REKLAMA

Szumią jodły od pół wieku. Rozmowa ze Sławomirem Pietrasem

OFF Czarek
Data emisji:
2017-01-19 11:00
Audycja:
OFF Czarek
Prowadzący:
Czas trwania:
37:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
19 stycznia, ale w 1967 roku otworzył się drzwi budynku przy ulicy Dąbrowskiego w Łodzi otworzy się oczywiście dla widzów i to co do tego momentu było operą łódzką zaczął być znany jako teatr wielki w Łodzi dzisiaj 50 lat teatru wielkiego w Łodzi, a w siedzeniu kierowcy szefach w latach 19821991 siedział pan Sławomir Pietras dzień dobry dzień dobry państwu dzień dobry aktor pamięta pan swoją władzą, a jak młoda i utalentowany Cezary łasiczka ma prawo wiedzieć, Rozwiń » że był to plac Dąbrowskiego tak, iż Opera łódzka istniało już wcześniej i dzień zaczęły się od otwarcia teatru wielkiego Teda wcale nie był projektowany na cele hotelowe ten teatr był planowany dla pana reżysera Dejmka, który zawsze się go nie dostał, bo ówczesna pierwsza sekretarz komitetu wojewódzkiego partii w Łodzi nieodżałowanej pamięci Tatar gówna Majkowska była przyjaciółką Władysława Gomułki Jola pojechała rozsiadła się w komitecie centralnym i dotąd telefonowała swemu utytułowanemu koledze, że łódzkie społeczeństwo tak ciężko pracujące, zwłaszcza kobiety w tych wszystkich w realiach tak sąd go do tego, aby mieć w środku miasta piękny salon, w którym się będą odbywać podniosłe uroczystości operowe baletowe i tak największe oczywiście w skrócie doszło do otwarcia tego teatru po równo 50 lat i temu czy ja pamiętam tak jak wszystko pamięta pamięta takie rzeczy, których odbywały przed moim urodzeniem się dowiedziałem, ale wtedy już byłem na świecie i jeździłem do wtedy najmłodszego gmachu operowego polskiego byłem lin od początku zafascynowany tam się zdarzyło kilka bardzo ważnych rzeczy w moim życiu oczywiście będę pisał w Agorze w przyszłym tygodniu z nie będę się powtarza lub dzisiaj już tak fajnie, ale przed i ja powtarzał to, że przed powtarzał ja w dotychczasowej dziesięcioletniej historii tego teatru jestem jego najdłużej urzędującym dyrektorem, bo życzyłem, aby równo 10 lat i mienie wyrzucili tylko były tylko awansowałem do pierwszej można długo uważa za awans w oczach otoczenia tak dla mnie nie był to awans złoto, kiedy kolejne wyzwanie powstał tu przyszedłem do teatru wielkiego opery narodowej w Warszawie natomiast w dół dzisiaj przy całym moim bagażu doświadczeń 42 latach kierowania teatrami operowymi te 10 lat w Łodzi uważał, że zasadnicza dowody z 3 powodów pierwszy ten stan ten gmach do czego wc, ale drugie czysta wspaniała publiczność łódzka nie ma drugiej takiej w Polsce, a już po odejściu ze startów stwierdził, że ta publiczność jest jeszcze łaskawsza niż była dla mnie Boży nosiła czasem bardzo diet la Faber moment kierowania tym teatr, bo ciągle dostawał się niewłaściwe ręce nad czym szczerze ubolewała, by oprócz rozumiem tych lat, kiedy pan był dyrektorem to znaczy, że zostałem więc, gdyby ocenę albo skale komplementowali tych 10 sezonów, ale były to dobre sezony dobre jeszcze raz powtarzam, gdyby nie ta propozycja warszawska to pewnie bym jeszcze długo długo siedział w Łodzi, aczkolwiek to nie jest zdrowe, bo już 10 lat kierowali Jedynka Axel mówi to dla tych, którzy dodatek idiotycznych konkurs się wyburzają dla dyrektorów teatru w taki optymalny czas trwania dyrektora tarczy rys 5 lat wszyscy podobnie mówili, że aż o stowarzyszeniu dyrektorów teatrów teatr młodzież dla Łodzi no bo miałem sprzyjające okoliczności