarza schemat, nad którym niema kontroli nie panuje nie chciałbym, żeby tak było, ale mimo wszystko co się działo i t d . i t d . teraz w toku tej pracy w relacji terapeutycznej jakimś sensie to moje różne emocje myśli przekonania różne fragmenty czy kawałki niektóre są na co dzień od szczepionek działają w nieświadomości właśnie mają zostać jako zintegrowane z obarczone przeze mnie włączone w obszar mojej tożsamości muszą się jakoś zobaczyć to też innymi do tego służą mi też jakimś sensie ogląda tak jak nikt nie może zobaczyć, bo funkcjonują w różnych relacjach w sposób fragmentaryczny i t d . i t d. i właśnie mam takie poczucie, że to co opisał reszta sytuacja na sesji uzasadnionego, ale też jakimś sensie ta sytuacja sen z tej perspektywy zachodniej tradycji psychoterapeutycznej może być mechanizmem obronnym to znaczy tak daleko już uciekasz od tego wszystkiego co tworzyć, obiecując jakąś swoją historią swoją tożsamością swoją indywidualnością tak bardzo nie chcesz mieć z tym kontaktu, że wolisz uznać, że tego nie ma po prostu, ale to jest tylko 1 z mechanizmów obronnych wyparcia i t d. i t d . lekarz w każdym razie głęboka depresja dokonywane na samym sobie jeszcze z obniżaniem się odnieść do tego co mówisz to tę poprawkę do stracił jego oczywiście ten zabieg osadzili go był zabytkiem jak sam zwrócił na to uwagę posługującym się pojęciami które, które są nam bliskie prawda i w ogóle pojęciami żyta to nie jest także to po otrzymaniu takiego tekstu jego pacjenci uzyskiwali plony swoją prawdziwą naturę tak jak robi nic państwo nie osiągnął tutaj takiego właśnie wszyscy w Krośnie wizy w natomiast na trend ten klient zostawał z bardzo ważnym pytaniem internet ma on zostawał bardzo ważnym pytaniem kim jest ten, kto sobie uświadamia innymi słowy z pytaniem kim jestem w no i ich to jest dobre pytanie, bo jeśli ten cały zasób, który tworzy nasz prowizorium tożsamościowy p t. mego troszeczkę weźmiemy na wiosnę na to tak naprawdę bardzo dużo się uspakaja w naszym życiu, bo my przestajemy znaczy ten mechanizm przestaje nami rządzić nabiera wtedy takiej funkcji sprawnego użytecznego narzędzia te, które pozwala się poruszać w relacjach międzyludzkich jakoś sprawdzali, ale to nie jest coś co, czego my się kurczowo trzymamy w hierarchii i co nas do końca określa też jest tylko narzędziem narzędziem pewien to nam pozwala funkcjonować uzgodnionej w rzeczywistości określił Vita ludzie, którzy bilet dlatego ludzie, którzy mają w ogóle inklinacje dziś duchowe pyta czy religijne dobrze rozumiane mają większy dystans do siebie per pani ani nie są tak za przeproszeniem pierniki w relacjach z innymi ludźmi pewnie nie są tak znów rośnie napięcie nawet w zawsze próbują coś temu uzyskać coś potwierdzić coś sprawdzić zaatakować zdominować inne zakony ten czyje są nie są w Berlinie są ważne nie powinno w ważnych a kto z jednostek różnych znała Oczywiście z prawa dzieci bardzo komplikuje jest bardzo wielu ludzi, którzy używa religijności duchowości o tym, aby reperować swoje ego prawda jeszcze dodatkowo karmić to jest ogromne niebezpieczeństwo Panfil jest wiele takich przykładów, ale to, więc do toalet jeśli chodzi o zasadzie natomiast oczywiście ten trend TomTom wątpliwość, którą zgłasza je w swoim pytaniu o ona jest pochodzi prosto w rajdach można powiedzieć szlachty, który uważał duchowości za ucieczkę tanki to prawda to jak coś opisywała Chin oraz Rosji puszczanie się w oceanie uczucie Oceanii trzeba uczyć oceaniczne i że to jest ucieczka z regresem to może być ciężko w wersji opra w wielu ludzi, którzy w nie mają traktuję dostatecznego nadzoru czy Super wizji na swoją duchową drogą Brnie w taki gracz mógł stracić kanału w morze tak zrobić to można uciec w taki rodzaj izolacji wnętrz czy pięknoduchów skwarki natomiast jeśli się solidnie idzie tą drogą i nie zbacza na manowce ma się dobrego supervisor to też jest strasznie bolesne rany nie żadna ucieczka z punktu widzenia tej drogi wszystko co do tej pory robiliśmy jest wielką ucieczką z wielkim poza ucieczką w pozór, a tam trzeba się zderzyć po prostu z okna w potwornym lękiem przekroczenie tego pozoru nazywa się za niewielką śmiercią te nie są żarty się żadna ucieczka to to naprawdę wymaga ogromnej determinacji odwagi na granicy szaleństwa na marszałka o sile, więc nie po procesie przeżywałam wszy przytaczać ich okazjach NATO nie jest dziś medytacyjny odlot czy komfort prawda czy inaczej niż przebywanie wiercić wyobrażony w niebiosach to po prostu wszystko tak boli i tak to jest ogromny wysiłek najtrudniejsza rzecz, jaką się może podjąć w sieci, więc nazywanie tego ucieczką jest prosty jakimś kompletnym nieporozumieniem niż trojga posadził Rzenno nasze odmienne wymaga uzasadnienia w zobaczył, że wycieczka po Floydów pewnie chętnie jakiegoś mistrza na wschód analiza wziął w niej w ale właśnie, ale na ile w ogóle jest także te go, bo mówimy tutaj jakimś sensie tych ścieżkach w cudzysłowie czy perspektywach czy technikach pracy z umysłem ze sobą po tej linii tradycji psychoterapeutycznej zachodniej i tradycji wschodniej buddyjskiej najwłaściwsze jest także, że to, że to są porównywalne dane porównywalne tradycyjne nawet cele techniki sposób będzie także pewien kontekst kontekst nazwijmy to w każdym razie medyczne, bo przecież nawet ten nurt terapeutyczne, które jakoś uciekają od modelu medycznego siłą rzeczy jakoś dziwnie muszą lokować czy odnajdywać się do niego odnosić w każdym razie podczas gdy mamy buddyzm nie jest tradycją religijną takim konwencjonalnym zachodnim stanie się to czy to właściwy jest religia w tym zachodnim rozumieniu to co to to długo można dyskutować, ale jest coś takiego co chcą co w jakimś kompletnie inny sposób