nie przeszkadzała i władza popiera je publiczność i zespołu robi się dobrze pracowało i tak trzeci element, który tak wyróżnia teatr wielki w Łodzi od innych scen operowych w kraju w tamtych czasach to wspaniały zespół no i tuż po Górze coś dobrego o sobie powiedzieć przeze mnie dodatkowo skompletować dali od początku lata zastałem zespół jak go bardzo uważnie uzupełniały nowe elementy zaś pokoleniowe, czyli szanowałem nestorów eksploatowane średnicówkę no i gromadziłem i młodzież dlatego czekała, żeby ktoś dostał kaszlu grypy, żeby wskoczyć na scenę do tej młodzieży wtedy dla zalicza się młody adept Bartosz Nowacki Sylwester Kostecki, który by wyrównać wspaniałego tenora, gdy była ta młoda Woś uda wtedy była to był to cały balet na czele zwiedziła z auta już wtedy była sile, gdy średniego pokolenia baleriny u, ale bardzo młodą choreografką i oni wszyscy bardzo dobrze współżyli wtedy taki artystyczny symbiozie międzypokoleniowej ci starzy potem zostali bowiem starli się stażu zostali profesorami w Akademii muzycznej profesor śpiewu dlatego dzisiaj ta Akademia posiada najlepszą kadrę profesor śpiewu więcej Akademia tam już moich czasach miała największe autorytety wokalnych, które uczyły młodzież dlatego Łódź jest tak ważnym punktem na operowej mapie Polski, a czym się różnić się wyróżnia jakaś specyfika Łodzi na tle innych teatrów specyfika jest taka że Łódź traktuje swój teatr jako salon, do którego przychodzi Święty ubranym w czeka się na nowe wydarzenia i powiem szczerze nawet wtedy to wydarzenie były kiepskie to łodzianie byli cierpliwi i czekali aż się to zmieni i czas się doczekali czas się nie doczekali druga rzecz, która wyróżnia uciekł od innych to jest to, że wytworzył się takiej łódzki styl teatru operowego tego wcale nie stworzyła ja nawiązałem tylko w tym stylu do pierwszej lekcji, czyli do dyrektora Stanisława Piotrowskiego do niewoli żałował tej pamięci nestora polskich dyrektorów operowych profesora dr Zygmunta Matu szewskiego, którzy przez pierwsze 6 lat prowadzi ten teatr a kiedy ja, a przyszedł tam po raz pierwszy w osiemdziesiątym drugim roku do butów stanie wojennym to natychmiast nawiązałem do ich stylu oczywiście la luz to po swojemu, ale nawiązałem, dlatego że z drogowymi była drogą Billie była ta ciągłość, którą na szczęście od początku obserwowałem jak na widowni tego teatru poznałem się z Bogusławem Kaczyńskim np. też studenta wtedy ja byłem wtedy studentem jak zostali teraz po pół roku Bogusław Kaczyński przedstawił mnie Marii Fołtyn, która zachwyciła obie swoje objęcia ich wypuściła dopiero po premierze Żydówki, ale w były to niezwykłe sensor, gdzie nie można było wieźć do Łodzi, a premier Jerzy Waldorff zadowoli blisko lat organizowali pociągi natomiast za mojego dziesięciolecia, o którym los chciałbym, żeby inni trochę opowiadali, bo jest, o czym opowiadać to chcę powiedzieć, że była przede wszystkim olbrzymia frekwencja i częste premiery i łódzkie warsztaty operowe, które sobie wymyśliłem, ale w lesie tak rozbudowały, że w niedziele o godzinie 11 raz miesiącu, ale przez prawie całą moją kadencję przychodziły on przychodził komplet uczestników tych warsztatów i oni byli najwierniejszymi odbiorcami tego teatru w ten sposób rosła nowa kadra nowa kadra bywalców tego teatru i ciągle mówiłem wszystkich łodzian teatr wielki w swoich murach nie pomieści, ale chodzi o to, żeby łodzianie jechali on jedno jadący tramwajem widzieli na słupach i na płotach afisz teatru wielkiego i byli dumni, że coś takiego jest i coś takiego bardzo promuje Łódź jako miasto, bo skomplikowane trudne, których bossowie w niezbyt dobrze zawsze mówiło natomiast jeszcze 1 elementem odróżniającym udział deszcze były łódzkie spotkania baletowe ci ten słynny festiwal też diagnoz stworzyły swojego Borkowski z Piotrowskim Borkowski to pierwszy dyrektor baletu 60 ósmy roku World Routes wyspiarzy kelnera od lat tak, ale ja przejąłem stale się znów obuwia rozbudowywać przy zachowaniu ich ich tradycyjnego już parametru to były wielkie wydarzenia artystyczne największe zespoły świata przyjeżdżały w Real baletowa, ale nawet 2 ×, bo stoi bar ba Ball show i beż żalu gdyńskie zespoły Feel Good kibuc wszystko, ale nagle wszystko wie rabusie wybierać w pamięci, bo to tygrys bardzo dużo wrócimy do 50 lecia teatru wielkiego w Łodzi po informacjach Radia TOK FM Sławomir Pietras 20 % czasu trwania był dyrektorem naczelnym artystycznym czy 10 lat bodaj dyrektor naczelny buch z 18 w niejednym środka nie byłem niedawno z wyższym ja byłem dyrektorem teatru i są tak już zawsze uważałem i sumienie pyta, czyja podejmował wszystkie decyzje czyje, bo tranzytowy dla jak pan jako dyrektor jako prawnik z wykształcenia mówi dyr Operacz mówią ludzie wyszliby też sprawdzić czy będzie przeszkadzało wreszcie się nauczyłem informacje o 1123 teatr wielki w Łodzi obchodzi jubileusz pięćdziesięciolecia w latach 19821991 dyrektorem naczelnym był pan Sławomir Pietras mój dzisiejszy gość wspomina pan o tym, budynku to 1 z takich budynków czasu architektura czasów socrealizmu także interesująca i też w pewnym sensie obiekt, na którym przypominano o słusznie gminom w minionych czasach być może powracających my, ale zdaje się jakoś długo budowano z powodu wagi z tego podłoża to wideo, a poza tym jest z powodów Łódź za swoje pieniądze wybudowała ten teatr, więc to dużo kosztowało i toteż było powodem przeciągania się tej budowy bagnisty teren to prawda, bo zmiana przeznaczenia z teatru dramatycznego na teatry operowe to są jednak inne gabaryty dekoracji tak dalej tak, by te dalej co tam udało się to poprawiony jeszcze przed otwarciem, ale teraz po latach ten etat dostał bardzo sensownie wyremontowany i oczywiście, że o ich analizę miejsc w lesie tam, gdzie jest tylko gdy droga to uważam za rzecz karygodną, bo było to za moich dzieci było 120765 prawie 1200 teraz po 832 powinno się jechać liczby jest wprawdzie wychodzi na to, że możesz wygodnie siedzi ale, ale umówmy się o po to, żeby sobie udowadniać, ale sobie samemu Zięba stuprocentową frekwencję to najprościej jest mniejsza ilość miejsc najtrudniej szuka dobrych widzów ciekawym repertuarem i przyciąga teatru przyciąga ducato atrakcyjnością natomiast tam jeszcze inna sprawa była jeśli chodzi o ten teatr tam dobudowano teraz ktoś z salą kameralną, ale nie będzie służyć, bo aż 1 wyrasta na kable, ale ja tam byłem chyba ze 2 × po remoncie i muszę powiedzieć my niesie to podoba, ale ja byłem, bo przyjechał z Poznania, więc nie ma tego na co dzień niesie ta przebudowa podoba daglezja rozumiem zupełnie tych wszystkich awantur i narzekania na fontannę przed gmachem, która przypomina Bóg wie co przez las brzydkie części ciała niektórych niektórym łodzianom, którzy ją krytykują jadą gdzieś w lecie zaparkowałem samochód, ale nie wychodziłem z jego, bo zdaje się rozmawiałem z TOK FM TOK FM wtedy w tym ich zdaniem do tej rozmowy doszło zauważono, że tam idzie muzyka operowa transmitowana latem plac w sposób dyskretny