pojmuje życie człowieka umysłu podmiotowości właśnie doznały w innym kontekście kulturowym aniżeli na tradycję psychoterapeutyczne się pojawia i takich oczywistych celów psychoterapeutycznych czy terapeutycznych księżnej, a przecież nie definiuje prawda nie nowe oczywiście o tam myślenia psychologiczne może wiedzieć o nas nie zostało sztucznie wyodrębniane z duchowości ten w psychologii buddyjskiej męża psychologia buddyjska za zamienia się duchowością buddyjską płynnie i ich w sposób niezauważalny to po to w naszej cywilizacji naszej kulturze muszę się nauczyli wszystko dzielić ten mechanizm i z tego spuścizny Freida odziedziczyliśmy to, że on, że PiS psychologii psychoterapii psychoterapia kuracja w wypadku tak odnosi się do czego czyli stracimy taką procedurą, która pozwala jakoś uporządkować tę układankę w miarę możności ten przepis ten nie był zbyt dużym napięciu prequela, choć w miarę harmonijnie poukładać ten, ale skalny i to jest naklejka, którą warto zrobić nie ma w tym nic złego, ale dalej jest już za po oceaniczne ta ucieczka jest jedno i bank jedno pokazało perspektywę szerszą wasze ręce to nieprawda tam miejscowi dalej nie nic nie ma nic złego w tym, że to uporządkujemy układankę p t. mego, ale jak już to uporządkujemy to jednak w dalszym ciągu nie mamy odpowiedzi na najważniejsze ludzkie problemy prawne problemy miłości śmierci, więc to jest warte tak naprawdę wysoko skoro ta procedura nie dotyka 2 najistotniejszych ludzkich problemów no i buddyjskie psychologii nie ma tej oddzielne tereny przebiega płynnie w tych tradycjach dyscyplinę duchowych Wschodu i zarówno porządkuje się ego jak jednocześnie się przekracza to jest kim są w tym żyje się grać i społeczności, gdzie ścierają się człowiek z różnymi innymi ludźmi prawda pojawiają się konflikty i t d . no i trzeba jakoś rozwiązywać trzeba je rozwiązywać głównie w ten sposób, że będą szukamy w sobie powodu, dla którego cierpimy przez wsi w relacji z kimś w jakiej sytuacji, którą dzięki, której doświadczam Lenin posuwamy się cały czas do przodu z tą perspektywą że, żeby wreszcie uporządkować to wszystko na tyle, żeby móc potem porzucić stąd w stan wyższej psychologii buddyjskiej z bardzo obecny taki postulat że chce się mówi w razie, żeby rozbić pan to trzeba mieć wan Peng czy ci liczyli, że ktoś, kto ma bardzo słaby skonfliktowany wewnętrznie jego prawne niespójne z ogromnym bagażem wyparł się na pewne represji to co wtedy on nie ma nie powinien się podejmować praktyki duchowe wielkich, która miałaby to tego zakwestionować, bo będzie używał tej praktyki po to, żeby reperować wygląda na to czy będzie włączał duchowość, owszem, lekko się tego używał po to, żeby karmić jakiś sposób swoje ego Beane i redukować deficyty z tego obszaru to jest przepraszam dzieci wejdą w słowo to jest właśnie oto pytanie o możliwość zachodniej praktyki i razem przy zachodniej praktyki buddyzmu właśnie ta tradycja psychoanalityczne czy szerzej psychol dynamiczny ta wywodząca się z inną psychoanalizy freudowskiej to jest tradycja, w której jednostka konfrontuje się z tym co nieświadome właśnie buduje swoje ego w sposób polegający na wypracowaniu maksymalnie zdrowych czy optymalnych relacji pomiędzy nie świadomością, a tego właśnie co zakłada wzmocnienie ego de facto w tym sensie, o którym powiedziałeś, ale z drugiej strony mieszkaniec kultury zachodniej wchodzi w praktykę, której cel na dobrą sprawę jest odwrotny to znaczy nie konfrontacja z nieświadomości w tym zachodnim sen się tylko w konfrontacji ze świadomością właśnie oczywiste wszystkim co buduje ego co wiąże się z pewnymi utożsamienia mini przylgnie cięciami mówiąc prostym językiem z 1 strony więcej w konfrontacji ze świadomością i z ego właśnie, ale nie mające na celu jego wzmocnienia tylko jego przekroczenie zobaczenie, że są na pewno nie strukturą ilu z inną, ale ten mieszkaniec Zachodu wchodzi w całą sytuację właśnie z całą swoją zachodnią nie świadomością z tym wszystkim co na co wyparte właśnie co mnie jednocześnie ukształtowane ukonstytuowana przez wzmacniającą tego, akcentując są indywidualność egzotyczną w jakim sensie zachodnią kulturą i kiedy być może winę za granicę no ego w takim sensie, o których mówiłeś ulegają rozluźnieniu może jeszcze nie zniesieniu w takim idealnym ne momencie są zażenowani nie zakwestionowaniu to wszystko co nieświadome zaczyna hulać pani bardzo dobrze dolomitowe właśnie taki jest fenomenem w Szwecji jako dobrzy są serwisowane i praktyce duchowej, która zmierza do tego, żeby te przekroczyć swą iluzoryczną tożsamość jego po drodze właściwie przerabia się wszystko co do tej pory było nierozpoznane się z całą dni cały bagaż niech nieświadomego jego Popielski we mnie do wyrażenia własnego doświadczenia wiem, że tematy macie przed tą ścianą na tym się przerobią cały podręcznik do patologii trend się wszystkie objawy, w jakich wcześniej się uczyłem na studia w ten i wywołał niesamowite oczyszczane nie były aż się trwałe traci w ich w i nieustępliwy, ale bardzo wyraźnie doświadczony paranoje miałem w liście prawda jest dziś miałem miał oczywiście linia zmiany percepcji i zmiany świadomości ciała i te dane te dane niesamowite chwile można powiedzieć wyprawiał ten mecz z knajpy i działa i to jak rośliny trzeba przyjąć na 3 przyjęci po puścić jednocześnie, więc w tej pracy w Widuchowej ta podświadomość jak głosi ujawniona, ale ta podświadomość niż świat w świadomość właściwie ta panna w tradycji Europejskiej psychologii przerabia zbyt wąską, zanim definiowana, bo tak naprawdę co to znaczy nieświadomość co znaczy coś, o czym się zapomnieć coś z własnej biografii odciąć zapomnieć woleliśmy zapomnieć i ich w ramach sieci już procesu