i gdzie są ławeczki, gdzie można posiedzieć i tą oglądać fontanny jest ta fontanna co się łudzić łodzianom jest budowa hal zaczyna zniknąć to czy już nie tak, choć nie wiem ja tam, gdzie pojadę nad tą pierwszą rzeczą nie zapytał się je o repertuar pięćdziesięciolecia tylko o losy tej fontanny no ale parę milionów złotych, które do nas dotarła do tomu drogie przedsięwzięcie ja należę do dużej mniejszości tych, którym to nie przeszkadza, ale ja powtarzam ja już przestał być łodzianinem, czego szczerze żałuję, bo mój sentyment do Łodzi jest niezbywalne, zwłaszcza że jestem ostatnim ogniwem od ludzi, którzy przenieśli obyczaj operowy poznański dołącz o Tadeusz KUL jeszcze nie wiedziałem co bez siedziby, grając w teatrze w domowym czy w teatrze Jaracza założył świętej pamięci Adam Raczkowski był pierwszym dyrektorem artystycznym hobbici dyrygent poznańskich Sabina Nowicka władzy stała tablica 7 posła łódzka i bardzo zasłużona zaraz po nim w dowodzie przyszedł Antoni Maya, który był dyrektorem artystycznym i w pierwszorzędnym baseball tego teatru przy ZSO dla zdalnie zaraz przyszedł Felix panel, który przedtem był szefem baletu w poznańskiego, a w Łodzi stworzył nowy zespół nowy repertuar wiewiórki w świat i w ogóle dał początek baletowy łódzkiemu czy to wszyscy je Igor Mikulicz solista to jeszcze da luz pozwala to jacyś Jastrzębie 3 i ja w jarach kojcu jak to u profesor dr Zygmunt lato szewski w grach przecież wszystko to co najlepsze w Polskiej tradycji operowej wykształcił lato szewski w latach trzydziestych, kierując teatrem wielkim w Poznaniu nie wtedy OP robót jest teatr wielki w Poznaniu Opera poznańska 7 lat dopiero za Bieruta imienia Stanisława Moniuszki teraz przywrócono do wspólnoty natomiast ci poznaniacy dobrze zapracowali na łódzką tradycję operową, która i powiedzmy sobie przerwę przy tej okazji 50 lecia gmachu po 2 tradycje bez opery łódzkiej jest starsza, a gmachu 50 lat Jasiek ciągle nie mogę do przyzwyczaić domyśli, że to już jest pół wieku, a ja to wszystko pubie Opera łódzka zdaje się 2 lata 3 lata temu obchodziła 60 lecia Krystyna Janda wyreżyserowała straszny Dwór wspaniały spektakl do dziś, aby cieszyła się kompletu publiczności natomiast czy to było dla 60 lecie nieźle w to Opera łódzka musiała obrączkę postawiła 5 do trzynastym roku jakoś tam są w ślad za 2014 było 60 lecia 60 lecie opery łódzkiej dawki, a teledysk pięćdziesięciolecie otwarcia teatru teatru wielkiego i to już jest taki okres historyczny, którym powiedzieć, że w Polsce muzykologia zmieniła się bzdurami tylko naprawdę dorobkiem tego co by wszyscy ciężko wypracowujemy to powinna powstać powinno powstać opracowaliśmy nie tylko opery idzie tylko etatowych w Łodzi każdego teatru pisze, że Warszawa od Lazio bardzo dbać, ale w Łodzi powie, gdy powstanie tylko album, ale burzy ekologiczna praca obawiają to dorobek jak pod jej otoczenia sobie obliczyłem kiedyś ktoś w obliczu, że ja wyprodukowały ponad 100 premier operowych baletowych i innych takich burz każdy lubi wtedy teraz jest w klubie, ale było burzliwe, ale jestem inny teatr, bo dawniej w pierwszym okresie tak wielki starał się go uprać wszystkie gatunki wszystkie rabat szkoła wyższa Święty zemsty nietoperza w pierwszych sezonach świetnie wyreżyserował również Orfeusza w piekle no ale dla przykładu Romuald Twardowski mówi się, że współczesna Opera z diety coś sobą reprezentuje nie utrzyma publiczności, a Romuald Twardowski tam aż 4 swoje premiery stawił oczywiście było to możliwe dzięki temu, że Łódź polubiła Łódź myślą o widowni polubiła jego twórczość, ale poza tym ta odbywała się jest zwykłe wielkie premiery takich oper jak dziewczyna z Zachodu wesołe kumoszki z WIG są mu dużo błędów w pamięci wybierz właściwie się boję wybierz jak zawrócić Delia, bo na ulicach było niespokojnie żyją ludzie pragnęli czegoś do wolności wówczas było to postanie wojennym poeta cudownie mówił rektor Akademii dostają przegląda porady inni również owi tanie, bo pana stąd wyrzucą pani, jaki Fidelio jak Opera o wolności zaangażowałem u szefa ze Stein woda Wolfganga Dwighta czy to wyreżyserował no i na premierze to oczywiście ta aluzja sama się wyreżyserowała i bolała zawarta w treści wideo mija oczywiście chóry potraktowano jako chór zdobył w zaczęto demonstrować politycznie, ale dzięki temu na 27 spektaklach Fidelio były zawsze komplety widzów teraz przyrzekłem, że jak będzie spektakl, w którym będą jakieś miejsca wolne trafili zdajemy ida 20 osób spektaklu była tak 34 zdjął wtedy i dlatego ten spektakl przeszedł taki wdzięcznej pamięci był to zresztą artystycznie również bardzo dobry spektakl natomiast w nocy po jego premierze w siedzibie opowiadałem, ale dziś jest 50 lecie to był obudził dźwięk telefonu i wyzwiska bicie poprzez Boży cud zamiast się tak ustalały, choć nie wzywają, ale wie obudził drugi raz wyzwiskami mówił, że przejazd powiedziałem stąd z powodu szkód przyszedłem i t d . że społeczeństwo jest oburzone już wiedziałem, że to jakieś elementy polityczne w tym się znajdują te telefony trwały całą niedzielę w sobotę o prawie całą niedzielę co budzi zupełnie w to nie ma takich melomanów, którzy nie nienawidzą dyrektora opery dzwonił do niego co godzinę przez całą dobę, bo brylowali nie mają takich jak i wytrwałości w tomie urządziły prawdopodobnie tajny służby no ale nic innego mi się złego nie stało nic innego się, że stało ja zresztą nie wiem czy kiedyś znajdę na to czas, ale powinien co dziesięciolecie po swojemu opisać co uważa, że każdy dyrektor, ale sprawdził zarzewia jak kończy kadencję to powinien po sobie zostawić również enuncjacje pisemne, kto lubi, kto decyduje, kto był dyrektorem z prawdziwego zdarzenia Ania a kto nie był to decyduje ja myślę, że od 1 decyduje publiczność o tym, decyduje o tym, decydują rezultaty teatru w 1 prawdziwe baty teatry z jego repertuar i ilość ludzi, który przechodzi go oglądać wychodzi zadowolona na pewno nie decyduje o tym, władza, bo jak władza o tym decyduje to zawsze jakiś Gamoń sugerowali dobrymi dyrektorami ja umieram z ciekawości kogo dziś będą oznaczać lorda nabić, bo powinno przy 50 leciu teatru wielkiego powinno się tam kogoś wyznaczyć jest mnóstwo łódzkich artystów, którzy są już testowali, którzy powinni być, więc pod uwagę no ale są w samym zespole teatru już najstarszy z 2, ale jest z kolei mnóstwo takich, których teściowa zauważy, bo są już przed pokoleniem i stanowią trzon i Phila tego teatru, ale wszystko to okaże się dzisiaj wieczorem do hal c jutro na gali i ich no i w tej atmosferze podniosłej uroczystości, którą ujrzawszy objawy tworzyć wielu reżyserów wspomniał pan o Marii Fołtyn, ale 30 i Marek Weiss Grzesiński, a odnowiona Krystyna Janda da Adam Hanuszkiewicz Raczkiewicz Tadeusz Walczak jest należny zaimek daje wesołych czasów mienie za moich czasów, gdy w latach sześćdziesiątych wcześniej tak, gdy go odrzuciła odwołanie z Calais powiedzieć, gdy ten etap z Rafałem Grodzickim może rodzić Sławomir Zieliński atmosfera życiową