terapeutycznego przypominamy sobie o tym, ta, czyli odkrywamy jakieś mechanizmy dziś emeryci w Sowietach własnemu myślę o własnym oprogramowaniu można powiedzieć, które zarządzały jakimiś obszarami naszego życia w sposób trwały myśmy nie kontrolowali stan nie potrafiliśmy tego silnika rozpoznać i Super tylko, że na tym koniec na tym koniec jeśli się już nawet zrobimy sił zrobimy scen uporządkujemy to nasze ego mamy ten ładny kształt panu ten na to, żeby teraz pozbyć się utożsamiania się czy identyfikowanie się z tym sportem młodszego oraz 5 dni i zobaczyć co potem się stanie, czyja jeszcze istną pszenicznych i tam jest dopiero w tym obszarze nieświadomości jest odpowiedź na pytania podstawowe ta miłość śmierć na tym się dopiero ta droga można dziś kończy czy 3, czyli podświadomości świadomość buddyjskiej podejściu inna też ten trend w wymiarze kwestionowania wszystkiego tego tej biograficznej nieświadomości można listę kryteriów w rozumieniu żydowskim czy psychoanalityczne i wchodzimy w naszą gminę czy inne myślimy o nieświadomości w sensie duchowym właśnie teraz, czyli tym, który przekracza nasze ego naszą pierwszą na naszym życiu we wspomnianym biograficznym świadczeń na moje ostatnie pytanie odda państwu głos za chwilę, bo już czas na to trochę z innego porządku właściwie jak patrzysz na to, że w rozmaite tradycje wschodnie w tym wiele tradycji buddyjskich, ale także różne psychologiczne nurty, które z w latach sześćdziesiątych powstawały, korzystając z tego wybuchu zainteresowania Wschodem w obszarze zachodniej kultury, że bardzo wiele z tych nurtów wiele z tych tradycji w sposób niepokojąco sprawny i doskonały odnalazło się w zachodnim kapitalizmie stało się częścią tego krajobrazu zniknęły nowe nie można powiedzieć nawet z zniknęła w sensie głębokim to znaczy stał się elementem tej machiny często rozmaite inne ośrodki wschodnie na czym kultywuje tradycje wschodnie ośrodki medytacyjne kino noc są ekskluzywne właściciel kurorty duchowe czy duchowe spała, do których ludzie dysponujący dużymi pieniędzmi na co dzień na nie zawsze w etycznym w rozumieniu tego słowa, robiąc to duże pieniądze zanurzeni w tej machinie czasami sobie albo regularnie właśnie jadą po to, żeby taki ogólnej psychologiczno mentalną fizycznej renowacji doznać wielu Mistrzów wschodnich to też był niczym są ludzie czy postacie bardzo kontrowersyjna lektura chętnie korzystały z różnych materialnych dóbr i w ogóle stało się to dobry biznes praca duchowość dzisiaj także duchowość wschodnia co w kontekście tego, że przecież wszystko jest iluzją także pieniądze może być trochę w no takie powiedziałbym niekonsekwentna w weekend to prawda, że może nam kapitalizm ma to do siebie, że może, że wszystko w łonie Francji i wszystko OECD merkantylizm w mniej kliknijmy niewątpliwie mamy do czynienia ze zjawiskiem, które się nazywa Night and Industry we jest w ich w wielu wypadkach nadużyciem prawa do stacji na maszynką do zarabiania pieniędzy innych, ale to nie tylko w telewizji Wschodu jest do zaobserwowania już w tej tradycji, która obowiązuje nas od tysiącleci w warsztacie zjawiska mam nadzieję, że marginalne dane mają mają miejsce pod rynnę, bo tak funkcjonuje człowiek ten, więc na czworo oczu człowieka, w którym funkcjonuje identyfikuje się, że jego talent, czyli w jest ciągle żyje w poczuciu zagrożenia w Anglii natomiast są też takie obszary te tego zjawiska, którym film, o którym mówisz wbre w obawom ktoś mądry sposób wykorzystują kapitaliści jako jako wehikuł to dlatego, żeby udostępniać ludziom tego typu doświadczenie tego typu narracji i w pogląd na świat w inny nabrał trudno jest tak, jaki jest, żeby zachęcić większą ilość ludzi do tego, żeby się w cielistym zapoznać, jeżeli zetknąć się to inna trzeba im zaoferować pokój z łazienką n p . no nie dlatego ucieczki nie wszyscy pojadą do do klasztoru prawda jak oni w górach mieli i będą siedzieć w sali medytacyjne w temperaturze + 5 stopni c w też jak ktoś będzie chciało to znajdzie tam droga jednak jeśli chcemy to dziś sposób udostępniać szerzej fragmentu to trzeba stworzyć traci warunki, które na akceptowalnym dla dla większej ilości ludzi inni i tak kosztuje to po prostu w samo utrzymanie kosztuje pęczek ośrodka takiego miejsca z torów wszystko nie jest jednoznaczne i oczywiście bardzo złożone z całą pewnością żadna tradycja religijna nie jest w stanie ustrzec takich bankowców roślin itp widać to macie przejęć zapraszam państwa też udział w naszej dyskusji będę się przemieszczał z mikrofonem nagrywamy rozmowę jeśli ktoś z państwa jeszcze o tym nie wie to informuje i będzie ona dostępna na stronie tokfm tak jak wszystkie spotkania z tego cyklu także bardzo bym prosił o mówienie wyłącznie do mikrofonu, by w jak państwo nie będą już do mikrofonu to się nie nagrali z nim osoby, które będą tego słuchało nie będą wiedziały co, choć to z państwa wszyscy chyba doznanie oświecenia po prostu nie ma pytań pan Antoni proszę bardzo ja mam pytanie takie dotyczące projektu od praktycznych efektów takich terapii, o których pan mówił ktoś się temu poddaje i czego doświadcza jak siły zmienia czy mógłby pan to opisać dlatego, bo wśród moich znajomych jest sporo osób, które to praktykują no ale w domowych warunkach chyba 2 osoby były dla jakichś takich sporo, w których to praktykowano w gminnym jaj obserwuje i nie widzę zmiany w dużo, że nie ma zmiany najgorsza Leo dla mnie nie jest jasne o jaki rodzaj terapii Temple szczyt od pomysłu mówiliby o tak różnych mogą na wino o praktyce duchowej i trans personalnej dla PIT tak tak hoteli, o której pan mówił, że zadawane są mu ileś tam tych pytań, żeby ten człowiek sobie uświadomił to kto i tamto prawda no i w związku z