elektrody Ugier soli gole to również Marek Kopiński w tym no dawaj też debiut reżyserski tak było mu meksykańskiemu absolwentowi łódzkiej filmówki dałem hossę w PRL się chyba nazwał bliźnich w świeciu potem wyjechał ja zacząłem również, a zapraszać reżyserów z zewnątrz, o czym wie powiedziałem za dużo mimo to po informacjach no dobrze i informacji Radia TOK FM studio Sławomir Pietras informacji 1140 teatr wielki w Łodzi obchodzi dzisiaj jubileusz pięćdziesięciolecia 20 proc od tego czasu upłynęło pod batutą Sławomira Pietrasa wspominał przed informacjami o reżyserach, którzy nie tylko w czasie pana kadencja w ogóle reżyserowali, ale warto też przecież wspomnieć i scenografa chcemy Mazowiecka on przykryć Majewski m. in . czy Franciszek Starowieyski albo Kayah ten mały Kaja, który się zgłosiła hossy starego Kai i ich do nas przykleili i wielu zda na na bardzo interesującego artystę myśmy jako zespół wtedy dużo podróżują albo ja przyjrzałem się sytuacji, jaka jest, a uzyskałem już tak doświadczeni przez alejkę z takim można było uzyskać w ramach Polski ludowej i Lesław Paga org w czasie, kiedy pracowałem w Polskim teatrze tańca i postanowiłem natychmiast ruszyć ten zespół świat również, dlatego że nie były w stanie mu zapewnić materialnego standardu z tych przedstawień ISO i z tych z tego repertuaru, który wprowadziliśmy w firmie, mimo że już nigdy na tak wielki jest kupiła, ale ja mówię w pewnych ramach związanych z tamtym systemem gospodarki i proszę wyobrazić, że 7 albo 12 było samochodów, które pracownicy parkowali, kiedy zacząłem pracę jak odchodziła po 10 latach było ich ponad 200 oni sobie zapracowali w lewo samochody, bo wtedy do kupna samochodu było priorytetem w tej ciągle bije jednak liczyć się mieć samochód, a nie mieć to to był jakiś problem były to z reguły samochody używane, ale dobrych Marek teraz, by jeździliśmy po dobrze tu królewnę Śnieżkę w roku braci Grimm mój partner niemiecki zaangażował na przyszłość to wykonali w całej Europie, bo Europa czciła w Polsce dopiero bez specjalnego wrażenia, ale Europa czciła braci Grimm, aby mieliśmy królewnę Śnieżkę czołowe dzieło, bo tych 2 autorów natomiast podróżowaliśmy z całym naszym repertuarem Traviaty dla Bóg oczywiście popularnymi tylko po Francji Hiszpanii Włoszech graliście bez stałej wystawie folder co najmniej raz złodzieje w teatrze Hajduk, który nie rosły zespołu operowego w Badenii-Wirtembergii pilota jechali grać Łukasz Wlazło 4014 spektakli co ludzie bardzo lubili, bo mieszkali w tych samych hotelach zdjęcia obu grup robić Otóż posłowie ich zostało i miasta bardzo publiczność biła no i spotkał nas wielki zaszczyt mianowicie bodaj to było w roku 1987 reż Jolanta Tomasik dyrektor Santa Cecilia zrobiło dawniej dyrektor opery rzymskiej przyjechał i objeżdżając Europę i szukając stosownego zespołu, który by zainaugurował działalność w Teatro Vittorio Emanuele w Mesynie, który przed 80 laty dostał trzęsienia ziemi pod przedstawiali, gdy już wizjach Aidy leciały razem z publicznością grubą warstwą bardzo poważnych ofiar oni odbudowali ten teatr, ale nie mieli własnego zespołu i byśmy wygrali jako taki konkurs przetarg zaproszą woda w NYT trzeba było regulować ich do grobu Aidy uszkodzili przed 80 laty zaangażowaliśmy wspólnie z Tomaszem klaskali całą czołówkę Aidy schudnąć oto disco z la Fuente my z baryłki AW dziale druku foto Grzegorz Banaś Tadeusz Kozłowski w dalszym przedstawienie śpiewali nasi śpiewacy no ale było to wielce honorując nazwa się, że w uwagach całych Włoch była rzucona na NATO wydarzenie niesie udało nam przebyć, bo to były pewne przetargi aż 11 spektakli raz zagraliśmy w 37 wykonali z tego było co najmniej 56 polskich tytułów Halka straszny Dwór straż rozwozi bali rozumieli, ale uroda muzyki i uroda tego pejzażu polskiego bardzo ich debiutowała w ich, a wirus Badowski był Karłowicza zagraliśmy natomiast kiedy się to otulone skończyło 13 tirów przywiozło dekoracje z po Łodzi wszystko to płaciła oczywiście bez wyda 3 samoloty artystów sprzyja przyjechał przyp przyleciało oddalić w Katanii, ale potem pojechaliśmy na tydzień do opery Violi zarobić zaprzyjaźnieni pejzaż Opola i miejska przyjeżdżała do nich dołączać do nas do Łodzi i grać swój repertuar, bo były takie dzieło działali, ale w ogóle przyjazne kontakty byśmy pojechali z Moniuszko i tam przez cały tydzień grać Halka straszny Dwór taką galę, bo już od szkół i była to wielka promocja była to wielka promocja naszego kompozytora Narodowego nawet utrwalona na takiej Archiwalnej komuś kupujecie, by ślusarz w dworze, który został wydany oraz pędy wydawnictwo w Paryżu Sonia Panny Tadeusza Kozłowskiego z rozmawiają młodzi to warto przypomnieć trzeba wspomnieć, że siódmego Bożej z kwietnia, a inne Tadeusz Kozłowski będzie obchodził 45 lecie pracy artystycznej Filharmonii łódzkiej nie znam kulisów tej sprawy rząd musi iść albo nie obchodzić, ale to jest długoletnim mój towarzysz pracy już teraz przez przez TOK FM stawia się do dyspozycji jeśli chodzi o poprowadzenie tego wieczoru Filharmonii, bo to Tadeusz Wilk to należy on wyrósł ich hali jest długa burzliwa, ale on wyrósł na największy i Drygalski aktualnie autorytet operowy w Polsce również chodzi o jego dorobek nie tylko w Łodzi, ale w innych teatrach operowych, z którymi wiązał swoją batutą torze będzie do Filharmonii może to jeszcze bardziej plastyczni jego postać w oczach łódzki odbiorców i Włodzimierz popularny lubiany, ale nie jest on ze, żeby teatr wielki nie przypomniał sobie o tej uroczystości, bo skoro zdecydował ujawnić 45 lat tabu zaczął działalność not to należy się do tego ustosunkować do co najmniej talia jestem do dyspozycji, jeżeli nie dopuszczą do przemówienia z tej okazji warto się pan na stan może wedrzeć się pan na scenę to się we dla następnej też w głosie laudację mówiliśmy o scenografa mówisz do reżysera mamy przecież choreografia to także balonie hologramy, ale Drzewiecki Emil Wesołowski tak to się wszystko wraca, ale teraz Jawa tak, ale pierwsze nazwisko, które w 2 wypada powiedzieć jest Ewa Wycichowska, bo ja, kiedy przyszedł do teatru ona była w pełni kariery w wykonawczej była balerina u 2 po jakimś świetnym debiucie odbył się piknik dla Lechii wielkich choreografii, ale ja natychmiast świętym zajęły w tym sensie, że postanowiono zrealizować wszystkie marzenia o czwórce i raczej go przy Bardowskiego od Karłowicza właśnie taki wieczór polskich pięknie to zrobiła wtedy do i co roku co najmniej stawała się u razem z blond stała się stawać coraz bardziej choreograf nie, rezygnując z tego cienia oddzieliła pora to stać się skomplikowała, kiedy pozostawił teatr tańca Konrad Drzewiecki i nie wezwano do Poznania, bo tobie traktowane z domów ich być loty bo, żebyście wrócił z tej Łodzi, bo wali się z Tataj strzela prezes Witucki zapowiedział, że będzie tak to był środek sezonu gdzie, bo teraz nie mogę, bo jednak są połóż za brak woli aleja przyp wiąże tu być cicho w szkole też z urodzenia poznanianka absolwentka