tym to jest jakiś element terapii no bo on chce jeszcze zmienić, bo czuje taką potrzebę czuję się niekomfortowo osobową i w związku z tym czujesz, że potrzebuje zmiany i tak jak mówię znam takich o złych rzeczy trochę i wyniki jest tak jak powiedział w nowych radziłbym liczyć na cud, gdyby nie da się mówi inna na pewno od 132 pobytu w wielkim duchowym spal jak to pan nazywa mnie to ludzie się zmieniają radykalnie tego typu droga ta droga, która może prowadzić do radykalnej zmiany trwa czasami kilkadziesiąt lat w intencji systematycznego wysiłku, więc i to jeśli pan pyta o drogę duchową czy trans personalnej dla FT żeśmy to sobie nazwali natomiast syn no może stosunkowo prędzej za zauważyli zmiany u ludzi, którzy przechodzą te tradycyjne formy terapii, które porządkują inne obszary tego tej identyfikacji z ego w dni i tam bardzo często widać zmianę, ale trwa tam są zmiany całościowe dane są ograniczone do pewnego konkretnego wymiaru życia tych ludzi czy dziś w konkretnej relacji 3 tarta z drogami i z resztą w każdej terapii w każdym przedsięwzięciu, które zmierza do sieci wewnętrznej przemiany i i zmiany poglądu na siebie samego inne światy inne nasze relacje z tym światem to jest długa żmudna droga wymaga niesłychanej konsekwencji i determinacji nic też nic się szybko nie wydasz, a jeśli się nawet wydarza to sposób trudno zauważalny, więc taka jest inna odpowiedź część spytać w budy z innych wg mojego rozeznania jest skierowany na oświecenie, czyli w stronę powiedzmy światło miłości natomiast religię tak jak przed islam ich bogowie są w Maroku są jacyś tacy represyjny niż kontrolujący Iwony oni są, jakby bardziej ludzcy czy właśnie nie tylko ludzie potrzebują i ludzie wychowani w ogóle w tym systemie Pekin przed PiS dla mnie oni chcą innych też kontrolować takich cały czas kontrolowali narzucili im wszystkim, jakby mu dużo przepisów mają nawet ci dobierają do do kogo unikali ich po prostu się, by ustawiają co mają jak tylko islamu, a nie tylko listę właśnie dochodzi czy te właśnie ci ci bogowie nie otrzyma rocznie bogowie nie są bardziej ludzcy i oni chrześcijaństwo właśnie weszły w to strony buddyzmu witanie strata miło światu z tym, że jakby nie uśnie erozja raczej rozmawiamy wchodzi jak teraz sobie buddysta może dać, gdy po prostu jak ma się znaleźć w tym świecie takich ludzi, którzy wiedzą jak powinno się żyć chcą wszystko nam uporządkować narzucić coś co ci jak buddysta ma sobie z tym dać radę, bo boi ne przez będącą w w krajach arabskich, ale rozumiem to by ci islam n p . pan respektuje judaizm respektuje chrześcijaństwo, a z buddyzmem ma wielkie problemy właściwie buddyzm jest prześladowany i to Ostrów w islamie przyp aut czy się, że wszystkie religie ateistyczne mają problem z buddyzmem, ponieważ w buddyzmie niema koncepcji Boga wokół Pogoni bóst w chatboty jeszcze często mylony, z czym jest teraz tradycją hinduistyczne o bardzo złożoną rozbudowaną, gdzie są podobne symbole też natychmiast już w tej czystej postaci tzw. też tej pierwotnej trakt wywodzący się o VAT od 2 tys trzecia Monika nie postuluje istnienia żadnego Boga tam już zostałem sam historyczny, bo tak czy drogo ta ma się czemu nie, a potem dostał przydomek buty, a co znaczy przebudzony po prostu realny też bardzo w tym w swoim testamencie prosił swoich uczniów, żeby mnie nie tworzyli kultu jego osoby, że przez przez kilkaset lat i dobrze pamiętam na nartach wodnych ołtarza buddyjskiego nie było żadnej postaci na stały puste krzesło ten albo parasolka, który nie otrzymał więc to jest zupełnie inne inna ścieżka dlatego też właściwie Bodys trudno zakwalifikować jednoznacznie do kategorii religii to jest praktyka duchowa z wersji pop konkretna praktyka duchowa bardzo bardzo dokładnie określona ścieżka zdyscyplinowana, gdzie są pewne wyraźnie zaznaczony etap dla metody i t d. rządzić szkoła w sprawie Boga w antenkę ktoś Dalajlamy zapytał tak czy istnieje Bóg co buddyzm na ten temat ani Dalajlama powiedział jeśli nawet póki istnieje to radziłbym na niego nie liczyć PiS warto się zastanowić się tym zajmie, więc w poza tym teraz wracają zdolni do dopytania i to jest także, że buty Rzymowi zależy na tym, że jak najwięcej ludzi praktykował buty spodnie akurat to też jest wolny od tego typu ambicji nie uprawia auto propagandy dziś te 3 namawia ludzi, dlatego że my jesteśmy najlepsi, choć dane wstępne, ponieważ to ludzka społeczność rzeczywistość wygląda jak wygląda różnie ludzie potrzebują różnych rzeczy są na różnym etapie rozwoju na różnym etapie dziś autorefleksji i inni potrzebują jasnych zasad i silnych przywódców sprawdzeni i tego, że ich życie było tak dokładnie regulowane przez 10 przepisy na innych już tego potrzebują już szukają drogi bardziej samodzielny można powiedzieć która, która zresztą dowód, że to jest wrażenie już bardzo silnie podkreślane ten go tam ma się czemu oni w w swoim testamencie na na łożu śmierci się mówi w powiedział mnie słuchać rzewnych MEN psów żadnych szans nikt żadnych tradycji niczego podąża się ze swoim własnym światłem i gmin, więc w tym bardzo radykalna radykalne szkoła ta która, która może trafiać tylko do pewnie do dziś określanej w ilości ludzi, ale dobrze, że istnieje w dniu 30 lat w zależności od tego, czego potrzebujemy mamy z czego wybierać dobrze się o tym, pamiętać, że różne tradycje religijne różne szkoły różne sposoby uprawiania duchowości no i dają nam pewną swobodę wyboru i odnajdywania tego co jest nam na danym etapie życia czy w tym życiu dla najbardziej potrzebne ja miałbym pytanie i to może nawet do obu panów i po to, czy widzą panowie możliwości spotkania się pomiędzy humanisty com z zachodnią taką powiedziałbym słowo naukową, gdyby nie to, że nauka kojarzy nam się potocznie z naukami przyrodniczymi z humanistyką akademicką powie tak czy jest możliwość spotkania się pomiędzy urbanistyką akademicką na podejście my trans personalnej, bo jak dotąd raczej obserwujemy jak mi się wydaje pewną niekompatybilność tych 2 tradycji czy tych 2 podejść tak dzięki nim w jakiś sposób humanistyka jest odporna na wymiar trans personalnej spycha, nawet jeżeli sam ma ona jest skłonna uznać, że istnieją w psyche jakieś obszary, które nie przynależą do czego oczy, że ego jest czymś bardzo problematycznym wątłym płynnymi i t d . w naszej po nowoczesnej podstref po nowoczesnej humanistyce to jednak i tak pozostaje ta jakaś ogromna nieufność czy Rozlicz się z w stosunku do trans personalnej islamu dlaczego, bo transfery są analizom, by jak mi się wydaje oprócz tego się, mówi że istnieje jakiś rezerwuar bardzo się o wiele szerszego i większego powodu tego czy błędy niniejszego w jakiś sposób o wartość ujęto pozytywnie nie chcę używać tego słowa Bóg, który tutaj taki jest właśnie im się z buddyzmem czy przez przynajmniej niektóre jego odłamy w traktowany z dużym dystansem, bo to jest rozsądny dystans sypało pojęcie to nam grozi mocną substancję wolnością, niemniej jednak wyczuwa się w całej tej w tym nurcie trans personalnej, że jeśli, że jest tu wymiar ducha tak duchowo użyjmy tego słowa w takim razie, że ta trans personalnej sieci jest jakaś głęboko wartością twórcza tymczasem humanistyka etaty zachodnia tradycja uniwersytecka tradycja humanistyki jest mocno przywiązana do myśli, że jeśli wartość to tylko z ego i to z indywidualnych tego jestem bardzo niechętna myślimy, że jeśli nawet istnieje coś pod jego jeśli nawet tego jest skrucha i wątpliwe jak to pokazują obecne badania filozoficznej filia to jednak myślę, że mogłoby istnieć po nim coś głębokiego rozległego i wartością twórczego jest to w jaki sposób tej zachodniej myśli głęboko obca i 3 jest możliwość jeżeliby trans personalia rzeczywiście był prawdą, żeby świat nauki z zachodniej się na tę prawdę otworzył czy też odniesie jakoś nieuleczalnie zamknięty tutaj i czy w ogóle jest możliwy jakiś dialog pomiędzy tymi 2 spojrzeniami to do obu panów i to może nawet bardziej na początek do pana Tomasza Jacob moim zdaniem przedstawiciela tradycji humanistycznej to może ja usiądę sobie to skomplikowana sprawa właśnie, bo inaczej ja mam wrażenie, że w ich, że piłka jest po stronie transseksualizmu w jakim sensie w co tak bardzo ogólnie na początku nie mam też poczucia, żeby w obszarze tradycji i nauki i zachodniej czy zachodnich humanistyki ta perspektywa, której mówiłeś była tak jednolita to znaczy, żeby tutaj włącznie taki indywidualista etyczny negatyw -li styczny punkt widzenia to jest oczywiście bardzo szerokie pojęcie ta humanistyka i pewnie tuszę mieści psychologia zachodnia filozofia im różne inne nurty pokrewne, ale mam takie poczucie, że akurat, jeżeli chodzi o psychologię buddyjską n p . czy buddyzm właśnie może nie transport formalizmu w tym znaczeniu, którym tutaj dzisiaj mówiliśmy jako pewne zjawisko w historii kultury po prostu zachodniej no tak jak przyjrzymy się temu co się dzieje w ośrodkach neuro naukowych współczesnych jak zobaczymy co piszą tacy ludzie jak nie wiem Antonio Dallas i o 1 z czołowych współczesnych euro naukowców na Daniel Coleman taki popularyzator też psycholog autor inteligencji emocjonalnej inni jak zobaczymy NATO, jakie badania są prowadzone z lepszych ośrodkach jak poczytamy nawet z o ironio sama Harrisa ostatnie książki sama Harrisa 1 z takich czołowych nowych ateistów obok czarta dołki są i Daniela Dennetta no to się okaże, że właściwie ta tradycja buddyjska jest bardzo silna w tej chwili bardzo poważna w obszarze zachodniej nauki właśnie czy neuronauki, że wiele z różnych z 1 strony diagnoz czy tez psychologii buddyjskiej jest przez współczesne nauki neuronauki, które poddawane weryfikacji zgodnie z pewnymi procedurami obowiązującymi w tym w tym paradygmacie naukowym, że też wiele np. badać się prowadzi nad osobami praktykującymi medytację złe, że właściwie wizja umysłu ludzkiego taka rodem z euro nauki pokrywa się poniekąd z tym co mówiliśmy o tej perspektywie buddyjskiej czy o perspektywie Davida sił ma właśnie w grobowcu przy molo w ujęciu czy w tym spojrzeniu na ludzki mózg, czyli mózg ludzki umysł właściwemu widać, że mózg, a zatem umysł właśnie, który jest, jakim się go produktem to nie jest to jest wynik z energicznego działania rozsianych po zespołów, z których nie ma żadnego takiego 1 substancja ne go właśnie 8 latka, który byśmy mogli wskazać jako jądro indywidualności tylko, że indywidualność nasze poczucie ja właśnie tworzy się z miast takiego z takiego właśnie sceny symbolicznego w symbolicznej współpracy tych różnych tych różnych podzespołów natomiast myślę, że mu w, jeżeli chodzi o takich postaci czy takie zjawiska z tego szerokiego kręgu nowej duchowości tego nowego paradygmatu tzw. to mam poczucie, że często jest także inne w, że ta jest, że brak tej woli widać także po tamtej stronie to znaczy, że przekonanie o tym, że jest się dysponentem kamienia filozoficznego jest też silna w niektórych w niektórych tego typu instytucjach 3333 u niektórych osób, które się tym zajmują i że nie ma także z ich strony próby wyjścia np. opowiedzenia tego co nic o masie do powiedzenia Inter subiektywne komunikowane językiem Inter subiektywne takim znaczeniu właśnie takim w nauce czy w humanistyce interesu obiektywności przed pojęciem interesu i aktywności się operuje, mimo iż jest no właśnie takim napędem w sporze związane z tym, że tutaj duchowość psychologia duchowości i czy metafizyka i i perspektywa nazwijmy to naukowa, jaką się