szkoły Poznaj to jest świetna moja współpracownica wielce utalentowana artystka powiem więcej na dyrektorkę szkoły but był wakat dałem moją najlepszą szefową baletu Liliana Kowal szkód w święto lubisz tancerkę od i one obie poszły do Poznania Wycichowska przez 27 lat w różnym skutkiem, ale bardzo dzielnie kierowała teatrem tańca Adrianna Kowalska do mojego przyjścia z o do Poznania była szefem szkoły baletowej potem został też, ale przeszła dobije do opery w piśmie stanęli po przeciwnych stronach barykady, bo interesy były różne, a wtedy już wiesz co się działo, ale stanowiłby 1 z przodu jak do ekipy i lżejsze mówi o twórczości baletowej teatru wielkiego w moich czasach to przede wszystkim Wycichowska szkoły nie tylko, bo i Grey Weldon i Lolka Bianchi niby i Adidas Football to był byli ci, którzy przysporzyli zabitych stałych pozycji repertuarowych, na których najczęściej publiczność chodziła, a co umożliwiło ryzyko są coraz mniej ryzykowne debiutów fonograficznych Wycichowskiej i rzeszą innych choreografów również do czuliśmy się zobowiązani ósmy spotkaniami baletowym dach trzeba było coś przygotowywać zawsze takiego co równało nas do zespołów, które przyjeżdżały ze świata co one lepiej wspomina od czasu swego dyrektorowania w ulicy Jaracza i odległość między między teatrem ruchu zaś pokonywałem piechotą, bo dobrze blisko mieszka już tutaj u zbiegu Kilińskiego niedaleko teatru Jaracza to w Pułtusku specyfik jest się wychował w podobnym mieście Gucciego mniejszym idea moje miejsce miasto ludzi to będzie on jest bardzo podobne do Łodzi, tyle że o wiele mniejsze jest w Łodzi od razu się czuję dobrze, bo takie to, że schemat Die przypominał mojego psa Agaty, którą poznałem tam na ulicy ona była wyższa, bo to panienką mija pół roku i pyta mnie czy mógłby w upale zamieszkać dochodzić do ich weszła do GL myślę, że w tak pięknym dwupokojowym mieszkaniu powody to, że wodzić za i Ola pokręciła się tarcia, ale tak trochę pudelka, ale nie czystej rasy, ale bardzo urodziwa i wygrywał mecze zadzwonił listonosz jak Olech rzuciła go ugryźć wzięty u nich zostaniesz została, a negatywne wspomnienia jakieś mnóstwo, ale nie powie ani o 1, bo jest sam zaciera w pamięci, dlatego że w moim zawodzie nie ma się jednoznacznie pozytywnych wspomnień ma się również negatywne jak tylko z satysfakcją sam sobie gratuluje, że wykazał się odpornością cierpliwością i pokonałem te negatywne te, ale miałem wyjątkowo dużo przyjazd mili ludzie są w zespole w otoczeniu współpracowników jak nie znałem ich jak nie znałem prawie nikogo w Łodzi start Delfina Ambroziak i i Kopeckiego jej męża Tadeusza, którzy go zastać ślady Zbawiciel, którym kierownik literacki, bo wcześniej daje przyjeżdżają często do Łodzi, ale nie o to, żeby znajomości tylko podróżować repertuar i pobyć w tym teatrze i ja się tam ja się tam bardzo dobrze czułem i Łodzi i potem brakowało w Warszawie nie brakowało Łodzi w Poznaniu miłość do dziś brakuje dlatego z dziś widać Skrzydlata 1 lat jubileusz sąd, że przeżyje tam bardzo dużo wzniosłych i pięknych chwil jubileusz 50 lecia teatru wielkiego w Łodzi państwa byłem gościem był pan Sławomir Pietras przez 10 lat dyrektor generalny teatru wielkiego w Łodzi dziękuję bardzo dziękuje i Ursusie i informacji Radia TOK FM, że kilka minut o godzinie dwunasty po informacjach Mikołaj Lizut jego programy dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara, a zrealizował Adam Cieciura Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!