przenikają, że rzecz, że się, że tutaj bardzo często następuje takie taki za sklepieniem, ale skądinąd jak w takim porządku logicznym chronologicznym piłka jest po stronie tych, którzy coś nowego wnoszą i mówią zobaczcie mamy tutaj coś co odkryliśmy co uważamy za nim jakąś prawdę właśnie za pewną wartość, którą chcemy wnieść no i trzeba to teraz tak powiedzieć, żeby to się stało uzgadniano na jakość to jest moja odpowiedź ja myślę, że najbardziej w tej sprawie, którą pytasz można liczyć na filozofów, którzy z podbili jak się wydaje pytanie czy nieświadomość, iż to jest określone w wielkie pytanie czy jak to się mówić o 73, gdy Trump Trump trudne pytanie i wiem, że jest sporo się wokół tego dzieje w tej wsi i podobnie nie rozstanie z gdzież tam powrót podjęła to pytanie wchodzimy tracimy 33 trzecim przyczółkiem w naszej tradycji intelektualnej i w poszukiwaniach na temat istoty rzeczywistości jest fizyka oczywiście fizyka kwantowa, dlatego że są nauczyciele buddyjscy z tym Dalajlama m. in. chętnie rozmawiają z fizykami parę książek podstawowym stać ich rozmów, ponieważ okazuje się, że to co fizyka kwantowa odkrywano je syn bardzo spójne z tym swemu kosmologią buddyjska aż w wersji mini w jakości jest nadzieja, że rzecz, że ten przekaz fizyki pan będzie bardziej dostępny prawda gdzieś tam dla ludzi, choć w praktyce to wrzesień w nie wygląda najlepiej, ale może taką nadzieję warto mi, że z czasem co się stanie bardziej dostępne ten sposób widzenia tej rzeźby z tak rzeczywiście szereg bardzo kwestionuje przede wszystkim to co jest fundamentem naszej kultury, czyli dualizm Jeff Chan to właściwie zakwestionowała odwołaliśmy się wyraźnie w sutannie w inny jest sposób widzenia rzeczywistości ceny, więc są takie przyczółki oczywiście sztuka poezja w tym wielu poetów wrażliwych ludzi tworzy się mówią językiem, bo też nie ma, że tak czy trzeba się tej mniej nie działalności to są bardzo silne intuicje wreszcie każdy z nas ma traci intuicję prawdę mówiąc, więc to niekoniecznie musi się stać się o jakość bardzo szybko takim doświadczeniem kulturowym ronda, ale coraz częściej staje się doświadczeniem indywidualnym zwiąże się osiągnie zapewniają wartość krytyczną czy masa krytyczna doszedł jeszcze ten następuje dać się w tym praw świadomości ogólnej takie też już nie raz w dziejach ludzkości wydarzyło m. in. w kat ja bym był to w tenisa i 890 ostatnia bym się przebiła nawet do do prasy codziennej czy państwo zauważyli Grecji tekst był ostatnim albo przed ostatnimi świątecznym wydaniu wyborczej dziś tych węży pociągów nie ma co dzieje się w weekend nad 5 artykuł zwiedzili tytułem dygnitarzy i pociągów w ogóle nie ma ten i jest to sfera sprawozdanie z badań naukowych rankiem na loty nad percepcją wszerz nie są ferować jego dokładne dane teza jest taka rodzinna jest aż się uprawdopodobniona, że żyjemy w ogóle nie widzimy świata takim meczem nie jest tylko, że ewolucja stworzyła pewną optymalną iluzję świata, który żyje, że tak naprawdę im inne przez ludzi świata tym większe szanse przed przeżycia danego gatunku, więc i to też jest bardzo spójna z buddyjskim buddyjskiego kosmologii kontent, że idziemy całą drogę do i antropologii, że znamy nie widzimy świat takim, jakim jest w świat jest iluzją co tworzy nasz umysł w tenisie, którego doświadczamy i podobne są trzecią fizycy ten czy patrzymy na na nas z Chinami na coś co nazywamy zielonymi to co w wymiarze to jest zielone nie ma w istocie niczego zielonego tylko drenaż mózg nasz umysł nasz system transakcyjny przekształca ten sygnał traci właśnie sposób się Szmyd jako zielony nazywam to zielony, więc dlatego tych węży pociągu też nie ma w VAT pod sam na artykuł wstrząsający film tego tego artykułu też nie ma prominentnych osób jak widać proszę bardzo chciałbym dopytać o ten wątek, który się pojawić tajnych, których potrzeby tego Super realizowała w tym rozwoju duchowym Combat, czyli wolał nas wyprosił z powodu do definiowania ja może może kilka pytań od razu zagruntować chodzi o to, żeby to była, żeby to był taki kontrolne zostać w cudzysłowie zewnętrzny czy wewnętrzne zewnętrzne firmy zewnętrzne walczyć będą to zatrzymało kolejne pytania formułować na ile, jeżeli to ma być zewnętrznych projekt na ile tutaj będzie on w druku wywołał pewne prawda o pewne obrazy tak pewne Echa wyprawy na pewien sposób zachowania pewien sposób myślenia o postępowaniach tych, którym tak szeroko równy temu temu, którzy wciąż jest kontrolowany, a na ile jesteśmy w stanie sami dochodzić do tego nie miałem do czynienia z takimi są prowadzone w lesie ciągle mam pociąg potrzebuje w różnych momentach i moich przeżyć supervisora cena 1 z najładniej i wyraził na czym polega jego rola ta jest odpowiedź pana na pana pytanie pan powiedział słuchaj Wojtek chcę, żebyś wiedział, że jestem wielkim oszustem sprzedała w dacie im, który sprzedaje ci władzę nad brzegiem rzeki nijak zobaczysz na własne oczy to pewnie by się podszedł dziękuję chciał się dopytać co nazywasz duchowością posłowie często pojawiają mam z nim kłopot czy można w skrócie powiedzieć, że to jest kontakt z własną śmiertelnością i akceptację świata, bo miłością i wspinać po to, niełatwe pytanie taka powinna operacyjne do definicja to jest jakaś duchowość jest wszystko co przekracza naszą naszego centrum 3 punkt widzenia na świat na siebie samego temu wśród nas coś duchowości, więc wszystko to ciąg kwestionuje naszą tożsamość egocentryczni na wsi dualistyczny sposób pisze nasz mecz w gminach, czyli ministra to poczucie odrębności samotności wyjątkowości targanej przez różne nasze iluzji na temat tego kim jesteśmy i jaki jest nasza to jest nasze relacje z innymi ludźmi świat jeśli doświadczamy czegoś się na tę kwestię męczy nas doświadczamy słyszymy, choć narracji tropy, kwestionując co mamy do czynienia z narracją duchową przechwycić lub zaświadczeń o takim dość powszechnym doświadczeniem duchowym, które na pewno się, że państwo tego nie zauważyli to czasami umyka potrwa w mgnieniu oka stracą 35 bez żadnych wątpliwości kwalifikujemy jako chwila szczęścia absolutnego szczęścia taką siłę w naszej rzecz, kiedy możemy pomyśleć co powiedzieć często tak zresztą robimy teraz mógł nawet umrzeć ci źli jest taka siła, której doświadczamy rodzaj spełnienia 2 doskonałości mojej wnieśli też doświadcza tej jesieni to co znaczy, że jest najbliżej duchowości tylko można brata to prawdopodobnie właśnie w nią przed tylko ta Malinowa zbyt szybko Marii ja myślę, że większość ludzi z tego złego doświadczenia wynika bowiem często prowadzę zajęcia w różne warsztaty i dopytuje się ludzi jak jest w sejmie prokurator w większej sieci ma takiemu brzmienia transcendencji na prowincji pewne czy transfer scenę tylko trochę mi już często kwalifikowane jako od lat miał dać od lat nieważne ta swoboda stron lepiej o tym, zapomnieli fajnie była odwrót tak naprawdę, że państwo o tej sile tej sprzed lat po, a podlać jesteśmy przez resztę czasu dlatego warto o tym, pamiętać chciałam zapytać ten czar praktykowanie filozofii buddyjskiej pozwala skutecznie pokonać lęk w ogóle zaburzenia lękowe czy pana pacjenci w ten sposób film leczą się też poprzez tę filozofię także chciałabym zapytać warsztaty i miejsca, gdzie można byłoby rozpocząć się taką praktykę niczyja i ja nie chciałbym to nie jest tak, że każdy, kto do mnie przychodzi co zdarza się od razu z psychoterapią wraz z personalną butelki to te bardzo wiele zależy od tego kto przychodzi jeszcze przychodzi, jakim jest w stanie technicznym, ale oni też nie we wszystkich procesach terapeutycznych, które prowadzą dochodzimy kwoty do tej do tego momentu to jak już mówiłem ludzie są różnie w różnych, że rzeczy potrzebują, więc jeśli ktoś stan wymaga skonstruowania dbano o to się tym zajmujemy tak jeśli ktoś już patent pan jak skonstruowany i dalszy sporu w dalszym ciągu czuje się niespełniony nieszczęśliwy NATO wtedy możemy wejść w ten trend personalny wymiar dziś poszukiwań na ten szczyt to pomaga należący oczywiście też gości dopiero od od doświadczeń naszej prawdziwej tożsamości uwalniane są na rynku się lęk jest głównym motywatorem do tego, żeby dalej szukać aż szczególnie w tym w tym wymiarze egzystencjalnym nazywam to lękiem przed śmiercią jeśli znajdziemy dziś doświadczymy czegoś co nas uwalnia tego rynku temp tak jak mówiłem przed chwilą tracił streścić utrudnienia szczęście się jesteśmy w stanie poczuć niczym nawet wykrzyknąć teraz Trump nawet umrzeć to zdarza się, że dotknęliśmy istoty warsztaty miejsca do teatru to zależy im wyjawiać chciałem zwrócić uwagę szef w odpowiedzi na te pytania, że szczerze, że znowu pojawił się w tej chwili bardzo silny nurt, który w naszym obszarze kulturowym, który adresuje i postuluje ten kierunek poszukiwań się z myPhone wstęp jest wszyscy mówią my inform z dnia wszyscy ćwiczą maleństwo z tak naprawdę jest to mają wspólne jest to zespół techniki narzędzi służących do tego, żeby przekraczać własne ego syntetyczny poziom istnienia praw w sposób bliski ja mam pytanie dotyczące tej Super wizjer szambo to pytanie, które co już padły nie tylko nie do końca dotyczyło moich wątpliwości czy też jakiś ciekawości, bo powiedział pan o tym, że bez takich Super wizji często te poszukiwania duchowe mogło stać niebezpieczne znajdzie się w sytuacji, w której pojawi się na Super wizja, ale powiedzmy ta osoba, która chce być tym supervisor potrzeby czy podajesz za taką, która może poprowadzić tę ścieżkę duchową tak naprawdę może zaszkodzić bardziej tej osobie, która na taką ścieżkę wchodzi też w kontekście tego co, o czym panowie tutaj mówi od o tej mer Cannes stylizacji i ich mnogości tych różnych opcji ne na na tę ścieżkę duchowych jeśli jest takie zagrożenie, a trochę mi się wydaje, że to, że może mieć do czynienia z taką sytuacją obecnie to czy są jakieś nie wiem intuicje porady, któremu pan przekazać, żeby rozpoznawać w ogóle takie takie zagrożenia, gdzie szukać tej dobrej Super wizji zagrożenia są wymieniane są wszędzie we wszystkich tradycjach duchowych religijnych nie rzeczywiście trzeba utrzymywała brać pod uwagę mnie szukać szukać ta trasa powiedział Trojan mam namyśli ich troje sam doświadczyłem doświadczam to jest bezpośredni kontakt z nauczycielem czy z kimś, kto jest człowiekiem przebudzony oświeca, kto doświadczył swojego swej prawdziwej natury te i tacy ludzie charakteryzują się tym, że niechętnie biorą uczniów na pewno nie zabiegają o to, żeby mieć mnóstwo pracy i że trzeba się do nich trochę dobijać w w historii zewnętrzną dramatyczne różne opowieści na ten temat już teraz Szpak w Chinach w Szczebrzeszynie zachowują sandacze przekazują, że mnich, który chciał się dostać do klasztoru zostać uczniem nad treścią trzeba tygodniami koczowało przed klasztorem Utah i nie leżał w ramieniu opalała się tylko medytował w że w jakiś uczeń próbował się dostać do do komnaty czy to domku mistrza to ten Miś przy ciasno mu nogę w Chinach także muzułmanami to, więc ten nie tarota są prawdziwym Super wizja że ma na pewno nie są to ludzie czuli się lansują, którzy chcą żyć prawda krzyczą chodźcie do mnie i t d. są ludzie, do których się trudno dostać nawet to rzeczywiście nie wystarczy trzeba też potem na być trzecim świadomymi i reagować na własny uczucia związane ze współpracą z takim przeżyciem teraz mieści się obudzą część krytyczne myślicie kombi liczyć z tym wątpliwości zgłaszać się atakować nie mniej nie pozostawiać tego tak po prostu nie zamiatać pod dywan i na misia, w którym jest prawdziwym mistrzem to na pewno jest coś co przyjmuję krytykę przyjmuję wątpliwości, kto się nie obraża Stowarzyszenie nie dłuższy nie wywyższa ta w tamtym czasie swojego na nauczycielach, którym nie liczne na początku praktyki zadziwił też w tym momencie wyznała w zrobił jakiś błąd zrekrutować nim właśnie rodzina na etacie wielodniowe uzasadnienie i ten błąd został wyraźnie pokazany i jego reakcja była taka o tej porze kim jestem głupcem wisi w Superlidze coś takiego potrafi zrobić to można na niego liczyć z krwią krótkie pytanie czy boi się pan śmierci w Koninie jest miejsce na torze w ofercie oczywiste pytanie przecież nie ma czegoś takiego jak perspektywa osobista ja tego zapraszam na osobistą rozmowę w prasie będzie co pan sądzi o takich o osobach jak każdy czuł to, że nie wiemy, jaką się wymawia dokładnie jest jeszcze zapomniałem w, a on przybrał imię jakich znakiem wschodnia jest jest Brytyjczykiem, który ancien Brand coś takiego jak i Ajaksem w branży tak co chce pan sądzi o tych osobach o ich działalności i firmach na złożenie tego tego, jaki makijaż się, że ten Brytyjczyk gra co ja się z nim nie zetknąłem nic nic nie wiem natomiast od niej w kole budzi moje zaufanie trzecim tygodniu spotkałem osobiście, ale sposób w jaki mówi to co mówi na w moim odczuciu wysoką jakości jest jego wewnętrzną prawdą do ostatniej 1 z ostatnich pytań musimy kończyć powoli w zapewnienia, że prawo się to ostatnie pytanie wspomniał o tym, że buddyzm znając zajmuje się śmiercią miłością ile o śmierci dosyć często się mówi temat miłości raczej nie jest szerzej poruszana czy mógłbyś coś więcej powiedzieć o tym temat śmierci miłości jest adresowana przez wszystkie dojrzałe teksty w tradycji duchowej i religijne nieustannie się jakaś specyfika buddyzmu i od decyzji ma na to patentu chrześcijaństwo bardzo wyraźnie adresuje też obydwa te problemy z teatru w symbolice śmierci Chrystusa te 3 różne z innych spektakli wzięła w tej narracji Miłosza w zasadzie podstawowym celem wszelkiej drogi duchowej w koronie jest oczywiście miłość romantyczna czy miłości ta tratwa z kimś typu zachwyt, choć konkretną osobą, którą chcemy też relacje prawne tylko jest to bez doświadczenia, dlaczego masz, który jest nieodwołalny i a więc, że przybliżyć teatru proponuje widzom to wielokrotnie, że robiłem zrobię to jeszcze raz się państwo chcecie, żebym mógł dotknąć wymiernie działalności w miłości tak rozumianej ten w stosunku do zupełnie obcego człowieka, gdy ten trend się w Gnieźnie zupełnie obcy, ale w finale w spróbujmy, więc zmieści się znajdzie się tutaj obcego partnera czy partnerkę Tent, poruszając się naprzeciwko tak jak w inny to zrobimy w co inni eksperyment polega na tym, że ja pokazuję naczepy i dotykam się zmagać się dotykać tworzą bardzo, żeby to było urealnione tak i CIT też do tych pierwszych i ja mówię dotrzemy tam jesteś ty mówisz do mnie ty jesteś ty dotykam siebie w kasie mówisz to Estonia Estonia ten, który z dnia to jest coś z tym to jest premia to jesteś ty pat ty taty to ty, a to ja pracuję trojga trojga atuty, a wtedy to jest wstrętne to jest tekst na tej stronie, a to jest chemia Super zgadzamy się działa proszę bardzo powtórzyć teraz strach ma to być dalszy ciąg jeszcze z dopiero pierwszy akt dramatu film Maczeta USA zostały uzgodnione na wątłej Klaty to teraz uwaga przywracamy węższym pogląd na świat zupełnie do góry nogami ZAK zaglądamy na drugą stronę Księżyca tej operacji dotyka będzie miał strasznie się pukam do tej strony serce mówi Teresa mija 30 mija, a to jest swoisty atest koszty to ja to ja w naczyniu zalewa oczy Toya Radia to jest wymienia to jest wymiana turystyczna to jest Time 4 w nadzorze nad wyraz je jak państwo 83 mecze są drugą wersją do państwa chce się podzielić doświadczeniem to widać gołym okiem jest jeszcze bardziej szczęśliwi nadal Budzisz moich budzi jakieś odruchy radości gram na odzież zaciekawienia dziś zupełnie nieznanej perspektywy te tak naprawdę wejście ja mam to jestem ja ty jesteś na to to jest właśnie w tym w tym rozumieniu duchowym miłość ten, czyli w nie nie dualne dały doświadczenie w relacji, ale to można też nikomu się do drugiego członu człowieka powiedzieć co można powiedzieć ze swojego psa mam praktycznie nie odpowiada właśnie w sporze żywe oczy zobaczyli wodę albo do swojej paproci na parapecie albo dostała żółte to jest ta ta perspektywa waszej nie była tak ci, kiedy jeszcze innej metafory można użyć wrażenie, że to jest wtedy relacje z drugim człowiekiem postrzega się tak elit i doświadcza się także w relacji między lewą ręką na prawą, czyli Neya biorę szklankę do lewej ręki to prawa ręka nie zazdrości lewej ręce, że tamten trzyma szklankę z Jakucji ktoś zabierze szklankę mam zabrać im na to z perspektywy nie nieaktualnej wtedy ty jesteś ja, a ja jestem ja niczego nie tracę dlatego na stan wstęp do traciły po to, postulat wszyscy Sowieci zabrali koszule to daje płaszczy i misję tracisz tamten program jest im się zyskuje na tydzień w no cóż tego jeszcze nie było na tych spotkaniach jak do tej pory w PZPN Drawa brawami wyprzedziły to co chciałem powiedzieć chcę powiedzieć konwencji dualistyczny, że to jest Wojciech Eichelberger wraz z PSL, że państwa bardzo dziękujemy i zapraszam na spotkanie za tydzień w tym cyklu spotkań o nieświadomości dr Jacek Dobrowolski będzie, który miał być w grudniu, ale nie mógł no i teraz się pojawi za tydzień będziemy rozmawiali o nieświadomości w późnej nowoczesności, czyli w czasach, w których żyjemy wdzięku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: TOK POWSZECHNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA